...že Musk je developer v mnoha odvětvích, ale určitě není klasickým průmyslníkem. Nikdo nebude pochybovat o tom, že dokázal vyvinout první reálně použitelné EV a alespoň částečnou infrastrukturu a zároveň kult.
Přesto je na jeho produktech vidět, že jakkoliv jsou technologicky na výši, celek jako takový má trhliny. ty může omlouvat či ignorovat pouze nekritický fanoušek, ale ne běžný zákazník.
Z tohoto pohledu je spojení s některým z velkých automobilových koncernů naprosto logické a je jen otázkou, jestli tohle prohlášení se zakládá na již probíhajících jednáních nebo prvním výkřikem faktu, že chce prodat, fúzovat...
Zajímavé jak se posunujes. Tvé příspěvky už vyznivaji ako hlášení pravdy😬🙂
Koukal jsi třeba na výsledky narazovych testu Tesly? Nebo poslednímu posunu v odlévání celých kusů karoserie?
Tesla mimochodem vyrábí automobily. Protože se to aktuálně hodilo jejímu směru vývoje. Tesla nebyla, není a nikdy nebude automobilkou. Je to jen IT a SW firma. Její zájmy jsou úplně jinde než vyrábět automobily. Automobily jí jen aktuálně slouží jako prostředek jít dál.
= Tesla automobilovému světu nepřinesla a ani nepřinese nic pozitivního :-!
Ale stále je tu ta možnost, že ta absurdita muskových myšlenek a vizí investorům přeci jen dojde a konečně se investoři probudí a Tesla skončí stejně rychle jak přišla.
Nová cenovka Tesly 3 bude míň jak Oktávka s 3válcovým bastardem pod kapotou... A pak se teprv začnou dít věci... Euroekofašisti pošlou svojí ekofašistickou diktaturou dlouhodobě udržitelný vývoj ICE ke dnu a evropané začnou nakupovat laciný ekoshity z číny, který nebudou ve svém důsledku o nic horší než ty vyrobené v EU :-!:-(
Tak jak je dnes kupovat elektroniku z Číny, bude za pár let běžné kupovat EV shit z Číny. A co budou dělat statisíce evropanů z bývalého EU automotive? Stanou se z nich úředníci počítající CO2 a přerozdělující dotace na EV shity z Číny. Jen v tom někdo zapomněl vymyslet to, kde EU vezme ty peníze, které nevytvoří v HDP...
Nejsem si opět jistý příčetností Muska. Ať je skutečnost jak je - tohle vypustit oficiálně ven může jedině blázen. Říkat investorům - hele bacha, tady to smrdí zkratem?! :-[]
Za mě udělal Musk obrovskou chybu. Měl vyvinout pohon a SW a tuhle technoligii se měl snažit prodat ostatním. Prostě něco jako android pro auta vč. pohonu.
Teď výrobci nalili peníze do vlastního vývoje a náskok Tesly a její technologie jsou sice o krok napřed, ale ostatní už udělali vlastní kroky. Aby zahodili vlastní vývoj aby se dostali jen o trochu dál podle mě nikdo ze zavedených hráčů nebude chtít udělat
Za mě to směřuje k jedinému - Teslu si koupí Číňani. Musk se prostě sekl, vyrábět auta chce víc než jen IT technologie a elektromotor.
Integrace displaye do volantu (=nahrazení volantu displayem ve tvaru volantu) by znamenalo úsporu volantu, tlačítek na volantu. Páčky by se nahradiy SW páčkami... :-[]:-[]
Ta hodnota je přestřelená, všichni to víte? Tak sláva, aspoň něco, protože právě akt. valuation je jediným parametrem, ve kterém se Tesla může s VW srovnávat. V kterémkoliv jiném, při porovnání dvou firem stejného oboru, je Tesla proti VW trpaslík. Nikde netvrdím, že je Tesla malá firma obecně, prosťáčku.
Koupě VW Teslou je naprostý nesmysl. Nikdo by tím nic nezískal, ani VW ani Musk. Navíc je nerealizovatelný, jsou tu i praktické překážky jako nedostatek finančních prostředků Tesly, ta prostě na koupi VW nemá peníze, nebo fakt, že jen 10% akcií VW je volně obchodovatelných. Že to nevíš ty, mě nepřekvapuje, Musk tyhle věci ví zcela určitě, také o žádném nákupu VW nic neříká.
Tržní kapitalizace a účetní hodnota jsou dvě úplně jiné věci. Koukat na to první a úplně ignorovat P/E a P/B ratio Tesly je pro naivního investora ten nejlepší způsob, jak projet kalhoty. :D
Kdybys něco věděl o fúzích firem, tak bys psal asi jinak...
Stačí se podívat na VW. Nakonec pohltil VW Porsche, ale nezbývalo mnoho a bylo to naopak. O hodnotě firmy tady diskuze vést nehodlám. Ta je dána náladou akcionářů a všichni včetně Muska víme, že je aktuálně přestřelená.
To ale neznamená, že se jedná o malou firmu. Prosťáčku. ;-)
Točíš se v kruhu, o tomhle je právě jak článek, tak můj první koment. Musk si velmi dobře uvědomuje, a já nemám problém chápat proč, jak je ta aktuální valuation Tesly nesmírně přestřelená. Viz. jeho vyjádření o rozdrcení akcií jako suflé pod kladivem. Ví, jak si stojí a celkem logicky se rozhlíží, kam a komu by teslu, v této vrcholné fázi, šoupnul. Je to logická strategie a z těch jeho vyjádření je naprosto jasná. To, že si z toho prosťáčci tvého typu dedukují, že Tesla bude kupovat Volkswagen, za to fakt nemůže ani Musk ani já. ;-)
Fakt si myslíš, že má Tesla unikátní technologie ''mimochodem''?
Citace z posledního odkazu o Cybertrucku:
“Sandy Munro of Munro & Associates, an expert in competitive benchmarking, estimates Tesla will save $60 million by eliminating blanking and stamping dies compared with traditional ways of making trucks. Keep in mind that he calculated this for a 50,000 unit-a-year run.
Nejsem si vědom, že bych prováděl ekonomické analýzy.
Na čempak stojí projekt Tesla podle tebe? Já se o Teslu zajímám docela dlouho a řekl bych, že na inovacích, pokroku v bateriích, efektivitě výroby, technologiích, vertikální integraci, špičkových SW řešeních. Předpokládám, že ty máš asi na mysli něco jiného...
Jak se podle tebe slučují firmy?
PS Malá firma (v hodnotě 4,3 bilionu Kč :-O ) s jediným typem technologie... Umíš pobavit. :D:D:D
Nazývat takto nejhodnotnější automobilku světa... https://www.e15.cz/…-biliony-1370537
''Nejhodnotnější automobilka světa? Tesla.'' :-O
Dinare, prober se. ;-)
Máš asi pravdu, to co zde píšu by se dalo považovat za ekonomické analýzy.
V kontextu tvých komentů. :-)
Sleduju testy EV celkem pravidelně, mám z toho jediný výstup. Zatím je to absolutně k ničemu ve smyslu, že ti auto dává volnost. Tady je to naprosto naopak vůči mottu všech čuňat, co se neumí k autu chovat "auto má sloužit mě, ne já jemu", protože tady jsi jasnej otrok auta.
Když už ani ten Taycan ani Harryho neokouzlil; nestranného, znalce s obrovským rozhledem, tak co bys chtěl? Mimochodem ještě jsem neviděl EV, co by se mi líbilo. Ve Stuttgartu mají bílej v muzeu a je to fakt ošklivý, byl jsem zklamán, hlavně z toho předku.
Muska, jako podnikatele, netřeba chválit, za něj mluví výsledky, to že někteří z vás nechápou, na čem projekt Tesla stojí a jak si aktuálně stojí, není problém Muska.
Číst např. ty tvoje ekon. analýzy, jak v oboru malá firma s jediným typem technologie kupuje světovou jedna/dvojku, a nesmát se u toho, chce ovšem přemáhání. ;-)
Nedovedu si představit, že by se Musk spojil s někým bez toho aby zůstal s největším vlastněným podílem a CEO. Tím pádem by to bylo vždy spíše převzetí. Musk to nyní ale asi už nemá moc zapotřebí, ikdyž by se jim hodil více hardware přístup. Ten Tesla moc neumí. Stále se zaměřuje spíše na software a mimochodem k tomu dostanete kastli a kola.
Super je, ze EV muzes dotankovat skoro vsude - z kazdy zasuvky.
PS Letadlo vypada takto: https://elektrickevozy.cz/…ie-prudce-padaji
Lidi co tomu nerozumi, nepoznaji rozdil mezi Nikolou a Teslou. No, ta veta zni zvlastne, ale to je jedno. :-)
Súhlas, dieselgate im vôbec nepomohol, ani koncernovým značkám. Ale ako píšeš aj ty majú výrobné technológie, stále si udržujú povesť symbolu kvality, čo práve Tesle stále dobre neide. VW má celkom silnú pozíciu aj v Južnej Amerike či na juh Afriky v číne, v bývalom Sojuze atď. Kopa možností na expanziu pre Teslu aj VW.
Podľa mňa by to mohlo pomôcť obom.
Cágn nemá prachy, ten si o nakupování tak drahých značek může nechat leda zdát. Mnohem větší šance bych dával nějaké čínské automobilce.
Pokud si koumoušská havěť spočítá, že by to byl dobrý tah, tak stát pošle miliardy a je vymalováno.
A k čomu im to je, keď potrebujú plniť emisné limity? Pokojne môžu mať aj fantastické šesťvalce, ale to, čo potrebujú predovšetkýcm, sú malé motory a tam sa im zrovna nedarí ako by potrebovali.
Jistěže ano, Musk na rozdíl od místních ekon. expertů dobře ví, jak moc nafounknutá bublina ta aktuální valuation Tesly je a jak celý Tesla business s roční produkcí pár stovek tis. aut stojí na vodě. Na vodě stále hůř vyvolávající se poptávky po tesla autech samotných, stejně jako na vodě prodejů emisních povolenek. Jestli se mu teslu podaří dobře prodat, bude to skutečný majstrštyk, něco podobného jako byly prodeje různých internetových firem s min. hodnotou za nesmyslné peníze počátkem milénia, jen tohle je samo ještě finančně o několik řádů výše, ale princip podobný.
Mám pocit, že cestou na Mars by z toho upadalo všechno, co není součástí nosného rámu a hlavně.... cestou nejsou nikde nabíječky :-)
Celé tohle letadlo půjde dolů sešupem, jen co se ostatní dostanou na vytouženou stejnou úroveň technologie baterií/pohonu a zjistí, že i tak je to drahý, stojí to za kulový a nikdo to nechce, leda jako auto do města.
Pak od toho daj ruce pryč. To bude den, kdy akcionáři spáchaj čestný harakiri a superchargery přestanou svítit do noci vystresovaným metroušům, hypnozitujícím pohledem typu myš/kobra ukazatel dojezdu.
“diesle v riťkálovciach, väčšina benzínov o ničom, a na elektrinu a softvér potrebujú niekoho ako je Tesla”
Cestovateli,ty si asi zabudol,ze VW nie je len VW,ale aj Porsche,Audi,Lambo atd
Myslis,ze VW group fakt nevedia vyrobit poriadny dizel,benzin,ev auto? :-!
Málo alebo nie, ale kam ich ten marketing a lobbing priviedol...diesle v riťkálovciach, väčšina benzínov o ničom, a na elektrinu a softvér potrebujú niekoho ako je Tesla. Dealerská sieť OK, servisné zázemie tiež, aj keď ktovieakú povesť (ako väčšina značkových servisákov) nemá. Ale čo ma ešte napadá, tak výrobné technológie a know-how na dosiahnutie a udržanie kvality produkcie, to by predať vedeli.
PayPal byla tak trošku "hračka". Tesla ale je už něco víc, kolem ní se vytvořil svým způsobem určitý kult a životní styl, a Musk ho úspěšně přiživuje. Prodat značku by znamenalo její jistý konec. Musk potřebuje spojence, který mu pomůže s výrobou a její ziskovostí.
Jen to nesmí být z Číny.
Mňa tak z fleku napadne obrovská dealerská sieť a servisné zázemie. Síce mierne pošramotenú povesť, ale stále dostatočne silné meno minimálne mimo USA. A do bodky prepracovaný marketing, včetne lobingu na najvyšších miestach. To zas nie je až tak úplne málo nemyslíš?
neexistuje scenar, v ktorom by niekto (normalny) kupoval automobilku Teslu za sucasnu cenu ... je naivne si mysliet, ze eu a korejski vyrobcovia nedokazu dorovnat technologicky naskok, ktory ma Tesla v bateriach. H/I je v uz dnes pri svojich "beznych" modeloch v dojazde na urovni Tesly 3 a porsche taycan ma velmi podobny dojazd ako tesla S. sice stoji vyrazne viac, ale zaroven ponuka neporovnatelne lepsie a kvalitnejsie auto ( spracovanim, technikou, jazdnymi vlastnostami ) a servis. ide pritom o uplnu prvotinu tohoto vyrobcu. tesla sa viac ako 15 rokov nevenuje nicomu inemu len pohonu bev. eu vyrobcovia boli donuteni investovat realne peniaze do vyvoja az v poslednych cca 3-5 rokoch. moj amatersky odhad ... do 4 rokov budu bev od eu a korejskych vyrobcov lepsie ako cokolvek, co bude predavat tesla. jedina sanca na zachranu tesly a udrzanie si konkurencieschopnosti je jej pohltenie inou automobilkou, ktora vie vyrabat auta, alebo sa musk vzda vykonnej pozicie a prenecha ju profesionalom.
VW ma lepsi marketing a zakazniky, vcetne ceskych :-) - "patrioty". ..
Marketing pravi m. j. ze nejlepsi auta jsou z Nemecka.
Das Auto.
Spojeni Suzuki zkrachovalo, jelikoz VW skutecne nemel co nabidnout, mely to byt hybridy.. :D
Ale v pripade Tesly by prebiral technologie a know-how Volkswagen. To by fungovat mohlo. V pripade rovnocennych partneru resp. majority Tesla. :yes:
Technicky me skutecne nenapada, co by slo od VW prevzit.
Aj to je možné - akurát si myslím, že PayPal bol od začiatku prostriedkom na produkciu peňazí a ničím viac, v prípade Tesly neviem - nemyslím tým autá, myslím samotnú značku.
že by Musk rád předal knipl toho letadla co vystoupalo do výšky 2000 km někomu, kdo s tím bezpečně přistane. Ale všichni piloti při smyslech se tomu brání, protože vědí, že tohle letadlo už na zemi nikdy nepřistane (leda, že by spadlo volným pádem, to je to suflé pod kladivem) a jediná jeho šance je přistát na Marsu.
Predal aj Paypal za obrovske peniaze Ebay-u,tak preco by nepredal za obrovske peniaze aj Teslu.Mam pocit,ze ten clovek nepotrebuje vlastnit nieco dlho,ale vysvihnut to do vysin (vid ten paypal) a potom to s atronomickym vynosom predat a tieto penieze pouzit na dalsi svoj plan co ma v hlave.Tak to urobil aj ked predal Paypal.Zo zarobenych penazi zalozil SpaceX.
Cas ukaze ako to nakoniec bude,ale obidvaja vieme,ze ani sa nenazdame a je tu rok 2030 a s nim elektrifikovana EU,takze smerovanie VW je uz podla mna jasne (nasilu) dane.
A Diess ako prostrednik medzi Teslou a VW mi pride ako idealny vyjednavac v pripade fuzie tychto dvoch firiem.
Po propádáku v Evropě by to rád někomu střelil, dokud to ještě má nějakou hodnotu.
Ale nikdo asi nebude tak blbej, aby to kupoval, protože Evropa se pro Teslu se asi bude opakovat všude.
Kdyby VW pohltil Teslu, tak by z Tesly nic nezbylo, Tesla by vyráběla Eniaqy.
Musel by v Tesle zavádět svoji platformu, své výrobní procesy. Pro VW je výhodnější cesta Fordu, kterému nabídne svoji platformu.
Pokud Tesla předvede celosvětově takový propadák jako v Evropě, tak budou rádi, když si to někdo vezme zadarmo.
Prostě VW sází na masovost, na jednu platformu a rozhodně by netrpěl dvě platformy, tedy svoji a Tesly..
Nie som si istý, či by Musk značku Tesla predal. Iné spojenie s VW by bolo problematické - VW nevychádza s nikým, komu nemôže rozkazovať. Nie somsi istý, či by Musk značku Tesla predal. V Suzuki by asi vedeli rozprávať.
Uvažujem, čo by v súčasnosti mohla Tesla od VW chcieť... A nejak ma nič nenapadá, čo by mal VW lepšie. Asi mám slabú fantáziu.
Před pár dny jsem psal, že bych se nedivil, kdyby Musk chtěl Teslu prodat - o moc víc už toho v Tesle nedokáže, a hodnota akcií je nesmyslně vysoko. A vida.
Kdyby se spojil s někým, kdo umí stavět auta, mohl by z toho vzniknout zajímavý produkt.(tohle není ironie ani pokus o urážku). Pokud by ovšem zájem projevil VW, strčil bych si prst do krku.
Tesly a VW?
Diess a Musk spolu..hmm..to by nemusela byt zla kombinaci pre obidve firmy.
Taky ID Buzz s technikou od Tesly by mohlo byt velmi vydarene auto s poriadnym dojazdom.
Co ty nato Done?
Hod nejaku podobnu konspiraciu tej mojej s kym by si si vedel predstavit ,zeby sa mohla Tesla spojit.
Vidim,ze kym som to napisal,tak uz si sem hodil svoju teoriu :D
To chtějí něco zjednodušit na hnusným tabletu přilepeným na papundeklu? :D jedině sebrat i páčku na blinkr :D. Mohli by ušetřit ještě na lepidle a šroubcích, že by se jim to rozpadlo přímo po opuštění salónu a vzhledem k tomu, jací jsou jejich zákazníci ovce, si hned půjdou koupit další a zvedne se jim prodej. Reklamovat to stejně nikdo nebude, to je u Tesly stejně nemožné. Nebo by mohli šetřit ještě na sedačkách. Je zbytečně moc, aby vydrželi 15000. Bude stačit aby byly na odpis za 2000. :D
PS: odpanil jsem tuto diskuzi na mobilní vezi webu, tak můžete směle přidávat příspěvky