Třetí setkání s Hyundai i20 poslední generace mi konečně umožnilo strávit s tímhle prckem trochu více času a utvrdit se ve svých dojmech, které byly již od začátku velmi pozitivní. Tohle auto se totiž opravdu náramně povedlo.
Výsledek ve spotřebě je dobrý? S o třídu větším autem podobného výkonu jezdím pod šest litrů, a to nemám k dispozici hybridní pohon. Takže ne, tohle rozhodně není dobrý výsledek, spíš naopak je velmi podprůměrný. Ani dynamické parametry nejsou na ten udávaný výkon žádný zázrak.
Naprostý souhlas, dlouhodobou průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km má i můj 10 let starý Fiat Punto Evo - a to jezdí často spíše kratší trasy a po městě. Přitom je vysoký 1,5 m a je poháněn nepřímovstřikovým čtyřválcem 1,36 l, spojeným s krátce poskládaným pětikvaltem. A není zamořen hybridizací či elektronickou spojkou! Tak kde je ten údajný technický pokrok? :-[]:-[]:-[]
Na druhou stranu, od takového auta kupující očekává, že taky nebude moc pažravé. A pokud třeba Peugeot 208 umí bez problémů jezdit pod šest litrů s tím nenáviděným tříválcem, není to pro Hyundai nejlepší zpráva.
Jo, dvanáctistovka 60 kW. Užíval jsem si jeho lepší projev a chování vůči staré dvanáctistovce v Cliu a i tak ten motor bez problémů jezdil pod šest litrů. S Cliem kombi jsem se motal kolem šesti, v zimě okolo 6,3-6,4.
Možná je v čistotě výfukových plynů, možná v tom, že nemusíš řadit... ale prostě... běžné Polo s litrem a DSG zvládne jezdit do 6 i bez hybridu, tady bych čekal průměr třeba 5,5 (a nepovažoval bych to za žádný zázrak). https://www.spritmonitor.de/…en/451-Polo.html?…
PS: zase kdo to chce jako městské auto na pár tisíc km ročně, tak ho ten litřík nemusí nějak zvlášť trápit... a auto je to hezké.
Tak ono to má dve stránky. Objektívne je tá spotreba vysoká, na daný motor a kategóriu auta bez debaty. Druhá stránka je ale tá (ako sám píšeš), či to je pri typickom spôsobe použitia (malé mestské auto, s ktorým sa asi nebudú robiť veľké nájazdy) nejak moc vadí. Pri typickom nájazde do 10t km by som v spotrebe 6,5 l na sto nevidel nejak finančný dopad. Pri 10t km by pri spotrebe 5,5 (namiesto 6,5) človek ušetril 100 litrov, t.j. cca. 125 eur za celý rok. To už ako oveľa väčší problém vnímam tú cenovku testovaného kusu. V jej kontexte je 125 eur za nadspotrebu úplne bezvýznamných.
Predvčerom som spravil s 2,5-litrom prevažne mimomestskú trasu (2/3 okresky cca 110 kmh, 1/3 diaľnica cca. 140 kmh) za 6,8l. A včera čisto okreskovú jazdu za 5,8 l. Tiež zima, veľké kolesá, automat atď. Takže 6,5 l na mestské supermini s litrovým mildhybridom je sakra veľa.
Neprezradím, pretože prvých 5 km po meste nejazdím. ;-) A tiež som nezaregistroval, že by v teste udávali spotrebu prvých 5 km po meste, ja tam vidím priemer 6,5 l.
Tak to je ale značně neobjěktivní. Víš, já s 25 let starým peugeotem 406 jedu 200km trasu tam a zpět za 7,5 na 100. Ale prvních 5km po městě za 15 na 100. Stejně tak s Priusem, na dálku za 3,7 na 100 ale prvních 5 km ve městě a v zimě už to bude klidně 7 na 100.
Proc ten smajlik? Ja jel vcera cca 70km dlouhou trasu za 3,9. Zacal jsem s vybitou baterkou a jel jsem podle okolniho provozu na hranici predpisu. A mel jsem na strese rakev.
Zacal jsem v kopcich (500 m.n.m) a skoncil u Labe (cca 200 m.n.m). Statistika je takova, jakou si ji udelas :)
Hm. Technicky vzato, aby se motor dochlazoval, musí běžet. A to by zase žral palivo. Leda že by Fred tlačil se zařazeným kvaltem takovou rychlostí, aby motor mohl běžet naprázdno. Technicky dost složitě proveditelné... ale zase co by petrolhead neudělal pro kondici svého motoru :-)
Tak to pozor. Speedfred nepotvrdil, že z mesta domov ide takisto grátis. Pouze, že jde pěšky a auto tlačí. Čili podle mě má zařazenej neutrál a dochlazuje. ;-):D Ovšem učené disputaci se nebráním. :-[]
Včera v noci 200km docela rychle (úmrtí v rodině) po dálnicích i okreskách a trochu po (prázdném) Brně. Nehledě na spotřebu. Superb 2.0TDI. Nakonec 5.6L. Nevím, proč bych měl jezdit tím sráčem vo litr vejš.
čtyři a půl hvězdy to jistí!
Teoreticky máš pravdu, ale zase bych nedělal závěry ze spotřeby dosažené tady při testu, s touhle i20 sem nejel, ale někdy tu čtu spotřebu u auta se kterým jezdím a tady jim to žere o 1-2 víc než mě, tak je otázka jestli je opravdu chyba v autu.
Nové i20 bych vytkl lacinější interiér, unylý design a momentálně sebevědomé ceny, ale líbí se mi její praktické pojetí. V testu mě celkem zarazily dynamické parametry i spotřeba. Několik let stará nehybridní Fabia o nižším výkonu a podobných parametrech jezdí za méně. Klasická 74 kW verze je asi mnohem smysluplnější.
Podľa čoho identifikuješ lacnejší interiér? Že nie sú všetky plasty čierne? Alebo je tam málo lesklého klavírneho povrchu? Unylý design? Jasne, Fabia to nie je.
Podľa seba súdim teba? Kvičanie tu vídam leda tak v tvojom podaní. Pýtal som sa, čím je interiér lacnejší - príde mi vpohode porovnateľný s čímkoľvek. Naviac sa to z fotiek ťažko pozná. Unylý design - Kefalín, čo si pod tým slovom "unylý" predstavujetě? Nemoderný? Nevýrazný? Ťažkopádny? Príliš jednoduchý? Schová sa do toho čokoľvek. Fabia nebola žiadna moderna, ale často bola príkladom, pretože škodovácky dizajn je údajne nadčasový a nestárne. Logicky je na rane ako prvá pri porovnávaní.
Tak na tvrdé plasty sme si už hádam zvykli, hlavne pri týchto lacnejších autách. Dekor by bol fajn, prečo nie.
U ktorého auta tejto triedy nie je design v nižších výbavách väčšia lebo menšia nuda? Menšie displeje, menej tlačítiek, sorry, ja zas v tomto nevidím voči konkurencii na kritiku nič.
Když to konkurence umí líp, tak si nebudu zvykat. Nudným designem jsem narážel na exteriér, Clio má v základu LED a celkově mu to sluší. Tady i střední výbava je přehlídkou všech typů žárovek a design bez výrazných detailů nefunguje.
Ale kdepak, přečti si to ještě jednou a to p o m a l u a pak dlouho přemýšlej a pak řekni v čem je podle tebe to blití na koncern. Ono totiž nikde není. Tak začni konečně používat hlavu a přestaň se chovat jak hlupák.
Souhlas, až na ten "unylý design". Ten je podle mého moderní možná až příliš! Hlavně ten volant, to je fakt megahnus! :-(:no: Jinak je mi to auto sympatické, jen by nesmělo mít automat a tu nesmyslnou baterku místo rezervního kola! ;-\ ;-\ ;-\
jako včera Bentley Continental. To musí bejt pecka
Žere to, blbě to rekuperuje, podvozek (kola) nezvládají. Ergonomie není dokonalá. Je to šíleně drahý.
Ale ...je to korejec na acz! 4 a půl jsou minimum.
Na malé auto to tedy moc příjemná hmotnost není. Jo, kdyby to byl plug-in o téhle hmotnosti, pak to bude pozitivní. Ale takhle nijak nevybočuje z konkurence.
To jsem pochopil.
A já jsem ti svým příspěvkem, ty notorický nedovtipo, chtěl sdělit, že ten problém je v podvozku.
Jak jsem napsal. Protože i na 17ky se dá malý auto ještě naladit, když se chce.
Přestaň se mě pokoušet okopávat kotníky.
Oba víme, jak to je. Ten rozdíl je zdrzující ;-)
Já jsem zakomplexovanej chudák a ty realitní magnát, že jo? :-!
v téhle výbavě je tedy naprostý nesmysl. Základní cena vypadá smysluplněji, ale vůči ní zase evropská konkurence nabízí lepší výbavu. Tady by mi dost chyběla například LED světla, která u i20 jde dostat jen ve vyšších výbavách. Nebo automatická klimatizace, jen v top verzi, nic extra. Bude to dost rozporuplná nabídka.
LED světlomety mají náhradní žárovky? Od kdy, Romčo?
Statisticky vzato je poruchovost LED světel zanedbatelná. A pokud se rozbijí při nehodě, je fakt jedno, zda to byly LED nebo halogeny, cena je tak jako tak vysoká.
jako každý zážehový motor na světě obdobného výkonu a kubatury. Ale každému Čecháčkovi jeho fábka jezdí maximálně za polovic. Grrrrrr. Na takovou fábku co táhne vocpoda a má mega veliký kufr do Chrovatska vopravdu ani Toyota HSD nemá.
Romčo, ty tupče, výše píšou lidi osobní zkušenosti s reálnými auty, která i při větších rozměrech jezdí s nižší spotřebou. A jo, i s tou Fabkou jsem jezdil, a 70 kW TSI služebák jezdí bez problémů pod šest litrů. A to samozřejmě je auto, které nikdo nešetří. Tenhle paskvil se jim zkrátka opět nepovedl, a i přes všechny řeči o tom, jak je ten litr od základu nový motor, nese si s sebou všechny neduhy předchůdce, tedy nepřesvědčivý výkon a vysokou spotřebu.
Dyť říkám, nějací Japonci investovali miliardy do vývoje HSD a tupec já jim za to fandím. Přitom stačilo se zeptat v Das Skouda jak se udělá pořádný dělo co jede za 5 litrů a táhne vocpoda a ještě má mega kufr.
Čtu celé vlákno, které jsi sám začal... nevím nutně proč sem musíš tahat Fabii, ale jinak ano, Fabie s litrem bude jezdit bezpečně pod 6, i bez hybridu.
Pod 6 po městě jistě jezdit nebude a prvních 5 km už vůbec ne. Když pojede za 6 tak to bude jen s řidičem, na dálku a pod 80km/h. Takže ano, pojede za 6, ale jenom za (skoro) ideálních podmínek.
Všichni jsme pochopili, že Prius je nejlepší auto na světě, ale ušetři si filozofování o autech, se kterými nemáš žádnou zkušenost. 1.0 TSI 81 kW v pohodě dává dálniční trasu (80-130 km/h podle limitu) pod 6 litrů a dlouhodobě s převahou krátkých tras 5.8 litrů.
Nechme Prius chvíli stát stranou a řešme spotřebu městkého vozítka. Opravdu asi málokdo si chce v takovém autíčku užívat dálniční tempo. Takže jestli to bude celoročně jezdit za 5,8 v té doméně, pro kterou je stavěné (město) tak jsem asi opravdu debil. A po městě myslím po městě. Ne na pražském okruhu. Po městě je děti do školy (3km, studený start), pro děti do kroužku (1,5km studený start). Na nákup (4km, studený start).
??? Nevidím jediný důvod, proč bych si ve Fabii 1.0 TSI nemohl užívat dálniční tempo 130 km/h. Zvláště pak v té silnější verzi se 6st. převodovkou. Podvozek na to má suverénně a odhlučnění také. :-)
Uživat si jakekoliv tempo ve škodovce...dost nizke naroky. A psat o suverennim podvozku a i odhlučněni ? Ale tak ty jsi zvykly z leonu takže se ani nedivim.
"Můj nejlepší výsledek byl 5,9 l/100 km. To jsem se ale musel opravdu hodně hlídat, protože běžné jsem se pohyboval spíše okolo 6,5 l/100 km."
Pokud máš pocit, že na dosažení spotřeby pod 6 je potřeba jezdit dlouhé trasy pod 80km/h, tak jsi zaspal dobu... za 6/100 jezdí běžně o třídu větší auta v běžném mixu mírně nad rychlostním limitem a není potřeba se na to nějak snažit.
Ne, nejsou. I s Octavií 1.2TSI 77kW jsem jezdil v průměru kolem šesti litrů bez nějakého odříkání. Octavia 1.0TSI má průměr na spritmonitoru 6,05 (automat i manuál, lift i kombík). https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Tobě uniká jedna podstatná věc, i když je hybrid do města lepší a tato novinářský nadupana konfigurace i20 rozhodně není běžná, tak je problém ta cena. Srovnávás i20 s autem, co stojí průměrné 2nasobek jeho ceny..
Logicky. Patrilo by sa aj menej. Holt ale okrem emisií musí byť aj bezpečnosť a aj malé auto je ťažké jak krava. Rozhýbať z nuly na päťdesiat za hodinu 1000 kg alebo 1200 kg s malou atmosférou je ale dosť rozdiel. Tu už sa ukazuje, ktorý výrobca na čo má, a kde hrá ešte len druhé husle.
Máš recht, je to turbo, polietol som si to s tým tvojim Puntom a Fábkami... ;-) Dnes je to už s benzínmi lepšie, ale v časoch nástupu turba s malými trojvalcami boli tieto motorčeky veľmi náchylné hýbať spotrebou podľa šoférovej nohy - dokázali jazdiť za málo, aj za spotrebu dvojlitra. Možno je tento Hyundai podobný a vyššiu spotrebu má na svedomí ťažká noha redaktora.
Nadváha - Fabia HTP mala 1060 kg, dnešná 1,0 TSI má o 10 menej. Takmer 1200 kg ako minimum u tohto Hyundaia mi príde ako nadváha.
A nebo francouz podvyživenej. Leda tak prd a ne přetloustla i20.
Zmiňovat delku je dost zbytečne. Hmotnostni rozdily mezi HB a kombiky byvaji par desitek kg.
Vec názoru. Ale je tu ešte jedna vec. V článku sa píše o "provozní" hmotnosti, a to je, oprav ma, ak sa mýlim, pohotovostná, plus 75 kg vodič. V tom prípade beriem nadváhu späť
Ano provozni hmotnost by měla byt včetně tušim 75kg eurořidiče a s 90% provoznich kapalin.
Ta vaha určitě bude patřit v ramci kategorie k vyššim, ale vzhled ke konkretnimu modelu, ktery navic patři k těm největšim neni něco co by nějak vahově vybočovalo.
Jsme v segmentu, který je jedním z pilířů evropského trhu. Chyby se tu příliš neodpouští. Ti nejlepší jako Clio chyby zkrátka nemají. Hyundai mohl klidně udělat evoluci i20, která by nikoho neurazila a tak nějak... by si na trhu žila svým spokojeným životem šedé myši.
Přesto Hyundai neváhal a přišel s něčím, u čeho nešetřil kořením. S verdiktem si počkám až naživo, z některých úhlů to funguje, některé detaily mi ale vadí. Každopádně za odvahu :yes::yes::yes:
Technika mi přijde, že je možná až "příliš" přetechnizováno. A celkový přínos se tak nějak... míjí. Spotřeba nízká není, ale tam vidím 4 faktory: surový nezajetý motor, velká těžká kola, zimní provoz a automat. Korejci bohužel automaty příliš neumí. Takže počkejme na nějakou rozumnější kombinaci.
Jinak nové Clio prostorností nestrádá. Velký pokrok proti minulému Cliu. Ale souhlas, i20 zřejmě bude o něco lepší. Tohle prostě přebrali od Fabie skvěle.
Stačí mít zkušenost s tím, že na obalu LED světel jsou sice napsány desítky tisíc hodin svícení, ale ve vysledku nesvítí ani stovky hodin. Několik jednookych vozů s LEDkami jsem jiz viděl a nebyly to prilis staré auta...
Jasne, podle tebe svetla delaji v Boleslavi skodovaci hned vedle montovny... Jsou to dodavatelé a ti jsou tlaceni šílenými úsporami na kvalitu. Az skončí zaruka, to se někteří lide budou divit, na co si maji usetřit...
Buď jsi naivní anebo hodně mladý, navíc ovlivněný reklamními slogany. Tak to mohou dávat automobilky doživotní záruku na taková světla, když je to pro ně finančně bezpečné. Nejsem proti technickému pokroku, ale množství elektroniky na všech těchto složitých zařízeních si zakládá na obrovské problémy. V ojetině se nedoplatíš.
Ano, a tradiční závady všech ojetin jsou... mechanické. Elektronika možná dovede zlobit, ale jestli něco auto spolehlivě znepojízdní, je to zase ta protivná mechanika.
Hele, mně je to jedno, plácej si co chceš, na realitu to nebude mít vliv. S jedním známým jsem ty LED pro auta řešil a čísla testované životnosti byla docela zajímavá. Proto taky to světlo pak stojí tolik, vývoj a komponenty jsou zatraceně drahé. Ale klidně si dál mysli, že elektronika je problém, tvá smůla.
Ja to niekde píšem? Aspoň si nevymýšľaj. Skús si to prečítať ešte raz...
Jasne, že je to tlak na cenu, ktorý môže byť príčinou nižšej kvality komponentov, aj keď technické podmienky plnia. Skrátka asi montujú nižšiu kategóriu za nižšiu cenu, možno si Škoda neustrážila kvalitu vstupných komponentov, alebo kvalitu montáže, možno neboli dokonalé technické podmienky pre dodávateľov - príčin môže byť viac. Ale rozhodne to neznamená nízku životnosť LEDiek ako takých, ako si vyššie písal, to je blbosť.
Jasně, všichni vědí, že do LED headlights se dávají úplně jiné LED s úplně jinou řídící elektronikou. Jde o patentovanou technologii, aby ji nemohli používat ostatní výrobci LED svítidel. Proto všechny ostatní LED odcházejí po dosažení 10 procent deklarované životnosti. A proto ty LED v headlights přežijí auto i majitele.
Hm, čím to, že mi ta LED světla (ať čelovky, světla na kolo, nebo obyčejné žárovky) fungují dlouhé roky bez problémů? A když už něco odejde, je to vždycky mechanika (vypínač).
Za to Ty jsi myslitel. Koncern prokazatelně nezvladnul u jednodušších LED světel životnost, aby jsi z toho usoudil, ze u nesrovnatelně dražších a vykonnych světel tohle nehrozí. A to nechci poukazovat jen na koncern... Až si budeš kupovat auto z Acek, tak si pro jistotu priprav balík peněz i na takové maličkosti jako je oprava "doživotních" LEDek.
Oproti tobě a Romčovi je tu každý o generaci napřed, takže zase klídeček. Zjevně o světelné technice vůbec nic nevíš, jinak bys takový blábol vůbec nenapsal.
Aneb je to jako soudit podle levné čínské čelovky se životností pár hodin všechna ostatní světla... asi to jsi předvedl.
Ale chápu, s tvou realitou, kterou ke konci popisuješ, se každé opravy zjevně bojíš.
zrovna ty jsi inženýr se zaměřením na optiku. Obhajujete naivně bezproblémovost LEDek a nepřipouštíte problémy drahých a citlivých světel po několika letech. Úplně stejně dopadnou auta narvané všemožnou elektronikou a to bude sakra velký problém. Podobně jsem se kdysi dávno dohadoval s podobnými zastánci elektrických aut
A prečo by nemohol byť? Dodávatelia svetiel nerobia jeden model pre všetkých zákazníkov. Ako si na to prišiel? Každý odberateľ má vlastné špecifikácie, a často viac špecifikácií aj pre rôzne výbavy jedného modelu. Nikdy si nepracoval v automotive, že?
Nechapem, za co toto auto dostalo styri a pol hviezdy. Ved ten mild-hybrid vlastne nefunguje. Spotreba 6.5/100 je na takyto prcek jednoducho vela! Navyze zjavne nevhodne pneumatiky, a rany od podvozku. A to vsetko za vyse 600 litrov (!).
Toto ma byt takmer dokonale auto? No neviem. Podla mna aj styri hviezdy by boli vela...
No jasně... ale na druhou stranu... hvězdičky by měly být výsledek testu a v testu je holt auto, který na 17" drncá, žere 6.5 a stojí 600t. Dynamika je solidní, ale zase nijak oslňující (vMax 185 a 10s)...
Na druhej strane svojho času keď prišla Octa III s torzkou tak v teste odznelo niečo na spôsob, že to není poznat a bla bla bla. Keď sa tie autá začali aj predávať reálni vodiči nadávali a nadávajú unisono na to ako to drncá, aké je to nekomfortné atď. Takže hodnotiť to len na základe jedného testu nie je celkom rozumné.
Mild hybrid funguje na výbornou a plní svůj účel. Snižuje naměřenou spotřebu při homologaci auta. Není jeho účelem snižovat spotřebu v reálném provozu. Jde jen o ten papír.
Akože nechápeš? No predsa za možnosť strčiť do dverí velkou láhev s pitím. Redaktori ACZ sú tými fľaškami asi posadnutí. Komu nevojde do dverí kanister, má smolu a stráca body. Neviem, kto už len potrebuje hltať 1,5 litra vody počas jazdy. Pumpa je na každých 50 km. Podvozok síce na milú jarmilu (17 sú bežné kolesá aj na našich cestách), ale vejde se tam láhev, tak přihodíme.
No, mňa raz v jednom aute prekvapilo, že do dverí vošla dvojlitrovka. Akurát sa z nej dalo piť, len keď bola plná, do dna si ju nedal ani keby si chcel, leda tak v kabriolete bez strechy, lebo dvojlitrovkou zavadíš o strop a končíš... ;-)
Pumpa je každých 50 km, ale když jedu v létě na dovolenou nebo někam pracovně až do večera, tak chci mít po ruce velkou flašku a ne kupovat 10 malých a mít je rozházené po celém autě. Nevím, co je na tom divného.
Bmw 420i 135kw, tedy podladeny benzin dvoulitr dle mistnich BYkupcu, za 20tis km spotreba 6,6. Ted to stouplo v zime o 0,1. Jizdy 80 procent do prace, dalnice okresky i mesto Praha. Vse tam je. Dovolena za 5,8 s kocarkem kuframa.
No ja by som cakal, ze u testov budu spotrebu "merat" podla tankovania: pred zaciatkom cesty natankovat plnu, a po skonceni cesty dotankovat zase do plna. A potom dotankovane mnozstvo vydelit najazdenymi kilometrami.
To je rozhodne lepsie "meranie" spotreby, nez podla PP. Sice aj v tom tankovani do plna moze byt liter-dva rozdiel, ale to pri plnej nadrzi nie je zas tak velka chyba, a z dlhodobeho hladiska sa eliminuje (raz sa mi podari natankovat viac, raz menej).
Před dávnými lety v Automobil Revue měřili spotřebu podle tankování, měli svou vytipovanou pumpu, kde vždy tankovali stylem "plná-plná" a ještě přes nějaký certifikovaný měřák. Ale ten proces asi taky nebyl nejjednodušší. Na jejich měření spotřeby bylo nejlepší to, že byla mezi auty porovnatelná, protože testovali na jedné trase.
Asi až jim ji někdo vůbec dá k dispozici. Nejsi tu první týden, takže víš, jak se testuje. První jdou vždycky ty nadupané verze. Ta tvoje vysněná se objeví tak za rok.
Ten konec si moc netrefil. Moje vysněná verze by určitě bylo eNko. Základní atmo 1.2 je naopak čistě pragmatické (ale velmi dobré) řešenípro městský a příměstský provoz...
Kolik mel vas kousek mila redakce najeto? Ja ze se za lehce nizsi spotrebu da jezdit se stejnym motorem bez mildu v tezsi i30/ceed. Po cca 5000km jde ta spotreba docela dolu. Skoda ze dnes se na testy davaji nezajeta auta. Ale proste resi tu kazdej spotrebu na aute s 17 zimakama s automatem a nezajetym autem, kde jste urcite dynamiku zkouseli trochu vic nez s tim pak v realu jezdi. A kazdej to tu porovnava s vlastnizkusenosti u jinych aut kdy to ma zajety a umi s tim autem jezdit.
Jo a ted mi teprv doslo ze se muzu kouknout na fotky palubky. Tak pardoon :-)
Aktuálně mám na novém autě najeto 9500, takže motor se taky teprve zajíždí (ideální stav tak kolem 15 000 km), ale fakt netuším, co bych musel dělat, abych měl takhle příšernou spotřebu.
Nestačím se divit, že se tady pořád najde banda imbecilu, co srovnávají nesrovnatelne. Jeden sem tahá Prius, co stojí skoro 2x tolik, druhý dokonce 4kove BMW, které je běžně k dostání za 0.5 milionu. Tohle je městské autíčko, bohužel v novinářské specifikaci, takových se prodá jen pár. Jeslti jestli za 6.5 s automatem v kombinaci, není to asi top a jak někteří chytřejší správně poznamenali, Fabie to dá trochu levněji, ale podstatou je, že je to Bcko od Hyndaie a většina prodejů toho auta bude někde kolem ceny 300-400tisic a takovým kupcum je informace o Priusu či o BMW zcela irelevantní.... Jo taky umím jezdit za 5,7 s těžkým kombikem... No a? To je přeci.. Že se rozčiluju.. Redakce by mohla začít trochu čistit tyhle pablby..
Ale ty nejsi tak blbý abys nemohl pochopit, že jsem zde Prius (společně s P406) uvedl jen jako příklady toho, že ve městě každé auto žere 2x tolik než v průměru. Takže tvoje nářky nad cenovou hladinou jsou irelevantní.
Ne, prius si sem vytáhl několikrát a argumentujes disciplínou, v které hybrid vede. Ne každý jezdí velkým městem a má na to... V každé diskuzi otravujes Priusem..
Tady tomu ale tak není. Projel jsem tu diskuzi a je to až trapné :/ Prius má své výhody, respektive jeho pohon, ale není pro každého a je irelevantní ho dávat do srovnání s autem za polovinu
Ozzmane, to je škoda. Doteď jsem tě bral jako solidního diskutéra (na rozdíl třeba od Blue Sun). Od teď jsi už pro mě jen lhář. Protože jsem si prošel tu diskusi a viděl jsem. Sbohem, už na mne prosím nereaguj.
Re: Spotřeba po dálnici :A teď nám prozraď, za kolik s tím jedeš prvních 5km po městě."
Na co je to asi narážka ?
"Re: Spotřeba po dálnici: Tak to je ale značně neobjěktivní. Víš, já s 25 let starým peugeotem 406 jedu 200km trasu tam a zpět za 7,5 na 100. Ale prvních 5km po městě za 15 na 100. Stejně tak s Priusem, na dálku za 3,7 na 100 ale prvních 5 km ve městě a v zimě už to bude klidně 7 na 100."
Opět stejné jako první
"Tak hodně štěstí až se ti ty LED světlomety poserou tak zacáluješ za jednu náhradní žárovku desítku. Já si vyměním žárovičku za sto korunek."
Prius nemá LED, tak kritizuješ ostatní LED ?
"jako každý zážehový motor na světě obdobného výkonu a kubatury. Ale každému Čecháčkovi jeho fábka jezdí maximálně za polovic. Grrrrrr. Na takovou fábku co táhne vocpoda a má mega veliký kufr do Chrovatska vopravdu ani Toyota HSD nemá."
Tady sis vytvořil dokonce vlastní vlákno, kde glorifikuješ Prius
"Vyměnit v nich "žárovky" 2x a stojí to jako nová trakční baterie do Priusu. To bych opravdu nechtěl cálovat."
Tady druhé vlákno, kam si vtáhl Prius.
Tak kdo z nás je lhář? A to bych našel i víc věcí jen v této diskuzi...
Zamysli se, kolik stojí nový Prius a je to vlastně auto do města a okolí, rozhodně to není ideál na dálniční přesuny... a ty ho taháš všude, dokonalé auto pro všechny, proč my všichni blbci ještě jezdíme něčím jiným žejo? :D
Hele, spotřeba tohoto zázraku 6,5 je vysoká. A vysoká bude ať jde o novinářský auto plně naložené výbavou nebo ať jde o běžný vůz v prodeji. Ono se to s výbavou zas tak neliší.
Ano, jak jsem psal, tady zřejmě budou hrát roli velká těžká kola a automat. Ale ten automat bude chtít dost lidí i do normálního auta běžné výbavy.
Nevím, kde jezdí redakce, ale sídlí v Holešovicích, takže tipuji, že Praha se na testovacím okruhu podepíše značně. Za kolik by mělo jezdit benzínové auto, které předpokládám nejede dálky s automatem? Za 5 v provozu nejezdí ani 1.9tdi. Jeslti to Fabie umí o 0.5 litru levněji, ok, ale Pražský provoz je specifický a když nejezdís po obchvatu, tak skoro každé nehybridni auto si ve tě špičce sáhne k 10 na sto. Kombinace kolem 6 mi přijde naprosto dostatečná.
Za 6 na 100 jezdí o třídu větší auta s 1,2 TSI který jsou 10 let starý. Takže ne, ta spotřeba je vysoká. Zvlášť když to má mít moderní fíčury jako plachtění, stopstart...
K pražské spotřebě - nevím jak to dělá redakce ACZ, ale vím jak to dělají jiní novináři, popř. recenzenti na YT. Mají svoje testovací okruhy tak, aby aspoň nějak mohli spotřeby porovnávat mezi modely. Takže by mělo být úplně jedno, kde má redakce nějaké sídlo. Naplánovat trasu tak, aby tam bylo město/mimo město/dálnice a odjet to mimo nějaké drastické kolony ve špičkách by neměl být problém.
Pokud si to dobře pamatuju, tak O2 měla ještě variantu TSI bez chlazených výfukových svodů s řetězem, v O3 se pak objevila varianta s řemenem a chlazenými svody, která byla znatelně úspornější... minimálně o toho půl litru.
Ale ta O2 uměla jet někde mezi městy klidně za 5,6litru, to bylo super, to starší 1.6MPI neuměla, ale při normální kombinované jízdě to lezlo na 6,5, v Praze klidně 7-8, když byl provoz, to je normální.
Ok, rozumím ti, jen pořád nechápu, jak se sem může slétnout ta stejná banda pacientů a dávat do srovnán í s i20 Priuse, nebo 4er... kdyby přišel někdo, že má Fabii, co žere méně, je to naprosto v pořádku.
Kdyby to byl normální turbomotor, tak neřeknu ani slovo. Je nezajetý, velká kola, novinářská noha... ale mild hybrid s 12 kW by měl spotřebu ve městě znatelně srazit, což se podle testu neděje.
Kdyby to bylo bez toho MHEV, pak řeknu, že ta spotřeba je přijatelná. Ale se vší touhle parádou navíc je to fakt bída. Tím spíš, že právě ve městě by ta elektrika měla být nejužitečnější.
uz som ju asi 3 krat videl.... sedu bielu aj modru... krasne auto ( a asi prvykrat aj krajsie ako sesterske rio ) ... spolu s cliom za mna v B segmente dnes jasni favoriti... len skoda toho litroveho turbomotora.. obecne to 1.0tgdi nepovazujem za nejaky najpodarenejsi motor uz od cias jeho vzniku ( aj spotrebou ) .. v tomto zlate clio s nepriamym vstrekom 1.0tce alebo este lepsie peckove 4 valcove 1,33tce ...
ale inak krasne auto.. a vlastne stale sa da kupit s 1,2kou stvorvalcom.. akurat ze to je dnes uz skor okrajova motorizacia ( vykonovo a bez turba skor vhodna len ako zakladna motorizacia v segmente .. kto ale hlada nieco zivsie uz bude sklamany )
chcelo by to nieco ako ma clio 1,33tce... pevne verim ze tento 1.0tgdi uz coskoro bude nahradeny niecim podarenejsim... rovnako ako ta 1,4tgdi je uz nahradena novou vacsou aj lepsou 1,5kou tgi v ceede/i30... :yes:
"chcelo by to nieco ako ma clio 1,33tce... pevne verim ze tento 1.0tgdi uz coskoro bude nahradeny niecim podarenejsim... rovnako ako ta 1,4tgdi je uz nahradena novou vacsou aj lepsou 1,5kou tgi v ceede/i30... "
Nebude. 1.0 T-GDI prešiel modernizáciou, takže zostáva.
ta modernizacia ale nemusi byt predsa na dalsich 10 rokov ... kludne o nejake 3-4 roky po facelifte tejto i20 uz moze prist aj nieco nove pod kapotu ( verim naivne ) ...drzim palce aby tento 1.0tgi bol casom nahradeny niecim skutocne vhodnejsim pre taketo inak skvele auto... tento hranaty dizajn malych aut mozem.. i20 je krasna... mnam :yes:
Okrajová motorizace 1.2 čtyřválec? Hyundai ji v českém ceníku označuje jako nejžádanější verzi a má ji i naprostá většina skladových aut. Ve výbavě Comfort Club, tzn. s obyčejným rádiem místo infotainmentu a s 15" koly s poklicemi. Z tohoto pohledu je na tom Clio přece jen o trochu lépe.
Na můj vkus to není designem vůbec pěkné auto :no: a zase je nižší a placatější ;-\
Interier fádní , opět dotyk téměř všude... :-( volant děs jako v Octavii.. :no:
Cena je děsivá , při té spotřebě...
Za mne raději dát o sto tisíc méně za Ford Fiesta Active , spotřeba podobná , auto pěkný styl crossover se zvýšeným podvozkem , hezký interier , jen tablet a tlačítka.
Navíc podvozek této verze skvěle jezdí.
Ibiza i Polo mi také přijdou jako hezčí a lepší auta.
Mestske auto je tohle z jakeho duvodu? Ze to kupujou dedove a jezdi s tim nakoupit do lidlu a na chatu? To ze je mensi o par cm neznamena ze chci nekde popojet, ale ze ho nekdo koupi na jezdeni do prace. Prave z toho duvodu ze sice jede 60km po dalnici ale to auto pak musi nekde zahodit a kdyz nejsi na vesnici ale v centru mesta, tak je to proste lepsi. Az prijde Baričelo, tak vam vysvetli co je a neni mestske auto. Z Mustangem jsem na Kladne parkoval v praci, tak jsem neresil, ted neni misto, tak Mini cooper.
Jeslti nejsi schopný rozlišit auta dle tříd, ceny a jejich zaměření, pak by si se k tomu asi neměl vyjadřovat... Klidně si jezdi po Kladně Scanii, to je tvůj boj.
V ČR je to převažující pohled na béčkový segment... protože kdo chce auto na delší trasy a/nebo pro rodinu, obvykle skončí v kompaktu, který za ne až tak rozdílné peníze nabídne přece jen dospělejší jízdní projev (a to ani nemyslím tenhle úlet za 600t).
Ale to jsou takové zobecněné pohledy, nic absolutního...