Novinky
Tak to si přečti. Testík, pokud se nemýlím, z nového péra, tedy pera. Testík pojatý velmi velkoryse. Faktologie, člevěk se poučí a mnohé se dozví. Testérovi držím palce k dalším testům. 😉 :yes:
Děkuji, tohle potěší. Péro, tedy pero, už napsalo Clio a P207SW, tohle je třetí kousek. Je ale stále zelené a učí se 😉
opet a opakovane.. proc neni diskuze pod testy? copak je v tom takovej problem..?
Počty příspěvků v diskusích na autorevue jsou mnohem nižší, než tady a u testů se tam dá setkat s lecčím. Myslím, že tomu se tu snaží zatím vyhnout. Stačí, aby se našel jeden dostatečně protivný jedinec, kterému se nebude líbit to, že testující pohaněl jeho oblíbený vůz... následky se dají snadno představit.
to je sice pravda, dokonce to i chapu.. 😄
ale na druhou stranu se muzou pridat i jedinci, kteri testovane auto vlastni, ci se v nem aspon svezli.. ja vim, od toho tu je moje.auto, ale stejne..
ale na druhou stranu se muzou pridat i jedinci, kteri testovane auto vlastni, ci se v nem aspon svezli.. ja vim, od toho tu je moje.auto, ale stejne..
Když chce někdo napsat k testovanému autu do diskuse, ten prostor bude malý. Na to je fakt moje.auto lepší a dá se diskutovat tam. Jo, já vím, nebude tam moc Caymanů, F430, Murcielag a podobných, ale stejně mám pocit, že největší vášně vyvolávají obyčejné hatchbacky nižší střední třídy. A těch tam je na výběr plná náruč.
Tak Ferrari nám zakážou a kdejaká stará Avia tu bude jezdit :yes:
Nejsou to jen Avie, těch je pár kusů (i když i těch pár je stále moc). Spíš mě tohle zaráží u dovozu ojetin ze zemí EU, kde dříve platné omezení věku se zrušilo, aby "nebránilo volnému obchodu". A když se pak podívám, že roční dovoz ojetin je několik set tisíc vozů a stáří vozového parku v ČR se prakticky nemění, děsí mě to. Druhá věc je to, že kupní síla v ČR není taková, aby si všichni mohli koupit nejnovější auta, byť sebelevnější. Mnohdy, navíc, lidi ani nechtějí, z mnoha důvodů.
Kéž by těch 200tis 120-tek a dalších 200tis Favoritů nahradily, třeba jen deset let starý auta. Které mají katalyzátor a plní Euro2 nebo i 3.
Myslíš, aby z nich pak kdejaký děcko katalyzátor vykuchalo, protože se mu zdá, že to málo táhne? To radši tu stodvacítku. Mimochodem, věkový průměr aut v ČR je i přes intenzivní dovoz ojetin a přes poměrně vysoké prodeje nových, stále hluboko pod deseti lety.
Do ted jsem to nechapal kde lidi jako nas prezident videj toho zelenyho strasaka, naopak jsem si myslel ze mit vic harmonie s prirodou v dnesnim komercnim svete neuskodi... Jenomze, min. tyden jsem se vratil z Anglie a tam se mi otevreli oci: Z letiste se muzete dostat do city pomoci green busu nebo green vlaku, ubytovani muzete byt v green hotelu, stravovat se muzete v green restauraci, vsude letaky a info jak se prepravovat po Londyne a byt green... Proste fakt je to tam hroznej HYPE a hlavne business, takze pochybnosti o tom kam ta green kampan vede jsou na miste. 😲
Alebo najake ine lieky. Ale nie. Samozrejme vsetci poslanci maju pravdu. Ferrari je besteller. Vsade aj na Slovensku Cechach je dominantnou znackou na trhu. Do vacku strci aj VW alebo Ford. Tak je jasne ze u Ferrari treba najviac dbat na CO2.
Proč myslíš, že "poslanci" nějak zvlášť pokud jde o Ferrari dbají o CO2? Proto, že Ferrari si klade za cíl mít průměr vypouštěnýho CO2 v roce 2012 300g/km, zatímco plošný limity hovoří o 130g/km v tomtéž roce?
Keby si zratal napriklad vsetky nove VW tak ti vide ze z takeho cisla vypustaju vsetky nove(aj stare) Ferrari len 0,0000000000000000000000000001 % CO2. Takze IQ hupacieho konika maju. :no: :no: :no:
Myslim, že i mně a poslancům v EU (měl jsi patrně na mysli ty), dochází rozdíl v celkovym objemu vypuštěnýho CO2 mezi velkosériovejma a malosériovejma výrobcema, byť mohou jednotlivý auta malosériovejch výrobců produkovat třeba stonásobně víc emisí než průměrný auto výrobce velkosériovýho. A zřejmě i proto nedopadají emisní limity na exkluzivní výrobce tak tvrdě, vždyť oněch 300g/km, ke kterejm se navíc samo Ferrari zavázalo (pokud jsem článek správně pochopil), je víc než dvojnásobek obecně platných 130g/km, jak už jsem naznačoval v minulym příspěvku. A že bude muset Ferrari tím pádem víc investovat do vývoje a snižovat hmotnost? No a co?
No a to! Ferrari urcite neohrozi oteplovanie so svojimi 3000 autami rocne nie? Su autmobilky ktore vyrabaju 60000000 aut rocne. Tak si to videl o kolko viac je to a ako je zbytocne aby Ferrari malo 130 nie? :no:
Vždyť Ferrari taky 130g/km nemá, tak co vlastně řešíš? A mimochodem je logický, že se k snižování musí připojit podle svých možností všichni, neexistuje jedinej objektivní důvod, proč by zrovna supersporty měly být privilegovanou skupinou, která bude stát mimo. (Jo a 60 mil. vozů myslim ještě žádná automobilka nevyrabí 😉 )
Ono je sice chválihodné někoho podusit,že produkuje víc sazí než by měl a skřípnout ho,jenže to je takový plácnutí šutrem do vody,udělaj se kola a voda si stejně dělá,co chce. Na to je asi jediná pomoc,celosvětově stejnej metr,aby se to někam hnulo,jenže to zatím jaksi nejde a to je ten základní problém.Jó,ekonomika a celosvětový rozvoj v různém stádiu je zatím mocnější,než péče o modrou planetu,zatím...
Jak se tady dívám, tak by se mělo omezit hlavně myšlení některých lidí...
mají pravdu Ti co říkají, že vzhledem k počtu vyrobených vozů ferrari je to směšný?
mají pravdu Ti co říkají, že především koncerny, které vyrábí miliony vozů by měli začít něco dělat?
mají pravdu Ti, co ekology odsuzují?
kde je problém?
faktem je zhoršující se životní prostředí.
faktem je, že první kdo je na ráně vzhledem k procentu znečišťování ovzduší jsou automobilky ( průmysl je samozřejmě na prvním místě)
a bohužel faktem je, že se musí něco udělat.
jednoduchá čísla😒br />
počet dieslových motorů na trhu rok od roku vzrůstá a přitom se ví, že právě tyhle motory produkují to nejhorší, co jde z výfuků a to jsou pevné částice ( traktorový! saze 😄 )
tyhle motory třeba v sousedním rakousku představují skoro 90% prodeje v nových vozech. a není to jenom rakousko...
když se podíváte na prémiovou třídu, samý pěkný motory... 6,8,10 válce, výkony okolo 200k jsou dnes slabota... cestou z brna do prahy pěkná hrudka másla 😄
na co, jsou nám takový motory, když se ví, co způsobují?
proč do toho vývoje automobilky cpou takový peníze?
proč se pořádně nerozjede vzhledem k ceně a množství ropy vývoj paliva, které bude ekologičtější... např.vodík má nulové emise... jenom vodní pára... ? ale cest je samozřejmě více ... tohle je jenom příklad
proč některá automobilka může a některá nemůže ...? prý z existenčních důvodů...??
a konečně co dělají ekologové proto, aby místo toho, že jenom kritizují, řekli jak na to... ?
já myslím. že odpověď je v.... ropě...
dokud tady ropa je a dá se na ní vydělat, tak halt budeme mít 10-ti válce se spotřebou okolo 20 litrů, protože prachy, prachy, prachy...
dokud poteče černý zlato, tak automobilky budou jenom vlažně přistupovat k nějakým hybridům a nebo k jiným alternativám.
dneska to sice musí papat málo, ale musí se toho prodat 2-3x víc... každej musí mít nový auto... spotřební společnost...
kde je řešení..? já myslím, že v každém z nás.
mají pravdu Ti co říkají, že vzhledem k počtu vyrobených vozů ferrari je to směšný?
mají pravdu Ti co říkají, že především koncerny, které vyrábí miliony vozů by měli začít něco dělat?
mají pravdu Ti, co ekology odsuzují?
kde je problém?
faktem je zhoršující se životní prostředí.
faktem je, že první kdo je na ráně vzhledem k procentu znečišťování ovzduší jsou automobilky ( průmysl je samozřejmě na prvním místě)
a bohužel faktem je, že se musí něco udělat.
jednoduchá čísla😒br />
počet dieslových motorů na trhu rok od roku vzrůstá a přitom se ví, že právě tyhle motory produkují to nejhorší, co jde z výfuků a to jsou pevné částice ( traktorový! saze 😄 )
tyhle motory třeba v sousedním rakousku představují skoro 90% prodeje v nových vozech. a není to jenom rakousko...
když se podíváte na prémiovou třídu, samý pěkný motory... 6,8,10 válce, výkony okolo 200k jsou dnes slabota... cestou z brna do prahy pěkná hrudka másla 😄
na co, jsou nám takový motory, když se ví, co způsobují?
proč do toho vývoje automobilky cpou takový peníze?
proč se pořádně nerozjede vzhledem k ceně a množství ropy vývoj paliva, které bude ekologičtější... např.vodík má nulové emise... jenom vodní pára... ? ale cest je samozřejmě více ... tohle je jenom příklad
proč některá automobilka může a některá nemůže ...? prý z existenčních důvodů...??
a konečně co dělají ekologové proto, aby místo toho, že jenom kritizují, řekli jak na to... ?
já myslím. že odpověď je v.... ropě...
dokud tady ropa je a dá se na ní vydělat, tak halt budeme mít 10-ti válce se spotřebou okolo 20 litrů, protože prachy, prachy, prachy...
dokud poteče černý zlato, tak automobilky budou jenom vlažně přistupovat k nějakým hybridům a nebo k jiným alternativám.
dneska to sice musí papat málo, ale musí se toho prodat 2-3x víc... každej musí mít nový auto... spotřební společnost...
kde je řešení..? já myslím, že v každém z nás.
Nebezpečí naftových motorů není ve vypouštění pevných částic. Samy o sobě částice příliš nebezpečné nejsou. Jenže dnešní částice jsou již tak malé, že i filtry mají problém je zachytit (filtr s jemnějšími kanálky = odpory ve výfukovém potrubí), ale vážou se na ně karcinogeny a HC. To je hlavní důvod jejich omezení. Dalším problémem je vypouštění NOx, i když ten je již také prakticky vyřešen použitím SCR filtrů-viz M-B E 300 Bluetec, který je schopen plnit připravovanou normu Euro6.
.. JO JO .. LEN JA MAM JEDEN PROBLEM .. MILUJEM TIE 6-8-10 VALCE ... VIEM ZE SA STM NIECO ROBIT MUSI .. ALE ... ach jo ... bude to muset byt niaky elektromobil .. aj ked v konecnom dosledku bude rchlejsi lepsi .. atd .. ale ta nedokonalost b motoou ... asi som nostalgik 8-s ;-\ 😉
... si pořídit pořádně velkou prožranou ameriku. Jen tak pro ten pocit, že nejsem sekundární obětí tohodle pokrytectví...
Celá tahle uřvaná kampaň za snižování emisí na mě působí dojmem, že někdo si chce těžce namastit kapsu. Jde jenom a pouze o peníze, nic jiného. Globální oteplování se navíc může ukázat jako nesmysl. Pokud se podíváme do historie, zjistíme, že klimatické změny podobného rozsahu můžeme registrovat někdy kolem 16. stol., kdy se prudce začala zvyšovat průměrná teplota a poté přišla malá doba ledová. Někteří vědci upozorňují, že současný proces prudkých teplotních výkyvů může sygnalizovat to samé. Zajímavé je, že podobně přemýšlejícím lidem je často vyhrožováno. Máme tu ale i jiná pozoruhodná fakta. Během posledních patnácti let klesla průměrná hladina oceánu u ostrova Galapágy o zhruba deset metrů (žádné propady mořského dna nebo sopečné erupce)...jak je to možné, když ledovce konstatně tají a navíc velmi děsivým tempem? Proč, když je globální oteplování tak prověřeným jevem, se někteří výzkumní pracovníci o této teorie distancují? Nemám nic proti ochraně přírody, ale také ze sebou nenechám vyjebávat. A obětování supersportů na oltáři enviromentalismu je kravina, jak už taky několik lidí řeklo, automobily vypouštějí do atmosféry pouze velmi malý podíl CO2, který má, jen tak mimochodem, na celkovou teplotní hladinu naší planety mnohem menší vliv, než třeba vodní pára. Zeleným a jiným pofidérním enviromentalistům (Southczech Mothers - analfabetky) jde pouze o zviditelnění. Klimatické změny jsou problém, fajn, ale není třeba to hnát do extrému a hlavně je třeba racionálně uvažovat a ne vytvářet nesmyslnou legaslativu, která akorát otravuje a ničemu nepomáhá.
hele ... na jedný straně pokles u galapág a na druhý straně nám zmizí některý ostrovní státy...
samozřejmě, že někde se například sněhová vrstva ledovce zvyšuje ... grónsko a chile ( i když na pobřeží se ledovec stahuje) ale na druhou stranu, byl jsem v chile před 12 roky a tam kde jsi stál před čelem ledovce se dnes procházíš po kamenitý pláni ...za tu dobu se ledovec stáhl skoro o 2km ...!! to samý se děje všude na světě... např.kilimandžáro?!
každýmu je jasný, že se střídají teplotní výkyvy... a je možný, že ozónovou díru nezpůsobil jenom člověk...
proč prostě automobilky konečně nevymyslí něco jinýho... ?? a budou mít klid... potom ať si zahltí tenhle materiální svět těma svýma obludama ( ty obludy mám taky rád) ... nikdo ani nepípne, když budeš jezdit na 0 emise...
to samý platí ale pro průmysl... až se přestane používat technickej benzín, trichlor, perchlor, a podobný ***, tak bude klid...
jak říkám, je to na každým z nás jak se k tomu postavíme...
samozřejmě, že někde se například sněhová vrstva ledovce zvyšuje ... grónsko a chile ( i když na pobřeží se ledovec stahuje) ale na druhou stranu, byl jsem v chile před 12 roky a tam kde jsi stál před čelem ledovce se dnes procházíš po kamenitý pláni ...za tu dobu se ledovec stáhl skoro o 2km ...!! to samý se děje všude na světě... např.kilimandžáro?!
každýmu je jasný, že se střídají teplotní výkyvy... a je možný, že ozónovou díru nezpůsobil jenom člověk...
proč prostě automobilky konečně nevymyslí něco jinýho... ?? a budou mít klid... potom ať si zahltí tenhle materiální svět těma svýma obludama ( ty obludy mám taky rád) ... nikdo ani nepípne, když budeš jezdit na 0 emise...
to samý platí ale pro průmysl... až se přestane používat technickej benzín, trichlor, perchlor, a podobný ***, tak bude klid...
jak říkám, je to na každým z nás jak se k tomu postavíme...
Co se mě nelíbí, že se nezohledňuje vůbec jeden důležitý aspekt: většina Ferrari, Porsche atd. najezdí za rok sotva pár tisíc kilometerů. Kdo za rok vypustí víc CO2? Sportovní auto s 5000 km * 400 gramů nebo obchodní zástupce v oktávce 60000 km * 175 gramů? Ale to by museli v evrpoském UV zelených myslet... :-!
"Racionálně" uvažující člověk, se tím raciem už jednou oháněl, přece je jasné, že když všichni budeme dělat podle svých možností, dostane každý všechno a bude ráj. Teď se to racio jmenuje trvale udržitelný rozvoj. :-!
A pokud jde o to kouření, mnohem víc než soused mi vadí elektrárny na tuhá paliva.
P.S. Ta eko strážná věž... >😒] >😒] :yes:
Kdyby to někoho zajímalo, tak trvale udržitelnej rozvoj ve stručnosti znamená takovej způsob rozvoje a pokroku, kterej buď vůbec nebo minimálně omezuje možnosti rozvoje budoucích generacím a zároveň se snaží zachovat jim přírodní hodnoty a ekosystém v celý svý šíři. Není to žádná ideologie a vzhledem k neudržitelnýmu tempu devastace přírody se k tomuto principu hlasí všichni zprava doleva, od shora dolů. Je jenom dobře, že se v tomhle směru angažuje i EU.
Pokud jde o ta auta, není tu nic nefér, hrajete na stejném hřišti (silnici) podle stejných pravidel, příměr s fotbalem a žokeji je nesmyslný. Nebo vykážeš ze hřiště (silnice na které se pohybuješ ty ve své fabii) všechny autobusy, kamiony jen proto, že jsou větší než ty? Příměry o magorech v kamionech, mercedesech atd. atp. jsou žvatláním na dětském pískovišti. :-!
Pokud bys chtěl pojem etika stavět do nějakého vztahu s vlastnictvím auta většího než je průměrné, pak doporučuju zkusit studium sociologie, evidentně potřebuješ objasnit základní principy fungování lidské společnosti.
A nemůžu si odpustit poznámku k těm ubohejm přirovnáním ekologů (hlávkových salátů?) a komančů, to opravdu někdo považuje snahy o šetrnější přístup k životnímu prostředí za podobný praktikám komunistickýho režimu? Neni to spíš snaha o lacinej populismu ve stylu současnýho obecně rozšířenýho kánonu, kterej odsuzuje všechny ekology jako ekoteroristy a bláznivý anarchisty s biobuřty na klacku? Ještě větší popularitu si člověk zajistí, když k útokům na "ekoteroristy" přihodí ještě pár blábolů na účet byrokratický, socialistický a ekoteroristický EU, která se snaží stanovováním limitů emisí zničit nebohý výrobce aut a zavést komunismus. Vážně legrace, zvlášť na internetu se člověk podobných výkřiků dočte habaděj. Podobně směšně vyznívá i neustálý předhazování znečišťování způsobený letadly, tepelnými elektrárnami, kravými prdy a já nevím čím vším ještě. Ok, letadla způsobují masivní znečištění, v důsledku možná horší než auta, takže bysme v rámci rovnocennýho přístupu měli pro jistotu na ekologii v souvislosti s auty rezignovat... Neni to blbost? Nevyplývá z toho spíš to, že by se mělo i v letectví pomocí účinných nástrojů víc dbát o ekologii ruku v ruce s podobnym snažením i v ostatních odvětvích, jako je třeba automobilismus?