Novinky
Když se z malého auta začne dělat sedan tak to většinou dopadne dost špatně (Thalia), ale tohle se mi docela líbí, řekl bych dokonce, že je hezčí než sedan od Mazdy 3.
Tak to si přečti. Test auta od výrobce nejlepších sporťáků na světě. Test napsaný velmi působivými slovy. Přesto ovšem (výjimečně) zato silně musím zaprotestovat proti hodnocení designu.
Jak známo, design, jeho hodnocení, není žádnou subjektivní kategorií, to jen amatéři vkusu považují hodnotící soud v podobě gladiátorského - líbí/nelíbí - za dostatečně vypovídající o designu toho kterého auta. Autor testu samozřejmě tyto povrchní soudy míjí z velké dálky, přesto registruji formulace zásadně nepřijatelné.
Jak, studený design? Studené mohou být nohy v posteli, studený může být i čumák, ovšem Cayman? Design Caymana je všechno, jenom ne studenost. Já bych asi volil slova jako - rodový design s posunem až k jisté živočišné stopě predátorů džungle. Tak trochu si autora testu omlouvám, jestli ta studenost neplynula z toho sychravého počasí... 😉
A pak... jak - absence naléhavé přitažlivosti italských vozů? Italské vozy (myslím ty kvalitní - jo to není protimluv, doufám) jsou především ve svém výrazu dramatické, vyvolávající napětí, jisté tenze. Jsou sebestředné, někdy až manýrovitě provokující, ovšem postrádají často současně něhu, hojivost a právě... jistou míru přirozené přitažlivosti. Musí provokovat, to je jejich základní vlastnost.
Ovšem jinak, jinak jsem si počet´.
Tak BRAVO CAYMAN, BRAVO TEST :yes:
Jak známo, design, jeho hodnocení, není žádnou subjektivní kategorií, to jen amatéři vkusu považují hodnotící soud v podobě gladiátorského - líbí/nelíbí - za dostatečně vypovídající o designu toho kterého auta. Autor testu samozřejmě tyto povrchní soudy míjí z velké dálky, přesto registruji formulace zásadně nepřijatelné.
Jak, studený design? Studené mohou být nohy v posteli, studený může být i čumák, ovšem Cayman? Design Caymana je všechno, jenom ne studenost. Já bych asi volil slova jako - rodový design s posunem až k jisté živočišné stopě predátorů džungle. Tak trochu si autora testu omlouvám, jestli ta studenost neplynula z toho sychravého počasí... 😉
A pak... jak - absence naléhavé přitažlivosti italských vozů? Italské vozy (myslím ty kvalitní - jo to není protimluv, doufám) jsou především ve svém výrazu dramatické, vyvolávající napětí, jisté tenze. Jsou sebestředné, někdy až manýrovitě provokující, ovšem postrádají často současně něhu, hojivost a právě... jistou míru přirozené přitažlivosti. Musí provokovat, to je jejich základní vlastnost.
Ovšem jinak, jinak jsem si počet´.
Tak BRAVO CAYMAN, BRAVO TEST :yes:
RODOVÝ DESIGN - přesněji to nejde vyjádřit.
Si sa pomylil mily GTI? Toto je diskusia o niecom uplne inom, tak ak sa potrebujes silou mocou vyjardit, tak si to postni u seba v blogu.
.
Takze spat k topicu - Bravo Mazda2! BRAVO MAZDA!!!
.
Mazdar :-!
.
Takze spat k topicu - Bravo Mazda2! BRAVO MAZDA!!!
.
Mazdar :-!
Porsche je obyč mainstream proti Ferrari, nesrovnatelnej v ničem. Design je subjektivní, ví to i děcka ve školce, tak ze sebe nedělej většího hlupáka než seš.A Cayman ten je neošklivější z ošklivých, oproti italským sporťákům vypadá jak hračka s nesrovnatelnou image a charismem
Jo, jo a jo. Ta poznámka A. Jungmana o studeném designu, v jinak velmi čtivé recenzi, bych připsal spíš na vrub studenému počasí, příp. šedé barvě auta. Protože design tohoto poršího prcka je designem skutečného atleta, který k dosažení vlastní působivosti nepotřebuje nosit na krku zlatý řetízek.
A co je opravdu podstatné, Cayman je srdcovka, srdcovka pro každého skutečného řidiče, které umí udělat auto pro pozéry třeba i z tak výborného stroje jakým je Z4 M. O italské konkurenci v tomto segmentu ani nemá smysl se zmiňovat. 😉
A co je opravdu podstatné, Cayman je srdcovka, srdcovka pro každého skutečného řidiče, které umí udělat auto pro pozéry třeba i z tak výborného stroje jakým je Z4 M. O italské konkurenci v tomto segmentu ani nemá smysl se zmiňovat. 😉
Kritika padá na mou hlavu neprávem, redakční systém mi kromě testu Pandy přiřkl i test kolegy Mihálika. To on se vozil v Caymanovi S a následně psal test. Každopádně vám sem Mira pošlu 😄
Sem s ním, tohle nám musí vysvětlit. 😄 😉
Teď je ve Zlíně na poradě, čeká ho cesta domů, pak si dá šlofíka a večer ho tu máte jako na koni. připravte si pochodně.. 😄 😉
Nič v zlom, pán Jungmann, ale nezamýšľali ste sa v redakcii nad tým (nie vy osobne, nechcem Vám nič prišiť 😄 ), aby bolo možné diskutovať aj pod testami áut? Potom by som veci okolo Porsche nemusel (paradoxne) hľadať v debate k článku o Mazde2...
Ďakujem.
Ďakujem.
To redakce: uz po mnohokrate vznika problem s diskusi jenom proto, ze jste ji nepovolili u testu. Vypomocna OT pod jinymi tematy opravdu nejsou zadna slast, jak sami vidite treba ze zdejsich nechapavych reakci. Takze znovu prosim tentokrat ja: povolte diskuse u testu, dekuji.
To GTI: Kvituju, že po hodně dlouhé době, že už ani nepamatuju, kdy naposled, někdo má odvahu připomenout, že design není subjektivní trhání kopretiny mám/nemám rád, ale práce stavící na objektivním systému a na mnoha stech (tisících) letech vývoje. :yes: Automobilové odvětví se dopracovalo velmi blízko krejčovině a vizážistice, takže trpí všemi nectnostmi krátkodobých manipulací s názory spotřebitelů, ovšem základní kánony platí pořád a bez ohledu na to. Na zdejší OT není místo o tom mluvit, třeba bude příležitost někdy jindy.
To GTI: Kvituju, že po hodně dlouhé době, že už ani nepamatuju, kdy naposled, někdo má odvahu připomenout, že design není subjektivní trhání kopretiny mám/nemám rád, ale práce stavící na objektivním systému a na mnoha stech (tisících) letech vývoje. :yes: Automobilové odvětví se dopracovalo velmi blízko krejčovině a vizážistice, takže trpí všemi nectnostmi krátkodobých manipulací s názory spotřebitelů, ovšem základní kánony platí pořád a bez ohledu na to. Na zdejší OT není místo o tom mluvit, třeba bude příležitost někdy jindy.
Najlepsi? >😁 A co Lotus? A co Ferrari? Ale hlavne co ten Lotus?
A design nieje subjektivny? A aky? Objektivny? Teda nehnevaj sa autam sa rozmuies ale tomuto nerozumiem.
A design nieje subjektivny? A aky? Objektivny? Teda nehnevaj sa autam sa rozmuies ale tomuto nerozumiem.
Tak ako sa Thalia proporcne moc nepodarila ale predavala sa tak ako sa Fabia Sedan vydarila ale bola uz prilis konzervativna tak to ma styl ma to elan je to dynamicke je to Zoom-Zoom. 😄 :yes: :yes:
Ten boční pohled zřejmě chybí oprávněně, naroubovat na dvojku záď sedanového typu musí být oříšek, její divoce klínovitý profil moc nadějí na esteticky příznivý výsledek nedává. Naopak Mazda3 sedan je hezčí a dynamičtější než její sourozenec ve formě hathbacku.
ac mam mazdu nejradsi tak tenhle sedan mi stylem pripomina velice osklivou thaliu od renaultu a tenhle prilepenej zadek pusobi uplne stejne osklive jako kdyz na clio dali batoh. proste se to nehodi. je to urcite nadmiru prakticky a bude to i levny a porad bych si to poridil radsi nez thaliu (to je jistota) ale pokud bych si za ty penize mohl neco koupit tak jiste ne sedan mazda 2...
Mi už to připomíná spíše sportcombi s malými zadními dveřmi bez okna a se střešním prosklením vzadu. Horní hrana kufru je ve výšce řidičových očí. Tam toho vidí dozadu asi jako v kamionu.
Veko kufra - mali by sa pozrieť tvorcovia Passatu, ako sa má riešiť otváranie na poriadnom aute. Premyslená kinematika a plynové vzpery, nie tie ich smiešne zahnuté "fajky" na veku Passata.
A co se týká těch vzpěr, jednoduché oblouky, které ale zajíždějí do krytých pouzder, tj. nijak neomezují prostor kufru, jsou dnes naprosto běžnou záležitostí, a nejen ve střední ale i ve vyšší střední, jsou levnější a spolehlivější, je to návrat k jednoduchosti, ve které, jak známo, je síla. 😉
Čo sa týka tých vzpier, tak konkrétne na Passate nie že neobmedzujú priestor kufru, ale zasahujú do kufra pomerne značne. Ak ho chceš naložiť plný, alebo potrebuješ odviezť hoci kartónú škatuľu, ktorá tam tak-tak vlezie, tak nemáš šancu veko zavrieť (to mám skúsené). Čo sa Ti, napríklad u tejto Mazdy nestane. Navyše to u auta ako je Passat vyzerá až smiešne lacno. Povedal by som, vzhľadom na triedu, kde už sa ponúkajú všelijaké a nie najlacnejšie technické finesy, až primitívne. Snaha šetriť na takomto prvku nejakých pár stovák vzbudzuje úsmev. Podobne ako na novej Fabii u lacnejších výbav šetrenie na dvierkach odkladacích priestorov pred spolujazdom.
Ako do strednej triedy nepatria napríklad celoplastové výplne dverí, pevný volant alebo 14" kolesá, tak sem nepatria ani podobné jednoduché riešenia. Tie môže mať Dacia, alebo má ich napríklad Hyundai Accent. Ale nie Passat. Dobrý príklad má aj v rámci koncernu. Stačí sa pozrieť na veko kufra na Seate Cordoba.
A pokud jde o ty vzpěry, opravdu se obávám, že ti nerozumím. Tady máš fotku passatu ze zdejší galerie, [odkaz] řekni mi, jak tě ty vzpěry omezují, když chceš naložit škatulu, řekl bych, že mluvíme každý o jiném autě. A Passat předchozí generace měl plynové vzpěry, tak možná mluvíš o Passatu dvě generace zpět, potom souhlas, jenže tehdy to bylo běžné řešení.
Takže vyriešené to majú, klobúk dolu, a zároveň omluva smerom k VW. Ale teraz mi to samému vŕta v hlave, takže sa asi cetou domov stavím v stánku VW a spýtam sa...
To naše auto bolo zozadu búrané, pôvodné konzoly boli nárazom zdevastované, kapota sa síce vymenila, ale zavesenie už bolo príliš náročné robiť odznova, takže položili novú kapotu, demontovali zadné sedačky, nad kufor popod zadné okno vovarili dve jednoduché priečky a na ne chytili nové "fajky", ktoré držia veko. Celé je to zakryté sololitom na ktorom je nalepený rovnaký "koberec" ako v celom kufri, má len výrezy na spomínané "fajky".
Človeče, normálne sa červenám, takto sa nechať ošuliť...
Týmto sa všetkým Volkswagenom Passat B7 ospravdlňujem, naozaj to všetky majú vyriešené na úrovni, a ja som *...