Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari bude snižovat emise...o čtvrtinu

Aleš Jungmann
Diskuze (89)
Ekologie vyhrává a supersportovní automobily prohrávají? Uvidíme, zatím to vypadá, že se Ferrari dokáže se snižováním emisí CO2 poprat se ctí.

A je to tady. Nařízení evropské komise si nevybírají a je jim jedno, zda CO2 vychází z výfuku ruské Lady nebo italského Ferrari. Všichni (ale hlavně supersportovní vozy) musí jít s emisemi dolů. A to výrazně.

V současné době produkují modely Ferrari přibližně 400 g CO2 na kilometr, generální manažer Ferrari, pan Amedeo Felisa, prohlásil, že do roku 2012 to musí být méně než 300 g CO2 na kilometr. Jeho obavy, že se Ferrari může stát obětním beránkem v ekologické evropské hře, totiž vůbec nejsou liché. Ferrari jsou drahá auta, ekology dráždí ale nejen barvou ale také spotřebou a s ní souvisejícími emisemi CO2. Pokud by Ferrari zaváhalo a nepřizpůsobilo se evropské legislativě, ztratilo by svou pozici na trhu a jen velmi těžko by si jí prý budovalo znovu.

Cíl je tedy jasný – nižší spotřeba. Té chce Ferrari dosáhnout nejen většími investicemi do výzkumu a vývoje, ale také jednoduše – snížením hmotnosti. V plánu jsou automobily s pohotovostní hmotností pod jednu tunu (takový směr již Ferrari nastínilo dříve se svým konceptem Millechili). Felisa si také posteskl, že pro společnost Ferrari činí evropská ekologická legislativa velké problémy, ale podíl vozů společnosti se vzpínajícím se koníkem ve znaku na celkové automobilové produkci CO2 je oproti mainstreamovým automobilkám velmi, velmi malý.

Aleš Jungmann
Diskuze (89)
21. 11. 2007 13:38
Re: poměr
Podľa mňa výrobcovia motorov a lietadiel žiadne emisie znižovať nemôžu - pokiaľ ide o emisie produkované leteckými motormi. Tie majú totiž "kapánek" odlišný spôsob fungovania. Žiadny katalyzátor nie je možný a podobne. V tomto prípade to pôjde asi iba cez palivo.
21. 11. 2007 12:38
Re: výsměch
Tohle lze vymýtit jen kvalitní prací na STK, žádné kamarádíčkování. Podobně jako je tomu v Německu TUV.
21. 11. 2007 09:18
Mám chuť...
... si pořídit pořádně velkou prožranou ameriku. Jen tak pro ten pocit, že nejsem sekundární obětí tohodle pokrytectví...
Avatar - Blue Sun
21. 11. 2007 07:38
Re: OT: TEST - PANDA
Když chce někdo napsat k testovanému autu do diskuse, ten prostor bude malý. Na to je fakt moje.auto lepší a dá se diskutovat tam. Jo, já vím, nebude tam moc Caymanů, F430, Murcielag a podobných, ale stejně mám pocit, že největší vášně vyvolávají obyčejné hatchbacky nižší střední třídy. A těch tam je na výběr plná náruč.
Avatar - Blue Sun
21. 11. 2007 07:35
Re: výsměch
Myslíš, aby z nich pak kdejaký děcko katalyzátor vykuchalo, protože se mu zdá, že to málo táhne? To radši tu stodvacítku. Mimochodem, věkový průměr aut v ČR je i přes intenzivní dovoz ojetin a přes poměrně vysoké prodeje nových, stále hluboko pod deseti lety.