Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X5 xDrive45e – Se šestiválcem pod pět?

Řekli byste, že velké luxusní SUV se zážehovým šestiválcem a pohonem všech kol může mít dlouhodobou spotřebu benzinu pod pět litrů na sto? Může. Za určitých podmínek.
Zpět na článek
13. 12. 2020 17:45
15. 12. 2020 03:35
16. 12. 2020 08:16
13. 12. 2020 17:51
13. 12. 2020 19:08
13. 12. 2020 20:48
13. 12. 2020 22:56
13. 12. 2020 23:01
13. 12. 2020 23:42
14. 12. 2020 03:55
14. 12. 2020 01:00
14. 12. 2020 03:53
14. 12. 2020 07:04
14. 12. 2020 07:27
14. 12. 2020 11:09
14. 12. 2020 07:25
14. 12. 2020 07:58
14. 12. 2020 09:03
14. 12. 2020 09:49
14. 12. 2020 10:05
14. 12. 2020 14:10
14. 12. 2020 10:22
14. 12. 2020 10:45
14. 12. 2020 11:20
14. 12. 2020 11:23
14. 12. 2020 11:44
14. 12. 2020 12:06
14. 12. 2020 12:46
14. 12. 2020 12:59
14. 12. 2020 14:19
14. 12. 2020 14:22
14. 12. 2020 14:29
14. 12. 2020 14:36
14. 12. 2020 14:48
14. 12. 2020 14:54
14. 12. 2020 14:57
14. 12. 2020 15:14
14. 12. 2020 17:50
14. 12. 2020 14:39
14. 12. 2020 14:43
15. 12. 2020 23:47
14. 12. 2020 12:44
14. 12. 2020 00:42
15. 12. 2020 23:57
14. 12. 2020 14:19
Avatar - wakantanka
13. 12. 2020 17:45
Tak čo
ešte stále niektorým i8 nedáva zmysel? Ako pojazdné laboratórium v mnohých kusoch očividne poslúžilo dokonale. Vyzbierané dáta použili pri vývoji hybridov pre "bežných" ľudí. A aj keby to v priemere jazdilo za 8 plus nejaká elektrina, stále je to super výkon na takto veľké, ťažké a výkonné auto. V teste mi akurát chýba zmienka, či tá hbitosť je podporená aj natáčacou zadnou nápravou, alebo je tam klasický viacprvok?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pallas
15. 12. 2020 03:35
Re: Tak čo
takto ťažké auto.. no veď prečo je také ťažké?
16. 12. 2020 08:16
Re: Tak čo
Podle mého tohle konkrétní auto natáčení zadních kol nemá...
13. 12. 2020 17:51
ne nevite nic
Kolik co zere vam reknou mistni mrdi. Vy proste nevite nic. A to ze vas kamarad si auto koupil a jezdi pod 5, tak proste neumi jezdit a jezdi klobouk a je to pozér a zkratka to tady zavřete a nechte to delat klauny. Snažíte se zbytečně a nikdo to neocení. A vsechny minusy sem i ty chytracky vejmrdy co tady placate deset let porad dokola co bych si koupil a co je lepsi jestli hybrid a nebo elektro si strcte do průsmyku. Máš ho stejnak maštěnej jak brambory. Já děkuji za test a pokud má někdo s tímto autem zkušenost, ať se podělí ať to tu má šmak, mlask kopačku na rypák. A i8? 99 procent lidi tady v tom nejelo, to se to pak hazej shity pekne vod klavesnice 🥰
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
13. 12. 2020 18:46
Re: ne nevite nic
Že ti širšie súvislosti nič hovoria vieme už dávno, nemusel si sa toľko rozpisovať :)
14. 12. 2020 03:45
Re: ne nevite nic
Nevím, jestli je to kombinace nízkého IQ a drog s alkoholem, nebo jen jedna z těch věcí...ale je to ošklivý ;-)
13. 12. 2020 19:08
Česky prosim
Musel sem si to dat do googlu, nerozumim a uz vubec ne, tem vasim sirsim souvislostem. Hoši, dejte si saunu, vypada to ze vam bouchne šiška.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
14. 12. 2020 09:22
Re: Česky prosim
No, hochu, ty jsi tedy materiál. Ani ne na psychiatra, ty jsi rovnou na kulku mezi oči.
13. 12. 2020 19:48
Ideální SUV....
.... tak tohle jako jo... pokud chce někdo SUV, nevidím tady chybu....

1) elektrický dojezd 70km je fajn, je potřeba chápat že v zimě to hodně klesá, ale pokud se zapnutým topením atd. v mrazu furt zůstane dojezd 45km tak to na dojetí do práce většinou v pohodě stačí
2) R6 motor na benzín - jo, tohle tam chceš, auto těžké jak prase, tak ten benzínový motor musí něco zvládnout... v takovém autě nechceš mít pocit že nejede....
3) odladěný podvozek - taky nutnost, opět kvůli hmotnosti.... co u normálního auta není tak zásadní, u těžkého PHEV už vadí.... prostě tam musí být podvozek, který si s tím poradí....
4) cenovka - jako je to raketa, na druhou stranu, PHEV auta stojí kolem miliónu (i ta mnohem menší). Tady máš za dva míče čtyřkolku a šestiválcem..... Toyota RAV za 1.4 je proti tomu naprostý aušus....

Za mě teda extrémně povedená konfigurace, jasně, dálniční jezdci dále volí diesel.... ale víme všichni kolik těchto aut potkáváme ve městech.... a tam tam není o čem, tam to tomu PHEV autu vyloženě sluší....

Dnes BMW :yes: :yes: :yes:

PS: 4,5* beru jako fér hodnocení, půl hvězdy dolů za pomalé nabíjení je OK, to opravdu může obtěžovat....
PSS: ano, chápu že klasické Citigo 1.0MPI je do města obratnější a ekologičtější, ale akceptujme fakt že někteří lidi prostě v malých levných autech jezdit nebudou a z nějakého důvodu chtějí SUV.... a pokud tito lidi zvolí takovéto PHEV auto, tak já jim tleskám za jistou ohleduplnost k okolí....
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Roman Horký
13. 12. 2020 19:57
Re: Ideální SUV....
Jasně woe, ohleduplnost se zejména vyznačuje tím, že budu obtěžovat okolí tankem a ničit přírodní zdroje.
13. 12. 2020 20:03
Re: Ideální SUV....
.... ale ho*no.... prostě někteří lidi v SUV jezdit chtějí tak ať si aspoň koupí tohle.... 100x lepší než klasický fosil.... nebo je chceš násilím posadit na kola a do MHD?

a čím jezdíš ty? tvoje auto přírodní zdroje neničí? nebo ve městě nezabírá místo? a vyrobili ho z bioodpadu? bože....
Avatar - Roman Horký
13. 12. 2020 20:45
Re: Ideální SUV....
Ty nevíš čím já jezdím? To seš asi tady jedinej...
13. 12. 2020 20:54
Re: Ideální SUV....
já si to nepamatuju, asi Prius.... a ten nemá baterku? ten není z plechu? ten nezabírá místo? je to úplně to samé jako X5, akorát o to neváží 2500kg ale jen 1600....
14. 12. 2020 10:24
Re: Ideální SUV....
Prius? Takovy velky hovado, co nici celou planetu, ani plugin to neni?

Proc jako nejezdi v e-Up nebo jeste lepe Twizzy?
13. 12. 2020 20:18
Re: Ideální SUV....
Spotřeba 25-35kwh u hybridu? No ty woe tomu říkám ekologie. :-O :*) :-O
13. 12. 2020 20:38
Re: Ideální SUV....
... co to meleš za nesmysly....? 25-35kwh to bere v čistě elektrickém režimu.... Superb iV jezdí za 15-30 podle klimatických podmínek.... u toho BMW jsou to naprosto normální hodnoty....
14. 12. 2020 02:24
Re: Ideální SUV....
A co jako čekáš? Ta kráva váží 2,5 tuny takže těžko na rozpohybování bude potřeba stejně jako u elektrickýho Fiatu 500 nebo i3. A toho proudu sežere ještě víc, počítej minimálně 10% ztrátu při nabíjení. Popravdě, ekologie je lidem co to kupují totálně u zadnice. Koupí si to jen proto, aby mohli zadarmo machrovat na modrých zónách nebo machrovat v golfovým klubu.
A ještě jeden problém - opravdu doufám, že v BMW nezopakovali chybu s i3 REX - tedy že nenastartují spalovací motor a hned zastudena ho na maximum nezatíží. To dokázalo REXy odrovnat po pár cyklech. I tak ale časté startování rozhodně motoru neprospěje.
14. 12. 2020 06:53
Re: Ideální SUV....
časté startování u PHEV auta? není to spíš tak že díky baterce ušetříš tisíce startů ročně, protože ten fosil prostě vůbec nezapínáš?
13. 12. 2020 20:21
Re: Ideální SUV....
Na tohle auto čekám a dovolím si pod tebe pár poznatků:

Mezi mojí specifikací (takový hezký auto) je rozdíl mezi 40i a 45e 72 tis. Kč včetně DPH před slevou, tedy stejně, jako je příplatek za skleněnou prosvětlenou střechu. Pro informaci 50d by vyšlo o víc než dalších 300 tis. víc.

Hmotnostní rozdíl je do 10%. Reálně je to cca 300kg, ale hybrid má v základu vzduch a třeba nezávislé topení. Takže nakonec je to méně.

40i mi jezdila za 12-13 mimo město, ve městě za 18 a klidně i víc

dojezd 45e na baterie je ve městě bez omezování v létě kolem 65-70km, v zimě to spadne na 50. Pod to už bude jenom pár jízd za rok.

Na 150km okruhu dálnice a několik přejezdů města mi vyšla spotřeba na 7l na 100km a k tomu cca 16kWh (v mém tarifu cca 40kč) odebraných ze sítě.

Dynamika je v reálu stejná jako u 40i, lepší než 30d. Hmotnostní rozdíl od 40i znát je, ale obecně jde říct, že líp jezdí 45e s natáčením zadníc kol, než lehčí 40i bez toho.
Motor v 45e je (krom turba, tam si nejsem jistý) stejný nebo dokonce naddimenzovanější než u 40i, výkon se dá vrátit na úroveň 40i (tzn cca 450koní pro 45e) nebo posunout někam k 400hp spalovacího motoru a celkovému 500, což bude stačit na dynamiku lepší než SQ7.

No a pak poslední věc, sladění PHEV systému je o dost jinde než u Q7 60TFSIe. Já jsem vybíral mezi Touaregem R (kterje byl favorit), Q7 PHEV a touhle 45e a i přes to, že při výběru začla jako poslední jsem ji nakonec objednal, protože je to suveréně nejlépe sladěné auto.
13. 12. 2020 20:40
Re: Ideální SUV....
... :yes:
Avatar - Tee
14. 12. 2020 03:15
Re: Ideální SUV....
Uplne suhlasim. Tiez mame objednane a snad zaciatkom januara pride. Manzelka sa uz tesi a nieje to ziadna pipina ako tu niekto pisal.
Auto je primarne urcene pre jazdu v meste s detmi do skolky a podobne, kde by diesel zbytocne trpel. Rozhodovanie bolo medzi 3,0d a PHEV, kde pri uplatneni vsetkych zliav v rovnakej vybave bol rozdiel 200€ v neprospech PHEV.
V kazdom pripade, idealne auto pre zenu s detmi a verim, ze par krat do roka sa osvedci aj na dovolenkach.
14. 12. 2020 04:51
Re: Ideální SUV....
S tankem do města. Primárně určené. Bezpečí.
:-)
14. 12. 2020 07:11
Re: Ideální SUV....
přeju ať auto slouží.... v rámci auta této kategorie skvělá volba :-)
14. 12. 2020 14:09
Re: Ideální SUV....
Ak je to aj dovolenkové auto tak chápem prečo X5, ale ak to má slúžiť len na rozvoz detí, tak mi uniká zmysel tak veľkého auta do mesta.
Avatar - pallas
15. 12. 2020 03:40
Re: Ideální SUV....
tak lebo na X7 asi nevydalo :)
Avatar - Tee
15. 12. 2020 10:04
Re: Ideální SUV....
Presne tak ;-) Potreboval som aby mi nieco zostalo na cigarety.
14. 12. 2020 14:12
Re: Ideální SUV....
Tá cena je v porovnaní motorizácii veľmi zaujímavá. Ale obom nám je asi jasné, že to neodráža reálne výrobné náklady a je to dané pokrivením trhu. Otázka je ako dlho to takto vydrží.
16. 12. 2020 17:21
Re: Ideální SUV....
Ale to takhle asi neni. Oni maji na klasicke X5 urcite tech 30% takze kdyz budou mit jen 15-20% na hybridu, tak to je stale jeste daleko od ztratoveho podniku. Urcite neni pod vyrobnimi naklady, to se neboj.
Avatar - Emel
13. 12. 2020 22:44
Re: Ideální SUV....
To nabíjení... u auta za 2M to mohlo být lepší, na druhou stranu u PHEV mi to nepřijde tak kritický... v typickém scénáři to píchnu doma přes noc a pokud někdy někde spěchám, tak nemám důvod čumákovat u nabíječky a čekat.

Nicméně 5* by si to ode mě teda taky neodneslo, takže asi ok :-)
14. 12. 2020 06:55
Re: Ideální SUV....
.... hele není to nic fatálního, ale beru to tak že když to máš třeba 50km do práce tak už bys v práci nemusel dobít tak, aby to i zpátky domů zvládl čistě na elektriku.... jinak samozřejmě nic zásadního.....
Avatar - Tee
15. 12. 2020 09:55
Re: Ideální SUV....
To nabijanie by mohlo byt rychlejsie, ale ak to ma usetrit baterku tak ok. Vecer zapichnes, rano ides.
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 20:15
Pomatení smyslů hned v úvodu
PHEV by mohl zaujmout ty co kupovali diesel??? Nebo ty co nechtějí vyhazovat peníze za palivo???
Svědčí o jediném - autor absolutně postrádá jakoukoliv soudnost. NAOPAK jako příznivce smysluplnosti a udržitelnosti absolutně nevidím význam tohoto ekovýblitku doby.

X5 je auto, který si obvykle kupuju právě proto, že chci jezdit. JEZDIT!!! ROZUMÍŠ?! Chci zkrátka jezdit, a ne stát a dobíjet!!! Ne řešit jestli jedu za 7 nebo 9... nebo jestli nebude lepší si odlejt pár litrů nafty z TGAčka bulhara na TankONO co zrovna šel s pískem a pro ohřátej párek...

Vyhazovat peníze za palivo? Bavíme se o autě za 2M probůh!!! jen jedna sada pneu vyjde na víc než proteče nádrží za rok průměrný X5!!!

Tenhle zázrak se hodí maximálně tak pro pipinky co s tím budou vozit děcka do školky a práci s káblem natrénují na kulmě :-[] :D Je to vůz který vyměnil charakter za další díru. Díru do zásuvky. Zelenou díru do zadku eurohujerům :-!
Rozbalit vlákno
108
13. 12. 2020 20:25
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jezdím cca 40tkm ročně a vybral jsem si zrovna tuhle 45e, příplatek na PHEV je oproti 40i nebo 30d cca 70 tis. Kč včetně DPH před slevama. 40i mi jezdilo mimo město za 12+ a ve městě za 18. Tohle bude jezdit mimo město za stejných 12 (reálně za podstatně míň, těch stejných 12 tam bude na cestách nad 200km), ale ve městě za 70Kč/100km. A pak to chování na elektřinu je prostě super a to i u tak sladěnýho auta jako je X5. Mimochodem když ujedu každý den cca 50km po městě, tak iušetřím cca 180kč. Návratnost PHEV po ekonomické stránce nebude ani rok. Ale hlavně auto je tišší, klidnější a navíc bez kompromisů, které obvykle PHEV mají.

Jo a guma stojí mezi 6-8 tis bez DPH. Na můj nájezd bych do 40i nalil něco jako 140 tis. Kč. bez DPH ročně při dnešních cenách paliva.
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 20:31
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Taky nevím proč bys do tohoto měl probůh kupovat benzin!!!

=vše co jsi napsal je celkem zbytečná obhajoba :D :D :-!
13. 12. 2020 20:34
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Čím jezdíš, že v tom máš tak jasno?
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 21:29
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Připojuji se k otázce, ale zůstane nezodpovězena.
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 21:36
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ano, zůstane. Protože to nehraje žádnou roli. Aktuálně střídám 4 auta soukromě. Pracovně pravidelně další 4, příležitostně i jiné.
13. 12. 2020 23:00
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Relevanci to má. Kritizuješ 45e (jel jsi s tím?), nálepkuješ mylně cílovku a když ti tu majitel v klidu vypsal důvody a čísla, tak se mu vysměješ.

Když chceš "jezdit" jak píšeš, můžeš si vybrat X5 40i/50i, 40d/50d. 45e stojí jako 40d (+ 20k). Kdo využije dobíjení a jezdí město získá lepší dynamiku, ušetří palivo a uleví lokálním emisím. Kdo lítá jen dálnice, bere 40d. Kdo rád točí motor a neřeší spotřebu, bere 40i. Co jsi tedy vybral abys jezdil jak potřebuješ?
14. 12. 2020 08:40
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
U X5 je výběr fakt velký a nikomu, kdo jezdí jenom dálnice, bych hybrid necpal.
14. 12. 2020 08:38
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
50d byla taky varianta (v té době ještě 40d nebyla) a nejezdit hodně času po městě, tak bych ji zvažoval. Ale jednak byla o dost dražší, navíc se nějak vytratil výhoda hmotnosti. 50d je cca o 150kg lehčí, ale pořád tam není třeba to topení. Takže reálně na tom bude obratností úplně stejně. A pak reálnou jízdní dynamikou si může 50d, 40i a 45e podat ruku. Rozdíly jsou v reálném světě nakonec velmi malé, možná bych řekl neměřitelné. A celkový rozdíl mezi náklady na jeden kilometr budou mezi 30d a 45e nakonec porovnatelné. Osobně si myslím, že se s 45e vejdu do něčeho jako je cenová úroveň 7-8l/100km a s 30d bych jezdil mezi 9-10. A když stojí nakonec 45e stejně, tak proč brát diesel, když to jezdím i po městě a okolí a jinde to přináší spíš výhody než nevýhody.
Avatar - rohYpnol
14. 12. 2020 19:35
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
:yes: U 45e se alespň musí nechat jedna věc- rozumná cenová politika.
Avatar - pallas
15. 12. 2020 03:43
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
dotácie
13. 12. 2020 20:51
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
hele.... Rohypnol a pár dalších trollů tady nestojí za komentář.... prostě tyhle lidi je potřeba odtrpět a odfiltrovat.... bohužel zase*ou defacto každou diskusi, co už.... nenávistné a žlučovité komentáře těchto lidí ukazují na nějakou psychickou poruchu.... obsese, komplex... nevím.... každopádně jakékoliv argumenty směrem k nim jsou DOKONALÁ ztráta času....
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 20:54
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
S dieselem by jezdil pod 9l ty nenávistný komentáři.
Avatar - speedfred
13. 12. 2020 20:57
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
A čo riešiš ty?
Pre teba existuje iba diesel a benzín? Nič medzi tým?
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 21:01
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jediný kde PHEV dává aspoň trochu smysl je město. A město asi není úplně vhodné místo pro X5. Jak jsem napsal, 45e je jen zelená díra pro eurohujery. :-!

Jestli někdo X5 bude využívat jako městské poskakovadlo pak ok, je to samozřejmě jeho volba. Ale ať se při tom aspoň netváří jako že tím zachraňuje svět :-!
13. 12. 2020 21:09
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
... města jsou plná aut jako X5.... je to zcela šokující, ale lidi v takovém autě třeba jezdí do města do práce.... a pak si v tom zajedou na nákup.... a pak třeba jedou 20km domů.... neuvěřitelné....
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 21:27
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Uvěřitelné. Navíc já proti tomu nic nemám, to je co? NAOPAK jsem právě tohle uvedl v posledním odstavci prvního příspěvku. :-!
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:00
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
A někdo jezdí do práce děnně V8 vid, taky neuvěřitelné a socky s oktávkou se mi tu před lety smály, že se tu vytahuju a jezdím s tím jednou za 14 dní.

Jak hluboce se pletli :-) :-) :-)
14. 12. 2020 04:52
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Prosím nepoužívat slovo socka.
Ne už proto, ze se to nedělá. A taky kvůli autu na LPG a celoroční jízdě na zimních pneu...
14. 12. 2020 06:57
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
:D :D :D :D :D
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 13:49
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jasně, auto na LPG coby daily driver je socka. Elita je mít samozeták v SUV nebo elektro, já sem zapoměl.
Nebejt solit Babišovi prachy jen tak pro srandu. To je můžeš na ulici věnovat prvnímu bezdomovci.


Dneska vedle mě stál Mergl řady E, předposlední generace, s krásnými nápisy Hošek Motor, realitvně naleštěný a měl krásné zimáky Rotalla, škoda že sem ti neudělal foto.
Takže super že přezouvá, borec, ale že sou to nejlevnější šlupky, totální šméčka co dle vyhledávače na Heurece stojí 1500 Kč / kus už neva. Jestli má podbně kvalitní penu i na éto, tak zabrzdí asi tak o 1,1 metru dřív jak já na zimních Nokianech, Pirelli, Michelin, Vredestein atd.

Projdi se někdy po velkém parkovišti někde a nákupáku a spočítej kolik aut je přezutých a jaké super značkové penu maj ubeerwageny.

Pak se budu bavit dále.

Díky
Avatar - Emel
14. 12. 2020 13:55
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Že si někdo koupí olítanou prémii a pak nemá na pořádný gumy... to je tvůj člověk, ne? ;-)
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 14:02
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Já na pořádný gumy mam. Akorát nebaštím pneumatikářské lobby pohádkové články, jak se nedá jezdit v létě na zimních a v zimě na suchu na letních. Jak je to nebezpečný.Odjzdil sem několik sezon na zimákách v létě a taktéž několik tzim na letních v zimě (Alero, Camaro IV a ted Rolls) a jezdí to úplně normálně. BTW zkus najít na Rolls zimní pneu, neexistuje v rozměru co je v TP :-) :-)

Jo pak znam ještě pána, ten kupuje zásadně Micheliny a poctivě přezouvá, ale zásadně kupuje výprodeje skladů a gumy co maj DOT tak 2015.
Ale má prémiový gumy, jenom 5 let starý. Na DOT se nikdo nedívá, tak je to king vid :-) :-) :-) :-)
14. 12. 2020 15:32
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Nevím na můj vkus zimní gumy dost huci na to abych je poslouchal celoročně.
Proti LPG taky nic nemám. Ale ty tebou jmenované “socky” proste jenom šetří stejně jako setris ty...
Avatar - Emel
14. 12. 2020 21:32
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Já nevím, proč vždycky jako příklad vytáhneš dalšího zoufalce... a pak poměřuješ, kdo je větší zoufalec. To je nějaká hitparáda?

Letní v zimě se dají dokud nenapadne sníh... takže pokud se dokážeš vyhnout sněhu, tak proč ne. Z mýho pohledu je to pro primární auto dost limitující (a naopak, u víkendovky nebo městskýho auta v Praze si to představit umím), ale každej užívá auto jinak.

Zimní v létě znamenají prodloužení brzdný dráhy o nějakých 30% (řekněme 35m vs. 45m pro slušnou letní vs. slušné zimní). Z mýho pohledu je to dost velkej rozdíl... ale chápu, že někde existuje komunita, kde dobrá guma znamená, že z ní nelezou dráty... takže z toho pohledu asi pohoda.
Avatar - Barrichello
15. 12. 2020 11:32
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Tak samozřejmě že sem na letních nejezdil na sněhu, nejsem šílenec.
Jak píšeš, u druhého auta se to dá :-) U toho primárního je nutné mít v zimě zimáky.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 07:09
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jenže ty si stejná socka jako oni, protože s tím jezdíš na spotřebu :-!
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 14:05
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jezdím na spotřebu a mam tam 17,3. Hmm, jak pak to asi dělám. Nepotřebuju jezdit na spotřebu, když mě stojí litr 10,30 :-) :-) :-)

A jak se jezdí na spotřebu s karburátorovou 6,75, to by mě zajímalo :-) :-) :-)
13. 12. 2020 21:05
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
PHEV X5 - průměrná spotřeba 7,6
Diesel X5 od roku 2018 v kategorii +280PS - průměrná spotřeba 9,6

najdi si to na spritmonitoru.... když se k těm PHEV autům započtou CO2 emise z elektriky tak to bude asi +/- na stejno s tou naftou.... o lokálních emisích se nebavme.... o komfortu jízdy ve městě taky ne....

tak se prostě smiř s tím že někomu to auto dává smysl....
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 21:29
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
30d jezdí za 8,5. Stačí? Když ne nebudu dívat vpravo vlevo tak klidně za 9 :-!
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 22:24
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ano za mnohem VÍC ropy + ve verzi která potřebuje dotování = to chce bejt hodně mimo doporučovat nejporuchovější typ pohonu závislý na dotování paliva spotřebovávající VÍC ropy :yes: :*) :-!
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:43
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Kdy jde dělat osvětu na insta? Letadla mimo covidový režim za 1 den spálí 100 milionů barelů, slovy STO MILIONU BARELU ROPY!!!!!
A pozor, jenom ta civilní, kolik ještě spálí ty armádní vč vrtulníků....

Běž vysvětlit barbínám že je klimatická nouze, že nemůžou lítat 12x ročně u Dubaje, můžeš začít u pana Vémoly a Lely a pokračovat dále, máš praci tak na 7 let zhruba :-) :-) :-) :-)
13. 12. 2020 23:02
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jeste aby nam takova luza kam spada hamuna zvanila do toho jestli muzeme litat. Hned jak bude dostupna vakcina pro vsechny tak si ji necham bodnout a zaletim si do Milana na kafe nebo na Kanary na prodlouzenej vikend a emisema se muzes milej hamuno treba udusit. Kacim vam na blaboly o klimaticky nouzi.
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 23:08
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
:-O

Eště ze furt jen KECÁŠ :D

Ale jo VÍM že bys CHTĚL škodit = úmyslně dělat všechno špatně a naopak :-)

Jinak v Miláně ani na Kanárech = si nejspíš nikdy nebyl a nebudeš. Hele už si vymyslel = jak si to myslel s tou velikostí Felicie? ;-)

Hele kdybych místo benzín hybridu co spotřebuje výrazně míň ropy = vzal poruchovější s horším těžištěm i rozložením hmotnosti a levnějším horším závěšením Golf GTI s výrazně vyšší spotřebou ropy = ten bys mi nepomlouval? :-!
13. 12. 2020 23:28
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Vzpomen si ty vocase kolikrat ses uz ve me seknul. Jasne nikde jsem nebyl a nikdy nebudu. Sedim jen na chalupe a prehazuju hnuj. :D :D

Nevidim duvod proc bych mel pomlouvat ridicsky skvely GTI. To je auto s koulema, ale co by si s takovym autem delal.
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 23:52
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ano MNOHOKRÁT jsem tě přistihl při vymýšlení a lhaní

No vlastně i ten Golf GTD = má vyšší poruchovost horší levnější závěšení kol atd = drsný žejo :-)

Téma VÝRAZNĚ VYŠŠÍ spotřeba ropy = už chápeš?
Tu větší Felicii = v tom si se spletl = vem si ty vocase pokolikaté už. Fakt by to nešlo bez vulgarit?

Že furt arogantně machruješ = že všichni dělaj svou práci svý profese blbě a ty to chápeš LÍP je jedna věc. To že lžeš a vymejšlíš si přednášky apod. druhá. Ale to že si K TOMU NAVÍC nejsprostší nejvulgárnější diskutér českých webů = není to už moc?

Jo do Milána na kávu = průměrnej volič KSČm a SPD nelítá = lidi kterejm skáčou na špek = Mynář Nejedlý Pitomio i mladej Klaus = ti ale jo :-!

EDIT viz já 17:05 odkaz díl speciál pro tebe a Barika :*)
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 07:11
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Po Miláně jsem jezdil v nafťáku... to ti byla paráda :)
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 23:08
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Dokud budou barbíny a sugardaddy lítat 12x ročně do Dubaje a pražská smetánka na dovolený 2x ročně do austrálie, na kubu, seychelly nebo usa, tak budu jezdit V8 co žere 25 a má 900 CO2.

A kdo mi to zakáže, bude viset na tom kandelábru a bude hodně ohnostrojů. Asi takhle. Bud budeme řešit všechno kompletně, tj včetně pralesů, sibře a Aralu, odpadu v oceánech, nebo nic.
Přes to nejede vlak.

A možnás i koupím ten V8 ještě třetí, aby tady místní socky v sazometovým 4 válci a olizovači plákatů s Teslou, který jim visí na stěne pukly závistí.
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 23:14
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Klidně si to V8 kup = vo tom to fakt není :-)

Ideálně atmo v RC Track edition nebo v LC :yes: :yes: ;-)

Docela VELKEJ problém ale asi bude viz já 23:03
13. 12. 2020 23:28
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
:yes:
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 23:57
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Celej program v hlavě = bejt PROTI

Ekologii, pokroku, EU, vzdělání = zapomněl jsem na něco? :-)
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 00:02
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Opravdový kapitalisus byl ten v USA v 50.letech.

To za co tu kopeš nemá s kapitalismem nic společného, to je hybridní socialisticko-kapitalistický kočkopes sešněrovaný regulacemi, zákazy, dotacemi, výhrůžkami, kšeftařením s povolenkami, migranty atd.
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2020 00:37
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
KAM že si chodil do školy? ;-)

O ropě ste se NEučili o průmyslové revoluci taky NE a o nej- období rozvoje kapitalismu taky NE

Ai nějaká speciálka = do všeho budu kecat a machrovat že JÁ tomu rozumím. Ryccardo chodil do stejnýho ročníku nebo..? :-)
14. 12. 2020 06:59
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
... a já zas dokud budou v Africe házet bordel do moře budu vozit odpadky do lesa.... :yes:
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 13:57
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Vidíš, super, v Indii to sypou přímo do vody, do tý se pak vykálí a vymočí a pneumatiky nakoupené v EU spálí a vydávaj to jako zpracování. Ale chtěj být uhlíkově neutrální, vtip galaxie....

A uhlíkově nuetrální a nejvíc EKO chce být Japonsko, co stále loví velrby a do moře mu uniklo miliony litrů radioaktivní vody. Taky dobrý co.

Aby tě kleplo, tak náš soused na bývalé chatě lil vyjetý olej 30 let k telefonnímu sloupu, aby neshnil. A všichni v okolí to přežili, nikdo neumřel ani tam nikdo neměl rakovinu. Zajímavé co.
Avatar - rohYpnol
14. 12. 2020 19:24
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
:-[] :yes: :yes:
13. 12. 2020 22:59
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Koho myslis ze zajima kolik se vyrobi z ropy nafty a benzinu? Nebo tvoje vyplody o dotovany nafte? To zajima tak leda tebe. A tim 3.0d jako nejporuchovejsim typem pohonu si to dobre zazdil. Spolehlivejsi motorizaci sis na okopavani vybrat nemohl osle :D
13. 12. 2020 23:09
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
K 30d existuje 30e (ne teda v X5). 30d má 280 koní, 45e má 394 koní. Srovnávej tedy 40d/50d. Označení těch motorizací má překvapivě nějakou logiku...
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 21:14
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
a na LPG v přepočtu za 7,5 :-) :-)
Avatar - wakantanka
13. 12. 2020 21:27
Re: Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Hej a kam dáš nádrž na LPG? Do kufra? To nechceš, keď chceš v tom kufri aj niečo voziť.
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 21:46
Re: Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ono už vynalezli i toroid :D :-!
Avatar - wakantanka
13. 12. 2020 22:04
Re: Re: Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Hej, ale ten toroid do rezervy má koľko 40 litrov? A druhá vec priamovstrek BMW a LPG sa asi moc nebudú mať radi, alebo sa mýlim? Čo potom záruka u nového auta? Ja si myslím, že toto je zmysluplné PHEV, zvlášť pritom ako sa tieto autá zvyčajne užívajú.
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:22
Re: Re: Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Můžeš mít až 55 toroid.

Jo přímovstřik jde na LPG blbě, naštěstí je pořád pár aut i nových, co ho nemaj.
Avatar - wakantanka
14. 12. 2020 08:52
Re: Re: Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Pozri, bavíme sa o novej X5, prípadne nejaký ekvivalent ako GLE, Touareg, Q7, F-type so silným R6 benzínom. Ruku na srdce, ak by si kupoval niečo z toho nové určite by si nechcel riešiť nejaké dobastlené LPG. Tu máš priamo z fabriky možnosť mať silný benzín ktorý jazdí podobnú spotrebu ako diesel. Tu sa nebavíme o aute z tretej ruky s kopou kilometrov.
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 21:54
Re: Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
torioid místo rezervy....nebo pod auto. Já to mam v kufru, nádrž na 80L, nestěhuju půl dománosti, mě to nevadí.
Všechno co sem kdy potřeboval sem odvezl.

Když pořebuju jnou za 5 let odvézt něco většího, půjčím si dodávku.
Avatar - wakantanka
14. 12. 2020 08:54
Re: Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Hej, tak rozpráva niekto kto nemá/neplánuje deti. Mne kedysi tiež stačil Fiat Brava, kde pol kufra zabral subwoofer, zosilovač, a repráky. :)
Keď raz budeš riešiť prepravné potreby jedného, dvoch či nebodaj viacerých svišťov, tak si potom povieme ako ti stačí pol nie veľmi veľkého kufra. :)
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 21:27
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Žvaníš nesmysly. Kupuješ si levný auta, ale víš přesně, co si chce kupovat cílovka X5?
Avatar - rohYpnol
13. 12. 2020 21:39
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Když myslíš... Tak to bude pravda :-[] :-[] Vím :-!
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 21:47
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jsem vážně přesvědčenej, že máš jenom nutkání se předvádět, pokud možno šokujícím kontroverzním názorem.
Nahoře máš borca, co si takový auta kupuje, a vybral si PHEV. Není sám. Bez dotací - prostě mu to vyhovuje. Tváří se snad, že zachraňuje svět? A takových je víc. Tak proč meleš takový ***? Ty si kup svýho Rapida a nech ostatní, ať si svobodně a bez tvých stupidních řečí vyberou, co vyhovuje jim.
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 21:57
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jasně, každej kdo netleská EV je socka, co udělá denně 10 piv, nadává u ordinace a má shnilou Feldu a nebo Rapdid v sociálu na splátky a volí nejméně Trikoloru nebo SPD.

Vaše paušalizování a jednoduchá ubohost mě stále fascinuje :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 22:27
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Víš na všechno jsou sociologický průzkumy = takže bravo = že si podstatu vystihl i bez jejich znalosti :yes: :*)
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:40
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Super, jdu napsat Okamurovi, že může napsat příspěvěk na FB, že dle odborníků z auto.cz má typický volič SPD Rollse.

Asi dostanu čestnou Plaketu a budu se moc Okamurou vyfotit ne?? :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 22:48
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ty to budeš vědět = má Pitomio další Aston? Nebo jen ty 2 a teď...?

Jak se ti líbil v odkazu ze 17:05 ve vedlejší diskuzi? ;-)
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:58
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Kašpare, Okamura je předseda. Kdyby měl soukromý křizník třídy Kirovec, je to v kontextu debaty naprosto irelevantní.

Tvrdíš tu, že my co jsme proti EV a Green dealu jsme zaostalá svoloč bez mozku, typičtí voliči SPD, lůza co u piva a utopence nadává a doma leští zrezlou feldu.

Není ti divný, že do toho poněkud nezapadám zelený marixsto?

A narozdíl od poloviny zdejších borců nemusím jezdít v sazometový oktávkce platit 15 měsíčně podnájem nebo 20 hypotéku a ani nemam plesnivou podmáčenou haluznu v horní lhotě za 2 mega s opadanou vomítkou.

Divný co, komediante.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 07:16
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
No a kterého z těch dvou kašparů teda volíš? :D
13. 12. 2020 22:29
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
O paušalizování tady píše někdo, kdo psal o něco výše “o sockách s Oktávkou”.
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:38
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Nechci toho borce jmenovat, ale na moje.auto tu oktávku má, takže tak.
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 22:43
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Bariku seš bezmozek. Já netleskám EV. Hrozně moc mě vadí vnucování jedinýho správnýho směru. Fakt moc. Ale určitě mi nevadí, že někdo si dobrovolně koupí EV, někdo PHEV, někdo LPG v osmiválci a jiný naftu. Je mi jasný, že je to na tebe moc složitý. Jdeme věšet na kandelábry, viď.
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:47
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Mě to taky nevadí, at si ho koupí, za svoje. Bez dotací na EV, na výrobu, na nabíječky atd.
Stejně tak at si klidně u čez a eon objedná ryze elekolgickou energii, kilowatka za 10 Kč a jedem.

Ale proč jim to má dotovat 70 letá babička nebo matka samoživitelka ze svých daní?

A proč mi někdo bude zakazovat jezdit V8, když se neřeš jiné zásadní ekologické problémy nebo se jen kecá o tom, že se to bude řešit. Ale relaita je, že e na to 40 let kašle.

Pak nebude zbývat než dělat komunistická řešení - tj diverzní akce a vešet na kandelábry, aneb jak se do lesa volá......
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 22:49
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ty PŘÍZNIVEC starých komunisty řízených času a kritizuješ jejich metody? :-O
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:51
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
..

Tady se 31 let nadává na komunistické zemědělství a jediné co se změnilo za té doby, že JZD převzali velké agropodniky a Zetor nahradili o 60% těžší západní traktory.
Megalány dál, meliorace dál, hnojení dál.....
Asi takkhle to funguje v praxi.
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 23:03
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Nadává se PRÁVEM = smutný že to ani 30 let po = furt nechápeš

Svět byl a JE před náma = navíc jsme za poslední dekádu opět trochu ZAOSTALI

Si zaseklý v minulosti = nastupuje 4. průmyslová revoluce = zemědělství přechází na vertikalni

Bohužel v průmyslu 4.0 i dalších změnách jsme za poslední dekádu nějak nemakali a zaostali

ANO dokonce docela dost ZAOSTALI = účet za populismus 2 období s vládou komunisty podporovanou komunisty = bude odhadem 2 biliony
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 23:12
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Byl hezký článek o průmyslu 4,0, jak neušetří nic, naopak bude energeticky víc náročný a jak bylo super zakázat klasické žárovky, když domácnosti nakupují čím dál víc spotřebičů , každá rodina má 10 telefonů a tabletů, na všechno roboty, nabíječky, krabičky chytré domácnosti, kdejakou pí*ovinu na elektriku.

Hodně efektivní vid.
Výmýšlet debility vám jde dokonale, apelovat na lidi aby omezili konzum a hlavně omezit si ho sami, to už je horší. Když máte neustálé kecy o klimatický nouzi.
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 23:19
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Hele vím že TY ses ve skole NEUČIL o ropě. Co průmyslová revoluce? ;-)

Ten "hezký" článek byl KDE = Parlamentní listy? :-)

Co to vertikální zemědělství a další naše (díky) ANO obří zaostá(vá)ní? O tom si něco četl? :-O
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 23:23
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
navíc v podmínkách ČR je průmysl 4,0 hodně šměšná věc, zavádět toto v zemi, kde na stavbě kope ukrajinec Vasil lopatou díru, k tomu mu sekunduj Tatra 815z roku 1988, odpad ve vsi odváží hov*ocuc Praga V3S a lidi vozí do práce komunistický motoráček z 80 let je vážně k popukání.
A pak se stačí zajít podívat do něktré z menších nemocnic, domovů seniorů,zdravotních středisek atd

když o tom papaláši mluví a pak projíždím realitou českých vesnic, můžu z toho málem zdechnout smíchy. Tady je potřeba investovat nejdřív 700 miliard abysme dohnali zaostalost a pak se můžeme bavit o průmyslu 4,0. Do tý doby je to totální utopie hodná bolševiků 50. let v SSSR.
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 23:54
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
"Hodně směšná věc"? Chlape ty si fakt TOTÁLNĚ MIMO :-O
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2020 00:30
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jako FAKT? :-O :*)
Avatar - Hammunasakra
14. 12. 2020 00:31
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jako FAKT? :-O :*)
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 00:24
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
nejlepší je bjt zelenej pokrytec vid, to ted frčí

"Článek na Technetu to krásně ukazuje na příkladu Velké Británie. Ta podle zprávy Světového fondu pro ochranu přírody sice dokázala: „utáhnout kohout vlastním emisím, a díky zefektivnění průmyslu snížit národní uhlíkovou bilanci o více než 40 %. Jenže tím o zhruba 46 % zvýšili emise mimo své hranice. V zemích, které je nyní zásobují.“

:-) :-) :-)
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 22:50
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Co komu kdo v ČR dotuje?????
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 22:53
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Fasicnuje mě vaše zaseklost v přítomném čase.

Otázka zní jinak, co komu kdo bude dotovat až se vypnou uhelky a až se zavede Euro 7?

Prosím vašnosto, máte prostor, odpovídejte.
Avatar - Hammunasakra
13. 12. 2020 22:55
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Lidi vlastně VŠECHNO našemu slovenskému estebáckému komunistickému předsedovi vlády = zjednodušeně 2 miliardy korun ročně (je to víc to jsou jen přímé dotace)

Přitom je furt NEJ oblíbenější = zajímavý
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 23:33
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Vidím že toho nejste schopni, takže 70 ltá babička s kaborkama na uhlí a jednou telkou bude dotovat vaše elektrické auta, modernizaci přenosové sítě, nabíječky, fotovoltaiku, větrníky.

Jakým právem to na babičce chcete?

Chcete EV? A čistou energii, platte zelený bolševic,i cálujte, kilowatka pro vás za 10-15 kč a EV auta si zaplatte včetně infrasktury k nim nutné.
Avatar - Alf1k
13. 12. 2020 23:58
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Teď mi nějakej borec říkal, že i když souhlasí, že je to *** tak je to pro něj stejně nejlepší premiér co tu kdy byl. Bojím se, že k tvrdému jádru úplatnejch voličů za 200,- musíme přičíst i tyhle jakoby neutrály úplatný za 300,- a je jim úplně ukradená budoucnost, souvislosti a fakta se neřeší. Bohužel. Východ. 😔
14. 12. 2020 08:42
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jenom drobnost, čekací doba na bežné motorizace byla na jaře 3-4 měsíce, pro 45e 3/4 roku. A dotace na to opravdu nikdo nedává, což je naprosto správně.
Avatar - Sumi2000
14. 12. 2020 00:59
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Za mne sice zajímavé , ale do SUV patří diesel !!
14. 12. 2020 09:15
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ty jsi uplne mimo......mluvit za vlastniky BMW a nemit o tom ani paru.
Ja mam dieslovou X5 a az skonci leasing, tak budu vybirat zdali jit do hybridu nebo ne.

Naklady na gumy: zimni, kdyz se nekupuje runflat, tak stoji 2,5 tis jedna na 19 palc kola. Kdyz runflat, tak je to od 5,5 nahoru.

Bezna spotreba je 9 litru a to jezdim relativne pomalu. Kdybych se o to nestaral jak pises a jel hlava nehlava, tak litam za 10 a vic.

Me se ten hybrid zatracene libi, do kanclu jezdim cca 30 km z domu a sem tam jedu na jednani a nebo na kontrolu projektu. Hned bych menil diesel za hybridbenzin pri uchazejici spotrebe. Samotny benzin bych nekoupil, nechci aby me to sezralo.

Predstav si, ze lidi kteri si koupi auto za vic jak 2 mil. Resi i ekonomiku provozu.....jde videt, ze jen blabolis a nikdy by sis takove auto nedovolil.

Jedine co me trapi je mensi kufr, kdyz jedu s detmi na dovcu, tak to naladuju poradne.
14. 12. 2020 10:08
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
... zdá se že reální kupci BMW by se měli nejdřív chodit ptát teoretika Rohypnola v čem chtějí jezdit.... ;-) Jinak přeju dobrou volbu a následnou spokojenost.... :yes:
14. 12. 2020 10:37
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Tak tak.....urputně všem vysvětlovat svoje myšlenky a přitom nemít realnou zkušenost a ba co hůř nebýt tím realným potencionálním kupcem či uživatelem a jen bychařit.... :no:

Dík, uvidíme co bude za 2 roky, ještě si musím počkat O:)
Avatar - speedfred
14. 12. 2020 12:48
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Kedysi v rannom veku som si myslel že keď niekto kúpi auto za 1M+ tak mu bude spotreba a ďalšie veci ukradnuté. Nie není to tak, to by ale poniektorý museli byť v tej situácii.
Reálny užívatelia to vysvetlia prečo hybrid ale aj tak to bude ten “zlý” pohon.
15. 12. 2020 10:26
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
A na konec člověk dospívá a hodnoty a názory se mění O:) Já kdysi kdysi dávno taky tvrdil, že automat nikdy (pravda to byla taky hrůza v té době) A dneska na běžné pracovní ježdění t nedám na automat dopustit.
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 14:08
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
jedna pneu 19" za 2,5 to bude taky exkluzivní značka, já že když sem kupoval 20" na Charger, tak renomované značky se pohybují mezi 3800 až 4900 Kč, takže asi tak :-)

Za dvojku je tak čínskej Gripmax, někde ještě stěží :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
14. 12. 2020 22:56
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Jooo, tak to jsem říkal hned, že takovou pneu bych chtěl vidět, ale nechtěl bych ji na svým autě. Před pár dny jsem kupoval pneu a vybíral na léto. Rozměry na Passat/Superb/508 atd... 18" kvalitní pneu a přesto z nejlevnějšího zdroje za cca 4500,- a 17" za více jak 3500,- A to jsem ještě hledal co nejnižší dostupné indexy, jen abych splnil požadavky dle TP. Takže 19" na 2 a půl tuny těžkou krávu za 2500,- bych fakt viděl rád...
15. 12. 2020 08:45
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Ale kuš...už jste oba dva jako ostatní....to že něco neznáte, neznamená, že to neexistuje.

2,5tis bez dph - je to Nexen WinGuard Sport 2 - doporucil a sehnal me to clovek z nasi pujcovny aut

Letni jsem tenhle rok dokupoval dve přední a tudiz ty stejne co tam byly od vyroby a to Continental ContisportContact 5 a ted jsem nasel vyuctovani a bylo to za 3.825 bez dph jeden kus.

To je co......a ted se zas perte :-|
Avatar - Emel
15. 12. 2020 09:13
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Tak Nexen taky není žádnej zázrak :-) ... autopůjčovna to asi neřeší (pořád lepší, než italská autopůjčovna, kde neřeší ani přezouvání a s klidným srdcem ti na zasněženém parkovišti předají auto na letních).
3.8t bez DPH... jo, to jsi něco přes těch 4.500 vč...
15. 12. 2020 10:29
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Není...to já vím..jen jsem to chtěl vyzkoušet a našel i pozitivní recenze a minulou zimu jezdili perfektně. Jen je to bez runflatu a to už nechcu. Tak, že příští zimu utratím víc..tedy podle toho jestli je sjedu. Poslední dobou moc nenajezdím.

Jo mě půjčili tady na celoročních Corsu (čekal jsem právě než mě dodají tu X5) a hned jsem se v březnu klouzal a málem nedobrzdil 🙈🙈😁
Avatar - Emel
15. 12. 2020 11:03
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
No já s Fiatem na letních málem nedobrzdil už na sjezdu z toho patrovýho parkoviště u letiště :-D , pak už to naštěstí bylo celkem v pohodě. Mám na celoročních (GY Vector 4Seasons) druhý auto a v našich končinách se to dá...

Já mám na zimu dobré zkušenosti s Michelinem a Dunlopem (Dunlop jsem jezdil asi nejvíc, různý ty WinterSport 3D), celkem bez výhrad bych bral i Goodyear nebo Conti. Pirelli, Bridge, Nokian... beru jako trošku slabší, ale pořád bych se nebál to koupit bez velkýho studování.
Avatar - Barrichello
15. 12. 2020 11:28
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Tak tak, Nexen je takový král lowendu, není to úplně špatný, ale Michelin to není :-) Navíc ceny bez dph jsou Frantovi z horní dolní, kterej si to nemá jak odečíst k ničemu.

prostě za levný prachy je jen Čína, indonésie, Rusko apod v pneu, pak o patro výš jsou korejci a levné EU značky a renomované jsou prostě drahé
Avatar - Mokrous
15. 12. 2020 12:12
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Tak to jsme hned doma. Auto drahý jako prase, ale nazujeme tam čínskej šunt. Takové gumě bych svůj život a životy blízkých nesvěřil. To radši auto za polovic, ale pořádnou gumu. Já pořád věřím fyzice. A Conti už bylo za více jak 4600,- s daní a to je něco jiného. Každopádně i zde je to velká láce, jelikož se jedná o výběhový model starý 8 let! Jakýpak asi mělo DOT?
15. 12. 2020 12:22
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Neni to cinskej šunt. Ale Korejsky...naivc maji nejvetsi fabriku v evrope postavenou u nas v čr..uplne novou.
Tak nech tech blabolu.
DOT maji letni gumy z minuleho roku. Kupovaljsem uprostred leta.
Co mas za auto a gumy? :))))
Avatar - Mokrous
15. 12. 2020 12:37
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
OK, beru zpět. Nestudoval jsem to do detailu, kteří žluťáci je vyrábí. Pokud je to Korea, tak je šance, že do 5-10 let z toho budou slušný pneumatiky. Teď ale rozhodně ne. Pokud jsi sehnal rok starý, tak OK, to beru. Já jezdím letní Michelinky Primacy (překvapivě drží i na mokru jako čert), to Dunlop neuměl, a teď zimní GoodYear Ultragrip Performance +. Před tím Continental TS860, letní ContiSport6. Auto vidíš. Ale brzy ho budu měnit. Všichni se za ním otáčí, ale já radši funkční techniku, než osamocený šarm... Kulantně řečeno...
16. 12. 2020 09:53
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Já ten obrázek moc nepoznam.....to je nová 508 nebo Mazda? V profilu mas Golfa na obrazku.

Jak jsem psal, byl to pokus ty Nexeny....a zatím ok. Nic méně diskuze tu byla zejmena o pohonu a pak se to zvrhlo :))
Avatar - Mokrous
16. 12. 2020 12:48
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
508 SW GT, ale zrovna řeším podmínky vrácení vozu s dealerem. Krásný zvenku, ještě hezčí uvnitř, příjemná převodovka i zátah motoru, dobrý podvozek, ale v praxi bych z toho asi zešílel. Hlavně ze všeho, co je v tom na elektriku.
Za to, že na tomhle de.bilním serveru nejde už několik let změnit obrázek v profilu já nemohu ;-\

Tady se to zvrhne vždycky a většinou je to spíš materiál pro doktora, než pro fandu aut...
17. 12. 2020 10:13
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Tak to je škoda, že to auto zlobí..moc krásná věc. Já měl chvíli (rok) 508 v kombi tu předešlou generaci a mělo to strašně prkenný podvozek.
14. 12. 2020 18:49
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
kufr se ale lisi jenom prostorem pod podlahou, vrsek je stejnej.
15. 12. 2020 08:48
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Já vím....jen že jak jedu někam na dovolenou..tak do toho spodku narvu spoustu věcí jako boty atd.....Tak,ze občas využiju..ne moc často.
Avatar - Tee
15. 12. 2020 23:26
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Toto bol jediny dovod preco uvazovat o 3,0d, ale potom mi kamos vysvetlil, ze rozdiel je len v objeme pod podlahou a bolo rozhodnute. je to sice 150l minus, ale kocik do toho nedas.
16. 12. 2020 09:39
Re: Pomatení smyslů hned v úvodu
Já už kočárek naštěstí nepotřebuju..ale za to spoustu botů na hory atd... a ehm alkoholu a tak... teda pokud zas někdo neosočí, že když má člověk na drahé auto, tak si přece pivo a alkohol sebou nevozí :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :D :D :D :D :D
13. 12. 2020 20:48
kesumb
Respekt a diky za info ✌️
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
13. 12. 2020 22:56
Diskuze
tu bývaly fajn, byť se tu hádáme odjakživa. Ale teď snad není jediná, aby v ní člověk nečetl o neomarxistech, bolševicích, pořád stejný sra.ky, furt dokola, tisíckrát. Prostě - když už jsem napsal desetkrát - jak mě vadí EV, tak to napíšu pojedenácté, co kdyby to někdo ještě nečetl. Dlouho jsem si naivně myslel, že Hamuna je jen jeden. Není. Každá diskuze si najde svého Rohypnola, Areseho a pod.
:-(
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Barrichello
13. 12. 2020 23:01
Re: Diskuze
Ty neomarxisti bohužel v tý EU sou, to je tvrdá relaita a plíživý bolševismus, tentokrát zelený místo rudého nepřichází z východu, ale ze západu.

Paradoxy co anebo kdo se nepoučil z historie, je nucen si jí zopakovat. :-)
Avatar - caliban
13. 12. 2020 23:42
Re: Diskuze
Ty jsi už léta strašná kunda Varle. Jestli si stěžuje, že ti někdo zkurvil tvůj dementní svět diskusí na zajebaným auto.cz, tak na tom máš stejný podíl jako ty co si jmenoval.
14. 12. 2020 03:55
Re: Diskuze
Máte doma pěkný styl hovorů, asi tak nazýváš manželku s dětmi.Určitě bude lepší v tom pokračovat a mezi slušné lidi se nemíchat.
Avatar - Sumi2000
14. 12. 2020 01:00
Re: Diskuze
Jo , ty kecy jsou fakt hrozný.., ale já je filtruju , a tohle přeskočím a nečtu. ;-)
14. 12. 2020 03:53
Re: Diskuze
Hamuna to začal plevelit, zápasil všechny diskuze politikou, ekoterorismem, nesmysly nesouvisejícími s auty. Pošlapal slušné diskuze, pár dalších se na něm ještě svezlo.

Diskuze byly klenotem těchto stránek, už mě to tu přestává bavit...
14. 12. 2020 07:04
Re: Diskuze
... jo je to strašný.... :-( Bohužel rozpad společnosti do skupinek které si valí svoji pravdu a nekoukají vlevo/vpravo se projevuje i tady.... nechápu proč lidi s nějakým světonázorem nenapíšou blog, na který by třeba mohli odkazovat (např. "proč jsou PHEV auta úpně k ho*nu) a musí to dokolečka vypisovat v diskusích.....
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 07:27
Re: Diskuze
Tohle bylo vždy, jen neměli internet, aby se o svůj jediný pravý názor podělili s ostatními, respektive jim ho vnutili :)
Avatar - honzaHK
14. 12. 2020 11:09
Re: Diskuze
Přesně tak, lidi jsou pořád stejný, jen internet dnes umožňuje setkávání skupin lidí, které by se jinak v běžným životě nesetkaly, proto ty třenice. Kdyby např. Hamuna/Arese/dosaďte si kohokoliv před šedesáti lety vlezl do knajpy mezi soustružníky a zedníky a spustil tu svou, tak mu daj prostě po pár příspěvcích na kokos a on už příště nepřijde.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 07:25
Re: Diskuze
Karle, i když na rozdíl od těch trotlů tě považuji za seriozního diskutéra, tak ty sám tu občas utrousíš na toto téma a téma zlé EU diktující si co se jí zlíbí pár příspěvků. Bohužel společnost se rozděluje a díky internetu jsou diskuze těchto skupin, které by se možná ani v reálu nepotkaly, vyhrocené, než kdy dříve.

Tady mimochodem vidíš, že to PHEV jak nám Brusel nadiktoval někomu fakt vyhovuje, je to prostě vývoj, jako byl parní stroj, jako spalovák, letadla... a lidi to chtějí a někdo i proto, že si příjde, že chrání planetu :) Neberme jim to. Automobilka má prodeje, EU ekologii a lidi auta, co se jim líbí win X win situace :)

A že Barik tady nadává do socek lidem, co jezdí na spotřebu? :d Co dělá on? Zrovna on, který jezdí na celoročních pneu, dává do všeho LPG a bojí se šlápnout na plyn, aby tady následně v diskuzi říkal, že mu to žere jako turbodiesel... :D To ti snad nemůže zkazit den :D
14. 12. 2020 07:58
Re: Diskuze
... den kazí to, že než si přečteš pár normálních názorů pro i proti tak musíš rollovat nekonečným spamem....
Avatar - _Karel_
14. 12. 2020 09:03
Re: Diskuze
Tos mi ozzy asi špatně rozuměl. Já mám v podstatě podobný názor jako třeba Arese - zhruba, plus mínus. Takže nikoho nekritizuji za názor, ale za to, že to mají potřebu rozjíždět pořád dokola. Máme tady dnes spoustu PHEV, nevidím logiku se pod každým testem PHEV začít hned pitvat v tom, jaký mají PHEV smysl. Úplně stejně, jako je nesmírně otravné si pod každým testem nebo článkem kam přileze Hamuna znovu přečíst o dotované naftě - bez ohledu na to, jestli má nebo nemá pravdu.

V tom co píšeš dál se zase moc neshodneme - ano, vývoj. Ale vývoj je to, že si koupím PHEV, HEV nebo EV proto, že mi začal dávat smysl. Ne direktivou, bez ohledu na vše ostatní.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 09:49
Re: Diskuze
Direktivami se sice straší, ale ve výsledku příjdou až poté a jen lehce doprovodí prodeje a podívej ,že prodeje tu jsou dávno před direktivami :) Ok, nebudeme to rozpitvávat :)

Jo, dotovaná nafta je opruz, stejně jako barikův V8 na LPG, pořád dokola... Hamuna to dělá cíleně, kdežto Barik si fakt myslí, že na vše vyzrál a je lepší ,než ostatní :D
Avatar - _Karel_
14. 12. 2020 10:05
Re: Diskuze
Jj, barik s LPG už se chystá věšet odpůrce na kandelábry. Doufám, že takových není víc. ;-\
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 14:10
Re: Diskuze
Doufáš marně.... :-) Bude náš čím dál víc. Čím víc se bude utahovat chomout, tím víc nás bude. Těš se
Avatar - Emel
14. 12. 2020 10:22
Re: Diskuze
Direktivy... co si představuješ pod direktivou?
95€ za g CO2 je direktiva.
Já nemám nic proti tomuhle BMW, ale nezapomínej, že jeho výhodnost do nějaké míry stojí na tom, že dostává tučný emisní bonus za normovanou spotřebu 2,1l / 100 při hmotnosti 2,5t.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 10:45
Re: Diskuze
To je na delší debatu, řešili jsme to někdy minulý týden. Obecně jsem se snažil Karlovi vyvrátit, že euroúředník není pánem tvorstva a nerozhoduje o tom, kdo bude žít a kdo ne z jeho ekorozmaru a všechny tyhle věci probíhají v souladu diskuzí s automobilkami. Ty také, nebo né všechny, nejsou v roli obětí, kdy se snaží nám dávat ty užrané velké motory neplnící emise a zlá EU jim to zakazuje.

Prostě platí rovnováha Lid - EU - Automobilka a zase dokola. Lid chce eko a něco nového, EU chce uspokojit lid a chce přízeň lobbistú (mezi které patří i automobilky a další firmy), tak se tu a tam šoupne dotace na vývoj, dotace na auto zákazníkovi - automobilky chtějí prodávat, takže chtějí vyvíjet nové věci a prodávat je lidem, kteří je ještě nemají.

O ekologii nejde, jde o peníze.. když bude in, aby celá EU jezdila na kole a lidi to tak budou chtít a kola kupovat místo aut a jiných dopravních prostředků , určitě se pro to najde spousty pozitiv na kterých se postaví politika a přiživí dost lidí :)
Avatar - Emel
14. 12. 2020 11:20
Re: Diskuze
No dobře dobře, na tom něco je, i když já to nevidím tak skepticky, že by nešlo o ekologii ale jen o peníze.

Omezím se teda na připomenutí, že i když na tohle auto nejsou u nás vyloženě dotace, tak automobilka inkasuje řádově 10t € za to, že je spotřeba 2l, zatímco u 40i automobilka podobnou částku za spotřebu 8,5l zaplatí... takže už dneska emisní legislativa zvýhodňuje ten plugin částkou půl milionu (což je asi důležitější u Superbu než u X5, ale i tak).

PS: nehodnotím, jestli to je dobře nebo špatně...
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 11:23
Re: Diskuze
Souhlasím, je to tak, ale to kupce pak už zajímat vlastně nemusí :)
Avatar - Emel
14. 12. 2020 11:44
Re: Diskuze
Jasně, EU nastavuje pravidla a normální kupec podle nich hraje.
Kdyby se pokuty platily dle reálných emisí, tak by byly třeba dvojnásobné, trojnásobné. Pak se přijde na to (co taky všichni ví), že spotřebu zvyšuje rychlá jízda... takže hezky úsekové měření na všech dálnicích, maximálku stáhnout na 110. A pokud si ti řidiči pořád nedají říct a budou šlapat na plyn jen tak z plezíru a zbytečně předjíždět, tak je nejdřív budu sledovat a pak pokud možno od toho plynového pedálu odstavím.

Někdy mám pocit, že to, co pro ekologii děláme, je takový vlk a koza naruby - koza má ukouslou hlavu a vlk stejně chcípá hlady.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 12:06
Re: Diskuze
Je to pravda, jak jsem říkal, je to na delší diskuzi. Ono už, když se na to podíváš globálně ta koza pokulhává, protože vyspělý svět snižuje emise již řadu let, ale pak kupuje výrobky ze zemí, kde na to kašlou.

Lidi se chovají tržně - když to bude výhodné, koupí to, proto Hamuna pořád nedává ty turbodiesly, ale je lepší jet za 6-7 než za 9-10 :) Proto se prodává to HEV,PHEV a EV :)
Avatar - KANKUNEN
14. 12. 2020 12:46
Re: Diskuze
Ozzmane , mám pocit, jak bys to nechtěl vidět. Emise nesnížíš podvodem na papíře a ten podvod je dílem EU. 1 + 1 není - 2. To jak se křiví pravda je hodno soudu a trestu. EU chce nově trestat dezinformace a spotřeba PHEV je dezinformace ze zákona. EU opravdu dělá vše naopak. Nehledej v ničem vědu, kupecké počty jsou jednoduché. Dosáhnutí uhlíkové neutrálnosti tím, že pošleš továrnu za hranice nepřinese lepší vzduch, ale ekonomickou ztrátu.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 12:59
Re: Diskuze
Pleteš do sebe hodně věcí, ale uniká ti základní princip, který se snažím nastínit, že EU není neomezený diktátor, jako třeba Kim a na rozdíl od něj se pořád musí pohybovat na té ose lid X vláda X podnikatelské subjekty, které mají peníze a vliv. Vždyť je to tak prosté, funguje tak celý kapitalistický svět, funguje to stejně i v USA, na našem rybníčku, nebo i v obci, v které žiji já, nebo ty.....jen se točí menší love..

A že je to vše daleko složitější, komplexnější, vlivů je moc z různých stran, to nepopírám, ale "diktát EU" je jen zosobnění zla, na které hážeme vše, málokdo si uvědomí, že je to jen důsledek mnoha vlivů...a mnohdy je to i desinformace, jako Rohypnolovy křivé banány a okurky... O Uhlíkovou neutralitu mi nejde a věřím, že většině lidí, kteří s ní operují, taky ne :)

Kupecké počty jednoduché jsou, ale bohužel takto si mnozí pozéři počínají.
Avatar - KANKUNEN
14. 12. 2020 14:19
Re: Diskuze
Já s tebou většinou souhlasím, ale kapitalismus se nám mění v zelený socialismus. To co se děje s aut není ani trochu zdravé, násilná elektrifikace je zásah do páteře evropského autoprůmyslu. V EV nás číňani zmastí jak ve všem ostatním komerčním zboží. EU dělá vše pro to, aby dostali hlas od voličů a ti za koblížek zvolí úpadek v budoucnosti.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 14:22
Re: Diskuze
Já nemám rád tyhle vzletné tvrzení, zelený socialismus - to je prostě nepřesné. Ono se to tak možná tváří, ale za vším hledejme něco více, než jen ochranu planety a tím jsou především peníze. Ale zneužít se to dá hezky, to zas jo :)

Jinak ano.. dělá... to je úděl "vyspělého světa", který má vše, tak se stará o věci jiné, než běžný čiňan, který nemá co jíst :)
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 14:29
Re: Diskuze
nechceš nám tu doufám tvrdit, že politika kterou praktikuje EU je ryzí kapitalismus v nejčistší podobě, to spadnu smíchy pod stůl :-) :-)

Jistě že jsou za tím peníze, o žádnou ekologii v reálu nejde, jde o to vyždímat z lidí peníze, rozjet nový business v kterém je malá konkurence + ta marxistická snaha měnit společnost Tu měli rudí bolševici a mají i ti zelení, každý trochu jinou, ale základní myšlenka vytvářet novou, údajně lepší společnost je stejná. A stejně špatně to dopadne.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 14:36
Re: Diskuze
Ryzí kapitalismus v realitě neexistuje.. stejně jako Hamunovy vysněné ceny nafty :)

Myšlenka je vydělávat... to si sakra pleteš s idealogií.. Společnost se měnit chce zdola, protože má dostatek všeho materiálního ,tak se zajámá i to ostatní...
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 14:48
Re: Diskuze
existoval, v USA 50.let. Období tzv. amerického snu.

Než začly korporace za vidinou vyšších zisků díky levnější práci stěhovat továrny do Kanady, Mexika, Jižní ameriky a později Asie.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 14:54
Re: Diskuze
I v té době už fungovaly různé sociální programy a podpory... ryzí kapitalismus nebyl nikdy nikde :)
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 14:57
Re: Diskuze
V omezené míře a samozřejmě ne všechny podpory jsou špatné. Záleží na co jsou, pro jaké účely nebo skupiny obyvatel.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 15:14
Re: Diskuze
Souhlasím, ale v ryzim kapitalismu by podpory být neměli..
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 17:50
Re: Diskuze
minimálně pro postižené a lidi po úrazech nezaviněných vlastní vinou by být měly i v nejtvrdším kapitalismu. Ti lidi za to nemohou a nemohli to ovlivnit.

Zbytek už je otázka výkladu a téma na půl dne.
Avatar - KANKUNEN
14. 12. 2020 14:39
Re: Diskuze
Ozzmane, právě ty peníze je to, co mi nedává smysl. Kdo na EV bohatne? Nikdo. Fabrika nevydělá, EU spíše dotuje a zákazník to má za draho. Dle kupeckých počtu to nesedí. Musím končit.
Avatar - Ozzman
14. 12. 2020 14:43
Re: Diskuze
Podpory a dotace, takže přesměrované naše peníze, podpory na vývoj, někde podpory cen EV (takže to automobilka může prodávat za více, stát doplatí, skončí to automobilce), daňové úlevy, dnes už velcí hráči netěží jen z prodejů, ale hlavně z těchto peněz :).
Avatar - Tee
15. 12. 2020 23:47
Re: Diskuze
Nic proti tymto nazorom, ale aj ked sa to nebude vela ludom pacit, toto auto je urcene klientom, ktori ho mienia vyuzivat presne na ucel pre ktory bolo stvorene. Primarne je urcene pre manzelky, ktore vozia deti po meste a tym padom sa rata s vacsinovym najazdom na cistu elektriku. Tomu zodpoveda aj udavana spotreba a emisie. Po tyzdnovej skusenosti manzelkinho jazdenia to v reale vychadza na ovela mensie cisla. Preto som objednal toto namiesto dieselu. Ak niekto jazdi dlhe cesty, urcite diesel, ale co si budeme rozpravat, pri takomto aute si kazdy vybere to co sa mu hodi a nejaku spotrebu neriesi.
Avatar - speedfred
14. 12. 2020 12:44
Re: Diskuze
A není lepšie v diskusii poniektorých úplne ignorovať alebo dať rovno na HL?
Fajn test, parádne auto ale v diskusii snáď 10-15 príspevkov k veci.
Avatar - pallas
14. 12. 2020 00:42
Reálna spotreba
Takže pod 5 litrov benzínu na 100 km?
Čo potom robí zle tento majiteľ? Keď mu vychádza 12,4? Za toľko by jazdil s RAM 1500 5.7 V8 HEMI!
https://www.spritmonitor.de/…cht/1184513.html
Rozbalit vlákno
6
14. 12. 2020 07:09
Re: Reálna spotreba
.... pokud někdo nafásl tohle auto jako služebák, moc ho nenabíjí a lítá s tím 160 po dálnici, proč by si to nevzalo 13 litrů? a jiný si to vybere cíleně a jezdí za pár litrů, protože s tím denně dojíždí do práce a nabíjí.... v celkovém průměru na Spritmonitoru jezdí tato auta za 7,5 + elektrika.... a to není vůbec špatný....

a to srovnání s RAM je už úplná hovadina....Fakt bych doporučil ten mozek aspoň malinko zatěžovat a zamyslet se, než něco napíšu..... držím palce.... :yes:
Avatar - pallas
15. 12. 2020 03:23
Re: Reálna spotreba
no ak niekto v Nemecku nafasoval konkrétne takéto testované BMW v cene 2,848.560 Kč, tak sa asi na nejaké nabíjanie vykašle.. veď ono sa to dobije aj z benzínu. A jazdí na aute, ktoré váži 2,5 tony prázdne (to už je v tom aj tá extra výbava?), a vláči so sebou tie baterky hore-dole.Jediný výhoda je pre toho vodiča to, že platí polovičnú sadzbu dane za používanie auta, akože "elektromobil".
Ten RAM 1500 som spomenul práve preto, že tu nedávno v teste spomínali "Standa si mě kvůli této hlášce dobírá, ale v tomhle případě si nemůžu pomoct. Kdybych mohl, dal bych RAMu 1500 šest hvězdiček!" - a že váži rovnako.
15. 12. 2020 09:19
Re: Reálna spotreba
.... už jsem tady psal že tyhle PHEV X5 mají na spritmonitor.de průměrnou spotřebu 7,5 litru.... takže EVIDENTNĚ to ti lidi dobíjejí.... že to nechápeš, je fakt jen tvůj problém....
Avatar - pallas
15. 12. 2020 12:21
Re: Reálna spotreba
evidentne ti lidi, ktorí to nedobíjajú, sa s tým ani nejdú posťažovať na spritmonitor. A možno tú stránku ani nepoznajú. Inak povedané, majú to v péčku :)
Inak toto je pekný článok: LeasePlan žiada zákazníkov, aby v Holandsku prestali prenajímať plug-in hybridné firemné vozidlá
Čo sa deje v skutočnom živote?

Skutočné náklady na palivo pre plug-in hybridy sú v priemere 2 až 3-krát vyššie, ako sa doteraz odhadovalo. Vezmime si napríklad Mitsubishi Outlander, ktoré má spotrebu paliva 2 litre na 100 km. Z analýzy dodávateľa palivových kariet Travel Card a testov vykonaných spoločnosťou TNO ( Holandské národné laboratórium pre aplikovaný vedecký výskum ) bola nameraná spotreba 7,21 litra na 100 km. To je o 260% viac! Ľutujeme, ale tu sú náklady a environmentálne výhody.

Vodič lízingu často nejazdí na malé vzdialenosti a pri parkovaní vozidla nemôže vždy účtovať poplatok. Nabíjanie si vyžaduje disciplínu. Byť prvý v rade pri príchode na nabíjaciu stanicu pri návšteve pláže je samozrejme príjemné, ale hľadať nabíjaciu stanicu a potom prechádzku, to si väčšina vodičov prenájmu nevyberá. Výsledkom je viac kilometrov za ekologicky nezávadné palivo a vyššie náklady.
https://cleantechnica.com/…id-company-cars/
14. 12. 2020 08:30
Re: Reálna spotreba
Takovou spotřebu to bude mít při dálničních 150-160km/h. Pokud tak jezdí většinu, klidně to tak bude. Pokud stejně pojede s V8 v krabici jako je RAM, bude to tak 18+.
Avatar - Tee
15. 12. 2020 23:57
Re: Reálna spotreba
Asi jazdi ako ja ked idem odniest zenine auto z BA do Dunajskej stredy na servis a nema cas a nedobija. Za tyzden manzelkinho jazdenia v BA 0,5l spotreba, po vrateni auta do DS 18,5 litra, ale isel somnou kamarat a ten ma 340D a moc sa s plynom neseje a nechcel som ho stratit. Prevadzka tohoto auta je efektivna, ak ho pouzivas na ucel pre ktory bolo urobene.
Avatar - Dinar
14. 12. 2020 14:19
Abych to shrnul.
Jak se v příštích letech ukáže, v akt. politicko-ekonomických podmínkách, min. v Evropě, bude princip PHEV jediným životaschopným konceptem, u kterého bude vůle trhu si taková auta pořizovat, aniž by musela být nějak plošně dodována. Chápou to samozřejmě i evropské automobilky, proto se na PHEV zaměřují, a proto tu máme i X5 45e, auto, které je ve své třídě akt. nejlepší.
S tím souvisí také konstatování, že například toyotě, druhdy automobilce dávané za příklad a leadera v hybridních autech, neskutečně ujel vlak, když se člověk projede jakýmkoliv phev z dílny D3 a srovná s toyotími lexusy, je to jako přestoupit ze 737 do DC3. ;-)
Rozbalit vlákno
2
14. 12. 2020 16:12
Re: Abych to shrnul.
Toyota/Lexus má mizerné převodovky. To je kamen úrazu.
Ale taky ty hybridy bez obtíží najedou milion km. Uvidíme jak tohle půjde D3.
Avatar - Barrichello
14. 12. 2020 17:52
Re: Abych to shrnul.
zlatá 70-80 léta vid, automaty nikdo neuměl, a všichni to kupovali od GM, včetně Ferrari, Rollsu, Bentley, Jaguaru, BMW atd atd.

A bylo po problému :-)
Avatar - pallas
15. 12. 2020 03:32
"Za určitých podmínek" by mal jazdiť za 0,0 l benzínu /100 k
50km úseky od nabíjačky k nabíjačke, nie?
Rozbalit vlákno
2
15. 12. 2020 09:16
Re: "Za určitých podmínek" by mal jazdiť za 0,0 l benzínu /1
.... skvělá dedukce, Wattsone.... :yes: je to opravdu tak, pokud s PHEV autem jezdím krátké trasy a pravidelní dobijím, jezdí za 0.... je to samozřejmě spíš teoretická možnost, nicméně ano, je to možné.... a pokud někdo denně jede do práce 20km, pak zpět a tam dobije, může za "0" najezdit stovky kilometrů měsíčně....
Avatar - pallas
15. 12. 2020 12:19
Re: "Za určitých podmínek" by mal jazdiť za 0,0 l benzínu /1
a že to nedali do nadpisu?
Avatar - Machýrek
15. 12. 2020 13:48
Parkování grátis
Všichni kupci hybridů, který znám, si je pořídili hlavně kvůli parkování. Ale i to za chvíli v Praze zrušej a bude jen pro elektroauta. Nevím tedy zatím o ničem, co by mě mohlo přimět ke koupi, dokud mohu mít klasického fosila, tak je jasnou volbou.

Pěkný test i auto, pro mě do města optimální (nebýt toho děleného víka kufru), ale tomu hybridu bych se zatím vyhnul.
Rozbalit vlákno
0