Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz E 300 de 4Matic – Král komfortu s unikátním pohonem

Mercedes-Benz E je léta etalonem velkého luxusního auta, což platí i po letošním faceliftu. Jak však funguje unikátní naftový plug-in hybrid?
Zpět na článek
16. 12. 2020 13:26
16. 12. 2020 13:39
16. 12. 2020 14:31
16. 12. 2020 22:10
17. 12. 2020 08:58
17. 12. 2020 09:46
17. 12. 2020 14:54
16. 12. 2020 13:36
16. 12. 2020 13:42
16. 12. 2020 13:50
16. 12. 2020 13:58
16. 12. 2020 14:30
16. 12. 2020 23:32
17. 12. 2020 08:05
16. 12. 2020 14:59
16. 12. 2020 19:18
16. 12. 2020 15:10
16. 12. 2020 15:14
17. 12. 2020 02:57
16. 12. 2020 15:27
16. 12. 2020 15:22
16. 12. 2020 15:26
16. 12. 2020 18:35
16. 12. 2020 20:30
Avatar - iudex
16. 12. 2020 13:24
Dôvod na nadšenie?
No neviem, ale ja na rozdiel od autora moc dôvodov na nadšenie z dízelhybridu nevidím. Hlavnou devízou PHEV je schopnosť jazdy na elektrinu, kde priemerný človek by mal dať typickú prímestskú cestu do práce a späť (povedzme 40 km) na elektrinu. Ale pri reálnom dojazde 20 km to nehrozí. Popravde spotreba 30 kWh je desná, vyššiu som asi pri žiadnom teste PHEV nevidel. No a potom tu máme len naftu, ktorej v princípe pripájanie za studena robí ešte horšie, ako benzínu. Po vybití zostáva štvorvalec, ktorý ale musí ťahať brutálnych 2130 kg, teda reálna dynamika bude na podstatne horšia, ako klasické 220d.
Takže ako fajn, že zladenie pohonov je hladké a plynulé, ale ten nízky dojazd zmysluplnosť hybridu marí a reálne po vybití mám len štvorvalcovú naftu s dynamikou horšou ako Éčko s najslabším spaľovákom.
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Roman Horký
16. 12. 2020 13:26
Re: Dôvod na nadšenie?
lépe bych to nenapsal
16. 12. 2020 13:31
Re: Dôvod na nadšenie?
Ona celkově ta spotřeba je děsná. GLC s tímhle motorem jezdí celoročně průměr 7,2. Prostě nesmysl.
Avatar - _Karel_
16. 12. 2020 17:56
Re: Dôvod na nadšenie?
V dlouhodobém testu jim v zimě jezdil (naftový nehybrid) za 6,5l. https://www.auto.cz/…cedesem-e-129696
teď těm samým lidem jezdí PHEV za +- totéž. Opravdu to vypadá jako nepovedený pohon.
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 13:34
Re: Dôvod na nadšenie?
V reálu to, co do přepínání mezi pohony, není nijak dramatické, znát je to spíše jen kvůli zvuku toho dýzlu, který nepřeslechneš (ani zahřátý), nijak to ale necuká, není tam prodleva. Pokud jde o dynamiku, jede to jako předchozí 350d, tedy pěkně, nevím, jak přesně to funguje, ale řekl bych, že v hybrid režimu baterku do nuly nevybiješ, jinými slovy, nestalo se mi, že by mi zůstalo jen těžké auto s dvoulitrovým dýzlem, jelo to furt. ;-)
16. 12. 2020 13:38
Re: Dôvod na nadšenie?
Rozumím, ale těch nevýhod je oproti R6 tolik, že bych musel mít natřenou na zeleno i hlavu, abych to vzal na milost.
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 13:47
Re: Dôvod na nadšenie?
Oni to udělali šalamounsky, E350d se už nenabízí, jen čtyřstovka a tam jseš za dvě mega jen s barvou. Docela se jim ten hybrid prodává, jednak chybí v dýzlu ta šestiválcová zlatá střední, jednak to má v rámci zemí EU všechny ty zelené plaketky, můžeš do center atp., tak si to za peníze šestiválce uvědomělý Evropan koupí. ;-)
16. 12. 2020 14:23
Re: Dôvod na nadšenie?
To je celé na hlavu. Tenhle hybrid si umím představit do taxíku...
Avatar - iudex
16. 12. 2020 14:27
Re: Dôvod na nadšenie?
Nechcelo sa mi tomu veriť, že by vyhodili najpopulárnejšiu motorizáciu, tak som pozrel cenník a máš pravdu, 350d už nie je, namiesto 350d je 300de a potom až 400d. Vnímam to ako umelé vypratanie poľa, aby sa podporil predaj 300de (ktorú by v prípade existencie 350d kúpilo menej ľudí).
Rozumiem, že to niekto na západe kúpi, lebo brutálne dane na spaľováky, finančné stimuly na nákup hybridov, zelené zóny v mestách a pod., u nás tá podpora ale nie je zďaleka taká a ekonomicky nevidím žiaden zmysel kúpy dízelhybridu, za cenu šesťvalca dostanem menej praktické (kufor) a horšie jazdiace auto (vysoká hmotnosť) s menšou kultivovanosťou (R4d) a hlavne s (aj na pluginy) veľmi obmedzeným elektrickým dojazdom.
Avatar - iudex
16. 12. 2020 14:17
Re: Dôvod na nadšenie?
Jj, 350d jazdila so šesťvalcom za 7,42 l (spritmonitor). To je reálnych 1078 km na nádrž, k tomu kultivovaný prejav R6.
Problém je ako píše dinar, ten motor vyhodili z ponuky, hoci paradoxne to bol ťahúň predajov (vidieť Éčko s iným motorom ako 3.0 naftou je zriedkavé, ak nerátam taxíky), zjavne bol priveľkou konkurenciou hybridu.
16. 12. 2020 14:24
Re: Dôvod na nadšenie?
To jsou čísla...reál nikoho nezajímá. Virtuální čísílko je maticí celého systému.
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 14:27
Re: Dôvod na nadšenie?
Ještě bych to upřesnil, nový R6 ve verzi 350d se do éčka dával jen rok a půl (od půlky 2018 do zač. 2020), před tím tam byla V6 a už před faceliftem vypadl z nabídky, právě když přišla 300de. ;-)
Avatar - iudex
16. 12. 2020 14:32
Re: Dôvod na nadšenie?
Jj, viem. V6 bol o chlp menej úsporný (7,8 l) a kultivovaný ako R6, v princípe ale platí to isté.
16. 12. 2020 14:44
Re: Dôvod na nadšenie?
flotilove emisie CO2 nepustia
Avatar - iudex
16. 12. 2020 14:58
Re: Dôvod na nadšenie?
Dôvody, prečo to výrobca ponúka plne chápem; už menej dôvody, prečo by som to mal kúpiť.
17. 12. 2020 09:29
Re: Dôvod na nadšenie?
zatial prilis vela dovodov nemas :-)
16. 12. 2020 19:46
Re: Dôvod na nadšenie?
V Cechach to ekonomicky smysl nedava, na zapad od nas ano. Menim E220d za E300de a diky ruznym statnim podporam a nizsi spotrebni dani oproti klasicke nafte vyrazne usetrim. A to jsem cenou u 300de o 15tis eur vys... A tech 300de je tu cim dal tim vetsi pocet. V M-B jim muze byt reakce v CR u zadele...
17. 12. 2020 08:48
Re: Dôvod na nadšenie?
Presne tak, je to potreba videt i z pohledu “obycejneho zapadniho cloveka” a hlavne zamestnancu, protoze na zapade se vetsina tehle aut fasuje jako v cesku oktavky a superby... U nas v praci (DE) taky vetsina kolegu prechazi z E220d na E300de/E350e, pripadne z 520d na 530e. Holt kdyz zdanujes mesicne misto 1% jenom 0.5%, leasingrate neni o tolik horsi, a navic nizsi silnicni dan, tak se tech 15tis. Euro cenoveho rozdilu rychle ztrati... A sestivalec u nas vseho vsudy dosud meli dva lidi (tj. asi 5% sluzebnich aut) - ten uz vyjde mesicne dost draho, takze to musi clovek vylozene chtit. Takze minimalne u nas ho moc lidi postradat nebudou... nebo vezmou 545e, az bude.
Avatar - iudex
16. 12. 2020 14:01
Re: Dôvod na nadšenie?
edit..
Avatar - wakantanka
16. 12. 2020 13:38
Re: Dôvod na nadšenie?
Včera som práve pozeral porovnávací testy preste takého istého Ečka vs. 220d čo robili Dúbravský a Domovec z Motoringu na TA3. Asi bude BA menej upchatá ako Praha, ale im tam zďaleka neskákali pri spotrebe také čísla, ani čo sa týka elektriny, ani nafty. Priemer im tam tuším vyšiel nejakých 5,4 l na 100 km. A ak nekecal p. Dúbravský, tak elektromotor pomáha dynamike aj keď je batéria úplne vybitá, takže také strašné to nebude. Dokonca tam odznelo, že je to ideálne auto pre služobku do Ženevy kam človek dôjde na jednu nádrž. Tam dobije baterku natankuje plnú a tradá na šupu domov.
16. 12. 2020 13:44
Re: Dôvod na nadšenie?
Dieselový dvoulitr je sám o sobě tak úsporný, ze ta elektřina navíc moc znát nebude...
Avatar - Roman Horký
16. 12. 2020 13:50
Re: Dôvod na nadšenie?
Ať je úsporný (= termálně účinný) jak chce, vždycky by solidní Full hybrid se stejným motorem měl jít na 60 procent jeho spotřeby. A to i na dálnici, protože i po dálnici se jezdí z kopce a brzdí. O plugin hybridu nemluvím, ten by měl jít se spotřenou ještě níž, pokud se nabíjí, ale vzhledem k nemožnosti rozumného normování to nediskutuji.
Avatar - Emel
16. 12. 2020 21:57
Re: Dôvod na nadšenie?
Já teda na dálnici brzdím jen tehdy, když mi to tam někdo nepěkně hodí... a nebo když výjimečně jedu brzda-plyn. Jinak mi v 99% situací stačí sundat nohu z plynu... s automatem, na neutrál nevyřazuju a můj automat plachtit neumí.

Budiž, samozřejmě je plachtění úspornější, případně může hybrid chcípnout spalovák a rekuperovat... ale obecně mi nepřijde, že by tam byl nějaký velký potenciál k úsporám... ten spíš plyne z toho, že mi na stejnou dynamiku stačí slabší (a tedy úspornější) motor.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 12. 2020 08:31
Re: Dôvod na nadšenie?
On ten hybrid rekuperuje, i kdyz jen sundas nohu z plynu. Samozrejme mene, nez kdyz aktivne brzdis, ale zanedbatelne mnozstvi to neni.
Avatar - Emel
17. 12. 2020 08:56
Re: Dôvod na nadšenie?
Dobře, ale tam potenciál k úsporám není... protože aby mohlo auto k přirozenýmu zpomalování ještě rekuperovat, tak by případně muselo zpomalovat víc... což ale v těch mejch situacích není potřeba a ve finále bych musel vrátit nohu na plyn. Jedinej potenciál k úspoře je v tom netočit motorem... tj. chcípnout spalovák a místo jeho roztáčení naprázdno roztáčet dynamo.
17. 12. 2020 09:12
Re: Dôvod na nadšenie?
Pokud nejedeš totální pilu, tak obecně setrvačnost na dálnici využíváš dost aniž by sis to uvědomoval. Dnešní hybridy od Toyoty i Lexusu opravdu zvládají rekuperovat běžnou jízdou po dálnici docela dost, tzn. i spořit a zpětně to využívat.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 12. 2020 10:12
Re: Dôvod na nadšenie?
V beznem spalovaku sundas nohu z plynu, a brzdis otacenim spalovaku bez ucasti paliva - proste ho zahrivas. Predpokladam, ze po sundani nohy z plynu nezmacknes spojku nebo nezaradis neutral (u manualu).

Hybrid umi spalovak odpojit, tj. plachtil by vyrazne dal. Misto toho zapoji rekuperaci zhruba v takove mire, jakou by pripojeny spalovak premenil na teplo (ted ignoruju ucinnost rekuperace, ztraty adt. atp.).

V realu se to chova hodne podobne, jako kdyz sundas nohu z plynu v aute se spalovakem. Misto zahrivani motoru trenim a kompresi vzduchu ve valcich ale vetsinu te energie davas do baterek.
Avatar - Emel
17. 12. 2020 12:18
Re: Dôvod na nadšenie?
No takhle - u toho spalováku je to tak, že pokud dám neutrál, tak sice plachtím dál, ale motor má nenulovou spotřebu, protože něco žere na volnoběh. Pokud nechám rychlost, tak mám nulovou spotřebu, ale auto víc zpomaluje. Takže podle toho to i využívám... pokud vidím daleko před sebou zúžení, vyřazuju na neutrál a doplachtím, pokud mi někdo vjede do levého pruhu, tak brzdím motorem.
Proto jsem psal, že ideální řešení v týhle situaci je a) vypnout spalovák a tím dosáhnout tý nulový spotřeby a b) rekuperovat.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 12. 2020 12:44
Re: Dôvod na nadšenie?
Tj. presne to, co dela hybrid, ktery vypne spalovak a rekuperuje :)
Avatar - Emel
17. 12. 2020 14:52
Re: Dôvod na nadšenie?
No však to píšu už v tom prvním příspěvku :-)
"Budiž, samozřejmě je plachtění úspornější, případně může hybrid chcípnout spalovák a rekuperovat... ale obecně mi nepřijde, že by tam byl nějaký velký potenciál k úsporám."

Velký potenciál k úsporám tam nevidím proto, že se mi to na dálnici zase tak často nestává... odhaduju, že třeba 98% paliva spálím opravdu na to, aby motor roztáčel kola (s tou efektivitou, jako to který auto má). Ve městě je to jiný, tam je ta režie vyšší - víc energie se promrhá brzděním, víc času motor vrčí na volnoběh zbytečně.
Avatar - iudex
16. 12. 2020 14:09
Re: Dôvod na nadšenie?
Nechcem rýpať, ale čo presne sa myslí týmto: "elektromotor pomáha dynamike aj keď je batéria úplne vybitá"? Z logiky veci predsa vybitá batéria nemôže nijak pomôcť, keď nemá žiadnu šťavu. Ak by povedali, že batéria sa nedá úplne vybiť, teda že to pustí do povedzme 10% a potom zapne spaľovák, to by som chápal, aj s tými 10% môže baterka trocha vypomôcť. Ale vybitá? To je skrátka blbosť a redaktor asi kecal, lebo tomu sám nerozumel.
Avatar - wakantanka
16. 12. 2020 16:24
Re: Re: Dôvod na nadšenie?
Ja tomu rozumiem tak, že aj keď nie je dosť nabitá baterka, tak spaľovák vie cez generátor vyrobiť dostatok energie pre elektromotor a ten zase pomôcť dieslu, aby na tú prácu nebol sám. Teda dynamika neutrpí ani pri povedzme zjednodušene vybitej batérii.
Avatar - Emel
16. 12. 2020 22:00
Re: Re: Dôvod na nadšenie?
Formálně má pravdu Iudex - pokud bych jel s plynem na podlaze nějakou dobu, tak reálně musím skončit s baterií na nule a s výkonem pouze spalováku... protože pokud nechám spalovák nabíjet baterii a EV pomáhat, tak si vůbec nepomůžu, spíš naopak. EV přidává výkon pouze tehdy, pokud můžu brát z baterie.

Teoreticky by to mohla být dálnice s pedálem na podlaze... ale relativně skrovná maximálka (235 na 225kW auto) vypadá, že ani v tomhle režimu nebude tak snadný tu baterku vyplácat.

Reálně ale tahle situace nenastává, kdykoli na chvilku sundám nohu z plynu, tak má soustava šanci něco do té baterie šoupnout.
17. 12. 2020 09:24
Re: Re: Dôvod na nadšenie?
Z mé zkušenosti s Toyotami/Lexusem máte pravdu oba. Princip je postavený na tom co píše Wakatanka a při "normální" jízdě to s nejvyšší pravděpodobností bude stačit.

Pokud se ale jede pila typicky po dálnici, tzn. jak se místo uvolní tak plná akcelerace do vysokých rychlostí, tak se samozřejmě projeví, že elektro/baterka nemá kde brát. Čím slabší spalovák, tím víc se to projeví. Takže třeba CHR se slabou 1.8 v tom běžném režimu jakž takž zrychluje do 170 km/h, ale při snaze jet tou rychlostí pořád je poznat moment, kdy elektromotor přestane dávat a je problém udržet 160. To je opravdu trápení. Toyotí 2.0 a 2.5 už ale na udávanou maximálku 180 km/h sami o sobě stačí, takže se tam tento efekt minimalizuje, ale v dynamice zrychlení tam pořád nějaký rozdíl bude...

Jak píšu výše, při normálním používání na dálnici kdy jedete ustálenou rychlostí na kterou stačí samotný spalovák je potenciál k rekuperaci, popř. to i dohnat spalovákem jako generátorem, a pokud dojde na zrychlení tak pak má systém šťávu tam dát plný výkon ze všech motorů.
Avatar - wakantanka
17. 12. 2020 16:29
Re: Re: Re: Dôvod na nadšenie?
Ale zober si takú situáciu, že prejdeš dedinu čiste na elektrinu a na výjazde z nej máš prázdnu baterku. Chceš zrýchliť na 90 a čo ti MBUX povie že Nic nebude Bohumile!? :) Aj tak ti pomôže elektromotor a či si šťavu vezme z rezervy baterky alebo si ju krátkodobo vyrobí cez generátor je viacmenej jedno. Neviem, ale myslím si že ten generátor pri takom režime pocíti spaľovák ako keď zapneš klímu. V slabšom aute to pocitiš viac v silnejšom menej.
Avatar - Emel
17. 12. 2020 16:42
Re: Re: Re: Dôvod na nadšenie?
Nemám s tím moc zkušeností, ale osobně si myslím, že tě auto nenechá vybrat energii do nuly, ale třeba na 10% zapne spalovák (což by stejně o chvíli později muselo udělat).
Avatar - JirkaVejrazka
18. 12. 2020 09:25
Re: Re: Re: Dôvod na nadšenie?
Presne tak, prazdnou baterku prakticky nikdy mit nebudes, rozhodne ne na konci prujezdu vesnici. Nedavno jsem to popisoval na blog.auto.cz
Avatar - wakantanka
18. 12. 2020 11:44
Re: Re: Re: Dôvod na nadšenie?
No v princípe hovoríme obaja o tom istom, len trochu inak :D
Avatar - donPedro
16. 12. 2020 15:29
Re: Dôvod na nadšenie?
No jest ovšem otázkou zda-li jest MB E classe kauf pro příměstskou cestu do práce, že.
Avatar - Emel
17. 12. 2020 16:49
Re: Dôvod na nadšenie?
To je typická námitka... a typická odpověď je, že lidi povětšinou kupujou jedno auto, který musí zvládnout různý věci - denní dojíždění do kanclu, dvakrát do měsíce nějakou služebku někam dál, o víkendech výlety s rodinou, dvakrát do roka dovolenou.

A to je přesně silná stránka PHEV - v ničem není nejlepší (na dálnici je lepší nafta, ve městě čisté EV), ale umí všechno, bez zásadních kompromisů.
16. 12. 2020 19:16
Re: Dôvod na nadšenie?
A to si vem, že tenhle hybrid je i v GLE, kde to celý má dost přes 2600kg...
Avatar - Roman Horký
16. 12. 2020 13:25
Normovaná spotřeba
rozhodnutím Strany a vlády 1,6 to mě dojímá :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
16. 12. 2020 15:07
Re: Normovaná spotřeba
u benzínových PHEV to nevadí? divné ....
Avatar - Roman Horký
16. 12. 2020 15:30
Re: Normovaná spotřeba
Pochopitelně, že to vadí úplně stejně. Nevkládej mi něco co jsem neřekl.
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 13:26
Tuhle variantu
jsem si zkusil, hybridní pohon funguje bez výhrad, snad jen ten zvuk R4 dýzlu. Pominu-li, že je to auto bez kufru, největší výtku mám k podvozku, vyšší váha je znát, a protože je to podvozek awd na pružinách, má éčko nesmyslně velkou světlou výšku (na těch osmnáctkách tak vypadá jako pecen na kolečkách), a celé se to houpe a naklání. To, že na balonech a při takovém zdvihu pružin se to auto neklepe na každém kamínku, je sice hezké, a logické, ale ten tzv. komfort je na úkor všech ostatních vlastností podvozku. Poslední verze infotainmentu je krok zpět, volant taky, jakkoliv redaktor ho chválí. Nejlepší verze éčka je dle mého 2019 (předchozí infotainment a předchozí volant) E450, s novým R6 mildhybridem, jezdí to za osm, podvozek výrazně lepší, krásný zvuk, ale to už se dá teď, bohužel, pořídit jen jako ojetina.
Rozbalit vlákno
19
16. 12. 2020 13:35
Re: Tuhle variantu
Vizualita otřesná, vůbec se m i nelíbí aktuální zadky MB klasických sedanů a kombi (vyjma C). R6 se snad ještě objednat dá, ne?

Jinak ty spotřeby jsou otřesný. K tomu by mě nic nepřesvědčilo. O ceně ani nemluvě.
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 13:39
Re: Tuhle variantu
Jasně, že jo, E450 s novým R6 je v nabídce, jenže spojená s tím vizuálně nevydařeným faceliftem exterieru a vnitřkem s volantem a touchpadem na pi... ;-)
16. 12. 2020 14:28
Re: Tuhle variantu
Naštěstí je tu pořád jeden z nejvydařenějších FL mnichovské konkurence všech dob. S normální 30d/40d nebo 545e. ;-)
16. 12. 2020 14:22
Re: Tuhle variantu
Mam 220d zadokolku a vazne ani se zvukem ani s projevem tohoto dieselu nemam problem. Za normlani jizdy o motoru proste nevis.
Pro zajimavost 0-100 jsem nameril opakovane POD 7,5s, coz je fakt mazec na dvoulitrovy diesel a tak velke auto a jen zadokolka (hlavne diky paradni prevodovce a 275 pneu vzadu).

Ze by bylo fajn mit tam sestivalec? BEZ DEBAT.

Ale objektivne sestivalec nepotrebujes temer vubec (na nemecke dalnici ... mozna), samozrejme vykonu neni nikdy dost, to ja beru.
Ale ten sestivalec si opravdu nechaji zaplatit - 400d zacina na 1,82 mil cenikovyc ,a to je o mnoho vic nez 220d a o dost vic nez tento hybrid.

Jo a ten infotainment - mam pred faceliftem, testoval jsem i verzi po faceliftu - a skutecne je to krok zpet. Ta verze s koleckem uprostred je proste lepsi reseni (ale dotykovy display by se obcas hodil).

Jo a k podvozku nemam vyhrady. Bohuzel jsem v lete na dvacitkach (takova byla konfigurace bez moznosti zmenit), to nejaky komfort ubere, ale zas o to lepe to vypada. A je to stale velmi dobre a popravde na 40 / 35 profilu (stejna vyska pneu ale vpredu 245 vzadu 275) dokazali temer nemozne. Mozna trochu vyhoda kombi ktere ma vzadu vzduch vzdycky. Jinak zimaky 20" nelze, takze zimaky mam taky ty nejvetsi tj 245 vsude a 19", to jen pro zajimavost. A 19" by jinak bylo naprosto idealni i v lete. Podvozek je podle me libovka.
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 14:31
Re: Tuhle variantu
Zadokolka na pérech není přizdvižená, navíc, pokud máš AMG paket, tak je dokonce snížená, je to nejlepší varianta podvozku pro éčko.

O motoru nevíš, dokud se v éčku neprojedeš se šestiválcem, pak budeš tu 220d slyšet pořád. Neříkám, že je ten zvuk nějak otravný, ale je tam, po městě, při akceleraci, samo nemluvíme o tom, když jedeš 140 po dálnici, tam motor slyšet v éčku není, jedno jaký.
16. 12. 2020 15:10
Re: Tuhle variantu
Souhlas. Ja bych sestivalec mel, kdybych na to mel. Sel jsem se projet, byl jsem hodne hodne nahlodany, ale prislo mi to moc penez za neco, co vlastne nepotrebuju.

Jinak jo je to AMG snizeny podvozek.
Tato verze AMG night edition https://www.nationwide-cars.co.uk/media/model/MB_E_Class_Estate_2017_scFsNr3.jpg tj. presne takto nachlup to vypada vcetne barvy.
Avatar - WinDiesel
16. 12. 2020 15:12
Re: Tuhle variantu
Nevím já měl jen 6-válec a ten si jen tak hučí, úplně je cítit tu klidnou sílu dieselu. :yes:
Dnes ale opravdu mají víceméně všechny diesely po zahřátí super zvuk i u 4-válců, a prémie určitě.
Pokud chce někdo posuzovat zvuk dle studeného režimu, tak pro něj budou diesely vždycky hlučné, benzíny jsou za studena pěkně smradlavé.
17. 12. 2020 07:41
Re: Tuhle variantu
Benzin smrdí a dieselový čtyřválec má super zvuk.
Sója dokonale nahradí maso a hovězí je pěkný kentus.
17. 12. 2020 09:40
Re: Tuhle variantu
Ty si z akeho vesmiru ? :-)
16. 12. 2020 14:32
Re: Tuhle variantu
Podvozek E je vážně fajn, těžko se hledají chyby a když tak až v náročných zatáčkovitých pasážích se změnami výšek vozovky a v oblouku s hranou. Tam se dá nachytat na švestkách, ale jinak je fakt pěkně odladěný. Stejně tak řízení jen občas zachytíš středovou mrtvolnost nebo drobné zaváhání v prvním pohybu volantem. Jinak je to opravdu slušné. ;-)
16. 12. 2020 15:11
Re: Tuhle variantu
Naprosty souhlas, stale je to velke auto, ktere ma byt predevsim pohodlne. Ale i na to je ten podvozek velmi velmi schopny, popravde jsem cekal mnohem mensi agilitu. Jinak pokud chces ostrejsi podvozek, je tady jednoduse BMW 5.

Nebo pravy AMG, ale to uz jsme uplne jinde.
Avatar - Emel
16. 12. 2020 22:10
Re: Tuhle variantu
Osobně se mi u Mercedesu nejvíc líbí céčko... v kombíku... optimálně C43 AMG, nebo jako v uvozovkách budget volba C400.

AMG začíná někde 1,65... to je dost, ale takhle od monitoru BYCH asi obětoval trošku limuzínového pocitu a koupil tohle
http://www.classicblog.cz/…s_C43-AMG_11.jpg
16. 12. 2020 23:28
Re: Tuhle variantu
Jo ma genialni cenu na to, co to je.
A pomale to taky neni, podvozek pry super.
V Anglii je C43 AMG videt necekane casto ve vsech trech karosarskych provedenich.
Avatar - Emel
17. 12. 2020 08:58
Re: Tuhle variantu
Normálně bych propagoval nejsilnější motor, ale u toho céčka mi nějak přijde to slabší AMG tak akorát... s bonusem toho, že to má i trošku sportovní spirit (oproti té C400), v rámci možností středně třídního kombíku.
Avatar - iudex
17. 12. 2020 09:46
Re: Tuhle variantu
Opäť raz súhlas, C43AMG vidím ako ideálnu voľbu v rámci modelu a vo forme kombi ako ideál pre nadšeného otca rodiny. Už sú tam tie AMG-goodies, za ktoré si pri C400 treba priplácať (čím sa cenový rozdiel dosť stiahne) a hlavne parádny výkon a dynamika, kde sa mi pre kombi už 63 javí ako overkill. V podstate rovnako to mám u 3er (M340i) a v minulosti u S4 (kým bola ešte benzínom).
Aj keď vyberať spomedzi C43 AMG a M340i, bavorák to vyhrá (ako novší model a napriek tomu s nižšou cenovkou).
17. 12. 2020 12:36
Re: Tuhle variantu
Coze to mi nejak uniklo, S4 uz neni v benzinu? To jim jako zustal benzinovy sestivalec jenom v RS4?
To jsou blazni :-)
17. 12. 2020 17:53
Re: Tuhle variantu
je, ale nie v EU :) v EU su vsetky S uz len v nafte ( okrem S8 )
Avatar - Emel
17. 12. 2020 14:54
Re: Tuhle variantu
U nás je 340i v kombíku za 1,7, tj. nějakých zanedbatelných 50t nad AMG... ale výbavu jsem nezkoumal.
16. 12. 2020 13:36
Redakci...
...jestli někomu vadí u BMW dvoudílná, prodloužitelná opěra stehen s tím, l že tlačí do hýždí. Pak musí mít p*del až po zadní stranu kolen, jinak si to neumím vysvětlit! :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 13:42
Re: Redakci...
Taky jsem se musel smát, p. Bureš musí mít zadek jak štýrský valach. Kdyby to napsal o sedačkách v akt. volvech, neřeknu, tam je to opravdu špatně, ale u těch dlouhých sedáků bmw, kde se vysouvá jen snad čtvrtina jeho délky, nechápu. :D
16. 12. 2020 13:50
Re: Redakci...
:D dostává se tam občas binec, to je nevýhoda, ale jinak?
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 13:58
Re: Redakci...
Řešení s výsuvem celého sedáku je určitě lepší, ale stojí peníze, on pan redaktor nezmínil, že jsou to příplatkové sedačky AMG interieru, v základu není žádný výsuv a v nejprodávanější variantě avantgarde interieru jsou sedačky, které mají mechanický výsuv přední části sedáku, tj. MB také stále používá řešení bmw. ;-)
16. 12. 2020 14:30
Re: Redakci...
Pravda, to bude asi podobný systém jako mají kolegové na GLB a GLC ;-) Super na odkládání věci, aby neputovaly po sedačce ;-)
16. 12. 2020 23:32
Re: Redakci...
Mimochodem tyto sedacky v Ecku maji uplne neskutecny rozsah nastaveni ve vsech smerech.

V kazdem aute sedim co nejnize, ale v Ecku doslova nemuzu, mam 178cm a nevidim potom poradne ven. Jsou super :yes:
Avatar - Dinar
17. 12. 2020 08:05
Re: Redakci...
Se 178 cm tě chápu, já se 192 cm už to vidím malinko jinak, bez srovnání je éčko dobrý, pak sedneš do 5er a najdeš sedačky v každém směru o kousek větší, zejména delší opěradlo, můžeš si sednout ještě níž, přitáhnout volant ještě kousek víc k sobě, prostě pro vyšší postavu je 5er lepší, já jsem si za rok v éčku sice zvyknul, ale pak jsem šel znova do 5er a hned jak jsem dosednul, říkám si, home sweet home. ;-)
17. 12. 2020 09:29
Re: Redakci...
Rozsah nastavení sedaček v BMW je super. Příjemně mě překvapila zkušenost z X modelů, které to umožňují taky. Což v kategorii SUV není vůbec běžné...

Já to mám jako Freddka, podobná výška a v mainstreamu jsem všude v nejnižší poloze, v BMW ani zdaleka ne :D
Avatar - Alf1k
16. 12. 2020 14:59
Re: Redakci...
Cca 1x za měsíc stejně luxuju komplet interiér a vzít tu mezírku mě fakt nebolí a stejně v té mezírce najdu tak 3 drobky možná? :D
Ale je fakt, že nekteří řidiči jsou hovada tak tam toho najdou asi víc :-)
16. 12. 2020 19:18
Re: Redakci...
To vybalování podpěry stehen třeba u Touaregu je v tomdle lepší, ikdyž k perforovaný kůži se člověk nesmí chovat jako prase, takže to "zapadání" věcí bych až tolik neřešil
Avatar - Alf1k
16. 12. 2020 15:10
MB hybrid
budu řešit novej povoz pro mámu, která jezdí z 90% kolem komína, něco mezi 50km-100km a chce MB, tak mě zajímá jak jsou na tom i jejich hybridy (ale benzín) a nebo raději vsadit na klasiku benzín? Furt si totiž říkám, že raději trochu vyšší spotřebu než komplikovanější techniku a kabel, ale nemám absolutně zkušenost..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
16. 12. 2020 15:14
Re: MB hybrid
mild hybrid benzín - ten není moc složitý, ani spotřeba nebude tak zlá
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 15:27
Re: MB hybrid
Je tu ještě 300e, technicky to samé jen s benz. dvoulitrem.
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2020 15:22
První
dojem z toho auta je "smutek". Což ještě umocňuje černá barva. Ale celkový designový výraz venku i uvnitř je prostě smutný. Zvenku jako kdyby se chtělo každou chvíli rozbrečet, uvnitř to není o moc lepší.
Aspoň, že technicky tenhle dojem překonává.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
16. 12. 2020 15:26
Re: První
To auto je modré. ;-)
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2020 18:35
Re: První
Jo... máš pravdu. Doma na monitoru už to vidím, v práci na notebooku to byla čistá černá. No, aspoň je vidět, co státní správa kupuje za šmejdy. :-D Kalibrace barev zoufalá.
Avatar - donPedro
16. 12. 2020 15:27
Ach, du lieber Gott!
Vně baroko, uvnitř SAPA, pod kapotou prasokůň, neb doba si to žádá. A to se přece vyplatí! :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2020 17:41
Zasa nejaká somarina
BMW 525xd mi jazdilo pod 6l na 100 km.
Je pravda, že z 0-100 km/h to bolo o sekundu pomalšie.

Tuto vymyslia somarinu na papierové uspokojenie EÚ, vyťažia kopec niklu a kobaltu, a je z toho pomaly ekologická super novinka. Kam to speje?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2020 18:36
Re: Zasa nejaká somarina
Z těch pár gramů niklu a kobaltu fakt moc velký kopec nebude. No a to tvé slavné BMW bylo z kterého roku? Bylo to aspoň v tomhle tisíciletí?
16. 12. 2020 20:45
Re: Zasa nejaká somarina
Skús si dohľadať koľko kovov sa spotrebuje na batériu a koľko rudy sa musí k tomu vyťažit, koľko vody sa pritom spotrebuje...
Ďakujem za opýtanie, 525xd bola vyrobená 6/2015, predal som ju v 1/2017. Aktuálnemu majiteľovi slúži skvele a stále má spotrebu porovnateľnú s týmto zázrakom 300de...

Keď som prvykrát počul, že diesel plug in hybrid, tak ma to potešilo ako zaujímavý počin. Ale keď čítam testy tak vo výsledku zasa jeden odrb na emisie, nič viac.

Mňa osobne tie investície do EV živia, aj teraz pripravujeme linku v Mercedese. Ale zatiaľ je to výsledok v plienkach a fakt nie je čo oslavovať.
17. 12. 2020 03:01
Re: Zasa nejaká somarina
Ty spotreby co tu uvadi jsou NESMYSL!
Obyc dirsel bez elektriky jezdi za min nez co tady redaktori vypotili - problem bude mezi volantem a sedackou.
Tady se podivej https://www.spritmonitor.de/…62-E-Klasse.html?…
17. 12. 2020 07:49
Re: Zasa nejaká somarina
Díky za odkaz, mám rád konkrétne informácie.
No ani podľa odkazu na spritmonitore mi to nevychádza, že je to nesmysel.

Je tam 57 vozidiel, väčšina majiteľov jazdí so spotrebou ako auto.cz, resp. horšou. Plus k tomu spotreba elektriny (s emisiami 610 g / kWh v ČR, plus eko záťaž pri výrobe batérií):

Prehľad spotrieb Mercedes 300 de zo spritmonitor.de:
Do 8 /100 km 7 áut
Do 7 /100 km 13 áut
Do 6 /100 km 15 áut
Do 5 /100 km 5 áut
do 4 l /100 km 10 áut
Do 3 l/100 km 7 áut

Pre porovnanie klasický 2.0 diesel Mercedes od roku 2018 jazdí tiež v drvivej väčšine so spotrebou medzi 5 a 6,5 l / 100 km.
Tento hybrid deklaruje 1,6 l / 100 km. Ale v skutočnosti je batéria možno využívaná akurát na lepšiu dynamiku a ekológii reálne nepomáha vôbec, zrejme skôr naopak.
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2020 08:06
Re: Zasa nejaká somarina
Já ti nevím, ale porovnatelně výkonná 350 d jezdí za průměrných 7,6 litru, tedy o dva a čtvrt litru hůře, než tenhle plug-in. Ano, je hezké argumentovat dvoulitrem, ale ten má o nezanedbatelných 45 kW méně (v nejvýkonnější verzi). A i ten dvoulitr je o více jak litr horší.
Ale hlavně, že ekologickou zátěž při těžbě, přepravě a zpracování ropy opět tak krásně ignoruješ. Jak typické.
17. 12. 2020 08:19
Re: Zasa nejaká somarina
Mňa to neteší, že zatiaľ sa tie eko ambície fakt nedarí napĺňať, držím nám všetkým palce aby sa to rýchlo zlepšilo.

Neignorujem žiadnu eko záťaž, a dokonca opět a krásně, kde si to vyčítal?
Proste 300de je výtvor, ktorý ponúka lepší výkon a dynamiku, ale rozhodne to v praxi nie je eko voľba. Dokazujú to aj čísla na spritmonitor.

Podobne kamarát prešiel z Audi SQ7 na Audi SQ8 mildhybrid. Rovnaký TDI motor a dynamika. A reálne mu robí mildhybrid vyššiu spotrebu, a nie je to zábehom, ten už je dávno preč. Jazdí rovnako.
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2020 10:33
Re: Zasa nejaká somarina
Ignoruješ. U elektrického pohonu se zoufale rozepisuješ o zátěži na výrobu baterek, ale to, že je nějaká zátěž na výrobu ropných paliv, to tě netrápí. Tak s tím skoč z mostu.
A co se týká samotné 300 de, já na tom spritmonitoru vidím jiná čísla. Z těch sedmapadesáti aut jsou 2/3 hluboko pod spotřebou, které dosahuje základní dvoulitrový diesel, a nebavím se vůbec o výkonnějších verzích. Třetina aut je pak pod papírovými spotřebami malých aut, a to se bavíme o dvoutunovém, pětimetrovém sedanu.
17. 12. 2020 12:07
Re: Zasa nejaká somarina
Neber to tak vážne :)
Avatar - Dinar
17. 12. 2020 12:15
Re: Zasa nejaká somarina
Spritmonitor nemá pro PHEV vypovídací hodnotu. Zaznamenává jen spotřebu paliva spal. motoru, ne elektřiny.

A že to auto váží 2,1 tuny není argument, váží tolik právě proto, že sebou tahá stovky kilo baterek. E220d má 1750 kg.
Avatar - JirkaVejrazka
17. 12. 2020 13:08
Re: Zasa nejaká somarina
On umi zaznamenavat i elektrinu, ale je desna pruda to tam psat. Me to prestalo bavit presne po dvou dobijenich.
Avatar - Dinar
17. 12. 2020 08:17
Re: Zasa nejaká somarina
Ono jde spíše o to, že už se věci ženou do extrému, za každou cenu si dáme "ambiciozní" závazky, které se ale při souč. technologického stavu nedají zvládnout tak, aby z toho nelezla řešení typu, vlk se nažral...

Auta z doby před pěti lety jsou dle mého odpovídající akt. technol. poznatkům, ale ještě netrpící těmi "vlky". Např. kolega najel naší firemní 330d 2015 přes 150tis. km s průměrem 5,8 litru a je to opravdu supermix od denních poskakovaček po městě po čtyřtisícové trasy po Evropě. Můžu ti poslat fotku koncovky výfuku, mírně orezlá, po sazích ani stopy a bez močoviny. Nemám principielně nic proti hybridům, tím testovaným autem jsem jel, ale proti 350d verzi to umí nabídnout reálně navíc jen tu zelenou plaketku, a když vezmu za jakou cenu (nemyslím teď cenu auta), pak si opravdu nejsem jist, že tím děláme něco ekologického.
Avatar - Emel
17. 12. 2020 09:00
Re: Zasa nejaká somarina
...a nebo spíš řešení typu "vlk hladoví a koza má ukouslou hlavu" :-)
Avatar - Dinar
17. 12. 2020 10:50
Re: Zasa nejaká somarina
:D :yes:
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2020 11:26
Re: Zasa nejaká somarina
Já mám pocit, že eurohujeři chtějí, aby ten vlk nežral kozu, ale aby žral rovnou trávu. Jenže zapomínají, že i kdyby toho vlka naučili žrát trávu, tak koza zdechne protože trávu jí sežerou vlci.
16. 12. 2020 19:44
Král komfortu LOL
S hlučným dieslovým čtyřválcem?
Špatný vtip.

PS Vím, že to v téhle třídě nebude tak zlý, ale ten nadpis je fail.
Rozbalit vlákno
4
17. 12. 2020 03:07
Re: Král komfortu LOL
Pokud je tento motor v tomto aute hlucny, tak asi ani Tesla uz ti nepomuze. Nezbyva nic jineho nez Sklasse nebo Rolls Royce.
17. 12. 2020 07:43
Re: Král komfortu LOL
Poradny polštář utlumi i výstřel z pistole - vyzkoušeno :yes:
17. 12. 2020 09:27
Re: Král komfortu LOL
Dřív jsem jezdil A6 (B6) 2.0 TDI PD.
Ano, s Octávkou se to nedalo srovnat. M.j. přijemné ovládaní spojky.
A výborné odhlučnění.
Přesto bych to nenazval králem komfortu. U V6 benzínu bych s tím asi neměl problém.
18. 12. 2020 08:31
Re: Král komfortu LOL
No to už ale bude let. 2,0TDI PD nebyl nikdy tichošlápek, spíš naopak.
Avatar - 3_diamanty
16. 12. 2020 20:01
najskaredsie Ecko
kdeze su casy peknej E-klasse .... tento prezrety banan s plastoidnym pochmurnym urazenym xichtom posobi dojmom jak keby ho vyrabali nasilu ....... v tomto zlate audiny .. sice mozno kusok nudne.. ale aspon neposobia sklesnuto ako keby im niekto odhryzol z chladica .. o technike skoda debat.. medved toto vzdy umi... skoda len ze dizajnerov ma dnes uz na houno zvlast ked sme v dobe kde uz prave dizajn predava a nie pocet koni pod kapotou... este ze aspon to Gecko nedos.rali ... zatial
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Londonbridge
18. 12. 2020 20:04
Re: najskaredsie Ecko
Tak silno kritizujes tie Mercedesy a nic o nich nevies. Prejazdi v Ecku nej 20 tisic km a ukludnis sa ;-)
16. 12. 2020 20:30
ehm...
... sorry, do téhle diskuse jsem psát nechtěl.... proč to neumí mazat příspěvky? ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2020 11:21
Zachraňte diesel!
Nechci tu vyzdvihovat to, co víme všichni. Tyhle PHEV shity jsou jen špuntem na zelenou díru eurohujerů a ekoteroristů bez racionálního jádra. Mercedes se s nepříznivým větrem pere statečně.

A jestli tohle má být cesta, jak udržet ve výrobě diesel i nadále a jestli tohle má být alternativou k EV shitům na druhou, tak já jen tleskám té snaze. :yes: :yes: :yes:

Bohužel už teď je tak nějak jasné, že eurohujeři do toho znovu hodí vidle a i tenhle pokus zaseknou změnou emisní normy. A tu EV mobilitu nám prostě vnutí i kdyby měli sežrat vlajku EU.

CO mi vadí nejvíc je citelný zásah do prostornosti, nadváha a celková složitost. A pak samozřejmě cena, která je asi stejně smysluplná jak tenhle celý koncept. Jenže tu máme ty eurohujery... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2020 11:40
Je třeba si připomenout
Je třeba si připomenout, že v téhle třídě při nezměnitelných fyzikálních zákonitostech a technologických možnostech bylo optimum již nalezeno.

Třílitrové šestiválcové diesely představují obdivuhodný mix ideálu z pohledu výrobních a provozních nákladů, kultivovanosti, dynamiky a spotřeby. Nic lepšího pro tuhle kategorii neexistuje. A v dohledné době ani nebude.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2020 18:47
Re: Je třeba si připomenout
Jdi už s tou svou propagandou do prĐele.
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2020 19:48
Re: Je třeba si připomenout
Co to BLÁBOLÍŠ?? :-(

Ty snad nevíš že palivo pro diesly je dotované ZVÝHODNĚNÉ? Jen daní až 9 kč litr?

Ty nevíš že to není jediný MÍNUS = že srovnatelný např 3 litrový 6ti válec ten vznětový má VĚTŠÍ spotřebu ropy než zážehový? Že krát diesly v osobácích to znamená MILIONY barelů DENNĚ navíc? :-O
18. 12. 2020 01:06
Re: Je třeba si připomenout
... ale to mas jedno ne? Hlavne ze ten provoz majitele tolik nestoji ... :D
Ty pojedes v benzinu a vzdycky kdyz beres plnou tak mu to trosku zadotujes no, v cem je problem.
18. 12. 2020 09:40
Re: Je třeba si připomenout
Jak si dosel prosim te k tem 9 korunam? Rozdil ve spotrebni dani proti benzinu je 1,5 czk a ani v tom pripade nelze hovorit o dotaci ale o cenovem zvyhodneni vuci benzinu. Kam na ty nesmyslny cifry chodis?
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2020 11:55
Re: Je třeba si připomenout
Po roce VYSVĚTLOVÁNÍ a odkazů = napíšeš TOHLE? :-O

1,50 czk = to myslím nebylo NIKDY. Navíc to je PLUS dph = když už to chceš po tvým vytrhávat z reality. Neskutečný je i to dodnes zpochybňování pojmu DOTOVÁNÍ = přitom Dotaci zelaná nafta znáš i ty
Absurdní nesmysl že je JEDNO jestli je to koruna na litr nebo 10 korun a furt je to STEJNÝ pojem = jsem to vysvětloval opakovaně! Prostě násobení sčítání cokoli je furt to samý = ať jde o 2x2 nebo.. to chápeš nebo?

Fakt věříš že ode mě přes různý redakce a odkazy v 6ti jazycích po toho šéfa VW = sme ti totálně mimo MY?

Kam na ty nesmyslný cifry a závěry chodíš? :-O
Na základě ČEHO vlastně myslíš že bys tomu MĚL rozumět? Že bys o tom MĚL něco vědět?? Ptám se vážně! Jak si došel k 1,5 kč na litr a že to NENÍ dotování?
18. 12. 2020 12:46
Re: Je třeba si připomenout
Aktuálně spotřební daň nafta- 10,95 benzín- 12,84. To fakt na 9 korun rozdíl nevypadá.

Je to sice starší článek, ale je to tam popsáno celkem jasně.

https://www.garaz.cz/…-podoji-21000658

Opět o 9 korunách na litru rozdíl ani slovo. No rozhodně není jedno že je rozdíl ve zdanění 1 CZK nebo 10 CZK. Zeptej se nějakýho ekonoma, on ti vysvětlí rozdíl mezi 1 a 10.

Co je dotování jsem ti už nejen já, ale desítky dalších tady vysvětlovali, takže to že seš hloupej je tvůj problém. Tohle téma s tebou už dál řešit nebudu. Jen mě zajímá jak jsi došel k těm 9 korunám rozdílu mezi benzínem a naftou. Takže to buď na příkladu vysvětlíš nebo uznáš, že lžeš.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2020 13:11
Re: Je třeba si připomenout
Tvoji drzost překonává jen tvoje nabubřelostatní

Takže KDE je ta 1,50 Kč?

Ano pár dalších diskutérů BEZ vzdělání = má stejné neznalosti jako ty. Já dal odkazy v 6ti jazycích = ty nejsi schopen vysvětlit PROČ jsou podle tebe špatněTy se odvoláváš na par podobně neznalých = vnímáš ten ROZDÍL?

Tak na základě ČEHO si myslíš že bys tomu ze to je až 9 kč = měl zrovna ty rozumět?
Furt něco pleteš = naposled že Felicia byla větší než Corolla hatchback.

CO si proboha nepochopil na ty 1 koruně a 10ti? :-O
Kolik máš teda IQ a co máš za vzdělání? Tohle chápe průměrnej žák ZŠ
18. 12. 2020 13:44
Re: Je třeba si připomenout
Správně to není mých zaokrouhlených 1,50 CZK, ale exaktně napsáno 1,89 CZK. Spokojenej? Budeme teda radši psát 2 CZK nebo to ti taky bude vadit a budeme si hrát přesně na halíře?

Fajn, takže jsem rád, že přiznáváš, že s těma 9 korunama lžeš. Díky to mi stačí. :yes:
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2020 15:02
Re: Je třeba si připomenout
Lžeš????? :-(
Ty fakt DODNES NEVÍŠ = že já nelžu? :-O
Ty (a další jak si zmínil) za lež považujete když VY něco NEchápete = to ale neni to samý

Dotování nafty = byl a je VELKEJ problém (stál a stojí nás multi-miliardy a fascinující sranda černej humor co výraz dotování = udělal s lidma bez vzdělání). Eště větší černej humor že vám (začalo to WinDieslem)

A není to ani 1,89 kč = furt je tam plus DPH a furt je to jen ČÁST zvýhodnění nafty proti benzínu! A furt se tomu říká DOTOVÁNÍ

CO si proboha nepochopil na tom že 1+1 i 10+10 = je OBOJE sčítání?

Pro začátek stačí když se přiznáš že s tou 1,50 kč to niky nebylo a zase lžeš

Jinak to co si napsal v 9:40 = JE TOTÁLNÍ BLBOST = už to chápeš?
Jinak to co sem napsal v těch 19:48 = JE SAMOZŘEJMĚ FAKT PRAVDA ověřitelná SKUTEČNOST

Ale na NIC si neuměl jako obvykle odpovědět = co ta Felicia velikosti Corolly hatchback? Už ti došlo že si to poplet?
O těch až 9 kč dotování litru nafty proti benzínu = zjevně furt ne
A to hlavní = na základě ČEHO to rozporuješ? Prostě o tom NIC NEVÍŠ = proč na základě ČEHO bys taky měl?

EDIT pusť si (tam toho je dokonce hodně včetně toho CO2 co ti bylo víckrát víc lidmi vysvětleno a furt nic) https://www.csfd.cz/…planete/prehled/ je to na Netflixu nebo různě ke stažení a napiš jestli je (tvoje slova když něco není po TVÝM) to tupý hovado, kretén, blbeček. Je prostě buď NAD tebou a tvýma znalostma a nebo (jako většina věcí co nechápeš) tak POD tebou = schválně kdo je blbeček, kretén, tupý hovado
18. 12. 2020 15:22
Re: Je třeba si připomenout
Já ti napsal naprosto jasně, že buď na příkladu demonstruješ jak si došel k těm 9 korunám nebo přiznáš, že lžeš. Na žádným příkladu si to nedemonstroval, takže lžeš. Dál tu svoji lež nemusíš rozpatlávat. Prostě to žádnejch 9 korun zvýhodnění není, i když budu kalkulovat s tím, že se díky nižší sazbě spotřební daně vypočítává DPH z nižšího základu a je tudíž nižší. Pořád z toho nevydoluješ žádných 9 korun ani omylem.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2020 15:26
Re: Je třeba si připomenout
Jak sem napsal UŽ SEM TI TO (myslím VČETNĚ odkazů) vysvětloval

Jo o koruně padesát si LHAL = sám sis na to dal odkazh

Prostě tak jak sem napsal: "Až 9 kč bez dph jen zvýhodnění nafty proti benzínu jen daní" plus další pokřivení. Jsou to multi-miliardy = bez dotování nedává nafta v OA vlastně vůbec smysl
No to je fakt pokrok že si došel k tomu že to je fakt BEZ DPH
A to že to je sčítání nebo dotování ať je to 1 koruna nebo těch 9 = to už nezpochybňuješ?
Pamatuješ jak si vymyslel že německých ca 5 kč a možná slovenských ca 4 kč na litr MOŽNÁ JE DOTOVÁNÍ ale naše ca 2 koruny URČITĚ NE? To už teda chápeš = že je totální blbost? Že to je dotování ať je to koruna nebo těch 9?

Takže JAK ta Felicia?
Takže JAK si došel k tomu že zpochybňuješ odkazy v mnoha jazycích a dotování?
Takže viz ty 9:40 = chápeš už že si napsal totální blbost?
Takže ale nejvíc mě zajímá = na základě ČEHO říkáš co říkáš?
18. 12. 2020 17:06
Re: Je třeba si připomenout
Napsal jsi kulovy jen sis vylhal 9 korun a ted dokola budes omilat ze to nebudes vysvetlovat protoze si to uz v minulosti jakoze vysvetloval a tim to je pro tebe vyrizeny. Proste ulhanej kripl nic jinyho nejses. Tak si na tebe odplivnout a nakopnout. Za vic nestojis.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2020 18:21
Re: Je třeba si připomenout
Tvoje ubohý vulgární chování = je fakt uboze vulgární

Takže znova = na základě vlastních neznalostí urážíš? Jo vysvětloval = a jak vidno ZBYTEČNĚ

Jen v týhle diskuzi si napsal PITOMOST BLBOST KRAVINU VÝMYSL o koruně padesát ALE dál machruješ že se mýlí furt jen ostatní. To cos teď napsal = je o tobě = fakt si prolhanej (oba VÍME že si vymýšlíš) kripl a takovýho leda nakopnout a odplivnout si = za víc nestojíš

Takže přes tvou TUPOST = dotování nafty se říká DOTOVÁNÍ https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
Popravdě ještě šílenější je tohle https://www.obnovitelne.cz/…cistou-mobilitu/ a https://a2larm.cz/…nez-na-vzdelani/ přitom https://www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ šílený žejo? Přitom ty ses nedostal přes 1. stupeň ŽE to JE DOTOVÁNÍ

A viz to co si už dřív i v týhle diskuzi zkusil zpochybńovat jen daní je zvýhodňovaná DOTOVANÁ až 9 kč na litr (což je fakt ŠÍLENÝ). Takže na základě ČEHO si dovoluješ zpochybňovat? Nemáš vzdělání JAK bys to měl vědět? 99,9% nevíš = tak jako Jerry.Gunman atd. Divná je jen vaše posedlost tvrdit že JO = asi PROSTĚ ULHANÝ KRIPLOVÝ NIC JINÝHO NEJSTE TAK SI NA VÁS ODPLIVNOUT A NAKOPAT VÁS DO HLAVY = třeba by se aspoń minimálně rozsvítilo = a přestali byste AROGANTNĚ MACHROVAT

Takže blbečku = jo je to jen daní až 9 kč na litr a už sem ti to včetně odkazu vysvětloval. Vysvětlovat FURT DOKOLA ubožákovi co na všechno čemu nerozumí (což je všechno = 99% věcí) reaguje trapným urážením = to fakt nebaví
Tak SE aspoň neztrapńuj = a zkus pobrat = že to je tak jak sem napsal. Ostatně že to není tvá 1,5 už víš = a takhle se pleteš furt = co vlastně ta Felicia? A co ten dědek Dědek co je inteligentní a politický i technický věci vidí jako já? O kolik je starší než ty ultra mega sprostej zpátečník?

Šílenější je jen to = co tu předvádíš = absolutní ubohost. Je to asi jak si NEpochopil jak moc ekonomicky i ekologicky je absurdní = že jízdou na naftu spotřebováváme v Evropě VÍC ropy, než jízdou na benzín (jak jezdí zbytek planety)

Takže si pusť https://www.csfd.cz/…planete/prehled/ a všechno co chápete OBRÁCENĚ (a je tam toho DOST a DOST) znamená že jeden z vás je žvanil idiot kre.tén blbeček tupý hovado
18. 12. 2020 21:32
Re: Je třeba si připomenout
Hej ty zm,rde ty mas fakt tu drzost resit nicotnej rozdil 1.5 a 1.89, coz jsem proste jen tak zhruba zaokrouhlil na korunu pade, kdyz ty sis vymyslel 9 korun, ktery nedokazes vysvetlit? Zdechni uz a otravuj zase nekoho jinyho.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2020 09:17
Re: Je třeba si připomenout
Tvoje (nevy)chování trumfne i tvý neznalosti

Nicméně potvrzuje neznalosti ani učiva ZŠ = 1,89 se zaokrouhluje na 1,5

Jde ale hlavně o to VŠECHNO OSTATNÍ = od dotování který bůhvíproč popíráš po těch 9 kč/litr bez dph který z neznalosti taky

Že 1+1 i 10+10 je furt sčítání a dotování 1 korunou každý litr nebo 9 kč je furt dotování = si asi SNAD už pochopil. Extrémně sprostej býváš, když ti dochází že ses mýlil = proto máš rád ŽVANĚNÍ s Aresem a rohYpnolem a barikem atp = tam tohle nehrozí

PUSŤ si třeba na NETFLIXu ten dokument a počítej kolik rozporů kolik věci tvůj mozek chápe přesně obráceně = a pak napiš KDO je tupý hovado, blbeček, kre.též atd.
Jestli Sir David Attenborough a u nás s nim souhlasící Svěrák a Drábová a já atd atp NEBO ty a barik atd atp
19. 12. 2020 10:29
Re: Je třeba si připomenout
Jasne tak me ma dochazet ze jsem se mylil potom co si mi nebyl schopen vysvetlit jakym zpusobem je nafta diky dotacim o 9 korun vyhodnejsi nez benzin. Jsem zahanben v koute. Udolal jsi me argumentama :D :D
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2020 11:11
Re: Je třeba si připomenout
Už jsem ti to včetně odkazů VYSVĚTLOVAL!
Stejně jako třeba dotování = a výsledek NULA

Člověku co

1. je nejvulgárnější diskutér českých webů
2. když ON něco nechápe uráží ostatní že ONI sou tupý hovada
3. zaokrouhluje 1,89 na 1,5 (to je ZŠ)

asi nemá cenu NIC vysvětlovat


Pusť si ten dokument (je v angličtině němčině pro tebe má české titulky) a napiš KDO je blbeček = je to souhrn vědeckých poznatků a práce 60ti let (práce pro BBC) Sira Attenborougha = souhlasí s nim Drábová Svěrák já atd atp. TY naopak od CO2 po já nevím co většinu popíráš odmítáš. Navíc vulgárním způsobem
Koukni a řekni kdo je ko,kot blb,eček kre,tén

To že dotování nafty JE DOTOVÁNÍ nafty = už si konečně POCHOPIL?
To že je jedno jestli korunu nebo devět na litr FURT je to DOTOVÁNÍ = už si konečně POCHOPIL?
To že Felicia je o třídu menší než Golf/Corolla hatchback = už si konečně POCHOPIL?
To že jezdit na naftu v OA neznamená jen NUTNOST dotovat její cenu až 9ti Kč litr ale i MILIONY barelů ropy DENNĚ navic a zoufale ne efektivní způsob pohonu = už si POCHOPIL?
To že tvoje neustálý arogantní machrování že vzdělaní jsou proti tobě tupý hovada je debil,ita = už si konečně pochopil
18. 12. 2020 17:38
Re: Je třeba si připomenout
ziiiiiiiiiiv :-!
Ze te to furt bavi, te musi snad nekdo platit nebo nechapu
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2020 18:22
Re: Je třeba si připomenout
:yes: ;-)