Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini potěšilo své fanoušky. Potvrzuje, že nástupce Aventadoru si uchová atmosférickou V12

David Bureš
Diskuze (63)

Vidlicový dvanáctiválec je pro Lamborghini charakteristický už od jeho počátků. Značka o něj nepřijde ani v době přísných emisních norem.

Velké dvanáctiválcové motory to v době stále přísnějších emisních nemají jednoduché. Kvůli vysoké spotřebě a emisím se jich některé automobilky raději vzdávají ve prospěch menších, úspornějších, ale klidně stejně výkonných přeplňovaných motorů. Lamborghini ale potvrdilo, že atmosférickou V12 ve své nabídce nadále uchová.

Potvrdil to sám technický ředitel automobilky Maurizio Reggiani, který oznámil, že atmosférický vidlicový dvanáctiválec bude pracovat i v nástupci modelu Aventador. „V12 je součást historie Lamborghini od samého počátku. Byl přítomen v každém roce naší historie,“ vysvětluje Reggiani. Oddechnout si tak mohou všichni fanoušci, kteří se obávali nahrazení dvanáctiválce třeba přeplňovaným osmiválcem. Že to nebyla jen planá hrozba, naznačovaly interní zprávy z ústředí VW Group, které navrhovalo změnit koncepci a raději u nástupce Aventadoru vsadit na osmiválec twin-turbo, známý i z jiných modelů.

V Sant‘ Agatě ale byli jasně proti, dvanáctiválec je zkrátka nedílnou součástí charakteru značky, a tak se ho vedení nehodlalo vzdát. Výsledkem toho bude fakt, že Lamborghini bude v rámci VW Group posledním mohykánem s dvanáctiválcovým motorem v nabídce. Své W12 se totiž do budoucna hodlá vzdát Bentley, a to v rámci přechodu na plně elektrickou budoucnost své modelové řady. Aktuální Audi A8 se pak dříve avizované W12 dosud nedočkala.

„Pamatuju si, že když jsem začal pracovat v Modeně, lidé, od nichž jsem se učil, mi říkali, že atmosférické motory vám dokážou, že děláte dobrou mechanickou práci. Nic vám totiž nepomůže. Když máte stroj na stlačení vzduchu, je to jen otázka struktury motoru a kolik tlaku zvládne. S dostatečně velkým motorem můžete dosáhnout takřka jakéhokoliv výkonu,“ říká inženýr, který u Lamborghini pracuje už od roku 1998. Předtím ale působil též v Bugatti a Maserati. Reggiani navíc zdůrazňuje, že s turbem ztrácíte osobitý zvuk motoru a musíte ho dobarvovat.

I Lamborghini se ale emisním normám bude muset přizpůsobit. Nástupce Aventadoru tudíž bude elektrifikovaný, když vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým plněním doplní o elektromotor. Reggiani ale tvrdí, že to nebude mít jen výhody z hlediska emisí oxidu uhličitého, ale také z hlediska výkonu. „Můžete přidat výkon, ale můžete také vyplnit slabiny motoru s atmosférickým plněním, zejména v pásmu, kde je nízký točivý moment,“ vysvětluje.

Výhodou elektromotoru navíc může být také usnadnění pohonu všech kol, který je pro Lamborghini dnes rovněž charakteristický. Hybridní novinka totiž podle všeho použije elektromotor u přední nápravy, který zajistí vektorování točivého momentu mezi předními koly, což vylepší schopnosti vozu.

Lamborghini tak zůstává věrné své historii. Kdy se však nástupce Aventadoru dočkáme, stále zůstává ve hvězdách. Zatímco některé zprávy naznačují premiéru už příští rok, jiné hovoří o spuštění prodejů až v roce 2024.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (63)
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 14:39
Re: Re: dvě strany mince
:yes: :yes:

V dokonce MNOHA místních diskutujících zůstal pohled JEN válce a objem = a i když k jejich většímu množství mám kladný vztah = tak už sme dávno jinde
Avatar - wakantanka
27. 11. 2020 14:08
Re: Re: dvě strany mince
Popravde som nikdy po tom nepátral, ale čakal by som, že tie s V10 budú veľmi porovnateľné, keďže nemuseli so sebou voziť toľko paliva. Aj na pohľad sa mi tak zdalo, že boli vtedy rýchlejší, ale to môže byť samozrejme optický klam a tvrdé čísla tvrdia niečo iné. Proste vývoj ide dopredu či sa to niekomu páči alebo nie.
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 10:31
Re: dvě strany mince
Ty popleto hlavně NEJVULGÁRNĚJŠÍ diskutére českých webů = už mi to s tím přirovnáním mého auta k velikosti Felicie došlo = ty doteď nevíš čím jezdim :-O

Ne YARISkem https://www.idnes.cz/…9_auto_testy_vok kterej má mikesusův 2litr s ufiknutým jedním válcem a jezdí za 3,5 litru. Ale platformou technikou i pohonem co tě vezl Jirka Vejražka = snad by šlo říct Prius hatchback = už CHÁPEŠ? No takhle pomotáš všechno = a když se ti to vysvětlí = přijdou koko-ti a kreté-ni a tupý hovada a to všechno co máš v repertoáru = a v tom v tom si fakt DOBREJ klidně přiznám MNOHEM LEPŠÍ než já :yes: no spíš :no: :no: ale lepší SI

Prostě Toyota Auris (dnes už zase všechny modely stejně COROLLA) hatbchack (to byla v Evropě dlouhodobě NEJprodávanější kategorie aut https://www.autoforum.cz/…i-elektromobily/ dneska jí díky nárůstu velikosti přebíraj ty C3 a Clio a 208 atd. pro který ti přijde evropská emisní norma ZASE jako v době https://www.idnes.cz/…109_automoto_fdv MOC PŘÍSNÁ = ten Yaris má 64g CO2/km) je https://www.auto.cz/…val-smysl-136960 fakt NENENENENE kategorie třída úroveň velikost felda = jak vyplodil tvůj mozek
Popravdě ten hatchback je větší delší než felda kombi = tak už můžeš spustit vulgarity..

EDIT tady 2 borci co si volil https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/tendr-na-dukovany-babis-pronesl-moudra-slova-v-tomhle-potravnim-retezci-je-ale-az-na-konci :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 10:27
Re: dvě strany mince
Viz já včera 17:28 = fakt je s tebou SRANDA :-)

Viz těch 17:28 = nevěděl sem že si až TAK MIMO = asi řidič umělec amatér

TO by vysvělovalo ty OPAČNÝ závěry než Vaculík (a já ;-)
Vono kdyby tě čet a průběžně opravoval Vaculík = šup s ním na HL :-O :D :-!
Avatar - Ji/Ri
27. 11. 2020 09:37
Re: Stejně s tím brzy skončí
Na 458 jsou bestiální laufy z Novitecu. To je jak cirkulárka s vichrem dohromady. ;-)