Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
TondaSverak
horší je zrychlení - ale také o 956000 kč levnější ROTFLMAO!
Holt pokrok!
Holt pokrok!
A kupní síla obyvatel rozhodně už neroste.
...ale roste. Třeba důchodcům a státním zaměstnancům....budou volby, nevíš?
https://echo24.cz/…miliardami-navic
https://echo24.cz/…miliardami-navic
KANKUNEN
Některé automobilky se tváří, jako by racionalita, efektivita a snaha vycházet vstříc potřebám zákazníků přestávaly cokoli znamenat a VW dnes mezi nimi hraje prim. Podle Hanse-Wernera Sinna je to past, na jejímž konci budou jen ekonomické škody.
Uznavany lhar. Pripomina mi Klause st.
Taky ekonom, taky emeritni profesor.
Taky prekrucovac faktu.
Psal jsem to uz vcera:
https://innovationorigins.com/…inn-is-nonsense/
:-!
Tezko se hleda vetsi prekrucovac faktu nez Sinn.
Sice to bylo x-krat prokazany, ale kdyz se jeho myslenky koresponduji s AF...
They simply took the worst possible scenarios for the electric car and the best possible scenarios for the diesel, he writes, and there are four central points of criticism....
Kdyz zapocte zivotnost baterie EV 150.000km :-O :-O :-O, prestoze ze u Tesly je jeste v zaruce :D:D:D (8 let nebo 192.000km).
To jsou proste lzi.
Taky ekonom, taky emeritni profesor.
Taky prekrucovac faktu.
Psal jsem to uz vcera:
https://innovationorigins.com/…inn-is-nonsense/
:-!
Tezko se hleda vetsi prekrucovac faktu nez Sinn.
Sice to bylo x-krat prokazany, ale kdyz se jeho myslenky koresponduji s AF...
They simply took the worst possible scenarios for the electric car and the best possible scenarios for the diesel, he writes, and there are four central points of criticism....
Kdyz zapocte zivotnost baterie EV 150.000km :-O :-O :-O, prestoze ze u Tesly je jeste v zaruce :D:D:D (8 let nebo 192.000km).
To jsou proste lzi.
No nicméně faktem je, že jestli se budou místo dostupných aut za půl milionu nabízet EV za milion, tak to nikdo kupovat nebude, což povede v konečným důsledku právě k těm ekonomickým škodám.
To je samozrejme kravina.
Pocitat pri velkem rozsireni EV s dnesnimi cenami.
To muze jen analfabet.
https://insideevs.com/…parity-ice-2024/
Pocitat pri velkem rozsireni EV s dnesnimi cenami.
To muze jen analfabet.
https://insideevs.com/…parity-ice-2024/
Já furt čekám, když se používá víc a víc měď, kdy už půjde s cenou dolů. Kup si UPS , frekvenční měnič a motor 100kw do průmyslu a jsi na 600 tisíc hned. Používání dlouhodobé a rozšířené, spolehlivost do auta nedostatečná.
A kdy bude teda myslíš to ID3 stát o 300-400 tisíc míň? Za 5 let nebo za 10? A do tý doby bude co? S cenama milion za auto k žádnýmu velkýmu rozšíření pravě nedojde.
Id.3 bych rekl, ze bude stat 600t v roce 2023.
Kdyz si pak spocitas usporu na provoznich nakladech, tak usetris s EV hromadu penez.
300t, to bude jeste chvili trvat. Kdyby to bylo za pet let, tak to prakticky znamena konec spalovaku. Takhle optimisticky nejsem.
Kdyz si pak spocitas usporu na provoznich nakladech, tak usetris s EV hromadu penez.
300t, to bude jeste chvili trvat. Kdyby to bylo za pet let, tak to prakticky znamena konec spalovaku. Takhle optimisticky nejsem.
Myslím si že je to moc optimistická představa. Že by VW za 3 roky slezl s cenou o 40% to si nemyslím. Pokud by ID3 a srovnatelná konkurence byla za 600 tisíc, tak by to úplně měnilo pohled na EV. To by mělo už naději na slušný prodeje. S cenou milion plus to bude prodaných pár desítek tisíc aut za rok.
Tak určitě. Když avizují id.1 na kdoví kdy za 522t... Úspora nákladů ti skončí, až nebude bezplatné dobíjení a časem je zatíží silniční daň.
EV se nebudou rozsirovat podle trendu v CR.
Ty se budou rozsirovat podle trendu silnych trhu jako je US, UK, DE, FR atd atd. A Cina, at se ti to libi nebo ne.
A tam se EV mimoradne dari, poptavka zatim zjevne prevysuje nabidku.
A jaka je cena, kdyz poptavka prevysuje nabidku? Vysoka. A co se tedy stane az se zacne vyrabet mnohem vic EV? Cena pujde dolu. Ale nejen kvuli nabidce/poptavce, ale zaroven diky usporam z rosahu a take diky pokroku v technologiich.
Mozna lidi misto druheho auta domu koupi misto Mercedes A / BMW 1 / Mini apod. ktere jsou 800 tis - 1.2 mega radsi elektrickou verzi. Proc ne? Rozvoz deti, nakupy i kratsi cesty uplne v pohode. Uz jen to je obrovsky trh.
Ty se budou rozsirovat podle trendu silnych trhu jako je US, UK, DE, FR atd atd. A Cina, at se ti to libi nebo ne.
A tam se EV mimoradne dari, poptavka zatim zjevne prevysuje nabidku.
A jaka je cena, kdyz poptavka prevysuje nabidku? Vysoka. A co se tedy stane az se zacne vyrabet mnohem vic EV? Cena pujde dolu. Ale nejen kvuli nabidce/poptavce, ale zaroven diky usporam z rosahu a take diky pokroku v technologiich.
Mozna lidi misto druheho auta domu koupi misto Mercedes A / BMW 1 / Mini apod. ktere jsou 800 tis - 1.2 mega radsi elektrickou verzi. Proc ne? Rozvoz deti, nakupy i kratsi cesty uplne v pohode. Uz jen to je obrovsky trh.
Tuším, že jednu dobu byli uznávanými ekonomy i jakýsi Friedrich Engels a jeho kámoš Kchárl Marxů - ten má dokonce doteď v Německu pomník a dělají se u něj vzpomínkové oslavné akce.
Na druhou stranu ať je ten nebo jiný ekonom uznávaný či ne. Věci už jsou v pohybu, toto se za mně bohužel už nezastaví.
Taky jsem nevěřil, že se dožiju pádu komunistů a to mi tehdy bylo teprve 20. A vidíš, šlo to.
iudex
"Přebírám si klíčky od testovacího kousku na českých registračních značkách a vyrážím se s onou revolucí seznámit podrobněji." Tak prečo je v galérii nafotené auto na nemeckých značkách? To je taký problém nafotiť auto, ktoré máte na test? ;-\
Čo si, načo toľko roboty, keď majú v databáze fotiek dosť...? To by museli ukázať, ako vyzerá ten interiér v reále, a to radšej nechci. Šetri si zdravie. :-[]
Pretože práve pri iD3 je sakra dôležité, aký konkrétny model (výbavu) mám. V cenníku je totiž (pri zatiaľ jedinom výkonovom stupni) až 8 výbav, čo je ďaleko viac, ako býva pri bežnom aute (3-4 výbavové stupne), a to s cenovým odstupom 10.000 eur. Preto bude asi medzi nimi aj dosť veľký rozdiel už na pohľad.
Každopádne nech je to ako chce, avizovaná cenová revolúcia ani nový chrokák sa nekoná, minimálne 37610 eur za základnú výbavu je pri aute veľkosti Golfu a interiérom na úrovni Fabie jednoducho overkill.
Každopádne nech je to ako chce, avizovaná cenová revolúcia ani nový chrokák sa nekoná, minimálne 37610 eur za základnú výbavu je pri aute veľkosti Golfu a interiérom na úrovni Fabie jednoducho overkill.
Zdravím,
problém to samozřejmě není. Ale jedeme stále v omezenějším covidím režimu, převážně na home office a s minimem kontaktu s ostatními kolegy. V tomto případě se zkoušený a nafocený exemplář liší opravdu jen barvou karoserie. Navíc jde v obou případech o verzi 1st Edition, tedy - jak stojí v textu - tu bohatě vybavenou a navíc již vyprodanou. Proto jsme auto nefotili znovu. Až budou nové exempláře ID.3 (jiné výbavy, výkony, baterie), určitě bude nová várka fotek.
S pozdravem,
Standa
problém to samozřejmě není. Ale jedeme stále v omezenějším covidím režimu, převážně na home office a s minimem kontaktu s ostatními kolegy. V tomto případě se zkoušený a nafocený exemplář liší opravdu jen barvou karoserie. Navíc jde v obou případech o verzi 1st Edition, tedy - jak stojí v textu - tu bohatě vybavenou a navíc již vyprodanou. Proto jsme auto nefotili znovu. Až budou nové exempláře ID.3 (jiné výbavy, výkony, baterie), určitě bude nová várka fotek.
S pozdravem,
Standa
A to tedy nešlo pane kolego udělat test v Covidovém režimu z home office kompletně? Bez jízdy? :-|
Nechte si ty blbé plky prosím. Mám auto, mám mobil, udělám pár fotek (potřebuji pár vteřin), které se mi automaticky odešlou do počítače a POTOM může nastoupit home office.
Nechte si ty blbé plky prosím. Mám auto, mám mobil, udělám pár fotek (potřebuji pár vteřin), které se mi automaticky odešlou do počítače a POTOM může nastoupit home office.
Nešlo, pane kolego.
Je to výjimečný případ s těmi fotkami a osobně si myslím, že se nic zas až tak dramatického nestalo. Pokud vám ale jiná barva karoserie opravdu tolik vadí, příště klidně sadu fotek na telefon udělám. Jen se obávám, že prohlédnout si auto do detailu je mnohem lepší z pořádného foťáku, než z mobilu. :-)
S pozdravem,
Standa
Je to výjimečný případ s těmi fotkami a osobně si myslím, že se nic zas až tak dramatického nestalo. Pokud vám ale jiná barva karoserie opravdu tolik vadí, příště klidně sadu fotek na telefon udělám. Jen se obávám, že prohlédnout si auto do detailu je mnohem lepší z pořádného foťáku, než z mobilu. :-)
S pozdravem,
Standa
A keď už konečne niekto reaguje, nešlo by konečne opraviť tie bugy v diskusii? Či Itčkari majú home office, teda sedia doma a hrajú hry? :)
:yes: za odpověď a reakci.
Ale jinak to "nešlo" mi připomíná fungování zkostnatělých úřadů. I když máte home office, tak:
1) asi není problém přijet k tomu kolegovi co fotí k němu domů že (ale ok, tady byste mi mohl oponovat že dojde ke kontaktu a muselo by se např. vydezinfikovat auto...),
2) řekl bych že snad každý v dnešní době má trochu použitelný foťák a určitě by nebyl problém si od kolegy fotografa půjčit foťák a příp. pak vydezinfikovat ten.
Ale ok, neříkám že to je nějak na závadu pokud byly vozy stejné. Jen tím říkám že covid je jen výmluva.
Ale jinak to "nešlo" mi připomíná fungování zkostnatělých úřadů. I když máte home office, tak:
1) asi není problém přijet k tomu kolegovi co fotí k němu domů že (ale ok, tady byste mi mohl oponovat že dojde ke kontaktu a muselo by se např. vydezinfikovat auto...),
2) řekl bych že snad každý v dnešní době má trochu použitelný foťák a určitě by nebyl problém si od kolegy fotografa půjčit foťák a příp. pak vydezinfikovat ten.
Ale ok, neříkám že to je nějak na závadu pokud byly vozy stejné. Jen tím říkám že covid je jen výmluva.
Mr.Murphy
.... přijdu k autu a nasednu.... čekám X sekund než naskočí infotaiment, abych si zatopil, možná mi v průběhu nefunguje ani couvací kamera, abych mohl v klídku vyparkovat.... pak zahajuju promatlávání systémem a vypínám otravné asistenty.....
To mi stačí, tohle neakceptuju ani u auta za 200 tisíc.... opravdu se s tímto nehodlám denně otravovat..... beru že VW solidárně zprasil ovládání i fosilních aut (viz nová Octa a spol) ale naštěstí to zatím spousta konkurenčních výrobců neudělala.... takže není o čem....
No a ten elektromobil.... já tomu fandím, v dokonalém světě s čistou energií je to prima a i ve městech si to svůj smysl obhájí.... ale za ty prachy zatím fakt jen pro fandy nebo čerpače dotací.... Pokud člověk denně dojíždí třeba 100km, může to mít jakžtakž smysl.... pro menší vzdálenosti mi pořád dává větší smysl PHEV.....
To mi stačí, tohle neakceptuju ani u auta za 200 tisíc.... opravdu se s tímto nehodlám denně otravovat..... beru že VW solidárně zprasil ovládání i fosilních aut (viz nová Octa a spol) ale naštěstí to zatím spousta konkurenčních výrobců neudělala.... takže není o čem....
No a ten elektromobil.... já tomu fandím, v dokonalém světě s čistou energií je to prima a i ve městech si to svůj smysl obhájí.... ale za ty prachy zatím fakt jen pro fandy nebo čerpače dotací.... Pokud člověk denně dojíždí třeba 100km, může to mít jakžtakž smysl.... pro menší vzdálenosti mi pořád dává větší smysl PHEV.....
Souhlasím s Tebou. Pokud by vývoj takového auta běžel vedle klasických, nemám s tím žádný problém Samotného by mne zajímalo, jak reálně funguje a věřím, že je spousta lidí, u niž by pokryl jejich potřeby na přepravu.
Problém je, jak píšeš, že VW resp. celé zelené ekošílenství pohřbívá automotive. Obhajovat takový výtvor korunovaný milionovou cenovkou mi přijde, že už je svět lehce na hlavu.
Problém je, jak píšeš, že VW resp. celé zelené ekošílenství pohřbívá automotive. Obhajovat takový výtvor korunovaný milionovou cenovkou mi přijde, že už je svět lehce na hlavu.
Ako keby v inom aute infotainment postupne nenaskakoval. Na Citroene tiez chvilu cuvam naslepo, kym naskoci kamera :-) Renault je na tom trosku lepsie.
Tak je rozdíl jestli to trvá 5s, 15s nebo půl minuty.... a bez kamery to zvládnu, ale abych seděl v promrzlé sedačce 20s než se budu moci přes dotykáč proklikat k zapnutí výhřevu, to fakt v autě nechci....
Zapnutí výhřevu sedadel o 20s později, je ten úplně poslední problém tohoto auta.
Já bych to milerád vyměnil třeba za to, abych nemusel u svého auta po startu vypínat k0k0tiny jako LA a SS.
Já bych to milerád vyměnil třeba za to, abych nemusel u svého auta po startu vypínat k0k0tiny jako LA a SS.
Urcite start stop vypinat na tom nebude treba :-) Ja som tiez spociatku hladal, kym som si zvykol. LA tiez nevadi, to nevypinam. A tie sedadla o 20 s neskor, tomu velmi nechapem, lebo aj tak chvilu trva, kym zacnu hriat. Skor je otazka inde, ako sa to bude ovladat v rukaviciach? Daju sa sedadla predhriat dopredu cez mobil? Ak nie, preco?
... já na prochladlé záda trpím tak vyžaduju aby to hřálo hned, a třeba i proto nikdy nekupuju auto se sedačkama v kůži... ale uznávám, je to moje libůstka..... ;-) ale prostě celkově ta tuna zbytečných úkonů co musíš v autě dělat, to mě vadí a zohledňuju to při výběru jako dost zásadní věc...
mimochodem, prý se u některých koncernových aut vyvolává dotykáčem i paměť elektrické sedačky.... takže můžeš čekat taky 20s než si ji správně nastavíš.... a nedávno tady pánové psali že se někomu obrazovka zasekla nafurt a tím pádem musel jet hodinu s vyhříváním a jeho pr*el poznala středověk.... :D
V superbu si přes appku v mobilu můžu zatopit předem.... úspěšnost operace stěží 30%.... prostě to odesílá povel, odesílá, odesílá.... pak je z toho člověk otrávený že to furt řeší.... celkově mě ten trend zesložitění všeho a to snižování uživatelského komfortu štve....
mimochodem, prý se u některých koncernových aut vyvolává dotykáčem i paměť elektrické sedačky.... takže můžeš čekat taky 20s než si ji správně nastavíš.... a nedávno tady pánové psali že se někomu obrazovka zasekla nafurt a tím pádem musel jet hodinu s vyhříváním a jeho pr*el poznala středověk.... :D
V superbu si přes appku v mobilu můžu zatopit předem.... úspěšnost operace stěží 30%.... prostě to odesílá povel, odesílá, odesílá.... pak je z toho člověk otrávený že to furt řeší.... celkově mě ten trend zesložitění všeho a to snižování uživatelského komfortu štve....
Ja si tiez vyhrievanie zapinam, mne robi dobre aj "masaz" a tu si musim kazdych 10 minut zapinat v Renaulte cez infotainment. Nejak som si zvykol, tie miesta su uz vymackane na displeji :-)
Ano, aj pamat sedadiel je v Renaulte dotykovo cez infotainment, to sa zapina ako prve a nerobi to realny problem. Ked sa to zasekava a realne dlho nabieha, tak je to problem, inak to velky problem nie je. Kolko profilov vodicov ma ID3? Renault ma 8, tam si vie cela siroka rodina nastavit sedadlo a spatne zrkadla. Ine auta mavaju tak 2, priplatkovo 3 profily.
Ano, aj pamat sedadiel je v Renaulte dotykovo cez infotainment, to sa zapina ako prve a nerobi to realny problem. Ked sa to zasekava a realne dlho nabieha, tak je to problem, inak to velky problem nie je. Kolko profilov vodicov ma ID3? Renault ma 8, tam si vie cela siroka rodina nastavit sedadlo a spatne zrkadla. Ine auta mavaju tak 2, priplatkovo 3 profily.
Píšeš to ještě velmi slušně... Mě tenhle trend zesložiťování a totálního kur vení úplně všeho vytáčí do bezvědomí a není dne, abych si nezvedl tlak o 50% a neměl chuť pár mileniálů z IT oddělění a marketingu skopat na hromadu, poch cat, rozsekat mačetou a zapálit. Brzo z toho zmagoříme asi všichni. Od praček na prádlo, přes mobily a chytrý televize, audio-video, až po ty kdysi milovaný auta. Ze všeho se stává hromada zku rvenýho IT šrotu, kterej si dělá co chce a uživatel může maximálně žrát antidepresiva, nebo chlastat a nebo to hodit ze skály.
milannereknu
Bez ironie tady se píší dějiny. K autu mám jeden pohled, že bych si ho za nic na světě nekoupil, ale přesto rád vyzkoušel, protože věci se doopravdy teď hýbají tímto směrem. Dodávám bohužel, je to strašný, ale je to tak. Někde jsem četl přirovnání vývoje kapacity baterek/dojezdu k objemu flash disků. Já bych se držel vývoje baterek v mobilu a tam jsme stále víceméně na místě. Źe v létě ujedu 300 a v zimě 260 km u auta za milion? Nebo že dostanu záruku na 160 tis km s tím, že ani tehdy nebude ta baterka 100%??:))))
Druhý pohled je - toto auto je tak neuvěřitelný křáp za ty peníze. Toto je prostě přemísťovadlo z budu A do B. Interier jak škoda favorit z číny v roce 2020, vše totální lowcost, redaktor tak může akorát popisovat, kde je USB-C nebo kde je jaká dioda... K tomu neodladěná multimedia, nesmyslné ovládání kde čeho.
VW od dob dieselgate naprosto pohřbívá autoprůmysl.
Užívejme si současná auta, není ještě tak zle, ale nebude to trvat dlouho...!
Druhý pohled je - toto auto je tak neuvěřitelný křáp za ty peníze. Toto je prostě přemísťovadlo z budu A do B. Interier jak škoda favorit z číny v roce 2020, vše totální lowcost, redaktor tak může akorát popisovat, kde je USB-C nebo kde je jaká dioda... K tomu neodladěná multimedia, nesmyslné ovládání kde čeho.
VW od dob dieselgate naprosto pohřbívá autoprůmysl.
Užívejme si současná auta, není ještě tak zle, ale nebude to trvat dlouho...!
"Já bych se držel vývoje baterek v mobilu a tam jsme stále víceméně na místě."
:D:D:D
https://www.androidauthority.com/…capacity-887305/
Typical battery capacity is now much larger in 2018 than it was back in 2013 (~3,400mAh). Over the next two years, the average should range between 3,500 and 4,000mAh if the trend continues.
:D:D:D
https://www.androidauthority.com/…capacity-887305/
Typical battery capacity is now much larger in 2018 than it was back in 2013 (~3,400mAh). Over the next two years, the average should range between 3,500 and 4,000mAh if the trend continues.
No vidíš, děkuji za data. Samozřejmě, že rostou, lepší se. Ale o kolik procent s tím, že je tam (ZATÍM) jasná limita. Ale toto auto neutáhne přívěs, má maximálku felicie a pokud si zatopíš...ujede svižnou jízdou z prahy do brna...s fosilem zastavím u kterékoli pumpy..
Aby bylo jasno, nemám žádný předsudek mít auto na elektriku. Vůbec by mi nevadilo.
Aby bylo jasno, nemám žádný předsudek mít auto na elektriku. Vůbec by mi nevadilo.
Odkaz jsem nečetl ale určitě nejde takhle srovnávat kapacitu jen v absolutních číslech. U mobilu není až tak problém navýšit kapacitu třeba o 100% prostým zvětšením stávajících baterek. Furt se vejde do kapsy a cenově to taky projde
U elektrombilu takový postup není reálný
U elektrombilu takový postup není reálný
_Karel_
Stando sledujete diskuzi? Jste tu?
Dobrý den, Karle,
jsem a sleduji. Pokud jde o nefunkční diskuzi, dával jsem o tom info programátorům už o víkendu. Mám teď volno, ale podle informací od Martina se na nápravě stále ještě pracuje. Dám vědět, až bude něco nového. Komplikace mě mrzí. ;-\
S pozdravem,
Standa
jsem a sleduji. Pokud jde o nefunkční diskuzi, dával jsem o tom info programátorům už o víkendu. Mám teď volno, ale podle informací od Martina se na nápravě stále ještě pracuje. Dám vědět, až bude něco nového. Komplikace mě mrzí. ;-\
S pozdravem,
Standa
Adamantium
díky za recenzi. po jejím přečtení jsem se utvrdil v dojmu, že elektromobily mají ještě hodně co dohánět.
ať už kapacitou baterie a s tím souvisejícím dojezdem, nehezkým tabletoidním interiérem, kde bez patlání po displeji ani nezapnu klimatizaci či vyhřívání sedaček a volantu a vysokou cenou.
vždyť za stejnou cenu mám krásného pašíka, který je co do komfortu, interiéru a použitelnosti ne o jednu, ale minimálně o tři třídy výše.. Samozřejmě, pokud bych chtěl zůstat u stejné stáje, což vzhledem k tomu, že VW pohřbívá svět aut jaký známe, rozhodně nechci..
ať už kapacitou baterie a s tím souvisejícím dojezdem, nehezkým tabletoidním interiérem, kde bez patlání po displeji ani nezapnu klimatizaci či vyhřívání sedaček a volantu a vysokou cenou.
vždyť za stejnou cenu mám krásného pašíka, který je co do komfortu, interiéru a použitelnosti ne o jednu, ale minimálně o tři třídy výše.. Samozřejmě, pokud bych chtěl zůstat u stejné stáje, což vzhledem k tomu, že VW pohřbívá svět aut jaký známe, rozhodně nechci..
Spojovat elektromobil s "nehezkým tabletoidním interiérem, kde bez patlání po displeji ani nezapnu klimatizaci či vyhřívání sedaček a volantu" je nádherný diskusní fail. Ale jistě mi vysvětlíš, že elektromobily mohou i za to, že se takové ovládání postupně objevilo ve všech možných autech za posledních pět let....
Zjevně je dotykový displej pro výrobce jednodušší než se pižlat s hromadou samostatných knoflíků. Názor zákazníků je už dávno nezajímá
Ve všech možných = Tesla, PSA (ten už trochu ustupuje), vwanna be Tesla, mustangoTesla.
Elektromobily to začaly (Tesla) a jak správně tvrdíš "postupně se objevilo". Že ti není jasný smyslový význam toho tvrzení, za to nemohu, zde pomůže jen samostudium nebo rada od chytřejších.. Chválabohu to není ještě tak hrozné, žádný normální spalovák v cenové kategorii cca 1M nemá ty displeje takto hnusně napíchány jako ID3..
Přesně tak. Za tablety, lowcost všeho uvnitř a nebo třeba i omezení 180 kmh u volva. Prostě konec "aut", jak je má část populace rada, jiné jsou samozřejmě více či méně ukradená a postupný přechod k přemísťovadlům. Přesněji nemůžou za to elektroauta, ale vyšinutí pomatenci, kteří je zcela bez rozumu prosazují.
Neobhajuji automotive ve smyslu, kam nás dostala dieselgate, přelidnění, lidské pohodlí atd. Ale toto je z deště rovnou pod okap.
Neobhajuji automotive ve smyslu, kam nás dostala dieselgate, přelidnění, lidské pohodlí atd. Ale toto je z deště rovnou pod okap.
Za milion a méně můžu mít spoustu krásných a mnohem lepších nových aut. Třeba toyotu Camry. Atd, atd.
Ozzman
Je tramvaj...
Nevím, co bylo špatného na EGolfech, proč někdo musí vymýšlet takovéto prapodivné crossovery, vždyť karoserie Golfu, byť osmička se mi moc nelíbí, je vlastně pro potřeby, jaké má obsloužit elektromobil, vlastně dokonalá. K čemu jinému pak má elektromobil být, než jízdám po městě ? S tímhle přeci cesťák nebude křižovat Evropu, ale chápu, potřebuje se prodávat nové technologie a eko je in, takže na to jdou i dotace, díky kterým se podpoří zisk automobilek... trend je trend.. užijte si ho, já dávám přednost Golfu TDI :)
Nevím, co bylo špatného na EGolfech, proč někdo musí vymýšlet takovéto prapodivné crossovery, vždyť karoserie Golfu, byť osmička se mi moc nelíbí, je vlastně pro potřeby, jaké má obsloužit elektromobil, vlastně dokonalá. K čemu jinému pak má elektromobil být, než jízdám po městě ? S tímhle přeci cesťák nebude křižovat Evropu, ale chápu, potřebuje se prodávat nové technologie a eko je in, takže na to jdou i dotace, díky kterým se podpoří zisk automobilek... trend je trend.. užijte si ho, já dávám přednost Golfu TDI :)
.... bohužel dnes všichni hrají na styl, image, cross-cokoliv atd.... jak píšeš, EV auta patří do městského/příměstského provozu... raději bych do firmy na 50-100km denně koupil EV co má spartánský interiér ale vše na 100% funguje a auto nestojí nesmysl, než kupovat něco co se tváří strašně cool a chytře a půlka věcí je v tom nedoladěných.... Problém ale je že když se u tohodle auta píše že baterka stojí půl mega, tak to jsou prostě fixní náklady, a pak už k tomu jen dohodíš cenu boudy a ať bude sebeshitovější, furt to auto ve finále bude stát 800....
Možno to, že to bol len prestavaný spaľovák, zástavba elektropohonu je jeden kompromis vedľa druhého a výroba je tým pádom nerentabilná a technika nedokonalá. Ak má EV za niečo stáť, treba ho od začiatku stavať ako EV, a v tomto smere im niet čo vyčítať. Že zvolili odvážnejší dizajn namiesto zažitých zvyklostí, a že technika neposlúcha tak ako plánovali, to sú iné príbehy.
https://electrek.co/2019/11/18/vw-id-3-electric-car-40-cheaper-than-e-golf/
VW says ID.3 electric car is 40% cheaper to build than e-Golf
VW says ID.3 electric car is 40% cheaper to build than e-Golf
milannereknu
I ta tesla, když nic jiného, umí aspoň odpálit od semaforu nebo je pro někoho doplněk k 911 pro jiného prostě must have car. Absolutně nemám nic proti. :)
Ale představení ID mi přijde jako totální vymývání mozku německými soudruhy. Tomu přece nikdo nemůže věřit. Toto auto neumí za danou cenovku zhola nic, nemá design, nemá žádnou extra vlastnost krom toho, že se do něj nelije benzín. Řešit, jestli v létě ujedu 300 a za deště 260, obhajovat to směšnou zárukou a rvát lidem do hlavy, že toto je revoluce?
Revoluce ve svobodě určitě. Brzy budeme se slzou v oku vzpomínat.
Ale představení ID mi přijde jako totální vymývání mozku německými soudruhy. Tomu přece nikdo nemůže věřit. Toto auto neumí za danou cenovku zhola nic, nemá design, nemá žádnou extra vlastnost krom toho, že se do něj nelije benzín. Řešit, jestli v létě ujedu 300 a za deště 260, obhajovat to směšnou zárukou a rvát lidem do hlavy, že toto je revoluce?
Revoluce ve svobodě určitě. Brzy budeme se slzou v oku vzpomínat.
_Karel_
Tuší někdo, co má být ta budoucí "rozšířená realita"?
S velkým sebezapřením jsem skousl, že to neuveze ani malý vozík. Ale dokonce ani střešní nosič? WTF? Co za totální imbecily tam pracuje?
Auto se mi zvenku určitě líbí, jen by to chtělo normální kola. Ovšem interiér - to je lahůdka. ergonomie tragédie. Vypadá to jako ve vykradené Dacii. Dám milion a jezdím v žebráckým autě.
Těch 150kw s autem hýbe fakt pěkně, výkon nejslabší TM3 mi v kontextu přijde zcela nesmyslný, zbytečný. Ale divím se rozplývání nad podvozkem - já tedy seděl jen na místě spolujezdce, ale komfort mi přišel tak nějak průměrný, nic extra super.
Podtrženo sečteno - toužit manželka po EV a líbit se jí tohle - za půl milionu klidně, za milion jen přes mou mrtvolu.
S velkým sebezapřením jsem skousl, že to neuveze ani malý vozík. Ale dokonce ani střešní nosič? WTF? Co za totální imbecily tam pracuje?
Auto se mi zvenku určitě líbí, jen by to chtělo normální kola. Ovšem interiér - to je lahůdka. ergonomie tragédie. Vypadá to jako ve vykradené Dacii. Dám milion a jezdím v žebráckým autě.
Těch 150kw s autem hýbe fakt pěkně, výkon nejslabší TM3 mi v kontextu přijde zcela nesmyslný, zbytečný. Ale divím se rozplývání nad podvozkem - já tedy seděl jen na místě spolujezdce, ale komfort mi přišel tak nějak průměrný, nic extra super.
Podtrženo sečteno - toužit manželka po EV a líbit se jí tohle - za půl milionu klidně, za milion jen přes mou mrtvolu.
Na mezinárodních jízdách v Německu nám bylo prezentováno toto, bohužel s minimem konkrétních informací: https://youtu.be/03n2H_EY2zA
Funkce se podle posledních informací mají objevit v prvním čtvrtletí roku 2021.
Pokud jde o vaši zkušenost, předpokládám, že to byla stejná varianta? Mě překvapilo, že na tak velkých kolech to vlastně fungovalo hezky. Ale jak jsem psal, nasazením osmnáctek by se určitě nic nezkazilo. Navíc tato obří aerodynamická kola oku zrovna moc nelahodí.
Funkce se podle posledních informací mají objevit v prvním čtvrtletí roku 2021.
Pokud jde o vaši zkušenost, předpokládám, že to byla stejná varianta? Mě překvapilo, že na tak velkých kolech to vlastně fungovalo hezky. Ale jak jsem psal, nasazením osmnáctek by se určitě nic nezkazilo. Navíc tato obří aerodynamická kola oku zrovna moc nelahodí.
Díky, tak to je efektní pitominka, líbí se mi.
Jel jsem taky ve 1.edition, velikostí kol si jistý nejsem, pokud to byly 20" netvrdím, že to bylo špatný, jen jsem vzhledem k opakované velké chvále čekal víc.
Jel jsem taky ve 1.edition, velikostí kol si jistý nejsem, pokud to byly 20" netvrdím, že to bylo špatný, jen jsem vzhledem k opakované velké chvále čekal víc.
Tož mě se líbí a na interiér celkem p.r.d.í.m, ale ovládání infotainmentu by mě určitě přivodilo infarkt myokardu.. :'-( Takže .. :no:
ljube
Ne každého zajímá kolik má auto usb nabíječek, ale rád by viděl, jak je to, když už je to taková revoluce, konstrukčně vyřešený. Myslím tím konstrukci náprav, pohonu, uchycení baterek. Jste tam všichni mladí kluci, tak byste se mohli ohnout hřbet a vycvaknout tyhle věci. Nebo co všechno se nachází pod haubnou. Tohle se mi líbí na Martinu Vaculíkovi, kterej to umí krásně a vtipně popsat. A hlavně tomu rozumí. Je to snad jedinej mladej autonovinář, kterého to ještě zajímá?
Jinak elektru fandím a klidně bych s tím pravidelně dojížděl do práce. Ale každopádně, co se týká designu, myslím tím vnější tvary a proporce, tak tohle beru jako velmi vydařené - na to, že je to VW. Takhle nějak by podle mě měl vypadat moderní hatchback.
Jinak elektru fandím a klidně bych s tím pravidelně dojížděl do práce. Ale každopádně, co se týká designu, myslím tím vnější tvary a proporce, tak tohle beru jako velmi vydařené - na to, že je to VW. Takhle nějak by podle mě měl vypadat moderní hatchback.
webpaja
Nejsem určitě příznivcem drátenických tramvají, ale neumím si najít ani hypotetický důvod proč chtít ID.3. Když stejně levný interiér s větším dojezdem, dynamikou a odzkoušenou technikou nabízí Tesla v modelu 3 jen o 100tkč dráž.
Opravdu přístup VW nechápu.
Opravdu přístup VW nechápu.
TREFA. Možná bude mít přece jen Tesla Made in Germany v Německu šanci.
Bohužel zatím nejkvalitnější Tesly vyrábí v čínské gigafactory :-!
chces snad rohY naznacit, ze elon musk je chinan ??
hYhY
hYhY
Nenaznačuji vůbec nic. Říkám jak věci jsou :-!
to ze je nejaka fabrika v chine, tak to neznamena, ze je chinska.
podobne kdyz se neco vyrabi v chine, tak to neznamena, ze to je chinskej vyrobek
hYhY
podobne kdyz se neco vyrabi v chine, tak to neznamena, ze to je chinskej vyrobek
hYhY
to ze je nejaka fabrika v chine, tak to neznamena, ze je chinska
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] Nééé už prosím nééé :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
To nemůže být možný že je někdo takový ...
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] Nééé už prosím nééé :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
To nemůže být možný že je někdo takový ...
takovyhle nazory me nikdy neprestanou udivovat
hYhY
hYhY
rohYpnol samozrejme opet netusi, na co narazis.
Stejne jako vcera s nakladaky.
A jeho reakce na zakaz lyzi v Rakousku... ?
Je treba mu ty jeho hlouposti pripominat.
Treba mu potom dojde, ze nez splodi prispevek do diskuze, je lepsi znat neco k tematu. :-)
rohYpnol nevi, ze se jedna o prvni cinskou tovarnu BEZ cinskeho podilu.
Stejne jako vcera s nakladaky.
A jeho reakce na zakaz lyzi v Rakousku... ?
Je treba mu ty jeho hlouposti pripominat.
Treba mu potom dojde, ze nez splodi prispevek do diskuze, je lepsi znat neco k tematu. :-)
rohYpnol nevi, ze se jedna o prvni cinskou tovarnu BEZ cinskeho podilu.
A bez čínských lidí, v (ne)čínském vakuu a blabla.
Hoši... :-!
Hoši... :-!
Napis mi, odkud mas televizi, mobil, pracku, pocitac, vysavac.
A pulku svyho obleceni.
A pak se nad tim zamysli.
Cinani umi vyrobit vsechno. Dulezity je jaka je CILOVA cena a kvalita.
Tady slo primarne o VLASTNIKA vyroby.
A pulku svyho obleceni.
A pak se nad tim zamysli.
Cinani umi vyrobit vsechno. Dulezity je jaka je CILOVA cena a kvalita.
Tady slo primarne o VLASTNIKA vyroby.
Když auto je trochu komplexnější věc než mobil nebo vysavač. Na druhou stranu to o moc horší než z USA být nemůže.
"Tady slo primarne o VLASTNIKA vyroby."
Co zase LŽEŠ??? JSI JEN USOPLENÝ SEDMILHÁŘ!
Mimochodem v MB tedy podle tvé pošahané logiky evidentně máme německé továrny!!! :-[] :-[] :-[] :-[] Jsi fakt hňup!!!
Co zase LŽEŠ??? JSI JEN USOPLENÝ SEDMILHÁŘ!
Mimochodem v MB tedy podle tvé pošahané logiky evidentně máme německé továrny!!! :-[] :-[] :-[] :-[] Jsi fakt hňup!!!
Presne tak, byť fanda EV tak nad týmto ani nepremýšlam. Trojková Tesla by už bola doma a je to aj vcelku pohľadné auto.
A co servis Tesly? Tesla ma vraj zle spracovanie, kazdemu to vadi, zatial co pri Renaultoch sa na zle spracovanie malokto stazuje. Mozno preto by to stalo za zvazenie.
Má "vraj" a to je dôležité.
Ja som Renaulta mal a bol som spokojný. Teslu som ešte nemal tak neviem.
Ja som Renaulta mal a bol som spokojný. Teslu som ešte nemal tak neviem.
Ja by som sa Teslu asi bal kupit, ked to ma vrzgat ako Renault. Neviem, tiez som nemal Teslu, ani som v nej nikdy nesedel, zato skusenost s Renaultom mam :-D
Heled, nevim o tom, ze by Model 3 vrzal.
Podle me (a consumer reports) je kvalita Modelu 3 dnes (uz) v poradku. :yes:
Tady jede nemecky PR na plny obratky.
A ty jsi jiste presvedceny, ze Citigo je lepsi nez Model 3...
Podle me (a consumer reports) je kvalita Modelu 3 dnes (uz) v poradku. :yes:
Tady jede nemecky PR na plny obratky.
A ty jsi jiste presvedceny, ze Citigo je lepsi nez Model 3...
No "podle tebe" je irelevantní. Asi úplně nepřekopali pracovní postupy. Bude to problém v zásadě pořád stejný, ale pokud to jezdí a funguje (opakuji), osobně bych nedal přednost VW.
Kdyz mam na neco nazor, tak je obycejne podlozeny.
Tak Pajo specielne pro tebe.
Podle CR je kvalita Modelu 3 na dobre urovni.
https://www.forbes.com/…p-pick-for-2020/
Tak Pajo specielne pro tebe.
Podle CR je kvalita Modelu 3 na dobre urovni.
https://www.forbes.com/…p-pick-for-2020/
Ja si nemyslim, ze Citigo je lepsie ako model 3. Som fanusik Tesly, ale vyssie sa riesila otazka, preco by sa niekto mohol rozhodnut prave pre VW namiesto Tesly.
ProchyToman
Ne nechci tady nadavat a divit se kolik to stoji.. ale pokud se ma tohle rovnat s autama, ktery posunuli presouvani z bodu A do bodu B lepsim směrem, tak se musim smat. Zmatky nacitani info, laborovani u ovladani oken, vyjdu z auta zavrit vrata, auto se vypne a loučí, jednodusi materiali, jako ze příroda, atd... Nedavno jsem se byl podivat na Porsche Macan, v dieselu, da se jezdit za 6, 190kv osvedceny 6valec, najeto 15tis a cena 1,2 milionu.
Ako keby Renault sa nevypol sam, ak je aktivovany start stop a clovek vystupi z auta zatvorit branu :-) Ako to maju ostatne automobilky? Citroen ma taky inteligentny start stop, ze po zaradeni P sa nastartuje znova :-) Renault sa po vystupeni vypne.
misog
Vsade sa pise ze 1kw baterie stoji okolo 150$ a ze to pojde dole, ale v clanku sa pise ze bateria stoji bezmala 17 000eur 58kwh a teda by mala stat ohodne menej 8700$. Ako to je potom tie ceny nesedia ak by to bola pravda potom cena je masakralne prestrelena a automobilka musim ryzovat na e-aute. Vie to niekto potvrdit alebo vyvratit? V clanku co som postol stoji bateria 176$ predpkladajme ze ceny sli uz dole.
https://fontech.startitup.sk/…uju-automobilky/
https://fontech.startitup.sk/…uju-automobilky/
Cena 150 USD bude zřejmě nákupní cena pro výrobce,a ta je pochopitelně nižší, než cena prodejní.
VW udajne nakupka $100/kWh
http://www.hybrid.cz/…kapacity-baterii
v realu si to automobilky nechaj kralovksy zaplatit, cena nove aku u E-tron 38tis E, tedy pneco pres $300/kWh.
https://elektrickevozy.cz/…radsi-se-posadte
takovy ceny byly tak pred 5 lety, kazdopadne to s konkurenci pujde dolu...
tesla umi $85/kWh akupack
80kWh pro dojezd 500km v realu pri cene $100/kWh by bylo cca 200tis, coz by bylo hodne prijatelny.
do 5 let bude elektro levnejsi nez odpovidajici spalovak
http://www.hybrid.cz/…kapacity-baterii
v realu si to automobilky nechaj kralovksy zaplatit, cena nove aku u E-tron 38tis E, tedy pneco pres $300/kWh.
https://elektrickevozy.cz/…radsi-se-posadte
takovy ceny byly tak pred 5 lety, kazdopadne to s konkurenci pujde dolu...
tesla umi $85/kWh akupack
80kWh pro dojezd 500km v realu pri cene $100/kWh by bylo cca 200tis, coz by bylo hodne prijatelny.
do 5 let bude elektro levnejsi nez odpovidajici spalovak
.... do 5 let bude elektro levnejsi nez odpovidajici spalovak ...
Myslíš že spalováky fakt tolik zdraží ?
Myslíš že spalováky fakt tolik zdraží ?
rohYpnol
ID.3 je velmi dobrým vozem. Jenže je velmi špatným elektromobilem. A hlavně je pouze elektromobilem.
Všechno ostatní jsou absolutně vedlejší skutečnosti.
Mizerná kvalita? Ve srovnání s Teslou zlatý ID.3... Navíc kvalita prvních kusů je evidentně jinde než pozdějších.
Mizerný plasty? Ano, bez debaty. Ale není to nic co by VW nedokázal vyřešit při FL...
Nedostupné prvky výbavy? Snad to někdy ti indové z vývojového centra dodělají...
ALE...
Vysoká spotřeba?
Vysoká hmotnost?
Mizerný dojezd?
Mizerná praktičnost? (nemožnost přepravy lyží, kol, rakve, vozíku...)
Mizerná užitná hmotnost?
To jsou prostě danosti, se kterými VW bude těžko dále bojovat. Reálný dojezd hluboko pod 300 km u prostřední baterie je celkem vážnej zkrat. No a pak tu máme to zásadní - cena.
Otázkou je, nakolik si soudný člověk cení to, že si koupí horší vůz než je Golf 8 s méně než polovičním dojezdem za takřka dvojnásobnou cenu. A nakolik silné je v konkrétním státě ekofašistické hnutí, které umí tuhle nerovnici zcela překroutit ve prospěch ekonomické sebevraždy zvané elektromobilita.
Všechno ostatní jsou absolutně vedlejší skutečnosti.
Mizerná kvalita? Ve srovnání s Teslou zlatý ID.3... Navíc kvalita prvních kusů je evidentně jinde než pozdějších.
Mizerný plasty? Ano, bez debaty. Ale není to nic co by VW nedokázal vyřešit při FL...
Nedostupné prvky výbavy? Snad to někdy ti indové z vývojového centra dodělají...
ALE...
Vysoká spotřeba?
Vysoká hmotnost?
Mizerný dojezd?
Mizerná praktičnost? (nemožnost přepravy lyží, kol, rakve, vozíku...)
Mizerná užitná hmotnost?
To jsou prostě danosti, se kterými VW bude těžko dále bojovat. Reálný dojezd hluboko pod 300 km u prostřední baterie je celkem vážnej zkrat. No a pak tu máme to zásadní - cena.
Otázkou je, nakolik si soudný člověk cení to, že si koupí horší vůz než je Golf 8 s méně než polovičním dojezdem za takřka dvojnásobnou cenu. A nakolik silné je v konkrétním státě ekofašistické hnutí, které umí tuhle nerovnici zcela překroutit ve prospěch ekonomické sebevraždy zvané elektromobilita.
Neumím si představit o téhle věci uvažovat - příšerný interiér, který už FL nezachrání, a zvenku spíš takový bílý spotřebič. Reálný dojezd sotva použitelný. To už radši TM3, kde ten pohonný řetězec za něco stojí.
Zvenku se mi to náhodou docela líbí... vypadá to moderně a normálně.
Ok, to si myslím taky - docela líbí... vypadá to moderně a normálně.Jenže to je tak zhruba vše.
No však jo... já neříkám, že to je nějaký majstrštyk, to určitě ne. Ale za mě lepší než Leaf, lepší než i3... lepší než Model 3. A lepší než Golf (jasně... Golf za mega je lepší).
PS: co to je za dekor na tom zadním sloupku? Na některých fotkách ani není vidět...
PS: co to je za dekor na tom zadním sloupku? Na některých fotkách ani není vidět...
Jako Golf za mega je celkem vybaveny GTI ... a to je podle me Tesla Model 3 lepsi volba. A asi rychlejsi, minimalne v primce. Ale zas kde tu Teslu servisovat a opravovat, to je to... :P
rohYpnol
Přiznám se, že jsem od testu čekal mnohem víc. Ale asi to beru na svoji hlavu, o ID.3 mám celkem dost informací takže v podstatě jediná věc, která pro mě zazněla nově, byla (mimochodem fakt šílená) cena baterií. Spíš mi přišlo že v testu hrozně moc věcí nezaznělo. Např. to že vůz toho na dálku přes appku víc neumí než umí a spousta dalších věcí.
Z druhé strany test byl až pozoruhodně racionální a prost jak PR frází, kterými jsou novinářům vymývány mozky. A stejně tak byl prost "slepé víry EV ekofašistů".
Takže vlastně vcelku pochvala..
Z druhé strany test byl až pozoruhodně racionální a prost jak PR frází, kterými jsou novinářům vymývány mozky. A stejně tak byl prost "slepé víry EV ekofašistů".
Takže vlastně vcelku pochvala..
.... hele co umí/neumí přes appku.... jediné co chci od svého Supa iV je aby mi přes appku předem zatopil.... a úspěšnost mám tak 30%, protože komunikace s autem se prostě nedaří.... na google-play na tu appku jedou neuvěřitelné hejty, prostě hnus.... to je lepší aby to to auto vůbec nenabízelo, protože takhle se každé ráno akorát nase*u, že budu zas škrábat auto, protože appka mi ukázala fakáče....
a mimochodem vytopit si EV auto předem není jen věc komfortu, ale taky spotřeby baterie, protože když vyjedeš a už interiér jen temperuješ namísto rozmražování, tak samozřejmě ušetříš dost kWh....
a mimochodem vytopit si EV auto předem není jen věc komfortu, ale taky spotřeby baterie, protože když vyjedeš a už interiér jen temperuješ namísto rozmražování, tak samozřejmě ušetříš dost kWh....
rohYpnol
brzdná dráha ze 100 km/h?
Vzadu jen bubny, skoro dvě tuny...
Vzadu jen bubny, skoro dvě tuny...
.... tam asi dost pomůže i ta rekuperace, ne? kdyby nepohlídali ani tohle tak už by byli fakt tragédi....
Ano, určitě hraje roli. Ale i přesto by mě zajímala realita.
Navíc baterie může být nabita 100%, teoreticky deklarují že si baterie vždy drží kapacitu tak, aby mohlo ještě dojít k rekuperaci i za plně nabitého stavu. To je teorie.
Já se ale opět ptám na praxi.
Navíc baterie může být nabita 100%, teoreticky deklarují že si baterie vždy drží kapacitu tak, aby mohlo ještě dojít k rekuperaci i za plně nabitého stavu. To je teorie.
Já se ale opět ptám na praxi.
aby jsi 2t auto zastavil ze 100km/h na klasickych 40m pri intenzivnim brzdeni, potrebujes brzdnej vykon 270kW.
pochybuju, ze na tom rekuperace bude mit nejakej vyraznejsi vliv
navic zadni hnana naprava toho pri intenzivnim brzdeni moc nenabrzdi, protoze se odlehci, takze toho ani moc nenarekuperuje a brzdeni nepomuze
pochybuju, ze na tom rekuperace bude mit nejakej vyraznejsi vliv
navic zadni hnana naprava toho pri intenzivnim brzdeni moc nenabrzdi, protoze se odlehci, takze toho ani moc nenarekuperuje a brzdeni nepomuze
Rekuperácia má vplyv, nie zásadný, ale znateľný. ;-) Tesly (a možno aj iné EV) pri rekuperácii rozsvecujú brzdové svetlá, spomalenie je pocitovo výraznejšie ako u motorovej brzdy na ťahači. Miera rekuperácie by mala ísť aj regulovať.
pri standardnim brzdeni rekuperace vliv zcela jiste ma, ale pri intenzivnim, kdyz ze stovky zastavis na necelych 40 metrech, resp. za necely 3 sec ???
pochybuju, ze rekuperace v takovym pripade ma na delku brzdne drahy vubec nejakej vliv, kdyz to bez problemu poberou brzdy, a navic se zadek jeste nadlehci a brzdnej ucinek zadnich kol nebude ani 1/3. jen pripominam ze tohle auto je primarne zadokolka.
kdyz sem jezdil na motorce, tak sem si s brzdenim nekdy pohraval tak, ze se mel zadni kolo ve vzduchu, tam ta zadni brzda je vpodstate k nicemu, resp. jen jako kormidlo. u auta je samozrejme situace trochu jina, ale porad dominantni brzdici ucinek pri intenzivnim brzdeni maji predni kola.
a taky je otazka, kolik umi elektromotor rekuperovat v zavislosti na otackach, ja pochybuju, ze maximum bude na polovine jmenoviteho vykonu
pochybuju, ze rekuperace v takovym pripade ma na delku brzdne drahy vubec nejakej vliv, kdyz to bez problemu poberou brzdy, a navic se zadek jeste nadlehci a brzdnej ucinek zadnich kol nebude ani 1/3. jen pripominam ze tohle auto je primarne zadokolka.
kdyz sem jezdil na motorce, tak sem si s brzdenim nekdy pohraval tak, ze se mel zadni kolo ve vzduchu, tam ta zadni brzda je vpodstate k nicemu, resp. jen jako kormidlo. u auta je samozrejme situace trochu jina, ale porad dominantni brzdici ucinek pri intenzivnim brzdeni maji predni kola.
a taky je otazka, kolik umi elektromotor rekuperovat v zavislosti na otackach, ja pochybuju, ze maximum bude na polovine jmenoviteho vykonu
zda se, ze vubec netusis, ktera naprava ma nejvetsi brzdnej ucinek, a ktera tam je jen do poctu
hYhY
hYhY
nezdá se a je jisté, že jsi opět prokázal jaký jsi hňup.
Co se brzdné dráhy týče, tam to bude hra na hmotnost vs. ekogumy. O brzdy bych se až tolik nebál...
Avantime
Je mi trochu ľúto, ako dopadol príchod ID.3. Jasné, krčmový diskutér by len utrúsil, že Tak im treba, ale je škoda, ako to dopadlo. Najprv zbabraný softvér, potom korona, za ktorú už VW nemohol, ale aj tak.
Musím povedať, že Citigo iV, i3 a ID.3 sú momentálne moje najobľúbenejšie elektromobily (Tesly som ešte neskúšal). To, že ani po tom odklade dodávok ID.3 sa im nepodarilo vychytať softvérové chyby, je dosť fail. Každé naštartovanie prináša nejaký iný problém a len sa zamýšľate, či je to konšteláciou hviezd alebo tým, že ste auto práve umyli a musí obschnúť, aby normálne fungovalo (umýval som zvonku :D ).
Softvérové problémy koncernu pokračujú aj v iných modeloch. Idete si po diaľnici a píp, adaptívny tempomat nie je k dispozícii. Neprší, nesneží, len si zrazu dá tento asistent dá na hodinu šlofíka. ;-\
Musím povedať, že Citigo iV, i3 a ID.3 sú momentálne moje najobľúbenejšie elektromobily (Tesly som ešte neskúšal). To, že ani po tom odklade dodávok ID.3 sa im nepodarilo vychytať softvérové chyby, je dosť fail. Každé naštartovanie prináša nejaký iný problém a len sa zamýšľate, či je to konšteláciou hviezd alebo tým, že ste auto práve umyli a musí obschnúť, aby normálne fungovalo (umýval som zvonku :D ).
Softvérové problémy koncernu pokračujú aj v iných modeloch. Idete si po diaľnici a píp, adaptívny tempomat nie je k dispozícii. Neprší, nesneží, len si zrazu dá tento asistent dá na hodinu šlofíka. ;-\
Prišla nová generácia manažérov a technikov. Majú jasné predstavy, ale žiadne skúsenosti. Myslia si, že dnes sa niečo vymyslí, zajtra sa to hodí na papier, rýchle to vyrobia a bude to fungovať, pretože 1+1=2 a program inam nepustí. Žiaľ, tieto trendy sú dnes už skoro všade, v automatizácii to sledujem prakticky denne. A nepresvedčíš ich, že 1+1 môže byť od 0,5 do 3, a niekedy aj mimo tento interval, pretože do hry vstupujú aj iné faktory ako tie ich. Mám tu okolo seba štyroch chlapcov od 27 do 32 rokov, a aj po niekoľkých rokoch praxe sú to stále zelenáči, ale sebavedomí, a nasmerovať ich správne je často boj.
Makovnik
Interier ako z prvej Fabie s telkami z bazaru nad fukarmi a priestornost interieru na urovni B triedy nie su bohvieco. Aspon, ze to akceleruje, ked uz ma 200 baterkovych kobyl.
Zvlastne, ze to ma tak vysoke predaje.
Zvlastne, ze to ma tak vysoke predaje.
Prostornost na úrovni B třídy? A nespletl sis trošku velikosti? B třída je Fabia a tohle je stejně prostorné jako Golf.
Missouri
Otázka do fóra: Je tady, prosím, někdo ochotný si koupit ID.3? Pokud ano, může uvést svoje důvody? Jakékoliv, klidně třeba líbí se mi to a zaplatím libovolnou cenu, abych to měl doma, i když to nepotřebuji. Já jsem si letos taky pořídil věci, které se mi líbí a v zásadě jsem je nepotřeboval. Takže pochopím, že se někdo s neomezeným rozpočtem zachová podobně ve vztahu k ID.3. Ale hlavně přivítám racionální zdůvodnění pro pořízení Fabie za cenu Superbu. Co třeba pánové z redakce. Dali byste milion za ID.3? Ne, to jsem položil otázku špatně. Znovu: Hodlá to tady někdo na 100 % koupit?
Ja by som ID3 nekupoval, ale zena bude chciet elektromobil, tak mozno budeme riesit nieco rodinnejsie. A inak, staci sa povozit v oboch a potom ani nie je co porovnavat.
Missouri, to je jednoduché - SAMOZŘEJMĚ, že ze zdejší "trvalé osádky" si to nekoupí nikdo.
Příznivci spalovacích motorů mají milion a jeden racionální argument, proč si to nekoupit
A zdejší letka aktivistických elektrok0k0tů (Muňka, Don Vito, Elektrikář, Hendly a podobní) nahnojí desítky až stovky příspěvků o tom, jak je to super - a sami si to samozřejmě taky nekoupí, protože mají sice pindy, ale nikoli prachy
A tak s tady žijem :D
Příznivci spalovacích motorů mají milion a jeden racionální argument, proč si to nekoupit
A zdejší letka aktivistických elektrok0k0tů (Muňka, Don Vito, Elektrikář, Hendly a podobní) nahnojí desítky až stovky příspěvků o tom, jak je to super - a sami si to samozřejmě taky nekoupí, protože mají sice pindy, ale nikoli prachy
A tak s tady žijem :D
Emel
No... zatím to vypadá, že vítězem koncernové elektrosoutěže je nějaký Enyaq. Zejména interiérový duel je na KO.
PS: vím, že Enyaq je ID4... ale podle ceny...
PS: vím, že Enyaq je ID4... ale podle ceny...
U Enyaqu ta cena skutecne skoro konkuruje dieselu (Kodiaq).
U id.3 ne. Prijde mi, ze to v tomto pripade deformuji dotace (plus masivni PR, kterym se snazi nesmyslnou cenu obhajit). Koncern se na dotacich pekne hoji (zdravim vsechny co maji strach o budoucnost autoprumyslu...).
Kdyby mel id.3 realnou cenu a jeste dotaci, byl by smesne levny. Zatim neni duvod zlevnovat - bohuzel.
Ale to auto vypada levne a urcite vyrobeny levne JE.
U id.3 ne. Prijde mi, ze to v tomto pripade deformuji dotace (plus masivni PR, kterym se snazi nesmyslnou cenu obhajit). Koncern se na dotacich pekne hoji (zdravim vsechny co maji strach o budoucnost autoprumyslu...).
Kdyby mel id.3 realnou cenu a jeste dotaci, byl by smesne levny. Zatim neni duvod zlevnovat - bohuzel.
Ale to auto vypada levne a urcite vyrobeny levne JE.
Freddka
Chvili jsem vahal co napsat, ale pisu proste, ze je to z meho pohledu zklamani.
Neni to zdaleka tak pekne jako byla studie.
Je to tezke a ma to slaby dojezd a pomale nabijeni.
A to je u EV to hlavni.
Korporatni nemec zasedne a udela na papiru ty kompromisy a hotovo. A to je ten problem.
Tesla se evidentne snazi inovovat, VW se evidentne snazi "nejak splacat EV, aby se nereklo".
Ani ten kufr vepredu nema.
Ze se setrilo na materialech - to by se dalo prehlidnout, kdyby to treba dojelo dal nebo vyborne jezdilo atd.
Takze VW spise ukazuje, ze jeste uplne NECHAPE / NEUMI delat EV.
Zatim.
Snad to treba v pristi generaci napravi.
Neni to zdaleka tak pekne jako byla studie.
Je to tezke a ma to slaby dojezd a pomale nabijeni.
A to je u EV to hlavni.
Korporatni nemec zasedne a udela na papiru ty kompromisy a hotovo. A to je ten problem.
Tesla se evidentne snazi inovovat, VW se evidentne snazi "nejak splacat EV, aby se nereklo".
Ani ten kufr vepredu nema.
Ze se setrilo na materialech - to by se dalo prehlidnout, kdyby to treba dojelo dal nebo vyborne jezdilo atd.
Takze VW spise ukazuje, ze jeste uplne NECHAPE / NEUMI delat EV.
Zatim.
Snad to treba v pristi generaci napravi.
×
Sdílení komentáře
×
Orlík, metanolová aféra a pod. Divný ľudia sú všade. Si toho jasný dôkaz.