Čistě elektrická SUV Audi e-tron a e-tron Sportback dostala druhou palubní nabíječku pro nabíjení střídavým proudem, novou techniku asistenčních systémů a nechybí ani nová kola.
Ono to strašně záleží na způsobu využívání auta. Někomu zase může přijít divné ježdění na benzinku když se auto těch několik hodin může v klidu nabíjet v noci v garáži, kde stejně nečinně stojí ;-)
Jasně, ne každý to tak má, ale pro některé způsoby používání je elektro lepší volba. Stejně tak, jako je benzin/nafta lepší pro jiné.
Dík. Baterie "potom" se narozdíl od ropy kterou ("protože jinak to není zábava" jak tu často čtu) pro zábavu měníme na oxidy dusíku, miniaturní prachový částečky, uhlovodíky a oxid uhelnatý = tak ta baterie jde kompletně zrecyklovat
No a protože v autech jí umíme (už dokonce více způsoby) nahradit a to VŠECHNO ostatní na co jí používáme tam (zatím?) NE = tak je ROZUMNÉ aby sme jí na popojetí do práce nebo na nákup = používali čím dál míň
Ropu většina států planety nemá a neumíme jí vyrobit, elektřinu (mnoha způsoby a dneska už i čistě a z "nekonečných" obnovitelných zdrojů https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot tak tak nějak v souhrnu = není o čem ;-)
Velmi rozumny prispevek s nadhledem. Na diskuzich pod elektromobilem porad jen ctu nenavistne prispevky, ale aby nekdo treba uznal, kam se to posouva, a pod., to ne.
Bohuzel za me, nelibi se mi ty baterky. Co potom s nima :( ....
Takže ÚMYSLNĚ o 2/3 míň efektivní spalování plynu který STEJNĚ tak nemáme? Proboha PROČ? Jakou to má v tý hlavě výhodu? :-O
Potřebuješ stejný čerpací stanice a tam ten plyn zavážet = daň je teď extrémně zvýhodněná = ešte mnohem víc než nafta proti benzínu = má to nevýhody ropy a při asi poloviční daní se dostaly CNG a LPG na kolik? Asi 1%?
Ve všem levnější čistší efektivnější elektřina = tu ale NE :-O
A že drtivou většinu těch oxidů dusíku, uhlovodíků, oxidů uhelnatého a pevných částic moderní auta dovedou odflltrovat a spálit (tedy zneškodnit), to ses ještě nedozvěděl? Já bych spíš řekl, že to zde jen "taktně" zamlučuješ, protože se ti to nehodí do tvého "elektrokrámu". :-O:-(:no::no::no:
Bohužel elektřinu nedokážeme dostatečně efektivně a levně skladovat (i ta nejpokročilejší baterie ve velikosti palivové nádrže je schopna pojmout jen zlomek energie, co to palivo v ní obsazené, navíc stojí hromadu peněz a ještě je výrazněm těžší a má velmi omezenou životnost - omezený počet nabíjecích cyklů). To fakt nevíš?! :D:D:D
Ekoteroristická blbost je nekonečná, stejně jako jejich nenávist vůči normálním, cenově dostupným a bezproblémově použitelným autům. A taky vůči jejich bezproblémovým schopnostem rychlé jízdy: https://www.autoforum.cz/…-h-na-dalnicich/
No zjednodušeně nabíjet při odstavení auta v garáži (dům nebo dneska standard i paneláky = většina má garáže pod domem) může ca POLOVINA obyvatel
Než se dostaneme na ca POLOVINU aut na elektřinu = je to na desítky let..?
A tou dobou nebude vládnout Babiš ale snad někdo rozumnější = takže nebudeme předposlední v dobíjecí infrastruktuře v EU. A z té poloviny co nemůže nabíjet doma přes noc = část určitě bude pracovat někde kde lze dobíjet v práci. To čím tu část zpozdilců furt dokola argumentuje https://oenergetice.cz/…h-zarizeni-denne je fakt ZPOZDILÉ?
Nechat auto přes noc v zásuvce může jen omezený počet lidí. Benzínek je tolik, že snad při jakékoli cestě nějakou potkáš. Na druhou stranu při jakékoli delší cestě, nebo více kratších, ezi kterými nestihneš a nebo nemůžeš dobít budeš silně odkázaný na cestu dle nabíječek a zdlouhavého nabíjení.