Elektromobilita
sice uz ne tak rychle, ale za 10 roku na pulku
tedy jestlize letos prumer $139/kWh, za 10 roku $70/kWh
takze jestlize dnes nakupka baterky 80kWh na ujeti 400-500km u auta velikosti oct $8000, tedy cca 200tis kc, za 10 roku to bude 100tis kc, tedy tolik, kolik rocne s manzelkou projedem v benzinu.
behem 5 let bude elektromobil stat cca stejne jako odpovidajici auto se spalovacim motorem a pak se nuzky zacnou jen rozevirat ve prospech elektromobilu. za 10 roku si auto se spalovacim motorem koupi bud jen pomatenci, nebo fandove, ke kterym se taky radim.
hezkej Novej rok panove, pripadne damy :yes:
tedy jestlize letos prumer $139/kWh, za 10 roku $70/kWh
takze jestlize dnes nakupka baterky 80kWh na ujeti 400-500km u auta velikosti oct $8000, tedy cca 200tis kc, za 10 roku to bude 100tis kc, tedy tolik, kolik rocne s manzelkou projedem v benzinu.
behem 5 let bude elektromobil stat cca stejne jako odpovidajici auto se spalovacim motorem a pak se nuzky zacnou jen rozevirat ve prospech elektromobilu. za 10 roku si auto se spalovacim motorem koupi bud jen pomatenci, nebo fandove, ke kterym se taky radim.
hezkej Novej rok panove, pripadne damy :yes:
Potom je tady kromě pomatenců a fandů obrovská skupina lidí, kteří by třeba na elektřinu jezdit chtěli. Ale bydlí na sídlišti a nemají šanci nabíjet přes noc. A nemají čas lelkovat hodiny u nabíječek, které beztak jsou hodně daleko od sebe.
sidliste bude okolo roku 2030 zlatej dul na prachy prave s pomalym nabijenim 😉 ja jiz pozemky na tohle na blizkych sidlistich nakoupene mam, ted me staci pockat az zacne bejt poptavka po pomalem nabijeni a parkovacim stani u sidliste, da se predpokladat ze za 10 let spadne i cena te nabijeci infrastruktury, ostatne ta cena pada podobne rychle jako u tech baterek
Zase jeden, co v životě elektromobil neviděl, ani neví co to je ale hned ví, že lidi v panelácích nemají kde nabíjet a čas trávit hodiny na nabíječkách.
Kamarád si koupil citigo a bydlí v praze v paneláku. A světě div se nemá žádný problém s nabíjením. Citigo si pochvaluje a to měl před tím velké luxusní auto se kterým jezdil do práce.
Proč? Jednoduše proto, že si to uměl spočítat a vyzkoušel si auto před tím než si ho koupil.
Nákupní taška jako je citigo s dojezdem cca 250 km pro člověka co bydlí v Praze v paneláku a jezdí do práce 10 km znamená, že mu stačí nabíjet jednou za 3 týdny, tj. skoro jen 1x za měsíc !!! Když se jednou za měsíc zastaví nakoupit v obchodě a nechá to auto v tom obchodě v nabíječce, tak neztratí nabíjením ani minutu a má stále nabito na cesty do práce. Tj. daleko daleko pohodlnější než jezdit na čerpací stanici.
Ale to lidi nepochopí, pokud si elektromobil nevyzkouší minimálně několik dní jezdit.
A to že nejsou nabíječky to už také dávno neplatí (možná před 5 lety, dnes ne). Ty rostou jako houby po dešti, dneska má nabíječku skoro každý obchodní centrum a když ne, tak ji brzo postaví.
Kamarád si koupil citigo a bydlí v praze v paneláku. A světě div se nemá žádný problém s nabíjením. Citigo si pochvaluje a to měl před tím velké luxusní auto se kterým jezdil do práce.
Proč? Jednoduše proto, že si to uměl spočítat a vyzkoušel si auto před tím než si ho koupil.
Nákupní taška jako je citigo s dojezdem cca 250 km pro člověka co bydlí v Praze v paneláku a jezdí do práce 10 km znamená, že mu stačí nabíjet jednou za 3 týdny, tj. skoro jen 1x za měsíc !!! Když se jednou za měsíc zastaví nakoupit v obchodě a nechá to auto v tom obchodě v nabíječce, tak neztratí nabíjením ani minutu a má stále nabito na cesty do práce. Tj. daleko daleko pohodlnější než jezdit na čerpací stanici.
Ale to lidi nepochopí, pokud si elektromobil nevyzkouší minimálně několik dní jezdit.
A to že nejsou nabíječky to už také dávno neplatí (možná před 5 lety, dnes ne). Ty rostou jako houby po dešti, dneska má nabíječku skoro každý obchodní centrum a když ne, tak ji brzo postaví.
Za deset roků se elektromobily zakážou, protože svět začne být tak přehlcený kyselinami, že už ani ekologická likvidace starých akumulátorů nebude ekologická.
Po více než sto létech si lidstvo už podruhé uvědomí, že auta na baterky jsou slepá cesta.
Po více než sto létech si lidstvo už podruhé uvědomí, že auta na baterky jsou slepá cesta.
A zase ty kyselinové lži... 😁 😁
Ešteže nie sme prehltení spalinami z nafty a benzínu, kyselinami zo súčasných autobatérií, olovom zo starých batérií, ktoré sa montovali desiatky rokov, starým vyjazdeným olejom alebo bordelom z uhlíkových filtrov...
Věcná😒br />
Běžná automobilka vám neprodá baterku ani elektromobil s baterkou za nákupní cenu komponent. Započítají do toho neustále rostoucí fixní náklady (vývoj, nákup licencí, homologace) a ziskovou marži. Proto i když Volkswagen sliboval, že přelomový model ID.3 bude stát stejně jako Golf, ukázalo se, že to bylo jen zbožné přání a realita je jinde.
Samozřejmě, máme zde výjimku. Existuje automobilka, kde fixní náklady s nadšením platí ti, kteří si kupují nově vydané akcie na burze. A jelikož nepožadují dividendu, tak automobilka nemusí kalkulovat s provozní marží. Ale jak dlouho se letadlo pana Muska udrží ve vzduchu?
Samozřejmě, máme zde výjimku. Existuje automobilka, kde fixní náklady s nadšením platí ti, kteří si kupují nově vydané akcie na burze. A jelikož nepožadují dividendu, tak automobilka nemusí kalkulovat s provozní marží. Ale jak dlouho se letadlo pana Muska udrží ve vzduchu?
Objavil si Ameriku... Akurát nechápem zmysel tvojho argumentu, akože podľa teba sa cena batérií do ceny EV nepremietne?
Variabilní náklady na výroby baterek se asi budou snižovat dál, i když pomalejším tempem. Ale je prostě potřeba v úvahu vzít i to, že fixní náklady dolů asi nepůjdou, spíše půjdou nahoru. Pokud se ceny aut sblíží, tak to bude spíše tím, že klasická auta zdraží, než že by elektromobily zlevnily.
Dříve nebo později přijde na přetřes téma recyklace, což bude největší problém právě u baterek s nízkou cenou. Čím méně tam výrobci dají kobaltu, tím je to samozřejmě levnější na výrobu, ale tím méně se to někomu pak bude chtít recyklovat, když tam nebude to nejcenější.
Hlavně tím chci říct, že nelze vytrhávat jednotlivé věci z celého kontextu.
Dříve nebo později přijde na přetřes téma recyklace, což bude největší problém právě u baterek s nízkou cenou. Čím méně tam výrobci dají kobaltu, tím je to samozřejmě levnější na výrobu, ale tím méně se to někomu pak bude chtít recyklovat, když tam nebude to nejcenější.
Hlavně tím chci říct, že nelze vytrhávat jednotlivé věci z celého kontextu.
Ty si ma ale za ekonóma. To nevieš takú základnú vec, že s rastom produkcie logicky klesajú jednotkové fixné náklady? A to výraznejšie ako jednotkové variabilné náklady.To by si asi musel vedieť, že existujú aj jednotkové náklady. 😄 Tie sú podstatné pre to, či je výroba zisková alebo stratová. Údaj o celkových nákladoch je k ničomu, keď nevieš údaje o počte vyrobených kusov.
Je totiž rozdiel, či milión alebo miliardu rozpočítaš na 10 000 áut alebo na milión. A aj keď celkové fixné náklady na vývoj môžu trochu rásť, tak jednotkové fixné náklady budú rýchlo klesať.
Preto sa to tvoje Muskovo lietadlo nielenže udrží vo vzduchu, ale krásne bude letieť stále vyššie a vyššie. Tesla vyrába stále viac a viac, a tak náklady na vývoj a výskum môže rozdeliť do stále viac automobilov. A preto si Tesla už teraz môže dovoliť znižovať ceny. Ak to uzná za vhodné.
Je totiž rozdiel, či milión alebo miliardu rozpočítaš na 10 000 áut alebo na milión. A aj keď celkové fixné náklady na vývoj môžu trochu rásť, tak jednotkové fixné náklady budú rýchlo klesať.
Preto sa to tvoje Muskovo lietadlo nielenže udrží vo vzduchu, ale krásne bude letieť stále vyššie a vyššie. Tesla vyrába stále viac a viac, a tak náklady na vývoj a výskum môže rozdeliť do stále viac automobilov. A preto si Tesla už teraz môže dovoliť znižovať ceny. Ak to uzná za vhodné.
Takze vezmem motor z pracky, obycajnu karosériu a baterku za max 10000€ aj s chladením a mám pekný ev.
Čo na tom ev potom stojí tých dalších 30000€????
Niekto potom musí pekne ojebavat s tými aktuálnymi cenami.
Čo na tom ev potom stojí tých dalších 30000€????
Niekto potom musí pekne ojebavat s tými aktuálnymi cenami.
koukám meky že jsi dobře mimo
drahé je elektromanagement, který hlídá problematické nabíjení i vybíjení, musí umět topit a chladit, rekuperovat atd.
a to je velmi drahé, a to tak že vůbec nelze na EV vydělat a celý ten cirkus drží nad vodou šílené dotace některých států a emisní politika EU (emisní pokuty)
drahé je elektromanagement, který hlídá problematické nabíjení i vybíjení, musí umět topit a chladit, rekuperovat atd.
a to je velmi drahé, a to tak že vůbec nelze na EV vydělat a celý ten cirkus drží nad vodou šílené dotace některých států a emisní politika EU (emisní pokuty)
Pokud výroba baterek stoupne ještě víc, zase zdraží. Doly jedou skoro na maximum a nová naleziště jako u ropy se ročně nenacházejí. Cena surovin bude stoupat.
Čo je to za logiku? Čím väčšia výroba, tým nižšia cena. Skade máš informáciu, že bane idú na maximum? Aspoň si nevymýšľaj.
Čím vyšší poptávka, tím vyšší cena.
Tak proč ty ceny jdou vytrvale dolů? 😁
Aby ses nedivil, až se baterie budou používat v energetice, což je asi jediná reálná vize bezuhlíkové energetiky.
Jasně, takže zdůvodnění nemáš, jen zase nějakou spekulaci "aby ses nedivil"... Je ti pět?
Tvl jaké chceš zdůvodnění toho, že když roste poptávka, tak bez změny dalších okolností roste i cena? Já nevím, kam se bude pohybovat cena baterií a nevíš to ani ty.
nachytali mne ......... :-!
dobrá kamufláž. :yes:
dobrá kamufláž. :yes:
....Jak ovšem Goldie-Scot dodává, náklady na provoz hrají již nyní výrazně do karet elektromobilům....
Bodejť, když parazitují zdarma na silniční síti kterou za ně platí jiní. To ale taky nebude trvat do nekonečna
Bodejť, když parazitují zdarma na silniční síti kterou za ně platí jiní. To ale taky nebude trvat do nekonečna
Určite tým myslel aj cestnú daň, či podobné poplatky, ktoré majú EV v niektorých krajinách odpustené? Nepovedal by som. Obvykle sa počítajú porovanateľné náklady, teda prevádzkové kvapaliny, palivo, servisné úkony a tak podobne. Daňové zaťaženie je všade iné, z toho nič nevyvodíš.
V prvé řadě jde o spotřební daň
Ze které ovšem na silnice nejde vůbec nic...
Jak jednou jsou peníze ve státní kase, moc nezáleží odlud se tam dostaly. Je skoro fuk jestli miliardu ze sociálního pojištění použiješ na zdravotnictví a druhou miliardu ze spotřební daně dáš na silnice, anebo ty miliardy vzájemně prohodíš. Ve výsledku to vyjde stejně
obzvlášť, když žije ve větším městě, když zmizí hluk a smrad z aut...
Tak buď sa mýliš, alebo zopár petrolheadov, čo tu ustavične zbroja proti EV nie je normálnych. 😁
Cez leto som bol v Paríži a tam keď sedíš vonku v nejakom bistre pri križovatke tak si vlastne uvedomíš že aj taký štart-stop systém je celkom fajn vec (nie pre životnosť motora). Keď stoja autá na červenú tak je tam chvíľku ticho.
To říkám už dlouhou dobu.
Jistě že nám to vadí a v městě žádný smrad není.
Není rok 1970 😄
Není rok 1970 😄
Ale ani 2050... Odporúčaš zdravotnú prechádzku v centre mesta v špičke? Pánboh s tebou.
Klidně, moderní auta už nesmrdí, pokud to není čipnutý sazomet nebo vylágrovené hdi a tdci co vypadá že hoří....
Fakt nie? A čo im ide z výfuku, ľaliový parfém?
Maj katalyzátory a dpf 😄
To čím topí idi v kamnech, co lejou na pole lidi i zemědělci nebo co vypuští podniky ti neva? Nebo že svět křižují letadla vozící cetky?
To čím topí idi v kamnech, co lejou na pole lidi i zemědělci nebo co vypuští podniky ti neva? Nebo že svět křižují letadla vozící cetky?
Tie podniky ti púšťajú spaliny rovno pod nos ako autá? O tom bola reč, nie o komínoch a fabrikách. Keď bude reč o fabrikách, bude tvoj argument relevantný, ale teraz len hľadáš, ako výfukové plyny áut za každú cenu ospravedlniť. To by si sa divil, koľko sajrajtu ide do vzduchu napriek tým tvojim katalyzátorom a dpf. A ešte viac by si sa divil, koľko áut tam namiesto nich má len prázdne vykuchané dutiny.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Dále výňatek z článku😒br /> Němci zjistili, že moderní diesely plnící emisní normu Euro 6d-TEMP do značné míry fungují jako čističky vzduchu. Aby jejich agregáty mohly fungovat, potřebují k tomu vzduch, a ten si nevozí uzavřený v nějaké hermetické schránce v zavazadelníku, nýbrž jej nasávají z okolí. Výfukové plyny ovšem následně proženou filtry pevných částic, které jsou momentálně již natolik účinné, že do ovzduší vypouští o poznání méně emisí, než kolik jich nasají.
odkaz: https😐/www.autoforum.cz/…ce-vzduch-cisti/
Dále výňatek z článku😒br /> Němci zjistili, že moderní diesely plnící emisní normu Euro 6d-TEMP do značné míry fungují jako čističky vzduchu. Aby jejich agregáty mohly fungovat, potřebují k tomu vzduch, a ten si nevozí uzavřený v nějaké hermetické schránce v zavazadelníku, nýbrž jej nasávají z okolí. Výfukové plyny ovšem následně proženou filtry pevných částic, které jsou momentálně již natolik účinné, že do ovzduší vypouští o poznání méně emisí, než kolik jich nasají.
odkaz: https😐/www.autoforum.cz/…ce-vzduch-cisti/
A četl jsi tu původní zprávu?
Za výjimečných podmínek muže dieselové auto s euro 6 vypouštět méně pevných částic než nasává. Jde ale jen o jednu z mnoha škodlivin co dieslovy motor produkuje. Takže opravdu nejde o čištění vzduchu.
Vtipný je, že právě dieslovy motor ty pevne částice svým provozem produkuje 😄
Za výjimečných podmínek muže dieselové auto s euro 6 vypouštět méně pevných částic než nasává. Jde ale jen o jednu z mnoha škodlivin co dieslovy motor produkuje. Takže opravdu nejde o čištění vzduchu.
Vtipný je, že právě dieslovy motor ty pevne částice svým provozem produkuje 😄
Nemám v obýváku nastartovaný diesel, jako čističku vzduchu. Jen reaguji na některé diskutéry, podle kterých je pohyb po dnešních městech téměř roven sebevraždě a postávajícím chodcům u rušných křižovatek rychle ubývají poslední okamžiky života.
Dávno to není pravda a bylo už to prokázáno.
Pamatuji si na jeden článek, kde se tuším v DE letos dělalo vyhodnocení škodlivin u křižovatek v centru měst a porovnávalo se stejným obdobím roku před-kovidového a přestože provoz aut dramaticky poklesl, množství škodlivin bylo paradoxně vyšší.
Navíc pokud se nerozšíří výroba elektřiny z jádra (a to jak víme nevoní EU), tak se o "ekologické" elektřině nedá mluvit. Já osobně mám ideální podmínky pro provozování elektromobilu (rodinný dům, denní dojíždějí do práce 30km), ale v současné době je pro mě elektromobil nesmysl. Pokud budu chtít vyjet, byť jen trochu dál, tak jsme úplně jinde. Cesta radikálně zkomplikovaná nutností dobíjet a pokud bych neměl u všech možných spoleností smlouvu, tak i provoz může být dražší než u spalováku - viz. video Hrubise.
Obchodní partner za mnou jezdí 80km Teslou S a říkal mi, že pokud chce jet přes celou republiku, tak už musí cestu plánovat na dva dny nebo si vezme diesel. K tomu není co dodat.
Dávno to není pravda a bylo už to prokázáno.
Pamatuji si na jeden článek, kde se tuším v DE letos dělalo vyhodnocení škodlivin u křižovatek v centru měst a porovnávalo se stejným obdobím roku před-kovidového a přestože provoz aut dramaticky poklesl, množství škodlivin bylo paradoxně vyšší.
Navíc pokud se nerozšíří výroba elektřiny z jádra (a to jak víme nevoní EU), tak se o "ekologické" elektřině nedá mluvit. Já osobně mám ideální podmínky pro provozování elektromobilu (rodinný dům, denní dojíždějí do práce 30km), ale v současné době je pro mě elektromobil nesmysl. Pokud budu chtít vyjet, byť jen trochu dál, tak jsme úplně jinde. Cesta radikálně zkomplikovaná nutností dobíjet a pokud bych neměl u všech možných spoleností smlouvu, tak i provoz může být dražší než u spalováku - viz. video Hrubise.
Obchodní partner za mnou jezdí 80km Teslou S a říkal mi, že pokud chce jet přes celou republiku, tak už musí cestu plánovat na dva dny nebo si vezme diesel. K tomu není co dodat.
Ten článek o kterém píšeš je stejně pokrouceny jako údajně čištění vzduchu dieslem.
K Tesle s a dojezdu. Kolik km je přejezd ČR? 400km? To lze dát s jedním dobíjení i když to jde hodně špatně.
K Tesle s a dojezdu. Kolik km je přejezd ČR? 400km? To lze dát s jedním dobíjení i když to jde hodně špatně.
Vůbec nevíš o jakém článku píšu, takže nemůžeš vědět zda je pokroucený. Byl to ozdrojovaný článek, takže byl rozhodně reálný - zdroje jsem tenkrát prohlédl.
Ohledně Tesly jen tlumočím, co mi říkal její několikaletý uživatel. Ale zřejmě máš s Teslou mnohem bohatší zkušenosti než on, tak ho můžeš poučit 😉 .
Ohledně Tesly jen tlumočím, co mi říkal její několikaletý uživatel. Ale zřejmě máš s Teslou mnohem bohatší zkušenosti než on, tak ho můžeš poučit 😉 .
Ta informace byla několikrát v různé podobě. Není těžké ji dohledat. https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…se-ve-stuttgartu
Stačí jen vybrat "správný" den pro měření a aféra je na světě.
Ano, mám s ev zkušenost a na přejetí ČR fakt 2 dny nepotřebuji. Proč bych měl? Na netu je X stovek popsaných a natočených jízd na podobné téma.
Stačí jen vybrat "správný" den pro měření a aféra je na světě.
Ano, mám s ev zkušenost a na přejetí ČR fakt 2 dny nepotřebuji. Proč bych měl? Na netu je X stovek popsaných a natočených jízd na podobné téma.
Tento článek jsem na mysli neměl, ale díky za odkaz. Vidím, že sdílíš stejný názor jako Jürgen Resch. Mě by spíš zajímal odkaz na článek, kde se rozebírá jak dopadla ta další měření, protože tento článek si lze vyložit různě. Pro tebe je to jasné - stačí pro měření vybrat správné počasí jak sám píšeš. Já si ho mohu vyložit tak, že přestože měření jasně ukazují, že auta na kvalitu ovzduší nemají vliv, tak aktivista si mele pořád svoje.
Proto tahle debata v této fázi nemůže přinést jasný výsledek.
Jak jsem už psal, tlumočím názor dlouholetého majitele Tesly. Neříkám, že nejde republiku objet během jednoho dne, ale pokud máš během cesty schůzky přesně na čas a poblíž nemáš dobíjecí stanici nebo jsou tyto zrovna obsazené, tak máš prostě problém. Aby toto zbytečné riziko eliminoval, bere raději diesel nebo to naplánuje na 2 dny a vím že ho k tomuto rozhodnutí dovedly vlastní zkušenosti s Teslou.
Proto tahle debata v této fázi nemůže přinést jasný výsledek.
Jak jsem už psal, tlumočím názor dlouholetého majitele Tesly. Neříkám, že nejde republiku objet během jednoho dne, ale pokud máš během cesty schůzky přesně na čas a poblíž nemáš dobíjecí stanici nebo jsou tyto zrovna obsazené, tak máš prostě problém. Aby toto zbytečné riziko eliminoval, bere raději diesel nebo to naplánuje na 2 dny a vím že ho k tomuto rozhodnutí dovedly vlastní zkušenosti s Teslou.
Staci uvažovat, kde by se asi bral smog ve městě když přestanou jezdit auta které ho vypouštění.
Jinak třeba https😐/www.google.com/url?…
Tesla: tak objet a nebo přejet?
Jinak třeba https😐/www.google.com/url?…
Tesla: tak objet a nebo přejet?
Zdravíme ekomarxisty, hele soudruhu, nemělo být v rámci globálního oteplování na Sibřiti takhle náhodou +10?
A ted trošku reality https😐/www.irozhlas.cz/…l_2101021603_kro?…
Tak co nám na to pivíte, marixistický slouhové Grétky, co?
Krasnojarsk - 31 ; Jakutks -34, Novosibrisk -34, Norilks -27 atd atd
Divný ne
A ted trošku reality https😐/www.irozhlas.cz/…l_2101021603_kro?…
Tak co nám na to pivíte, marixistický slouhové Grétky, co?
Krasnojarsk - 31 ; Jakutks -34, Novosibrisk -34, Norilks -27 atd atd
Divný ne
To je právě to jednoduché vidění světa. Takhle to ale nefunguje.
Ale jo, mělo by to tak fungovat. Pokud prší tak že je nacucaná tráva vodou a čvachtáš v tom v gumovkách (léto 2020) nebo je na Sibiři obvyklých -30 tak asi globální oteplování není, že.
A pokud je 2x za 10 let sucho, tak to asi bude těmi cykly , že 😄 😄
A pokud je 2x za 10 let sucho, tak to asi bude těmi cykly , že 😄 😄
Mělo by to tak fungovat? 😄
Tenhle rok byl u nás! srážkové nad průměrem, ale po kolika letech? Deficit za posledni léta není zdaleka doplněn.
Stejně tak na průměrné teploty celé planety nemá vliv nějaký lokální extrém.
Takhle to opravdu nefunguje.
Tenhle rok byl u nás! srážkové nad průměrem, ale po kolika letech? Deficit za posledni léta není zdaleka doplněn.
Stejně tak na průměrné teploty celé planety nemá vliv nějaký lokální extrém.
Takhle to opravdu nefunguje.
To není lokální extrém, ale běžné teploty v té oblasti, které jen potvrzují že i když vědci participující na green dealu tvrdí něco jiného, teploty ani v roce 2021 nevybočují ze standardu.
To že tu nejsou spodní hladiny vod není tím že málo prší, ale tím že se skoro nic nezachytává, ale k tomu aby se zachytávalo není cesta stavět větrníky, fotovoltaiku a dělat EV auta, ty to naopak jenom zhorší.
To se musí dělat trochu jiné kroky 😄
To že tu nejsou spodní hladiny vod není tím že málo prší, ale tím že se skoro nic nezachytává, ale k tomu aby se zachytávalo není cesta stavět větrníky, fotovoltaiku a dělat EV auta, ty to naopak jenom zhorší.
To se musí dělat trochu jiné kroky 😄
Tak to krmim trola😄
V tebou sdíleném článku píšou, že jde o extrémní teploty pro danou oblast.
Poslední roky u na kromě loňska jsou srážkové podprůměrné. Stejně tak průměrná teplota stoupá. A opět i ČR není nic co ovlivňuje průměr planety.
Přijde mi to jak vysvětlovat základy fungování světa prvnackovi. 😄
V tebou sdíleném článku píšou, že jde o extrémní teploty pro danou oblast.
Poslední roky u na kromě loňska jsou srážkové podprůměrné. Stejně tak průměrná teplota stoupá. A opět i ČR není nic co ovlivňuje průměr planety.
Přijde mi to jak vysvětlovat základy fungování světa prvnackovi. 😄
Dneska pršlo od půlnoci do 10😁0 a včera od 22😁0 do půlnoci.
Taky příznak sucha hned zkraje roku vid. Tráva zas krásně čvachtá.
-30 je na Sibiři pravidelný jev. To v článku asi trošku nevychatali, zjisti si tam běžné teploty.
A i kdyby to byl někde extrém, jak mže nastat mínusový extrém při oteplování 😄
To má jít teplota konstantně nahoru, takže sme zas u cyklů vid, které nuznáváte
Taky příznak sucha hned zkraje roku vid. Tráva zas krásně čvachtá.
-30 je na Sibiři pravidelný jev. To v článku asi trošku nevychatali, zjisti si tam běžné teploty.
A i kdyby to byl někde extrém, jak mže nastat mínusový extrém při oteplování 😄
To má jít teplota konstantně nahoru, takže sme zas u cyklů vid, které nuznáváte
S tím znečištěním je to přesně obráceně než píšeš. COVID velmi pomohl znečištění zmenšit. A to dost výrazně hlavně z toho důvodu, že lidi přestali jezdit autama. Doprava se obrovsky zmenšila a tím se znečištění ve městech výrazně zlepšilo všude po světě. Krásně je to vidět např. zde😒br />https😐/www.politikaspolecnost.cz/…votni-prostredi/
https😐/www.novinky.cz/…ovzdusi-40320098
A důvod je prostý zmenšení emisí z dopravy, tj. ty jedy, která auta vypouští. To znamená, rozhodně to není čistička vzduchu ani nic s tím společného. Tohle je snad jasný, ne?
To že se emise z aut za posledních 20 let zlepšili je také jasné, zlepšují se katalyzátory a filtry u aut. Ale na druhou stranu to zase vyrovnává obrovský nárůst počtu aut. Takže sice se zmenšují emise, naproti tomu se ale zvyšuje počet aut. Takže je to šul nul.
Počet automobilů na silnicích se za posledních 20 let dramaticky zvýšil. Takže nějaké zmenšení emisí o "pár" procent je nic.
https😐/www.novinky.cz/…ovzdusi-40320098
A důvod je prostý zmenšení emisí z dopravy, tj. ty jedy, která auta vypouští. To znamená, rozhodně to není čistička vzduchu ani nic s tím společného. Tohle je snad jasný, ne?
To že se emise z aut za posledních 20 let zlepšili je také jasné, zlepšují se katalyzátory a filtry u aut. Ale na druhou stranu to zase vyrovnává obrovský nárůst počtu aut. Takže sice se zmenšují emise, naproti tomu se ale zvyšuje počet aut. Takže je to šul nul.
Počet automobilů na silnicích se za posledních 20 let dramaticky zvýšil. Takže nějaké zmenšení emisí o "pár" procent je nic.
Kolik lidí umře na jdovaté potrviny, drogy, chlast, cigára a havně stres v práci a rodině, na hádky a teror od nadřízených a členů rodiny, to ti neva že ? Nkěteří si na základě toho jdou hodit i mašli.
Ale auta zabíjí nejvíc idí vid, hahaha
To co sem popsal nahoře zabije 70% lidí 😄
Ale auta zabíjí nejvíc idí vid, hahaha
To co sem popsal nahoře zabije 70% lidí 😄
Smrad a hluk z aut je v dnešní dobu už minimální v porovnání s tím jak tomu bylo před 30 lety. A když ti i tato trocha vadí, tak se odstěhuj na venkov. Spousta lidí to už udělala. Ano, možná i s jiných důvodů....
A co to nastavit opačně? Chceš smrdet a hlucet, odstehuj se ty.
Před 30 lety bylo ale taky aut mnohem méně...
Kdo prezil trabanty, wartburgy, avie, tatry, liazky, ify atd tak pro toho je dnešní smrad z aut oaza rajskeho vzduchu.
To není pravda a COVID to jasně dokázal😒br />https😐/www.politikaspolecnost.cz/…votni-prostredi/
https😐/www.novinky.cz/…ovzdusi-40320098
Dřív bylo aut o proti dnešku minimum, takže sice se dnes filtry v autech zlepšili (mimochodem díky regulaci státu, na které tu taky lidi nadávají a teď se to najednou hodí do krámu) ale to zlepšení "pár" procent je nic o proti navýšení počtu automobilů ve městech.
Stačí se podívat na grafy znečistění měst když auta jezdí a když nejezdí.
Rozdíl je obrovský.
https😐/www.novinky.cz/…ovzdusi-40320098
Dřív bylo aut o proti dnešku minimum, takže sice se dnes filtry v autech zlepšili (mimochodem díky regulaci státu, na které tu taky lidi nadávají a teď se to najednou hodí do krámu) ale to zlepšení "pár" procent je nic o proti navýšení počtu automobilů ve městech.
Stačí se podívat na grafy znečistění měst když auta jezdí a když nejezdí.
Rozdíl je obrovský.
Elon Musk pred časom na konferencii oznámil, že vďaka novým článkom klesnú náklady na výrobu batérií o cca 50 %. Takže už o 2-3 roky by Tesla mohla batérie vyrábať za cenu 50-60 USD za 1 kWh kapacity. Opatrnejšie odhady hovoria o takejto cene (nie pre Teslu, ale pre celé odvetvie) v roku 2030.
Tak počítajme spolu: bežnému autu stačí 80 kWh kapacita. x 60 USD je cca 5 000 USD za batérie.
Lenže elektromobil nemá motor, prevodovku a ďalšie komponenty. Jeho konštrukcia je výrazne jednoduchšia ako pri spaľovákoch, a tým aj výraznej lacnejšia.
Takže naozaj nie je ďaleko doba, keď sa elektromobily budú predávať za ceny spaľovákov. Na trhu ojetin potom čaká spaľováky cenový kolaps. Prečo by mal niekto jazdiť na drahý benzín, keď môže mať oveľa lacnejšiu elektrinu? Prečo by mal riskovať drahý servis spaľovákov (čím staršie, tým viac servisu treba), keď elektromobily vyžadujú len zlomok toho? Prečo by mal mať hlučný a pomalý spaľovák, keď môže mať tichý a svižný elektromobil? A ženy? Tie budú elektromobily milovať. Žiadna rýchlostná páka, len volant a 2 pedály. Ženský sen.
Že bude možno občas musieť dlhšie čakať, kým sa elektromobil nabije? Väčšina vodičov je ochotných čakať hodiny, ak by mala možnosť natankovať o 10 korún lacnejší benzín.
Tak počítajme spolu: bežnému autu stačí 80 kWh kapacita. x 60 USD je cca 5 000 USD za batérie.
Lenže elektromobil nemá motor, prevodovku a ďalšie komponenty. Jeho konštrukcia je výrazne jednoduchšia ako pri spaľovákoch, a tým aj výraznej lacnejšia.
Takže naozaj nie je ďaleko doba, keď sa elektromobily budú predávať za ceny spaľovákov. Na trhu ojetin potom čaká spaľováky cenový kolaps. Prečo by mal niekto jazdiť na drahý benzín, keď môže mať oveľa lacnejšiu elektrinu? Prečo by mal riskovať drahý servis spaľovákov (čím staršie, tým viac servisu treba), keď elektromobily vyžadujú len zlomok toho? Prečo by mal mať hlučný a pomalý spaľovák, keď môže mať tichý a svižný elektromobil? A ženy? Tie budú elektromobily milovať. Žiadna rýchlostná páka, len volant a 2 pedály. Ženský sen.
Že bude možno občas musieť dlhšie čakať, kým sa elektromobil nabije? Väčšina vodičov je ochotných čakať hodiny, ak by mala možnosť natankovať o 10 korún lacnejší benzín.
A teď opačný pohled. Elon Musk reálně nic převratného neukázal, což se odrazilo na následném propadu akcií. Ultrajednoduchá konstrukce EV se přeceňuje, pořád musíš mít perfektní termomanagement s tepelným čerpadlem, aby to pořádně fungovalo, a podobně. U ojetin bude strašákem baterie, která postupně omezí použitelnost a její závady budou v lepším případě otázkou desetitisíců. Na pohonu dvanáctiletého spalováku jsem neřešil nic než spojku, kterou utahal vozík, který bych za EV nezapojil. Na lacinější provoz můžeš po zavedení silniční daně zapomenout.
"Takže naozaj nie je ďaleko doba, keď sa elektromobily budú predávať za ceny spaľovákov"
Len treba dufat,ze to padne na cenu spalovakov pred rapidním zvysenim ceny vdaka emisním pokutam.
Dnes ceny EV su vysoke a cena vobec nepada dole ,ale prave naopak sa zvysili ceny spalovakov a tym sa zmensil penazny rozdiel medzi EV a spalovakmi.
Len treba dufat,ze to padne na cenu spalovakov pred rapidním zvysenim ceny vdaka emisním pokutam.
Dnes ceny EV su vysoke a cena vobec nepada dole ,ale prave naopak sa zvysili ceny spalovakov a tym sa zmensil penazny rozdiel medzi EV a spalovakmi.
Logan Goldie-Scot, vedoucí čisté energie Bloomberg New Energy Finance, v rozhovoru pro Fast Company.
Již jen podle jména společnosti .....čisté energie.....je pán Scot lhář, protože jak víme, energie z baterií není fundamentálně čistá. Čistá je jen energie slunce, vody a větru a to jen do chvíle než ji člověk nezačne měnit. Pak již není čistá........ ;-\
Již jen podle jména společnosti .....čisté energie.....je pán Scot lhář, protože jak víme, energie z baterií není fundamentálně čistá. Čistá je jen energie slunce, vody a větru a to jen do chvíle než ji člověk nezačne měnit. Pak již není čistá........ ;-\
Občas žasnu, jak hluboko dovedeš ještě klesnout. Už na tebe ani není vidět.
Nebo že v ojetinách v listopadu tady v ČR Teslu deklasoval i Rolls Royce, ten stojí zas 5x tolik co Tesla. Taky blbý vid 😄
Co 20.000$ (440.000Kc)?
Podle toho je videt, kam az cena EV klesa...
https😐/electrek.c👋2020/12/28/huge-year-end-discounts-and-rebates-drive-the-cost-of-new-evs-below-20k/
uplne stejne to bylo s fotakama analog/digital, uplne stejne s telefonama a uplne stejne to bude s autama co se pohonu tyce 😉 jen nekteri diskuteri zase v nejake svoji krystalove kreci videj neco co jim vadi a tak maj potrebu diskuzne hazet moudra o tom ze to tak nebude a ze elektrouata jsou zbytecna, nesmyslna, a ze neuspejou 😒] , takze za 20 let si povime :yes:
Směšný je jak jsi ze sebe dokázal v tak krátké větě udělat blba. U tebe bych se nedivil, kdybys věřil, že je Země placatá.
Je úplně jedno o jaký produkt se jedná, jestli auto, televize, mobil, nebo žárovka.
Jde o životní cyklus a říká se ji "S-křivka", protože připomíná s vým tvarem S.
http😐/moodle.vcele.eu/course/view.php?id=7
- kapitola 5 životní cyklus a S-křivka.
http😐/moodle.vcele.eu/mod/page/view.php?id=170
Nebo wiki😒br />https😐/cs.wikipedia.org/…_cyklus_produktu
A obrázek😒br />https😐/www.svetproduktivity.cz/…03/Image1227.jpg
Pro každého kdo má v hlavě rozum a ne piliny, je jasné, že spalovací motor se dostává do konečné fáze své životnosti (to neznamená, že zítra končí, ale bude tu ještě x desítek let), naproti tomu elektromobily za chvíli dosáhnou k 15% a za "pár" let tu budou v období prudkého nárůstu. s-křivky.