Novinky
A chapu, jenom si od nich uz auto nekoupim. Dotovat jim vyvoj elektromobilu nehodlam aspon primo.
Blahopreju k nove Tesle.
A tesim se, az se ozve zase Jerry, ze fanousci Tesly jsou jen virtualni. 😁
A tesim se, az se ozve zase Jerry, ze fanousci Tesly jsou jen virtualni. 😁
To jsem v klidu, nedávno jsem koupil 33 kWh baterku pro i3 2018 s nájezdem 20 000 km za 82 000 Kč. K tomu se u Tesly dají bez problému vyměnit jednotlivé moduly a vzhledem k tomu, kolik je těch aut vyrobených, tak s díly opravdu problémy nejsou a nebudou. Jen k tomu postupně vyrůstá nová generace mechaniků - ajťáků. Šikovní lidi se vždycky najdou a poradí si s tím (už nyní se to dělá). A 15 tisíc bych cáloval, kdyby to auto mělo za 7 let hodnotu 0, což nebude. K tomu si musím odečíst úsporu na palivu a servisu někde kolem 5 - 8 tisíc měsíčně.
https😐/elektrickevozy.cz/…bateriovy-clanek
Jinak pro představu například baterky i3 zde https😐/finndel.n👋bildeler.aspx?bk=062001&dk=0230
https😐/elektrickevozy.cz/…bateriovy-clanek
Jinak pro představu například baterky i3 zde https😐/finndel.n👋bildeler.aspx?bk=062001&dk=0230
Jde o to, že VW na spalovacích autech šíleně šetří a už je to vidět úplně všude. A je jedno, jestli je to Q7 s jediným dekorem ošmatlanýho interiéru nebo plastama v Passatu. A k tomu všemu neuvěřitelný množství chyb a závad. A výsledkem je id3 s interiérem z Felicie ze začátku 90. let.
Nechci ti brat iluze, ale sledujes data o zivotnosti Tesla baterii?
Asi ne, jinak bys nepsal hlouposti o sedmi letech...
Asi ne, jinak bys nepsal hlouposti o sedmi letech...
Ano, děkuji. Jasně virtuální fanoušci a jezdící podvod 😄 Jinak na auto jsem nedostal ani korunu jakékoliv přímé dotace. Na to že to je podvod, tak 450 km zimní dojezd a 450 koní jsou docela slušné čísla :yes:
No ale stejne dostanes spoustu palcu dolu. 😁 😁
Jinak o kvalitu M3 bych uz ted taky nemel strach.
V dnesni dobe je to absolutne bezkonkurencni EV. :yes:
Jinak o kvalitu M3 bych uz ted taky nemel strach.
V dnesni dobe je to absolutne bezkonkurencni EV. :yes:
Ale to jsou příjemné palce dolů - já mám reálné zkušenosti a oni nabourané vidění světa :yes: Jinak to auto je fakt pecka a ten výkon je monstrózní. Za ty peníze bych určitě nic podobně výkonného a 4x4 nesehnal.
Mně to je prakticky úplně jedno, protože mi stačí podívat se na cenu 8 let starého fosilního BMW s pořizovačkou 1,25 mio (typicky BMW 5er) 😒] A když přijde na nejhorší scénář, tak ve fotovoltaice těm modulům ještě bude dobře 😉 Jinak žádné iluze nemám, mám s elektromobilem najeto přes 100 000 km za 4 roky a výměnu baterky u svého BMW i3 za sebou (ne proto, že by to bylo nutné ale proto, že nešlo ceně té baterky odolat) :yes: 😒] Další věc je, že battery packy z roku 2020 jsou úplně jinde než první battery packy z roku 2013.
BTW mluvím o výměně modulů (ty jsou 4), ne článků. Hezky vidět zde - https😐/www.teslarati.com/…stance-pictures/
BTW mluvím o výměně modulů (ty jsou 4), ne článků. Hezky vidět zde - https😐/www.teslarati.com/…stance-pictures/
Až bude GIGA Berlín s TMY, tak se proberou a začnou se třepat a Diesse prosit. 😒] Skoky v kvalitě Tesly jsou opravdu signifikantní.
Prima, ať slouží.
Jen tedy - využívat odpadní teplo z motorů a baterky - nevidím na tom žádné geniální inženýrství. Spíš jen ostudu těch ostatních, pokud to nedělají taky.
Spotřeba velice slušná :yes:
Jen tedy - využívat odpadní teplo z motorů a baterky - nevidím na tom žádné geniální inženýrství. Spíš jen ostudu těch ostatních, pokud to nedělají taky.
Spotřeba velice slušná :yes:
Jenže zrovna ten Passat B6/B7 bylo prostě slušně udělaný auto. Ale od tý doby se nic nezlepšílo, jenom se šetřilo. Já chápu snahu nabídnout dvě platfromy pro elektro, ve výsledku jim tenhle risk může vyjít. Ale v tenhle okamžik pro mě elektrický auto představuje velký omezení (a tím myslím TMX) a to jak dojezdem, tak kvalitou. A navíc zvažovat elektro auto, tak je mi úplně jedno, jestli to sdílí platformu se spalovákama nebo ne, jde o celkovej výsledek. A ten zatím nevidím, s id3 jsem nejel, ale efektivitou, zpracováním a cenou nějak nevidím rozdíl oproti konkurenci ať už v podobě Kony nebo dalších. A co se týká Enyaqu, tak bych opravdu hodně zvažoval nevzít prémiovou a podstatně lépe vybavenou iX3. A na přední kufr u auto, který v reálu v zimě nedá 300km po dálnici úplně kašlu, stejnak je to hračka na dojíždění do práce a trošku po republice.
Možná občas ano, ale zde rozhodně ne - ta spotřeba a dojezd nemají konkurenci. V podstatě se k nim blížila konkurence zezadu, tak oni udělali 2 kroky dopředu a už mají zase x let klid 😁 Jinak BMW i3 mi bere na stejných trasách cca o 30% víc a to je i3, na německé měřítka, velmi velmi úsporné BEV. :yes:
Tak do toho Xka bych konkrétně taky nešel (i když TMX Long Range (100) Raven už je lepší). Ale model 3 2021 s tepelným čerpadlem a poslední generací motorů je úplně někde jinde. Spotřeba poloviční a Xko nemá dvojnásobnou baterku :-! Obecně bych si v našich podmínkách a po zkušenostech s BMW i3 už elektromobil bez tepelného čerpadla nekoupil. A hlavně tato Tesla na 18 topí jak BMW na 23. Prostě paráda. :yes: Klidně se zastav a spotřebu rád předvedu - zkušenosti z internetu 😄
Nechci ti brát iluze, ale úspěšná výměna jednotlivých modulů je pohádka. Za prvé, nikdy to nejde rozumně vybalancovat. A za druhé, ty ostatní mají cca podobný život za sebou, jako ty, kteé právě umřely. Takže pak už můžeš měnit prakticky denně.
No, hlavne ze s dotovanim pokut za dieselgate nemas problem... 😲
https😐/www.auto.cz/…-obrovske-122468
https😐/www.auto.cz/…-obrovske-122468
Chtěl jsem původně napsat, chlape, jezdi a ojezdi ji, ať se zmůžu za 10 let taky na Teslu. No ale moment. Ty ji prodáš v 7 letech jejího věku. Nebudeš přece riskovat nezáruční opravy baterie. Budeš za ni chtít půl mega, což je moc. Ten, kdo ji koupí bude mít buď štěstí a baterka mu chcípne a nechá si ji zdarma vyměnit a bude na dalších 7 let vymátej. A nebo to štěstí mít nebude, pak jsou zase dvě možnosti. Buď si ji nechá a v 10. roce věku bude koukat smutně na nepojízdnou Teslu a nebo ji ještě včas střelí za 500 a bude mít dobrej pocit, že jezdil rok zadarmo. Tak jakýsi smysl tam vidím. Pro tebe ne, ty zacáluješ měsíčně 15 tisíc za svezení po dobu 7 roků.
Pořád jsem nikde neviděl třeba video, jaký to má HUD (má ho nebo nemá?). A když ho nemá, kde to zatraceně má speedometr? Pořád to nikde nevidím. Doufám, že to není na tom tabletu uprostřed, to bych teda fakt nechtěl.
Čekám, že namísto odpovědi na dotaz schytám mínusy, holt pohybují se zde divní jedinci.
Čekám, že namísto odpovědi na dotaz schytám mínusy, holt pohybují se zde divní jedinci.
Ten kus testovaný Bjornem zas tak špičkově kvalitně nevypadal. A co je tak zvláštního na tepelném čerpadlu? Myslel jsem, že to má kdejaké Zoe.
Mne slo o tvuj prvni prispevek a to, ze dotovat pokutu za dieselgate ti nevadilo...
Na delsi dojizdeni je Tesla Model 3 a ne id.3.
Viz elektrikar.
Ja bych naopak z principu chtel EV platformu.
Na delsi dojizdeni je Tesla Model 3 a ne id.3.
Viz elektrikar.
Ja bych naopak z principu chtel EV platformu.
nechat skontrolovat diagnosticky baterku je to nejmensi co dalsi kupujici u ojetiny muze nechat udelat, a pokud to neudela tak je to debil !
Ahoj,
díky, na TM3 jsem docela zvědavej, mám v plánu si ji půjčit na víkend stejně jako E-Tron. Co by mě zajímalo je, jaká bude spotřeba TM3 při dálničních 150km/h. Pokud to bude opravdu reálně někde kolem 20 tak je to zázrak. Pokud 25 tak jsme pořád na stejným bodě a to je 300km na první nabití, na další už 250. Je to sice lepší než Etron, kterej bude po posledním updatu rád za 35kWh a tedy dojezdu 250 a na druhé už jenom něco přes 200. A to je pořád prostě hračka, jako hezká hračka, ale na delší cesty strašně omezující. Osobně jsem strašně zvědavej co udělají s updatem Taycanu, protože jsem četl, že i vrcholný modely mají rezervu ještě pro dva bateriový boxy, což by znamenalo něco jako 120kWh.
Ale velký SUV v mých očích potřebuje ideálně 150kWh využitelných, aby s tím v zimě šlo jet bez omezení 500km v kuse dálničních aspoň 150km/h.
díky, na TM3 jsem docela zvědavej, mám v plánu si ji půjčit na víkend stejně jako E-Tron. Co by mě zajímalo je, jaká bude spotřeba TM3 při dálničních 150km/h. Pokud to bude opravdu reálně někde kolem 20 tak je to zázrak. Pokud 25 tak jsme pořád na stejným bodě a to je 300km na první nabití, na další už 250. Je to sice lepší než Etron, kterej bude po posledním updatu rád za 35kWh a tedy dojezdu 250 a na druhé už jenom něco přes 200. A to je pořád prostě hračka, jako hezká hračka, ale na delší cesty strašně omezující. Osobně jsem strašně zvědavej co udělají s updatem Taycanu, protože jsem četl, že i vrcholný modely mají rezervu ještě pro dva bateriový boxy, což by znamenalo něco jako 120kWh.
Ale velký SUV v mých očích potřebuje ideálně 150kWh využitelných, aby s tím v zimě šlo jet bez omezení 500km v kuse dálničních aspoň 150km/h.
Podle hodnocení by to mělo být dobré a cena ve finále lepší než origo u ostatních 😉 HUD je super, hodně zvyšuje bezpečnost a člověk jezdí pomaleji protože ho to "bije do očí"...
T trojka celkom vypadá k svetu. O 3 baráky vedľa jedna parkuje asi sa dám raz s majiteľom do reči.
Tak nech slúži.
Tak nech slúži.
Já o tom autě nic krom ceny a dvou testů na netu nevím, reálně by mi asi hodně vadila absence pohonu všech kol. Narovinu by mě strašně lákal Etron, kdyby zvětšili kapacitu baterií, snížili hmotnost a ještě tak o 15% zlepšili efektivitu. Jinak řečeno to celý naskládali na Taycan.. A nebo udělali už konečně to co říkám celou dobu, vyndali pohon s Tesly a narvali to do interiéru, ale hlavně podvozku a brzd třeba od Audi. Protože to je u TMX průšvih největší.
To bude dobré. Já jsem si dobastlil takovou věc i do 23 let staré P406 doma na koleně, to auto ještě nemá ani OBD2 😄 Už si bez HUD speedometru neumím vůbec představit jezdit.
jel si s TMX? Máš srovnání se stejně drahou Q8/Cayenne? Spíš si mylsím, že ne. A to je problém naprostý většiny zaslepených Tesla fanoušků. Naopak pokud se pobavíš s někým, kdo to má delší dobu, bývá názor vcelku soudný.
Tenkrát to prostě byl šrot, jde ale o to, že 3 roky stará Audi je na 90%+ to nové. Ta TMX byla mizerná od hlavy k patě. Až na pohon a sladění střídačů, to byla pecka. Ale chápu, že se ti to nehodí do krámu. Já to mám jinak, jsem schopnej uznat, že je něco šrot a něco v rámci třídy super auto. A je mi docela jedno na co to jezdí.
Tenkrát to prostě byl šrot, jde ale o to, že 3 roky stará Audi je na 90%+ to nové. Ta TMX byla mizerná od hlavy k patě. Až na pohon a sladění střídačů, to byla pecka. Ale chápu, že se ti to nehodí do krámu. Já to mám jinak, jsem schopnej uznat, že je něco šrot a něco v rámci třídy super auto. A je mi docela jedno na co to jezdí.
Opakovaní tvé x-let staré zkušenosti se zničeným autem už mě nebaví.
Model X (Raven) je dnes úplně jiný...
Má jiný motory, baterky i podvozek!
Model X (Raven) je dnes úplně jiný...
Má jiný motory, baterky i podvozek!
Vidím spotřebu krabičky ZOE a 450hp 4x4 sedanu. Takže asi když dva dělají totéž, není to totéž.
https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
Nevím. Ty máš vyzkoušeno, že Zoe, id ani ostatní to neumí? Mě zarazilo, že TM3 dostává tepelné čerpadlo tak pozdě.
Já mám letní, takže problém s TMPS sensory nenastal. Stejně tak vše ostatní funguje jak má. A které ZOE umí tepelkem zahřívat baterku? A topit z baterky po superchargingu?
Moc díky.
Zní to jednoduše, ale vyrobit to je trochu složitější. Viz. zde https😐/youtu.be/eGffUODWWSE
Tím inženýrstvím jsem myslel především toto https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
Zní to jednoduše, ale vyrobit to je trochu složitější. Viz. zde https😐/youtu.be/eGffUODWWSE
Tím inženýrstvím jsem myslel především toto https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
iX3 je úplný šrot a má motor s uhlíky aby se servisy měly dobře a mechanici měli z čeho žít :no:
Tady je to dobře vysvětlené a podle mě to tedy geniální inženýrství je a těžko si takový přístup dovedu představit třeba u VW :yes:
https😐/www.youtube.com/watch?…
To jsou opravdové a hodnotné inovace.
https😐/www.youtube.com/watch?…
To jsou opravdové a hodnotné inovace.
Je to možné. Jen si říkám, jestli nenastal iPhone efekt, kdy výrobce implementuje to, co je u konkurence 2 roky standard, a třeba to implementuje i velmi povedeně, a komunita pak vypisuje ódy o tom, jaký má zrovna tento výrobce technologický náskok.
On se tak snaží vetřít s PR všude a oni mu všude začnou namísto jeho snažení řešit Teslu... Fňuk.
HUD to z nepochopitelného důvodu nemá, rychlost je v levém horním rohu tabletu - věru nic moc. Zkusil jsem toto a uvidím - je to přes sběrnici canbus a hodnocení to má solidní https😐/www.alie😜ress.com/…01172852007.html?…
Diesse chápu, že chtěl prodloužení smlouvy už teď. Pouští se do dlouhodobé strategie, a potřebuje jistotu, že bude udržena déle, než jedno "volební období". Takhle mu dozorčí rada ale dává najevo, že ho sice podporují, ale vlastně ve skutečnosti nevědí, co chtějí. Kdybych u nás rozjížděl podobně dlouhodobý projekt, taky si prvně pojistím to, že na své funkci budu delší dobu.
Bude mít teď Diess vůbec motivaci se snažit?
Bude mít teď Diess vůbec motivaci se snažit?
Díky, ale mám to kus cesty a navíc asi chci raději testovačku, projetí pár kilometrů mi moc neřekne a stát na krku autu, co "má majitele" se mi moc nechce..
Určitě chci až tu poslední, nejraději bych ale Y, sedany mě popravdě moc neberou..
Určitě chci až tu poslední, nejraději bych ale Y, sedany mě popravdě moc neberou..
3 roky stará Audi je na 120%+ nové
Ještě jsem před koupí Tesly jsem dal šanci fosilovi - měl jsem na víkend půjčenou Audi Q8 50TDI. Design super, ale ten motor!! Běs a bída, ty reakce na plyn bléééé. Stojíš v křižovatce, šlapeš a auto stojí. Chceš předjíždět - auto stojí. Chceš vyjet ze zatáčky - auto stojí. Ten motor je totální kejda - má projev jako BMW 530d 1999 s prasklou hadicí od turba. Tam jsem se definitivně utvrdil v tom, že spalovák už nechci ani omylem. K tomu jsem ty svoje popojížďky jezdil za 130 kWh / 100 km a Xko to jezdí za 30 kWh / 100 km a trojka za 16 kWh / 100 km :yes:
Ještě jsem před koupí Tesly jsem dal šanci fosilovi - měl jsem na víkend půjčenou Audi Q8 50TDI. Design super, ale ten motor!! Běs a bída, ty reakce na plyn bléééé. Stojíš v křižovatce, šlapeš a auto stojí. Chceš předjíždět - auto stojí. Chceš vyjet ze zatáčky - auto stojí. Ten motor je totální kejda - má projev jako BMW 530d 1999 s prasklou hadicí od turba. Tam jsem se definitivně utvrdil v tom, že spalovák už nechci ani omylem. K tomu jsem ty svoje popojížďky jezdil za 130 kWh / 100 km a Xko to jezdí za 30 kWh / 100 km a trojka za 16 kWh / 100 km :yes:
S TMX jsem nejel.
A taky tu nehodlam porovnavat TMX a Cayenne...
Tak prestan psat hlouposti, co jsem schopnej uznat nebo ne a o zaslepenych fanouscich...
Ty jsi s AKTUALNIM modelem taky nejel!
To je to, o co mi jde.
https😐/electrek.c👋2020/08/21/tesla-suspension-update-real-time-visualization/
Vadi mi, ze pletes svy historicky dojmy do porovnani novych aut.
Porovnani predchozi verze TMX (ke vsemu zavadejici kvuli stavu vozidla...) jeste OK. Ale posuzovat podle toho aktualni model je proste fail. :no😒br />
https😐/insideevs.com/…x-raven-details/
A taky tu nehodlam porovnavat TMX a Cayenne...
Tak prestan psat hlouposti, co jsem schopnej uznat nebo ne a o zaslepenych fanouscich...
Ty jsi s AKTUALNIM modelem taky nejel!
To je to, o co mi jde.
https😐/electrek.c👋2020/08/21/tesla-suspension-update-real-time-visualization/
Vadi mi, ze pletes svy historicky dojmy do porovnani novych aut.
Porovnani predchozi verze TMX (ke vsemu zavadejici kvuli stavu vozidla...) jeste OK. Ale posuzovat podle toho aktualni model je proste fail. :no😒br />
https😐/insideevs.com/…x-raven-details/
Když se podívám třeba do interiéru Camry a Superbu, tak mám stejný dojem.
A nikdo si do teď nestěžoval. 😲
A neber si to osobně. Jinak Superb určitě není špatnej.
A nikdo si do teď nestěžoval. 😲
A neber si to osobně. Jinak Superb určitě není špatnej.
Pokud to auto bylo dobře udělaný, což Passat B6 a B7 (ikdyž ten už míň) bylo, tak je mi fuk co tim zacvakaj. Ale pokud to ošiděj na dřeň, tak už ne.
Jinak to mají dokonce zapatentované https😐/www.youtube.com/watch?…
díl 2 https😐/www.youtube.com/watch?…
díl 2 https😐/www.youtube.com/watch?…
Já sice tak rychle nejezdím, ale není problém to zkusit na trase Otrokovice - Přerov - Otrokovice (samo podle předpisů :-! ). Teda spíš naopak (v Přerově je MOL zdarma 😁 ) Hlavně si půjč model 2021, ten rozdíl je fakt obrovský.
Jedna věc jsou zkušenosti na netu, druhá je moje zkušenost s testovací TMX 90d, která po 110tkm (který asi neměla jednoduchý), dala 200km v zimě a nazdar. Auto psalo průměrnou spotřebu něco přes 30kWh a víc to neujelo. Ano, prý už jsou navý baterky lepší, prý 90d nebyla nicmoc atd. Ale řekněme si to narovinu, za v tu dobu za cenu Cayennu dojezd 200km, to je tragédie.
Kdo umí anglicky, tak super popsáno je to zde https😐/www.youtube.com/watch?…
Pokud by chtěl nekdo kolem Zlína mrknout kam to kluci posunuli, tak můžu přibrdit 😄
https😐/www.auto.cz/…az-580-km-136458