Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Michelin Hy-Light 2: Vodíkový střízlík

Vůz s vodíkovým pohonem prezentoval Michelin v Šanghaji na závodě vozů s pohonem budoucnosti, kterou pod názvem Michelin Challenge Bibendum spolupořádá. Díky hmotnosti, pouhých 790 kilogramů, zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund.
Zpět na článek
17. 11. 2007 10:33
17. 11. 2007 11:25
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 12:34
anonym
17. 11. 2007 13:21
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 14:53
17. 11. 2007 15:02
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 15:15
17. 11. 2007 15:17
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 15:32
17. 11. 2007 15:41
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 15:47
17. 11. 2007 15:51
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 16:28
17. 11. 2007 17:37
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 18:50
17. 11. 2007 20:03
neregistrovaný "500"
18. 11. 2007 14:57
Avatar - KANKUNEN
17. 11. 2007 10:33
Škodliviny
Ví někdo kolik škodlivin se vyprodukuje při výrobě vodíku?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 11:25
Re: Škodliviny
Určite nie toľko čo pri výrobe tej smradľavej ropy!
anonym
17. 11. 2007 12:34
Re: Škodliviny
Vodík se získává rozkladem vody pomocí elektřiny troubo
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 13:21
Re: Škodliviny
No a elekrina? Pomocou tepelnej. Pomocou jadrovej(aj tie vadia ekológom). Len tá vodnáa veterná je bez škody...
17. 11. 2007 14:53
Výroba vodíku
S vodíkem se to má opravdu tak, že záleží na způsobu výroby elektrické energie. Ta se používá k rozkladu vody na vodík a kyslík. Ve Skandinávii, kde mají plno hydro-elektráren, tento problém odpadá. To je velice "čistá" energie. V takové Francii to také nebude extra problém, díky jaderné energii (ať si kdo myslí co chce, jádru se nevyhneme). Naopak v Číně či Indii bude situace opačná díky hnědouhelným elektrárnám. Nevím, jestli někdo udělal LCA studii na toto téma, ale řekl bych, že dost možná ano. Koneckonců by to nebylo ani tak nic moc těžkého - myslím tím nějakou velice orientační studii. Data na to jsou.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 15:02
Re: Výroba vodíku
Prišiel Jay a všetko nám to tu zhrnul. :yes:
17. 11. 2007 15:15
Re: Výroba vodíku
Přiznávám, že jsem do diskuse asi mnoho nového nepřinesl...ale baví mě to ;-)
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 15:17
Re: Výroba vodíku
To rozhodne nie. Keď som začal čítať chcel som napísať: Prišiel Jay a všetko nám to tu vysvetlil.
Ale všetko z toho som vedel. Ale dobré sú aj také príspevky. Aby to tu bolo vysvetlené všetkým tím Tupíkům.
17. 11. 2007 15:32
Re: Výroba vodíku
Díky :-) Mám-li být upřímný, tak mám někdy pocit, že tu je mnoho lidí, co podobným problematikám rozumí dost hodně. Právě jsem procházel diskuzi pod článkem o biopalivech a něco u SUV hybridů a nestačil jsem se divit úrovní některých příspěvků! :yes:
Musím taky příště přidat něco víc vědeckýho >:-[]
Kždopádně jsem fakt hodně moc potěšený, že se na auto.cz tolik diskutuje o podobných problematikách. A že tu nejsou jen skeptici, ale i lidi, co dokáží myslet racionálně a diskutovat a nejsou natvrdlí a jsou ochotní i příjímat nové myšlenky a o nich dále diskutovat! :yes:
Například na autoweb.cz se mi zdá, že samotná redakce jde proti jakémukoliv jinému pohonu než spalovacímu motoru, nejlépe pořádně nadupanému. Některé články mě tam baví, ale takové ty ironické, úšklebné "anti-zelené" agitačky mi vadí. Nejsem žádný eco-bio-green, ale taky nejsem zabedněnec ;-)
Jen mít víc času na ty diskuse...studium volá :-(
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 15:41
Re: Výroba vodíku
Ano raz za čas sa tu objavia aj príspevky ktoré prekonajú všetky ostatné dokopy. Ale povedal by som že to je práveže zriedkavosť... :-(
17. 11. 2007 15:47
Re: Výroba vodíku
Ale zas tak strašný to není. Sice někdy propadám pocitu beznaděje, ale někdy se zase nestačím divit. Ale je pravda, že zase nemám čas prolézat všechny diskuse. No ale teď už musím jít pracovat - náhodou právě teď dělám takovou LCA studii na produkci auta se palovacím motorem, to se hodí k tématu :-) Někteří kolegové dělají studi třeba právě i na vodíková auta či na biopalivová auta. Příští týden budou výsledky, tak to sem můžu napsat - sám jsem zvědavý!
Teď si uvědomuju, že jsem v původním přízpěvku psal, že nevím o žádné studii na vodíkový auto a vidíš, chyba, spolužáci je dělají a to všechno je založený na předchozích studii jisté pracovní skupiny z Villigenu, Švýcarsko. Tak tímto omluva za nesrovnalost. :-)
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 15:51
Re: Výroba vodíku
No veď hovorím aj ja že sú príspevky ktoré prekonajú všetky ostatné dokopy. Nestačím sa čudovať. Ale 0,1 zo 100 zase nieje mnoho.

Inak to by bolo senzačné keby si uverejnil všetky práce! Čo tak to ponúknuť auto.cz Alebo proste len ukázať? :-)
17. 11. 2007 16:28
Re: Výroba vodíku
No věc se má tak: těžko můžu uveřejnit kompletní práce, protože používáme data, která někdo nashromáždil a tudíž na to existují jakási práva. Ale pokusím se nějak sesumarizovat výsledky, třeba to tabulky. Ale neručím za totální korektnost, protože to je pořád jen cvičení v rámci jednoho předmětu a tak tam musím dělat určité aproximace.
Ale to bude až koncem příštího týdne. Teď se na to musím vrhnout, právě modeluju výrobu bezolovnatého benzínu >:-[]
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 17:37
Re: Výroba vodíku
Ja som myslel fotky. ;-)
17. 11. 2007 18:50
Re: Výroba vodíku
Jako můžu ti vyfotit pár papírů a nebo obrazovku mýho počítače ;-)
neregistrovaný "500"
17. 11. 2007 20:03
Re: Výroba vodíku
Ty hádam nevieš čo myslím? Hovorím o počitačových modeloch alebo nejakých fokách makiet.(Teda sú to makety? :-O)
18. 11. 2007 14:57
Re: Výroba vodíku
No tak to bohužel ty nevíš, co myslím :-)
My neděláme žádné obrázky, tohle není design. LCA - Life Cycle Assessment - je metodika na posuzování potenciálních dopadů procesů, výrobků atp. na životní prostředí. No a to přesně mi děláme. Takže jako výsledek nám vyleze sloupcový graf s potenciály dopadů a toť vše. Sorry jestli jsi se navnadil ;-)