Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Clarkson si z Madagaskaru dovezl filmové Bentley, prý si ho zamiloval. Auto ale musí do šrotu

Jan Zajíc
Diskuze (6)

Jestli sledujete dění okolo pořadu The Grand Tour, pak jistě víte, že se blíží premiéra nového dílu, který se odehrává na Madagaskaru. A že Jeremy Clarkson v něm bude cestovat v upraveném Bentley Continental GT.

Nová epizoda bude dostupná od 18. prosince na platformě Amazon Prime. Už teď ale víme, že se bude točit okolo hledání pokladu, který na tomto ostrově podle některých teorií ve 20. letech 18. století schoval pirát Oliver Levasseur.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May se za pokladem vydají v autech netradičně upravených a vybavených do terénu - Clarkson zvolil Bentley Continental GT, Hammond Ford Focus RS a May Caterham Seven 310R.

Jeremy už před premiérou prozradil, že dobrodružství na Madagaskaru bylo kvůli tamním podmínkám a absenci silnic zatím nejtěžší, jaké pod hlavičkou The Grand Tour trojice podnikla. A že jeden z vozů se do cíle nedostal.

S velkou pravděpodobností to nebylo Bentley, neboť Clarkson si svoje madagaskarské auto zamiloval. A to tak moc, že si ho nechal dovézt domů do Velké Británie. Dokonce se pochlubil, že na jednom poli na své farmě upravený Continental GT rozjel na 140 mil v hodině - tedy na 225 km/h.

Jenže radost mu nevydržela dlouho. Úřad jménem Driver and Vehicle Licensing Agency ho totiž upozornil, že Bentley začalo svůj život jako vývojový prototyp a jako takový musí být ze zákona sešrotován. "A tak jednoho brzkého dne moje milované auto - nejlepší a nejodhodlanější, jaké jsem kdy řídil - zamíří do drtičky," postěžoval si Clarkson.

Jan Zajíc
Diskuze (6)
Avatar - euro89
16. 12. 2020 17:23
Re: Prototyp musí do šrotu?
To je u prototypu nebo predseriovych vozidel, bohuzel, uplne normalni praxe. Napr. Kfz-Innung Schwaben (vzdelavaci stredisko pro mechaniky z celeho Svabska) ma pro vzdelavaci ucely vsechny mozny auta od Peugeotu 406 ci Fiatu Brava, pres Mini JCW, Golf VII GTI a Tiguan ABT, Audi S3 po Audi S7, Mercedes W205 nebo Porsche 911. Nektera z nich koupili sami jako bezna produkcni auta, ale naprostou vetsinu z nich dostali od vyrobce zdarma. Jedna se vsak zpravidla o predseriove nebo jinak specialni auta, ktera casto nemaji bud zadny FIN nebo takovy, ktery oficialne neexistuje. Podminkou pak je, ze v momente, kdy to auto nebude Innung dale potrebovat pro vyuku, tak ho musi nechat sesrotovat a potvrzeni o sesrtovovani predat vyrobci. Jednim z takovych aut, ktere Kfz-Innung Schwaben ma, je totiz i uplne nova Lancia Thesis V6 v barve Grigio Cellini se svetlou kuzi v nejvyssi vybave. Tedy presne takovy Thesis, jaky bych si pral. Proto jsem zjistoval, zda by byla moznost to auta od nich odkoupit. Dokonce mam i kamarada, ktery vlastni vrakoviste v Bavorsku a vydal by potvrzeni o sesrotovani, na coz by asi soukroma osoba pristoupila, ale pro Innung neco podobneho samozrejme nepripada v uvahu. Takze jsem se musel smirit s tim, ze nekde v hale stoji uplne novy Thesis presne v te specifikaci, v jake bych si ho sam jako novy objednal, ale neda se prihlasit a jednoho dne bude sesrotovan.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2020 08:26
Re: Jeeeeza !!!
To nebylo o naftě tobě ani státních financích po eSTéBákovi = ale Jeeeezovi ;-)
Avatar - Stejsn
16. 12. 2020 07:39
Prototyp musí do šrotu?
To je docela zajímavé, chtěl bych vědět jak přesně to mají definované. Že nemůže legálně na silnice bych pochopil, nesplní asi homologaci. Ale že nemůže na Clarksonovo pole? A může třeba do muzea?