Novinky
A automat :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tomu bych se vyhnul obloukem.
Hele mě by zajímalo změření výkonu na kolech u manuálu a CVT. Podle mě v tý převodovce zmizne spousta výkonu. Výkony motorů, který se udávají jsou předpokládám na klice ne na kolech.
První Dacie s pěkným interierem, moderním vzhledem a jednoduchým ovládáním. :yes:
A mechanická ručka je k dispozici i u nejvyšší výbavy! A zůstaly pořádná tlačítka a mechanické ovladače. 😄 :yes: :yes: :yes: K úplné spokojenosti chybí už jen čtyřválec 1.3 TCe... A kombi verze MCV...
Takže kdyby to bylo úplně jiné auto (jiná karoserie a jiné motory), tak by byla tato Dacie úplně ideální auto.... 😲
Takže je, jako vždycky, všechno úplně špatně. 😁 😁
Nikoliv, pro většinu zákazníků bude ten přeplňovaný litr dostatečný, ovšem tu verzi kombi spousta Čechů opláče, to je jasné.. 😒
Kdyby ji ti Češi kupovali ve velkém, tak by se možná udržela. Ale jak je vidět, ani ty diskusní pláče nestály za to, aby Dacia uvažovala o další verzi MCV.
Češi kupovali MCV jako diví, ale holt jsme moc malý trh...
Neházel bych flintu do žita. U stávající generace Logana bylo MCV představeno s půlročním zpožděním - sander👋logan na podzim, MCV na jaře. Tak ještě uvidíme. Ještě jsem nečetl oficiální kategorické popření, že MCV bude. Moc se mi nechce věřit, že nové větší SUV (nástupce Lodgy/Dokker) by zároveň nahradilo MCV. Sedmimístné SUV bude pro jinou sortu zákazníků a i cena bude jistě nad Dusterem.
jj souhlas a ten 1,3 TCe by tomu slušel. Přeci jen výkonovej strop na 75 kW je dost málo. Auto je to pěkný a zasloužilo by si důstojnější motorizaci.
77kW u (těžší) Oktavie je naprosto dostatečný = zdroj RYCCARDO
Ujednoť si to
Ujednoť si to
Tak Škodovky by se měly učit, jak udělat místo pro koleno u středového panelu (stejně jako to měla Oktávka III).
Vypadá to, že Sandero tam tu vlnku u středového panelu jako mají Škodovky nemá.
Vypadá to, že Sandero tam tu vlnku u středového panelu jako mají Škodovky nemá.
Síce to nie je moja kategória áut, ale nové Sandero sa mi páči. Je na ňom vidieť, že niektoré detaily robili ľudia, ktorí rozmýšľali povedzme "sedliackým rozumom".
Páči sa mi možnosť umiestnenia mobilu na palubnej doske bez displaya (obr.10).
Super je vyriešený strešný nosič (obr. 68 + 69) - vlastne som také takmer "geniálne" riešenie ešte nevidel :yes: To nevymysleli ani v Škode v rámci "Simply clever" 😄 (škrabka v nádrži a podobné nezmysly sa môžu niekde skryť).
Predpokladám, že existuje veľa ľudí, ktorí namiesto super moderných pretechnizovaných áut so super konektivitou... dajú prednosť cenovo výhodnejším autám s praktickými riešeniami.
Až by som podozrieval automobilku, že nové Sandero navrhla nejaká "praktická žena z domácnosti" :-!. To auto vyzerá až podozrivo prakticky.
Páči sa mi možnosť umiestnenia mobilu na palubnej doske bez displaya (obr.10).
Super je vyriešený strešný nosič (obr. 68 + 69) - vlastne som také takmer "geniálne" riešenie ešte nevidel :yes: To nevymysleli ani v Škode v rámci "Simply clever" 😄 (škrabka v nádrži a podobné nezmysly sa môžu niekde skryť).
Predpokladám, že existuje veľa ľudí, ktorí namiesto super moderných pretechnizovaných áut so super konektivitou... dajú prednosť cenovo výhodnejším autám s praktickými riešeniami.
Až by som podozrieval automobilku, že nové Sandero navrhla nejaká "praktická žena z domácnosti" :-!. To auto vyzerá až podozrivo prakticky.
Tak s tím střešním nosičem to měla právě Škoda na konceptu ahoj! v roce 2002 😉
viz. fotogalerie https😐/www.autorevue.cz/…ly-chytre-napady
Ovšem byl to jen koncept, to je fakt.
viz. fotogalerie https😐/www.autorevue.cz/…ly-chytre-napady
Ovšem byl to jen koncept, to je fakt.
To, že si také riešenie ešte nevidel, neznamená, že tu nebolo už minimálne 12 rokov dozadu na Renaulte Kangoo.
http😐/www.netcarshow.com/…wallpaper_20.htm
Ja sa Simply Clever riešení nejdem zastávať, ale o tom to je. O škrabke na ľad vieš a o nosiči na Kangu nie. Prečo? Lebo Škoda robí lepší marketing. 😉
http😐/www.netcarshow.com/…wallpaper_20.htm
Ja sa Simply Clever riešení nejdem zastávať, ale o tom to je. O škrabke na ľad vieš a o nosiči na Kangu nie. Prečo? Lebo Škoda robí lepší marketing. 😉
Musím přiznat, že mi krapet spadla čelist, když jsem četl o automatické klimatizaci. Okamžitě se se mi vybavily dřívější ceníky s vysokou, ne-li nejvyšší výbavou Artcia, aby to vůbec nějak chladilo.
Stává se z toho dospělé auto. Jsem fakt zvědavý, co to udělá s cenou.
Stává se z toho dospělé auto. Jsem fakt zvědavý, co to udělá s cenou.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vyrábět se to ale bude v Maroku.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Předně díky redakci za postřehy. :yes: Dotaz: L u CVT brzdění motorem z kopce, vyšší ot./min..., tz. je L lepší než D při předjíždění? Jinak se už těsím jak v lednu půjdeme vybírat pro manželku mama car. Teď od stolu na mě udělalo největší dojem Sandero Stepway, ještě mám v merku novou C4, ale pořád ve mě hlodá červík že bych dětem (6r a 3r) dopřál větší a bezpečnější vůz jako nový Tucson. Ale pak si vzpomenu jak si děti ničeho neváží, jak manželka ztratila přední spojler na Octavii a ani o tom nevěděla... Teď si raději půjčuje můj 2r starý Duster, kde využívá všechny 4 kamery a zatím neodřela ani kolo. Jen ji štve ruční brzda a občasné chcípnutí na křižovatkách. Jo a taky nepřekryté prahy. No uvidíme co nakonec vybereme....
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Třeba to tak dopadne 😉 Ale až za 2 roky, kdy Duster pujde z domu, kde kromě benzínu žere i olej. Dle servisu je to v normě. Byli jsme projet i Atecu, ale tam jsem neměl ten pocit že je to 2x lepší, rozumněj 2x dražší auto než Duster. U toho Tucsonu, si myslím, že bych mohl mít ten pocit. Uvidíme, ted je na řadě mama car...
Jaký máte v tom Dusteru motor?
1.6 84kW, ročně najedu 15-18tis. km ale krátké trasy kolem komína. Proto jsem vzal atmo s vidinou bezproblémového provozu.
Tak v jeho případě je vysoká spotřeba oleje dost nečekaný problém...
Příčina bude v tech krátkých trasách se studeným motorem.
Asi ano. Sice se snažím nepřekračovat 3000ot./min. dokud nezhasne kontrolka studeného motoru. Sice mi ho vždy doplnili v servisu. Ale teď už tam ani nejezdím a 1x za 1/2 roku tam naleju za 70Kč origo olej a neřeším. Manželka ujede 5tis. km/rok tak si myslím, že ten nepřímovstřik CVT Stepway bude ideál. Z mého pohledu Dacia dělá normální auta pro normální lidi, fakt si nemusím nastavovat klimu přes display a ještě ve dvou podnabídkách... Dříve jsem se na Daciu díval přes prsty, ale teď.... klobouk dolů.
Otazníkem zůstává bezpečnost.
Na nové, moderní platformě? No asi na ní u Sandera bude o něco méné vysokopevnostní oceli než u Clia, ale i tak bych to šacoval na slušné deformační zóny a hodně tuhou střední část skeletu. Že to pak dostane od Euro NCAP méně hvězd za menší standardní zamoření různými pochybnými jízdními asistenty, považuji jedině za přednost! 😄
Bezpečnosťje o platforme len čiastočne.
Zcela zásadně!
Ani zdaleka ne tolik, kolik si myslíš. Nebo fakt čekáš, že skelet bude shodný s Cliem, ze stejných materiálů, stejně svařovaný, stejně provedený, a přitom to auto zůstane výrazně levnější?
Viz já 01:25. Pokud by sis to přečetl, nekladl bys mi takto nesmyslné otázky. Navíc si každý může mezi tím Sanderem a Cliem vybrat. Dle svého vkusu a peněženky. A tak to má být. Já třeba za zásadní výhodu nového Sandera považuju výrazně vyšší karoserii. Clio posledních 2 generací je pro mě příliš placaté a stísněné a crossover nechci.
Kouzlo spočívá v tom, že plat rumunského dělníka je poloviční vůči platu dělníka ve škodovce a třetinový k platu ve španělsku...
Drahy je vyvoj, technologie a lisovacie nastroje, nie zelezo. Aj to na com Dacia stavala doteraz bolo pred X rokmi moderne a drahe.
Tak to jsem naprosto v klidu, protože vývoj u té Dacie nebyl o mnoho levnější i s převzetím platformy Clia. Platforma totiž pořád není celý skelet auta, což je nejlíp vidět na porovnání rozměrů, a do toho vývoje pak vrazili taky dost velké množství peněz. CMF-B zase není tak stará platforma, aby už byla vývojově "zaplacená".
Sandero muselo kvoli predpisom dostat novu platformu. Vyvoj platformy je fixna polozka bez ohladu na pocet modelov. Pouzitie vo viac modeloch rozdeli vyvojove naklady a zarovem umozny vacsie zlavy z objemu. Samostatna polozka je cena vyvoja auta na danej platforme, ktora bola pri Sandere urcite nizsia ako pri Clie. Pri vyvoji Sandera bol kladeny doraz na jednoduchu montaz. Usetris izolacne hmoty a montujes v lacnej krajine. To spravi dost a to uz Clio patri k tym lacnejsim v B segmente.
Najpredavanejsi bude benzin s manualom, pripadne rovno vo verzii LPG. Takto sme sa dozvedeli o vsetkom, len nie o tom najpredavanejsom a najrelevantnejsom...
Panejo... proč stejně nekňučíš u testů nadupaných Oktávek se 4x4 a DSG a výbavou za mega, když nejvíce prodávané je základní TSI?
ja som sa nad tym skor pousmial, najprv sa v extra clanku pytaju, co vsetko chcu citatelia vediet, aby poskytli co najrelevantnejsie informacie a potom otestuju CVT...
P.S.
lebo tie testy oktaviek 4x4 s DSG necitam, tak ich ani nemozem komentovat...😁
P.S.
lebo tie testy oktaviek 4x4 s DSG necitam, tak ich ani nemozem komentovat...😁
to zlate Sandero by se mne docela libilo, samozrejme s manualem. Bohuzel v testech poruchovosti a v korozi neni Dacia porad alespon v prumeru, takze by to bylo slozite rozhodovani.
Nikod nikde mi ještě neodpověděl na otázku, k čemu jsou dobré ty hagusy v případě instalace napříč a nikoliv podélně. Prý na to mají dokonce patent... Vzhledem k tomu, že v tom zřejmě nejsou T-drážky, fakt netuším, k čemu to může být dobré. Leda tak snad na žebřík připevněný provazem.. 😒]
A to se setsakra cení. Navíc je to opravdu poslední evropský model, který stále má na prvním místě zákazníka a ne zelenou díru do zadku eurohujerů.
Smekám před Dacií, základ očekávám někde na 220 až 230 tis., Arctica někde kolem 260 tis.
Ale jo, konečně auto, které si můžeš dovolit, tak ho chval a uctívej.
Super je ta moderní podvozková platforma, jízdní vlastnosti i bezpečnost by tak měly být na solidní úrovni. :yes: