Na první pohled nevýrazná modernizace Renaultu Megane přinesla kromě výrazně modernějšího interiéru i zcela nový plug-in hybridní pohonný systém, který je svým způsobem unikátní.
pomaly na konci cyklu dostane na zadok multilink ? No skoda, ze len na tento (nie moc podareny) hybrid :-(
Jo a ta 1.6 nie je novy motor ako pan autor zmätene uvadza, je to jednotka z Nissanu... na co by Renault vyvijal uplne novu atmo 1.6ku ?? To by bola sialena blbost... neverim ze do e-techu by nasypali taky balik vratane komplet noveho atmo 4valca. Ine zdroje uvadzaju, ze to je 1.6 z Juke atd..
Keby to malo multilink s 1.33 a manualom, bola by to konecne skutocne zaujimava variatna.
Nápad to není špatný. Je to zajímavá alternativa k hybridu od Toyoty. Ale Francouzi si nevšimli, že takle malé motory dává Toyota jen do hybridního Yarisu. Vytočená šestnáctistovka v takto těžkém autě trápí posádku i sebe a ve výsledki zbaští víc, než třeba 2.5 litrový motor v Toyotě Camry.
Jo, Mégany byly hodně levné. Taky ale vše důležité bylo za příplatky, o požadované bezpečnostní výbavě ani nemluvě. Celkově se výbavové stupně posunuly.
Nesmysl jsi napsal ty. Možné to je a velice jednoduše, pokud má spalovací motor maximum výkonu v 5600 ot. tak se nastaví převodovka elektromotoru tak aby na výstupu soustrojí elektromotor/převodovka bylo dosaženo max. výkonu také v 5800 ot. a problém je vyřešen (maximální výkony obou motorů se pak mohou prostě sečíst, protože jsou dosažené při stejných otáčkách, tedy teoreticky dokonce 119 kW. A to není žádná raketová věda, ale úloha pro podprůměrného žáka průmyslovky.
To jistě hraje také roli, ale i bez toho se PHEV mohou prodávat pokud jsou důstojnou alternativou, protože jistě existuje jistá množina lidí, kteří využijí čistě elektrické pojíždění po městě a příměstě a když denně nehltají dálky, tak proč ne pokud je to za srovnatelnou cenu jako diesel. To ale není tento případ, jakýkoliv diesel nebo benzín z vlastní stáje tuhle podivnost zadupe do země.
Já si ale myslím, že nejde dlouhodobě fungovat tak, že si každý stát snaží podle schopností své vlády urvat největší kus žvance z EU a oškubat občany zastupované méně schopnými. Zvlášť když ten žvanec jsme pořídili na dluh.
Tak ale v tomto prípade tá ekonomika prevádzky nie je žiadna sláva. Spotreba v meste 18kWh + 2-3 litre benzínu veď to sú náklady ako s Corollou 2,0 HSD.
68kW atmosfericky spalovaci motor a 51kW elektromotor da kombinovany (!) vykon 118kW? Nezmysel! Ziaden spalovaci motor nedodava maximalny vykon pri maximalnych otackach...
Ještě před rokem byla volba jasná - 1.33 160 TCe RS line, ceníková cena cca 515, s extras a smlouváním pod půl... Pak přišlo jedno (mírnější) zdražení, a nedávno facelit. Krom toho, že 160 Hp verze už jen s automatem jsou (reálné) ceny takový úlet, že vůbec nemá smysl o něm uvažovat. :-(
Příklad - FoFo 1.0 mHev 155 Hp, ST line + pár extras vyjde v akci a po smlouvání o minimálně 80t levněji!!! než Megane RSline se 140 Hp... prodejci Renaultu musí plakat, tohle by koupil jen úplný cvok.
Je fakt, že auta rychle zdražují, ale i přes tento nesporný fakt nabízet za 900 tyček káru, která má 90 koníků, kteří tahají 18 a více metráků v kombíku s objemem kufru atakujícím malou Ibizu, tažnými schopnostmi horšími než Panda je docela odvážný počin. Když k tomu přičteme cukající převodovky, kravál od motoru a vysokou spotřebu tak jedinou otevřenou otázkou je, kolik potenciálních kupců se přesto přenese. Obávám se, že jich moc nebude.
To je přeci americký sen ne? Žít na dluh, češi i přes počáteční patálie to taky tak pochopili a konzum předčil finanční gramotnost už dávno. To jsou úskalí kapitalismu. Já nejsem tak skeptický a i když aktuální vládní garnitura je pekelná, pořád věřím, že lidi dostanou rozum a vykopou je v příštích volbách. Protože s dobrou národní vládou se dá zvládat a těžit i z té zlé EU. S Covid průserem souhlas, nejsmutnější je, že už jakýkoliv krok této vlády bude brán negativně díky jejich nekompetentnosti.
Problém je v tom, že jsme druhotřídní evropané. Možná ještě hůř. Jsme v EU již cca 20 let a žádné zrovnoprávnění ani po těch 20ti letech nenastalo. Jsi snad tak naivní a myslíš si stále, že někdy nastane??? Naopak si z nás udělali smetiště, popelnici evropy. Odkladiště. A levnou pracovní sílu. A to doslova.
Resp. EU nám tuto roli nabídla a místní ejrohujeři tuto roli ještě s povděkem začali hrát. V tom proklatým Sovětským svazu jsme aspoň nebyli pátou kolonií když už nic :-!
P.S. Já se rozhodně taky nemám úplně špatně. Ale vidím dál jak na své vlastní dveře. A především vidím to, že možná 80% toho jakože dnešního "blahobytu" není nic než budoucí ničím nekrytý dluh!!! Jenže mnozí pochopí že jsme na potápějící se lodi asi až tehdy, když budou mít hlavu po bradu ve slaný vodě. A tenhle covidový mejdan, co předvádí naše vláda, tak to budou splácet ještě děti našich dětí... :-(:-!
Ježiš ty si skvělej ! Ty by si z fleku mohl psát pro parlamentní listy ! :D
Já se mám tedy v dnešní ČR dobře, sice nežiju moc bio a eko, nejsem slovák, ani moje partnerka, nemám 1+1, ale hypotéku ano, na tom nevidím nic špatného, mám i to jedno dítě, zatím a unicefu neplatím, auta máme 3 a všechny jsou nehybridní,ale i tak se mám dobře :) Ale jsem si jist, že za komunismu bych se měl lépe, když to tak říkáš, protože ta zlá EU mi to vše zkazila :)
...šílených technických experimentů, o které zákazníci nestojí, ale do kterých jsou nebohé evropské automobilky tlačeni bruselskými ekofašisty. Současná generace Meganu nikdy nebylo nic moc (neefektivní využití obestavěného prostoru, jen průměrné jízdní vlastnosti), ovšem tato hybridní hrůza je ostrašujícím příkladem - to auto je těžké, absurdně složité, drahé a jízdně naprosto nezajímavé! :-(:-(:-(:no:
Skvěle napsané a shrnuté - koncentrovaná programová hrůza euromarxistických zelených "progresivistů" v plné nahotě. Odporní zločinci, kteří chtějí zlikvidovat veškeré výdobytky západní civilizace, zejména pak naši svobodu! :-O:-O:-O:-(:-(:-(:no::no::no:
Ten kdo tvoří, vymýšlí či jen podporuje svým jednáním a vyjadřováním absurdní a nesmyslné zpřísňování emisních limitů ze strany Evropské unie, které je jen přizdisrá*ským způsobem zákazu vozů se spalovacími motory a omezením svobody osobní automobilové mobility.
Změníme automobilový svět tak, že si vlastní automobil díky "ekologii" budou moct dovolit jen bohatí, tohle zařídí ekonomická nekonkurenceschopnost elektromobilů a jejich ekonomická nevýhodnost. Tím zároveň ty ostatní (=většinu) přinutíme nevlastnit vlastní auto a vnutíme jím různé nesmyslné shrarovací služby, ubery a nebo MHD kde lze rozkrádat veřejné peníze ve velkém za bílého světla... Ubyde aut, zmizí problém s parkováním a nedostačenou silniční infrastrukturou. Tohle vše přitom vyřeší zaklínadlo "ekologie". No není to krásné? A nějaká osobní svoboda jednotlivce? Se*e pes!
Moderní bio-eko česká rodinka? Nevlastní auto, jezdí uberem, na dovolenou si zasharuje auto. Max 1 dítě, ideál by bylo 0,5 ale to příliš nelze kvůli proklatému OSPODu... Bydlí v 1+1, hypotéka na 6M do 70-ti let... Minimálně jeden je slovák, pravděpodobnost heterosexuality tak 50:50... Jo a zapomněl jsem na účet u Unicefu, protože musí zachraňovat nejmíň 30 černoušků že... No není to krása jaký skvělý životní standard a styl díky EU máme???
1.33 tce by sa im asi rozpadla pri tolkych studenych startoch :-) Inak aj s obycajnym 1.33 tce som zajazdil trasu za 7,3 l/100 km, lenze ten hybrid je pritom vhodny aj do mesta na kratke trasy. A ani na dlhsich trasach sa nestrati. Len ta cena.
Prečo. Kopa ľudí naskáče po meste denne 10-40km. Nabiješ a ideš. Zároveň raz za týždeň dáš dlhšiu cestu, chatu, výlet. A zase ideš. Z hybridov mi práve plug in pripadá ako najzaujímavejšia alternatíva (pre mňa, vzhľadom k môjmu spôsobu použitia). Ale ix20 to nie je , to je iná liga :-[]:-[]:-[]
Mégane jako takový je skvělý. FL vypiloval tento vůz a takový Golf může v mnohém přemýšlet, kde udělal chybu... Ale tenhle PHEV je dokonalou ukázkou toho, jak zkřížit psa s kočkou tak, aby byly zachovány negativa z obou koncepcí.
1680kg pohotovostní, pánové.... tohle když bude tahat 1.6 atmo s vybitou baterkou, tak to bude zážitek.... PHEV jsou fajn auta pro určitý typ použití, ale tady se to myslím moc nepovedlo.... zejména s ohledem na cenu....
Z clanku jsem to pochopil tak, ze "unikatni" na tom pohonu je to, ze pouziva dva elektromotory, z nichz jeden se stara o pohon a druhy resi dorovnavani otacek celeho systemu. Tj. presne ten system, ktery Toyota prodava od roku 1997. Pochopil jsem neco spatne?
... přesně tak, Octa iV stojí to samé a dynamikou bude někde úplně jinde.... ten Megane je asi nějak použitelný, proč ne, ale rozhodně ne za tuhle cenu....
Ta 1.33 TCe je fakt výborná na svou kategorii, hlavně, když ta auta stála lehce přes 300 tisíc. Kdyby vzali i tu nejslabší verzi (tu jsem nezkoušel), tak to mohlo být zajímavější. Zvláštní je, že Renault měl i atmo 1.6 už v předfaceliftu a měla 115koní.. .co je tady tedy jinak ,to nevím...
No, podražil dost, koukám, že poface 140TCe kombík je skladovka od 490ti ve výbavě Zen...
Pokud je tam opravdu inovovaný podvozek, odhlučnění a nemá tak gumové řazení a řízení (doufám po vzoru Clia 5), tak je to asi v rámci konkurence pořád solidní i když né nejlevnější nabídka, radši bych zvolil Renault, než korejce. Ono totiž v této cenové moc jiný výběr stejně není, Golf, Fokus, Oktávka, to vše je se srovnatelným motorem prostě o dost dražší..
Jak slabý? V plugin hybridu se předpokládá jízda čistě na elektřinu, takže nepřichází do úvahy elektromotor slabší, než 60kW. Nepodařilo se mi zjistit, kolik kW má elektromotor v tomto autě, ty máš o tom přesné info?
No práve o tom píšem, predface bol super kauf, vedel podliezť cenovo aj Kórejcov. Teraz to nehrozí.
Inak predajne padá aj v Európe, za tento rok je až 10. v triede, keď ho predbehla všetka relevantná konkurencia (dokonca nemecká prémiová trojka, Corolla a aj obstarožná 308). Minulý rok bol pritom 9. a predminulý dokonca 7. Aj na Slovensku stráda, je 8., za koncernom, Kórejcami aj Corollou.
Přiznám se, že ceny nepozoruji, ale předfacelift se dal s tím 140k TCe v kombíku sehnat asi za 350 tisíc, což pro mne bylo auto se skvělým motorem v rámci konkurence a odpustil bych mu ty nedostatky, pokud se tak zlepšil podvozek, asi by mi nevadilo si trochu připlatit (otázkou je kolik), ale z testu to není moc jasné, jestli nový multilink dostal jen tento hybrid, nebo i běžná verze. Ztráta MRS je smutná, stejně jako CliaRS, přitom to jsou víceméně legendy, navíc se přeci traduje, že Megan vymře po meči, jako Mondeo...
Jistě, to atmo by mělo být úsporné. O to jde. Pokud není, tak je to veliká chyba. Turbo tam může být, proč ne, ale když je ten hybrid dobře udělaný, tak elektromotory to turbo dokážou bez problémů zastoupit.
Edit: Ještě bych dodal, že to zpoždění ve vývoji fullhybridů už se nedá u Renaultu, PSA a VW moc dohnat. Takže oni vsadili spíše na EV a protože nejsou baterky, tak se tváří, že dělají hybridy, ale spíše dělají pluginhybridy. Nic jiného jim nezbývá.
A nebo ještě jinak bych to řekl. Oni nedělají vůbec hybridy ani pluginhybridy. Oni dělají jakési elektromobily s dojezdem 50km a s palubním range extenderem.
Tak ja nie som moc optimista ani pri konvenčných verziách, Megane po facelifte veľmi zdražel (asi to viac súvisí s emisnými pokutami ako s faceliftom), z asi najlacnejšieho auta triedy sa posunul do stredu a tým stratil jedinú konkurenčnú výhodu. Plus pre mňa to zaklincoval koniec predaja RS modelu u nás. Osobne v súčasnosti nevidím jediný dôvod na kúpi Meganu.
No a? Jsou i hybridy s turbem, asi bys jejich výrobcům měl poradit.
Když už je to atmo, aspoň by to mělo být úsporné, což (dle testu) není. Jinou výhodu atma nevidím.
Cena blížící se PHEV Superbu.
Kufr kombíku s litry jako by šlo o hatchback.
Atmo motor aby to nežralo, ale ono to v hybridním režimu žere skoro stejně jako čistý spalovák 1,6T, který by ale aspoň jel.
Jsem příznivcem PHEV, ale tohle by mě nezaujalo.
Tahle koncepce, že se ke slabému benzínu přidá slabý elektromotor a ono to společnými silami nějak pojede, se mi nezdá. Krátce jsem zkusil podobné řešení od Kie a nadšený jsem nebyl. Pro klidného řidiče asi dobré, ale v této cenové hladině mi mnohem větší smysl dává okta iV, když už bych chtěl plug-in.
Ale dá se s tím jezdit i dálky, jen musíš vědět jak, minulý týden jsem absolvoval delší trasy (přes 100km každou) s hybridy a jelikož s tím jezdím normálně, jelo to za spotřeby +/- turbodieslů (některé to zvládnou za míń, některé za víc). To je vlastně dobrý výsledek, ale na delší trasy bych stejně radši upřednostnil naftu :)
Je to velká škoda, protože co tak čtu, Renault opravil slabiny předfaceliftované verze, jako odhlučnění a podvozek (ten šok, že i zachovalý dvojkový Megan má za jízdy utlumenější kabinu a až na velké díry to tam vlastně nebouchá i přes jednoduchou nápravu, na rozdíl od 4. generace), zlepši interiér (ten mi ale osobně nevadil ani u Předface), tak docela pohnojil tuto nejdražší konvenční verzi.
Naopak co jsem na předfaceliftu vyzdvihoval byl motor 1,33TCe, který měl sil na rozdávání, tady to vypadá, že 160 koní je jen na papíře. Další zvláštnost vidím v přeovodovce, sice mi planetové převodovky na delší trase moc nevyhovují, ale tohle si říká o potencionální problémy do budoucna, pokud je tak složitě řešené hnací ústrojí.
Vše by bylo asi o mnoho lepší, kdyby to stálo tak o 150-200 tisíc méně, nicméně se těším na test konvenčního spalováku, to by mohl Megáne rozvířit se správnou cenou vozy C segmentu.
Hybrid ma zmysel len v meste.
Lenže v meste nemá zmysel takáto karoséria.
A vo finale v meste nemá zmysel ani, spaľovací motor.
Chyba mi cieľová skupina.