Není problém vyrobit levný elektromobil, vždyť už jeden přes rok nabízejí. Zádrhel je v tom, aby byl použitelný. Id.1 bude beztak na úrovni Dacie Spring, akorát za cenu Golfu. Komu to budou prodávat?
45 kWh je maximální kapacita nové platformy, ne baterie pro základní id.1. A tou třetí větou akorát ukazuješ, proč je ta vaše EV sekta k smíchu. id.1 bude maximálně odrbané městské přesouvadlo s dojezdem 150 km po dálnici, když přeženu. To je pro tebe normálně použitelný auto?
Celou neděli.
Mohl bys mi Máro vysvětlit, jak vypadá VW T-Rock?https://www.hezkekoberce.cz/…berec-T-ROCK-71/
Ale ce velikosti Pola to měl bejt asi T-Cross, ne? Nebo T-Roc?
Nebo T-Rex? :-!
...co je na elektrodopravníku za 520 000 Kč "lidového"? Pro normální lidi v České republice se cena lidového vozu pohybuje zhruba do 250 000 - 300 000 Kč (a kdo ví, možná ještě níž)! :D
Teď by mi to asi vadilo, protože od auta za půl míče mám poněkud jiná očekává, ale ono se možná časem ve jménu ekologie stane, že nejlevnější auto s takovou výbavou stát tolik prostě bude. ;-\
Aktuálně vidím pořád jako větší problém infrastrukturu. Já mám nejbližší veřejnou nabíječku asi 3km daleko. Na mapě jsem v padesátitisícovém městě napočítal 5 nabíječek a to čert ví, jak to funguje. U jedné je vyloženě napsáno, že je pro potřeby a návštěvy firmy, co si ji postavila. U druhé to není, ale taky vím, že to je aktivita firmy, co má elektromobily a má ji na své budově. I kdybych byl naprostý ekologický fanatik a snílek, tak si neumím představit, že bych provozoval elektromobil.
VW jen slibuje a reálně produkuje "lidový" elektromobil s cenou přes milion. Jedině toto co dělá GM v Číně, do města místo skůtru to bude stačit všem a kdyby to tu stálo třeba 150 tisíc, prodeje by šly skvěle. Málokdo hledá luxus, většině po městě stačí cokoliv ne moc nákladného kde neprší. https://www.auto.cz/…ile-hitem-135696
Leaf? Předražená a zaostávající kasička na dotace. Niro nestojí půl mega a s tím luxusním interiérem brzdi.
Dojezd 150 km = 100 km jízdy do dalšího nabití do 80 %, to pro mě není svoboda pohybu. A to se tu bavíme o dojezdu s baterií ve 100% stavu a za ideálních podmínek.
A kolik myslíš, že bude stát? Za 550 tis bych si to nekoupil i kdybych byl blázen. A kdyby to nějakým způsobem dotáhli žlutí komouši o 10 % levnější, tak to bude pořád drahý na to, co to umí a jak je zpracovaný.
Nic extra levného od Číňanů nebude. Levnější asi jo, ale to je tak všechno. Mají problém s dovozem, clem a homologací. Asi jako kdybych si zajel pro do USA pro levný auto. Taky nakonec levný nebude. Budou muset postavit fabriku v EU a to poznají zač je toho loket. Tady stojí výrobní haly násobně víc než v Číně, dodržují se mnohem přísnější normy a hlavně to hlavní - cena lidské práce. Prodávat Geely v Rusku je něco jiného jak prodávat Geely v EU.
Tak to si moc lidí nové auto nekoupí... To mi tedy řekni, kdo kupuje těch několik desítek tisíc aut ročně? A že by to zrovna byly jen Dacie a Fabie, to určitě nejsou.
Ale mně je to jasné, prostě na lepší nemáš, tak se ceny musí řídit podle tebe...
Hlavně si vezmi, jak navíc veřejné nabíjecí stanice zdražily. U některých pak jezdíš o poznání dráž, než se spalovacím motorem. Takže musíš mít ještě návod, kde nabíjet levněji. A s rozmachem a potřebou nabíjení více aut nikdo nezabrání, aby ceny rostly dál a dál. Protože těm, co nemají vlastní garáž, aby to dobili doma, nic jinéh nezbude.
Na druhej strane, zatial len VW dokazal urobit a predat jednoduche elektricke auto pre chudobu. A pritom celkom pouzitelne. Na Daciu sa este bude rok cakat.
Na světě ale není jen koncern.
V Německu jsou teď dotace tak vysoké, že VW může prodávat draho.
Myslím, že VW má na id.3 za takovou šílenou cenu slušný zisk...
Není žádný důvod, proč by ceny EV neměly jít dolů.
Ta třetí věta jen potvrzuje můj dlouhodobý názor na koncern.
Daleko raději bych si koupil Nissan Leaf nebo Kiu Niro, který vypadají v interiéru v porovnání s id.3 jako luxusní auta.
Elektromobilita není k smíchu ani teď a už vůbec nebude za tři roky!
Ano i 150km po dálnici je pro mě normálně použitelný auto.
Víc než 150km bez zastávky běžně tak jako tak nejezdím.
Ale ber to jako skutečně můj pohled. ;-)
Chápu, že normální člověk spíš ocení dojezd Tesly...
A zdejší diskutéři dokonce vyžadují 800km a nabití za 2 minuty, vím. ;-)
Tak jak tohle říkáš ty, tak je to zaručeně pravda. :D:D:D
Vedoucí Elesekty na českých webech DonVito :D
Normáln ěpoužitelný není žádný elektromobil, natož pak lowend jdoucí po co nejnižší ceně. Odrbané na plech, čalounění maximálně na sedačkách a vsadím se ž emaximální rychlost bude 120 a dojezd 100 kilometrů v lepším případě. A to vše v Bratru za krásných půl míče :D