Novinky
Lamborghini potěšilo své fanoušky. Potvrzuje, že nástupce Aventadoru si uchová atmosférickou V12
63 komentářů
V12 je relikt minulosti, asi se sluší napsat - bohužel.
Za mě maximálně V8 - pro supersport s motorem uprostřed atmosférická, pro GT s motorem v předu přeplňovaná
Kdo má oči, vidí, že teď všichni jdou do V6 turbo, od Maserati, přes McLaren, Ford, atd....
Takže V8 bude král... (+ trochu té elektřiny, jinak už to nepůjde)
Za mě maximálně V8 - pro supersport s motorem uprostřed atmosférická, pro GT s motorem v předu přeplňovaná
Kdo má oči, vidí, že teď všichni jdou do V6 turbo, od Maserati, přes McLaren, Ford, atd....
Takže V8 bude král... (+ trochu té elektřiny, jinak už to nepůjde)
Jj bohužel nicméně jednoznačně = už nedávaj smysl. Alpina V8 už docela jasně smete V12 760i = pocit z V12 určitě fajn ale tím to bohužel taky končí
Aspoň přišlo hezký rozloučení https😐/autotechreview.com/…dense-v12-engine
Aspoň přišlo hezký rozloučení https😐/autotechreview.com/…dense-v12-engine
V12 zůstane klenotem, žádná V8 se jí nevyrovná kultivovaností ani specifickým zvukem. Je to naprosto úžasný motor. Výkonově je možné atmo V12 nahradit, jde však jen i číselnou náhradu. Odezva na milimetrový pohyb pravou mít může, ale vždy se bude blížit zespodu.
A srovnání přeplňovaných motorů? Platí pořád to samé, tam kde jeden končí, druhý začíná.
Murray nám ještě jednu poslední zbrusu novou V12 naservíruje i bez velkých automobilek, ale tady z nás se zřejmě nesveze nikdo.
Vážím si možnosti porovnat V8 a V12 naživo a nikdy bych osmihrnku nedal srdcově přednost. 😉
A srovnání přeplňovaných motorů? Platí pořád to samé, tam kde jeden končí, druhý začíná.
Murray nám ještě jednu poslední zbrusu novou V12 naservíruje i bez velkých automobilek, ale tady z nás se zřejmě nesveze nikdo.
Vážím si možnosti porovnat V8 a V12 naživo a nikdy bych osmihrnku nedal srdcově přednost. 😉
To nezpochybňuju, ale pro automobilku je to neekonomické a i při zájmu kupců, do budoucna (blízkého) neudržitelné.
V jedný motorárně by se vyráběly 4.0 a 3.0, s turbem i bez, vše samozřejmě closed-deck pro zvládnutí vysokých výkonů a vždy klasický úhel rozevření 90°. V případě Ferrari by V6 putovaly ideálně do Maserati.
4.0 atmo by mohl mít lehce přes 500 koní a k tomu elektro výpomoc, nepochybuju, že reakce na plyn by byly okamžité.
V jedný motorárně by se vyráběly 4.0 a 3.0, s turbem i bez, vše samozřejmě closed-deck pro zvládnutí vysokých výkonů a vždy klasický úhel rozevření 90°. V případě Ferrari by V6 putovaly ideálně do Maserati.
4.0 atmo by mohl mít lehce přes 500 koní a k tomu elektro výpomoc, nepochybuju, že reakce na plyn by byly okamžité.
Porsche ladí ze 4,0l B6 510 koní a to předpokládám, že v GT3RS to bude 530HP 😉
Pořád vzhlížím k 458 Speciale, kde 4,5 litr uměl 605 koní. Ale to bylo ještě v dobách EURO 5, tedy i bez ucpávky (GPF). Těžko odhadovat, kolik se dá vyždímat nyní. I když s nějakými sportovními vysoce průchozími filtry by to třeba šlo naladit pořád slušně, ale stojí to ranec... (Což Porsche přiznává.)
Trochu mě ale děsí informace o elektromotoru na přední nápravě. Není k tomu bližší info. Bude to jen "vom*rd" na eko***y, nebo to to bude klasický hybrid schopný jízdy na elektřinu, nebo dokonce zvěrstvo jako PHEV? Je jasné, ž eto není nic jiného něž úlitba ekoblbům, protože jinak by to tam vůbec nedali a ušetřili si práci a halvně hmotnost.
Ale vypadá to spíše dle popisu jen na jakési "aby se neřeklo"
McLaren i Ferrari přijdou s V6 hybrid https😐/www.thedrive.com/…-hybrid-supercar s lepší dynamikou než měly V8 = elektromotor je malej proti spalováku extrémně efektivní a sebelepší spalovák potřebuje otáčky aby něco dal = elektromotor dá maximum okamžitě. To prostě nepřechčiješ = nemusí se to líbit a hodně lidem co neví nemaj praxi už sem řikal NEVÍ? :😉 se to z neznalosti nelíbí, ale velká kráva Tesla už roky trápí supersporty = jak každej VÍ 😉
Ale kdo VYZKOUŠEL tu dynamiku a okamžitej záběr elektromotoru = tak hned tak nezapomene 😄
A bohužel viz těch 13😁7 a správný zmínky webpaji = většinu lidí KDYŽ UŽ zajímá to lepší zrychlení atd. než dokonalý odladění auta a podvozku = protože opět viz já 13😁7
Ostatně machi(avelli) správně už v prvních jízdách s Lexusem LC napsal že o fous lepší je v chování (protože nižší těžiště a lepší vyvážení) hybridní verze. KOHO to zajímá = drtivá většina jak teoretiků tady tak reálnej kupců = volí tu jízdně horší verzi :-!
Ty píšeš SCHVÁLNĚ všechno obráceně, nebo se ti to tak v hlavně prostě rodí?
Urážej si někoho POD sebou = jo sorry to bude TĚŽKÝ 😉
Jo u supersportu to samozřejmě je důležitý = EŠTĚ VÍC 😁
Oba víme že něco jako novej Prius hybrid si nikdy neměl a spíš nikdy mít nebudeš = chválil si tu 15 let starou Oktu 1 s výkonem 77kW = tak sakra na CO SI HRAJEŠ?
Jo napsal si další blbokravinu = hodně lidem jde dokonce hlavně o to zrychlení
Ty máš fakt v hlavě = JEN se hádat a jen popírat = i když ti z toho vyleze pablbost jako teď
Něco jako Prius mít nebudu. Umřel bych v tom nudou. Nechci to Jirkovi hanět, ale tohle fakt není můj šálek kávy. Chci něco co jede. Ano před 10 lety jsem psal, že výkon 77 kW stačí. Schválně ten příspěvek najdi ze kdy je. To si ještě chodil na základku ne? A byla to Okta 2. Jedničková 77 kW neměla to si někde načti.
No tak to sorry 2. okta ale hlavně STAČÍ 77kW 😁
Jestli myslíš že za těch deset let provoz zrychlil a ne bohužel spíš ZPOMALIL = tak jo takhle tvůj mozek VŠE PŘESNĚ OPAČNĚ funguje :-!
A tak je trapný když nad novejma autama s vyššim výkonem = machruješ. Nikdy si takový neměl = a spíš mít nebudeš. Zkus tu Camry co ti měsíce doporučujeme = ať víš čemu tak nadáváš a nad čim tak ohrnuješ nos. Stejný místa kde to znáš a máš proježděný se svym autem
Každá diskuze pošpiněná kojotami a hybridy...
Dej si HL a máš klid.
Ne YARISkem https😐/www.idnes.cz/…9_auto_testy_vok kterej má mikesusův 2litr s ufiknutým jedním válcem a jezdí za 3,5 litru. Ale platformou technikou i pohonem co tě vezl Jirka Vejražka = snad by šlo říct Prius hatchback = už CHÁPEŠ? No takhle pomotáš všechno = a když se ti to vysvětlí = přijdou koko-ti a kreté-ni a tupý hovada a to všechno co máš v repertoáru = a v tom v tom si fakt DOBREJ klidně přiznám MNOHEM LEPŠÍ než já :yes: no spíš :no: :no: ale lepší SI
Prostě Toyota Auris (dnes už zase všechny modely stejně COROLLA) hatbchack (to byla v Evropě dlouhodobě NEJprodávanější kategorie aut https😐/www.autoforum.cz/…i-elektromobily/ dneska jí díky nárůstu velikosti přebíraj ty C3 a Clio a 208 atd. pro který ti přijde evropská emisní norma ZASE jako v době https😐/www.idnes.cz/…109_automoto_fdv MOC PŘÍSNÁ = ten Yaris má 64g CO2/km) je https😐/www.auto.cz/…val-smysl-136960 fakt NENENENENE kategorie třída úroveň velikost felda = jak vyplodil tvůj mozek
Popravdě ten hatchback je větší delší než felda kombi = tak už můžeš spustit vulgarity..
EDIT tady 2 borci co si volil https😐/www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/tendr-na-dukovany-babis-pronesl-moudra-slova-v-tomhle-potravnim-retezci-je-ale-az-na-konci 😄
Viz těch 17:28 = nevěděl sem že si až TAK MIMO = asi řidič umělec amatér
TO by vysvělovalo ty OPAČNÝ závěry než Vaculík (a já 😉
Vono kdyby tě čet a průběžně opravoval Vaculík = šup s ním na HL 😲 😁 :-!
Doporučuji Harrisův test Stradale, už chápu, proč to není limita á la F40/50/Enzo, ale běžná modelová řada.
Bohužel je doba taková, že se dnes cítí jako Hero ten, kdo s pomocí asistentů a elektromotorů udělá stovku za 3 nebo objede okruh o 2s rychleji než víceméně analogový vůz. Řízení je ale o něčem jiném.
A jo Harrisův test je známej = tipuju že McLaren to udělá líp. Diskuzní teoretik si = v praxi ti to jak řikám ČASTO vychází PŘESNĚ OBRÁCENĚ
Hele fakt už je to trapný = nechceš si konečně v klidu probrat to svý nekonečný obviňování Vaculíka PROTOŽE si TY nepochopil? A v pocitu z řízení s mím máš i další ROZPORY co vím = tak ti nevím kdo se vyzná a kdo .. je diskuzní teoretik
No JEDEN z vás prostě KECÁ
Jak řiká pája DISKUZNÍ TEORETICI se třeba tématu nižší těžiště (myslim dokonce včetně toho páji) vysmívali = a viz vozy v odkazu a jim podobné = jsou to prodejně zcela okrajové vozy. Prostě to lidi nezajímá = maximálně TEORETIZUJOU v DISKUZÍCH :-!
Mě stačí +180 km/h = to sis mě poplet s Jirkou Vejražkou
Žes nepochopil že těch přes +90 km/h na okresce nad běžný limity a někde i míň většině lidí stačí = to si prostě ty
Že na většině planety sou nižší limity než u nás = na obrovskejch částech je maximálka i na dálnici 100-110 km/h = takže elektronický omezení Vmax 180 km/h fakt drtivý většině lidí stačí = na tom si nepochopil co?
Popravdě tak na 99,9% sem jel vyšší rychlostí i víc km vyššíma rychlostma = než ty. Protože to jak se popisuješ jak svištíš po jabloneckejch okreskách přes 200 km/h = to myslim kecáš = ale můžu se mýlit 😁 :-!
Druhak ZASE URÁŽÍŠ a pičusuješ :no:
Blbej + prolhanej + sprostej = neni to PŘÍLIŠ?
Tvoje PŘEDSTAVY o výkonu co si napsal sou fakt komedie = fakt nevim co tu sprostý paka co nic neví jen se furt hádaj jak sou všichni od EU po Ferrari a Lambo vlastně proti nim pitomí = dělaj. Buzněj lžou vymejšlej si a urážej = no tak vlastně vim
Švanda je, jaké je cvičení se s manuálem a silným autem naučit se alespoň přiblížit továrním údajům. Pak se podíváš na to jak kdokoliv postoje svá videa s auty, kde jednoduše zmáčkne LC, dá plný plyn a povolí brzdu.
S tím hle už se nic nezmění, spíš naopak. Naše děti budou za kingy v případě, že si vypnou autopilota, nebo dají přednost individuální přepravě před hromadnou.
A proto se ptám, kdo má aktuálně nejlepší čas na nějakém určitém okruhu, pravověrná F-1 s atmosférickým 12válcem nebo současný mix baterek a spalovacího motoru?
Lambo jsem nikdy neřídil a tak se pro mě velmi pravděpodobně nic nezmění, s baterkama nebo bez. A řekl bych, že pro většinu jeho kupců je to spíš status, než řidičské auto...
edit: a pokud je to tak jak říkáš, potom si pořád můžeš koupit tu GT3 s atmosférou a manuálem... zatím😊
Supersporty byly vždy o zábavný jízdě na okresce a ovládání https😐/www.autoforum.cz/…yl-to-zadny-med/
A já se teda jako VYZNÁM takže PROTO tu furt dokola dává odkazy na auto který je zaměřený PŘEDEVŠÍM https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 na to zrychlení žejo 😁 :-!
Chlapi? A vy CO TO děláte na webu o autech = navíc NEJlepší jízdě na webu 😁
Hele už i https😐/www.e15.cz/…problemu-1375600 prej začíná chápat :😉
U takto silného auta by mi manuál asi moc nechýbal.
Ale ty využíváš QV jako málokdo. AR by ti měla postavit sochu a zvát tě ke Kimimu na oslavu nového roku 😄
U mňa sa menila prevodovka tak keď je to vonku tak už všetko o jednom.
Moderné automaty sú asi kapánek šetrnejšie k spojkam a ako bonus aj rýchlejšie.
Schválně si ale najdi onboardy zlom 80/90 a teď. je to úplně jiný styl jízdy. Krocení bestie z nemalé části jednou rukou, protože řadíš, meziplyny a přemíra výkonu v lehkém autě s mnohem menším přítlakem. Teď je to velmi přesná, na reakce taky náročná akce, ale stabilnější, uvolněnější...
GT3 s MT je sen, věřím, že jednou v garáži bude. Nic vícero mě není potřeba. 😉
S elektrikou navíc...
Jde mi o to, že když budou auta rychlejší tak stejně zase budou chtít šikovnější řidiče s lepším postřehem a jestli já budu s lepším autem rychlejší, oni zrovna tak. Ale ani se stejným autem nebudu nikdy tak rychlý jako oni.
Ano testy 918 jsem nakoukal taky, ale jestli to bylo s kompletně vypnutými hlídacími psi nebo jen částečně nevím. Harris s SF90 taky s omezenými asistenty lítal jako ďas, když je vypnul, kouzlo zmizelo.
Pro zábavu a hraní musíš jít výkonově o DOST níž = od toho tu sou ty Toybaru a Supry a možná eště https😐/www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 a ten samej motor v https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966
S našimi současnými možnostmi a schopnostmi je maximum asi někde tady https😐/www.carismo.cz/…errari/488-pista tam někde se množství výkonu vs zábava "láme" = vyšší výkon no problem ale zábava a ovládání bez asistentů = tam nastupuje fyzika
V dokonce MNOHA místních diskutujících zůstal pohled JEN válce a objem = a i když k jejich většímu množství mám kladný vztah = tak už sme dávno jinde
A netoví pindalové jim vysvětlují = že to dělají úplně BLBĚ 😲 :😉 😁 :-! 😒]
ŽE při nárůstu a počtu obyvatel planety https😐/www.worldometers.inf👋cz/ nebude mít každej auto a že věci se MUSÍ a docela HODNĚ změnit = víme už docela dlouho. ŽE starý lidi chtěj aby to bylo dál po jejich = to je "normální" (tak to bylo se starejma vždycky 😉