Pokud to bude vypadat nějak takhle... ano je to jen skica... pak si myslím, že s těmi prohlášeními, že se Lancia vzdává sportovního vzhledu a ambicí, nebude tak horké...
Bol som zvedavý ako bude vyzerať nový Y. A som spokojný. Samozrejme skice sú väčšinou "nafúklejšie" od reality. Ako buchty. Ale to je len dobre pretože dizajn bude ešte dynamickejší ako na skici.
A priamo k HURÁ! Y je prekrásne auto.
Veľmi sa mi páči že v podstate nechali súčasný stýl a auto urobili s dynamickejším dizajnom. :yes:
Tiež som nadšený zo svetiel ktoré budú opäť mandľové. Som však sklamaný že budu trochu zamračené. Ktovie však aká bude realita...
Lancia nemá modelové portfolio, nemá tvář, nemá... kupce. Dokonale vyklidila prestižní pole. Poválečná legenda, legenda se jménem STRATOS a DELTA se realizuje především v modelu pro naše drahé polovičky. Ypsilon... základním problémem je kýč přední masky, na skicách dokonce evokující svět klokanů. Sakra, to, že japonci neumí udělat kloudnou tvář auta je obecně známou věcí, ale že by neuměli uhranout u lancie... to je k pláči.
Držme ypsilonce palce. Třída subkompaktů zatím zůstává nedotčena prémiovými modely. Lancia tak vstoupí do této třídy možná v čase, kdy tem vletí i AUDI s A1... BMW samozřejmě na sebe nenechá dlouho čekat, budeme tedy mít tuto třídů dokonale vykrytou jak lowendem, tak mainstreamem (včetně super-mainstreamu, tedy VW POLO) jakož i jskousi subprémii (Y) a prémiovkou, zatím v předpokladu A jedničky. Tedy i zde začnou líté boje mezi kovboji okupujícímí spodní cenové pásmo, a kovboji diamantovými. Zejména v Česku, kdy tato třída je třídou nejvytíženější se máme (minimálně na diskuzi) na co těšit. A i když předem víme, že jedničkou bude (logicky) jednička od AUDI, moc se těšme na to, jak připravovaná ypsilonka zaboduje. Zlomit kouzlo dámského vozu bude ovšem velmi těžké.
GTI, většinou s tvými názory souhlasím ale tentokrát nevidím jednoznačného premianta tohoto segmentu v budoucí A-jedničce. Jasným králem podle mě je MINI a Lancia je "prestižně" natolik "dole" že by nová Ypsilonka musela být řidičsky božská, designově mnohem pěknější než na skici (to že tu design pár lidí chválí nic nevypovídá o jeho obecnějším vnímání) a cenou hluboko pod Mini aby si z koláče aspoň trošku ukousla. Mnoho lidí (o prémiové třídě to platí dvojnásob) si auta kupují hlavně podle jména. Zkrátka ukázat "že na to mám" je pro mnoho zákazníků této třídy velmi IN.
No, ten MINI, to není plnohodnotný reprezentant subkompaktů, i když vlastně dnes ve variaci club poskytuje důstojné místo čtyřem lidem. Ale i tak stojí vedle, jako dokonalý solitér. S hodnocením Lancie souhlasím.
Mezi subkompakty nastesti nehraje image zadnou roli. Roli hraje pouze to co dostanes za jakou cenu. Proto taky prodeje mezi subkompakty nekoresponduji s hierarchii image mezi znackama.
A1 v podobe, jako jsme videli v Tokiu nema mnoho sanci. Strecha je kopie Plurielu a interier je z Italie. A1 musi projit zmenami. V tomto segmentu si A1 nikdo nekoupi jen kvuli ctyrem kruhum na masce. Dukazem mame prodeje A2. Techicky vyborne auto s minimem problemu, revolucni karoserie a vyborny motory nedokazaly to auto prodat. Image znacky nedovoli snizit ceny, ale v subkompaktech je cena jednim z nejdulezitejsich aspektu vyberu. Pokud chce premiova znacka zaujmout v subkompaktech, musi na to jit jako Lancia. Y je prakticky luxusnim vozitkem se vsim vsudy krome prostoru.
A2 není důkazem ničeho. Byl to technický klenot, který se musel zaplatit, proto ty prodejní neúspěchy. V každé třídě hraje image obdobnou roli. Na velikosti aut nezáleží. Já myslím, že jakmile sestoupí prémiovky i do subkompaktů (které jsou dnes vlastně tak velké jako před deseti roky kompakty) začne ostrý imege boj. S luxusem souhlas.
A2 zase takový technický klenot nebyl. Bylo to auto pokrokové, ale ne tak zásadně a především za absolutně neodpovídající cenu. Jak správně píše Premda, nikdo si to nekoupí jen kvůli čtyřem kruhům na masce. A o tom, že by Lancia byla "prestižně dole", nemůže být řeč. Ve "své" oblasti, tj. styl a elegance, určitě vede.