Audi vylepšilo modely e-tron, nabídnou rychlejší nabíjení a snazší řízení
Čistě elektrická SUV Audi e-tron a e-tron Sportback dostala druhou palubní nabíječku pro nabíjení střídavým proudem, novou techniku asistenčních systémů a nechybí ani nová kola.
Zřejmě nejdůležitější novinkou u modernizovaných čistě elektrických SUV Audi e-tron a e-tron Sportback je přidání druhé palubní nabíječky, čímž vzroste maximální rychlost nabíjení střídavým proudem (AC) z původních 11 na 22 kW. Již nyní by tento doplněk měl být volitelný pro modely 55, v polovině příštího roku se však dočkají i modely 50 a S.
S výkonnějším nabíjením přináší Audi také novou nabíječku pro domácí nabíjení, která je schopna vozu dodat až 22 kW. Nabíječka je vybavena 5“ dotykovým displejem, dá se pohodlně umístit na zeď a ovládat se dá i dálkově prostřednictvím aplikace myAudi. Modely e-tron 55 a 55 Sportback by pak tato nabíječka měla zvládnout nabít během asi 5 hodin.
Samotná nabíječka ovšem obsahuje i několik praktických vychytávek. Od zabezpečení PIN kódem, až po schopnost předcházet přetěžováním domácí sítě. Uživatel si navíc může nabíječku nastavit tak, aby buď využívala levnější energetické tarify, nebo při instalaci solárních panelů na střeše domu nabíjela v závislosti na aktuálním počasí.
Modernizace e-tronů se ale netýká pouze nabíjení. Dvojice elektrických SUV dostala rovněž vylepšený systém asistence řízení s novým volantem citlivým na dotek. Řidič tak nemusí na volant vyvíjet tlak, aby udržel systém asistence řízení v chodu. Nově by mělo stačit lehce se dotknout volantu alespoň jednou za minutu. Asistenční systém přitom pomáhá udržet vůz ve středu pruhu, udržovat odstup od okolního provozu a upravuje rychlost. Řidič však stále nese plnou odpovědnost za řízení automobilu.
Poslední novinkou je pak rozšíření nabídky litých kol. Vedle standardních 20“ disků a 21“ disků přináší oddělení Audi Sport nové 22“ disky, které jsou obuty do pneumatik s rozměrem 285/35. Kola mají design s pěti paprsky a šedo-stříbrnou povrchovou úpravu.