jednak silny odklon od designu na ktery byli zakaznici SAABu zvykli, za druhe to nebylo svedske a za treti jednim z hlavnich duvodu proc koupit SAABa byla pasivni bezpecnost. A te nemohl byt i jen od pohledu na Deltu nikdo verit. To same Saabaru 9-2X. Tam uz byl ten zaklad sice na hodne vysoke urovni, ale nebylo to svedske. Takovejch kockopsu byla ale uz spousta. Alfa Romeo Arna, aaaa.
Asi těžko by šlo v 80. letech nalézt odlišnější vozy,....
...než jedničkovou Deltu a tehdejší Saaby. Prodávat tohoto Itala pod severskou značkou byl podobně "inteligentní" nápad, jako nabízet Nissan Cherry s motorem z Alfasudu (AR Arna), nebo (mnohem později) velký zadokolkový sedan Chrysler coby Lancii Thema.... :-O:-(:no:
Lancia Delta byla konstruována především pro evropský jih, kde nesněží, nesolí se a koroze je tak spíš důsledkem nehod a mizerné údržby. Přitom nemuselo jít o nic jiného než je kataforéza či pouhý antikorozní nástřik, což ani tehdy nebyly žádné nákladné novinky.
Spoupráce se Saabem byla nesmyslná, vidiny Delty na sněhu byly deliriem vzhledem k jasné konstrukční mezi.
Saab zabila neschopnost (nebo záměr?) Wallenbergů dělat udržitelně kvalitní auta, což se nahradilo investicí GM, jejichž tehdejší šéfové viděli jen peníze a nikoli to, co je má skutečně produkovat. Navíc se u Saabu prakticky zastavil vlastní vývoj, od modelu 900 pak fatálně klesla antikorozní ochrana a proto je tolik Saabů po roce 1997 shnilých.