Novinky
Příští rok, až se otevře GIGA Berlín, tak to budou ve VW vidět zase jinak... Minulý čtvrtek jsem si převzal Teslu Model 3 Long Range 2021 s tepelným čerpadlem, dvojitými skly, octovalve a spoustou dalších vylepšení. Kvalita auto špičková, bez jediné vady. Spáry bez chyby, lak bez chyby, software bez chyb, střešní okna nalepené zcela přesně - kvalita jde obrovsky dopředu. Co mě nejvíc šokovalo, tak efektivita na dálnici - po převzetí s topením z Prahy do Brna při venkovní teplotě 3 °C spotřeba 16.6 kWh / 100 km! To odpovídá dojezdu na dálnici v zimě přes 400 km! TM3 2021 a TMY jako jediné auta na trhu umí využívat odpadní teplo z motorů, invertorů a baterky k výhřevu kabiny. Nabíjel jsem tedy na MOLce 175 kW zdarma a po takovém nabíjení (zahřátá baterka) jede auto se spotřebou jako v létě. Neskutečně to modelem 2021 vylepšili a je to opravdu briliant smart inženýrství. Krátké trasy kolem města s tím nyní v zimě jezdím za 14 - 16 kWh / 100 km což odpovídá cca 1.6l nafty na 100 km. K tomu 4x4 a 450 koníků jako bonus, v létě po městě bude dojezd někde kolem 600 - 700 km. A kde je VW?
Kdo umí anglicky, tak super popsáno je to zde https😐/www.youtube.com/watch?…
Pokud by chtěl nekdo kolem Zlína mrknout kam to kluci posunuli, tak můžu přibrdit 😄
https😐/www.auto.cz/…az-580-km-136458
Kdo umí anglicky, tak super popsáno je to zde https😐/www.youtube.com/watch?…
Pokud by chtěl nekdo kolem Zlína mrknout kam to kluci posunuli, tak můžu přibrdit 😄
https😐/www.auto.cz/…az-580-km-136458
Tak ať Tesla dlouho a dobře slouží. 😄
Chtěl jsem původně napsat, chlape, jezdi a ojezdi ji, ať se zmůžu za 10 let taky na Teslu. No ale moment. Ty ji prodáš v 7 letech jejího věku. Nebudeš přece riskovat nezáruční opravy baterie. Budeš za ni chtít půl mega, což je moc. Ten, kdo ji koupí bude mít buď štěstí a baterka mu chcípne a nechá si ji zdarma vyměnit a bude na dalších 7 let vymátej. A nebo to štěstí mít nebude, pak jsou zase dvě možnosti. Buď si ji nechá a v 10. roce věku bude koukat smutně na nepojízdnou Teslu a nebo ji ještě včas střelí za 500 a bude mít dobrej pocit, že jezdil rok zadarmo. Tak jakýsi smysl tam vidím. Pro tebe ne, ty zacáluješ měsíčně 15 tisíc za svezení po dobu 7 roků.
To jsem v klidu, nedávno jsem koupil 33 kWh baterku pro i3 2018 s nájezdem 20 000 km za 82 000 Kč. K tomu se u Tesly dají bez problému vyměnit jednotlivé moduly a vzhledem k tomu, kolik je těch aut vyrobených, tak s díly opravdu problémy nejsou a nebudou. Jen k tomu postupně vyrůstá nová generace mechaniků - ajťáků. Šikovní lidi se vždycky najdou a poradí si s tím (už nyní se to dělá). A 15 tisíc bych cáloval, kdyby to auto mělo za 7 let hodnotu 0, což nebude. K tomu si musím odečíst úsporu na palivu a servisu někde kolem 5 - 8 tisíc měsíčně.
https😐/elektrickevozy.cz/…bateriovy-clanek
Jinak pro představu například baterky i3 zde https😐/finndel.n👋bildeler.aspx?bk=062001&dk=0230
https😐/elektrickevozy.cz/…bateriovy-clanek
Jinak pro představu například baterky i3 zde https😐/finndel.n👋bildeler.aspx?bk=062001&dk=0230
Nechci ti brát iluze, ale úspěšná výměna jednotlivých modulů je pohádka. Za prvé, nikdy to nejde rozumně vybalancovat. A za druhé, ty ostatní mají cca podobný život za sebou, jako ty, kteé právě umřely. Takže pak už můžeš měnit prakticky denně.
Nechci ti brat iluze, ale sledujes data o zivotnosti Tesla baterii?
Asi ne, jinak bys nepsal hlouposti o sedmi letech...
Asi ne, jinak bys nepsal hlouposti o sedmi letech...
Ceny ojetin hovoří za vše... :-!
Jedna věc jsou zkušenosti na netu, druhá je moje zkušenost s testovací TMX 90d, která po 110tkm (který asi neměla jednoduchý), dala 200km v zimě a nazdar. Auto psalo průměrnou spotřebu něco přes 30kWh a víc to neujelo. Ano, prý už jsou navý baterky lepší, prý 90d nebyla nicmoc atd. Ale řekněme si to narovinu, za v tu dobu za cenu Cayennu dojezd 200km, to je tragédie.
Tak do toho Xka bych konkrétně taky nešel (i když TMX Long Range (100) Raven už je lepší). Ale model 3 2021 s tepelným čerpadlem a poslední generací motorů je úplně někde jinde. Spotřeba poloviční a Xko nemá dvojnásobnou baterku :-! Obecně bych si v našich podmínkách a po zkušenostech s BMW i3 už elektromobil bez tepelného čerpadla nekoupil. A hlavně tato Tesla na 18 topí jak BMW na 23. Prostě paráda. :yes: Klidně se zastav a spotřebu rád předvedu - zkušenosti z internetu 😄
Ahoj,
díky, na TM3 jsem docela zvědavej, mám v plánu si ji půjčit na víkend stejně jako E-Tron. Co by mě zajímalo je, jaká bude spotřeba TM3 při dálničních 150km/h. Pokud to bude opravdu reálně někde kolem 20 tak je to zázrak. Pokud 25 tak jsme pořád na stejným bodě a to je 300km na první nabití, na další už 250. Je to sice lepší než Etron, kterej bude po posledním updatu rád za 35kWh a tedy dojezdu 250 a na druhé už jenom něco přes 200. A to je pořád prostě hračka, jako hezká hračka, ale na delší cesty strašně omezující. Osobně jsem strašně zvědavej co udělají s updatem Taycanu, protože jsem četl, že i vrcholný modely mají rezervu ještě pro dva bateriový boxy, což by znamenalo něco jako 120kWh.
Ale velký SUV v mých očích potřebuje ideálně 150kWh využitelných, aby s tím v zimě šlo jet bez omezení 500km v kuse dálničních aspoň 150km/h.
díky, na TM3 jsem docela zvědavej, mám v plánu si ji půjčit na víkend stejně jako E-Tron. Co by mě zajímalo je, jaká bude spotřeba TM3 při dálničních 150km/h. Pokud to bude opravdu reálně někde kolem 20 tak je to zázrak. Pokud 25 tak jsme pořád na stejným bodě a to je 300km na první nabití, na další už 250. Je to sice lepší než Etron, kterej bude po posledním updatu rád za 35kWh a tedy dojezdu 250 a na druhé už jenom něco přes 200. A to je pořád prostě hračka, jako hezká hračka, ale na delší cesty strašně omezující. Osobně jsem strašně zvědavej co udělají s updatem Taycanu, protože jsem četl, že i vrcholný modely mají rezervu ještě pro dva bateriový boxy, což by znamenalo něco jako 120kWh.
Ale velký SUV v mých očích potřebuje ideálně 150kWh využitelných, aby s tím v zimě šlo jet bez omezení 500km v kuse dálničních aspoň 150km/h.
Já sice tak rychle nejezdím, ale není problém to zkusit na trase Otrokovice - Přerov - Otrokovice (samo podle předpisů :-! ). Teda spíš naopak (v Přerově je MOL zdarma 😁 ) Hlavně si půjč model 2021, ten rozdíl je fakt obrovský.
Mně to je prakticky úplně jedno, protože mi stačí podívat se na cenu 8 let starého fosilního BMW s pořizovačkou 1,25 mio (typicky BMW 5er) 😒] A když přijde na nejhorší scénář, tak ve fotovoltaice těm modulům ještě bude dobře 😉 Jinak žádné iluze nemám, mám s elektromobilem najeto přes 100 000 km za 4 roky a výměnu baterky u svého BMW i3 za sebou (ne proto, že by to bylo nutné ale proto, že nešlo ceně té baterky odolat) :yes: 😒] Další věc je, že battery packy z roku 2020 jsou úplně jinde než první battery packy z roku 2013.
BTW mluvím o výměně modulů (ty jsou 4), ne článků. Hezky vidět zde - https😐/www.teslarati.com/…stance-pictures/
BTW mluvím o výměně modulů (ty jsou 4), ne článků. Hezky vidět zde - https😐/www.teslarati.com/…stance-pictures/
Blahopreju k nove Tesle.
A tesim se, az se ozve zase Jerry, ze fanousci Tesly jsou jen virtualni. 😁
A tesim se, az se ozve zase Jerry, ze fanousci Tesly jsou jen virtualni. 😁
Ano, děkuji. Jasně virtuální fanoušci a jezdící podvod 😄 Jinak na auto jsem nedostal ani korunu jakékoliv přímé dotace. Na to že to je podvod, tak 450 km zimní dojezd a 450 koní jsou docela slušné čísla :yes:
No ale stejne dostanes spoustu palcu dolu. 😁 😁
Jinak o kvalitu M3 bych uz ted taky nemel strach.
V dnesni dobe je to absolutne bezkonkurencni EV. :yes:
Jinak o kvalitu M3 bych uz ted taky nemel strach.
V dnesni dobe je to absolutne bezkonkurencni EV. :yes:
Ale to jsou příjemné palce dolů - já mám reálné zkušenosti a oni nabourané vidění světa :yes: Jinak to auto je fakt pecka a ten výkon je monstrózní. Za ty peníze bych určitě nic podobně výkonného a 4x4 nesehnal.
Prima, ať slouží.
Jen tedy - využívat odpadní teplo z motorů a baterky - nevidím na tom žádné geniální inženýrství. Spíš jen ostudu těch ostatních, pokud to nedělají taky.
Spotřeba velice slušná :yes:
Jen tedy - využívat odpadní teplo z motorů a baterky - nevidím na tom žádné geniální inženýrství. Spíš jen ostudu těch ostatních, pokud to nedělají taky.
Spotřeba velice slušná :yes:
Moc díky.
Zní to jednoduše, ale vyrobit to je trochu složitější. Viz. zde https😐/youtu.be/eGffUODWWSE
Tím inženýrstvím jsem myslel především toto https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
Zní to jednoduše, ale vyrobit to je trochu složitější. Viz. zde https😐/youtu.be/eGffUODWWSE
Tím inženýrstvím jsem myslel především toto https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
Tady je to dobře vysvětlené a podle mě to tedy geniální inženýrství je a těžko si takový přístup dovedu představit třeba u VW :yes:
https😐/www.youtube.com/watch?…
To jsou opravdové a hodnotné inovace.
https😐/www.youtube.com/watch?…
To jsou opravdové a hodnotné inovace.
Ten kus testovaný Bjornem zas tak špičkově kvalitně nevypadal. A co je tak zvláštního na tepelném čerpadlu? Myslel jsem, že to má kdejaké Zoe.
Já mám letní, takže problém s TMPS sensory nenastal. Stejně tak vše ostatní funguje jak má. A které ZOE umí tepelkem zahřívat baterku? A topit z baterky po superchargingu?
Nevím. Ty máš vyzkoušeno, že Zoe, id ani ostatní to neumí? Mě zarazilo, že TM3 dostává tepelné čerpadlo tak pozdě.
Vidím spotřebu krabičky ZOE a 450hp 4x4 sedanu. Takže asi když dva dělají totéž, není to totéž.
https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
https😐/exnznx5w52olnfbv35td4e6o4i-adwhj77lcyoafdy-electrek-co.translate.goog/2020/03/23/tesla-model-y-heat-pump-elon-musk-best-engineering/
Je to možné. Jen si říkám, jestli nenastal iPhone efekt, kdy výrobce implementuje to, co je u konkurence 2 roky standard, a třeba to implementuje i velmi povedeně, a komunita pak vypisuje ódy o tom, jaký má zrovna tento výrobce technologický náskok.
Možná občas ano, ale zde rozhodně ne - ta spotřeba a dojezd nemají konkurenci. V podstatě se k nim blížila konkurence zezadu, tak oni udělali 2 kroky dopředu a už mají zase x let klid 😁 Jinak BMW i3 mi bere na stejných trasách cca o 30% víc a to je i3, na německé měřítka, velmi velmi úsporné BEV. :yes:
Jinak to mají dokonce zapatentované https😐/www.youtube.com/watch?…
díl 2 https😐/www.youtube.com/watch?…
díl 2 https😐/www.youtube.com/watch?…
Diesse chápu, že chtěl prodloužení smlouvy už teď. Pouští se do dlouhodobé strategie, a potřebuje jistotu, že bude udržena déle, než jedno "volební období". Takhle mu dozorčí rada ale dává najevo, že ho sice podporují, ale vlastně ve skutečnosti nevědí, co chtějí. Kdybych u nás rozjížděl podobně dlouhodobý projekt, taky si prvně pojistím to, že na své funkci budu delší dobu.
Bude mít teď Diess vůbec motivaci se snažit?
Bude mít teď Diess vůbec motivaci se snažit?
Pořád jsem nikde neviděl třeba video, jaký to má HUD (má ho nebo nemá?). A když ho nemá, kde to zatraceně má speedometr? Pořád to nikde nevidím. Doufám, že to není na tom tabletu uprostřed, to bych teda fakt nechtěl.
Čekám, že namísto odpovědi na dotaz schytám mínusy, holt pohybují se zde divní jedinci.
Čekám, že namísto odpovědi na dotaz schytám mínusy, holt pohybují se zde divní jedinci.
HUD to z nepochopitelného důvodu nemá, rychlost je v levém horním rohu tabletu - věru nic moc. Zkusil jsem toto a uvidím - je to přes sběrnici canbus a hodnocení to má solidní https😐/www.alie😜ress.com/…01172852007.html?…
To bude dobré. Já jsem si dobastlil takovou věc i do 23 let staré P406 doma na koleně, to auto ještě nemá ani OBD2 😄 Už si bez HUD speedometru neumím vůbec představit jezdit.
On se tak snaží vetřít s PR všude a oni mu všude začnou namísto jeho snažení řešit Teslu... Fňuk.
A nikdo si do teď nestěžoval. 😲
A neber si to osobně. Jinak Superb určitě není špatnej.
https😐/www.auto.cz/…-obrovske-122468
Na delsi dojizdeni je Tesla Model 3 a ne id.3.
Viz elektrikar.
Ja bych naopak z principu chtel EV platformu.
Model X (Raven) je dnes úplně jiný...
Má jiný motory, baterky i podvozek!
Tenkrát to prostě byl šrot, jde ale o to, že 3 roky stará Audi je na 90%+ to nové. Ta TMX byla mizerná od hlavy k patě. Až na pohon a sladění střídačů, to byla pecka. Ale chápu, že se ti to nehodí do krámu. Já to mám jinak, jsem schopnej uznat, že je něco šrot a něco v rámci třídy super auto. A je mi docela jedno na co to jezdí.
A taky tu nehodlam porovnavat TMX a Cayenne...
Tak prestan psat hlouposti, co jsem schopnej uznat nebo ne a o zaslepenych fanouscich...
Ty jsi s AKTUALNIM modelem taky nejel!
To je to, o co mi jde.
https😐/electrek.c👋2020/08/21/tesla-suspension-update-real-time-visualization/
Vadi mi, ze pletes svy historicky dojmy do porovnani novych aut.
Porovnani predchozi verze TMX (ke vsemu zavadejici kvuli stavu vozidla...) jeste OK. Ale posuzovat podle toho aktualni model je proste fail. :no😒br />
https😐/insideevs.com/…x-raven-details/
Ještě jsem před koupí Tesly jsem dal šanci fosilovi - měl jsem na víkend půjčenou Audi Q8 50TDI. Design super, ale ten motor!! Běs a bída, ty reakce na plyn bléééé. Stojíš v křižovatce, šlapeš a auto stojí. Chceš předjíždět - auto stojí. Chceš vyjet ze zatáčky - auto stojí. Ten motor je totální kejda - má projev jako BMW 530d 1999 s prasklou hadicí od turba. Tam jsem se definitivně utvrdil v tom, že spalovák už nechci ani omylem. K tomu jsem ty svoje popojížďky jezdil za 130 kWh / 100 km a Xko to jezdí za 30 kWh / 100 km a trojka za 16 kWh / 100 km :yes: