Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen stále slibuje lidový elektromobil, udrží cenu od 520.000 Kč?

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 11. 2020 • 15:17
50
39
Zobrazit náhledy (50)
Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Základní elektromobil VW by měl dostat novou platformu, kterou nejspíš využije i Škoda.

Ralf Brandstätter, šéf automobilky Volkswagen, v rozhovoru pro britský magazín Autocar připomněl, že značka Volkswagen zůstává zavázána výrobě dostupných elektromobilů řady ID. Jejich základem by se přitom měla stát levnější platforma v kombinaci s levnějšími komponenty – včetně menších baterií.

Vývoj nové platformy, zatím označované jako MEB-Lite, je součástí rozsáhlých investic Volkswagenu do své elektrifikace. Platforma by měla být navržena speciálně pro použití v menších elektromobilech, čemuž budou odpovídat i menší baterie. Jejich největší kapacita by přitom měla dosahovat cca 45 kWh.

Zprvu by se nová platforma měla stát základem minimálně modelů Volkswagen, jak naznačují britští kolegové. Vstupní branou do světa elektromobilů VW by mělo být supermini s názvem ID.1, které se tak stane nástupcem VW e-Up. Větší elektromobil s označením ID.2 by pak mohl být hatchbackem s velikostí odpovídající zhruba VW Polo nebo VW T-Rock.

Cílem automobilky by přitom mělo být udržet základní ceny od 17.800 liber (cca 522.000 Kč), respektive 22.000 liber (cca 644.000 Kč) za větší model. Samozřejmě se jedná o cíle, které jsou dost předběžné. Datum premiéry základních elektromobilů zatím nebylo stanoveno, pravděpodobně se však nedočkáme před rokem 2023.

Kromě Volkswagenu by však své dostupné elektromobily na platformě MEB-Lite měly do budoucna nabídnout i značky Škoda nebo Seat. Brandstätter navíc dodal, že kromě jiného spolupracuje Volkswagen na vývoji extrémně dostupných elektromobilů i se svými čínskými partnery, se kterými v minulost vytvořil společné podniky pro čínský trh.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2020 00:27
Re: Lidový wagen
Já jej nepodceňuji, Nissan na něm bezesporu vydělává. Ale za tržní cenu nemá smysl, ani na poměry EV.
1. 12. 2020 09:27
Re: Lidový wagen
Ted stoji 450 tisic.
1. 12. 2020 07:59
Re: Lidový wagen
Leaf porovnavavam s id.3.

V kategorii pul milionu je aktualni nabidka nulova.

Leaf byl prvni poradny elektromobil a Nissan na nem uz nejaky cas (zdejsim antiEV navzdory) slusne vydelava.
Nepodcenoval bych ho tolik.
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2020 17:49
Re: O ničem,
Kolik lidí má třetí auto za půl mega a garáž?
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2020 17:47
Re: Lidový wagen
Leaf? Předražená a zaostávající kasička na dotace. Niro nestojí půl mega a s tím luxusním interiérem brzdi.

Dojezd 150 km = 100 km jízdy do dalšího nabití do 80 %, to pro mě není svoboda pohybu. A to se tu bavíme o dojezdu s baterií ve 100% stavu a za ideálních podmínek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku