Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki odhaluje svůj připravovaný hybridní systém pro motocykly

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Zatímco někteří výrobci motocyklů přecházejí na čistou elektromobilitu, Kawasaki věří ve výhody hybridního systému.

Tradiční japonský výrobce dnes dokonce zveřejnil video z vývoje svého hybridního systému nové generace, který tradičně kombinuje spalovací motor a elektromotor. Spalovací motor by přitom měl být využíván zejména při jízdě po dálnicích, kde čistě elektrické motocykly trápí vysoká spotřeba a tím pádem i omezený dojezd na jedno nabití.

Při příjezdu do města by však hybridní systém měl být schopen automaticky přepnout do čistě elektrického režimu, který poskytne dostatek výkonu a výdrže pro popojíždění městskými uličkami s častým zastavováním na křižovatkách, atd.

Na zakroucených silničkách, kde si chce jezdec užít maximální výkon svého stroje, by pak měl být hybridní systém schopen kombinovat výkon spalovacího motoru a elektromotoru, díky čemuž by měl nabídnout skvělý pocit z výkonu, akcelerace i rychlosti.

Na konci videa pak můžeme vidět záběry z testování prototypu na motorové brzdě. Díky indikátoru i specifickému zvuku je přitom patrné, že při rozjezdech a v nízkých rychlostech pohání motocykl čistě elektromotor. Při postupné akceleraci však indikátor mění barvu, ozve se zvuk spalovacího motoru a motocykl pohání benzín.

Video se připravuje ...

Podle informací webu New Atlas by mohl být testovaný prototyp vybaven pouze jednorychlostní převodovkou, která by měla držet motor v podstatě na šestém rychlostním stupni. Akceleraci a jízdu v nižších rychlostech by pak zajišťoval čistě elektrický motor. Ostatně elektromotory jsou dobře známé pro své rychlé akcelerace.

Otázkou ale zůstává, kdy a v jaké formě přivede Kawasaki své hybridní motocykly na trh. Ještě předtím totiž čeká na techniky několik úkolů, včetně nutnosti optimalizovat přidanou zátěž hybridního systému tak, aby co nejméně ovlivnila celkovou hmotnost stroje a s ní spojené jízdní zážitky.

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Doporučujeme

3. 12. 2020 14:59
Re: Mor
Electric motion už dělá se spojkou, ačkoliv je to trial...
To ostatní vypadá na slušný komplex... pozorovat kdo má co na sobě a jestli jede na elektrokole a podle toho zdravit :-) :-) :-)
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2020 11:53
Re: Mor
Tak hloupý, abys to pochopil, tu je jen rohYpnol a Arese...
Avatar - kari.laz
3. 12. 2020 09:00
Re: Mor
Super Duke je masakr. Ten nový 890 je snad nejzábavnější Duke. Díky skvělé dávkovatelnosti plynu a akorátovnímu výkonu s nízkou hmotností. Na okreskách děsný zabiják všeho co má před sebou :D

Btw Ducati představila nový Monster

https://www.motorkari.cz/…lleru-44838.html?…
Avatar - kari.laz
3. 12. 2020 08:56
Re: Mor
Pokud to elektroenduro nemá spojku, aby jsi si mohl regulovat jízdu v terénu, tak je to stejně na nic a odpovím si sám...nemá. Takže to je tak projet po polňačce, nebo zajet na houby. Popravdě elektrokolo, pokud ho nemá člověk kvůli tomu, že má zdravotní potíže a nebo starší lidé, tak je ani nezdravím. Potkáš pak bandu lufťáků na elektrokole za 150 litrů s baterkou jak kráva, oblečení za 20000 jak kdyby jeli Giro a řvou tam ve skupince, jak jsou dobří, že ujeli 20 kilometrů. Ale lidstvo degeneruje takovým tempem, že to opravdu není hezké.
2. 12. 2020 21:23
Re: Mor
V současné době jezdím nejvíc na elektrokole po lese a přemýšlím, že se vrátím zpátky k elektrickému enduru. Před časem jsem ho nedocenil, ale teď si nemůžu vynachválit, když lítám kolem baráku po lese a nikdo ani necekne... na motorce už by po mně stříleli.
Nepochybuju o tom, že jízda na cestě je s elektromotorkou dost nudná, to samozřejmě ne... jenže výjimky pro motocykly už končí a když nebude nic jiného, než elektřina, přestaneš jezdit?