Vláda schválila návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel, který stanovuje minimální podíl vozidel s nízkými nebo nulovými emisemi při zadávání veřejných zakázek nebo k zajišťování veřejné dopravy.
Člověk by si myslel, že v roce 2021 bude lidstvo v racionálním uvažování zase o kus dál, ale opak je pravdou. Nejabsurdnější na tom je, že ta "ekologická" vozidla jsou všechno jenom ne nízkoemisní a jejich provoz bude jedna velká ekonomicko-ekologická bomba :-(
Jako by do teď ve státě byla možnost výběru, až na pár zakázek na Hyundai či jina auta v řadove jednotek kusů, to v drtivé většině byla možnost pouze kup si co chceš. když to bude Škodovka :D
a aparátčíci budou jezdit na uhlí a my jim to budeme platit.
Sláva zelené revoluci!
Sláva spontánímu přechodu na elektřinu!
Kde to budou brát?
Nikdo tady nemluví o okvótování autosalonů.
Je to šílená diktátorská blbá krávovina.
Z uhli ne. To chteji zakazat. Oze to bohuzel neutahnou, jaderky jsou prej spatny a drahy, tak leda plyn z Ruska, ale ten je pry taky fuj. Osobne teda nevim. Nemci jsou v tomhle "napred" tak uvidime co tam budou delat :-[]
Spotřeba ev není v celkové spotřebě tak velká. Jde o akumulaci a to se ev hodí. Dnešní nabíjení a hdo atd v nočních hodinách je jen z důvodu neschopnosti regulovat velké zdroje.
Vyplati nevyplati. Resime dostatek proudu nebo kolik na tom vytriskat penez? S ohledem na fakt ze se jedna o 80 let provozu nedokaze nikdo rict ze se to nevyplati. Nevidime ani co bude za 10 let natoz za 50-80 let. Tyhle otazky jsou irelevantni. Cil je jasnej. Zabezpecit dostatek energie na dalsi desitky let.
A opět jedeš svou, za cenu obrovských investic chceme řešit max 10% spotřeby s tím, že podle vývoje v okolních státech bude nárazové spíš přebytek. Jde jen o překlenovací zdroje.
Ano opet si vedu svou, takze me laskave prestan presvedcovat o sve pravde. Kdyby si mel zajem tak tady je zajimava prednaska na tema jaderna energetika.
Přestaň být za vola.
Když má někdo možnost někomu dát tržit čásku, co stojí několik EVček, je to už prostor pro kamarádšofty jako dělanej.
Jsi tak hloupej nebo jen jdeš proncipielně proti mě?
Uz je prekroucena. Pisou jak velka spousta hybridu a EV se prodala. Jenze oni se fyzicky nikomu neprodala. Jen se ta auta vyrobila a registrovala na leasingovky a postavila do salonu. Drtiva vetsina tech EV je Enyaq vyrobeny v poslednich par tydnech, ktery ale nesel koncovym zakaznikum a Skodovka ho tak prekotne v listopadu a prosinci vyrabela, bohuzel v nedodelanym stavu, jen kvuli hre s emisema.
Citace "Veřejný sektor půjde v tomto směru soukromému příkladem," uvedlo ministerstvo.
V současné chvíli Veřejný sektor nakupuje ekologická vozidla na dotace z rozpočtu ČR i na dotace z fondů EU.
Občan České republiky nedostane na pořízení elektroautomobilu ani korunu dotací, takže např. za ID.3 nebo Enyaq vydají ze svého nejméně 1 mil. korun - výborně jde ministerstvo pro místní rozvoj příkladem, ale už ve své skromnosti opomnělo sdělit, že např. obec zaplatí zaplatí ze "svého" za ID.3 do 400 tis. korun na rozdíl od občana ČR, který žádnou dotaci nedostane.... A to neřeším možnost dostupné infrastruktury pro občana k pořízenému elektroautu.
V pojetí návrhu nejsou uvažovány náklady na potřebnou infrastrukturu (rychlonabíjecí stanice, plnírny vodíku) a náklady vozidla s novými pohonnými médii – elektřinou a vodíkem. Vzhledem k 1. milníku už 2.8.2021 je zcela nereálné tuto infrastrukturu v potřebné míře a kvalitě vybudovat. To, že ze směrnice EU č. 2019/1161 vyplývají záměry k požadované podpoře infrastruktury, je krok, který měl celému projektu zavádění čistých vozidel předcházet, aby už v prvních etapách obměny byla infrastruktura budovaná souběžně nebo již vybudovaná.
Vypořádání autora návrhu zákona? Vysvětleno!!!
MMR je horký kandidát na nejneschopnější a nejdementnější ministerstvo současné doby. Když to člověk vidí jak se jedná a jaký je celý legislativní proces v současné době jen fraškou, tak je z toho vážně hodně smutno.
...Tak to je opravdu hnus, ten neobolševický hnus už začíná prosakovat i k nám! Pseudozelené dotace jsou největší hnus, zejména pak, když se dotýkají koupě osobních automobilů. Jediné, co bych byl ochoten tolerovat je dotování autobusů na plyn, protože to má skutečně význam pro ovzduší lidí ve městech.
Až budou mít všichni elektro auto, přijedou domů dají svá vozidla na nabíjení a potom v obýváku rozsvítí petrolejku. Ach ta nostalgie. Škoda, že nebude televize na petrolej. Ledničku zastoupí sedmí schod ve sklepě.
Vždy když, čtu nebo slyším „proč nám ty elektromobily EU nutí, když je nikdo nechce“, si vzpomenu na konstatování jednoho z pionýrů automobilového průmyslu, Henryho Forda: „Kdybych se ptal lidí, co chtějí, řekli by mi, že rychlejšího koně.“ Byli na něj zvyklí, vyhovoval jim, palivo bylo levné a dostupné. Naproti tomu auto, považte, žralo jen benzin a ten se prodával v lahvích v lékárnách. Takové nepohodlí. :D
Jdi někam s tou demagogickou elektropropagandou! Každému normálnímu člověku je přece jasné, že elektrodebilita proti vysoce vyspělým spalovacím motorům s minimálními emise žádný pokrok NENÍ. Ani po stránce ekologie, a už vůbec ne po stránce praktické použitelnosti. Kdyby byla, nemusela by být nařizována politickým a ekonomickým násilím, lidi by po EV sami toužili! To tě nikdy nenapadlo? :-[]:-[]:-[]
Nadšeně hýkat o něčem co nemám a propagovat něco co sám nepoužívám, tomu se říká pokrytectví. Víme? :-):-):-)
PS: kamarád právě naložil od kamen dřevo, má v baráku 26 a na vytěžení používá ekologickou motorovku Stihl a japonský minitraktor Kubota a šplalkovač pohání elektrocentrálou na LPG. Greta ho miluje :-):-):-)
Jeho soused o kus dál to pozvedl výš, ten na to má Zetor a Pragu V3S.
Oba tě srdčně pozdravují a na větrník a fotovoltaiku ti zvysoka víš co :-):-):-)
Já tu kážu o V8, jenže mě stojí na dvorku už pátý. Takže můžu . V tom je mezi náma rozdíl.
Před 10 lety nebyli pokrytci ti, co měli elektrickej pežotek, předělanej na koleně co jel maximálně 120 a ujel na baterky 35 Km. Takoévho pána znám. ti mohli kázat, ostatní byli zas jen pokrytici a olizovači plakátů.
Je to stejný jak když tu posměváčci hejtujou ameriky a doma na dvorku leští 1,9 tdi oktávku a říkaj, jak dělá mercedes a bmw lepší káry.Tak proč si je nekoupí a leští tu oktávku. Držgršle a socky co se ohání něčím co nemaj.
Trapný vid
Ano. Ví ti i šéf Toyoty. Jenže eurohujerská propaganda hlásá něco jiného.
Je to úplně stejné jako kdysi árijská rasa, zaručeně lepší než ostatní... Teď opět Německo, opět propaganda, opět lež, opět EV zaručeně lepší než ICE...
Prirovnavas zakaz spalovacich motoru k holokaustu? :no::no::no:
Mas stesti, ze nemam rad vulgarity a hroceni ve zdejsi diskuzi.
Ale jinak bych ti napsal ten nejvetsi vulgarismus.
To cos napsal je pohrdani historii.
Dnesni Evropa je naopak co se tyce lidskych prav a svobod na tom snad nejlip na svete.
PS A co se tyce emisnich norem, ty byly donedavna v EU co se tyce NOx nejbenevolentnejsi, v porovnani s USA, Japonskem nebo Cinou, kde byly (a jsou) diesely neprodejny.
Určitě, dokud ti raketový inženýr z Afriky a Asie neurazí kedlubnu pajcerem, je to tu ráj. A v Itálii hlídá bezpečnosti lidí mafie, a na raketové inženýry z Afriky tam používaj vodní dělo, věc, kterou tu tak místní mravokárci nenáviděli, když jí používali komunisti na davy.
Zajímavé že když to používaj progresirvní liberálové(čti neomarixistická pakáž) tak to najednou nevadí. Ono proti valícímu se tupému davu nic lepšího není, že jo :-):-):-)
Jenže EV je v případě srovnání s koněm pořád ten stejný kůň. S jediným zásadním rozdílem - místo ovsa žere ječmen. Auto byl nový efektivnější a výkonnější způsob přepravy, EV v tomto nepřináší nic nového ... spíše tedy pro mnohé ještě objektivně ubírá.
Prijde ti kun, co zere 6 litru na sto km a kun co zere 1,6 litru na sto, vazne stejny?
Jinymi slovy, to ze sezere (dejme tomu) tretinu je pro tebe stejny???
Ze ho nakrmis z toho, co mas doma a nikdo ti nemusi pracne vyrabet potravu (ano, elektrina se taky musi vyrobit, ale podstatne jednoduseji a hlavne distribuce uz funguje davno i bez elektromobilu) a prevazet ji pres pul zemekoule (ropovod Druzba, Samara, 3.000km)?
PS Beru argumenty, ze jsou EV drahy (zatim, proto jsou dotace..), nebo o omezenem dojezdu. Ale odpurci zase musi chapat mnohem vyssi efektivitu EV. A v pripade dennich najezdu v ramci dojezdu na kapacitu baterky i potencialne (v pripade moznosti domaciho nebo pracovniho nabijeni) jednodussi tankovani bez nutnosti navstevovat cerpaci stanici.
Ty bláboly o tom co máš doma mě fakt baví, znam několik lidí co ty panely na střeše maj a vichni říkaj, že to ted v zimě dává nula nula nic. Tj bez drátů do baráku si v loji, zbejvá jedině elektrocentrála na fosil, vid a dokrmovat ty baterky, aby nebyly na nule.
A ta elektrika co ti teče do drátů, tu vyrábí na celém světě z 85% fosil, pouhých 15% sou ekologické zdroje, z toho 6% hydroelektrárny a 4% jádro. Takže fakt vtipný :-):-):-):-)
5% světové elektřiny vyrábí biomasa, větrník a fotovoltaika, hahaha
a jen samotná Čína spaluje nejvíc uhlí ze všech a má uhelky co maj souhrný výkon 1000 giga :-):-):-)
A Afrika staví nové uhelky, taky dobrý vid.
A další sranda, Čína, technologický gigant a výrobce fotovoltaiky staví údajně neekonomické jaderky o sto šest, jak může producent fotovoltaiky stavět tak mohutně neekonomické elektrárny co se nevyplatí?
že by to bylo tím, že nesedí ve vedení duté, vylízané zelené marixtické naprosto de*ilní mozky (jako u ztroskotanců a vyptlanců helmutů, tragédů a ničitelů Evropy), takže se neposléhají na nestabilní zdroje závislé na výkyvech počasí.....
Zajímavé co.
Jádro staví mohutně i Indie, Rusko, každá velká země staví bud svoje bloky, nebo si je většinou dává stavět od zlého Rosatomu, světové jedničce v jádru a největší atomové korporaci na světe, co umí vyrobit od minirekatoru do ledoborce po supermoderní rekator chlazený sodíkem.
JE jako strategický zdroj energie, zcela nezávislý na počasí (potřebuje pouze vodu na chlazení a to ještě neplatí u reaktorů chlazených sodíkem) musí být podporován státem. To je snad logické. Je to páteřní sít energetické soustavy, schopná běžet na plný výkon 24/h/7 dní v tdnu/365 v roce. Nic lepšího na svět NEEXISTUJE!!!!
Jistě, strategické zdroje národní energetické bezpečnosti musí stát dotovat.
Ale strategickou věcí není větrník a fotovoltika, nebot nesplnují definici.
Blbý co :-)
A neodpověděl si mi, proč to dotuje Čína, když je výrobce fotovoltaiky :-)
Takže když máme způsob jak se vymanit z totální závislosti na dovozu základní strategické suroviny (ropa) je logické, že se to může dotovat taky.
Procento výkonu JE v číně není nijak velké. Stejně tak jako do JE investují do OZE. Pro JE? To není tak těžké dovodit - jaderná velmoc potřebuje držet jaderné know-how.
Vymanit z totální závislosti na dovozu ropy tím, že budeme totálně závislí na dovozu plynu, lithia, medi, niklu, křemíku, vzácných kovů nebo přímo celků jako mikročipy, panely, ocel, která se taky dělá převážně v číně vid aby se mohli vyrábět větrníky, fotovoltaika a EV nesmysly. Co budeš dělat až dojde štěrk a písek? Většina levropských lomů je skoro dotěžená, limity se neprolomí protože to není eko, takže budem vozit písek z Asie nebo Afriky?
Hahaha
A vaše základy na větrníky spolykaj ku*wa hodně betonu
Porovnej spotrebu toho co jsi vypsal a porovnej to se spotřebou ropy. Pak to tady napis😄
A teď najdi rozdíl mezi ropou spalenou v podobě paliva a pak med v kabel.
V Cine nesedi ve vedeni marxisticke mozky, vazne???
Hochu, ty jsi fakt mimo ve vsech oblastech.
WTF
:D:D:D
https://www.irozhlas.cz/…g_1911301058_gak
"Oni jsou přece nositeli vědeckého světového názoru v podobě marxismu-leninismu,“ vysvětluje sinolog v Interview Plus hned na začátku.
PS Blaboly o domaci centrale.. Tvl, fakt te to bavi, psat takovy strasny hov.. pardon, nesmysly???
Evidentně není marxista jako marxista a bruselký neomarxista je horší jak starý komunistický soudruh. Sranda co. :-):-)
Kašpare, čím budeš nabíjet ty baterky, když se nedobijí v zimě sluncem a do domečku či chatičky nevedou dráty, protože prostě zrovna máš domeček na samotě nebo v chatový oblasti kde není prooud?
Porad chytrá hlavo, čím to dobít jiným než elektrocentrálou.
Kámoš to takhle dobíjí už 10 let, určitě přivítá radu, jak to dobíjet bez elektrocentrály, když mu do domku proud nevede.
Když budu mít doma nádrž na 20 000 litrů paliva a elektrické čerpadlo, tak si taky můžu dotankovat doma a nemusím na čerpačku vid.
Stejná logika ne, takže jestli mi to teče do drátů z uhelky a nakrmím si z toho auto, nebo mi jednou za půl roku přijede domů cisterna a naplní nádrž je asi fuk, vid. Prostě si krmím auto doma, ale vyrobí mi to stejně někde jinde.
Protože z toho co ti vyrobí panel na střeše, si v listopadu elektriku pro dům, topení a ještě nabíjení dejme tomu 2 aut nezajístíš i kdyby ses postavil na svou zelenou, marxistickou hlavu. Poručit větru a dešti stále nepůde soudruzi, škoda že jste to za těch 80 let ještě nepochopili....
FVE zajistí půl roku pro ev. Jak jsi na tom se splovaky?
A takhle jednoduše lze vyvrátit naprostou většinu tvých příspěvků.
Proč radši nestudujes jak to je místo psaní věci ze kterých vyvozujes špatně závěry?
Nelži, ty panely nic nedávaj když je venku do 11:00 mlha a od 16:00 tma. Aspon nelži, znam osobně lidi co to maj na střeše, takže ti tyhle pohádky nežeru.
Kolik potřebuješ energie pro svícení v dvougeneračním domě,pro všechny elektrospotřebiče typu notasy, mobily, pračka, sušička, myčka, lednice, konvice, kávovary, digestoře atd pro topení takového domu a nabíjení dvou EV aut za 24 h? Kolik toho vyrobí panely na 5 hodin kdy na ně svítí slunce, heheh
Všichni to krmí tím co jim teče ze zásuvy, a tam jim teče to, co vyrobí Dukovany , Temelín a vaše oblíbené uhelky typu Počerady :-):-)
Tak si nalep na Teslu nálepku I love Czech Coal a můžeš vyrazit na výlet . Doporučuju Most, Bílina atd
FVE nie sú zle ale... Mám na streche 10 panelov (plánujem +dalších 10) a na ohrev vody OK, pripadne niečo na domácu spotrebu. Do siete už je zákaz!
Toto som robil akoby na štátnu dotáciu a aj tak to bolo vcelku drahé a môžu mi prísť na kontrolu 10 rokov (??) po montáži. Ďalšiu etapu už plánujem svojpomocne a bude to stáť ďaleko menej peňazí akoby som to robil formou “pomoci” od štátu.
Na tomto všetkom sa namastia iba tie montážne firmy čo majú ten správny certifikát a človek im to ešte aj zaplatí.
No vidíš, sám uznáváš, že se pořád bavíme o koni, o ničem novém nebo převratném. Jen ten nový kůň žere něco jiného a má tento parametr lepší. A samozřejmě taktně přejdeš fakta, že x dalších parametrů, které mnohé zákazníky zajímají více, má zase horší.
Když tohle je do detailu popsány psychologický problém. Ty chceš něčemu věřit a přijímás i nesmyslné články jako je ten na který odkazuje bez kritického myšlení.
Opravdu to myslíš vážně? Svaril několik bouranych aut do jednoho a stěžuje si, že teď nedostane nabíjení zdarma?
Tak jestli je tohle největší problém Tesly tak je na tom ještě lépe než jsem si myslel.
zamestnanec pri vyberu auta otoci kazdou korunu, aby byl vyber efektivni. Podnikatel a statni urednik tohle resit nemusi, muze si dovolit rozhazovani a plytvani...