Novinky
Dvojvaječná dvojčata: Lancia Delta a Saab 600. Aneb GM nebylo to nejhorší, co se Saabu mohlo stát
5 komentářů
...než jedničkovou Deltu a tehdejší Saaby. Prodávat tohoto Itala pod severskou značkou byl podobně "inteligentní" nápad, jako nabízet Nissan Cherry s motorem z Alfasudu (AR Arna), nebo (mnohem později) velký zadokolkový sedan Chrysler coby Lancii Thema.... 😲 😒 :no:
a Lancii se pak stal Chrysler, takže Thema a Voyager se dá brát jako taková posmrtná pomsta Saabu Lancii 😡
jednak silny odklon od designu na ktery byli zakaznici SAABu zvykli, za druhe to nebylo svedske a za treti jednim z hlavnich duvodu proc koupit SAABa byla pasivni bezpecnost. A te nemohl byt i jen od pohledu na Deltu nikdo verit. To same Saabaru 9-2X. Tam uz byl ten zaklad sice na hodne vysoke urovni, ale nebylo to svedske. Takovejch kockopsu byla ale uz spousta. Alfa Romeo Arna, aaaa.
Spoupráce se Saabem byla nesmyslná, vidiny Delty na sněhu byly deliriem vzhledem k jasné konstrukční mezi.
Saab zabila neschopnost (nebo záměr?) Wallenbergů dělat udržitelně kvalitní auta, což se nahradilo investicí GM, jejichž tehdejší šéfové viděli jen peníze a nikoli to, co je má skutečně produkovat. Navíc se u Saabu prakticky zastavil vlastní vývoj, od modelu 900 pak fatálně klesla antikorozní ochrana a proto je tolik Saabů po roce 1997 shnilých.