Testy
rozhodnutím Strany a vlády 1,6 to mě dojímá :-!
jsem si zkusil, hybridní pohon funguje bez výhrad, snad jen ten zvuk R4 dýzlu. Pominu-li, že je to auto bez kufru, největší výtku mám k podvozku, vyšší váha je znát, a protože je to podvozek awd na pružinách, má éčko nesmyslně velkou světlou výšku (na těch osmnáctkách tak vypadá jako pecen na kolečkách), a celé se to houpe a naklání. To, že na balonech a při takovém zdvihu pružin se to auto neklepe na každém kamínku, je sice hezké, a logické, ale ten tzv. komfort je na úkor všech ostatních vlastností podvozku. Poslední verze infotainmentu je krok zpět, volant taky, jakkoliv redaktor ho chválí. Nejlepší verze éčka je dle mého 2019 (předchozí infotainment a předchozí volant) E450, s novým R6 mildhybridem, jezdí to za osm, podvozek výrazně lepší, krásný zvuk, ale to už se dá teď, bohužel, pořídit jen jako ojetina.
Vizualita otřesná, vůbec se m i nelíbí aktuální zadky MB klasických sedanů a kombi (vyjma C). R6 se snad ještě objednat dá, ne?
Jinak ty spotřeby jsou otřesný. K tomu by mě nic nepřesvědčilo. O ceně ani nemluvě.
Jinak ty spotřeby jsou otřesný. K tomu by mě nic nepřesvědčilo. O ceně ani nemluvě.
Mam 220d zadokolku a vazne ani se zvukem ani s projevem tohoto dieselu nemam problem. Za normlani jizdy o motoru proste nevis.
Pro zajimavost 0-100 jsem nameril opakovane POD 7,5s, coz je fakt mazec na dvoulitrovy diesel a tak velke auto a jen zadokolka (hlavne diky paradni prevodovce a 275 pneu vzadu).
Ze by bylo fajn mit tam sestivalec? BEZ DEBAT.
Ale objektivne sestivalec nepotrebujes temer vubec (na nemecke dalnici ... mozna), samozrejme vykonu neni nikdy dost, to ja beru.
Ale ten sestivalec si opravdu nechaji zaplatit - 400d zacina na 1,82 mil cenikovyc ,a to je o mnoho vic nez 220d a o dost vic nez tento hybrid.
Jo a ten infotainment - mam pred faceliftem, testoval jsem i verzi po faceliftu - a skutecne je to krok zpet. Ta verze s koleckem uprostred je proste lepsi reseni (ale dotykovy display by se obcas hodil).
Jo a k podvozku nemam vyhrady. Bohuzel jsem v lete na dvacitkach (takova byla konfigurace bez moznosti zmenit), to nejaky komfort ubere, ale zas o to lepe to vypada. A je to stale velmi dobre a popravde na 40 / 35 profilu (stejna vyska pneu ale vpredu 245 vzadu 275) dokazali temer nemozne. Mozna trochu vyhoda kombi ktere ma vzadu vzduch vzdycky. Jinak zimaky 20" nelze, takze zimaky mam taky ty nejvetsi tj 245 vsude a 19", to jen pro zajimavost. A 19" by jinak bylo naprosto idealni i v lete. Podvozek je podle me libovka.
Pro zajimavost 0-100 jsem nameril opakovane POD 7,5s, coz je fakt mazec na dvoulitrovy diesel a tak velke auto a jen zadokolka (hlavne diky paradni prevodovce a 275 pneu vzadu).
Ze by bylo fajn mit tam sestivalec? BEZ DEBAT.
Ale objektivne sestivalec nepotrebujes temer vubec (na nemecke dalnici ... mozna), samozrejme vykonu neni nikdy dost, to ja beru.
Ale ten sestivalec si opravdu nechaji zaplatit - 400d zacina na 1,82 mil cenikovyc ,a to je o mnoho vic nez 220d a o dost vic nez tento hybrid.
Jo a ten infotainment - mam pred faceliftem, testoval jsem i verzi po faceliftu - a skutecne je to krok zpet. Ta verze s koleckem uprostred je proste lepsi reseni (ale dotykovy display by se obcas hodil).
Jo a k podvozku nemam vyhrady. Bohuzel jsem v lete na dvacitkach (takova byla konfigurace bez moznosti zmenit), to nejaky komfort ubere, ale zas o to lepe to vypada. A je to stale velmi dobre a popravde na 40 / 35 profilu (stejna vyska pneu ale vpredu 245 vzadu 275) dokazali temer nemozne. Mozna trochu vyhoda kombi ktere ma vzadu vzduch vzdycky. Jinak zimaky 20" nelze, takze zimaky mam taky ty nejvetsi tj 245 vsude a 19", to jen pro zajimavost. A 19" by jinak bylo naprosto idealni i v lete. Podvozek je podle me libovka.
Zadokolka na pérech není přizdvižená, navíc, pokud máš AMG paket, tak je dokonce snížená, je to nejlepší varianta podvozku pro éčko.
O motoru nevíš, dokud se v éčku neprojedeš se šestiválcem, pak budeš tu 220d slyšet pořád. Neříkám, že je ten zvuk nějak otravný, ale je tam, po městě, při akceleraci, samo nemluvíme o tom, když jedeš 140 po dálnici, tam motor slyšet v éčku není, jedno jaký.
O motoru nevíš, dokud se v éčku neprojedeš se šestiválcem, pak budeš tu 220d slyšet pořád. Neříkám, že je ten zvuk nějak otravný, ale je tam, po městě, při akceleraci, samo nemluvíme o tom, když jedeš 140 po dálnici, tam motor slyšet v éčku není, jedno jaký.
Souhlas. Ja bych sestivalec mel, kdybych na to mel. Sel jsem se projet, byl jsem hodne hodne nahlodany, ale prislo mi to moc penez za neco, co vlastne nepotrebuju.
Jinak jo je to AMG snizeny podvozek.
Tato verze AMG night edition https😐/www.nationwide-cars.co.uk/media/model/MB_E_Class_Estate_2017_scFsNr3.jpg tj. presne takto nachlup to vypada vcetne barvy.
Jinak jo je to AMG snizeny podvozek.
Tato verze AMG night edition https😐/www.nationwide-cars.co.uk/media/model/MB_E_Class_Estate_2017_scFsNr3.jpg tj. presne takto nachlup to vypada vcetne barvy.
Nevím já měl jen 6-válec a ten si jen tak hučí, úplně je cítit tu klidnou sílu dieselu. :yes:
Dnes ale opravdu mají víceméně všechny diesely po zahřátí super zvuk i u 4-válců, a prémie určitě.
Pokud chce někdo posuzovat zvuk dle studeného režimu, tak pro něj budou diesely vždycky hlučné, benzíny jsou za studena pěkně smradlavé.
Dnes ale opravdu mají víceméně všechny diesely po zahřátí super zvuk i u 4-válců, a prémie určitě.
Pokud chce někdo posuzovat zvuk dle studeného režimu, tak pro něj budou diesely vždycky hlučné, benzíny jsou za studena pěkně smradlavé.
Podvozek E je vážně fajn, těžko se hledají chyby a když tak až v náročných zatáčkovitých pasážích se změnami výšek vozovky a v oblouku s hranou. Tam se dá nachytat na švestkách, ale jinak je fakt pěkně odladěný. Stejně tak řízení jen občas zachytíš středovou mrtvolnost nebo drobné zaváhání v prvním pohybu volantem. Jinak je to opravdu slušné. 😉
Osobně se mi u Mercedesu nejvíc líbí céčko... v kombíku... optimálně C43 AMG, nebo jako v uvozovkách budget volba C400.
AMG začíná někde 1,65... to je dost, ale takhle od monitoru BYCH asi obětoval trošku limuzínového pocitu a koupil tohle
http😐/www.classicblog.cz/…s_C43-AMG_11.jpg
AMG začíná někde 1,65... to je dost, ale takhle od monitoru BYCH asi obětoval trošku limuzínového pocitu a koupil tohle
http😐/www.classicblog.cz/…s_C43-AMG_11.jpg
Jo ma genialni cenu na to, co to je.
A pomale to taky neni, podvozek pry super.
V Anglii je C43 AMG videt necekane casto ve vsech trech karosarskych provedenich.
A pomale to taky neni, podvozek pry super.
V Anglii je C43 AMG videt necekane casto ve vsech trech karosarskych provedenich.
Opäť raz súhlas, C43AMG vidím ako ideálnu voľbu v rámci modelu a vo forme kombi ako ideál pre nadšeného otca rodiny. Už sú tam tie AMG-goodies, za ktoré si pri C400 treba priplácať (čím sa cenový rozdiel dosť stiahne) a hlavne parádny výkon a dynamika, kde sa mi pre kombi už 63 javí ako overkill. V podstate rovnako to mám u 3er (M340i) a v minulosti u S4 (kým bola ešte benzínom).
Aj keď vyberať spomedzi C43 AMG a M340i, bavorák to vyhrá (ako novší model a napriek tomu s nižšou cenovkou).
Aj keď vyberať spomedzi C43 AMG a M340i, bavorák to vyhrá (ako novší model a napriek tomu s nižšou cenovkou).
Coze to mi nejak uniklo, S4 uz neni v benzinu? To jim jako zustal benzinovy sestivalec jenom v RS4?
To jsou blazni 😄
To jsou blazni 😄
...jestli někomu vadí u BMW dvoudílná, prodloužitelná opěra stehen s tím, l že tlačí do hýždí. Pak musí mít p*del až po zadní stranu kolen, jinak si to neumím vysvětlit! :-!
Taky jsem se musel smát, p. Bureš musí mít zadek jak štýrský valach. Kdyby to napsal o sedačkách v akt. volvech, neřeknu, tam je to opravdu špatně, ale u těch dlouhých sedáků bmw, kde se vysouvá jen snad čtvrtina jeho délky, nechápu. 😁
😁 dostává se tam občas binec, to je nevýhoda, ale jinak?
Řešení s výsuvem celého sedáku je určitě lepší, ale stojí peníze, on pan redaktor nezmínil, že jsou to příplatkové sedačky AMG interieru, v základu není žádný výsuv a v nejprodávanější variantě avantgarde interieru jsou sedačky, které mají mechanický výsuv přední části sedáku, tj. MB také stále používá řešení bmw. 😉
Pravda, to bude asi podobný systém jako mají kolegové na GLB a GLC 😉 Super na odkládání věci, aby neputovaly po sedačce 😉
Mimochodem tyto sedacky v Ecku maji uplne neskutecny rozsah nastaveni ve vsech smerech.
V kazdem aute sedim co nejnize, ale v Ecku doslova nemuzu, mam 178cm a nevidim potom poradne ven. Jsou super :yes:
V kazdem aute sedim co nejnize, ale v Ecku doslova nemuzu, mam 178cm a nevidim potom poradne ven. Jsou super :yes:
Se 178 cm tě chápu, já se 192 cm už to vidím malinko jinak, bez srovnání je éčko dobrý, pak sedneš do 5er a najdeš sedačky v každém směru o kousek větší, zejména delší opěradlo, můžeš si sednout ještě níž, přitáhnout volant ještě kousek víc k sobě, prostě pro vyšší postavu je 5er lepší, já jsem si za rok v éčku sice zvyknul, ale pak jsem šel znova do 5er a hned jak jsem dosednul, říkám si, home sweet home. 😉
Cca 1x za měsíc stejně luxuju komplet interiér a vzít tu mezírku mě fakt nebolí a stejně v té mezírce najdu tak 3 drobky možná? 😁
Ale je fakt, že nekteří řidiči jsou hovada tak tam toho najdou asi víc 😄
Ale je fakt, že nekteří řidiči jsou hovada tak tam toho najdou asi víc 😄
budu řešit novej povoz pro mámu, která jezdí z 90% kolem komína, něco mezi 50km-100km a chce MB, tak mě zajímá jak jsou na tom i jejich hybridy (ale benzín) a nebo raději vsadit na klasiku benzín? Furt si totiž říkám, že raději trochu vyšší spotřebu než komplikovanější techniku a kabel, ale nemám absolutně zkušenost..
dojem z toho auta je "smutek". Což ještě umocňuje černá barva. Ale celkový designový výraz venku i uvnitř je prostě smutný. Zvenku jako kdyby se chtělo každou chvíli rozbrečet, uvnitř to není o moc lepší.
Aspoň, že technicky tenhle dojem překonává.
Aspoň, že technicky tenhle dojem překonává.
Vně baroko, uvnitř SAPA, pod kapotou prasokůň, neb doba si to žádá. A to se přece vyplatí! :-!
BMW 525xd mi jazdilo pod 6l na 100 km.
Je pravda, že z 0-100 km/h to bolo o sekundu pomalšie.
Tuto vymyslia somarinu na papierové uspokojenie EÚ, vyťažia kopec niklu a kobaltu, a je z toho pomaly ekologická super novinka. Kam to speje?
Je pravda, že z 0-100 km/h to bolo o sekundu pomalšie.
Tuto vymyslia somarinu na papierové uspokojenie EÚ, vyťažia kopec niklu a kobaltu, a je z toho pomaly ekologická super novinka. Kam to speje?
Z těch pár gramů niklu a kobaltu fakt moc velký kopec nebude. No a to tvé slavné BMW bylo z kterého roku? Bylo to aspoň v tomhle tisíciletí?
Skús si dohľadať koľko kovov sa spotrebuje na batériu a koľko rudy sa musí k tomu vyťažit, koľko vody sa pritom spotrebuje...
Ďakujem za opýtanie, 525xd bola vyrobená 6/2015, predal som ju v 1/2017. Aktuálnemu majiteľovi slúži skvele a stále má spotrebu porovnateľnú s týmto zázrakom 300de...
Keď som prvykrát počul, že diesel plug in hybrid, tak ma to potešilo ako zaujímavý počin. Ale keď čítam testy tak vo výsledku zasa jeden odrb na emisie, nič viac.
Mňa osobne tie investície do EV živia, aj teraz pripravujeme linku v Mercedese. Ale zatiaľ je to výsledok v plienkach a fakt nie je čo oslavovať.
Ďakujem za opýtanie, 525xd bola vyrobená 6/2015, predal som ju v 1/2017. Aktuálnemu majiteľovi slúži skvele a stále má spotrebu porovnateľnú s týmto zázrakom 300de...
Keď som prvykrát počul, že diesel plug in hybrid, tak ma to potešilo ako zaujímavý počin. Ale keď čítam testy tak vo výsledku zasa jeden odrb na emisie, nič viac.
Mňa osobne tie investície do EV živia, aj teraz pripravujeme linku v Mercedese. Ale zatiaľ je to výsledok v plienkach a fakt nie je čo oslavovať.
Ty spotreby co tu uvadi jsou NESMYSL!
Obyc dirsel bez elektriky jezdi za min nez co tady redaktori vypotili - problem bude mezi volantem a sedackou.
Tady se podivej https😐/www.spritmonitor.de/…62-E-Klasse.html?…
Obyc dirsel bez elektriky jezdi za min nez co tady redaktori vypotili - problem bude mezi volantem a sedackou.
Tady se podivej https😐/www.spritmonitor.de/…62-E-Klasse.html?…
Díky za odkaz, mám rád konkrétne informácie.
No ani podľa odkazu na spritmonitore mi to nevychádza, že je to nesmysel.
Je tam 57 vozidiel, väčšina majiteľov jazdí so spotrebou ako auto.cz, resp. horšou. Plus k tomu spotreba elektriny (s emisiami 610 g / kWh v ČR, plus eko záťaž pri výrobe batérií)😒br />
Prehľad spotrieb Mercedes 300 de zo spritmonitor.de😒/a>
Do 8 /100 km 7 áut
Do 7 /100 km 13 áut
Do 6 /100 km 15 áut
Do 5 /100 km 5 áut
do 4 l /100 km 10 áut
Do 3 l/100 km 7 áut
Pre porovnanie klasický 2.0 diesel Mercedes od roku 2018 jazdí tiež v drvivej väčšine so spotrebou medzi 5 a 6,5 l / 100 km.
Tento hybrid deklaruje 1,6 l / 100 km. Ale v skutočnosti je batéria možno využívaná akurát na lepšiu dynamiku a ekológii reálne nepomáha vôbec, zrejme skôr naopak.
No ani podľa odkazu na spritmonitore mi to nevychádza, že je to nesmysel.
Je tam 57 vozidiel, väčšina majiteľov jazdí so spotrebou ako auto.cz, resp. horšou. Plus k tomu spotreba elektriny (s emisiami 610 g / kWh v ČR, plus eko záťaž pri výrobe batérií)😒br />
Prehľad spotrieb Mercedes 300 de zo spritmonitor.de😒/a>
Do 8 /100 km 7 áut
Do 7 /100 km 13 áut
Do 6 /100 km 15 áut
Do 5 /100 km 5 áut
do 4 l /100 km 10 áut
Do 3 l/100 km 7 áut
Pre porovnanie klasický 2.0 diesel Mercedes od roku 2018 jazdí tiež v drvivej väčšine so spotrebou medzi 5 a 6,5 l / 100 km.
Tento hybrid deklaruje 1,6 l / 100 km. Ale v skutočnosti je batéria možno využívaná akurát na lepšiu dynamiku a ekológii reálne nepomáha vôbec, zrejme skôr naopak.
Já ti nevím, ale porovnatelně výkonná 350 d jezdí za průměrných 7,6 litru, tedy o dva a čtvrt litru hůře, než tenhle plug-in. Ano, je hezké argumentovat dvoulitrem, ale ten má o nezanedbatelných 45 kW méně (v nejvýkonnější verzi). A i ten dvoulitr je o více jak litr horší.
Ale hlavně, že ekologickou zátěž při těžbě, přepravě a zpracování ropy opět tak krásně ignoruješ. Jak typické.
Ale hlavně, že ekologickou zátěž při těžbě, přepravě a zpracování ropy opět tak krásně ignoruješ. Jak typické.
Mňa to neteší, že zatiaľ sa tie eko ambície fakt nedarí napĺňať, držím nám všetkým palce aby sa to rýchlo zlepšilo.
Neignorujem žiadnu eko záťaž, a dokonca opět a krásně, kde si to vyčítal?
Proste 300de je výtvor, ktorý ponúka lepší výkon a dynamiku, ale rozhodne to v praxi nie je eko voľba. Dokazujú to aj čísla na spritmonitor.
Podobne kamarát prešiel z Audi SQ7 na Audi SQ8 mildhybrid. Rovnaký TDI motor a dynamika. A reálne mu robí mildhybrid vyššiu spotrebu, a nie je to zábehom, ten už je dávno preč. Jazdí rovnako.
Neignorujem žiadnu eko záťaž, a dokonca opět a krásně, kde si to vyčítal?
Proste 300de je výtvor, ktorý ponúka lepší výkon a dynamiku, ale rozhodne to v praxi nie je eko voľba. Dokazujú to aj čísla na spritmonitor.
Podobne kamarát prešiel z Audi SQ7 na Audi SQ8 mildhybrid. Rovnaký TDI motor a dynamika. A reálne mu robí mildhybrid vyššiu spotrebu, a nie je to zábehom, ten už je dávno preč. Jazdí rovnako.
Ignoruješ. U elektrického pohonu se zoufale rozepisuješ o zátěži na výrobu baterek, ale to, že je nějaká zátěž na výrobu ropných paliv, to tě netrápí. Tak s tím skoč z mostu.
A co se týká samotné 300 de, já na tom spritmonitoru vidím jiná čísla. Z těch sedmapadesáti aut jsou 2/3 hluboko pod spotřebou, které dosahuje základní dvoulitrový diesel, a nebavím se vůbec o výkonnějších verzích. Třetina aut je pak pod papírovými spotřebami malých aut, a to se bavíme o dvoutunovém, pětimetrovém sedanu.
A co se týká samotné 300 de, já na tom spritmonitoru vidím jiná čísla. Z těch sedmapadesáti aut jsou 2/3 hluboko pod spotřebou, které dosahuje základní dvoulitrový diesel, a nebavím se vůbec o výkonnějších verzích. Třetina aut je pak pod papírovými spotřebami malých aut, a to se bavíme o dvoutunovém, pětimetrovém sedanu.
Spritmonitor nemá pro PHEV vypovídací hodnotu. Zaznamenává jen spotřebu paliva spal. motoru, ne elektřiny.
A že to auto váží 2,1 tuny není argument, váží tolik právě proto, že sebou tahá stovky kilo baterek. E220d má 1750 kg.
A že to auto váží 2,1 tuny není argument, váží tolik právě proto, že sebou tahá stovky kilo baterek. E220d má 1750 kg.
Ono jde spíše o to, že už se věci ženou do extrému, za každou cenu si dáme "ambiciozní" závazky, které se ale při souč. technologického stavu nedají zvládnout tak, aby z toho nelezla řešení typu, vlk se nažral...
Auta z doby před pěti lety jsou dle mého odpovídající akt. technol. poznatkům, ale ještě netrpící těmi "vlky". Např. kolega najel naší firemní 330d 2015 přes 150tis. km s průměrem 5,8 litru a je to opravdu supermix od denních poskakovaček po městě po čtyřtisícové trasy po Evropě. Můžu ti poslat fotku koncovky výfuku, mírně orezlá, po sazích ani stopy a bez močoviny. Nemám principielně nic proti hybridům, tím testovaným autem jsem jel, ale proti 350d verzi to umí nabídnout reálně navíc jen tu zelenou plaketku, a když vezmu za jakou cenu (nemyslím teď cenu auta), pak si opravdu nejsem jist, že tím děláme něco ekologického.
Auta z doby před pěti lety jsou dle mého odpovídající akt. technol. poznatkům, ale ještě netrpící těmi "vlky". Např. kolega najel naší firemní 330d 2015 přes 150tis. km s průměrem 5,8 litru a je to opravdu supermix od denních poskakovaček po městě po čtyřtisícové trasy po Evropě. Můžu ti poslat fotku koncovky výfuku, mírně orezlá, po sazích ani stopy a bez močoviny. Nemám principielně nic proti hybridům, tím testovaným autem jsem jel, ale proti 350d verzi to umí nabídnout reálně navíc jen tu zelenou plaketku, a když vezmu za jakou cenu (nemyslím teď cenu auta), pak si opravdu nejsem jist, že tím děláme něco ekologického.
S hlučným dieslovým čtyřválcem?
Špatný vtip.
PS Vím, že to v téhle třídě nebude tak zlý, ale ten nadpis je fail.
Špatný vtip.
PS Vím, že to v téhle třídě nebude tak zlý, ale ten nadpis je fail.
Pokud je tento motor v tomto aute hlucny, tak asi ani Tesla uz ti nepomuze. Nezbyva nic jineho nez Sklasse nebo Rolls Royce.
Dřív jsem jezdil A6 (B6) 2.0 TDI PD.
Ano, s Octávkou se to nedalo srovnat. M.j. přijemné ovládaní spojky.
A výborné odhlučnění.
Přesto bych to nenazval králem komfortu. U V6 benzínu bych s tím asi neměl problém.
Ano, s Octávkou se to nedalo srovnat. M.j. přijemné ovládaní spojky.
A výborné odhlučnění.
Přesto bych to nenazval králem komfortu. U V6 benzínu bych s tím asi neměl problém.
kdeze su casy peknej E-klasse .... tento prezrety banan s plastoidnym pochmurnym urazenym xichtom posobi dojmom jak keby ho vyrabali nasilu ....... v tomto zlate audiny .. sice mozno kusok nudne.. ale aspon neposobia sklesnuto ako keby im niekto odhryzol z chladica .. o technike skoda debat.. medved toto vzdy umi... skoda len ze dizajnerov ma dnes uz na houno zvlast ked sme v dobe kde uz prave dizajn predava a nie pocet koni pod kapotou... este ze aspon to Gecko nedos.rali ... zatial
Nechci tu vyzdvihovat to, co víme všichni. Tyhle PHEV shity jsou jen špuntem na zelenou díru eurohujerů a ekoteroristů bez racionálního jádra. Mercedes se s nepříznivým větrem pere statečně.
A jestli tohle má být cesta, jak udržet ve výrobě diesel i nadále a jestli tohle má být alternativou k EV shitům na druhou, tak já jen tleskám té snaze. :yes: :yes: :yes:
Bohužel už teď je tak nějak jasné, že eurohujeři do toho znovu hodí vidle a i tenhle pokus zaseknou změnou emisní normy. A tu EV mobilitu nám prostě vnutí i kdyby měli sežrat vlajku EU.
CO mi vadí nejvíc je citelný zásah do prostornosti, nadváha a celková složitost. A pak samozřejmě cena, která je asi stejně smysluplná jak tenhle celý koncept. Jenže tu máme ty eurohujery... :-!
A jestli tohle má být cesta, jak udržet ve výrobě diesel i nadále a jestli tohle má být alternativou k EV shitům na druhou, tak já jen tleskám té snaze. :yes: :yes: :yes:
Bohužel už teď je tak nějak jasné, že eurohujeři do toho znovu hodí vidle a i tenhle pokus zaseknou změnou emisní normy. A tu EV mobilitu nám prostě vnutí i kdyby měli sežrat vlajku EU.
CO mi vadí nejvíc je citelný zásah do prostornosti, nadváha a celková složitost. A pak samozřejmě cena, která je asi stejně smysluplná jak tenhle celý koncept. Jenže tu máme ty eurohujery... :-!
Je třeba si připomenout, že v téhle třídě při nezměnitelných fyzikálních zákonitostech a technologických možnostech bylo optimum již nalezeno.
Třílitrové šestiválcové diesely představují obdivuhodný mix ideálu z pohledu výrobních a provozních nákladů, kultivovanosti, dynamiky a spotřeby. Nic lepšího pro tuhle kategorii neexistuje. A v dohledné době ani nebude.
Třílitrové šestiválcové diesely představují obdivuhodný mix ideálu z pohledu výrobních a provozních nákladů, kultivovanosti, dynamiky a spotřeby. Nic lepšího pro tuhle kategorii neexistuje. A v dohledné době ani nebude.
Co to BLÁBOLÍŠ?? 😒
Ty snad nevíš že palivo pro diesly je dotované ZVÝHODNĚNÉ? Jen daní až 9 kč litr?
Ty nevíš že to není jediný MÍNUS = že srovnatelný např 3 litrový 6ti válec ten vznětový má VĚTŠÍ spotřebu ropy než zážehový? Že krát diesly v osobácích to znamená MILIONY barelů DENNĚ navíc? 😲
Ty snad nevíš že palivo pro diesly je dotované ZVÝHODNĚNÉ? Jen daní až 9 kč litr?
Ty nevíš že to není jediný MÍNUS = že srovnatelný např 3 litrový 6ti válec ten vznětový má VĚTŠÍ spotřebu ropy než zážehový? Že krát diesly v osobácích to znamená MILIONY barelů DENNĚ navíc? 😲
... ale to mas jedno ne? Hlavne ze ten provoz majitele tolik nestoji ... 😁
Ty pojedes v benzinu a vzdycky kdyz beres plnou tak mu to trosku zadotujes no, v cem je problem.
Ty pojedes v benzinu a vzdycky kdyz beres plnou tak mu to trosku zadotujes no, v cem je problem.
Jak si dosel prosim te k tem 9 korunam? Rozdil ve spotrebni dani proti benzinu je 1,5 czk a ani v tom pripade nelze hovorit o dotaci ale o cenovem zvyhodneni vuci benzinu. Kam na ty nesmyslny cifry chodis?
Po roce VYSVĚTLOVÁNÍ a odkazů = napíšeš TOHLE? 😲
1,50 czk = to myslím nebylo NIKDY. Navíc to je PLUS dph = když už to chceš po tvým vytrhávat z reality. Neskutečný je i to dodnes zpochybňování pojmu DOTOVÁNÍ = přitom Dotaci zelaná nafta znáš i ty
Absurdní nesmysl že je JEDNO jestli je to koruna na litr nebo 10 korun a furt je to STEJNÝ pojem = jsem to vysvětloval opakovaně! Prostě násobení sčítání cokoli je furt to samý = ať jde o 2x2 nebo.. to chápeš nebo?
Fakt věříš že ode mě přes různý redakce a odkazy v 6ti jazycích po toho šéfa VW = sme ti totálně mimo MY?
Kam na ty nesmyslný cifry a závěry chodíš? 😲
Na základě ČEHO vlastně myslíš že bys tomu MĚL rozumět? Že bys o tom MĚL něco vědět?? Ptám se vážně! Jak si došel k 1,5 kč na litr a že to NENÍ dotování?
1,50 czk = to myslím nebylo NIKDY. Navíc to je PLUS dph = když už to chceš po tvým vytrhávat z reality. Neskutečný je i to dodnes zpochybňování pojmu DOTOVÁNÍ = přitom Dotaci zelaná nafta znáš i ty
Absurdní nesmysl že je JEDNO jestli je to koruna na litr nebo 10 korun a furt je to STEJNÝ pojem = jsem to vysvětloval opakovaně! Prostě násobení sčítání cokoli je furt to samý = ať jde o 2x2 nebo.. to chápeš nebo?
Fakt věříš že ode mě přes různý redakce a odkazy v 6ti jazycích po toho šéfa VW = sme ti totálně mimo MY?
Kam na ty nesmyslný cifry a závěry chodíš? 😲
Na základě ČEHO vlastně myslíš že bys tomu MĚL rozumět? Že bys o tom MĚL něco vědět?? Ptám se vážně! Jak si došel k 1,5 kč na litr a že to NENÍ dotování?
Aktuálně spotřební daň nafta- 10,95 benzín- 12,84. To fakt na 9 korun rozdíl nevypadá.
Je to sice starší článek, ale je to tam popsáno celkem jasně.
https😐/www.garaz.cz/…-podoji-21000658
Opět o 9 korunách na litru rozdíl ani slovo. No rozhodně není jedno že je rozdíl ve zdanění 1 CZK nebo 10 CZK. Zeptej se nějakýho ekonoma, on ti vysvětlí rozdíl mezi 1 a 10.
Co je dotování jsem ti už nejen já, ale desítky dalších tady vysvětlovali, takže to že seš hloupej je tvůj problém. Tohle téma s tebou už dál řešit nebudu. Jen mě zajímá jak jsi došel k těm 9 korunám rozdílu mezi benzínem a naftou. Takže to buď na příkladu vysvětlíš nebo uznáš, že lžeš.
Je to sice starší článek, ale je to tam popsáno celkem jasně.
https😐/www.garaz.cz/…-podoji-21000658
Opět o 9 korunách na litru rozdíl ani slovo. No rozhodně není jedno že je rozdíl ve zdanění 1 CZK nebo 10 CZK. Zeptej se nějakýho ekonoma, on ti vysvětlí rozdíl mezi 1 a 10.
Co je dotování jsem ti už nejen já, ale desítky dalších tady vysvětlovali, takže to že seš hloupej je tvůj problém. Tohle téma s tebou už dál řešit nebudu. Jen mě zajímá jak jsi došel k těm 9 korunám rozdílu mezi benzínem a naftou. Takže to buď na příkladu vysvětlíš nebo uznáš, že lžeš.
Tvoji drzost překonává jen tvoje nabubřelostatní
Takže KDE je ta 1,50 Kč?
Ano pár dalších diskutérů BEZ vzdělání = má stejné neznalosti jako ty. Já dal odkazy v 6ti jazycích = ty nejsi schopen vysvětlit PROČ jsou podle tebe špatněTy se odvoláváš na par podobně neznalých = vnímáš ten ROZDÍL?
Tak na základě ČEHO si myslíš že bys tomu ze to je až 9 kč = měl zrovna ty rozumět?
Furt něco pleteš = naposled že Felicia byla větší než Corolla hatchback.
CO si proboha nepochopil na ty 1 koruně a 10ti? 😲
Kolik máš teda IQ a co máš za vzdělání? Tohle chápe průměrnej žák ZŠ
Takže KDE je ta 1,50 Kč?
Ano pár dalších diskutérů BEZ vzdělání = má stejné neznalosti jako ty. Já dal odkazy v 6ti jazycích = ty nejsi schopen vysvětlit PROČ jsou podle tebe špatněTy se odvoláváš na par podobně neznalých = vnímáš ten ROZDÍL?
Tak na základě ČEHO si myslíš že bys tomu ze to je až 9 kč = měl zrovna ty rozumět?
Furt něco pleteš = naposled že Felicia byla větší než Corolla hatchback.
CO si proboha nepochopil na ty 1 koruně a 10ti? 😲
Kolik máš teda IQ a co máš za vzdělání? Tohle chápe průměrnej žák ZŠ
Správně to není mých zaokrouhlených 1,50 CZK, ale exaktně napsáno 1,89 CZK. Spokojenej? Budeme teda radši psát 2 CZK nebo to ti taky bude vadit a budeme si hrát přesně na halíře?
Fajn, takže jsem rád, že přiznáváš, že s těma 9 korunama lžeš. Díky to mi stačí. :yes:
Fajn, takže jsem rád, že přiznáváš, že s těma 9 korunama lžeš. Díky to mi stačí. :yes:
Lžeš????? 😒
Ty fakt DODNES NEVÍŠ = že já nelžu? 😲
Ty (a další jak si zmínil) za lež považujete když VY něco NEchápete = to ale neni to samý
Dotování nafty = byl a je VELKEJ problém (stál a stojí nás multi-miliardy a fascinující sranda černej humor co výraz dotování = udělal s lidma bez vzdělání). Eště větší černej humor že vám (začalo to WinDieslem)
A není to ani 1,89 kč = furt je tam plus DPH a furt je to jen ČÁST zvýhodnění nafty proti benzínu! A furt se tomu říká DOTOVÁNÍ
CO si proboha nepochopil na tom že 1+1 i 10+10 = je OBOJE sčítání?
Pro začátek stačí když se přiznáš že s tou 1,50 kč to niky nebylo a zase lžeš
Jinak to co si napsal v 9:40 = JE TOTÁLNÍ BLBOST = už to chápeš?
Jinak to co sem napsal v těch 19:48 = JE SAMOZŘEJMĚ FAKT PRAVDA ověřitelná SKUTEČNOST
Ale na NIC si neuměl jako obvykle odpovědět = co ta Felicia velikosti Corolly hatchback? Už ti došlo že si to poplet?
O těch až 9 kč dotování litru nafty proti benzínu = zjevně furt ne
A to hlavní = na základě ČEHO to rozporuješ? Prostě o tom NIC NEVÍŠ = proč na základě ČEHO bys taky měl?
EDIT pusť si (tam toho je dokonce hodně včetně toho CO2 co ti bylo víckrát víc lidmi vysvětleno a furt nic) https😐/www.csfd.cz/…planete/prehled/ je to na Netflixu nebo různě ke stažení a napiš jestli je (tvoje slova když něco není po TVÝM) to tupý hovado, kretén, blbeček. Je prostě buď NAD tebou a tvýma znalostma a nebo (jako většina věcí co nechápeš) tak POD tebou = schválně kdo je blbeček, kretén, tupý hovado
Ty fakt DODNES NEVÍŠ = že já nelžu? 😲
Ty (a další jak si zmínil) za lež považujete když VY něco NEchápete = to ale neni to samý
Dotování nafty = byl a je VELKEJ problém (stál a stojí nás multi-miliardy a fascinující sranda černej humor co výraz dotování = udělal s lidma bez vzdělání). Eště větší černej humor že vám (začalo to WinDieslem)
A není to ani 1,89 kč = furt je tam plus DPH a furt je to jen ČÁST zvýhodnění nafty proti benzínu! A furt se tomu říká DOTOVÁNÍ
CO si proboha nepochopil na tom že 1+1 i 10+10 = je OBOJE sčítání?
Pro začátek stačí když se přiznáš že s tou 1,50 kč to niky nebylo a zase lžeš
Jinak to co si napsal v 9:40 = JE TOTÁLNÍ BLBOST = už to chápeš?
Jinak to co sem napsal v těch 19:48 = JE SAMOZŘEJMĚ FAKT PRAVDA ověřitelná SKUTEČNOST
Ale na NIC si neuměl jako obvykle odpovědět = co ta Felicia velikosti Corolly hatchback? Už ti došlo že si to poplet?
O těch až 9 kč dotování litru nafty proti benzínu = zjevně furt ne
A to hlavní = na základě ČEHO to rozporuješ? Prostě o tom NIC NEVÍŠ = proč na základě ČEHO bys taky měl?
EDIT pusť si (tam toho je dokonce hodně včetně toho CO2 co ti bylo víckrát víc lidmi vysvětleno a furt nic) https😐/www.csfd.cz/…planete/prehled/ je to na Netflixu nebo různě ke stažení a napiš jestli je (tvoje slova když něco není po TVÝM) to tupý hovado, kretén, blbeček. Je prostě buď NAD tebou a tvýma znalostma a nebo (jako většina věcí co nechápeš) tak POD tebou = schválně kdo je blbeček, kretén, tupý hovado
Já ti napsal naprosto jasně, že buď na příkladu demonstruješ jak si došel k těm 9 korunám nebo přiznáš, že lžeš. Na žádným příkladu si to nedemonstroval, takže lžeš. Dál tu svoji lež nemusíš rozpatlávat. Prostě to žádnejch 9 korun zvýhodnění není, i když budu kalkulovat s tím, že se díky nižší sazbě spotřební daně vypočítává DPH z nižšího základu a je tudíž nižší. Pořád z toho nevydoluješ žádných 9 korun ani omylem.
Jak sem napsal UŽ SEM TI TO (myslím VČETNĚ odkazů) vysvětloval
Jo o koruně padesát si LHAL = sám sis na to dal odkazh
Prostě tak jak sem napsal: "Až 9 kč bez dph jen zvýhodnění nafty proti benzínu jen daní" plus další pokřivení. Jsou to multi-miliardy = bez dotování nedává nafta v OA vlastně vůbec smysl
No to je fakt pokrok že si došel k tomu že to je fakt BEZ DPH
A to že to je sčítání nebo dotování ať je to 1 koruna nebo těch 9 = to už nezpochybňuješ?
Pamatuješ jak si vymyslel že německých ca 5 kč a možná slovenských ca 4 kč na litr MOŽNÁ JE DOTOVÁNÍ ale naše ca 2 koruny URČITĚ NE? To už teda chápeš = že je totální blbost? Že to je dotování ať je to koruna nebo těch 9?
Takže JAK ta Felicia?
Takže JAK si došel k tomu že zpochybňuješ odkazy v mnoha jazycích a dotování?
Takže viz ty 9:40 = chápeš už že si napsal totální blbost?
Takže ale nejvíc mě zajímá = na základě ČEHO říkáš co říkáš?
Jo o koruně padesát si LHAL = sám sis na to dal odkazh
Prostě tak jak sem napsal: "Až 9 kč bez dph jen zvýhodnění nafty proti benzínu jen daní" plus další pokřivení. Jsou to multi-miliardy = bez dotování nedává nafta v OA vlastně vůbec smysl
No to je fakt pokrok že si došel k tomu že to je fakt BEZ DPH
A to že to je sčítání nebo dotování ať je to 1 koruna nebo těch 9 = to už nezpochybňuješ?
Pamatuješ jak si vymyslel že německých ca 5 kč a možná slovenských ca 4 kč na litr MOŽNÁ JE DOTOVÁNÍ ale naše ca 2 koruny URČITĚ NE? To už teda chápeš = že je totální blbost? Že to je dotování ať je to koruna nebo těch 9?
Takže JAK ta Felicia?
Takže JAK si došel k tomu že zpochybňuješ odkazy v mnoha jazycích a dotování?
Takže viz ty 9:40 = chápeš už že si napsal totální blbost?
Takže ale nejvíc mě zajímá = na základě ČEHO říkáš co říkáš?
Napsal jsi kulovy jen sis vylhal 9 korun a ted dokola budes omilat ze to nebudes vysvetlovat protoze si to uz v minulosti jakoze vysvetloval a tim to je pro tebe vyrizeny. Proste ulhanej kripl nic jinyho nejses. Tak si na tebe odplivnout a nakopnout. Za vic nestojis.
Tvoje ubohý vulgární chování = je fakt uboze vulgární
Takže znova = na základě vlastních neznalostí urážíš? Jo vysvětloval = a jak vidno ZBYTEČNĚ
Jen v týhle diskuzi si napsal PITOMOST BLBOST KRAVINU VÝMYSL o koruně padesát ALE dál machruješ že se mýlí furt jen ostatní. To cos teď napsal = je o tobě = fakt si prolhanej (oba VÍME že si vymýšlíš) kripl a takovýho leda nakopnout a odplivnout si = za víc nestojíš
Takže přes tvou TUPOST = dotování nafty se říká DOTOVÁNÍ https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
Popravdě ještě šílenější je tohle https😐/www.obnovitelne.cz/…cistou-mobilitu/ a https😐/a2larm.cz/…nez-na-vzdelani/ přitom https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ šílený žejo? Přitom ty ses nedostal přes 1. stupeň ŽE to JE DOTOVÁNÍ
A viz to co si už dřív i v týhle diskuzi zkusil zpochybńovat jen daní je zvýhodňovaná DOTOVANÁ až 9 kč na litr (což je fakt ŠÍLENÝ). Takže na základě ČEHO si dovoluješ zpochybňovat? Nemáš vzdělání JAK bys to měl vědět? 99,9% nevíš = tak jako Jerry.Gunman atd. Divná je jen vaše posedlost tvrdit že JO = asi PROSTĚ ULHANÝ KRIPLOVÝ NIC JINÝHO NEJSTE TAK SI NA VÁS ODPLIVNOUT A NAKOPAT VÁS DO HLAVY = třeba by se aspoń minimálně rozsvítilo = a přestali byste AROGANTNĚ MACHROVAT
Takže blbečku = jo je to jen daní až 9 kč na litr a už sem ti to včetně odkazu vysvětloval. Vysvětlovat FURT DOKOLA ubožákovi co na všechno čemu nerozumí (což je všechno = 99% věcí) reaguje trapným urážením = to fakt nebaví
Tak SE aspoň neztrapńuj = a zkus pobrat = že to je tak jak sem napsal. Ostatně že to není tvá 1,5 už víš = a takhle se pleteš furt = co vlastně ta Felicia? A co ten dědek Dědek co je inteligentní a politický i technický věci vidí jako já? O kolik je starší než ty ultra mega sprostej zpátečník?
Šílenější je jen to = co tu předvádíš = absolutní ubohost. Je to asi jak si NEpochopil jak moc ekonomicky i ekologicky je absurdní = že jízdou na naftu spotřebováváme v Evropě VÍC ropy, než jízdou na benzín (jak jezdí zbytek planety)
Takže si pusť https😐/www.csfd.cz/…planete/prehled/ a všechno co chápete OBRÁCENĚ (a je tam toho DOST a DOST) znamená že jeden z vás je žvanil *** kre.tén blbeček tupý hovado
Takže znova = na základě vlastních neznalostí urážíš? Jo vysvětloval = a jak vidno ZBYTEČNĚ
Jen v týhle diskuzi si napsal PITOMOST BLBOST KRAVINU VÝMYSL o koruně padesát ALE dál machruješ že se mýlí furt jen ostatní. To cos teď napsal = je o tobě = fakt si prolhanej (oba VÍME že si vymýšlíš) kripl a takovýho leda nakopnout a odplivnout si = za víc nestojíš
Takže přes tvou TUPOST = dotování nafty se říká DOTOVÁNÍ https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
Popravdě ještě šílenější je tohle https😐/www.obnovitelne.cz/…cistou-mobilitu/ a https😐/a2larm.cz/…nez-na-vzdelani/ přitom https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ šílený žejo? Přitom ty ses nedostal přes 1. stupeň ŽE to JE DOTOVÁNÍ
A viz to co si už dřív i v týhle diskuzi zkusil zpochybńovat jen daní je zvýhodňovaná DOTOVANÁ až 9 kč na litr (což je fakt ŠÍLENÝ). Takže na základě ČEHO si dovoluješ zpochybňovat? Nemáš vzdělání JAK bys to měl vědět? 99,9% nevíš = tak jako Jerry.Gunman atd. Divná je jen vaše posedlost tvrdit že JO = asi PROSTĚ ULHANÝ KRIPLOVÝ NIC JINÝHO NEJSTE TAK SI NA VÁS ODPLIVNOUT A NAKOPAT VÁS DO HLAVY = třeba by se aspoń minimálně rozsvítilo = a přestali byste AROGANTNĚ MACHROVAT
Takže blbečku = jo je to jen daní až 9 kč na litr a už sem ti to včetně odkazu vysvětloval. Vysvětlovat FURT DOKOLA ubožákovi co na všechno čemu nerozumí (což je všechno = 99% věcí) reaguje trapným urážením = to fakt nebaví
Tak SE aspoň neztrapńuj = a zkus pobrat = že to je tak jak sem napsal. Ostatně že to není tvá 1,5 už víš = a takhle se pleteš furt = co vlastně ta Felicia? A co ten dědek Dědek co je inteligentní a politický i technický věci vidí jako já? O kolik je starší než ty ultra mega sprostej zpátečník?
Šílenější je jen to = co tu předvádíš = absolutní ubohost. Je to asi jak si NEpochopil jak moc ekonomicky i ekologicky je absurdní = že jízdou na naftu spotřebováváme v Evropě VÍC ropy, než jízdou na benzín (jak jezdí zbytek planety)
Takže si pusť https😐/www.csfd.cz/…planete/prehled/ a všechno co chápete OBRÁCENĚ (a je tam toho DOST a DOST) znamená že jeden z vás je žvanil *** kre.tén blbeček tupý hovado
Hej ty zm,rde ty mas fakt tu drzost resit nicotnej rozdil 1.5 a 1.89, coz jsem proste jen tak zhruba zaokrouhlil na korunu pade, kdyz ty sis vymyslel 9 korun, ktery nedokazes vysvetlit? Zdechni uz a otravuj zase nekoho jinyho.
Tvoje (nevy)chování trumfne i tvý neznalosti
Nicméně potvrzuje neznalosti ani učiva ZŠ = 1,89 se zaokrouhluje na 1,5
Jde ale hlavně o to VŠECHNO OSTATNÍ = od dotování který bůhvíproč popíráš po těch 9 kč/litr bez dph který z neznalosti taky
Že 1+1 i 10+10 je furt sčítání a dotování 1 korunou každý litr nebo 9 kč je furt dotování = si asi SNAD už pochopil. Extrémně sprostej býváš, když ti dochází že ses mýlil = proto máš rád ŽVANĚNÍ s Aresem a rohYpnolem a barikem atp = tam tohle nehrozí
PUSŤ si třeba na NETFLIXu ten dokument a počítej kolik rozporů kolik věci tvůj mozek chápe přesně obráceně = a pak napiš KDO je tupý hovado, blbeček, kre.též atd.
Jestli Sir David Attenborough a u nás s nim souhlasící Svěrák a Drábová a já atd atp NEBO ty a barik atd atp
Nicméně potvrzuje neznalosti ani učiva ZŠ = 1,89 se zaokrouhluje na 1,5
Jde ale hlavně o to VŠECHNO OSTATNÍ = od dotování který bůhvíproč popíráš po těch 9 kč/litr bez dph který z neznalosti taky
Že 1+1 i 10+10 je furt sčítání a dotování 1 korunou každý litr nebo 9 kč je furt dotování = si asi SNAD už pochopil. Extrémně sprostej býváš, když ti dochází že ses mýlil = proto máš rád ŽVANĚNÍ s Aresem a rohYpnolem a barikem atp = tam tohle nehrozí
PUSŤ si třeba na NETFLIXu ten dokument a počítej kolik rozporů kolik věci tvůj mozek chápe přesně obráceně = a pak napiš KDO je tupý hovado, blbeček, kre.též atd.
Jestli Sir David Attenborough a u nás s nim souhlasící Svěrák a Drábová a já atd atp NEBO ty a barik atd atp
Jasne tak me ma dochazet ze jsem se mylil potom co si mi nebyl schopen vysvetlit jakym zpusobem je nafta diky dotacim o 9 korun vyhodnejsi nez benzin. Jsem zahanben v koute. Udolal jsi me argumentama 😁 😁
Už jsem ti to včetně odkazů VYSVĚTLOVAL!
Stejně jako třeba dotování = a výsledek NULA
Člověku co
1. je nejvulgárnější diskutér českých webů
2. když ON něco nechápe uráží ostatní že ONI sou tupý hovada
3. zaokrouhluje 1,89 na 1,5 (to je ZŠ)
asi nemá cenu NIC vysvětlovat
Pusť si ten dokument (je v angličtině němčině pro tebe má české titulky) a napiš KDO je blbeček = je to souhrn vědeckých poznatků a práce 60ti let (práce pro BBC) Sira Attenborougha = souhlasí s nim Drábová Svěrák já atd atp. TY naopak od CO2 po já nevím co většinu popíráš odmítáš. Navíc vulgárním způsobem
Koukni a řekni kdo je ko,kot blb,eček kre,tén
To že dotování nafty JE DOTOVÁNÍ nafty = už si konečně POCHOPIL?
To že je jedno jestli korunu nebo devět na litr FURT je to DOTOVÁNÍ = už si konečně POCHOPIL?
To že Felicia je o třídu menší než Golf/Corolla hatchback = už si konečně POCHOPIL?
To že jezdit na naftu v OA neznamená jen NUTNOST dotovat její cenu až 9ti Kč litr ale i MILIONY barelů ropy DENNĚ navic a zoufale ne efektivní způsob pohonu = už si POCHOPIL?
To že tvoje neustálý arogantní machrování že vzdělaní jsou proti tobě tupý hovada je debil,ita = už si konečně pochopil
Stejně jako třeba dotování = a výsledek NULA
Člověku co
1. je nejvulgárnější diskutér českých webů
2. když ON něco nechápe uráží ostatní že ONI sou tupý hovada
3. zaokrouhluje 1,89 na 1,5 (to je ZŠ)
asi nemá cenu NIC vysvětlovat
Pusť si ten dokument (je v angličtině němčině pro tebe má české titulky) a napiš KDO je blbeček = je to souhrn vědeckých poznatků a práce 60ti let (práce pro BBC) Sira Attenborougha = souhlasí s nim Drábová Svěrák já atd atp. TY naopak od CO2 po já nevím co většinu popíráš odmítáš. Navíc vulgárním způsobem
Koukni a řekni kdo je ko,kot blb,eček kre,tén
To že dotování nafty JE DOTOVÁNÍ nafty = už si konečně POCHOPIL?
To že je jedno jestli korunu nebo devět na litr FURT je to DOTOVÁNÍ = už si konečně POCHOPIL?
To že Felicia je o třídu menší než Golf/Corolla hatchback = už si konečně POCHOPIL?
To že jezdit na naftu v OA neznamená jen NUTNOST dotovat její cenu až 9ti Kč litr ale i MILIONY barelů ropy DENNĚ navic a zoufale ne efektivní způsob pohonu = už si POCHOPIL?
To že tvoje neustálý arogantní machrování že vzdělaní jsou proti tobě tupý hovada je debil,ita = už si konečně pochopil
Takže ako fajn, že zladenie pohonov je hladké a plynulé, ale ten nízky dojazd zmysluplnosť hybridu marí a reálne po vybití mám len štvorvalcovú naftu s dynamikou horšou ako Éčko s najslabším spaľovákom.
teď těm samým lidem jezdí PHEV za +- totéž. Opravdu to vypadá jako nepovedený pohon.
Rozumiem, že to niekto na západe kúpi, lebo brutálne dane na spaľováky, finančné stimuly na nákup hybridov, zelené zóny v mestách a pod., u nás tá podpora ale nie je zďaleka taká a ekonomicky nevidím žiaden zmysel kúpy dízelhybridu, za cenu šesťvalca dostanem menej praktické (kufor) a horšie jazdiace auto (vysoká hmotnosť) s menšou kultivovanosťou (R4d) a hlavne s (aj na pluginy) veľmi obmedzeným elektrickým dojazdom.
Problém je ako píše dinar, ten motor vyhodili z ponuky, hoci paradoxne to bol ťahúň predajov (vidieť Éčko s iným motorom ako 3.0 naftou je zriedkavé, ak nerátam taxíky), zjavne bol priveľkou konkurenciou hybridu.
Budiž, samozřejmě je plachtění úspornější, případně může hybrid chcípnout spalovák a rekuperovat... ale obecně mi nepřijde, že by tam byl nějaký velký potenciál k úsporám... ten spíš plyne z toho, že mi na stejnou dynamiku stačí slabší (a tedy úspornější) motor.
Hybrid umi spalovak odpojit, tj. plachtil by vyrazne dal. Misto toho zapoji rekuperaci zhruba v takove mire, jakou by pripojeny spalovak premenil na teplo (ted ignoruju ucinnost rekuperace, ztraty adt. atp.).
V realu se to chova hodne podobne, jako kdyz sundas nohu z plynu v aute se spalovakem. Misto zahrivani motoru trenim a kompresi vzduchu ve valcich ale vetsinu te energie davas do baterek.
Proto jsem psal, že ideální řešení v týhle situaci je a) vypnout spalovák a tím dosáhnout tý nulový spotřeby a b) rekuperovat.
"Budiž, samozřejmě je plachtění úspornější, případně může hybrid chcípnout spalovák a rekuperovat... ale obecně mi nepřijde, že by tam byl nějaký velký potenciál k úsporám."
Velký potenciál k úsporám tam nevidím proto, že se mi to na dálnici zase tak často nestává... odhaduju, že třeba 98% paliva spálím opravdu na to, aby motor roztáčel kola (s tou efektivitou, jako to který auto má). Ve městě je to jiný, tam je ta režie vyšší - víc energie se promrhá brzděním, víc času motor vrčí na volnoběh zbytečně.
Teoreticky by to mohla být dálnice s pedálem na podlaze... ale relativně skrovná maximálka (235 na 225kW auto) vypadá, že ani v tomhle režimu nebude tak snadný tu baterku vyplácat.
Reálně ale tahle situace nenastává, kdykoli na chvilku sundám nohu z plynu, tak má soustava šanci něco do té baterie šoupnout.
Pokud se ale jede pila typicky po dálnici, tzn. jak se místo uvolní tak plná akcelerace do vysokých rychlostí, tak se samozřejmě projeví, že elektr👋baterka nemá kde brát. Čím slabší spalovák, tím víc se to projeví. Takže třeba CHR se slabou 1.8 v tom běžném režimu jakž takž zrychluje do 170 km/h, ale při snaze jet tou rychlostí pořád je poznat moment, kdy elektromotor přestane dávat a je problém udržet 160. To je opravdu trápení. Toyotí 2.0 a 2.5 už ale na udávanou maximálku 180 km/h sami o sobě stačí, takže se tam tento efekt minimalizuje, ale v dynamice zrychlení tam pořád nějaký rozdíl bude...
Jak píšu výše, při normálním používání na dálnici kdy jedete ustálenou rychlostí na kterou stačí samotný spalovák je potenciál k rekuperaci, popř. to i dohnat spalovákem jako generátorem, a pokud dojde na zrychlení tak pak má systém šťávu tam dát plný výkon ze všech motorů.
A to je přesně silná stránka PHEV - v ničem není nejlepší (na dálnici je lepší nafta, ve městě čisté EV), ale umí všechno, bez zásadních kompromisů.