Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi vylepšilo modely e-tron, nabídnou rychlejší nabíjení a snazší řízení

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Čistě elektrická SUV Audi e-tron a e-tron Sportback dostala druhou palubní nabíječku pro nabíjení střídavým proudem, novou techniku asistenčních systémů a nechybí ani nová kola.

Zřejmě nejdůležitější novinkou u modernizovaných čistě elektrických SUV Audi e-tron a e-tron Sportback je přidání druhé palubní nabíječky, čímž vzroste maximální rychlost nabíjení střídavým proudem (AC) z původních 11 na 22 kW. Již nyní by tento doplněk měl být volitelný pro modely 55, v polovině příštího roku se však dočkají i modely 50 a S.

S výkonnějším nabíjením přináší Audi také novou nabíječku pro domácí nabíjení, která je schopna vozu dodat až 22 kW. Nabíječka je vybavena 5“ dotykovým displejem, dá se pohodlně umístit na zeď a ovládat se dá i dálkově prostřednictvím aplikace myAudi. Modely e-tron 55 a 55 Sportback by pak tato nabíječka měla zvládnout nabít během asi 5 hodin.

Samotná nabíječka ovšem obsahuje i několik praktických vychytávek. Od zabezpečení PIN kódem, až po schopnost předcházet přetěžováním domácí sítě. Uživatel si navíc může nabíječku nastavit tak, aby buď využívala levnější energetické tarify, nebo při instalaci solárních panelů na střeše domu nabíjela v závislosti na aktuálním počasí.

Modernizace e-tronů se ale netýká pouze nabíjení. Dvojice elektrických SUV dostala rovněž vylepšený systém asistence řízení s novým volantem citlivým na dotek. Řidič tak nemusí na volant vyvíjet tlak, aby udržel systém asistence řízení v chodu. Nově by mělo stačit lehce se dotknout volantu alespoň jednou za minutu. Asistenční systém přitom pomáhá udržet vůz ve středu pruhu, udržovat odstup od okolního provozu a upravuje rychlost. Řidič však stále nese plnou odpovědnost za řízení automobilu.

Poslední novinkou je pak rozšíření nabídky litých kol. Vedle standardních 20“ disků a 21“ disků přináší oddělení Audi Sport nové 22“ disky, které jsou obuty do pneumatik s rozměrem 285/35. Kola mají design s pěti paprsky a šedo-stříbrnou povrchovou úpravu.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 11:09
Re: Je možné
No to si ale vypustil to podstatný PROČ radši o 2/3 míň efektivní...?

Elektřinu samozřejmě dávno umíme skladovat https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot na tohle radši nekoukej https://oenergetice.cz/…apacitou-730-mwh nebo https://elektrickevozy.cz/…svete-o-polovinu
Avatar - Hammunasakra
27. 11. 2020 11:05
Re: Je možné
No zjednodušeně nabíjet při odstavení auta v garáži (dům nebo dneska standard i paneláky = většina má garáže pod domem) může ca POLOVINA obyvatel

Než se dostaneme na ca POLOVINU aut na elektřinu = je to na desítky let..?

A tou dobou nebude vládnout Babiš ale snad někdo rozumnější = takže nebudeme předposlední v dobíjecí infrastruktuře v EU. A z té poloviny co nemůže nabíjet doma přes noc = část určitě bude pracovat někde kde lze dobíjet v práci. To čím tu část zpozdilců furt dokola argumentuje https://oenergetice.cz/…h-zarizeni-denne je fakt ZPOZDILÉ?
Avatar - kari.laz
27. 11. 2020 08:46
Re: Je možné
Nechat auto přes noc v zásuvce může jen omezený počet lidí. Benzínek je tolik, že snad při jakékoli cestě nějakou potkáš. Na druhou stranu při jakékoli delší cestě, nebo více kratších, ezi kterými nestihneš a nebo nemůžeš dobít budeš silně odkázaný na cestu dle nabíječek a zdlouhavého nabíjení.
27. 11. 2020 06:52
Re: Je možné
Ne, moderní auta dovedou za určitých podmínek snížit vylučování škodliviny. Rozhodně je ale neodstraní.
27. 11. 2020 01:54
Re: Je možné
Bohužel elektřinu nedokážeme dostatečně efektivně a levně skladovat (i ta nejpokročilejší baterie ve velikosti palivové nádrže je schopna pojmout jen zlomek energie, co to palivo v ní obsazené, navíc stojí hromadu peněz a ještě je výrazněm těžší a má velmi omezenou životnost - omezený počet nabíjecích cyklů). To fakt nevíš?! :D :D :D