Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen ID.3 1st Edition 150 kW – Brouk, Golf a já…

Po krátkém letním seznámení se elektrický Volkswagen ID.3 zastavil v naší redakci na plnohodnotný týdenní test. A rovnou v opačných podmínkách – teplotách kolem nuly.
Zpět na článek
2. 12. 2020 13:42
2. 12. 2020 14:16
2. 12. 2020 15:18
2. 12. 2020 15:37
2. 12. 2020 19:44
2. 12. 2020 19:57
2. 12. 2020 20:08
2. 12. 2020 14:22
2. 12. 2020 14:58
2. 12. 2020 14:53
2. 12. 2020 15:23
2. 12. 2020 15:11
2. 12. 2020 19:46
2. 12. 2020 15:54
2. 12. 2020 18:28
2. 12. 2020 16:59
2. 12. 2020 20:04
3. 12. 2020 10:13
3. 12. 2020 12:01
2. 12. 2020 20:13
2. 12. 2020 20:21
2. 12. 2020 20:34
2. 12. 2020 20:54
2. 12. 2020 20:57
2. 12. 2020 21:10
2. 12. 2020 21:45
3. 12. 2020 12:52
3. 12. 2020 17:25
3. 12. 2020 18:10
2. 12. 2020 21:09
2. 12. 2020 21:11
2. 12. 2020 21:14
2. 12. 2020 21:18
2. 12. 2020 21:45
3. 12. 2020 17:26
3. 12. 2020 09:43
2. 12. 2020 21:47
3. 12. 2020 01:46
3. 12. 2020 07:58
3. 12. 2020 09:47
3. 12. 2020 20:09
3. 12. 2020 20:21
3. 12. 2020 20:34
Avatar - Roman Horký
2. 12. 2020 13:34
v tomto levelu
musite cekat na to, az bude k dispozici klimatizace. Zatim dobry, priste uz nezabrzdite, dokud nenastartuje SW modul mod_brake. A osoby nad 45 se zhorsenym videnim na blizko, zapomente a vratte ridicak.
Rozbalit vlákno
9
2. 12. 2020 13:59
Re: v tomto levelu
Ty aj po sebe čítaš tie koniny? Kokso toľko somarín popísať, to už vyzerá na nejakú poruchu...
Avatar - Roman Horký
2. 12. 2020 14:02
Re: v tomto levelu
Nějaké věcné argumenty by byly? Jestli teda na Slovensku něco takového znáte, chápu, že máte ta "špecifiká".
2. 12. 2020 15:06
Re: v tomto levelu
Neurážej Slováky. Jak je z vlákna patrné, blbem člověk může být bez ohledu na národnost.
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2020 15:30
Re: v tomto levelu
Oni Slováci sami tvrdě pracují na tom aby je měli všichni za trouby: Babiš, Matovič, mafiánské vraždy, traveldrive tady na auto.cz
2. 12. 2020 15:41
Re: v tomto levelu
Ale je to márne, dobehnúť teba, Romana a niekoľko ďalších je nemožné, na to proste nemám. ;-)
2. 12. 2020 21:29
Re: v tomto levelu
WinDiesel, kto si zvolil Bureša?
Orlík, metanolová aféra a pod. Divný ľudia sú všade. Si toho jasný dôkaz.
Avatar - white label
3. 12. 2020 19:57
Re: v tomto levelu
Tak s tím Babišem/Burešem sis dal vlastní gól. Zvolili si ho za premiéra Slováci, nebo Češi?
Avatar - Ozzman
2. 12. 2020 14:21
Re: v tomto levelu
Máš pravdu, na takový bestseller, jako je TDI v Golfu tahle plečka nemá...
Avatar - Roman Horký
2. 12. 2020 14:25
Re: v tomto levelu
To rozhodně, navíc ani nemají šanci jich tolik vyrobit. Natož pak prodat.
2. 12. 2020 13:38
Když protii tomu krámu postavím hyundai ix20 1.6, tak jediné
horší je zrychlení - ale také o 956000 kč levnější ROTFLMAO!
Holt pokrok!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
2. 12. 2020 13:43
Re: Když protii tomu krámu postavím hyundai ix20 1.6, tak je
A kupní síla obyvatel rozhodně už neroste.
Avatar - pradeda777
2. 12. 2020 14:45
Re: Když protii tomu krámu postavím hyundai ix20 1.6, tak je
...ale roste. Třeba důchodcům a státním zaměstnancům....budou volby, nevíš?

https://echo24.cz/…miliardami-navic
Avatar - KANKUNEN
2. 12. 2020 13:42
Pohled uznávaného ekonoma
Některé automobilky se tváří, jako by racionalita, efektivita a snaha vycházet vstříc potřebám zákazníků přestávaly cokoli znamenat a VW dnes mezi nimi hraje prim. Podle Hanse-Wernera Sinna je to past, na jejímž konci budou jen ekonomické škody.
Rozbalit vlákno
20
2. 12. 2020 13:54
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Uznavany lhar. Pripomina mi Klause st.
Taky ekonom, taky emeritni profesor.
Taky prekrucovac faktu.

Psal jsem to uz vcera:
https://innovationorigins.com/…inn-is-nonsense/
:-!

Tezko se hleda vetsi prekrucovac faktu nez Sinn.
Sice to bylo x-krat prokazany, ale kdyz se jeho myslenky koresponduji s AF...

They simply took the worst possible scenarios for the electric car and the best possible scenarios for the diesel, he writes, and there are four central points of criticism....

Kdyz zapocte zivotnost baterie EV 150.000km :-O :-O :-O, prestoze ze u Tesly je jeste v zaruce :D :D :D (8 let nebo 192.000km).
To jsou proste lzi.
2. 12. 2020 14:00
Re: Pohled uznávaného ekonoma
No nicméně faktem je, že jestli se budou místo dostupných aut za půl milionu nabízet EV za milion, tak to nikdo kupovat nebude, což povede v konečným důsledku právě k těm ekonomickým škodám.
2. 12. 2020 14:04
Re: Pohled uznávaného ekonoma
To je samozrejme kravina.
Pocitat pri velkem rozsireni EV s dnesnimi cenami.
To muze jen analfabet.

https://insideevs.com/…parity-ice-2024/
2. 12. 2020 14:41
Re: Pohled uznávaného ekonoma
to je pravda, spousta věcí s nárůstem poptávky zdražuje :-)
Avatar - KANKUNEN
2. 12. 2020 14:42
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Já furt čekám, když se používá víc a víc měď, kdy už půjde s cenou dolů. Kup si UPS , frekvenční měnič a motor 100kw do průmyslu a jsi na 600 tisíc hned. Používání dlouhodobé a rozšířené, spolehlivost do auta nedostatečná.
2. 12. 2020 15:06
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Ty ceny asi nebudou pro automotiv takové co uvádís.
2. 12. 2020 22:02
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Nechapu, proc se k technice, cenam a EV obecne vyjadrujou lidi, co o tom nic nevi.
A pisou nesmysly o 600t Kc za motor...
2. 12. 2020 15:19
Re: Pohled uznávaného ekonoma
A kdy bude teda myslíš to ID3 stát o 300-400 tisíc míň? Za 5 let nebo za 10? A do tý doby bude co? S cenama milion za auto k žádnýmu velkýmu rozšíření pravě nedojde.
2. 12. 2020 22:04
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Id.3 bych rekl, ze bude stat 600t v roce 2023.

Kdyz si pak spocitas usporu na provoznich nakladech, tak usetris s EV hromadu penez.

300t, to bude jeste chvili trvat. Kdyby to bylo za pet let, tak to prakticky znamena konec spalovaku. Takhle optimisticky nejsem.
3. 12. 2020 09:31
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Myslím si že je to moc optimistická představa. Že by VW za 3 roky slezl s cenou o 40% to si nemyslím. Pokud by ID3 a srovnatelná konkurence byla za 600 tisíc, tak by to úplně měnilo pohled na EV. To by mělo už naději na slušný prodeje. S cenou milion plus to bude prodaných pár desítek tisíc aut za rok.
Avatar - twistedTSD
3. 12. 2020 18:31
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Tak určitě. Když avizují id.1 na kdoví kdy za 522t... Úspora nákladů ti skončí, až nebude bezplatné dobíjení a časem je zatíží silniční daň.
3. 12. 2020 01:49
Re: Pohled uznávaného ekonoma
EV se nebudou rozsirovat podle trendu v CR.
Ty se budou rozsirovat podle trendu silnych trhu jako je US, UK, DE, FR atd atd. A Cina, at se ti to libi nebo ne.

A tam se EV mimoradne dari, poptavka zatim zjevne prevysuje nabidku.

A jaka je cena, kdyz poptavka prevysuje nabidku? Vysoka. A co se tedy stane az se zacne vyrabet mnohem vic EV? Cena pujde dolu. Ale nejen kvuli nabidce/poptavce, ale zaroven diky usporam z rosahu a take diky pokroku v technologiich.

Mozna lidi misto druheho auta domu koupi misto Mercedes A / BMW 1 / Mini apod. ktere jsou 800 tis - 1.2 mega radsi elektrickou verzi. Proc ne? Rozvoz deti, nakupy i kratsi cesty uplne v pohode. Uz jen to je obrovsky trh.
3. 12. 2020 09:23
Re: Pohled uznávaného ekonoma
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Roman Horký
2. 12. 2020 14:07
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Tuším, že jednu dobu byli uznávanými ekonomy i jakýsi Friedrich Engels a jeho kámoš Kchárl Marxů - ten má dokonce doteď v Německu pomník a dělají se u něj vzpomínkové oslavné akce.
2. 12. 2020 14:20
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Na druhou stranu ať je ten nebo jiný ekonom uznávaný či ne. Věci už jsou v pohybu, toto se za mně bohužel už nezastaví.
Avatar - Roman Horký
2. 12. 2020 14:26
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Taky jsem nevěřil, že se dožiju pádu komunistů a to mi tehdy bylo teprve 20. A vidíš, šlo to.
Avatar - KANKUNEN
2. 12. 2020 14:39
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Já nevěřil na příchod komunistů ze západu. ;-). Taky to jde.
2. 12. 2020 15:21
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Jo tak to jsme dva. Taky zírám co je dnes možný.
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2020 15:34
Re: Pohled uznávaného ekonoma
Jojo ale komanči jsou v Américe noumání, Úďo !!!
(tedy v rezervacích)
2. 12. 2020 18:40
Re: Pohled uznávaného ekonoma
No, dokonce jsme už minimálně tři. :-)
Avatar - iudex
2. 12. 2020 13:42
Galéria
"Přebírám si klíčky od testovacího kousku na českých registračních značkách a vyrážím se s onou revolucí seznámit podrobněji." Tak prečo je v galérii nafotené auto na nemeckých značkách? To je taký problém nafotiť auto, ktoré máte na test? ;-\
Rozbalit vlákno
12
2. 12. 2020 14:04
Re: Galéria
Čo si, načo toľko roboty, keď majú v databáze fotiek dosť...? To by museli ukázať, ako vyzerá ten interiér v reále, a to radšej nechci. Šetri si zdravie. :-[]
Avatar - iudex
2. 12. 2020 14:16
Re: Galéria
Pretože práve pri iD3 je sakra dôležité, aký konkrétny model (výbavu) mám. V cenníku je totiž (pri zatiaľ jedinom výkonovom stupni) až 8 výbav, čo je ďaleko viac, ako býva pri bežnom aute (3-4 výbavové stupne), a to s cenovým odstupom 10.000 eur. Preto bude asi medzi nimi aj dosť veľký rozdiel už na pohľad.
Každopádne nech je to ako chce, avizovaná cenová revolúcia ani nový chrokák sa nekoná, minimálne 37610 eur za základnú výbavu je pri aute veľkosti Golfu a interiérom na úrovni Fabie jednoducho overkill.
2. 12. 2020 14:59
Re: Galéria
Zdravím,

problém to samozřejmě není. Ale jedeme stále v omezenějším covidím režimu, převážně na home office a s minimem kontaktu s ostatními kolegy. V tomto případě se zkoušený a nafocený exemplář liší opravdu jen barvou karoserie. Navíc jde v obou případech o verzi 1st Edition, tedy - jak stojí v textu - tu bohatě vybavenou a navíc již vyprodanou. Proto jsme auto nefotili znovu. Až budou nové exempláře ID.3 (jiné výbavy, výkony, baterie), určitě bude nová várka fotek.

S pozdravem,
Standa
Avatar - iudex
2. 12. 2020 15:18
Re: Galéria
OK, dík za reakciu.
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2020 15:37
Re: Galéria
A to tedy nešlo pane kolego udělat test v Covidovém režimu z home office kompletně? Bez jízdy? :-|
Nechte si ty blbé plky prosím. Mám auto, mám mobil, udělám pár fotek (potřebuji pár vteřin), které se mi automaticky odešlou do počítače a POTOM může nastoupit home office.
2. 12. 2020 15:48
Re: Galéria
Nešlo, pane kolego.

Je to výjimečný případ s těmi fotkami a osobně si myslím, že se nic zas až tak dramatického nestalo. Pokud vám ale jiná barva karoserie opravdu tolik vadí, příště klidně sadu fotek na telefon udělám. Jen se obávám, že prohlédnout si auto do detailu je mnohem lepší z pořádného foťáku, než z mobilu. :-)

S pozdravem,
Standa
Avatar - wakantanka
2. 12. 2020 16:44
Re: Re: Galéria
A keď už konečne niekto reaguje, nešlo by konečne opraviť tie bugy v diskusii? Či Itčkari majú home office, teda sedia doma a hrajú hry? :)
2. 12. 2020 16:49
Re: Re: Galéria
Viz níže. Víme a pracuje se na tom.
Avatar - wakantanka
3. 12. 2020 14:31
Re: Re: Galéria
:yes: o.k. a pridajte im k tomu aj ďalšiu feature. Človek napíše prihlásený komentár v jednej diskusii, prejde do inej a musí sa znova prihlásiť.
Avatar - rohYpnol
2. 12. 2020 19:44
Re: Galéria
:yes: za odpověď a reakci.

Ale jinak to "nešlo" mi připomíná fungování zkostnatělých úřadů. I když máte home office, tak:
1) asi není problém přijet k tomu kolegovi co fotí k němu domů že (ale ok, tady byste mi mohl oponovat že dojde ke kontaktu a muselo by se např. vydezinfikovat auto...),
2) řekl bych že snad každý v dnešní době má trochu použitelný foťák a určitě by nebyl problém si od kolegy fotografa půjčit foťák a příp. pak vydezinfikovat ten.

Ale ok, neříkám že to je nějak na závadu pokud byly vozy stejné. Jen tím říkám že covid je jen výmluva.
2. 12. 2020 19:57
Re: Galéria
Ty a windiesel jste teda materiál. To si jako fakt myslíte že nafotit auto do automagazínu může každy kdo má dvě oči a dvě ruce a ještě k tomu na mobil? No tvl. :D :D
To si davejte k sobě na FB machři.
Avatar - rohYpnol
2. 12. 2020 20:08
Re: Galéria
jsi de-bil nebo co? víš co jsem napsal v bodě 2) ??
2. 12. 2020 13:43
.... asi takhle....
.... přijdu k autu a nasednu.... čekám X sekund než naskočí infotaiment, abych si zatopil, možná mi v průběhu nefunguje ani couvací kamera, abych mohl v klídku vyparkovat.... pak zahajuju promatlávání systémem a vypínám otravné asistenty.....

To mi stačí, tohle neakceptuju ani u auta za 200 tisíc.... opravdu se s tímto nehodlám denně otravovat..... beru že VW solidárně zprasil ovládání i fosilních aut (viz nová Octa a spol) ale naštěstí to zatím spousta konkurenčních výrobců neudělala.... takže není o čem....

No a ten elektromobil.... já tomu fandím, v dokonalém světě s čistou energií je to prima a i ve městech si to svůj smysl obhájí.... ale za ty prachy zatím fakt jen pro fandy nebo čerpače dotací.... Pokud člověk denně dojíždí třeba 100km, může to mít jakžtakž smysl.... pro menší vzdálenosti mi pořád dává větší smysl PHEV.....
Rozbalit vlákno
10
2. 12. 2020 14:13
Re: .... asi takhle....
Souhlasím s Tebou. Pokud by vývoj takového auta běžel vedle klasických, nemám s tím žádný problém Samotného by mne zajímalo, jak reálně funguje a věřím, že je spousta lidí, u niž by pokryl jejich potřeby na přepravu.
Problém je, jak píšeš, že VW resp. celé zelené ekošílenství pohřbívá automotive. Obhajovat takový výtvor korunovaný milionovou cenovkou mi přijde, že už je svět lehce na hlavu.
Avatar - xxc
2. 12. 2020 18:13
Re: .... asi takhle....
Ako keby v inom aute infotainment postupne nenaskakoval. Na Citroene tiez chvilu cuvam naslepo, kym naskoci kamera :-) Renault je na tom trosku lepsie.
2. 12. 2020 19:02
Re: .... asi takhle....
Tak je rozdíl jestli to trvá 5s, 15s nebo půl minuty.... a bez kamery to zvládnu, ale abych seděl v promrzlé sedačce 20s než se budu moci přes dotykáč proklikat k zapnutí výhřevu, to fakt v autě nechci....
Avatar - _Karel_
2. 12. 2020 19:22
Re: .... asi takhle....
Zapnutí výhřevu sedadel o 20s později, je ten úplně poslední problém tohoto auta.
Já bych to milerád vyměnil třeba za to, abych nemusel u svého auta po startu vypínat k0k0tiny jako LA a SS.
Avatar - xxc
2. 12. 2020 19:47
Re: .... asi takhle....
Urcite start stop vypinat na tom nebude treba :-) Ja som tiez spociatku hladal, kym som si zvykol. LA tiez nevadi, to nevypinam. A tie sedadla o 20 s neskor, tomu velmi nechapem, lebo aj tak chvilu trva, kym zacnu hriat. Skor je otazka inde, ako sa to bude ovladat v rukaviciach? Daju sa sedadla predhriat dopredu cez mobil? Ak nie, preco?
3. 12. 2020 21:18
Re: .... asi takhle....
Mne sa vyhrievanie sedačky zapína automatický. Volant si musím zapnúť sám.
2. 12. 2020 20:07
Re: .... asi takhle....
... já na prochladlé záda trpím tak vyžaduju aby to hřálo hned, a třeba i proto nikdy nekupuju auto se sedačkama v kůži... ale uznávám, je to moje libůstka..... ;-) ale prostě celkově ta tuna zbytečných úkonů co musíš v autě dělat, to mě vadí a zohledňuju to při výběru jako dost zásadní věc...

mimochodem, prý se u některých koncernových aut vyvolává dotykáčem i paměť elektrické sedačky.... takže můžeš čekat taky 20s než si ji správně nastavíš.... a nedávno tady pánové psali že se někomu obrazovka zasekla nafurt a tím pádem musel jet hodinu s vyhříváním a jeho pr*el poznala středověk.... :D

V superbu si přes appku v mobilu můžu zatopit předem.... úspěšnost operace stěží 30%.... prostě to odesílá povel, odesílá, odesílá.... pak je z toho člověk otrávený že to furt řeší.... celkově mě ten trend zesložitění všeho a to snižování uživatelského komfortu štve....
Avatar - xxc
2. 12. 2020 20:15
Re: .... asi takhle....
Ja si tiez vyhrievanie zapinam, mne robi dobre aj "masaz" a tu si musim kazdych 10 minut zapinat v Renaulte cez infotainment. Nejak som si zvykol, tie miesta su uz vymackane na displeji :-)
Ano, aj pamat sedadiel je v Renaulte dotykovo cez infotainment, to sa zapina ako prve a nerobi to realny problem. Ked sa to zasekava a realne dlho nabieha, tak je to problem, inak to velky problem nie je. Kolko profilov vodicov ma ID3? Renault ma 8, tam si vie cela siroka rodina nastavit sedadlo a spatne zrkadla. Ine auta mavaju tak 2, priplatkovo 3 profily.
Avatar - Mokrous
3. 12. 2020 13:34
Re: .... asi takhle....
Píšeš to ještě velmi slušně... Mě tenhle trend zesložiťování a totálního kur vení úplně všeho vytáčí do bezvědomí a není dne, abych si nezvedl tlak o 50% a neměl chuť pár mileniálů z IT oddělění a marketingu skopat na hromadu, poch cat, rozsekat mačetou a zapálit. Brzo z toho zmagoříme asi všichni. Od praček na prádlo, přes mobily a chytrý televize, audio-video, až po ty kdysi milovaný auta. Ze všeho se stává hromada zku rvenýho IT šrotu, kterej si dělá co chce a uživatel může maximálně žrát antidepresiva, nebo chlastat a nebo to hodit ze skály.
Avatar - _Karel_
3. 12. 2020 15:21
Re: .... asi takhle....
Amen. :yes:
2. 12. 2020 14:01
Rozhodně je to revoluční auto
Bez ironie tady se píší dějiny. K autu mám jeden pohled, že bych si ho za nic na světě nekoupil, ale přesto rád vyzkoušel, protože věci se doopravdy teď hýbají tímto směrem. Dodávám bohužel, je to strašný, ale je to tak. Někde jsem četl přirovnání vývoje kapacity baterek/dojezdu k objemu flash disků. Já bych se držel vývoje baterek v mobilu a tam jsme stále víceméně na místě. Źe v létě ujedu 300 a v zimě 260 km u auta za milion? Nebo že dostanu záruku na 160 tis km s tím, že ani tehdy nebude ta baterka 100%??:))))
Druhý pohled je - toto auto je tak neuvěřitelný křáp za ty peníze. Toto je prostě přemísťovadlo z budu A do B. Interier jak škoda favorit z číny v roce 2020, vše totální lowcost, redaktor tak může akorát popisovat, kde je USB-C nebo kde je jaká dioda... K tomu neodladěná multimedia, nesmyslné ovládání kde čeho.
VW od dob dieselgate naprosto pohřbívá autoprůmysl.
Užívejme si současná auta, není ještě tak zle, ale nebude to trvat dlouho...!
Rozbalit vlákno
5
2. 12. 2020 14:11
Re: Rozhodně je to revoluční auto
"Já bych se držel vývoje baterek v mobilu a tam jsme stále víceméně na místě."
:D :D :D

https://www.androidauthority.com/…capacity-887305/

Typical battery capacity is now much larger in 2018 than it was back in 2013 (~3,400mAh). Over the next two years, the average should range between 3,500 and 4,000mAh if the trend continues.
2. 12. 2020 14:18
Re: Rozhodně je to revoluční auto
No vidíš, děkuji za data. Samozřejmě, že rostou, lepší se. Ale o kolik procent s tím, že je tam (ZATÍM) jasná limita. Ale toto auto neutáhne přívěs, má maximálku felicie a pokud si zatopíš...ujede svižnou jízdou z prahy do brna...s fosilem zastavím u kterékoli pumpy..
Aby bylo jasno, nemám žádný předsudek mít auto na elektriku. Vůbec by mi nevadilo.
3. 12. 2020 09:26
Re: Rozhodně je to revoluční auto
Jsem rad za vecnou diskuzi.

Tohle co pises je realita.
2. 12. 2020 14:23
Re: Rozhodně je to revoluční auto
Odkaz jsem nečetl ale určitě nejde takhle srovnávat kapacitu jen v absolutních číslech. U mobilu není až tak problém navýšit kapacitu třeba o 100% prostým zvětšením stávajících baterek. Furt se vejde do kapsy a cenově to taky projde

U elektrombilu takový postup není reálný
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2020 15:28
Re: Rozhodně je to revoluční auto
Tvl a není to třeba proto, že telefony jsou větší a s několikanásobným výkonem?
Avatar - _Karel_
2. 12. 2020 14:22
Redakci
Stando sledujete diskuzi? Jste tu?
Rozbalit vlákno
2
2. 12. 2020 14:54
Re: Redakci
Dobrý den, Karle,

jsem a sleduji. Pokud jde o nefunkční diskuzi, dával jsem o tom info programátorům už o víkendu. Mám teď volno, ale podle informací od Martina se na nápravě stále ještě pracuje. Dám vědět, až bude něco nového. Komplikace mě mrzí. ;-\

S pozdravem,
Standa
Avatar - Roman Horký
2. 12. 2020 14:22
A jestli milé děti
autor nezmrzne u nabíječky, tak příště bude další díl věnovaný nabíjení.
Rozbalit vlákno
0
2. 12. 2020 14:22
Nevím co říci
díky za recenzi. po jejím přečtení jsem se utvrdil v dojmu, že elektromobily mají ještě hodně co dohánět.
ať už kapacitou baterie a s tím souvisejícím dojezdem, nehezkým tabletoidním interiérem, kde bez patlání po displeji ani nezapnu klimatizaci či vyhřívání sedaček a volantu a vysokou cenou.
vždyť za stejnou cenu mám krásného pašíka, který je co do komfortu, interiéru a použitelnosti ne o jednu, ale minimálně o tři třídy výše.. Samozřejmě, pokud bych chtěl zůstat u stejné stáje, což vzhledem k tomu, že VW pohřbívá svět aut jaký známe, rozhodně nechci..
Rozbalit vlákno
8
2. 12. 2020 14:28
Re: Nevím co říci
Souhlas do písmene zejm. poslední věta.
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2020 15:05
Re: Nevím co říci
Spojovat elektromobil s "nehezkým tabletoidním interiérem, kde bez patlání po displeji ani nezapnu klimatizaci či vyhřívání sedaček a volantu" je nádherný diskusní fail. Ale jistě mi vysvětlíš, že elektromobily mohou i za to, že se takové ovládání postupně objevilo ve všech možných autech za posledních pět let....
2. 12. 2020 15:30
Re: Nevím co říci
Zjevně je dotykový displej pro výrobce jednodušší než se pižlat s hromadou samostatných knoflíků. Názor zákazníků je už dávno nezajímá
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2020 15:33
Re: Nevím co říci
Ve všech možných = Tesla, PSA (ten už trochu ustupuje), vwanna be Tesla, mustangoTesla.
2. 12. 2020 19:47
Re: Nevím co říci
Elektromobily to začaly (Tesla) a jak správně tvrdíš "postupně se objevilo". Že ti není jasný smyslový význam toho tvrzení, za to nemohu, zde pomůže jen samostudium nebo rada od chytřejších.. Chválabohu to není ještě tak hrozné, žádný normální spalovák v cenové kategorii cca 1M nemá ty displeje takto hnusně napíchány jako ID3..
Avatar - Blue Sun
3. 12. 2020 07:56
Re: Nevím co říci
Ne, opravdu to nemá žádné skutečné spojení, chyba je v tvé hlavě.
3. 12. 2020 10:29
Re: Nevím co říci
Přesně tak. Za tablety, lowcost všeho uvnitř a nebo třeba i omezení 180 kmh u volva. Prostě konec "aut", jak je má část populace rada, jiné jsou samozřejmě více či méně ukradená a postupný přechod k přemísťovadlům. Přesněji nemůžou za to elektroauta, ale vyšinutí pomatenci, kteří je zcela bez rozumu prosazují.
Neobhajuji automotive ve smyslu, kam nás dostala dieselgate, přelidnění, lidské pohodlí atd. Ale toto je z deště rovnou pod okap.
Avatar - Missouri
2. 12. 2020 15:15
Re: Nevím co říci
Za milion a méně můžu mít spoustu krásných a mnohem lepších nových aut. Třeba toyotu Camry. Atd, atd.
Avatar - Ozzman
2. 12. 2020 14:30
Nejlepší elektromobil
Je tramvaj...

Nevím, co bylo špatného na EGolfech, proč někdo musí vymýšlet takovéto prapodivné crossovery, vždyť karoserie Golfu, byť osmička se mi moc nelíbí, je vlastně pro potřeby, jaké má obsloužit elektromobil, vlastně dokonalá. K čemu jinému pak má elektromobil být, než jízdám po městě ? S tímhle přeci cesťák nebude křižovat Evropu, ale chápu, potřebuje se prodávat nové technologie a eko je in, takže na to jdou i dotace, díky kterým se podpoří zisk automobilek... trend je trend.. užijte si ho, já dávám přednost Golfu TDI :)
Rozbalit vlákno
3
2. 12. 2020 20:16
Re: Nejlepší elektromobil
.... bohužel dnes všichni hrají na styl, image, cross-cokoliv atd.... jak píšeš, EV auta patří do městského/příměstského provozu... raději bych do firmy na 50-100km denně koupil EV co má spartánský interiér ale vše na 100% funguje a auto nestojí nesmysl, než kupovat něco co se tváří strašně cool a chytře a půlka věcí je v tom nedoladěných.... Problém ale je že když se u tohodle auta píše že baterka stojí půl mega, tak to jsou prostě fixní náklady, a pak už k tomu jen dohodíš cenu boudy a ať bude sebeshitovější, furt to auto ve finále bude stát 800....
3. 12. 2020 08:44
Re: Nejlepší elektromobil
Možno to, že to bol len prestavaný spaľovák, zástavba elektropohonu je jeden kompromis vedľa druhého a výroba je tým pádom nerentabilná a technika nedokonalá. Ak má EV za niečo stáť, treba ho od začiatku stavať ako EV, a v tomto smere im niet čo vyčítať. Že zvolili odvážnejší dizajn namiesto zažitých zvyklostí, a že technika neposlúcha tak ako plánovali, to sú iné príbehy.
3. 12. 2020 19:57
Re: Nejlepší elektromobil
https://electrek.co/2019/11/18/vw-id-3-electric-car-40-cheaper-than-e-golf/

VW says ID.3 electric car is 40% cheaper to build than e-Golf
2. 12. 2020 14:39
Bez dotací to rozhodně nepůjde
I ta tesla, když nic jiného, umí aspoň odpálit od semaforu nebo je pro někoho doplněk k 911 pro jiného prostě must have car. Absolutně nemám nic proti. :)
Ale představení ID mi přijde jako totální vymývání mozku německými soudruhy. Tomu přece nikdo nemůže věřit. Toto auto neumí za danou cenovku zhola nic, nemá design, nemá žádnou extra vlastnost krom toho, že se do něj nelije benzín. Řešit, jestli v létě ujedu 300 a za deště 260, obhajovat to směšnou zárukou a rvát lidem do hlavy, že toto je revoluce?
Revoluce ve svobodě určitě. Brzy budeme se slzou v oku vzpomínat.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
2. 12. 2020 14:53
aj dý
Tuší někdo, co má být ta budoucí "rozšířená realita"?
S velkým sebezapřením jsem skousl, že to neuveze ani malý vozík. Ale dokonce ani střešní nosič? WTF? Co za totální imbecily tam pracuje?

Auto se mi zvenku určitě líbí, jen by to chtělo normální kola. Ovšem interiér - to je lahůdka. ergonomie tragédie. Vypadá to jako ve vykradené Dacii. Dám milion a jezdím v žebráckým autě.

Těch 150kw s autem hýbe fakt pěkně, výkon nejslabší TM3 mi v kontextu přijde zcela nesmyslný, zbytečný. Ale divím se rozplývání nad podvozkem - já tedy seděl jen na místě spolujezdce, ale komfort mi přišel tak nějak průměrný, nic extra super.

Podtrženo sečteno - toužit manželka po EV a líbit se jí tohle - za půl milionu klidně, za milion jen přes mou mrtvolu.
Rozbalit vlákno
4
2. 12. 2020 15:08
Re: aj dý
Na mezinárodních jízdách v Německu nám bylo prezentováno toto, bohužel s minimem konkrétních informací: https://youtu.be/03n2H_EY2zA

Funkce se podle posledních informací mají objevit v prvním čtvrtletí roku 2021.

Pokud jde o vaši zkušenost, předpokládám, že to byla stejná varianta? Mě překvapilo, že na tak velkých kolech to vlastně fungovalo hezky. Ale jak jsem psal, nasazením osmnáctek by se určitě nic nezkazilo. Navíc tato obří aerodynamická kola oku zrovna moc nelahodí.
Avatar - _Karel_
2. 12. 2020 15:23
Re: aj dý
Díky, tak to je efektní pitominka, líbí se mi.
Jel jsem taky ve 1.edition, velikostí kol si jistý nejsem, pokud to byly 20" netvrdím, že to bylo špatný, jen jsem vzhledem k opakované velké chvále čekal víc.
Avatar - pradeda777
2. 12. 2020 15:11
Re: aj dý
Tož mě se líbí a na interiér celkem p.r.d.í.m, ale ovládání infotainmentu by mě určitě přivodilo infarkt myokardu.. :'-( Takže .. :no:
Avatar - rohYpnol
2. 12. 2020 19:46
Re: aj dý
Bohužel zelenoekořiťolezové jdou i přes mrtvoly... :-(
2. 12. 2020 15:21
nikomu se nechce pod auto
Ne každého zajímá kolik má auto usb nabíječek, ale rád by viděl, jak je to, když už je to taková revoluce, konstrukčně vyřešený. Myslím tím konstrukci náprav, pohonu, uchycení baterek. Jste tam všichni mladí kluci, tak byste se mohli ohnout hřbet a vycvaknout tyhle věci. Nebo co všechno se nachází pod haubnou. Tohle se mi líbí na Martinu Vaculíkovi, kterej to umí krásně a vtipně popsat. A hlavně tomu rozumí. Je to snad jedinej mladej autonovinář, kterého to ještě zajímá?
Jinak elektru fandím a klidně bych s tím pravidelně dojížděl do práce. Ale každopádně, co se týká designu, myslím tím vnější tvary a proporce, tak tohle beru jako velmi vydařené - na to, že je to VW. Takhle nějak by podle mě měl vypadat moderní hatchback.
Rozbalit vlákno
2
2. 12. 2020 15:34
Re: nikomu se nechce pod auto
Já se z testu vlastně ani nedozvěděl pro elektromobily tak podstatnou věc - jestli topení je spirálou nebo pomocí tepelného čerpadla

Nebo jsem to někde přehlíd ?
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2020 15:45
Re: nikomu se nechce pod auto
A taky se to nedozvíš, i když jsou tu pánové z Auto CZ na hlídce.
HOLT COVIDOVÝ REŽIM ....
2. 12. 2020 15:30
Legenda? Leda trpká!
Nejsem určitě příznivcem drátenických tramvají, ale neumím si najít ani hypotetický důvod proč chtít ID.3. Když stejně levný interiér s větším dojezdem, dynamikou a odzkoušenou technikou nabízí Tesla v modelu 3 jen o 100tkč dráž.

Opravdu přístup VW nechápu.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2020 15:47
Re: Legenda? Leda trpká!
TREFA. Možná bude mít přece jen Tesla Made in Germany v Německu šanci.
Avatar - rohYpnol
2. 12. 2020 19:48
Re: Legenda? Leda trpká!
Bohužel zatím nejkvalitnější Tesly vyrábí v čínské gigafactory :-!
2. 12. 2020 20:10
Re: Legenda? Leda trpká!
chces snad rohY naznacit, ze elon musk je chinan ??
hYhY
Avatar - rohYpnol
2. 12. 2020 20:22
Re: Legenda? Leda trpká!
Nenaznačuji vůbec nic. Říkám jak věci jsou :-!
2. 12. 2020 20:48
Re: Legenda? Leda trpká!
to ze je nejaka fabrika v chine, tak to neznamena, ze je chinska.
podobne kdyz se neco vyrabi v chine, tak to neznamena, ze to je chinskej vyrobek
hYhY
Avatar - rohYpnol
2. 12. 2020 20:52
Re: Legenda? Leda trpká!
to ze je nejaka fabrika v chine, tak to neznamena, ze je chinska

:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] Nééé už prosím nééé :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]

To nemůže být možný že je někdo takový ...
2. 12. 2020 21:57
Re: Legenda? Leda trpká!
takovyhle nazory me nikdy neprestanou udivovat
hYhY
2. 12. 2020 22:18
Re: Legenda? Leda trpká!
rohYpnol samozrejme opet netusi, na co narazis.

Stejne jako vcera s nakladaky.
A jeho reakce na zakaz lyzi v Rakousku... ?
Je treba mu ty jeho hlouposti pripominat.
Treba mu potom dojde, ze nez splodi prispevek do diskuze, je lepsi znat neco k tematu. :-)

rohYpnol nevi, ze se jedna o prvni cinskou tovarnu BEZ cinskeho podilu.
3. 12. 2020 04:39
Re: Legenda? Leda trpká!
A bez čínských lidí, v (ne)čínském vakuu a blabla.

Hoši... :-!
3. 12. 2020 09:30
Re: Legenda? Leda trpká!
Napis mi, odkud mas televizi, mobil, pracku, pocitac, vysavac.
A pulku svyho obleceni.

A pak se nad tim zamysli.

Cinani umi vyrobit vsechno. Dulezity je jaka je CILOVA cena a kvalita.

Tady slo primarne o VLASTNIKA vyroby.
3. 12. 2020 12:27
Re: Legenda? Leda trpká!
Když auto je trochu komplexnější věc než mobil nebo vysavač. Na druhou stranu to o moc horší než z USA být nemůže.
Avatar - rohYpnol
3. 12. 2020 17:24
Re: Legenda? Leda trpká!
"Tady slo primarne o VLASTNIKA vyroby."

Co zase LŽEŠ??? JSI JEN USOPLENÝ SEDMILHÁŘ!

Mimochodem v MB tedy podle tvé pošahané logiky evidentně máme německé továrny!!! :-[] :-[] :-[] :-[] Jsi fakt hňup!!!
Avatar - speedfred
2. 12. 2020 16:19
Re: Legenda? Leda trpká!
Presne tak, byť fanda EV tak nad týmto ani nepremýšlam. Trojková Tesla by už bola doma a je to aj vcelku pohľadné auto.
Avatar - xxc
2. 12. 2020 18:25
Re: Legenda? Leda trpká!
A co servis Tesly? Tesla ma vraj zle spracovanie, kazdemu to vadi, zatial co pri Renaultoch sa na zle spracovanie malokto stazuje. Mozno preto by to stalo za zvazenie.
Avatar - speedfred
2. 12. 2020 20:06
Re: Legenda? Leda trpká!
Má "vraj" a to je dôležité.
Ja som Renaulta mal a bol som spokojný. Teslu som ešte nemal tak neviem.
Avatar - xxc
2. 12. 2020 20:17
Re: Legenda? Leda trpká!
Ja by som sa Teslu asi bal kupit, ked to ma vrzgat ako Renault. Neviem, tiez som nemal Teslu, ani som v nej nikdy nesedel, zato skusenost s Renaultom mam :-D
2. 12. 2020 22:23
Re: Legenda? Leda trpká!
Heled, nevim o tom, ze by Model 3 vrzal.

Podle me (a consumer reports) je kvalita Modelu 3 dnes (uz) v poradku. :yes:

Tady jede nemecky PR na plny obratky.
A ty jsi jiste presvedceny, ze Citigo je lepsi nez Model 3...
3. 12. 2020 04:37
Re: Legenda? Leda trpká!
No "podle tebe" je irelevantní. Asi úplně nepřekopali pracovní postupy. Bude to problém v zásadě pořád stejný, ale pokud to jezdí a funguje (opakuji), osobně bych nedal přednost VW.
3. 12. 2020 09:33
Re: Legenda? Leda trpká!
Kdyz mam na neco nazor, tak je obycejne podlozeny.

Tak Pajo specielne pro tebe.
Podle CR je kvalita Modelu 3 na dobre urovni.

https://www.forbes.com/…p-pick-for-2020/
4. 12. 2020 04:36
Re: Legenda? Leda trpká!
U Tesly máš názor obvykle podložený nějakým článkem z klávesnice člena Elonova bratrstva.

Sorry, ale ohledně EV a speciálně Tesly s tebou nemíním diskutovat, jsi až příliš fanaticky zažraný. Nad Hondou klidně. ;-)
Avatar - CommonUser
4. 12. 2020 09:04
Re: Legenda? Leda trpká!
Slusne napisane, co si myslim aj ja :yes:
Avatar - xxc
3. 12. 2020 15:08
Re: Legenda? Leda trpká!
Ja si nemyslim, ze Citigo je lepsie ako model 3. Som fanusik Tesly, ale vyssie sa riesila otazka, preco by sa niekto mohol rozhodnut prave pre VW namiesto Tesly.
3. 12. 2020 08:28
Re: Legenda? Leda trpká!
To spravili špeciál pre teba taký aby vŕzgal.
2. 12. 2020 15:54
tvl
Ne nechci tady nadavat a divit se kolik to stoji.. ale pokud se ma tohle rovnat s autama, ktery posunuli presouvani z bodu A do bodu B lepsim směrem, tak se musim smat. Zmatky nacitani info, laborovani u ovladani oken, vyjdu z auta zavrit vrata, auto se vypne a loučí, jednodusi materiali, jako ze příroda, atd... Nedavno jsem se byl podivat na Porsche Macan, v dieselu, da se jezdit za 6, 190kv osvedceny 6valec, najeto 15tis a cena 1,2 milionu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
2. 12. 2020 18:28
Re: tvl
Ako keby Renault sa nevypol sam, ak je aktivovany start stop a clovek vystupi z auta zatvorit branu :-) Ako to maju ostatne automobilky? Citroen ma taky inteligentny start stop, ze po zaradeni P sa nastartuje znova :-) Renault sa po vystupeni vypne.
2. 12. 2020 16:59
Cena baterie
Vsade sa pise ze 1kw baterie stoji okolo 150$ a ze to pojde dole, ale v clanku sa pise ze bateria stoji bezmala 17 000eur 58kwh a teda by mala stat ohodne menej 8700$. Ako to je potom tie ceny nesedia ak by to bola pravda potom cena je masakralne prestrelena a automobilka musim ryzovat na e-aute. Vie to niekto potvrdit alebo vyvratit? V clanku co som postol stoji bateria 176$ predpkladajme ze ceny sli uz dole.

https://fontech.startitup.sk/…uju-automobilky/
Rozbalit vlákno
10
Avatar - _Karel_
2. 12. 2020 17:24
Re: Cena baterie
Cena 150 USD bude zřejmě nákupní cena pro výrobce,a ta je pochopitelně nižší, než cena prodejní.
2. 12. 2020 17:54
Re: Cena baterie
VW udajne nakupka $100/kWh
http://www.hybrid.cz/…kapacity-baterii
v realu si to automobilky nechaj kralovksy zaplatit, cena nove aku u E-tron 38tis E, tedy pneco pres $300/kWh.
https://elektrickevozy.cz/…radsi-se-posadte
takovy ceny byly tak pred 5 lety, kazdopadne to s konkurenci pujde dolu...

tesla umi $85/kWh akupack

80kWh pro dojezd 500km v realu pri cene $100/kWh by bylo cca 200tis, coz by bylo hodne prijatelny.
do 5 let bude elektro levnejsi nez odpovidajici spalovak
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2020 18:15
Re: Cena baterie
Tak to chci vidět.
2. 12. 2020 20:14
Re: Cena baterie
.... do 5 let bude elektro levnejsi nez odpovidajici spalovak ...

Myslíš že spalováky fakt tolik zdraží ?
2. 12. 2020 20:47
Re: Cena baterie
zatim neni zadna konkurence
2. 12. 2020 22:46
Re: Re: Cena baterie
No v norsku uz ano
3. 12. 2020 10:01
Re: Re: Cena baterie
Norsko je příšerný odstrašující extrém všech extrémů, jak totálně deformovat automobilový trh. Tím bych vůbec neargumentoval! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
2. 12. 2020 20:21
Re: Cena baterie
Do pěti let dosáhneš průměrného IQ...

Stejná (ne)pravděpodobnost :-!
2. 12. 2020 20:46