Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
topten
ja pamatuju za komousu test ve svete motoru 405 MI16. soucane tam byl test zigula tusim 2107, nad kterym se redaktori (povinne) rozplyvali, jak to je skvely auto ... , u MI16 vse koncilo jen suchym konstatovanim. ale bylo jasne citit, ze to je uplne jinej svet, jen to nesmeji napsat.
Ja si pamätám, ako v ABC vyšiel ten dakarský špeciál 😊. To boli časy, dnes autá deti viacmenej ani nezaujímajú.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
msifa
Toto auto bylo můj sem už před 20 lety. Před skoro 10 lety jsem ho začal realizovat, ale bohužel to nedopadlo. Sehnat nějaký zachovalejší kus bez úprav, bez devastující koroze, s trošku použitelným motorem, s papíry a za nějakou rozumnou cenu nebylo možné (sháněl jsem ho skoro dva roky po celé evropě). Nakonec jsem skončil u "obyčejnější" verze Mi16, kterou jsem dával do kupy šest let (za cenu, že jako dárce části karoserie a podvozku posloužila další 405 verze Sri).
A na občasné svezení je to úžasné auto - zcela odlišné od dnešních aut. Při jeho řízení se člověk přesune do jiné doby - takové klidnější, pohodovější. :yes:
A na občasné svezení je to úžasné auto - zcela odlišné od dnešních aut. Při jeho řízení se člověk přesune do jiné doby - takové klidnější, pohodovější. :yes:
obdivuhodne, ze ma niekto sen vlastnit iste auto a ide do toho za podmienok, ktore si popisal... pritom to odporuje financiam, keby si ich mal kupis zachovaly drahy kus... tu garaz a dvor na vraky si asi mal, to zas sidliskove deti nemavaju
3_diamanty
ktore su legendami aj napriek tomu ze sa ich vyrobilo relativne malo kusov....MI16-tku radim ku kuskom ako corrado VR6 .. calibra turbo 4x4 ..... primera GT a pod... ach aj.. kdeze su tie casy...
webpaja
Jedno z mých "to bych chtěl" auto v ranných devadesátkách. Pěkný bodykit, na tehdejší dobu ve střední třídě silný motor a "quattro".
Vzhledu prospěla montáž o palec větších kol než u Mi16, které podtrhly pininfarinův design.
Paráda! :yes:
Vzhledu prospěla montáž o palec větších kol než u Mi16, které podtrhly pininfarinův design.
Paráda! :yes:
kari.laz
Tohle snad ani nemyslí vážně.
"Peugeot sám považuje za moderního pokračovatele druhou generaci 508 ve verzi PSE (Peugeot Sport Engineered). Pohání ji přeplňovaná zážehová šestnáctistovka PureTech (EP6FDT), která je zkombinovaná s dvojicí elektromotorů"
Stotunová jebka do zásuvky a prý pokračovatelem
"Peugeot sám považuje za moderního pokračovatele druhou generaci 508 ve verzi PSE (Peugeot Sport Engineered). Pohání ji přeplňovaná zážehová šestnáctistovka PureTech (EP6FDT), která je zkombinovaná s dvojicí elektromotorů"
Stotunová jebka do zásuvky a prý pokračovatelem
Petr Filip
Mám 405 GRI v kombajnu.Na to,že už je to pravěk auto šlape jako hodinky.Jsem majitelem 4 roky a náklady na opravu byly cca 400kč + olej.Karosérie a motor jsou v top stavu.Čekají mě jen čepy a ložiska což bude také za hubičku.Jak nemusím francouce,tak tohle se jim povedlo.To že tohle auto nese přezdívku gripen,není od věci.Skoro 30 let starej kombík a lítá 205km v hodině.Sice si ten dvoulitrovej benzín trochu pápne,ale za mě spokojenost
speedfred
r.89 mal kamoš s 1.9i ale pripájatelným zadkom a niečo na zadnej náprave ako nivo alebo vzduchové vankúše.Karoséria celopozinkovná (??) a absolútne bez hrdze a krásnym lakom. To bolo koncom 90-tych rokov a on sníval o T16 a ja M3 e30 (mal som e30 325e). Pekné spomienky.
no takú Mi16 s tým dofukovacím? zadkom mal môj kamoš tiež, akurát to bolo tuším len FWD. Aj tak to oproti obyčajnej verzii 405 išlo parádne a aj podvozkom sa to nestratilo. A ten môj kamoš tiež sníval o T16 😁 ale tá bola v tej dobe hádam rovnako nedostupná ako dnes. 😊
Mi16 nikdy z výroby neměla žádné odpružení zadní nápravy vzduchem. Pokud to nějaké kusy měli, tak to byla už přestavba/úprava mimo továrnu.
Za parádními jízdními vlastnostmi se skrývá konstrukce zadní nápravy - kliková náprava s natačitelnými koly - řešení atypickým uložením ramen, natáčení kol je pak jednotkách minut, (nikoli stupňů), po směru jízdy. Bohužel životnost této nápravy není zrovna dlouhá a opravy složité (dostupnost dílů). Ale naštěstí existuje dodnes výrobce ve francii, co dokáže celou nápravu kompletně vyrobit (jen ta cena vysoká....).
Za parádními jízdními vlastnostmi se skrývá konstrukce zadní nápravy - kliková náprava s natačitelnými koly - řešení atypickým uložením ramen, natáčení kol je pak jednotkách minut, (nikoli stupňů), po směru jízdy. Bohužel životnost této nápravy není zrovna dlouhá a opravy složité (dostupnost dílů). Ale naštěstí existuje dodnes výrobce ve francii, co dokáže celou nápravu kompletně vyrobit (jen ta cena vysoká....).
Človeče to ti ja už nepamätám či to bolo dorábane, ale matne si spomínam že mu nejak tuhli alebo sa dofukovali zadné tlmiče. Každopádne to na tú dobu jazdilo parádne.
Tak tlumiče se stavitelnou charakteristikou jsou celkem běžná věc u úpravců. Ale z výroby se na Mi16 dávali pouze klasické sportovní tlumiče (ale nelze vyloučit, že možná nějaká speciální edice pro nějaký trh je mohla mít).
Jo, podvozkově je to pohádka ještě teď, pěkně se to staví do zatáček a je problém to utrhnout do smyku. Ale na každodenní ježdění to není. Já na něm najedu tak 1 000 - 2 000 km za rok.
Jo, podvozkově je to pohádka ještě teď, pěkně se to staví do zatáček a je problém to utrhnout do smyku. Ale na každodenní ježdění to není. Já na něm najedu tak 1 000 - 2 000 km za rok.
On to kúpil v nie úplne top stave, dával si to dokopy, ale vtedy bol internet v plienkach a tak mu to nie veľmi išlo. Diely nemali ani v origo servise, no proste balamuta a po pár rokoch to poslal do sveta. Ale keď sa občas stretneme a príde reč aj na Peugeot, tak oči mu stále žiaria a to sedlá teraz Porsche. 😊
Vo starejch autech jen dobře.
😄