Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Marko: Budúcnosť Renaultu (bude rastom v čase i priestore)

81 komentářů

Bolo obdobie keď sa Renaultu mimoriadne darilo. Hovorím o 90. rokoch. Mimoriadne úspešne rozbehnutý Espace, veľmi krásny a obľúbený Scénic. Dobre predávaný "vajcový" Mégane. Dokonca natoľko že z neho vzniklo aj MPV. No a aj Cliu 2. sa celkom darilo. A pritom stále designu vládol Patrick le Quement.
Ale potom prišlo niečo ako BUUUM!!!!!! Odrazu im šiblo a začali sa orientovať na úplne iný dizajn. Myslím že ten prvý šok bol Mégane. Potom Scénic a už to išlo... 😒 Nie žeby bol Mégane vyložený prepadák-patrý mezdi najpredavanejšie autá v Európe. Ale až na akom mieste. Koľko zaostáva za špičkami ako Focus Golf či Astra. Plus tá kvalita. Bolo jasné že sa stalo Renaultu to čo sa stalo. Vôbec nechápem že ak sa im s tým dizajnom darilo prečo sa rozhodli ho radikálne meniť. Ale našťastie už to opäť naprávajú. Mohlo by sa zdať. 😄 Môžete si povedať. Pravda je ale smutnejšia. Na normálny dizajn pretúpilo iba Clio. Čo to nové Twingo? To staré... To bolo auto... 😄 Jedno z mojích najobľúbenejších.
To bol Favorit 90. rokov.
Rovnako ako pre milóny ďalších vďaka dizajnu. Ale ony sa aj tak Twingo rozhodli meniť. Meniť podľa vzoru Mégane II.. A to je chyba. Kde je tá originalita? ;-\

A kedže Renault si nechce dať povedať a stále robí autá s dizajnom ktorý veľmi nepomáha predaju pochybujem o tom že sa niekedy dostane na špicu v predajnosti.
Neviem ako si to predstavujú že s dizajnom ktorý výrazne pomáhal v takých prepadoch v predaji, chcú byť odrazu ziskový. Ktovie čo nám ten Ghosn vykúzli...
Souhlasim do pismenka. Navic bych si troufl tvrdit, ze ohlasovana zmena trendu se u nove Laguny nepovedla. Jakoby pro Renault byly elegentni a libive tvary neco podradneho, a kazdy model musi mit neco avantgardniho - u nove Laguny napr. svetla se zubem. Mne jako pamentnikovi to pripomina komunisty, kteri se usilovne snazili nastolit dojem, ze probiha "perestrojka". Ale vysledkem byl vzdy zase jen komunizmus. A take si troufnu tvrdit, ze bez zmeny dizajnu smerem k tvarum prijatelnym pro vetsinu, se jim vetsinu zakazniku nepodari presvedcit, ze nastala take velka zmena uvnitr, co se kvality tyka. Proste ty veci jsou svazane a jedna bez druhe nebude fungovat. Proto ani Laguna nemuze presvedcit vetsinu zakazniku, o zasadni zmene.
Andy
za dalsi skvely clanek. Ten megane, ten mne bude jeste dlouho strasit ve spani, bohuzel mam takovy pocit, ze pro mne prestane byt nocni murou a stane se skutecnosti, na kterou si budu muset zvyknout a skutecnost noveho megane se stane nocni murou pro renault, tak jak na to u teto rady nebyli zvykli. Jestli by neco melo splnovat naroky na sireji prijmane pojeti elegance a krasy, tak novy megane to asi nebude. Na druhou stranu, ne ze bych uspech renaultu nepral...
Marko
Prosim...(clanok mi dal tentokrat riadne zabrat, ale dufam, ze sa podaril).

Megane: Ja neviem.... Je to zaujimave, ale bude dobre to vidiet na PR fotografiach vo finale. Co sa mi na tom ale teraz nepaci, je to, ze auto vyzera stylisticky velmi zlozito - je tam dost kriviek (co je problem aj novej Laguny Grandtour - aj ta stratila proti predchodkyni jasne linie...)
Jo, přesně - Patrick le Quément by měl s poctou odejít do důchodu. Je velkou osobností, málokdo si troufnul udělat tak "love or hate" design jako on v posledních letech. Jenže když zjistil, že to prodejům spíš uškodilo, jde nyní nepochopitelně až k opačnému extrému. Většina těch aut v článku představených jsou "bezpohlavní", sice neurazí, ale nezaujmou. A k tomu ten složitý design s křivkami, které končí jakoby nesmyslně - ať se podívám na Lagunu III nebo fotky Espace V, cosi se tam odpřídě vlní, aby to pak na bocích zmizelo jaksi bez důvodu a nějaké návaznosti. A ten těžký zadek Espace V - to si snad dělá legraci... Stejně jako ten brazilský model vypadají obě auta, jakoby měly předek z jiné doby než zadek - to snad udělali jen škodováci s Roomsterem, ale tam to byl jasnej záměr ;-\ .
Marko
Presne...to je to co som ja nevedel definovat ako to, co mi na novych Renaultoch vadi. Ze sa niekde objavia krivky, ktore by za inych okolnosti mohli byt zaujimave, a potom sa niekde rozplinu (alebo nadvizu na nieco ine). :yes: 😉
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Jako renaultista Ti musím poděkovat.
Akorát jsem zaskočen výroky Patricka le Quémenta. Jestliže o Vel Satisu niní píše jako o chybě, tedy sám to co obhajoval pomlouvá, nemá tam podle mě už nic pohledávat!
Když už začít "nanovo" tak i s novými lidmi a novými nápady...

Vlastnil jsem několik Renaultů, včetně Vel Satise a diamantu Avantime [odkaz] , už leta letoucí čekám na nějaký ten Egeus nebo Koleos, ale sympatie ke značce hodně ochlazují. Poslední povedené Renaulty jsou podle mě Logan a Twingo...
Cestu ke Scenicu, Cliu a Laguně nějak nemůžu najít...
Marko
Dik 😉

Ja si tiez neviem najst cestu k tym najnovsim Renaultom.

Vel Satis: No, on s tym le Quement asi moc robit nemohol. To rozhodnutie navrhovat auto zvnutra von nebolo jeho (a nebolo asi najstastnejsie), takze on uz asi v tomto nemal moc na vyber... V tom rozhovere, ktory mam k dispozicii sa na to aj trochu "stazuje".
Vlastnil jsem Satise rok a půl. Na tohle auto nikdo nemá - kdo s ním jel, ví. Můj byl Initiale, 3.0dCi, světlá kůže, intarzované dřevo, navi, aut., skl. střecha..... . No krasavec. Kdyby tak ještě měl 4x4 a fungoval, tak bych s ním i zemřel. Tak už, vzhledem k tech. problémům, není. Ale škoda ho, byl to neskutečně nádherný kus auta. :yes:
Avatar - dr.biker
dr.biker
Musím říct, že nemáte s Méganem tak úplnou pravdu. Vím že 3 a 5 hatchback je fakt dost odvážný a sedan nic moc, ale co říkáte na Mégane grandtour? Podle mě je to nejhezčí malé kombi za dobrou cenu. Kam se hrabe např.Fabia kombi? Nesahahá mu ani po kotníky! A Mégane coupé-cabriolet je také pěkná hračka.
Podle mě je ale přece nejhezčí Clio storia, zamiloval se mi už na první pohled, je to srdcová záležitost.
GTI
No, srovnávat Fabii Combi s Meganem... to vyžaduje poměrně rozsáhlý počet dioptrií a dokonalou neorientaci ve světě aut. A Megane jako nejhezčí kombi pod sluncem? Myslíš ty neukotvené šípy zadních světel?
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
A co Focus, ten podle tebe ma ty sipy ukotvene? Jasne ze jo, vzdyt je to skocak, tak jak taky jinak, ze...? 😉 Prober se kamo! :no:
GTI
Vůbec nehorší záď v kompaktních kombi má Megane. Přitom je zajímavé, že sedan zvládl Renault poměrně slušně. Ovšem neharmonická zadní světla a neproporční zadní okno, to je celé špatně. Druhým nejhorším kombi je Focus. Absolutně nudná záď. Pokud jsi viděl záď Golf Variant, pak jsi viděl i stylovou kombi-kompaktní záď. A když už jsme u toho, pak nejlépe to v tomto segmentu zvládla Škoda s Octavií kombi.
GTI mozes mi povedat preco vsetko co je z koncernu VW je to najlepsie? VW mam najradsej. Ale Variant je jedno z nejskaredsich aut. Ze stylove? >😁 Tak dlhy zadok ze je stylovy? Bez napadu? >😁
GTI
Zeptej se u VW čím to je, že to umí v mainstreamu nejlépe. Zatím jsi jediný, který u kombi kritizuje velký kufr... 😄
Ho ho hou!Keby som mal kupovat VW tak jedine nieco z koncernu VW. 😉 A velky fufor nekritizujem. Ale velky alebo maly kufor nema nic so stylovostou. 😉
GTI
Aha... no, hlavně se na blogu - [odkaz] omluv kolegům za to, jak tam mateš o rozměrech Q7.
Dosli argumenty? 😉
sorry ale golf variant je otras, tie svetla su odveci, pripominaju mi cayena, lenze cayene je ovela stakrat krajsi...no s oktavkou si mal pravdu , oktavka kombi je ozaj najvydarenejsia
Klaudius
Octavia kombi má jeden z najväčších kufrov. Ale dizajnovo na Mégane Grandtour nemá. Ani náhodou. 😄
Vysvětli neharmonická zadní světla a neproporční zadní okno. Rozepiš se, napiš to klidně ve verších, ale tohle by mne skutečně zajímalo...
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Jj, Golf Variant jsem videl a muzu ti rici, ze tak otresnou slataninu jsem jiz dlouho nevidel... :no: :no: :no:
Tohleto, ze ma byt kombik, ktery ma konkurovat Megane Grandtour nebo Octavii Kombi? Vzdyt ta zad je tam naroubovana, jako vyhonek hrusky naroubovanej na tresen, otres! Ptam se, kde je ladna krasa Passatu Variant? 😉
Aha. Agent už je zase tady.Ještě pár článků a dám svá auta do šrotu.Pak hned svým zaměstnancům odeberu Škodovky, abych konečně jezdil v těch nejlepších autech po sluncem.
:yes:
Klaudius
Kvalitu dizajnu môžeš kľudne porovnávať naprieč triedami. Žiadnemu modelu to neublíži.
Mégane-nižšia stredná trieda
Fabia-malé autá
Čo to splietate?
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Souhlasim, Megane Grandtour je i dle meho nazoru porad jeste nejhezci kombik v dane tride... :yes:
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Marko, jako vzdy jsi fenomenalni ve svych informacich a uprimne obdivuji tvoje znalosti. Diky Marko za moc hezky clanek. :yes:
Renault je moje srdecni zalezitost, na tech autech jsem kdysi davno zacinal a i kdyz to byly kary kvalitou a zpracovanim nesrovnatelne s dneskem, tak stale na ne vzpominam jen v dobrem... Dnes jiz Rendla nemam, ale pocitam, ze do budoucna se nadherna Laguna Coupe v perletove cerne barve v mych garazich urcite objevi... :yes: :yes: :yes:
Nech sa nikto nehnevá... A už vôbec nie Marko.
Ale vy ho tu vychvaľujete aký je skvelý aký napíše úžasný článok. Ja to vôbec nechápem. To len zo zvyku? Ja tu nebudem chváliť. Takmer všetko čo je tam predsa nieje nič nové. Len je to poriadne roztiahnuté. Skutočnosť je taká že keď už tam má byť niečo o budúcnosti tak je to veľmi stručné a zas len to čo som si prečítal v magazíne. Napríklad o tom novom Mégane.
Potom som čítal Lagunu za zas tam bolo to čo sa všade omiela. Ano zo začiatku to bolo pekné. To čo som nevedel. Ale stačí si ten článok prečítať celý a pozorne. To čo nechápem je opis modelov. Ako Twingo alebo Laguna. Žiadna budúcnosť. Len stručné predstavenie. Ale to nieje budúcnosť.
Marko
Ja nie som z tych, ktori by sa urazali. 😉 V clanku su su samozrejme aj veci, ktore sa opakuju...pretoze ich kvoli buducej strategii nejde vynechat. Mimochodom, ten clanok nie je iba o buducich modeloch (co ako "mladsi rocnik" vidis Ty ako jadro clanku), ale aj o buducej strategii (co je zas urcene tym starsim, ktori uz dokazu ocenit aj suvislosti 😉).

Popis modelov: popisovat buducnost Laguny a Twinga, ako modelov, ktore teraz prisli na trh by bol beh na dlhu trat. Ak by som sa do toho pustil, pustil by som sa do velmi velkych spekulacii. Nehovoriac o tom, ze v roku uvedenia oboch novych aut fakt neviem nic blizsie o ich nastupcoch, ktori pridu o 7-9 rokov.

Rozsah textu u inych aut zodpoveda tomu, co je pouzitelne. Detaily z roznych dovodov nezverejnujem (v prvom clanku k BMW to myslim bolo vysvetlene). Hlavne sa nechcem pustat do nejakych divokych spekulacii, ktorych su plne clanky, prave v tych casopisoch, ktore citas. Ja sa chcem venovat len serioznym informaciam...
Marko
Prosim, snazil som sa... 😉

Ja Renaulta (este) mam... Toho, ktory bol asi najviac kritizovany za kvalitu. A bohuzial v mojom pripade pravom... Skoda, bolo to nadherne kombi, ale po vsetkych tych utrapach uz dalsieho renaulta nechcem,.... Ale uprimne im drzim palce, aby sa im podarilo vsetko zvladnut na 1. 😉 Drzim im palce, aby sa im s novou lagunou podarilo vsetko to, co si predavzali...
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Ja jsem mimo jine nedavno mel taky Lagunu II, Grand ve 2.0T z r.2003 a nemohl jsem ji vynachvalit. Sice dilenske zpracovani jiz pokulhavalo za socasnou konkurenci, ale vykon tam byl docela slusnej a slapala jak hodinky a najel jsem s ni pres 140 tacu. Takze ono to je dost subjektivni zalezitost s tou kvalitou, ale mozna verze 2.0T se obecne nekazily, tak jako tehdejsi dci-cka treba z toho duvodu, ze 2.0T byly tehdy nejvykonnejsi verze a treba nemely poddimenzovane soucastky jako nektere slabsi verze... 😲
Avatar - GuitarsHero
GuitarsHero
Ahoj Marko! Tiez som sa vozil a skusal to s Lagunou - 3 roky. Bohuzial problemy s kvalitou som uz dalej nemienil znasat a preto som sa rozhodol pre zmenu. A zatial som nadmieru spokojny! 😉 Zoom-Zoom! 😄 :yes:
GTI
Dokonalý Markův román o nedokonalém renaultu. Tak Alpina jde k ledu. To se těžko odpouští. Současnost je nějak obtížně uchopitelná. Přitom Renault toho stvořil tolik dobrého... R16, R8, R5... skvosty na kolech. Já myslím, že chybí základní designová životaschopná idea. Idea, která podtrhne životní styl a vůbec filosofii života v tomto století. V tomhle se myslím opět našel Citroen a stále hraje první housle Volkswagen (viz. model UP). Přitom právě od Renaultu bych očekával schopnost definovat budoucnost francouzského mainstreamu.
S dizajnom súhalsím.
Ale Renault že nedefinuje mainstream??? Práveže ho definuje.
Volkswagen hra prve husle? To tazko povedat. Ono sa to strieda a tvoja laska k VW na tom nic nezmeni.
A ked Renault nedefinuje maistream tak kto? Peugeot asi tazko. Citroenovy modeli C5 a C6 urcite nestacia. Takze zostal Renault. Megane Laguna Espace a dalsie. Staci si sadnut do interieru. Ako z nich dicha luxusna atmosfera. Taka imitacia luxusu. Taky francuzky Renault-premiovy maistream 😄
GTI
😄 Ray, pozor, ten "prémiový mainstream" to známená i nekompromisní kvalitu... a s tou je Renault jinde, než VW. P.S. O své lásce k VW nevím. Jen fakta, Ray, jen fakta.
Nebudem ta urazat. Ale ked VW ma stylovu zad a Focus nie(nie zeby sa mi pacil ale je zaujimavo rieseny-stylovo) tak to nieje laska k VW?

Renault vraj od Clia III zacal vyrabat kvalitne auta. Ale to ukaze az cas.
Ona ta kavlita VW jde poměrně dost do kytek. Prostě je potřeba se snířit s tím, že IKONY už nejsou a nebudou. To co hýbe světem automobilů jsou NÁKLADY a ty musí hlídat i Mercedes anebo Toyota. Jde jen o to, že v minulosti bývali Němci pečlivější a měli lepší morálku, zatímco Frantíci stejně jako Italové "drobnosti neřešili".
Dneska je to ovšem tak, že Němci stávkují stejně srdnatě jako Frantíci a zatímco VW stále spinká na vavřínech (nejlepší interní rating kvality má už dlouhodobě Škoda, nikoli Wolfsburg), Frantíci i Italové vyhlašují nové a nové projekty kvality. Lidi jsou od přírody líní a bordeláři, takže pokud někdo opakovaně tlačí lidi ke kvalitě, nakonec je tam dostane, zatímco ten, kdo své lidi jen hladí po hlavičkách jak dobře dělají, se může dočkat jen šlendriánu a hrabání pro sebe.

Mimochodem, nevím jak v Laguně II, pověstné špatnou elektronikou, ale v mém Espace je elektronika "francouzské nespolehlivé" značky SIEMENS... >😁
Co sa tyka toho SIEMESU... 😄 Nan som uz tolko kritiky pocul ohladom mobilov.
GTI
Směješ se sám sobě... to se tu vidí málo kdy :yes: Jinak, to je už takový evergreen, s každým novým modelem z Itálie či Francie se dovídáme, že teď, teď už bude kvalita na srovnatelné úrovni s Německem... Jasně... tak vyčkejme na zážitky s Lagunou III. P.S. Velmi cením tvou upřímnost o Laguně. A jen doplním, že elektronika nebyla slabším místem jediným.
Nechápu tvoji zaslepenost koncernem. Jestli chceš zažít kvalitu, ale tu nefalšovanou, kup si Lexuse nebo Infinity. Podle mého názoru tím že se Renault spářil s Nissanem udělal pro kvalitu to nejlepší co mohl-viz. VS s 3.5V6. Kdyby se VS dělal skutečně ve čtyřkolce, jak zde již výše napsal Petr, ev. v prodloužené verzi, tak je o něj v tomto provedení dodnes eminentní zájem (a já bych si ho nechal-místo objednaného FX35).
GTI
Jakou zaslepenost? Jestliže píšeme o mainstreamu, pak věta o tom, že VW je mainstreamová jednička, která vyrábí (mainstreamová) nejlepší auta není větou o žádné zaslepenosti, je to věcné konstatování.

Nepiš o "kdyby", důležité je co je. Lexuse bych si nepořídil, to je vyloučené a Infiniti mám vyzkoušeného v FX35. Obdivuji tvůj vkus, neb dnes je FX35 vizuálně takřka nepoužitelné. Dokonale vyčpělo.
jedině tys jsi vyčpělej >😒]
FX35 je nejprodávanější SUV na světě ty trubko 😄 Vizuálně nepoužitelný jsi asi ty, a podle tvých duševních ejakulátů to u tebe nebude lepší ani s psýché...Doc. Chocholoušek by z tebe měl radost :yes:
Klaudius
VW-najlepšie predaje. Ale prívlastky "najlepší dizajn" či "najväčšia spoľahlivosť" by som mu nepriradil.
VW vie predávať, vie získavať zákazníkov a udržať si aj tých starých. V tom je 1. Ale aby bol 1 aj v dizajne a technike, k tomu mu ešte pár vecí chýba... 😄
GTI
V mainstramu, Klaudie, je jedničkou... nebo snad máš jiný tip? 😉
Klaudius
Veď som to napísal. nehádam sa s tebou, že nie je jedničkou. Je. najviac sa predáva, sú ich najplnšie cesty. Ale to zabezpečili iné faktory, nie prvotriedny dizajn a naj technika.
Tam VW prvý nie je. 😉
Souhlasim s tebou Klaudie. VW opravdu nema prvotridni design a nejlepsi techniku. Ma vsak design, ktery pritahuje a techniku, ktera je spolehliva. Renault ma naopak design, ktery odpuzuje a techniku, ktera je nespolehliva. Proto jde VW v prodejich vzhuru a rendlik dolu. Myslim, ze dodavat neni co.
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Aaaaaa nas vele blb se opet probudil a zase rozdava rozumy co je a neni dobre... :no: >😒]
Este k tej kvalite😒br /> JD Power CSI 2006-Clio a Espace-prva trojka v danom segmente
ADAC-Scenic-1. Modus -3.

A Laguna 2. po facelifte jedna z najkvalitnejsich vo svojej triede. 😉
Holý nesmysl. Renault a VW si v kvalitě můžou podat ruce. Pro image Renaultu ovšem hraje inovativnost, daleko bohatší historie, úspěchy v motorsportu a v neposlední řadě i člověk, který (subjektivně) umí navrhnout pěkný vůz.
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Naprosty souhlas... :yes:
No, nekdy mam pocit, ze rendlik ma znak zenskeho prirozeni nejen na kapote, ale casto i za volantem >😒]
Marko
Asi nejde popriet, ze co sa designu tyka, momentalne sa z francuzskych znaciek dari najviac Citroenu. To je fakt...

Otazkou je kam sa posunie to, v com sa Renault prave teraz "mota". Je na zaciatku definovania niecoho noveho...a uz neraz sa stalo (myslim tym inych vyrobcov), ze prave tieto zaciatky boli tazke... Ze prve pokusy boli nejak "nedotiahnute". Ak dokazu nastupenu cestu u Renaultu dalej pilovat smerom k dokonalosti - tak budu sucasne "nedokonalosti" zabudnute. Takze si myslim, ze Renault by mal dostat trochu casu...ze by sme mali posudzovat to, kam sa posunie az po dalsch modeloch... 😄 😉
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Naprosty souhlas... :yes:
Jenže mě, jako spokojenýmu majitelu Espace III ročník 98 už moc času nezbývá - abych se dočkal toho nového, co ze současné neslanosti-nemastnosti vzejde. Espace IV byl z hlediska designu i pokrokovosti konstrukce krokem vzad (tím nemyslím výbavu, ale přechod od plastové karosérie k plechové), a první fotky Espace V vypadají ještě hůř.
Holt budu muset mýho miláčka opečovávat až do příchodu Espace VI, jestli se ho dožiju 😉 .
gti teba obdivujem.ako mozes po tolkych nezmyselnych clankoch ktore si napisal este nadalej pisat nezmysli?ty si bez chrbtovej kosti.a s tym tvojim vw.si naozaj trapny.skusal si si to niekedy prelozit?
:no:
mozte mi niekto vsvetlit ako to je s renault - nissan..co je to ta aliancia a ako to vlastne je? prosim nepiste mi tu ziadni amici, nech tu pise niekto kto ozaj vie ako to je, najlepsie nejaky redaktor z auto.cz

dakujeem😊
RnaliM
Článok: :yes: Prosím ťa, čo je to za koncept z toho časopisu pod odstavcom Luxury Sedan? To nie je predsa Nepta. Ghosn síce napísal, že s Alpine nebude nič robiť, ale tento koncept (alebo len skica) je (aspoň podľa mňa) Tribute to A310. Ale ako sedan... To je super!
Marko
Čaf 😄 To nie je concept. Je to iba pocitacova retus moznej podoby luxusneho sedanu, pre ktoru autor vybral niektore stylisticke prvky z minulorocneho conceptu Nepta. Mimochodom, ten "umelec" nemusi byt zas tak daleko od pravdy. Renault uz niekolkokrat pouzil designove clky conceptov na neskorsom seriovom aute. A cast Nepty moze byt naozaj predobrazom noveho velkeho sedanu.

Ci v tom je citit trochu A310? Asi ano (ked tak na to pozeram 😄 ) Ale zas ta mohutnost auta odkazy na Alpine dost potaca. (myslim si zas ja 😉 ).
Neviem ako to vnímajú v Renaulte, ale pre mňa bol a je Safrane stále moderná, pekná, pohodlná limuzína... Jediné čo by som jej vyčítal bola ku konci výroby otrasná klučka na 5tych dverách, absencia manuálnej prevodovky u 3.0 V6 a asi najviac mi chýbala verzia BiTurbo 4x4 s motorom 3.0 V6 24V (L7X...). Prípadne dostat toto do Laguny1....luxusné lietadlo kde by nebolo nad čím premýšľať = jasná volba :-! >😒]
Marko
Safran je neuspech. A Vel Satis tiez. Ty sa na veci pozeras z pohladu individualnej hodnoty auta. Tam nikto nemoze popriet, ze ako Safrane, tak aj Vel Satis boli velmi komfortne auta s davkou "osobnosti". Lenze vyrobca asi cakal viac. Cakal, ze tie auta dokazu vyzvat na suboj zavedene premiove modely. A to bohuzial (mozno okrem Fr.) nikdy nedokazali. Boli skor "len" obohatenim trhu, resp. alternativou pre (vacsich/mensich) individulaistov. Tuto poziciu si moze dovolit hrat Citroen s C6kou, ktora bola viac ako zjavne pre tuto ulohu navrhnuta. Ale pochybujem, ze Renault chcel (a chce) byt v podobnej pozicii... Asi preto aj tie (seba)kriticke vyjadrenia le Quementa. 😉
Vel Satis je neuspech o tom nepochybujem, je to taká škaredá škatula... Safrane ale mal pekný dizajn a v podstate nevidim dôvod prečo by to nebol plnohodnotný konkurent k ostatným autám. Skôr je problém v tom, že keď niekto chce VolWágen, alebo Audi, tak ich nepresvedčí nič...musí to mať dané logo,ktoré keby si dal na Safrane tak sa tiež výborne predáva lebo už to neni Renault, ale Volwágen.....
Vel Satis není zase až takový neúspěch, to by se stále ještě nevyráběl. Neúspěch byl Avantime, i když je to relativní, oba prošlápli cestičku současným modelům.Já osobně bych se přikláněl k chybě slabého marketingu, kdyby byla obě auta na každém salonu a kdyby jejich nástupy podpořila automobilka masivní mediální masáží tak je vše jinak. Rozhodně to jsou ale auta která na první pohled vyčnívají z davu, která si nikdo nesplete a kterým nelze upřít originalitu, prostě auta která si uzdisráč nekoupí protože by byl vidět, a to je dobře, zůstanou lidem kterým se líbí a kteří je obdivují...a kteří si jich dokáží vážit.
RS
Výborný článek Marko! :yes: Osobně Renault příliš nemusím, ale jsem dostatečně soudný abych mohl i některé jeho počiny pochválit. Uchází mi však, proč musí být za každou cenu do očí bijící, nebo musí obsahovat prvky, které absolutně rozbíjí nadějně vypadající elegantní linie. Výše zmíněný Megane naopak považuji za světlejší vyjímku. Je extravagantní, ale časem si člověk zvyknul a našel na něm solidní proporční vyváženost. Když se hezky obuje, nevypadá vůběc zle (včetně kombika - není špatný, ale na Octavii opravdu nemá ani omylem) Podobná situace je i s posledním Cliem. Naopak nástupce legendy Twingo II přišlo o vše co dělalo Twingo Twingem. Mdlý, lehce mentálně zaostalý přední pohled pokračující v nijak zajímavý tvar, ostře uříznutý zastaralou nenavazující zádí - tragédie. Další v řadě je nová Laguna, které se díky masivní mediální kampani podařilo zmírnit šokující odpor veřejnosti včetně mé, a až po zadní sklo se stala zajímavou elegantní avantgardou. Jak už bývá zvykem, zadní partie, především světla hyzdí zbytek vozu natolik, že tomu málo co pomůže. Abych nebyl tak negativní, musim zmínit krásnou studii Laguna Coupé a jak se dle fotografií zdá, velmi pohledný kombík Clia, který zacloumá evropským trhem malých kombi. Je tedy nějaký novodobější, existující Renault, které je celý v pořádku? Otázka do pranice... já myslím, že ne ;-\
Marko
😄 Dik z pochavlu.

Myslim, ze design je jednou z halvnych tem Renaultu. Je to to, im sa Renault definuje.

Moj nazor na Twingo II je presne rovnaky ako Tvoj. Aj ked verim, ze prieskum trhu o ktorom hovoril le Quement je pravdivy. Vacsina ludi je priemernych (nemyslim ako urazku, ale ako fakt), a chcu aj priemerne vyzerajuce veci. Hlavne nic, co by bolo napadne a "upozornovalo by na nich". Preto aj Twingo II musi vyzerat obycajne. Proste ho tak kupuje viac ludi...

Co ja povazujem za uplne OK z novodobejsej historie Renaultu su iba Twingo I, Megane II HB, Laguna II grandtour, a Avantime. tieto auta budu podla mna v ucebnici automobiloveho designu. Ani jedno tam nebude kvoli predajnym cislam, ale budu tam kvoli kreativite a odvahe. Vsetko ostatne ma inak vacsi ci mensi problem... (Ak teda berieme za problem aj "priemernost", alebo prislisnu kreativitu). 😉
RS
Já právě viděl sílu Twinga v jeho neobyčejnosti a designu, který i po těch neuvěřitelných letech dokázal být s naprosto minimalistickým faceliftem IN :yes: Když už chtěji ztuctovatět, tak proč alespoň ne ve stylu obyčejného zmenšeného Clia? 😒 Megane II se nám oběma možná relativně líbí, ale v širší veřejnosti moc neuspěje. Laguna Grandtour je hezké kombi, ale mám dojem, že má šílenou pověst co se týče kvality a poruchovosti. Avantime? jako "exot concept car" dobré, jinak nevim nevim 😉 ... takže mi zase ten UPLNE OK Renault chybí...
"Vacsina ludi je priemernych (nemyslim ako urazku, ale ako fakt), a chcu aj priemerne vyzerajuce veci. Hlavne nic, co by bolo napadne a "upozornovalo by na nich""

Když se tak na tuhle větu dívám, nebyl náhodou úspěšný typ R19 přesně takový???
Avatar - Ghostyx
Ghostyx
Souhlas, pro me osobne Twingo taky naproste zklamani, ztratilo jiz tu avantgardnost a stalo se nudnym "normalnim" autem... Lagunu III ovsem po osobnim setkani a hlavne svezeni se s ni vnimam jako jedno z nejlepsich aut v danem segmentu, z meho pohledu dokonce celkove lepsi nez novy Ford Mondeo, kde z meho pohledu je ponekud nedotazeny a kycovity interier a nelibi se mi taky treba to, ze nove Mondeo ztratilo podvozkove tu agilnost a citelnost predchazejiciho Mondea a tak se tim priblizilo svymi vlastnostmi k podvozku Passatu. Naopak Laguna, byt nema viceprvek v zadu me prijemne prekvapila a rekl bych, ze co se tyce podvozku, tak je na tom lepe nez Passat a minimalne stejne jako soucasne Mondeo. Ty zadni lampy u Laguny jsou pouze otazkou zvyku, ale je pravda, ze cim vic se na divam, tak tim vic se mi libi... Videl jsem uz jet na ceste 5-ti dverovou verzi se dvema rourama vyfuku po stranach v cerne barve a byla velmi, velmi zajimava a ty ledky na kufru svitily hodne, hodne dobre... :yes: 😉
Lovap
No, Megane Grandtour nemá na Octaviu Combi iba pre teba. Pre mňa je to (odhliadnuc od kvality) presne naopak. Megane má jasné črty, je pomerne štíhly - Octavia vyzerá trocha "bacuľato" - všeobecne je pre mňa dizajn novej octavie sklamaním. Predchádzajúca bola (z môjho pohľadu) na tom lepšie.
Diskuse s člověkem, který Octavii staví nad Megane II. nemá cenu
Mnoho povyku pro nic. Rendlik dnes vyrabi nejosklivejsi a nejmene kvalitni auta. Doba, kdy vytvarel v Evrope automobilove ikony (R16, R12, R5) je dnes nenavratne pryc. Jedine, o cem snad ma smysl se dohadovat, je otazka, zdali se jim podari jeste chytit uzijdejici vlak, nebo ne. Osobne si myslim, ze ne a ze je to dobre.
Klaudius
Máš to v hlave nejak pomotané... ;-\
Osobne si myslim "Ado", ze jsi vedle jak ta jedle, ale tvuj nazor ti vyvracet nebudu, byt je extremne vyhranenej vuci jedne znacce a extremne nekritickej vuci jinym znackam. Ovsem nejvic me vzdy pobavi tvoje do nebes vychvalovani koncernu VW, protoze to muze jedine veci absolutne neznalej (a ted se nezlob) blb, ktery o autech vi uplny ho.no nebo clovek fanatik, ktery si misty, zda se ve svych prispevcich pomalu nevidi ani na spicku sveho nosu, jako jeden zdejsi notoricky znamy agitator a propagator tehle "genialni" nemecke znacky... >😒] :no:
Avatar - Dinar
Dinar
To, co v Markově článku čtu, tedy to o krocích, které chce Renault v budoucnu podniknout, je v podstatě totožné s plány většiny evropských automobilek. Akcent na kvalitu a rozšíření modelové řady se snahou několikanásobit své celkové prodeje. Jako u každé automobilky bude i u Renaultu zajímavé sledovat jak dokáže své řeči o neprůstřelné kvalitě a modelové ofenzivě zrealizovat.

A pokud jde o zdejší diskuse na téma Renault, je zajímavé sledovat, jak se zdejší skalní Renaultisté po přečtení tohoto článku ne/dokáží srovnat s faktem, že sám Ghosn začíná svůj strategický plán pro budoucnost větami o nutnosti změny neuspokojivé kvality vlastních produktů, zatímco oni o problémech s kvalitou Renaultů nic nevědí. Anebo ty rozpačité reakce na slova designéra, který své vlastní dítě nazývá, co do vnějších tvarů, ne moc povedeným, zatímco oni se všechny okolo neustále snaží přesvědčit o geniálitě designu Vel Satise. 😄
Absolutni souhlas :yes:
Klaudius
Dizajn Vel Satisu je geniálny. Ale geniálny nemusí vždy znamenať aj pekný, alebo pochopený, či prijatý verejnosťou... 😉
hezky napsaný článek.Renault je obdivuhodná značka,přeji jí hodně úspěchů,hodně nových zákazníků,však si je také zaslouží a velice se těším na revoluční novinky supersportovní a luxusní třídy........Renault je špica