Francouzská konkurence stojí i s dieselem o čtvrt míče méně. Dá se polemizovat nad kvalitou, výbavou, designem... Ale přesto mám pocit, že VW nechce prodávat auta s tradičním pohonem a dělá proto maximum...
Take se mne zda drahe, ALE to auto nevyrabeji pro Cechy. Firmy ve Svedsku, Anglii, Dansku nebo Svycarsku jsou financne fakt uplne nekde jinde. Pro firmy jako Bosch, Siemens nebo Telecom jsou to drobne mince a zadneho Riftera do firemniho autoparku neporidi. Stejne jako jejich sluzebaky nebudou Citroeny, ale Audiny a Bavoraky. Toz tolik k cene.
Hej, sú bohaté firmy na západe, ale taký VW za cenu hoc prezlečeneho Mercedesu nebude dávať zmysel ani im. A že to Mercedes s cenami vie keď chce hádam nemusím rozvádzať. S takouto cenovou politikou kráča VW po veľmi tenkom ľade.
No jezdil jsem s Berlingem a to bylo děsný auto. Takové rány od podvozku a servisu mi rovnou řekli, že to vymění, ale že za chvíli to bude slyšet zase. Kromě toho jenom během záruky asi třikrát odešel kabinový větrák a plno dalších neřestí. Nejvíc mě udivovalo jak hodně to auto sebou cuklo do strany při předjíždění kamionu.
Nicméně nepíšu, že VW není drahé. Asi to bude dělat poptávka po těchto autech. MPV pomalí mizí z trhu a kdo bude chtít 7místné auto, tak si bude muset připlatit.
Tak to bola asi predchádzajúca generácia, posledná je zase o kus inde. Žiadny zázrak, ale treba skúsiť, nedá sa podľa predchádzajúcej generácie hodnotiť nová.
Mimochodom, osobné Berlingo ani v najdrahšej verzii vo fullke,v diesli 130k a s automatom k cene tohto VW ani nedovidí. Naviac ako osobné auto má Caddy voči konkurencii pár nepekných mínusov.
Tiež jedno Berlingo mám a ako som písal - žiadny zázrak, ale vcelku slušné auto. V kvalite montáže ale musia v PSA ešte zapracovať (neviem, kde sa Berlingo vyrába, ale tu majú fakt ešte medzery).
Francouzska konkurence nema plnotucny motor, ma tam jen chcipaky 1,2 turbo benzin a 1,5 turbodiesel.
Nicmene ten odskok VW s dvoulitrem je naprosto neuveritelny, to je fakt palba, tomu rikam "cenovy jemnocit".
Ide o to, či chceš takúto krabicu na plnotučné cestovanie. Na jednu dovolenku za rok, prípadne lyžovačku k tomu (ak sa zbavíme tej poondiatej corony) nie je pre každého silnejší motor nutný.
Napriek prianiam VW auto tohto typu nikdy MPV plnohodnotne nenahradí.
Ide o to, ze v Berlingu s 1,5d s celou rodinou - coz je pro me cca 50% jezdeni, je problem na dalnici udrzet tacho 150, je problem zacit v 90 predjizdet nekoho, kdo jede 110... Samozrejme, ze pokud jedes polo/prazdny a naroky na dynamiku nejsou, tak je to v pohode, a takovych aplikaci bude drtiva vetsina...
Asi tak. Ja tie dve dovolenkové jazdy, ak vôbec ešte budú, vydržím aj so slabšou akceláciou a 130 km/h namiesto 150. Beztak majú tieto krabice v takej rýchlosti kriminálnu spotrebu, mizerná aerodynamika nepustí.
Jasne, vsak ano, osobne ych takovy cenovy nasup jen kvuli vykonnejsimu (potencialne) motoru taky neakceptoval.
Nicmene si do soucasneho Berlinga musim rypnout - je moc mohutne.
Ta puvodni subtilnejsi verze se mi libila vice.
A Caddy nějaký plnotučný motor má? Dvoulitrový čtyřválec je prostě obyčejná plebejska motorizace. Ale do běžného auta prostě patří.
A ta PSA 1.5 d má o 6 kw více než nejsilnější Caddy
To môže byť pravda ale aj nemusí. Dá sa čakať, že z väčšieho objemu dostaneš viac momentu pri nižších otáčkach, ale pri súčasných tvrdých emisných normách by som to celkom ako samozrejmosť nebral.
Mimochodom, 2.0TDI /55 kW ti nepríde ako plebejská motorizácia? To je výkon jak z atmosféry spred 20 rokov.
Pred časom tu bol porovnávací test Rifter Hdi 1,5 75kw vs Caddy 2.0 Tdi 75kw a motor mal lepší (pružnejší a úspornejší) Rifter . Takže ,také jasné to zas nie je . https://www.auto.cz/…i-nez-mpv-127350
Mimochodom, možno sa k PSA-partii pridá ešte jedna verzia - Fiat. Dobló je už tiež staré a pochybujem, že nové budú Taliani robiť samostatne. Takže ak k Citroenu, Peugeotu, Toyote a Oplu pridáme ešte Fiat, a to je už celkom slušný počet značiek na jedno auto... Konkurencia len Kangoo/Citan (prípadne Nissan, ale ten sa asi v Európe neobjaví) a sám jak prst Volkswagen, ktorý svojho svätého predraženého užitkáča nedoprial okrem seba žiadnej zo svojich značiek... A Kórejčania na túto triedu zatiaľ zvysoka serú.