Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ACE.
7
Jen ve vašem článku je hromada důvodů.....
DonVito
6
Treba cena. :-)
Jaros71
2
..protože , je to malý , nízký , nemá to pořádný kufr a je to drahý :-) :no:
Anonym
1
Copak dědulo, špatně se ti nastupuje do nízkejch aut?
kyklop
0
To sú hodnotné argumenty :-) :-[]
ironmaiden1980
4
Osobne bych o Audi uz taky neuvazoval, posledni hezka a kvalitni A4 byla B7. Tahle generace B9 se mi designove vlastne libi, snad jenom krome toho debilniho falesneho vyfuku, ale za tu cenu je to proste porad hrozne malo (A to jeste bez priplatku). Technika Audi a koncernu navic v posledni dobe patri spise k tomu horsimu. Tahle generace navic u me ztratila i vyhodu snadneho servisu, jelikoz je ted v motorovem prostoru daleko mene mista nez u predchudce. Moje dalsi auto ma velmi podobnou cenu, ale taky 450 koni, V8, manual...a ponika na predku :)
Mr.Murphy
to jsme tady ještě neměli ne? degraduje hodnocení hlučnosti, degraduje hodnocení spotřeby.... zajímavý test.... pro lyžaře.... my ostatní si tedy aspoň přečteme jaký má to auto interiér a prohlédneme fotky....
sedan s rakvou na streche.. to je vzdy pokukanicko 8-s .... v podobnej cene si dnes uz od audi kazdy kupi Q3 alebo doplati na Q5...... tu ani nie je o com .. takyto sedan je uz uplne out
Presne tak, sedan je out :-) Ja som raz zobral rakvu a siel s tym lyzovat do Tatier. Cesta 2 hodiny, uz by som viac krat tak nesiel a radsej to otocil 2x bez rakvy.
... elegantní auto s vyváženými proporcemi.... Ne nějaký předražený, těžký, rádoby teréňák s vysokým těžištěm..... prober se....
Zajímavá metoda jak jsi došel ke slovu "každý". Jen za 2019 v Evropě ten nekaždý bylo 103.000 kupců. ;-)
rohYpnol
Protože většina nafasuje Superb 2.0 TDI... :-!
a hadam rovno este aj v kombiku.....
auto je to pekne ale stretnut dnes v premavke A4 sedan... fuuha... tak to hadam aj nejaku Q8 vidim castejsie.. doba sa meni no
auto je to pekne ale stretnut dnes v premavke A4 sedan... fuuha... tak to hadam aj nejaku Q8 vidim castejsie.. doba sa meni no
ProchyToman
Dobry, s kufrem nad hlavou tu snad jeste test nebyl. Zajimavy a hodnotim kladne. Kdyz chces sedan, protoze se ti libi a nejsi vokurka jako ostatni abys 90 procent času prevazel vzduch v kombiku s pocitem co kdybys nahodou potreboval prevezt lednicku. A kdyz uz ji vezes kamaradovi a orval sis pritom vnitřek, tak si to omluvis pocitem praktičnosti a pritom mas ztazeny koule zes to ***. No a tak mas prakticky sedan a na dovolenou to vyresis rakvičkou na strechu 👍
A pokud nejsi Prochy toman a víš kulový, k čemu lidi mají kombi a co vozí, protože do sedanu nenalozis vše, tak tu tak blbě nekecas..
Že ty se necháš takhle snadno nazdvihnout.... ;-) Opakuj si svojí mantru Ford-nafta-kombajn a buď v klidu. Ty budeš muset ještě na členství v Klubu hodně zapracovat. :D
Ještě bych ho mohl rýpnout, že ten blbej mainstream na dálnici hučí +/- stejně jako ta jeho prímová A4ka z testu, ale to by bylo moc :D
Navíc, já už mám i mantru Renault-benzin, jen pořád vydýchávám tu spotřebu dvou hamunasakrových Aurisů :D
Navíc, já už mám i mantru Renault-benzin, jen pořád vydýchávám tu spotřebu dvou hamunasakrových Aurisů :D
hugino
Neviem či to ešte platí ale za prémiu sa kedysi považovali autá s motorom vpredu a zadným náhonom a to spĺna Mercedes C a BMW 3.Audi je skôr predražený VW aj keď netvrdím že je to zlé auto.Ale ak niekto chce dať 1 400 000 Kč za auto v strednej triede tak skôr pôjde do Mercedesu C alebo BMW 3.Asi preto ich tak málo vidno a je fakt pravda že starých A 4 behá strašne vela tieto nové vidno minimálne.A to na budúci rok má prísť nový Mercedes C. :-)
Neplatí a nikdy to neplatilo. Takovej žigul měl taky pohon na zadní a nikdy to prémie nebyla.
v časoch RVHP to prémia bola :-[] , alebo si musel vysoliť všetky prémie aby si ho mal? :'-(
Svého času byly téměř všechny auta se zadním pohonem. Až později se přišlo s lacinou náhražkou “všechno vpředu”.
Zadokolka umožňuje neomezený výkon (teoreticky samozřejmě) zatímco predokolka konci někde na 300 koních...
Zadokolka umožňuje neomezený výkon (teoreticky samozřejmě) zatímco predokolka konci někde na 300 koních...
Jasně, jen ty motivace byly trošku jinak. Motor podél a pohon zadních byla přirozená koncepce z konstrukčních důvodů, prostě to je jednodušší. Motor vpředu napříč a pohon předních kol nepřišel jako laciná náhražka, ale jako konstrukčně složitější, ale prostorově méně náročná alternativa.
Nejlepší přenos výkonu má samozřejmě 4x4.
Nejlepší přenos výkonu má samozřejmě 4x4.
Motor vpředu je konstrukčně složitější? A prostorove méně náročná, jen omezující počet použitelných válců ( délka motoru)
Ne, motor vpředu je tak jak tak... pohon předních kol je složitější. Už jen pohon natáčené nápravy je komplikace... a pak je potřeba se vypořádat s prostorovým omezením, pro fortelnou kovářskou práci tam není místo.
Pravdu máš. ;-)
Prémiovou, se koncepce z motoru na délku a zadního pohonu stala postupně, proto, že je právě prostorově náročnější (tj. vyžaduje větší auto při zachování prostoronosti, což si můžou dovolit dražší značky). A hlavně, umožňuje, při postupném technol. pokroku, díky principielně výrazně lepšímu ozložení váhy než má koncepce vše vpředu, dosažení lepších (premiových) jízdních vlastností.
Prémiovou, se koncepce z motoru na délku a zadního pohonu stala postupně, proto, že je právě prostorově náročnější (tj. vyžaduje větší auto při zachování prostoronosti, což si můžou dovolit dražší značky). A hlavně, umožňuje, při postupném technol. pokroku, díky principielně výrazně lepšímu ozložení váhy než má koncepce vše vpředu, dosažení lepších (premiových) jízdních vlastností.
Jo... nejen díky rozložení hmotnosti, ale i díky přenosu váhy při akceleraci, oddělení pohonu a natáčení... což se teda projeví hlavně v situacích, kdy na auto trošku tlačím.
Jasně, to je jedno s druhým, prostě od doby, kdy došlo během dekády k pokroku v zavěšení zadních kol a v gumách, se klasická koncepce s těmi principielními výhodami (rozlož. hmotnosti) stala, co do jízdních vlastností, nejlepší pro konfekční auta, tj. premiovou.
premia nebola nikdy definovana motorom vpredu a pohonom zadnych kolies. kde si na nieco take prisiel ? uprimne, neber to osobne, ale ludia, ktori si nemozu dovolit premiu pisu / tvrdia presne to iste co Ty, citujem : "Audi je skôr predražený VW". je zrejme, ze si nikdy nove audi nejazdil, pretoze ak by si s nim mal skusenost a potom presadol napriklad z A4 do Passatu, tak by si ten velky rozdiel, po vsetkych strankach pochopil a nikdy takyto nezmysel nenapisal.
Mno asi tie nebude najlepší príklad, ale po presadnutí zo sudobej A4 do Passatu B5,5 som teda vôbec nechápal prečo priplácať za A4 keď ten Passat bol vo všetkom lepší. Boli to dve rovnaké cesty cca 3000km relatívne krátko po sebe. Dnes už to samozrejme neplatí.
B5.5 byla asi nejlepší Passat, sice nezatacela kdovíjak dobře, ale jinak to byl podle mě poslední komfortní Passat.
To nezatáčala ani tá A4 aj napriek tomu že bola kratšia, ale Passat bol tichší a komfortnejší.
Měl jsem předchozí generaci z roku 2009. Na předokolku zatáčela obstojně a speciálně u podvozku bylo znát mnohem lepší odladění, provedení náprav i tlumičů oproti Passatu ;-)
O nekvalitě pak nemohla být řeč vůbec, auto najelo 300tkm, na interiéru to znát nebylo, perfektní kondice původních tlumičů a vyjma běžných spotřebních komponent se měnil jen dvouhmotový setrvačník.
O nekvalitě pak nemohla být řeč vůbec, auto najelo 300tkm, na interiéru to znát nebylo, perfektní kondice původních tlumičů a vyjma běžných spotřebních komponent se měnil jen dvouhmotový setrvačník.
3_diamanty
je kombinacia sedan a dizel uz na odchode z eu ... takze aj to je jeden z dovodov preco taketo auto uz tu nevidno casto... navyse v cene tohto kusku sa da kupit aj nejaky ten podobne naslapany praktickejsi kombik pripadne SUVecko ze jo...
auto ale inak pekne.... A4 vyzera nadalej este vcelku proporcne nerozplacnuto a nepretiahnuto a tak nejak "kompaktne" v ramci moznosti segmentu samozrejme ..... za mna ale mozem povedat to iste co vyssie... mat tieto moznosti tak urcite zvolim uz dnes nieco ine ako sedan s dizlom .. ak ostavame u audiny tak povedzme Q3 v benzine by mi za podobnu sumu spravila vacsiu radost aj lepsiu sluzbu ako tato A4 :yes:
auto ale inak pekne.... A4 vyzera nadalej este vcelku proporcne nerozplacnuto a nepretiahnuto a tak nejak "kompaktne" v ramci moznosti segmentu samozrejme ..... za mna ale mozem povedat to iste co vyssie... mat tieto moznosti tak urcite zvolim uz dnes nieco ine ako sedan s dizlom .. ak ostavame u audiny tak povedzme Q3 v benzine by mi za podobnu sumu spravila vacsiu radost aj lepsiu sluzbu ako tato A4 :yes:
Na ústupu? Tak to vysvětli, proč se prodá o tolik víc Passatů, Superbů nebo céčkových Mercedesů?
Nevím jak je to přesně u Mercedesu, ale u Passatu i Superbu převládají kombíky... Superb za 2019 je 49t : 29t.
Pořád je to dost velký počet... A hlavně to neříká nic o tom, proč zrovna A4 moc neletí.
No to je potřeba rozlišovat... jestli neletí A4 nebo A4 sedan.
A4 celkově jako model si zase tak špatně nevede, letos je v Evropě na 60t za 1-9. Mercedes C je na 62t. Pokud ale k A4 připočteš i A5, no tak jsi rázem na 80t a máš jasnou dvojku ve třídě.
https://carsalesbase.com/…3-midsized-cars/
A4 celkově jako model si zase tak špatně nevede, letos je v Evropě na 60t za 1-9. Mercedes C je na 62t. Pokud ale k A4 připočteš i A5, no tak jsi rázem na 80t a máš jasnou dvojku ve třídě.
https://carsalesbase.com/…3-midsized-cars/
Sedan ve střední třídě je v Evropě už prakticky mrtvá kategorie - i jedni z posledních mainstreamovích "přeživší" Mondeo a Passat jedou v poslední generaci. Prémie asi ještě chvíli vydrží, ale prodeje budou dál klesat.
Mondeo nemá v EU sedan. Je to liftback, sedan mk5 byl pouze HEV do faceliftu 2019. Pro sedan do USA.
Pravda, nicméně ono to, co jsem psal, platí do velké míry i na kombi verze - zrovna to Mondeo v EU prodává ca. 10% toho, co před 20 lety. S tím už se nemůže vyplatit nový model vyvíjet.
Tak jasně že se za cenu sedanu dá koupit kombík, to tak je odjakživa - řádově. Příplatek za kombíka je kosmetika, kdo toho kombíka chce tak si ho koupí.
LORASI
som sa dobre pobavil. zastarala A4 dostala 4* a neporovnatelne lepsia 3er dostala 3*
https://www.auto.cz/…ta-radost-130634
... urcite to nebude tym, ze ide o koncernovu znacku :-)
https://www.auto.cz/…ta-radost-130634
... urcite to nebude tym, ze ide o koncernovu znacku :-)
ProchyTom
Audi je predrazeny vw? To tu mozna napsal pred deseti lety ksicht na piku, co si v garazi drandí pana Mondié f kombiku pitcho. Jel si nekdy Audi S6 s 450 hp? To bys nechtel protoze to ma 4x4 a ne nahon na řiť a s tim že je to prevleceny vw? A kdyz budeš srovnávat podobnou motorizaci jako A4 s vw, tak proč nevybereš audi ale bmw a mergla ju?
.... tys furt nepochopil proč tady je tlačítko "reagovat"????
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
dr.Remorey
Tak jezdit celej test s rakví, která se dá sundat za pár minut... Zlatý český ručičky :D:D:D
.... Vaculík by to sundal, promazal závity, rakev omotal do stretch fólie a ještě by o tom natočil video.... škoda, že nešel kolem....
Spíše mám obavu, aby Vaculík neudělal celý test s vozíkem, kdy potřeboval navážet ze stavebnin materiál na stavbu (nebo z JZD hnojem zavážet stavbu?) a test ukončil větou, že spotřeba by bez vozíku byla o nějaký ten litr nižší a dynamika vozu o dost lepší.
scadar
Dobra konfigurace, tak nejak bych si to specifikoval ja jako sluzebaka... dokonce i ty tmavy kola na tom vypadaji slusne. Zahodil bych priplatkovou barvu, pridal bych headup display, a hura na dalnici :-)
Audi A4 ma ale jeden celkem velkej problem... a ten se jmenuje 318d/320d g20.
Audi A4 ma ale jeden celkem velkej problem... a ten se jmenuje 318d/320d g20.
VII
Mohl by mi někdo z redakce vysvětlit, jak jste dokázali jet s mild-hybridem čistě na elektřinu?
"Naftový čtyřválec známého objemu 1968 cm3 totiž doplňuje 48V elektrická síť mildhybridního ústrojí. Auto tudíž umí za určitých situací zcela vypínat spalovací motor a jet výhradně na elektřinu, kterou získává rekuperací brzdné energie."
"Naftový čtyřválec známého objemu 1968 cm3 totiž doplňuje 48V elektrická síť mildhybridního ústrojí. Auto tudíž umí za určitých situací zcela vypínat spalovací motor a jet výhradně na elektřinu, kterou získává rekuperací brzdné energie."
To asi myslej plachtění, když máš při něm puštěnej kazeťák, tak nějaká eletrika se tam točí.
ondrazig_
protože pokud ste cílovka tak :
1. chci zábavné auto, zadokolku a nebo klidně i 4x4 - rozhodně nekoupím AUDI, ale pudu pro BMW
2. chci top kvalitu, premiovku v daném segemntu ? rozhodně nepudu pro AUDI, které je pořád stejné, ničím nazajímavé a prostě pujdu a koupim MERCEDES
3. sem gay, pozér, fotbalista, či prostě chci AUDI protože se mojí ženě líbí ? - koupím AUDI
Audi je prostě z D3 nejhorší designem, má sterilní jízdní vlastnosti, v porovnání s Mercedesem za stejnou cenu není ani zdaleka tak prémiové. Takže já se nedivím vůbec že se to neprodává dobře.
1. chci zábavné auto, zadokolku a nebo klidně i 4x4 - rozhodně nekoupím AUDI, ale pudu pro BMW
2. chci top kvalitu, premiovku v daném segemntu ? rozhodně nepudu pro AUDI, které je pořád stejné, ničím nazajímavé a prostě pujdu a koupim MERCEDES
3. sem gay, pozér, fotbalista, či prostě chci AUDI protože se mojí ženě líbí ? - koupím AUDI
Audi je prostě z D3 nejhorší designem, má sterilní jízdní vlastnosti, v porovnání s Mercedesem za stejnou cenu není ani zdaleka tak prémiové. Takže já se nedivím vůbec že se to neprodává dobře.
Už ses vyslintal?
Já nejsem gay, fotbalista ani nemám ženu...
a mám Audi. Protože mi BMW ani MB nenabídlo konkurenceschopnou alternativu k mému vozu.
Jo a s Mercedesem S500 jsem jezdil, když tobě teklo mlíko po bradě. A BMW mám taky rád a měl jsem jich pár.
Jenom nemám rád jalový kecy.
Tvoje zobecňování je trapný. Všechny D3 dělají dneska i děsný auta, který smrdí vším, jen né prémiií.
Audi taky. Ale myslíš, že BMW 2 je kůl kára? Nebo naprcaná CLA - navoněná bída?
Já nejsem gay, fotbalista ani nemám ženu...
a mám Audi. Protože mi BMW ani MB nenabídlo konkurenceschopnou alternativu k mému vozu.
Jo a s Mercedesem S500 jsem jezdil, když tobě teklo mlíko po bradě. A BMW mám taky rád a měl jsem jich pár.
Jenom nemám rád jalový kecy.
Tvoje zobecňování je trapný. Všechny D3 dělají dneska i děsný auta, který smrdí vším, jen né prémiií.
Audi taky. Ale myslíš, že BMW 2 je kůl kára? Nebo naprcaná CLA - navoněná bída?
Jo, CLA vypadá, že jede tak 350 a pod kapotou má motor z megana :D Ten je sice skvělej, ale na Drag Race to není..
:):):) hlavne tá 2 alebo CLA sú primárne zadokolky a v tej istej triede ako A4. Chlapec nevie o čom točí. :)
Jako já? Já jen zkonstatval a uvedl na příkladech, jak na tom dnešní prémie je.
Nebo jsem tě nepochopil.
Nebo jsem tě nepochopil.
nějak nevím od kdy si tykáme. Strašně by mě zajimalo, kolik Vám je let že víte kolik je mě - to mě zaráží, nicméně jsem si téměř jistý, že pokud nepíšete z důchoďáku těsně před smrtí tak nemáte pravdu.
Nicméně, bral sem to jako obecný fakt. (ano můj švára také má audi a není ani jedno z toho,a?)
Bavíme se tady o Audi A4, takže konkurence - BMW řady 3, Mercedes C (rozhodně se tady nebavíme o BMW třídy 2, které je nejzbytečnějším počinem, či k ničemu CLA která konkuruje možná tak oktávce).
Takže se vraťme k recenzi na A4 - a je to přesně jak píšu.
1. je A4 zábavnějším autem než BMW 3 ? rozhodně ne
2. je A4 za stejnou cenu jako Mercedes C stejně tak premiový ? rozhodně ne
3. takže zbývá 3tí skupina, které stačí usedlé, leč určitě kvalitní, nicméně značně sterilní auto - tyto auta si nekupují důchodci ani lidi pozdního věku (aspon ve velké míře), ale mladší a střední věk, a pro ně prostě není A4 zajímavou volbou (nemluvíme o RS4, to je o něčem jiném + je to aspon avant)
Nicméně, bral sem to jako obecný fakt. (ano můj švára také má audi a není ani jedno z toho,a?)
Bavíme se tady o Audi A4, takže konkurence - BMW řady 3, Mercedes C (rozhodně se tady nebavíme o BMW třídy 2, které je nejzbytečnějším počinem, či k ničemu CLA která konkuruje možná tak oktávce).
Takže se vraťme k recenzi na A4 - a je to přesně jak píšu.
1. je A4 zábavnějším autem než BMW 3 ? rozhodně ne
2. je A4 za stejnou cenu jako Mercedes C stejně tak premiový ? rozhodně ne
3. takže zbývá 3tí skupina, které stačí usedlé, leč určitě kvalitní, nicméně značně sterilní auto - tyto auta si nekupují důchodci ani lidi pozdního věku (aspon ve velké míře), ale mladší a střední věk, a pro ně prostě není A4 zajímavou volbou (nemluvíme o RS4, to je o něčem jiném + je to aspon avant)
Podle tvého příspěvku by jsi musel být gay fotbalista z okresního přeboru, přesně tomu odpovídá hloubka tvého výplodu.
gay, fotbalista.... ty ses strasnej jantar.
jinak dokazu si predstavit cílovku. Majitel malé firmy do 10 zamestancu, co si chce koupit co 3 roky nový auto, ale nechce,aby si toho zamestnanci všimli, aby jim nemusel zvedat platy :D
jinak dokazu si predstavit cílovku. Majitel malé firmy do 10 zamestancu, co si chce koupit co 3 roky nový auto, ale nechce,aby si toho zamestnanci všimli, aby jim nemusel zvedat platy :D
Děkujeme za postřehy a teorie Ondráška, co se podíval z okna MHD na ulici a má jasno o tom, co si jednou koupí.
Machýrek
U Audi je můžeš mít u většiny modelů, na rozdíl od BMW nebo MB, což mi dost vadí.
To jsem netušil, že si někdo značku svého prémiového modelu střední třídy volí podle ostřikovačů světlometů! :-[]
Tak vod někoho, co nemá v káře ani vejškový seřizování pásů to ani nikdo nečekal.
Ty, kterej se rozhoduješ podle ruční brzdy a kulatosti volantu tak někomu vypisuj, podle čeho se má rozhodovat.
Ale jasně, ty jsi se za ušetřené peníze stal realitním magnátem, že ano. :-! :yes:
Ty, kterej se rozhoduješ podle ruční brzdy a kulatosti volantu tak někomu vypisuj, podle čeho se má rozhodovat.
Ale jasně, ty jsi se za ušetřené peníze stal realitním magnátem, že ano. :-! :yes:
Tá sedla, koukam že dnes jseš zase v ráňe. :) 👍
Nikdy jsem netvrdil, že je v pořádku, že Seat nemá výškově seřidielné pásy. Ale na druhou stranu je faktem, že už ho dlouhé roky nemají ani leckteré auta prémiových značek. Důležitost mechanické parkovací brzdy coby jednoho ze základních ovládacích prvků vozu je s ostřikovači světel samozřejmě nesrovnatelná. A tvoje poslední věta je jen trapná ukázka tvé debility a závistivosti. ;-)
A to ses dočetl kde? Napsal něco takovýho?
Já zase znám někoho, kdo si auto vybírá podle páky ruční brzdy.
Já zase znám někoho, kdo si auto vybírá podle páky ruční brzdy.
Možná někdo podle toho volí, to nevim.
Mám BMW bez ostřikovačů a nerad zastavuju na pumpě, abych to očistil, radši bych jen mačkal čudlík. Bohužel u BMW tu možnost nemám, což mě štve, ale měnit za Audi kvůli tomu nebudu.
Mám BMW bez ostřikovačů a nerad zastavuju na pumpě, abych to očistil, radši bych jen mačkal čudlík. Bohužel u BMW tu možnost nemám, což mě štve, ale měnit za Audi kvůli tomu nebudu.
Jsou to zmetci, četl jsem na to téma obhajobu MB, že už nová gen. světel nevyžaduje ostřik, tak jsou prý dobré, a že tou neinstalací ostřikovačů světel ušetřili 4,5 kg váhy, což je benefit zákazníka i modré planety. Úžasné, zvlášť u dvoutunového auta... :D
To mi povídal prodejce ve Stodůlkách, že dneska už ty kryty světel jsou tak hladký, že se na nich špína neudrží :yes: :D
iudex
Z môjho pohľadu (pre fosteka dodávam, že nie bychárskeho, ale z pohľadu reálneho záujemcu, ktorý Audi vyberal) dôvody poklesu A4ky sú dva:
1. konkurencia. Aby bolo jasno, A4 považujem za dobré auto, v rámci triedy rozhodne nadpriemerné. Problém je v tom, že A4 v rámci nemeckej prémie ničím nevyniká, nemá žiadnu reklamnú výhodu, ktorú by kupujúci mohol zjednodušene vyzdvihnúť oproti prémii. Má fajn interiér, áno, ale napr. nová 3ka išla interiérovo výrazne hore oproti predchodcovi a čo do vnímanej kvality sa dotiahla na A4 a ergonomicky ju prevyšuje. Kdežto ten bavorák má tradične výborné jazdné vlastnosti dané nielen RWD platformou, ale celkovo lepším naladením a aj s tým služobáckym 320d ponúka nejakú zábavu za volantom, tomu predokolková A4 nemôže konkurovať. Jasné, dá sa aj quattro, ale bávo má aj v štvorkolke preferenciu zadku a zábavnejšie naladenie. V detailoch techniky tiež A4 nepredbieha konkurenciu, DSG je všeobecne akceptovaná ako horšia prevodovka ako bavorácky ZF, ktorý dvojspojku dorovnáva rýchlosťou, ale predbieha hladkosťou radenia. Ani motoricky moc A4 neoslňuje, v bežných verziách vôbec, ale aj v športových mierne zaostáva. S4 už nemá benzín, je to len silný dízel, takže Audi nemá odpoveď na M340i a C43AMG, zostáva jedine RS4, ktorá okrem toho, že je len pre kombi (dodnes nechápem prečo nie pre sedan), už tiež výkonovo zaostáva za M3/C63AMG.
Mercedes má oproti A4 výhodu okrem lepšej techniky (RWD, výkonnejšie motory) v silnejšom image, proste väčšina vníma Mercedes ako hodnotnejšiu značku než Audi.
Skrátka väčšinu vecí, v čom je A4ka dobrá, robí konkurencia rovnako dobre a mnohé ešte lepšie.
Alebo inak, dostať testovanú A4 2,0TDI ako služobák je síce fajn, ale s BMW 320d si lepšie zajazdím a s C200d narobím viac parády.
2. Druhý aspekt sú ceny. A4 má síce zdieľanú techniku (s mnohými autami koncernu VW), ktorá je v niečom lacnejšia (napr. FWD vs. RWD), ale na cenách sa to nijako neprejavuje. Tie sú v základe rovnako sebavedomé, ako u konkurencie, čo je ale horšie, výbava býva nezriedka slabšia a príplatky absurdnejšie. Presne ako píše redaktor, pripláca sa za blbosti, ktoré človek čaká v základnej výbave (a ktoré konkurencia častokrát už má v základe) a to dosť veľa. Takže aby človek dostal auto s výzorom, ako ho pozná z promo fotiek či testov, musí zaklikať množstvo drahých príplatkov a cena sa potom dostáva do šialených výšok. Konfiguroval som nejedno Audi a cena mi takmer vždy vyšla vyššia, ako za konkurenčné BMW.
Teda zjednodušene povedané dostávam síce lacnejšie/horšie auto, ale zato za viac peňazí. No a to vysvetľuje predajné čísla Audi (v našich končinách).
1. konkurencia. Aby bolo jasno, A4 považujem za dobré auto, v rámci triedy rozhodne nadpriemerné. Problém je v tom, že A4 v rámci nemeckej prémie ničím nevyniká, nemá žiadnu reklamnú výhodu, ktorú by kupujúci mohol zjednodušene vyzdvihnúť oproti prémii. Má fajn interiér, áno, ale napr. nová 3ka išla interiérovo výrazne hore oproti predchodcovi a čo do vnímanej kvality sa dotiahla na A4 a ergonomicky ju prevyšuje. Kdežto ten bavorák má tradične výborné jazdné vlastnosti dané nielen RWD platformou, ale celkovo lepším naladením a aj s tým služobáckym 320d ponúka nejakú zábavu za volantom, tomu predokolková A4 nemôže konkurovať. Jasné, dá sa aj quattro, ale bávo má aj v štvorkolke preferenciu zadku a zábavnejšie naladenie. V detailoch techniky tiež A4 nepredbieha konkurenciu, DSG je všeobecne akceptovaná ako horšia prevodovka ako bavorácky ZF, ktorý dvojspojku dorovnáva rýchlosťou, ale predbieha hladkosťou radenia. Ani motoricky moc A4 neoslňuje, v bežných verziách vôbec, ale aj v športových mierne zaostáva. S4 už nemá benzín, je to len silný dízel, takže Audi nemá odpoveď na M340i a C43AMG, zostáva jedine RS4, ktorá okrem toho, že je len pre kombi (dodnes nechápem prečo nie pre sedan), už tiež výkonovo zaostáva za M3/C63AMG.
Mercedes má oproti A4 výhodu okrem lepšej techniky (RWD, výkonnejšie motory) v silnejšom image, proste väčšina vníma Mercedes ako hodnotnejšiu značku než Audi.
Skrátka väčšinu vecí, v čom je A4ka dobrá, robí konkurencia rovnako dobre a mnohé ešte lepšie.
Alebo inak, dostať testovanú A4 2,0TDI ako služobák je síce fajn, ale s BMW 320d si lepšie zajazdím a s C200d narobím viac parády.
2. Druhý aspekt sú ceny. A4 má síce zdieľanú techniku (s mnohými autami koncernu VW), ktorá je v niečom lacnejšia (napr. FWD vs. RWD), ale na cenách sa to nijako neprejavuje. Tie sú v základe rovnako sebavedomé, ako u konkurencie, čo je ale horšie, výbava býva nezriedka slabšia a príplatky absurdnejšie. Presne ako píše redaktor, pripláca sa za blbosti, ktoré človek čaká v základnej výbave (a ktoré konkurencia častokrát už má v základe) a to dosť veľa. Takže aby človek dostal auto s výzorom, ako ho pozná z promo fotiek či testov, musí zaklikať množstvo drahých príplatkov a cena sa potom dostáva do šialených výšok. Konfiguroval som nejedno Audi a cena mi takmer vždy vyšla vyššia, ako za konkurenčné BMW.
Teda zjednodušene povedané dostávam síce lacnejšie/horšie auto, ale zato za viac peňazí. No a to vysvetľuje predajné čísla Audi (v našich končinách).
Ten bod 1 ale platí +- dlouhodobě. Tedy řekněme, že dřív mělo Audi proti BMW lepší interiéry, ale jinak vždy jezdilo hůř, než BMW a vždy měl MB prémiovější image.
povedal by som dokonca, ze audi malo najlepsi ( spracovanie, materialy, infotainment ) interier z celej D3. dnes uz ani toto neplati. prekvapivo je na tope prave BMW, ktore bolo v minulosti tragicke ... za nimi MB a Audi
Jj, vidím to podobně.
Odjakživa jsem přímo odvařenej z A6 allroad, ale nevím, jestli bych se přenesl přes interiér nynější generace. Interiéry BMW nejsou zrovna moje srdcovka, ale těžko jim objektivně něco vyčítat.
Odjakživa jsem přímo odvařenej z A6 allroad, ale nevím, jestli bych se přenesl přes interiér nynější generace. Interiéry BMW nejsou zrovna moje srdcovka, ale těžko jim objektivně něco vyčítat.
V tomuto by sa asi vedel lepšie vyjadriť dinar, ale čo viem tak 3er F30 spočiatku bola kritizovaná za správanie xdrive (zlepšilo sa to až pri facelifte), plus ten interiér zaostával za Audi výraznejšie. A mám taký pocit, že Audi neboli tak drahé ako sú teraz. Náhodný výber zo skladoviek podobných testovanej verzii: A4 35TDI 120 kW, 7°DSG, FWD: 57t eur https://stockcars.porscheinformatik.com/…-2020-0735961-SK
BMW 320d: 140 kW, 8°ZF, xDrive, 53t eur: https://www.bmw-groupm.sk/…020fk67804-28685
Čo si vyberieš? 9 z 10 kupujúcich ten bavorák.
BMW 320d: 140 kW, 8°ZF, xDrive, 53t eur: https://www.bmw-groupm.sk/…020fk67804-28685
Čo si vyberieš? 9 z 10 kupujúcich ten bavorák.
sucasnej 3er sa tazko konkuruje. bavoraci postavili trojku, ktora asi ani nema slabe miesto. v minulosti to bol tragicky interier a obcas experimentovanie s podvozkom. dnes tomuto autu fakt nic nechyba. osobne som najviac zvedavy na nove C :-)
Tak ja nejaký priestor na kritiku stále vidím. S dizajnom najmä prednej časti nie som stále úplne stotožnený, najmä verzie bez M paketu nie sú zrovna atraktívne. Nepáči sa mi prístrojovka, je síce digitálna, ale nedajú sa meniť dizajny a ten defaultný s protichodnými budíkmi ma rozčuľuje. A tiež tá hmotnosť rastie, M340i je už pekný macek. Ale to je žiaľ všade (filtre pevných častíc, mildhybridy a pod.).
V celkovom súčte sú to ale detaily a ako píšeš, jednoznačne top auto triedy. 330i RWD, alebo M340i xdrive (dokonca aj M340d by som si vedel predstaviť). No a nová M3 sa rysuje parádne, ale to je samostatná liga. https://cdn.motor1.com/…-m3-exterior.jpg
V celkovom súčte sú to ale detaily a ako píšeš, jednoznačne top auto triedy. 330i RWD, alebo M340i xdrive (dokonca aj M340d by som si vedel predstaviť). No a nová M3 sa rysuje parádne, ale to je samostatná liga. https://cdn.motor1.com/…-m3-exterior.jpg
to urcite ano, ale ide skor o dizajnove veci. mne osobne pristrojovy stit nevadi, ale chapem nespokojnost :-) jj ... auta nam pekne priberaju, ale to ide napriec znackami / modelovymi radami. tento problem nema len 3er ( zase 1850 kg na 6r 370 koni nie je ziadny problem :-) )
kks ... pozri si najnovsi prispevok ... ze ako by mohlo vyzerat nove 7er ... niekto poriadne padol na hlavu ... toto sa v EU predavat nebude
kks ... pozri si najnovsi prispevok ... ze ako by mohlo vyzerat nove 7er ... niekto poriadne padol na hlavu ... toto sa v EU predavat nebude
Nová 3er je lepší v každém ohledu než pomalu odcházející A4, v jízdních vlastnostech je to až propast, sladění kteréhokoliv motoru s převodovkou je v 3er bezchybné, u A4 jsou varianty, kde to ideálně nefunguje.
Souhlasím s tebou, že exterier 3er není stoprocentní, pro mně zůstane F30 stále nedostižnou, v tomto ohledu, ale pokud jde o interier, vůbec nechápu chválu redaktora na A4 s odkazem na 3er., vnitřek A4 není zdaleka tak designově ani ergonomicky zvládnutý jako u nové 3er, v tomto je hodnocení v testu naprosto mimo.
Jinými slovy, uvidíme, co příští gen. A4, tahle není pro 3er už skutečným soupeřem, a těm padajícím prodejům se, na rozdíl od redaktora, nedivím.
Souhlasím s tebou, že exterier 3er není stoprocentní, pro mně zůstane F30 stále nedostižnou, v tomto ohledu, ale pokud jde o interier, vůbec nechápu chválu redaktora na A4 s odkazem na 3er., vnitřek A4 není zdaleka tak designově ani ergonomicky zvládnutý jako u nové 3er, v tomto je hodnocení v testu naprosto mimo.
Jinými slovy, uvidíme, co příští gen. A4, tahle není pro 3er už skutečným soupeřem, a těm padajícím prodejům se, na rozdíl od redaktora, nedivím.
Jen ještě jednou k těm číslům - v Evropě je A4 60t vs. C 62t (Q1-Q3)... ale pak je tu ještě 20t A5. 3er je 82t + 4er 13t = 95t... o nějakých 20% víc, než Audi - slušnej náskok, ale celkově to nevidím z pohledu Audi úplně tragicky.
V ČR je A4 126ks + A5 52ks pořád míň, než MB-C 212ks... ale taky to není nějak řádově. 3er je na 460. A hvězda je to CLA 634ks (vše 1-11).
V ČR je A4 126ks + A5 52ks pořád míň, než MB-C 212ks... ale taky to není nějak řádově. 3er je na 460. A hvězda je to CLA 634ks (vše 1-11).
Keď už sme pri číslach, tak na ilustráciu náš slovenský bezvýznamný trh (za 1-11/2020):
A4: 47 ks (plus 15 ks A5SB)
3er: 191 ks (plus 30 ks 4GC)
C: 57 ks
Teda podobne ako v EU: A4 oproti C mierne zaostáva, náskok 3er je ale ešte výraznejší.
Pre úplnosť ostatná prémia či poloprémia:
Giulia: 15 ks
IS: 7 ks
S60/V60: 59 ks (to je výborný výsledok).
A4: 47 ks (plus 15 ks A5SB)
3er: 191 ks (plus 30 ks 4GC)
C: 57 ks
Teda podobne ako v EU: A4 oproti C mierne zaostáva, náskok 3er je ale ešte výraznejší.
Pre úplnosť ostatná prémia či poloprémia:
Giulia: 15 ks
IS: 7 ks
S60/V60: 59 ks (to je výborný výsledok).
Nicméně Mercedes nejspíš do prodejů C počítá i C kupé, ne?
Nie, kupé je ďalších 6 ks.
Práveže to naše štatistiky rozdeľujú (možno až zbytočne), nielen na sedan-kombi-kupé (čo je OK), ale pri A4 oddeľujú Avant od Allroada.
Keby Ťa to zaujímalo: https://motofocus.sk/…vozidiel-10-2020
Práveže to naše štatistiky rozdeľujú (možno až zbytočne), nielen na sedan-kombi-kupé (čo je OK), ale pri A4 oddeľujú Avant od Allroada.
Keby Ťa to zaujímalo: https://motofocus.sk/…vozidiel-10-2020
Tahle čísla by mě zajímala... ale asi ne úplně za slovenský trh. Dá se to vysosat z německých statistik, ale je to docela dřina... a pro Evropu ani ČR (což by mě primárně zajímalo) to najít neumím.
mam obavy, ze nove auta budu skor horsie v porovnani s tym, co automobilky vyrabaju dnes. motoricky je to asi dost jednoznacne. vytratia sa 6 valce a vykonne 4valce a budu nahradene slabsimi 4, ci 3 valcami kombinovanymi s elektromotorom. trend setrenia, ktory zacal udavat VW pri novom Golfe mozu prebrat aj D3. ak si povedia, ze taka Tesla 3 so svojim spracovanim a kvalitou interieru na urovni Dacie sa predava za cenu okolo 60k a niektori ludia ju pokladaju za konkurenciu D3 ... tak preco to neskusit. je to sice drobnost, ale setrenie vo VW zaslo az tak daleko, ze plynova vzpera pod prednou kapotou bola nahradena ... ani neviem ako sa to vlastne vola ... alebo spickove makcene plasty zamenili za tvrdy "bakelit" ( to som samozrejme trochu prehnal ). mne osobne sa ID3 paci ako z dizajnoveho hladiska, tak aj z pohladu jezdnych vlastnosti pre bezneho "konzumenta". co som ale nedokazal "prekusnut" je lacny interier na urovni spominanej lowcostovej dacie. ani ID4 nie je na tom vyrazne lepsie. paradoxne Enyaq vyzera luxusne, blizko urovne premiovych znaciek ako exterierom, tak aj interierom ( odhadujem na zaklade videi a fotiek ... realita moze byt ina ). do dnes vacsinou platilo, ze novy model bol vzdy o nieco lepsi ako jeho predchodca ... pri novom Golfe to uz neplati a mam strach, ze podobne to bude aj pri ostatnych europskych automobilkach. paradoxne sa zda, ze azijski vyrobcovia idu opacnym smerom v oblasti spracovania a pouzitych materialov. podvozkovo a motoricky sice stale na eu stracaju, co ale beznemu spotrebitelovi vadit asi nebude.
pekne zhrnute. napriek tomu, A4 je stale vyborne auto, len nie je objektivny dovod preferovat ho pred 3er / C. do tejto situacie sa zial audi dostala vdaka dieselgate ... koncern v poslednych rokoch primarne vyvijal EV, hasil diesle a platil pokuty. na vyvoj nezostal tak velky balik ako zvycajne. ved len na vrcholovy benzin do A8 sa cakalo niekolko rokov vdaka comu preslo mnoho dlhorocnych vernych k 7er, alebo S
Pridal by som ešte dizajn A4. Z môjho pohľadu zaspali. Ak si porovnám vzhľad auta v roku 2013 a dnes, tak okrem grafiky svetiel a trocha ostrejších rysov nedokážem nájsť veľa rozdielov.
https://indianautosblog.com/…-audi-a4-p182629
https://indianautosblog.com/…d-vs-new-p308228
https://indianautosblog.com/…-audi-a4-p182629
https://indianautosblog.com/…d-vs-new-p308228
Mezitím u BMW
https://www.carscoops.com/…opn-1024x555.jpg
https://www.carscoops.com/…opn-1024x555.jpg
:D Presne. Nech si myslíš o nových obličkách čokoľvek, rozhodne sa novinka nezamení s predchodcom. A zjavne o to bavorským išlo.
Btw. ja už som asi uvarená žaba a jednu M3 v zelenej Isle of Man(alebo červenej Toronto) by som bral všetkými desiatimi aj s tou maskou.
Btw. ja už som asi uvarená žaba a jednu M3 v zelenej Isle of Man(alebo červenej Toronto) by som bral všetkými desiatimi aj s tou maskou.
nevyhodou pure M je, ze ide skor o zavodne auta v civilnej uprave a tym padom velka cast nahradnych dielov je vyrazne drahsia. M40 su zase civilne auta upravene v ramci moznosti do co najsportovejsej podoby a servis je velmi podobny ich slabsim surodencom. ( kamos nedavno menil keramicke brzdy na RS6 ... 25k EUR :-) ) vykon M40 prakticny nemas sancu vyuzit a pri pure M uz vobec nie. samozrejme ale chapem, preco by si chcel Mko :) mne sa bobrie zuby vobec nepacia ( cely dizajn novej 4er mi pride prilis azijsky - ladvinky, predne uzke svetla pretiahnute do blatnikov, zadne vyrazne zuzujuce sa svetla ) ale faktom je, ze pri M4 vyzera predok vyrazne lepsie
Ad "výkon M340 prakticky nemáš šancu využiť": ja mám skôr pocit, že som si na výkon zvykol tak, že mi príde tak akurát a sú situácie, kedy by som prijal i viac. :-) M3 je samozrejme iná liga a v RWD to asi bude killer, preto by som uvažoval o xdrive, ktorý konečne bude aj v M3 (hoci keď vidím ako speedfred brázdi zimnú Vysočinu s 510k zadokolkou... :D ). Aj tak len bychárim (slovensky bysomárim), to je vyššia cenová pre mňa.
njn ... ale s manualom bude len slabsia vykonnostna verzia M3. Ty mas tusim 140i ak si dobre spominam ... takze 340 HP Ti je malo ? :-) sused si ju nechal profesionalne upravit a ak som si dobre zapamatal, tak sa dostal myslim vyrazne cez 400 hp :-) ma manual a rwd.
340i... a nezapomínej, že je podzim. To vždycky popisoval kamarád se sporťákem... že na jaře vytáhne auto z garáže a tyjo, to je nářez, jede to jako blázen, člověk nestíhá řadit, natož nějaký meziplyny, zkouší ho to zabít v každý zatáčce. To samý auto na podzim... jako jo, jede to hezky, i dveřma napřed a tak... ale 100k by to ještě sneslo :-)
Kubasi
Staci kouknout do konfiguratoru, trochu kliknout a je jasno. Napr. ibdukce za 14? Predni teply vokno za 16?
Pavel00
Sám jsem dlouho přemýšlel, zda koupit nebo ne. Přišla mi příliš podobná předchozímu modelu, který jsem měl. Až po usednutí do auta jsem pochopil, že to auto je někde jinde. Takže mám a ani v nejmenším nelituji...
×
Sdílení komentáře
×