Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dvojvaječná dvojčata: Lancia Delta a Saab 600. Aneb GM nebylo to nejhorší, co se Saabu mohlo stát

Kdysi slavná, dnes již neexistující švédská automobilka má tak bouřlivou historii, že by se za ní nemusela stydět ani populárnější rocková hvězda.
Zpět na článek
25. 12. 2020 12:32
26. 12. 2020 09:11
25. 12. 2020 23:48
7. 2. 2021 11:16
Avatar - netcar.xx
25. 12. 2020 12:32
On to byl
jednak silny odklon od designu na ktery byli zakaznici SAABu zvykli, za druhe to nebylo svedske a za treti jednim z hlavnich duvodu proc koupit SAABa byla pasivni bezpecnost. A te nemohl byt i jen od pohledu na Deltu nikdo verit. To same Saabaru 9-2X. Tam uz byl ten zaklad sice na hodne vysoke urovni, ale nebylo to svedske. Takovejch kockopsu byla ale uz spousta. Alfa Romeo Arna, aaaa.
Rozbalit vlákno
1
26. 12. 2020 09:11
Re: On to byl
Tak tak, Arna byla bezkonkurenčně nějstrašnější model, se kterým kdy Alfa přišla! :-O :-( :no:
Avatar - Stejsn
25. 12. 2020 23:48
No jo,
a Lancii se pak stal Chrysler, takže Thema a Voyager se dá brát jako taková posmrtná pomsta Saabu Lancii :-/
Rozbalit vlákno
0
26. 12. 2020 09:22
Asi těžko by šlo v 80. letech nalézt odlišnější vozy,....
...než jedničkovou Deltu a tehdejší Saaby. Prodávat tohoto Itala pod severskou značkou byl podobně "inteligentní" nápad, jako nabízet Nissan Cherry s motorem z Alfasudu (AR Arna), nebo (mnohem později) velký zadokolkový sedan Chrysler coby Lancii Thema.... :-O :-( :no:
Rozbalit vlákno
0
7. 2. 2021 11:16
Neporovnatelné
Lancia Delta byla konstruována především pro evropský jih, kde nesněží, nesolí se a koroze je tak spíš důsledkem nehod a mizerné údržby. Přitom nemuselo jít o nic jiného než je kataforéza či pouhý antikorozní nástřik, což ani tehdy nebyly žádné nákladné novinky.

Spoupráce se Saabem byla nesmyslná, vidiny Delty na sněhu byly deliriem vzhledem k jasné konstrukční mezi.

Saab zabila neschopnost (nebo záměr?) Wallenbergů dělat udržitelně kvalitní auta, což se nahradilo investicí GM, jejichž tehdejší šéfové viděli jen peníze a nikoli to, co je má skutečně produkovat. Navíc se u Saabu prakticky zastavil vlastní vývoj, od modelu 900 pak fatálně klesla antikorozní ochrana a proto je tolik Saabů po roce 1997 shnilých.
Rozbalit vlákno
0