Ferrari bude snižovat emise...o čtvrtinu
A je to tady. Nařízení evropské komise si nevybírají a je jim jedno, zda CO2 vychází z výfuku ruské Lady nebo italského Ferrari. Všichni (ale hlavně supersportovní vozy) musí jít s emisemi dolů. A to výrazně.
V současné době produkují modely Ferrari přibližně 400 g CO2 na kilometr, generální manažer Ferrari, pan Amedeo Felisa, prohlásil, že do roku 2012 to musí být méně než 300 g CO2 na kilometr. Jeho obavy, že se Ferrari může stát obětním beránkem v ekologické evropské hře, totiž vůbec nejsou liché. Ferrari jsou drahá auta, ekology dráždí ale nejen barvou ale také spotřebou a s ní souvisejícími emisemi CO2. Pokud by Ferrari zaváhalo a nepřizpůsobilo se evropské legislativě, ztratilo by svou pozici na trhu a jen velmi těžko by si jí prý budovalo znovu.
Cíl je tedy jasný – nižší spotřeba. Té chce Ferrari dosáhnout nejen většími investicemi do výzkumu a vývoje, ale také jednoduše – snížením hmotnosti. V plánu jsou automobily s pohotovostní hmotností pod jednu tunu (takový směr již Ferrari nastínilo dříve se svým konceptem Millechili). Felisa si také posteskl, že pro společnost Ferrari činí evropská ekologická legislativa velké problémy, ale podíl vozů společnosti se vzpínajícím se koníkem ve znaku na celkové automobilové produkci CO2 je oproti mainstreamovým automobilkám velmi, velmi malý.