Volkswagen na jednom základu umí postavit jak praktickou dodávku s ohromným nákladovým prostorem, tak až luxusní obytné auto. Jaké jsou v praxi modely Crafter a Grand California?
Přijde mi legrační jak autor osobně ověřil dynamické schopnosti zatížené dodávky naložením 200 kg nákladu.
200 kg bude u auta s nosností přes 1300 kg asi hodně poznat, že ?
Jinak podle mě zásadním hendikepem u obytných verzí VW - a to všech bez výimky - je absence garáže. V mínusech o tom samozřejmě není ani zmínka, ale převoz jakýchkoliv dovolenkových hraček - kola, motorky, skůtr apod. je u nich velmi komplikovaný až nemožný. Jedno dvě kola se snad dají pověsit na zadní dveře ale to je tak vše. Pro spoustu lidí to představuje zásadní problém a důvod nekoupit.
si ma predbehol ... 200 kg je nejaké zaťaženie u takejto veľkej dodávky? Pche. 200 kg si nevšimne kdejaké trošku silnejšie auto. Fabiu s litrom pri výlete na Ještěd nepočítam. To je taký test jak bič. :-) Byť redaktorom tak sa hanbím niečo také publikovať.
Nejsem odborník na obytňáky, ale myslím si, že garáž patří k větším integrálům. Tohle jsou auta založený na dodávce... a když se na to podíváš, tak tam nikde rozumně místo na garáž není.
Nemusí to být jen větší integrál, garáž mají hodně často i polointegrály nebo alkovnové modely klasických obytňáků
Nicméně i auta založená na dodávkových vestavbách garáž můžou mít a skutečně ji mívají . Namátkou můžu jmenovat třeba některé modely od KRS ale jsou samozřejmě i další. Stačí se trochu porozhlédnout
Po mnoha tisících kilometrů ve služebácích, které jsem řídil po německých dálnicích na firmě Crafter a Sprinter, vím jedno, Crafter je totálně tvrdej, nepohodnej a hlučnější než Sprinter. Řídit Sprinter byla paráda a osádka vzadu spinkala jako v bavlnce při převozu cca 300km na stavbu.