Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI MHEV DCT – Překvapivě dospělý prcek

Třetí setkání s Hyundai i20 poslední generace mi konečně umožnilo strávit s tímhle prckem trochu více času a utvrdit se ve svých dojmech, které byly již od začátku velmi pozitivní. Tohle auto se totiž opravdu náramně povedlo.
Zpět na článek
28. 12. 2020 13:11
28. 12. 2020 13:20
28. 12. 2020 13:35
28. 12. 2020 14:47
28. 12. 2020 15:04
28. 12. 2020 16:07
29. 12. 2020 00:14
29. 12. 2020 13:41
28. 12. 2020 15:07
28. 12. 2020 15:21
28. 12. 2020 17:00
28. 12. 2020 14:25
28. 12. 2020 13:34
28. 12. 2020 13:47
28. 12. 2020 13:49
28. 12. 2020 14:40
28. 12. 2020 14:51
28. 12. 2020 14:52
28. 12. 2020 14:54
28. 12. 2020 14:56
28. 12. 2020 14:59
28. 12. 2020 15:08
28. 12. 2020 15:17
28. 12. 2020 15:24
28. 12. 2020 16:10
28. 12. 2020 15:08
28. 12. 2020 14:59
28. 12. 2020 15:28
28. 12. 2020 18:33
28. 12. 2020 16:32
28. 12. 2020 16:50
28. 12. 2020 17:23
28. 12. 2020 17:57
28. 12. 2020 17:59
28. 12. 2020 18:27
29. 12. 2020 00:27
28. 12. 2020 17:05
28. 12. 2020 17:34
28. 12. 2020 17:46
28. 12. 2020 17:57
28. 12. 2020 18:04
28. 12. 2020 17:19
28. 12. 2020 18:35
29. 12. 2020 00:33
28. 12. 2020 16:34
28. 12. 2020 17:23
28. 12. 2020 17:42
28. 12. 2020 18:15
28. 12. 2020 18:37
29. 12. 2020 09:34
28. 12. 2020 18:32
29. 12. 2020 11:34
28. 12. 2020 18:37
28. 12. 2020 18:42
28. 12. 2020 18:44
28. 12. 2020 19:14
29. 12. 2020 00:52
29. 12. 2020 11:15
28. 12. 2020 19:04
28. 12. 2020 21:29
28. 12. 2020 21:32
28. 12. 2020 21:33
28. 12. 2020 21:37
28. 12. 2020 21:41
28. 12. 2020 23:01
29. 12. 2020 16:07
28. 12. 2020 13:04
Spotřeba po dálnici
A kolik papá po dálnici?

Na dálnici strávím 80%, ve městě 20%, takže ten dálniční režim je pro mě důležitý.
Ten Vámi udávaný výsledek ve spotřebě je dobrý.
Rozbalit vlákno
46
28. 12. 2020 13:18
Re: Spotřeba po dálnici
Prečo chceš na diaľnicu malé mestské vozítko? Malé auto na 80% diaľnic, to je dosť nezvyklá kombinácia.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:20
Re: Spotřeba po dálnici
Jak jinak chceš řešit situaci, kdy se 4,5 metru dlouhým autem prostě nezaparkuješ?
28. 12. 2020 14:33
Re: Spotřeba po dálnici
A prečo by si nezaparkoval? To musia byť veľmi špecifické podmienky. U vás sa parkuje len pozdĺžne? Ale áno, u niekoho to môže byť dôvod.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:35
Re: Spotřeba po dálnici
Ano, bydlel jsem v ulici, kde se prakticky parkovat nedalo a všude v okolí podélně.
Avatar - mariov8
29. 12. 2020 10:08
Re: Spotřeba po dálnici
To má jediné řešení, odstěhovat se.
29. 12. 2020 07:48
Re: Spotřeba po dálnici
Mám i auto 5m a parkuju. Kde bych měl mít problém. ;-)
29. 12. 2020 15:57
Re: Spotřeba po dálnici
Tam, kde je díra 0 až 5,4 m.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 13:29
Re: Spotřeba po dálnici
Výsledek ve spotřebě je dobrý? S o třídu větším autem podobného výkonu jezdím pod šest litrů, a to nemám k dispozici hybridní pohon. Takže ne, tohle rozhodně není dobrý výsledek, spíš naopak je velmi podprůměrný. Ani dynamické parametry nejsou na ten udávaný výkon žádný zázrak.
Avatar - Emel
28. 12. 2020 13:34
Re: Spotřeba po dálnici
Souhlas, 6,5 na 100 je sakra hodně. Jo, je zima, velký kola, automat, emise atd... no ale pořád je to hodně.
28. 12. 2020 13:37
Re: Spotřeba po dálnici
Navíc, jak ukazují zkušenosti, korejské koně jsou obvykle nadhodnocené a reálná dynamika jím neodpovídá.
28. 12. 2020 14:27
Re: Spotřeba po dálnici
Bohužel, je to tak... :-(
28. 12. 2020 13:48
Re: Spotřeba po dálnici
Naprostý souhlas, dlouhodobou průměrnou spotřebu 6,5 l/100 km má i můj 10 let starý Fiat Punto Evo - a to jezdí často spíše kratší trasy a po městě. Přitom je vysoký 1,5 m a je poháněn nepřímovstřikovým čtyřválcem 1,36 l, spojeným s krátce poskládaným pětikvaltem. A není zamořen hybridizací či elektronickou spojkou! Tak kde je ten údajný technický pokrok? :-[] :-[] :-[]
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:22
Re: Spotřeba po dálnici
Tak ale ty asi nemáš T-Jet, že?
28. 12. 2020 14:24
Re: Spotřeba po dálnici
Ne nemám. Ale ten na takové trasy ani nepotřebuju. A základní nová i20 s atmosférickou 1.2 prý nežere o nic míň. :-)
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:25
Re: Spotřeba po dálnici
Což taky není moc dobrá zpráva. :-(
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:33
Re: Spotřeba po dálnici
U té 1.2 bych to možná i bral, že je to nepřímovstřik na krátké trasy, tak nemusí jezdit za 4, když bude kultivovaný a spolehlivý.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:50
Re: Spotřeba po dálnici
Na druhou stranu, od takového auta kupující očekává, že taky nebude moc pažravé. A pokud třeba Peugeot 208 umí bez problémů jezdit pod šest litrů s tím nenáviděným tříválcem, není to pro Hyundai nejlepší zpráva.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:54
Re: Spotřeba po dálnici
Mluvíš o tříválci atmo?
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:57
Re: Spotřeba po dálnici
Jo, dvanáctistovka 60 kW. Užíval jsem si jeho lepší projev a chování vůči staré dvanáctistovce v Cliu a i tak ten motor bez problémů jezdil pod šest litrů. S Cliem kombi jsem se motal kolem šesti, v zimě okolo 6,3-6,4.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 15:12
Re: Spotřeba po dálnici
Přitom jsi mohl jet fábkou za 5, viď?
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 15:15
Re: Spotřeba po dálnici
Romčo, zastřel se.
Avatar - wakantanka
28. 12. 2020 20:57
Re: Re: Spotřeba po dálnici
A aj má to tvoje Punto 120 koní? Po diaľnici asi to nebude tiež veľa jazdiť ak vôbec čo?
Avatar - Emel
28. 12. 2020 15:06
Re: Spotřeba po dálnici
Možná je v čistotě výfukových plynů, možná v tom, že nemusíš řadit... ale prostě... běžné Polo s litrem a DSG zvládne jezdit do 6 i bez hybridu, tady bych čekal průměr třeba 5,5 (a nepovažoval bych to za žádný zázrak).
https://www.spritmonitor.de/…en/451-Polo.html?…

PS: zase kdo to chce jako městské auto na pár tisíc km ročně, tak ho ten litřík nemusí nějak zvlášť trápit... a auto je to hezké.
Avatar - iudex
28. 12. 2020 15:25
Re: Spotřeba po dálnici
Tak ono to má dve stránky. Objektívne je tá spotreba vysoká, na daný motor a kategóriu auta bez debaty. Druhá stránka je ale tá (ako sám píšeš), či to je pri typickom spôsobe použitia (malé mestské auto, s ktorým sa asi nebudú robiť veľké nájazdy) nejak moc vadí. Pri typickom nájazde do 10t km by som v spotrebe 6,5 l na sto nevidel nejak finančný dopad. Pri 10t km by pri spotrebe 5,5 (namiesto 6,5) človek ušetril 100 litrov, t.j. cca. 125 eur za celý rok. To už ako oveľa väčší problém vnímam tú cenovku testovaného kusu. V jej kontexte je 125 eur za nadspotrebu úplne bezvýznamných.
Avatar - iudex
28. 12. 2020 14:12
Re: Spotřeba po dálnici
Predvčerom som spravil s 2,5-litrom prevažne mimomestskú trasu (2/3 okresky cca 110 kmh, 1/3 diaľnica cca. 140 kmh) za 6,8l. A včera čisto okreskovú jazdu za 5,8 l. Tiež zima, veľké kolesá, automat atď. Takže 6,5 l na mestské supermini s litrovým mildhybridom je sakra veľa.
28. 12. 2020 14:38
Re: Spotřeba po dálnici
Ešte pripočítaj ťažkú redaktorskú nohu, na ňu sa pokojne môže vyhovoriť aj liter benzínu, ak nie viac..
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:50
Re: Spotřeba po dálnici
A teď nám prozraď, za kolik s tím jedeš prvních 5km po městě.
Avatar - iudex
28. 12. 2020 15:12
Re: Spotřeba po dálnici
Neprezradím, pretože prvých 5 km po meste nejazdím. ;-) A tiež som nezaregistroval, že by v teste udávali spotrebu prvých 5 km po meste, ja tam vidím priemer 6,5 l.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 15:38
Re: Spotřeba po dálnici
Tak to je ale značně neobjěktivní. Víš, já s 25 let starým peugeotem 406 jedu 200km trasu tam a zpět za 7,5 na 100. Ale prvních 5km po městě za 15 na 100. Stejně tak s Priusem, na dálku za 3,7 na 100 ale prvních 5 km ve městě a v zimě už to bude klidně 7 na 100.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 12. 2020 16:46
Re: Spotřeba po dálnici
Proc ten smajlik? Ja jel vcera cca 70km dlouhou trasu za 3,9. Zacal jsem s vybitou baterkou a jel jsem podle okolniho provozu na hranici predpisu. A mel jsem na strese rakev.

Zacal jsem v kopcich (500 m.n.m) a skoncil u Labe (cca 200 m.n.m). Statistika je takova, jakou si ji udelas :)
Avatar - speedfred
28. 12. 2020 16:18
Re: Spotřeba po dálnici
Bývam na najvyššom kopci v meste a prvých 5km idem grátis.
Ahoj Roman. :-!
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 18:22
Re: Spotřeba po dálnici
:-[] :-[]
Avatar - iudex
29. 12. 2020 09:26
Re: Spotřeba po dálnici
Asi tak. :D :-[] :-[]
29. 12. 2020 16:01
Re: Spotřeba po dálnici
A keď ideš z mesta domov, tak takisto gratis?
Avatar - speedfred
29. 12. 2020 17:43
Re: Spotřeba po dálnici
Romanko sa pýtal na prvých 5km.
Neboj sa odpoviem aj tebe: chodím peši auto tlačím do kopca. :-[]
Avatar - woody-alien
29. 12. 2020 19:38
Re: Spotřeba po dálnici
Jsi frajer. Necháš motor pěkně dochladit. :yes: :-[]
Avatar - Emel
29. 12. 2020 19:50
Re: Spotřeba po dálnici
Hm. Technicky vzato, aby se motor dochlazoval, musí běžet. A to by zase žral palivo. Leda že by Fred tlačil se zařazeným kvaltem takovou rychlostí, aby motor mohl běžet naprázdno. Technicky dost složitě proveditelné... ale zase co by petrolhead neudělal pro kondici svého motoru :-)
Avatar - woody-alien
29. 12. 2020 21:33
Re: Spotřeba po dálnici
Tak to pozor. Speedfred nepotvrdil, že z mesta domov ide takisto grátis. Pouze, že jde pěšky a auto tlačí. Čili podle mě má zařazenej neutrál a dochlazuje. ;-) :D Ovšem učené disputaci se nebráním. :-[]
29. 12. 2020 07:52
Re: Spotřeba po dálnici
GLC220d průměr 6,8
GLA200d průměr 6,2
Yeti 1,2TSI průměr 6,9
Allroad 3,0TDI průměr 8,6
X1 20i průměr 7,4
Yaris 1,0 5,4

Souhlas, 6 a půl je na supermini sakra hodně.
Avatar - Blue Sun
29. 12. 2020 10:07
Re: Spotřeba po dálnici
Tím spíš s elektrickou asistencí.
Avatar - _Karel_
29. 12. 2020 19:19
Re: Spotřeba po dálnici
Tak to je pěkná spotřeba. My s tímž motorem zatím nejdem pod 9l dle PP, okresky (byť v trochu vyšším autě).
28. 12. 2020 13:50
Re: Spotřeba po dálnici
Včera v noci 200km docela rychle (úmrtí v rodině) po dálnicích i okreskách a trochu po (prázdném) Brně. Nehledě na spotřebu. Superb 2.0TDI. Nakonec 5.6L. Nevím, proč bych měl jezdit tím sráčem vo litr vejš.
čtyři a půl hvězdy to jistí!
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 13:58
Re: Spotřeba po dálnici
asi neumím číst, ptám se jak debil. Vymazat to nejde
28. 12. 2020 15:03
Re: Spotřeba po dálnici
Teoreticky máš pravdu, ale zase bych nedělal závěry ze spotřeby dosažené tady při testu, s touhle i20 sem nejel, ale někdy tu čtu spotřebu u auta se kterým jezdím a tady jim to žere o 1-2 víc než mě, tak je otázka jestli je opravdu chyba v autu.
29. 12. 2020 07:48
Re: Spotřeba po dálnici
Tak na dálnici je litr nejlepší samozřejmě :yes:
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 13:11
Dobrý
Nové i20 bych vytkl lacinější interiér, unylý design a momentálně sebevědomé ceny, ale líbí se mi její praktické pojetí. V testu mě celkem zarazily dynamické parametry i spotřeba. Několik let stará nehybridní Fabia o nižším výkonu a podobných parametrech jezdí za méně. Klasická 74 kW verze je asi mnohem smysluplnější.
Rozbalit vlákno
13
28. 12. 2020 13:20
Re: Dobrý
Podľa čoho identifikuješ lacnejší interiér? Že nie sú všetky plasty čierne? Alebo je tam málo lesklého klavírneho povrchu? Unylý design? Jasne, Fabia to nie je.
28. 12. 2020 13:35
Re: Dobrý
Protikoncernový kvičení? Napsal svůj názor. Nemusíš se ztrapňovat. Napiš v klidu svůj.
28. 12. 2020 14:47
Re: Dobrý
Podľa seba súdim teba? Kvičanie tu vídam leda tak v tvojom podaní. Pýtal som sa, čím je interiér lacnejší - príde mi vpohode porovnateľný s čímkoľvek. Naviac sa to z fotiek ťažko pozná. Unylý design - Kefalín, čo si pod tým slovom "unylý" predstavujetě? Nemoderný? Nevýrazný? Ťažkopádny? Príliš jednoduchý? Schová sa do toho čokoľvek. Fabia nebola žiadna moderna, ale často bola príkladom, pretože škodovácky dizajn je údajne nadčasový a nestárne. Logicky je na rane ako prvá pri porovnávaní.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 15:04
Re: Dobrý
Interiér - všechny plasty tvrdé a žádný dekor, který by to ozvláštnil. Design - v nižších výbavách vyloženě nuda.
28. 12. 2020 16:07
Re: Dobrý
Tak na tvrdé plasty sme si už hádam zvykli, hlavne pri týchto lacnejších autách. Dekor by bol fajn, prečo nie.
U ktorého auta tejto triedy nie je design v nižších výbavách väčšia lebo menšia nuda? Menšie displeje, menej tlačítiek, sorry, ja zas v tomto nevidím voči konkurencii na kritiku nič.
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2020 00:14
Re: Dobrý
Když to konkurence umí líp, tak si nebudu zvykat. Nudným designem jsem narážel na exteriér, Clio má v základu LED a celkově mu to sluší. Tady i střední výbava je přehlídkou všech typů žárovek a design bez výrazných detailů nefunguje.
29. 12. 2020 13:41
Re: Dobrý
Tvoj pohľad a Tvoja voľba. ;-)
28. 12. 2020 15:07
Re: Dobrý
Koncernovej volkssturm je poněkud mdlého rozumu, všichni kolem něj jsou dementi a moc nerozumí psanému textu, takže asi tak.
28. 12. 2020 15:21
Re: Dobrý
Chováš se jako chudák.
Tato debata začala blitím traveldriva na koncern. Do té doby tu nepadlo o koncernu slovo.
No, hlavně že ses vyslintal.
28. 12. 2020 17:00
Re: Dobrý
Ale kdepak, přečti si to ještě jednou a to p o m a l u a pak dlouho přemýšlej a pak řekni v čem je podle tebe to blití na koncern. Ono totiž nikde není. Tak začni konečně používat hlavu a přestaň se chovat jak hlupák.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:25
Re: Dobrý
Ježkovy zraky, to jsem si zase jednou dovolil zmínit Fabii. Prostě Clio i 208 v top výbavě vypadá líp.
28. 12. 2020 13:34
Re: Dobrý
Souhlas, až na ten "unylý design". Ten je podle mého moderní možná až příliš! Hlavně ten volant, to je fakt megahnus! :-( :no: Jinak je mi to auto sympatické, jen by nesmělo mít automat a tu nesmyslnou baterku místo rezervního kola! ;-\ ;-\ ;-\
28. 12. 2020 13:47
Re: Dobrý
Nejstrašnější je ta cena dané konfigurace.
Je absurdní.
To by ti roztrhalo tabulku ;-)
28. 12. 2020 13:36
4 a 1/2 hvězdy, stejně
jako včera Bentley Continental. To musí bejt pecka
Žere to, blbě to rekuperuje, podvozek (kola) nezvládají. Ergonomie není dokonalá. Je to šíleně drahý.
Ale ...je to korejec na acz! 4 a půl jsou minimum.
Rozbalit vlákno
0
28. 12. 2020 13:37
Prcek za 600 litrů?
Děkuji nechci.
Alespoň vahou ale příjemě překvapil.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:12
Re: Prcek za 600 litrů?
Na malé auto to tedy moc příjemná hmotnost není. Jo, kdyby to byl plug-in o téhle hmotnosti, pak to bude pozitivní. Ale takhle nijak nevybočuje z konkurence.
28. 12. 2020 13:41
17ky na českých cestách nefungují
to se jako netočí?
Pravda je, že se sedmnáctkama nefunguje podvozek.
Rozbalit vlákno
4
28. 12. 2020 13:51
Re: 17ky na českých cestách nefungují
Ne, točí, ale na dírách odskakují a tlučou. To nám tím asi chtěl autor říci ;-)
28. 12. 2020 15:26
Re: 17ky na českých cestách nefungují
To jsem pochopil.
A já jsem ti svým příspěvkem, ty notorický nedovtipo, chtěl sdělit, že ten problém je v podvozku.
Jak jsem napsal. Protože i na 17ky se dá malý auto ještě naladit, když se chce.
Přestaň se mě pokoušet okopávat kotníky.
Oba víme, jak to je. Ten rozdíl je zdrzující ;-)
Já jsem zakomplexovanej chudák a ty realitní magnát, že jo? :-!
28. 12. 2020 15:36
Re: 17ky na českých cestách nefungují
Vidím, že tvé mindráky jsou asi nepřekonatelné. No co už, je mi tě líto. :-( :no:
28. 12. 2020 15:52
Re: 17ky na českých cestách nefungují
Takováto kola jsou na běžný subkompakt obecně nesmysl a jízda na nich bude utrpení bez ohledu na značku.
28. 12. 2020 13:42
Na těch kolech
to bude hezké jízdní peklíčko. Cena motorizace je nesmyslná.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 13:49
Cena
v téhle výbavě je tedy naprostý nesmysl. Základní cena vypadá smysluplněji, ale vůči ní zase evropská konkurence nabízí lepší výbavu. Tady by mi dost chyběla například LED světla, která u i20 jde dostat jen ve vyšších výbavách. Nebo automatická klimatizace, jen v top verzi, nic extra. Bude to dost rozporuplná nabídka.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:40
Re: Cena
Tak hodně štěstí až se ti ty LED světlomety poserou tak zacáluješ za jednu náhradní žárovku desítku. Já si vyměním žárovičku za sto korunek.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:51
Re: Cena
LED světlomety mají náhradní žárovky? Od kdy, Romčo?
Statisticky vzato je poruchovost LED světel zanedbatelná. A pokud se rozbijí při nehodě, je fakt jedno, zda to byly LED nebo halogeny, cena je tak jako tak vysoká.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:52
Re: Cena
Tak si vyměň třeba celý světlomet a nebo rovnou celý auto chytráku. Ach jo. A neuč mě o poruchovosti LED, měnil jsem jich doma už desítky.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:54
Re: Cena
Ano, chápu, Romčo, není to Prius, tak musí být všechno špatně.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:56
Re: Cena
Nechápeš nic, ale to nevadí.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:59
Re: Cena
Ale jo, chápu to velmi dobře. To akorát ty nechápeš vůbec nic a jen dokola opakuješ své zaslepené nesmysly.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 15:08
Re: Cena
Zkus si někdy přečíst co jsem napsal a zapojit mozek. Pokud na obě tyto činnosti máš vůbec kapacitu.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 15:17
Re: Cena
Zatím jsi napsal akorát nekonečnou sbírku ***in a na to sebelepší mozek prostě nestačí.
28. 12. 2020 16:10
Re: Cena
Buď vpohode, vystihol ťa výborne. ;-)
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 15:08
Re: Cena
Tak jedno to není, LED matrix ti ze staršího auta rychle udělají totálku. Halogen může stát klidně 2-4 tisíce.
28. 12. 2020 14:59
Re: Cena
Souhlasím, že cena této motorizace a vybavy je "nesmyslná". Jenže to je i u všech konkurentů, když se nadefinuje u malého vozu TOP...
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 13:50
Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
jako každý zážehový motor na světě obdobného výkonu a kubatury. Ale každému Čecháčkovi jeho fábka jezdí maximálně za polovic. Grrrrrr. Na takovou fábku co táhne vocpoda a má mega veliký kufr do Chrovatska vopravdu ani Toyota HSD nemá.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:15
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Romčo, ty tupče, výše píšou lidi osobní zkušenosti s reálnými auty, která i při větších rozměrech jezdí s nižší spotřebou. A jo, i s tou Fabkou jsem jezdil, a 70 kW TSI služebák jezdí bez problémů pod šest litrů. A to samozřejmě je auto, které nikdo nešetří. Tenhle paskvil se jim zkrátka opět nepovedl, a i přes všechny řeči o tom, jak je ten litr od základu nový motor, nese si s sebou všechny neduhy předchůdce, tedy nepřesvědčivý výkon a vysokou spotřebu.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:22
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Dyť říkám, nějací Japonci investovali miliardy do vývoje HSD a tupec já jim za to fandím. Přitom stačilo se zeptat v Das Skouda jak se udělá pořádný dělo co jede za 5 litrů a táhne vocpoda a ještě má mega kufr.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:24
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Jdi se léčit.
Avatar - Emel
28. 12. 2020 14:57
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Sedí dvě věci - Japonci investovali do HSD a ty jsi tupec ;-) .
Souvislost s Hyundai ani Škodou veškerá žádná...
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 15:00
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Napsal pan chytrý, který nečte kontext celého vlákna ale jenom poslední post.
Avatar - Emel
28. 12. 2020 15:27
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Čtu celé vlákno, které jsi sám začal... nevím nutně proč sem musíš tahat Fabii, ale jinak ano, Fabie s litrem bude jezdit bezpečně pod 6, i bez hybridu.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 15:34
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Pod 6 po městě jistě jezdit nebude a prvních 5 km už vůbec ne. Když pojede za 6 tak to bude jen s řidičem, na dálku a pod 80km/h. Takže ano, pojede za 6, ale jenom za (skoro) ideálních podmínek.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 15:59
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Všichni jsme pochopili, že Prius je nejlepší auto na světě, ale ušetři si filozofování o autech, se kterými nemáš žádnou zkušenost. 1.0 TSI 81 kW v pohodě dává dálniční trasu (80-130 km/h podle limitu) pod 6 litrů a dlouhodobě s převahou krátkých tras 5.8 litrů.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 16:04
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Nechme Prius chvíli stát stranou a řešme spotřebu městkého vozítka. Opravdu asi málokdo si chce v takovém autíčku užívat dálniční tempo. Takže jestli to bude celoročně jezdit za 5,8 v té doméně, pro kterou je stavěné (město) tak jsem asi opravdu debil. A po městě myslím po městě. Ne na pražském okruhu. Po městě je děti do školy (3km, studený start), pro děti do kroužku (1,5km studený start). Na nákup (4km, studený start).
28. 12. 2020 17:30
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
??? Nevidím jediný důvod, proč bych si ve Fabii 1.0 TSI nemohl užívat dálniční tempo 130 km/h. Zvláště pak v té silnější verzi se 6st. převodovkou. Podvozek na to má suverénně a odhlučnění také. :-)
Avatar - miromen
28. 12. 2020 20:49
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Uživat si jakekoliv tempo ve škodovce...dost nizke naroky. A psat o suverennim podvozku a i odhlučněni ? Ale tak ty jsi zvykly z leonu takže se ani nedivim.
28. 12. 2020 22:44
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Silně pochybuju, žes vůbec někdy ve Fabii III a Leonu III po dálnici jel. Jinak bys tady nekecal takové rádoby pomlouvačné hovadiny! :-[]
Avatar - miromen
28. 12. 2020 22:52
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Maš pravdu po dalnici ne, ale zase vic než 130 to bylo. S FIII dokonce na 16" a ne na nějakych zakladnich 14".
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2020 00:17
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Takže začneme kombinovanou spotřebu u některých aut počítat jako městskou, protože Roman Horký řekl, že se s nimi jinde než po Václaváku nejezdí?
Avatar - Emel
28. 12. 2020 17:12
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
"Můj nejlepší výsledek byl 5,9 l/100 km. To jsem se ale musel opravdu hodně hlídat, protože běžné jsem se pohyboval spíše okolo 6,5 l/100 km."
Pokud máš pocit, že na dosažení spotřeby pod 6 je potřeba jezdit dlouhé trasy pod 80km/h, tak jsi zaspal dobu... za 6/100 jezdí běžně o třídu větší auta v běžném mixu mírně nad rychlostním limitem a není potřeba se na to nějak snažit.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 17:19
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Nejsou to náhodou diesly? Já jen že se tady mluví o benzínovém agregátu.
Avatar - Emel
28. 12. 2020 17:28
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Ne, nejsou. I s Octavií 1.2TSI 77kW jsem jezdil v průměru kolem šesti litrů bez nějakého odříkání. Octavia 1.0TSI má průměr na spritmonitoru 6,05 (automat i manuál, lift i kombík).
https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 18:09
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Píšu to výše, jak jezdím s větším autem srovnatelného výkonu. A ne, taky to není diesel. Tenhle pseudohybrid se prostě korejcům zase nepovedl...
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 18:25
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Tobě uniká jedna podstatná věc, i když je hybrid do města lepší a tato novinářský nadupana konfigurace i20 rozhodně není běžná, tak je problém ta cena. Srovnávás i20 s autem, co stojí průměrné 2nasobek jeho ceny..
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:29
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Před 15 lety to možná platilo, dnes v této třídě očekávám spotřebu pod 6 litrů.
28. 12. 2020 16:16
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Logicky. Patrilo by sa aj menej. Holt ale okrem emisií musí byť aj bezpečnosť a aj malé auto je ťažké jak krava. Rozhýbať z nuly na päťdesiat za hodinu 1000 kg alebo 1200 kg s malou atmosférou je ale dosť rozdiel. Tu už sa ukazuje, ktorý výrobca na čo má, a kde hrá ešte len druhé husle.
28. 12. 2020 17:32
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Až na to, že zde testovaná i20 netrpí nadváhou a nemá atmosférický motor. :-)
28. 12. 2020 18:15
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Máš recht, je to turbo, polietol som si to s tým tvojim Puntom a Fábkami... ;-) Dnes je to už s benzínmi lepšie, ale v časoch nástupu turba s malými trojvalcami boli tieto motorčeky veľmi náchylné hýbať spotrebou podľa šoférovej nohy - dokázali jazdiť za málo, aj za spotrebu dvojlitra. Možno je tento Hyundai podobný a vyššiu spotrebu má na svedomí ťažká noha redaktora.

Nadváha - Fabia HTP mala 1060 kg, dnešná 1,0 TSI má o 10 menej. Takmer 1200 kg ako minimum u tohto Hyundaia mi príde ako nadváha.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 20:04
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Když si vzpomenu, že Clio III Grandtour vážilo stejně, a to bylo o čtvrt metru větší auto... Ta i20 je přetloustlá.
Avatar - miromen
28. 12. 2020 20:52
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
A nebo francouz podvyživenej. Leda tak prd a ne přetloustla i20.
Zmiňovat delku je dost zbytečne. Hmotnostni rozdily mezi HB a kombiky byvaji par desitek kg.
Avatar - miromen
28. 12. 2020 20:51
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Necelych 1200kg udavanych u nejvykonnějši a zřejmě nejtěžši varianty ma byt nadvahou ? To rozhodně ne.
28. 12. 2020 22:02
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Vec názoru. Ale je tu ešte jedna vec. V článku sa píše o "provozní" hmotnosti, a to je, oprav ma, ak sa mýlim, pohotovostná, plus 75 kg vodič. V tom prípade beriem nadváhu späť
Avatar - miromen
28. 12. 2020 22:26
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Ano provozni hmotnost by měla byt včetně tušim 75kg eurořidiče a s 90% provoznich kapalin.
Ta vaha určitě bude patřit v ramci kategorie k vyššim, ale vzhled ke konkretnimu modelu, ktery navic patři k těm největšim neni něco co by nějak vahově vybočovalo.
28. 12. 2020 22:54
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Testovaná verze je ale ta nejnesm, sluplnější, pomocný elektromotor a baterka v kufru určitě něco váží. :-(
28. 12. 2020 23:47
Re: Vono to žere 6,5 litru benzínu na 100
Podľa tabuliek na hyundai.cz púhych 25 kg...
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2020 14:36
Odvaha pod palbou
Jsme v segmentu, který je jedním z pilířů evropského trhu. Chyby se tu příliš neodpouští. Ti nejlepší jako Clio chyby zkrátka nemají. Hyundai mohl klidně udělat evoluci i20, která by nikoho neurazila a tak nějak... by si na trhu žila svým spokojeným životem šedé myši.

Přesto Hyundai neváhal a přišel s něčím, u čeho nešetřil kořením. S verdiktem si počkám až naživo, z některých úhlů to funguje, některé detaily mi ale vadí. Každopádně za odvahu :yes: :yes: :yes:

Technika mi přijde, že je možná až "příliš" přetechnizováno. A celkový přínos se tak nějak... míjí. Spotřeba nízká není, ale tam vidím 4 faktory: surový nezajetý motor, velká těžká kola, zimní provoz a automat. Korejci bohužel automaty příliš neumí. Takže počkejme na nějakou rozumnější kombinaci.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:46
Re: Odvaha pod palbou
Myslím, že hlavně tady hraje roli ta zima a té se nevyhne nikdo. A novinářská tlapa na plynu taky, ale s tou si to auto nikdo naštěstí nekupuje.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2020 14:47
Re: Odvaha pod palbou
Clio nemá nic mezi TCe 90 a E-Tech, taky prostorností nepřekypuje. V tom bude mít i20 navrch.

S přetechnizovaností souhlas, za mild hybrid bych nepřiplácel. Automat je ale dvojspojka, neměl by udělat velký rozdíl.
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2020 15:01
Re: Odvaha pod palbou
Ano, neměl by... ;-)

Jinak nové Clio prostorností nestrádá. Velký pokrok proti minulému Cliu. Ale souhlas, i20 zřejmě bude o něco lepší. Tohle prostě přebrali od Fabie skvěle.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:42
přední LED světlomety
Vyměnit v nich "žárovky" 2x a stojí to jako nová trakční baterie do Priusu. To bych opravdu nechtěl cálovat.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:53
Re: přední LED světlomety
A proč by někdo měl něco měnit?
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 14:54
Re: přední LED světlomety
Asi aby viděl když přestanou svítit, to je těžké když to nechápeš.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 14:59
Re: přední LED světlomety
Až ty LED přestanou svítit, bude tvůj Prius dávno po smrti, neználku.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 15:02
Re: přední LED světlomety
Negramot, který mi dává mínusy aniž by četl co jsem kde napsal, může těžko vědět něco o životnosti LED.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 15:19
Re: přední LED světlomety
:-D :-D :-D
28. 12. 2020 15:03
Re: přední LED světlomety
Stačí mít zkušenost s tím, že na obalu LED světel jsou sice napsány desítky tisíc hodin svícení, ale ve vysledku nesvítí ani stovky hodin. Několik jednookych vozů s LEDkami jsem jiz viděl a nebyly to prilis staré auta...
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 15:18
Re: přední LED světlomety
A byly to opravdu LED? Nebo spíš vysvícené xenony? Zatím jsem nepotkal auto s nefunkčními LED světly.
28. 12. 2020 15:23
Re: přední LED světlomety
LEDky u hlavních světel komentovat nebudu, protože si kolikrát netroufnu určit. Ale pokazene LED denní sviceni u nových oktavek jsem viděl mnohokrát
28. 12. 2020 16:20
Re: přední LED světlomety
Tak to bude skôr záležitosť kvality a životnosti LEDiek montovaných do Octavie ako nejaký všeobecný fakt.
28. 12. 2020 17:10
Re: přední LED světlomety
Jasne, podle tebe svetla delaji v Boleslavi skodovaci hned vedle montovny... Jsou to dodavatelé a ti jsou tlaceni šílenými úsporami na kvalitu. Az skončí zaruka, to se někteří lide budou divit, na co si maji usetřit...
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 18:16
Re: přední LED světlomety
Kruci, jak je možné, že se to u těch aut stále neděje a neděje? A už ty LEDky v hlavních světlech máme takovou dobu...
28. 12. 2020 18:39
Re: přední LED světlomety
Buď jsi naivní anebo hodně mladý, navíc ovlivněný reklamními slogany. Tak to mohou dávat automobilky doživotní záruku na taková světla, když je to pro ně finančně bezpečné. Nejsem proti technickému pokroku, ale množství elektroniky na všech těchto složitých zařízeních si zakládá na obrovské problémy. V ojetině se nedoplatíš.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 19:34
Re: přední LED světlomety
Ano, a tradiční závady všech ojetin jsou... mechanické. Elektronika možná dovede zlobit, ale jestli něco auto spolehlivě znepojízdní, je to zase ta protivná mechanika.
Hele, mně je to jedno, plácej si co chceš, na realitu to nebude mít vliv. S jedním známým jsem ty LED pro auta řešil a čísla testované životnosti byla docela zajímavá. Proto taky to světlo pak stojí tolik, vývoj a komponenty jsou zatraceně drahé. Ale klidně si dál mysli, že elektronika je problém, tvá smůla.
28. 12. 2020 18:31
Re: přední LED světlomety
Ja to niekde píšem? Aspoň si nevymýšľaj. Skús si to prečítať ešte raz...
Jasne, že je to tlak na cenu, ktorý môže byť príčinou nižšej kvality komponentov, aj keď technické podmienky plnia. Skrátka asi montujú nižšiu kategóriu za nižšiu cenu, možno si Škoda neustrážila kvalitu vstupných komponentov, alebo kvalitu montáže, možno neboli dokonalé technické podmienky pre dodávateľov - príčin môže byť viac. Ale rozhodne to neznamená nízku životnosť LEDiek ako takých, ako si vyššie písal, to je blbosť.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 16:28
Re: přední LED světlomety
Aha, takže denní svícení... ale dovolíš si podle toho hodnotit hlavní světla, která jsou opravdu provedena jinak. Fakt jo, ty jsi matroš...
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 16:38
Re: přední LED světlomety
Jasně, všichni vědí, že do LED headlights se dávají úplně jiné LED s úplně jinou řídící elektronikou. Jde o patentovanou technologii, aby ji nemohli používat ostatní výrobci LED svítidel. Proto všechny ostatní LED odcházejí po dosažení 10 procent deklarované životnosti. A proto ty LED v headlights přežijí auto i majitele.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 18:19
Re: přední LED světlomety
Hm, čím to, že mi ta LED světla (ať čelovky, světla na kolo, nebo obyčejné žárovky) fungují dlouhé roky bez problémů? A když už něco odejde, je to vždycky mechanika (vypínač).
28. 12. 2020 18:48
Re: přední LED světlomety
jj, čelovka s nepatrnou spotřebou a s minimálním zahříváním...
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 19:35
Re: přední LED světlomety
Děkuji za důkaz toho, jak málo o světě a LEDkách víš. ;-)
28. 12. 2020 17:06
Re: přední LED světlomety
Za to Ty jsi myslitel. Koncern prokazatelně nezvladnul u jednodušších LED světel životnost, aby jsi z toho usoudil, ze u nesrovnatelně dražších a vykonnych světel tohle nehrozí. A to nechci poukazovat jen na koncern... Až si budeš kupovat auto z Acek, tak si pro jistotu priprav balík peněz i na takové maličkosti jako je oprava "doživotních" LEDek.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 18:12
Re: přední LED světlomety
Oproti tobě a Romčovi je tu každý o generaci napřed, takže zase klídeček. Zjevně o světelné technice vůbec nic nevíš, jinak bys takový blábol vůbec nenapsal.
Aneb je to jako soudit podle levné čínské čelovky se životností pár hodin všechna ostatní světla... asi to jsi předvedl.
Ale chápu, s tvou realitou, kterou ke konci popisuješ, se každé opravy zjevně bojíš.
28. 12. 2020 18:47
Re: přední LED světlomety
zrovna ty jsi inženýr se zaměřením na optiku. Obhajujete naivně bezproblémovost LEDek a nepřipouštíte problémy drahých a citlivých světel po několika letech. Úplně stejně dopadnou auta narvané všemožnou elektronikou a to bude sakra velký problém. Podobně jsem se kdysi dávno dohadoval s podobnými zastánci elektrických aut
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 19:38
Re: přední LED světlomety
Víš, že optika nemá s LED skoro vůbec nic společného? Hups, to se ti nepovedlo, co? :-D :-D
Tak fajn, čím ze sebe ještě uděláš většího blba?
28. 12. 2020 20:07
Re: přední LED světlomety
LED technika v pokročilých světlometech nemá s optikou nic společného, ty máš fakt dost
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 20:18
Re: přední LED světlomety
Ne, optika opravdu nemá nic společného s parametry LED.
28. 12. 2020 18:41
Re: přední LED světlomety
Dodavatelé světel nevyrábí pouze pro jednoho výrobce aut, tudíž problém s kvalitou nebude logicky pouze u Škodovky.
28. 12. 2020 22:07
Re: přední LED světlomety
A prečo by nemohol byť? Dodávatelia svetiel nerobia jeden model pre všetkých zákazníkov. Ako si na to prišiel? Každý odberateľ má vlastné špecifikácie, a často viac špecifikácií aj pre rôzne výbavy jedného modelu. Nikdy si nepracoval v automotive, že?
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2020 00:24
Re: přední LED světlomety
Není, protože LEDky odchází u více značek. Stačí se kolem sebe dívat.
28. 12. 2020 15:28
Cena
Nevím, za 600 tis mi to přijde už moc.
Rozbalit vlákno
1
28. 12. 2020 16:32
Za co?
Nechapem, za co toto auto dostalo styri a pol hviezdy. Ved ten mild-hybrid vlastne nefunguje. Spotreba 6.5/100 je na takyto prcek jednoducho vela! Navyze zjavne nevhodne pneumatiky, a rany od podvozku. A to vsetko za vyse 600 litrov (!).

Toto ma byt takmer dokonale auto? No neviem. Podla mna aj styri hviezdy by boli vela...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - JirkaVejrazka
28. 12. 2020 16:50
Re: Za co?
Porovnavat spotrebu podle cisla u jednoho novinare a jeste k tomu v zime neni moc rozumne...
Avatar - Emel
28. 12. 2020 17:23
Re: Za co?
No jasně... ale na druhou stranu... hvězdičky by měly být výsledek testu a v testu je holt auto, který na 17" drncá, žere 6.5 a stojí 600t. Dynamika je solidní, ale zase nijak oslňující (vMax 185 a 10s)...
Avatar - JirkaVejrazka
28. 12. 2020 17:57
Re: Za co?
To samozrejme. Ale on ty hvezdicky tady nekdo bere vazne? Ja na ne ani nekoukam, protoze jsou casto v primem rozporu s psanym textem testu.
Avatar - Emel
28. 12. 2020 17:59
Re: Za co?
No ale příspěvek, na který reaguješ, se podivuje, že auto dostalo 4,5*... takže to řeším v tomhle kontextu.
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2020 00:27
Re: Za co?
V podstatě je to smutné, když si vezmeš, že za 600 tisíc dostaneš ve všem průměrné auto. Dřív jsi za to měl hot hatch a ještě zbylo.
Avatar - wakantanka
29. 12. 2020 09:45
Re: Re: Za co?
Na druhej strane svojho času keď prišla Octa III s torzkou tak v teste odznelo niečo na spôsob, že to není poznat a bla bla bla. Keď sa tie autá začali aj predávať reálni vodiči nadávali a nadávajú unisono na to ako to drncá, aké je to nekomfortné atď. Takže hodnotiť to len na základe jedného testu nie je celkom rozumné.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 17:05
Re: Za co?
Mild hybrid funguje na výbornou a plní svůj účel. Snižuje naměřenou spotřebu při homologaci auta. Není jeho účelem snižovat spotřebu v reálném provozu. Jde jen o ten papír.
28. 12. 2020 17:34
Re: Za co?
Tak to je fakt hodně smutné, že tuto hovadinu považuješ za normální a smysluplnou.... :-O :-( :no:
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 17:46
Re: Za co?
To jsem napsal? Četl jsi vůbec, co jsem napsal?
28. 12. 2020 17:57
Re: Za co?
Nebylo by tedy lepší napsat, že takto prováděná homologace je nesmyslná? :-)
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 18:04
Re: Za co?
Je to v podstatě totéž. Klidně si to namísto toho představ. Můžu ti to podepsat.
28. 12. 2020 17:19
Re: Za co?
Akože nechápeš? No predsa za možnosť strčiť do dverí velkou láhev s pitím. Redaktori ACZ sú tými fľaškami asi posadnutí. Komu nevojde do dverí kanister, má smolu a stráca body. Neviem, kto už len potrebuje hltať 1,5 litra vody počas jazdy. Pumpa je na každých 50 km. Podvozok síce na milú jarmilu (17 sú bežné kolesá aj na našich cestách), ale vejde se tam láhev, tak přihodíme.
28. 12. 2020 18:35
Re: Za co?
No, mňa raz v jednom aute prekvapilo, že do dverí vošla dvojlitrovka. Akurát sa z nej dalo piť, len keď bola plná, do dna si ju nedal ani keby si chcel, leda tak v kabriolete bez strechy, lebo dvojlitrovkou zavadíš o strop a končíš... ;-)
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2020 00:33
Re: Za co?
Pumpa je každých 50 km, ale když jedu v létě na dovolenou nebo někam pracovně až do večera, tak chci mít po ruce velkou flašku a ne kupovat 10 malých a mít je rozházené po celém autě. Nevím, co je na tom divného.
28. 12. 2020 16:34
spotreba
Bmw 420i 135kw, tedy podladeny benzin dvoulitr dle mistnich BYkupcu, za 20tis km spotreba 6,6. Ted to stouplo v zime o 0,1. Jizdy 80 procent do prace, dalnice okresky i mesto Praha. Vse tam je. Dovolena za 5,8 s kocarkem kuframa.
Rozbalit vlákno
0
28. 12. 2020 17:23
Spotreba podľa PP
Upozorňujem, že spotreba podľa palubného počítača sa môže dosť líšiť od spotreby reálnej.

Napr, aktuálne modely koncernu VW ukazujú podľa PP spotrebu až o pol litra nižšiu akoje spotreba reálna.

Pri spotrebe sa teda orientujte skôr podľa spritmonitoru, noví arske údaje sú veľmi zavádzajúce..
Rozbalit vlákno
2
28. 12. 2020 19:19
Re: Spotreba podľa PP
No ja by som cakal, ze u testov budu spotrebu "merat" podla tankovania: pred zaciatkom cesty natankovat plnu, a po skonceni cesty dotankovat zase do plna. A potom dotankovane mnozstvo vydelit najazdenymi kilometrami.

To je rozhodne lepsie "meranie" spotreby, nez podla PP. Sice aj v tom tankovani do plna moze byt liter-dva rozdiel, ale to pri plnej nadrzi nie je zas tak velka chyba, a z dlhodobeho hladiska sa eliminuje (raz sa mi podari natankovat viac, raz menej).
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 19:44
Re: Spotreba podľa PP
Před dávnými lety v Automobil Revue měřili spotřebu podle tankování, měli svou vytipovanou pumpu, kde vždy tankovali stylem "plná-plná" a ještě přes nějaký certifikovaný měřák. Ale ten proces asi taky nebyl nejjednodušší. Na jejich měření spotřeby bylo nejlepší to, že byla mezi auty porovnatelná, protože testovali na jedné trase.
28. 12. 2020 17:36
Hlavně by mě zajímalo, kdy...
...redakce konečně otestuje tu zdaleka nejžádanější verzi, totiž základní benzinový čtyřválec 1,2 l! ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 18:14
Re: Hlavně by mě zajímalo, kdy...
Asi až jim ji někdo vůbec dá k dispozici. Nejsi tu první týden, takže víš, jak se testuje. První jdou vždycky ty nadupané verze. Ta tvoje vysněná se objeví tak za rok.
28. 12. 2020 22:58
Re: Hlavně by mě zajímalo, kdy...
Ten konec si moc netrefil. Moje vysněná verze by určitě bylo eNko. Základní atmo 1.2 je naopak čistě pragmatické (ale velmi dobré) řešenípro městský a příměstský provoz...
28. 12. 2020 17:42
Spotreba
Kolik mel vas kousek mila redakce najeto? Ja ze se za lehce nizsi spotrebu da jezdit se stejnym motorem bez mildu v tezsi i30/ceed. Po cca 5000km jde ta spotreba docela dolu. Skoda ze dnes se na testy davaji nezajeta auta. Ale proste resi tu kazdej spotrebu na aute s 17 zimakama s automatem a nezajetym autem, kde jste urcite dynamiku zkouseli trochu vic nez s tim pak v realu jezdi. A kazdej to tu porovnava s vlastnizkusenosti u jinych aut kdy to ma zajety a umi s tim autem jezdit.
Jo a ted mi teprv doslo ze se muzu kouknout na fotky palubky. Tak pardoon :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 18:15
Re: Spotreba
Aktuálně mám na novém autě najeto 9500, takže motor se taky teprve zajíždí (ideální stav tak kolem 15 000 km), ale fakt netuším, co bych musel dělat, abych měl takhle příšernou spotřebu.
28. 12. 2020 18:37
Re: Spotreba
A čo si kúpil? Nejak mi to ušlo.
Avatar - speedfred
29. 12. 2020 09:34
Re: Spotreba
tipujem nejakého trojvalcového Krišota?
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 18:32
Banda imbecilu
Nestačím se divit, že se tady pořád najde banda imbecilu, co srovnávají nesrovnatelne. Jeden sem tahá Prius, co stojí skoro 2x tolik, druhý dokonce 4kove BMW, které je běžně k dostání za 0.5 milionu. Tohle je městské autíčko, bohužel v novinářské specifikaci, takových se prodá jen pár. Jeslti jestli za 6.5 s automatem v kombinaci, není to asi top a jak někteří chytřejší správně poznamenali, Fabie to dá trochu levněji, ale podstatou je, že je to Bcko od Hyndaie a většina prodejů toho auta bude někde kolem ceny 300-400tisic a takovým kupcum je informace o Priusu či o BMW zcela irelevantní.... Jo taky umím jezdit za 5,7 s těžkým kombikem... No a? To je přeci.. Že se rozčiluju.. Redakce by mohla začít trochu čistit tyhle pablby..
Rozbalit vlákno
26
28. 12. 2020 18:42
Re: Banda imbecilu
:yes:
Stačilo by, keby trochu očistila diskusie od oplzlých príspevkov plných vulgarizmov. Pomohlo by aj to, autormi sú častokrát tí istí ľudia.
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 19:25
Re: Banda imbecilu
Ale ty nejsi tak blbý abys nemohl pochopit, že jsem zde Prius (společně s P406) uvedl jen jako příklady toho, že ve městě každé auto žere 2x tolik než v průměru. Takže tvoje nářky nad cenovou hladinou jsou irelevantní.
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 19:39
Re: Banda imbecilu
Ne, prius si sem vytáhl několikrát a argumentujes disciplínou, v které hybrid vede. Ne každý jezdí velkým městem a má na to... V každé diskuzi otravujes Priusem..
Avatar - Roman Horký
28. 12. 2020 20:00
Re: Banda imbecilu
Zkus být objektivní. V mnoha diskusích já neřeknu o Priusu ani slovo, ale udělají to za mě jiní.
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 20:07
Re: Banda imbecilu
Tady tomu ale tak není. Projel jsem tu diskuzi a je to až trapné :/ Prius má své výhody, respektive jeho pohon, ale není pro každého a je irelevantní ho dávat do srovnání s autem za polovinu
Avatar - Roman Horký
29. 12. 2020 09:00
Re: Banda imbecilu
Ozzmane, to je škoda. Doteď jsem tě bral jako solidního diskutéra (na rozdíl třeba od Blue Sun). Od teď jsi už pro mě jen lhář. Protože jsem si prošel tu diskusi a viděl jsem. Sbohem, už na mne prosím nereaguj.
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 09:46
Re: Banda imbecilu
Promin, ale řekl sis o to:

Re: Spotřeba po dálnici :A teď nám prozraď, za kolik s tím jedeš prvních 5km po městě."

Na co je to asi narážka ?

"Re: Spotřeba po dálnici: Tak to je ale značně neobjěktivní. Víš, já s 25 let starým peugeotem 406 jedu 200km trasu tam a zpět za 7,5 na 100. Ale prvních 5km po městě za 15 na 100. Stejně tak s Priusem, na dálku za 3,7 na 100 ale prvních 5 km ve městě a v zimě už to bude klidně 7 na 100."

Opět stejné jako první

"Tak hodně štěstí až se ti ty LED světlomety poserou tak zacáluješ za jednu náhradní žárovku desítku. Já si vyměním žárovičku za sto korunek."

Prius nemá LED, tak kritizuješ ostatní LED ?

"jako každý zážehový motor na světě obdobného výkonu a kubatury. Ale každému Čecháčkovi jeho fábka jezdí maximálně za polovic. Grrrrrr. Na takovou fábku co táhne vocpoda a má mega veliký kufr do Chrovatska vopravdu ani Toyota HSD nemá."

Tady sis vytvořil dokonce vlastní vlákno, kde glorifikuješ Prius

"Vyměnit v nich "žárovky" 2x a stojí to jako nová trakční baterie do Priusu. To bych opravdu nechtěl cálovat."

Tady druhé vlákno, kam si vtáhl Prius.


Tak kdo z nás je lhář? A to bych našel i víc věcí jen v této diskuzi...

Zamysli se, kolik stojí nový Prius a je to vlastně auto do města a okolí, rozhodně to není ideál na dálniční přesuny... a ty ho taháš všude, dokonalé auto pro všechny, proč my všichni blbci ještě jezdíme něčím jiným žejo? :D
Avatar - JirkaVejrazka
29. 12. 2020 10:03
Re: Banda imbecilu
"Prius nemá LED, tak kritizuješ ostatní LED ?" - jak ktery, ja mam Matrix LED ;-)
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 10:07
Re: Banda imbecilu
Promin, myslím ten jeho Prius, ten je nejlepší, ty už tak dobrý Prius nemáš, ten je novější :D
Avatar - JirkaVejrazka
29. 12. 2020 10:13
Re: Banda imbecilu
Pche, ja mam starsi i novejsi. A ted se z toho zkus vykroutit! ;-)
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 10:17
Re: Banda imbecilu
No... tak, třeba ten starší je taky to nejlepší auto na světě, pak si asi vyhrál život :D Tedy dle Romana :D
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2020 19:40
Re: Banda imbecilu
Dvakrát tolik to žere jen tobě, Romčo. Takže chyba bude asi někde u tebe. ;-)
Avatar - rohYpnol
29. 12. 2020 10:36
Re: Banda imbecilu
Hele, spotřeba tohoto zázraku 6,5 je vysoká. A vysoká bude ať jde o novinářský auto plně naložené výbavou nebo ať jde o běžný vůz v prodeji. Ono se to s výbavou zas tak neliší.

Ano, jak jsem psal, tady zřejmě budou hrát roli velká těžká kola a automat. Ale ten automat bude chtít dost lidí i do normálního auta běžné výbavy.
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 10:58
Re: Banda imbecilu
Nevím, kde jezdí redakce, ale sídlí v Holešovicích, takže tipuji, že Praha se na testovacím okruhu podepíše značně. Za kolik by mělo jezdit benzínové auto, které předpokládám nejede dálky s automatem? Za 5 v provozu nejezdí ani 1.9tdi. Jeslti to Fabie umí o 0.5 litru levněji, ok, ale Pražský provoz je specifický a když nejezdís po obchvatu, tak skoro každé nehybridni auto si ve tě špičce sáhne k 10 na sto. Kombinace kolem 6 mi přijde naprosto dostatečná.
Avatar - rohYpnol
29. 12. 2020 11:10
Re: Banda imbecilu
Za 6 na 100 jezdí o třídu větší auta s 1,2 TSI který jsou 10 let starý. Takže ne, ta spotřeba je vysoká. Zvlášť když to má mít moderní fíčury jako plachtění, stopstart...

K pražské spotřebě - nevím jak to dělá redakce ACZ, ale vím jak to dělají jiní novináři, popř. recenzenti na YT. Mají svoje testovací okruhy tak, aby aspoň nějak mohli spotřeby porovnávat mezi modely. Takže by mělo být úplně jedno, kde má redakce nějaké sídlo. Naplánovat trasu tak, aby tam bylo město/mimo město/dálnice a odjet to mimo nějaké drastické kolony ve špičkách by neměl být problém.
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 11:24
Re: Banda imbecilu
Tak 1.2TSI v Oktávce 2 (77kw) zrovna jezdilo s manualem za 6,5, vlastní zkušenost, když si se hodně snažil, spadlo to pod 6, ale manuál.

Tak by to být mělo, ale pokud vím, tak ACZ uvádí spotřebu za celý týden, ne ? Takže tam bude i dojíždění do redakce.


I tak pro mne nehraje asi 0,5l rozdíl, abych to auto koupil, nebo ne. Mé městské auto jezdí po Praze za 10 a taky žiju :D
Avatar - Emel
29. 12. 2020 11:34
Re: Banda imbecilu
Pokud si to dobře pamatuju, tak O2 měla ještě variantu TSI bez chlazených výfukových svodů s řetězem, v O3 se pak objevila varianta s řemenem a chlazenými svody, která byla znatelně úspornější... minimálně o toho půl litru.
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 11:46
Re: Banda imbecilu
Ale ta O2 uměla jet někde mezi městy klidně za 5,6litru, to bylo super, to starší 1.6MPI neuměla, ale při normální kombinované jízdě to lezlo na 6,5, v Praze klidně 7-8, když byl provoz, to je normální.
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2020 15:15
Re: Banda imbecilu
Ano, EA111 se pomalu zahřívalo a bylo citlivé na styl jízdy. EA211 je lepší.
Avatar - rohYpnol
29. 12. 2020 12:09
Re: Banda imbecilu
Jako to jestli s tou spotřebou dokážeš žít nebo ne je subjektivní. To ať si posoudí každý sám podle sebe.

Já jen říkám, že spotřeba tohoto zázraku s ohledem na to, jaké fíčury má, zkrátka je vysoká. I když věřím že u tohoto kusu klesne po zajetí.
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 12:36
Re: Banda imbecilu
Ok, rozumím ti, jen pořád nechápu, jak se sem může slétnout ta stejná banda pacientů a dávat do srovnán í s i20 Priuse, nebo 4er... kdyby přišel někdo, že má Fabii, co žere méně, je to naprosto v pořádku.
Avatar - rohYpnol
29. 12. 2020 13:12
Re: Banda imbecilu
Jo chápu co chceš říct.

Je to jako bych napsal, že S400d umí za 6,5 až 7 l ... :-[] :-) Což JE pravda :-!
Avatar - Ozzman
29. 12. 2020 14:12
Re: Banda imbecilu
Jo, to je snad poprvé, co se shodneme :D
Avatar - rohYpnol
29. 12. 2020 16:55
Re: Banda imbecilu
:D :D všichni máme slabší chvilky :D :D
Avatar - twistedTSD
29. 12. 2020 15:20
Re: Banda imbecilu
Kdyby to byl normální turbomotor, tak neřeknu ani slovo. Je nezajetý, velká kola, novinářská noha... ale mild hybrid s 12 kW by měl spotřebu ve městě znatelně srazit, což se podle testu neděje.
Avatar - Blue Sun
29. 12. 2020 11:40
Re: Banda imbecilu
Kdyby to bylo bez toho MHEV, pak řeknu, že ta spotřeba je přijatelná. Ale se vší touhle parádou navíc je to fakt bída. Tím spíš, že právě ve městě by ta elektrika měla být nejužitečnější.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2020 18:37
nova i20
uz som ju asi 3 krat videl.... sedu bielu aj modru... krasne auto ( a asi prvykrat aj krajsie ako sesterske rio ) ... spolu s cliom za mna v B segmente dnes jasni favoriti... len skoda toho litroveho turbomotora.. obecne to 1.0tgdi nepovazujem za nejaky najpodarenejsi motor uz od cias jeho vzniku ( aj spotrebou ) .. v tomto zlate clio s nepriamym vstrekom 1.0tce alebo este lepsie peckove 4 valcove 1,33tce ...

ale inak krasne auto.. a vlastne stale sa da kupit s 1,2kou stvorvalcom.. akurat ze to je dnes uz skor okrajova motorizacia ( vykonovo a bez turba skor vhodna len ako zakladna motorizacia v segmente .. kto ale hlada nieco zivsie uz bude sklamany )

chcelo by to nieco ako ma clio 1,33tce... pevne verim ze tento 1.0tgdi uz coskoro bude nahradeny niecim podarenejsim... rovnako ako ta 1,4tgdi je uz nahradena novou vacsou aj lepsou 1,5kou tgi v ceede/i30... :yes:
Rozbalit vlákno
5
28. 12. 2020 18:42
Re: nova i20
"chcelo by to nieco ako ma clio 1,33tce... pevne verim ze tento 1.0tgdi uz coskoro bude nahradeny niecim podarenejsim... rovnako ako ta 1,4tgdi je uz nahradena novou vacsou aj lepsou 1,5kou tgi v ceede/i30... "

Nebude. 1.0 T-GDI prešiel modernizáciou, takže zostáva.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2020 18:44
Re: nova i20
ta modernizacia ale nemusi byt predsa na dalsich 10 rokov ... kludne o nejake 3-4 roky po facelifte tejto i20 uz moze prist aj nieco nove pod kapotu ( verim naivne ) ...drzim palce aby tento 1.0tgi bol casom nahradeny niecim skutocne vhodnejsim pre taketo inak skvele auto... tento hranaty dizajn malych aut mozem.. i20 je krasna... mnam :yes:
28. 12. 2020 19:14
Re: nova i20
Okrajová motorizace 1.2 čtyřválec? Hyundai ji v českém ceníku označuje jako nejžádanější verzi a má ji i naprostá většina skladových aut. Ve výbavě Comfort Club, tzn. s obyčejným rádiem místo infotainmentu a s 15" koly s poklicemi. Z tohoto pohledu je na tom Clio přece jen o trochu lépe.
Avatar - Jaros71
29. 12. 2020 00:52
Re: nova i20
Na můj vkus to není designem vůbec pěkné auto :no: a zase je nižší a placatější ;-\
Interier fádní , opět dotyk téměř všude... :-( volant děs jako v Octavii.. :no:
Cena je děsivá , při té spotřebě...
Za mne raději dát o sto tisíc méně za Ford Fiesta Active , spotřeba podobná , auto pěkný styl crossover se zvýšeným podvozkem , hezký interier , jen tablet a tlačítka.
Navíc podvozek této verze skvěle jezdí.
Ibiza i Polo mi také přijdou jako hezčí a lepší auta.
Avatar - rohYpnol
29. 12. 2020 11:15
Re: nova i20
Jenže Fiesta je malá.
28. 12. 2020 19:04
mestske auto
Mestske auto je tohle z jakeho duvodu? Ze to kupujou dedove a jezdi s tim nakoupit do lidlu a na chatu? To ze je mensi o par cm neznamena ze chci nekde popojet, ale ze ho nekdo koupi na jezdeni do prace. Prave z toho duvodu ze sice jede 60km po dalnici ale to auto pak musi nekde zahodit a kdyz nejsi na vesnici ale v centru mesta, tak je to proste lepsi. Az prijde Baričelo, tak vam vysvetli co je a neni mestske auto. Z Mustangem jsem na Kladne parkoval v praci, tak jsem neresil, ted neni misto, tak Mini cooper.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 21:29
Re: mestske auto
Jeslti nejsi schopný rozlišit auta dle tříd, ceny a jejich zaměření, pak by si se k tomu asi neměl vyjadřovat... Klidně si jezdi po Kladně Scanii, to je tvůj boj.
Avatar - Emel
28. 12. 2020 21:32
Re: mestske auto
V ČR je to převažující pohled na béčkový segment... protože kdo chce auto na delší trasy a/nebo pro rodinu, obvykle skončí v kompaktu, který za ne až tak rozdílné peníze nabídne přece jen dospělejší jízdní projev (a to ani nemyslím tenhle úlet za 600t).

Ale to jsou takové zobecněné pohledy, nic absolutního...
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 21:33
Re: mestske auto
Ale i tak přeci nemůžeš srovnávat i20 s BMW 4
Avatar - Emel
28. 12. 2020 21:37
Re: mestske auto
Však nesrovnávám, já reaguju jen na Prochyho... a jestli ten reaguje na někoho jiného, to se mi analyzovat nechce.
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 21:41
Re: mestske auto
Jj, kdyby Prochy uměl komunikovat ve stromu, je to jednodušší :D
28. 12. 2020 22:10
Re: mestske auto
Dúfal som, že dostane od Ježiška noťas, ale asi dosť neposlúchal...
Avatar - Ozzman
28. 12. 2020 23:01
Re: mestske auto
Já doufal, že dostane od redakce Ban :D
28. 12. 2020 23:48
Re: mestske auto
To vieš, Vianoce, tak som chcel byť prajnejší... ;-)
29. 12. 2020 16:07
Design
Naživo to vypadá výborně, až futuristicky.
Rozbalit vlákno
0