To už tenhle elektrický mor chtějí cpát i do motorek? Proboha proč? Bude to po všech stranách horší, než klasická koncepce. Absolutně v ničem to motorce nepomůže. Motorka je o jízdě, emocích, zábavě, volnosti.... tohle je totální popření všeho, co má motorka představovat.
Dvoustopá motorová vozidla mě nezajímají, nikdy jsem takové nevlastnil a nikdy vlastnit nebudu. Mám rád pohodlí 4 kol a uzavřené kabiny. Umím pochopit, že někoho to může bavit a že si u toho "užívá volnost" - přeloženo, uteče na chvíli od rodiny. Hypoteticky by mě však zajímal tvůj příspěvek, pokud by se zrovna přecházelo z motorek s parním strojem na motorky s benzínovým spalovacím motorem. Taky bys křičel o totálním popření všeho, co motorka má představovat?
Protože to je tupé bezpohlavní nezábavné....Navíc je to mor, který nám dávkují násilím bez možnosti výběru. A ten kdo jezdí na motorce tam tenhle mor, tohle závaží, rozhodně nechce.
No a další věc je, že to absolutně neřeší ekologii a jsem přesvědčen, že díky na oko ekologické Evropě bude globální dopad o to horší, protože díky tomuto nesmyslu a snaze o uhlíkově neutrální Evropu bude tato stopa několikrát větší díky přesunu do zemí Afriky a Asie, kde slovo ekologie je na černé listině a tak nás budou krásně zásobovat tím, co Evropa nechce dělat sama, aby se tvářila jako ekologická.
Kawasaki už vyrábí kompresorovou Ninju H2. Ta váží o cca 40 kg víc, než srovnatelné stroje. V testech se hmotnost samozřejmě zmiňuje.
Ale taky se mluví o motorce, která jede jako nic jiného...
Kompresorová, respektive kompresorové kawi jedou hlavně jako z praku za plynem, ale ta hmotnost je tam znát a ne málo. Takže sice zátah jak bejk, ale když to chceš skládat levá pravá, tak ti větší úsměv vykouzlí lehčí, byť slabší konkurent. Například ze stáje Aprilia, Ducati, KTM...
Má to něco do sebe, ale taky dost proti. Navíc tenhle kepl má mít "jednu"!!!! rychlost.
A jak to s tím souvisí? Že bateriová jednokvaltová motorka je nesmysl, nuda a znamená samé zhoršení?
Kompresorová šestistovka může být zajímavá, ale to se dozvíme, až bude v prodeji a budou známé parametry. Nakonec může být stejně těžká jak ten litr a proc si pak rovnou nekoupit litr.
V současné době jezdím nejvíc na elektrokole po lese a přemýšlím, že se vrátím zpátky k elektrickému enduru. Před časem jsem ho nedocenil, ale teď si nemůžu vynachválit, když lítám kolem baráku po lese a nikdo ani necekne... na motorce už by po mně stříleli.
Nepochybuju o tom, že jízda na cestě je s elektromotorkou dost nudná, to samozřejmě ne... jenže výjimky pro motocykly už končí a když nebude nic jiného, než elektřina, přestaneš jezdit?
Pokud to elektroenduro nemá spojku, aby jsi si mohl regulovat jízdu v terénu, tak je to stejně na nic a odpovím si sám...nemá. Takže to je tak projet po polňačce, nebo zajet na houby. Popravdě elektrokolo, pokud ho nemá člověk kvůli tomu, že má zdravotní potíže a nebo starší lidé, tak je ani nezdravím. Potkáš pak bandu lufťáků na elektrokole za 150 litrů s baterkou jak kráva, oblečení za 20000 jak kdyby jeli Giro a řvou tam ve skupince, jak jsou dobří, že ujeli 20 kilometrů. Ale lidstvo degeneruje takovým tempem, že to opravdu není hezké.
Electric motion už dělá se spojkou, ačkoliv je to trial...
To ostatní vypadá na slušný komplex... pozorovat kdo má co na sobě a jestli jede na elektrokole a podle toho zdravit :-):-):-)
Super Duke je masakr. Ten nový 890 je snad nejzábavnější Duke. Díky skvělé dávkovatelnosti plynu a akorátovnímu výkonu s nízkou hmotností. Na okreskách děsný zabiják všeho co má před sebou :D
elektromotory jsou dobře známé pro své rychlé akcelerace.
Ta rychlá akcelerace nevzniká jen tak z ničeho, základem je velký výkon. A jestli má elektromotor v pohonu motorky nahradit třeba 100 kW spalovák, bude to dobrý cvalík. Tj hromada kil navíc
A další otázka je co bude ten elektromotor napájet. Baterie ? A co bude nabíjet ty baterie - ještě jeden elektromotor - generátor ?
Re: elektromotory jsou dobře známé pro své rychlé akcelerace
Hlavně většina "velkých" motorek má natolik výkonný motor, že je naprosto bezpředmětné vyzdvihovat akceleraci. Kdo na motorkách jezdí, tak ví, že zrychlení, nebo akcelerace z nuly dokáže většina běžných motorek o poznání lépe, než drtivá většina aut. Navíc u motorky je poháněné jedno relativně úzké kolo a motorka naráží na limity přenosu síly. Hybrid je jen nesmysl pro rádoby ekology.
Re: elektromotory jsou dobře známé pro své rychlé akcelerace
Proč ještě jeden elektromotor - generátor? Jeden a ten samý el. stroj může pracovat v režimu elektromotor při zrychlování a jako generátor při brzdění/rekuperaci (synchronní stroj). Jinak samozřejmě hybridní motorka je ta největší kravina jakou jsem v poslední době slyšel, čím menší/lehčí prostředek, tím větší hloupost rvát do ní dva motory a baterky navrch, to už mi dává větší smysl čisté EV, jako skútr do města proč ne.
Re: Re: elektromotory jsou dobře známé pro své rychlé akcele
Podľa mňa to bude skôr taký mild hybrid, keď vyhodia štartér a nahradia ho tým elektromotorom plus nejakú pidi baterku. Možno to pridá zopár kíl, ale emisie vykážu na papieri luxusné a aj vlk sa nažerie aj baran ostane celý.
Re: Re: elektromotory jsou dobře známé pro své rychlé akcele
Četl jsi to vůbec? Hybridní pohon má umožnit jízdu na elektřinu ve městě a na spalovací motor po dálnici nebo při potřebě rychlé souvislé jízdy. To zrovna mild hybrid neumí...
Re: elektromotory jsou dobře známé pro své rychlé akcelerace
Ham. : pokud by to mělo fungovat jak se píše v článku, rekuperací nezíská dostatek energie aby elektromotor fungoval bez omezení v nižších rychlostech, než se do pohonu připojí spalovák
Aby to nemělo za těchto podmínek výrazně limitovaný dojezd, měl by tam být ještě generátor