Jestli sledujete dění okolo pořadu The Grand Tour, pak jistě víte, že se blíží premiéra nového dílu, který se odehrává na Madagaskaru. A že Jeremy Clarkson v něm bude cestovat v upraveném Bentley Continental GT.
To je u prototypu nebo predseriovych vozidel, bohuzel, uplne normalni praxe. Napr. Kfz-Innung Schwaben (vzdelavaci stredisko pro mechaniky z celeho Svabska) ma pro vzdelavaci ucely vsechny mozny auta od Peugeotu 406 ci Fiatu Brava, pres Mini JCW, Golf VII GTI a Tiguan ABT, Audi S3 po Audi S7, Mercedes W205 nebo Porsche 911. Nektera z nich koupili sami jako bezna produkcni auta, ale naprostou vetsinu z nich dostali od vyrobce zdarma. Jedna se vsak zpravidla o predseriove nebo jinak specialni auta, ktera casto nemaji bud zadny FIN nebo takovy, ktery oficialne neexistuje. Podminkou pak je, ze v momente, kdy to auto nebude Innung dale potrebovat pro vyuku, tak ho musi nechat sesrotovat a potvrzeni o sesrtovovani predat vyrobci. Jednim z takovych aut, ktere Kfz-Innung Schwaben ma, je totiz i uplne nova Lancia Thesis V6 v barve Grigio Cellini se svetlou kuzi v nejvyssi vybave. Tedy presne takovy Thesis, jaky bych si pral. Proto jsem zjistoval, zda by byla moznost to auta od nich odkoupit. Dokonce mam i kamarada, ktery vlastni vrakoviste v Bavorsku a vydal by potvrzeni o sesrotovani, na coz by asi soukroma osoba pristoupila, ale pro Innung neco podobneho samozrejme nepripada v uvahu. Takze jsem se musel smirit s tim, ze nekde v hale stoji uplne novy Thesis presne v te specifikaci, v jake bych si ho sam jako novy objednal, ale neda se prihlasit a jednoho dne bude sesrotovan.
To je docela zajímavé, chtěl bych vědět jak přesně to mají definované. Že nemůže legálně na silnice bych pochopil, nesplní asi homologaci. Ale že nemůže na Clarksonovo pole? A může třeba do muzea?