Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Musk nevylučuje sloučení Tesly s jinou automobilkou. Důvod je prostý

Ondřej Mára
Diskuze (61)

Hodnota Tesly v posledních měsících překonávala i ta nejoptimističtější očekávání, přesto by se značka nebránila sloučení s jinou automobilkou.

Ačkoliv hodnota akcií Tesly vystoupala za poslední měsíc o více než 100 miliard dolarů, což udělalo z Tesly jednu z nejhodnotnějších značek světa a z jejího výkonného ředitele Elona Muska druhého nejbohatšího muže na světě, převzetí některého z konkurentů prý nepatří mezi její ambice. Sloučení ale nevylučuje.

Elon Musk to prozradil během rozhovoru v rámci berlínské akce Axel Springer Award, kde se ho Mathias Döpfner, výkonný ředitel Axel Springer, zeptal na podobnou otázku. „Rozhodně se nechystáme zahájit nepřátelské převzetí, ale pokud by někdo řekl, že by bylo dobré sloučit se s Teslou, rozhodně bychom se o tom mohli bavit,“ uvedl Musk.

Odemknout video

Musk se sice nepouštěl do detailů, určitou nápovědou by však mohl být  jeho mail zaměstnancům, který byl nedávno zveřejněn na webu Electrek. Musk totiž v mailu klade důraz na úsporná opatření a růst ziskovosti, neboť si uvědomuje, že prudký růst hodnoty akcií Tesly nemusí být dlouhodobou záležitostí.

Když se dívám na současnou ziskovost, pohybuje se velmi nízko okolo, 1 % za minulý rok. Investoři nám dávají velkou důvěru pro budoucí zisky, ale pokud v jakémkoliv bodě dojdou k závěru, že se tak nestane, naše akcie budou rozdrceny jako suflé pod kladivem,“ cituje web Electrek část mailu.

V současnosti se přitom hodnota akcií Tesly pohybuje kolem 550 miliard dolarů a samotná automobilka dokázala vykázat zisk již během pěti po sobě následujících čtvrtletích. I její vedení si však uvědomuje, že velké zásluhy na tomto zisku nese prodej emisních povolenek.

Tesla sice v současnosti vyrábí poměrně dostupné elektromobily, na další snižování cen si však budeme muset ještě chvíli počkat. Nový elektromobil s cenovkou okolo 25.000 dolarů, který byl ohlášen během akce Tesla Battery Day a který dostane zcela nový typ baterií, by se totiž měl objevit na trhu zřejmě až během tří let.

Do té doby ale Musk apeloval na své zaměstnance, aby se pokusili najít další možnost úspor ve výrobním procesu. Tento přitom bude podle Muska vyžadovat tisíce dobrých nápadů ke snížení nákladů, zjednodušení designu a urychlení výroby, současně ale při zvyšování kvality a výrobních kapacit. „Skvělá myšlenka bude taková, která ušetří pět dolarů, většinou to ale bude padesát centů tady nebo dvacet centů tamhle,“ dodal Musk.

V historii automobilky Tesla to není poprvé, kdy Musk apeluje na úsporná opatření. Z jednotlivých částí mailu je přitom patrné, že si dobře uvědomuje současnou situaci Tesly a nechce nic podcenit. Ostatně v minulosti už jsme viděli několik podobných momentů, kdy se Tesla během chvíle z výšin úspěchu propadla do tristní reality.

V současnosti by ale nic podobného nemělo hrozit. Automobilka navíc v těchto dnech opět rozjíždí finální fázi své snahy o maximalizaci dodávek hotových vozidel zákazníkům. Cílem je přitom dosáhnout výsledku přes 500.000 dodaných elektromobilů za rok 2020.

Ondřej Mára
Diskuze (61)

Doporučujeme

4. 12. 2020 07:39
Zásadním faktorem je...
...že Musk je developer v mnoha odvětvích, ale určitě není klasickým průmyslníkem. Nikdo nebude pochybovat o tom, že dokázal vyvinout první reálně použitelné EV a alespoň částečnou infrastrukturu a zároveň kult.
Přesto je na jeho produktech vidět, že jakkoliv jsou technologicky na výši, celek jako takový má trhliny. ty může omlouvat či ignorovat pouze nekritický fanoušek, ale ne běžný zákazník.
Z tohoto pohledu je spojení s některým z velkých automobilových koncernů naprosto logické a je jen otázkou, jestli tohle prohlášení se zakládá na již probíhajících jednáních nebo prvním výkřikem faktu, že chce prodat, fúzovat...
4. 12. 2020 06:39
Re: Spojení?
Zajímavé jak se posunujes. Tvé příspěvky už vyznivaji ako hlášení pravdy😬🙂
Koukal jsi třeba na výsledky narazovych testu Tesly? Nebo poslednímu posunu v odlévání celých kusů karoserie?
3. 12. 2020 21:55
Re: To lze chápat tak,
Keby Musk riadil svoj biznis podľa teba, dnes by bol pravdepodobne už asi bezdomovcom.
Avatar - rohYpnol
3. 12. 2020 20:06
Re: Ten hardvér mu fakt nejde...
Klasická kvalita Tesla no.
Avatar - rohYpnol
3. 12. 2020 20:00
Re: Spojení?
Tesla mimochodem vyrábí automobily. Protože se to aktuálně hodilo jejímu směru vývoje. Tesla nebyla, není a nikdy nebude automobilkou. Je to jen IT a SW firma. Její zájmy jsou úplně jinde než vyrábět automobily. Automobily jí jen aktuálně slouží jako prostředek jít dál.

= Tesla automobilovému světu nepřinesla a ani nepřinese nic pozitivního :-!

Ale stále je tu ta možnost, že ta absurdita muskových myšlenek a vizí investorům přeci jen dojde a konečně se investoři probudí a Tesla skončí stejně rychle jak přišla.