Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ceny baterií pro elektromobily spadly za 10 let již o 89 %

Pokud bude cena padat podobným tempem, mohli bychom se do pár let skutečně dočkat srovnatelných cen elektromobilů a automobilů se spalovacím motorem.
Zpět na článek
31. 12. 2020 09:48
31. 12. 2020 11:29
31. 12. 2020 16:07
31. 12. 2020 11:46
31. 12. 2020 14:09
31. 12. 2020 17:02
31. 12. 2020 16:05
1. 1. 2021 01:59
31. 12. 2020 10:36
31. 12. 2020 11:49
31. 12. 2020 12:41
31. 12. 2020 17:04
31. 12. 2020 11:27
31. 12. 2020 11:31
31. 12. 2020 12:46
31. 12. 2020 13:39
31. 12. 2020 14:15
31. 12. 2020 16:48
31. 12. 2020 17:01
31. 12. 2020 17:04
31. 12. 2020 18:18
1. 1. 2021 02:11
1. 1. 2021 14:37
31. 12. 2020 15:43
31. 12. 2020 15:02
31. 12. 2020 09:48
neverending
Nikdy nekončící propaganda ekonomického propadáku a technického nesmyslu vesele pokračuje, přestože to prakticky nikoho nezajímá ...
Rozbalit vlákno
18
31. 12. 2020 11:04
Re: neverending
Tomu sám nevěříš. Tohle jsi mohl povídat před třemi lety a možná by tomu ještě někdo věřil. Dnes už asi skoro nikdo.
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 11:10
Re: neverending
Čemu mám podle tebe věřit? Že pod mega seženu EV, které dojede dál než 300 km?
31. 12. 2020 11:16
Re: neverending
Tomu, co píše samozřejmě. Jinak řečeno, že spalováky mohou odolat nástupu elektromobilů, případně jiných nových technologií. Ostatně už to máme v rámci EU dávno v zákoně předurčené.
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2020 11:25
Re: neverending
ty jsi nový typ blba - Euroblb
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 11:29
Re: neverending
Kvůli čemu? Jen proto, že popsal realitu jaká je? Bez příkras či bez jakéhokoli zabarvení?
Občas žasnu, jak hluboko dovedeš ještě klesnout. Už na tebe ani není vidět.
31. 12. 2020 12:42
Re: neverending
Zato ty jsi intelektuál, kterému není rovno. To se podle stylu pozná.
Avatar - Barrichello
31. 12. 2020 14:59
Re: neverending
Oni by odolali, lidi elektromobily nechtěj, to je vidět na tom, že se tu Lady prodá 6x víc jak Tesly v některých měsících, ale úřední neomarxistický šiml z Bruselu a Helmutstánu (za podppory poamtenců v GB, Francie, Norska) to chce jinak, tak to tak bude
31. 12. 2020 16:07
Re: neverending
uzasny, takze Lad ktere stoji par set tisic se tu proda v nekterych mesicich 6x tolik co aut ktera zacinaji na 3-4 nasobne cene, uzasny :-[] hele tak to si kup akcie Lady a bus tim spokojeny :yes:
Avatar - Barrichello
31. 12. 2020 19:34
Re: neverending
No že se auta, který nemá ani ofiko dovozce a to ani jednoho (vše šedý dovoz) prodá 6x víc jak Tesly, pro kterou v příspěvcích a pod videi soudrhů elektrodědy a pod. heká tolik lidí je trošku divný že.

Nebo že v ojetinách v listopadu tady v ČR Teslu deklasoval i Rolls Royce, ten stojí zas 5x tolik co Tesla. Taky blbý vid :-)
31. 12. 2020 11:46
Re: neverending
Pod mega EV?

Co 20.000$ (440.000Kc)?

Podle toho je videt, kam az cena EV klesa...

https://electrek.co/2020/12/28/huge-year-end-discounts-and-rebates-drive-the-cost-of-new-evs-below-20k/
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 13:26
Re: neverending
440 000 Kč bez daně a se členskými bonusy, reálně skladovka za 640 tisíc Kč. A 300 km po dálnici stejně nedá.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:09
Re: neverending
O dálnici jsi nic nepsal.
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 16:45
Re: neverending
Měl jsem na mysli dálniční dojezd na jedno nabití - po okreskách se 300 km táhnout nebudu. Jinak to dá nějakým způsobem možná i Citigo. Zapomíná se, že uváděný dojezd počítá s rekuperováním a spíše nízkými odpory, ale na dlouhé trase při 130 km/h může být spotřeba EV úplně jinde, zvlášť když je to neaerodynamický gazík.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 17:02
Re: neverending
Ne, neměl, nevymlouvej se. Napsal jsi jen "dojezd 300 km".
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 17:22
Re: neverending
Já vím nejlíp, co jsem myslel, i když jsem to možná nenapsal dost jasně pro účely tvé diskusní inkvizice. WLTP dojezd přes 300 km má kdeco, ale reálně na jeden zátah málokteré levné EV pokoří 300 km.
31. 12. 2020 16:05
Re: neverending
kolik LCD nebo Plazma televizi sis poridil v roce 1998? a to jiz byli cca 5-6 let na trhu, podotykam ze ty televize se prodavali za ceny vyzsich statisicu korun pri uhloprickach okolo 100" aneb za cenu takove LCD nebo plazma televize slo poridit klidne relativne luxusni auto stredni tridy :-! a koukni se kde jsou ceny dnes a kde skoncila tehdy diskuzne vyzdvihovana CRT, lepsi podani barev, lepsi zivotnost a tak podobne, krasne si pamatuju jeste na diskuze na autorevue kde se tehdy reslili nejen auta a nekdo tam dal ze si poridil prave plazma telku za asi 300 tisic nejak okolo roku 2000 :-[] sposuta diskuteru tehry prorokovala ze nejaky smesny LCD se neuchyti a plazma zustane draha jako svina, ..... no a po 20 letech se snad jiz ani nevyrabi zadne nove CRT telky, plazma taky davno skoncila a na trhu zustaly vesmes jen ruzne druhy LCD

uplne stejne to bylo s fotakama analog/digital, uplne stejne s telefonama a uplne stejne to bude s autama co se pohonu tyce ;-) jen nekteri diskuteri zase v nejake svoji krystalove kreci videj neco co jim vadi a tak maj potrebu diskuzne hazet moudra o tom ze to tak nebude a ze elektrouata jsou zbytecna, nesmyslna, a ze neuspejou :-[] , takze za 20 let si povime :yes:
1. 1. 2021 01:59
Re: neverending
Srovnávat auta s elektrospotřebiči je poměrně oblíbený diskusní faul místních eurohujerů a zkratomozků. Samozřejmě je zcela absurdní a směšný. :-( :no:
3. 1. 2021 19:56
Re: neverending
Jde samozřejmě o princip, ale jak je vidět, evidentně jsi to nepochopil.
Směšný je jak jsi ze sebe dokázal v tak krátké větě udělat blba. U tebe bych se nedivil, kdybys věřil, že je Země placatá.

Je úplně jedno o jaký produkt se jedná, jestli auto, televize, mobil, nebo žárovka.
Jde o životní cyklus a říká se ji "S-křivka", protože připomíná s vým tvarem S.
http://moodle.vcele.eu/course/view.php?id=7
- kapitola 5 životní cyklus a S-křivka.
http://moodle.vcele.eu/mod/page/view.php?id=170

Nebo wiki:
https://cs.wikipedia.org/…_cyklus_produktu

A obrázek:
https://www.svetproduktivity.cz/…03/Image1227.jpg

Pro každého kdo má v hlavě rozum a ne piliny, je jasné, že spalovací motor se dostává do konečné fáze své životnosti (to neznamená, že zítra končí, ale bude tu ještě x desítek let), naproti tomu elektromobily za chvíli dosáhnou k 15% a za "pár" let tu budou v období prudkého nárůstu. s-křivky.
31. 12. 2020 10:09
a padat to bude dal
sice uz ne tak rychle, ale za 10 roku na pulku
tedy jestlize letos prumer $139/kWh, za 10 roku $70/kWh
takze jestlize dnes nakupka baterky 80kWh na ujeti 400-500km u auta velikosti oct $8000, tedy cca 200tis kc, za 10 roku to bude 100tis kc, tedy tolik, kolik rocne s manzelkou projedem v benzinu.
behem 5 let bude elektromobil stat cca stejne jako odpovidajici auto se spalovacim motorem a pak se nuzky zacnou jen rozevirat ve prospech elektromobilu. za 10 roku si auto se spalovacim motorem koupi bud jen pomatenci, nebo fandove, ke kterym se taky radim.

hezkej Novej rok panove, pripadne damy :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Roman Horký
31. 12. 2020 10:14
Re: a padat to bude dal
Potom je tady kromě pomatenců a fandů obrovská skupina lidí, kteří by třeba na elektřinu jezdit chtěli. Ale bydlí na sídlišti a nemají šanci nabíjet přes noc. A nemají čas lelkovat hodiny u nabíječek, které beztak jsou hodně daleko od sebe.
31. 12. 2020 16:11
Re: a padat to bude dal
sidliste bude okolo roku 2030 zlatej dul na prachy prave s pomalym nabijenim ;-) ja jiz pozemky na tohle na blizkych sidlistich nakoupene mam, ted me staci pockat az zacne bejt poptavka po pomalem nabijeni a parkovacim stani u sidliste, da se predpokladat ze za 10 let spadne i cena te nabijeci infrastruktury, ostatne ta cena pada podobne rychle jako u tech baterek
3. 1. 2021 20:10
Re: a padat to bude dal
Zase jeden, co v životě elektromobil neviděl, ani neví co to je ale hned ví, že lidi v panelácích nemají kde nabíjet a čas trávit hodiny na nabíječkách.

Kamarád si koupil citigo a bydlí v praze v paneláku. A světě div se nemá žádný problém s nabíjením. Citigo si pochvaluje a to měl před tím velké luxusní auto se kterým jezdil do práce.
Proč? Jednoduše proto, že si to uměl spočítat a vyzkoušel si auto před tím než si ho koupil.

Nákupní taška jako je citigo s dojezdem cca 250 km pro člověka co bydlí v Praze v paneláku a jezdí do práce 10 km znamená, že mu stačí nabíjet jednou za 3 týdny, tj. skoro jen 1x za měsíc !!! Když se jednou za měsíc zastaví nakoupit v obchodě a nechá to auto v tom obchodě v nabíječce, tak neztratí nabíjením ani minutu a má stále nabito na cesty do práce. Tj. daleko daleko pohodlnější než jezdit na čerpací stanici.

Ale to lidi nepochopí, pokud si elektromobil nevyzkouší minimálně několik dní jezdit.

A to že nejsou nabíječky to už také dávno neplatí (možná před 5 lety, dnes ne). Ty rostou jako houby po dešti, dneska má nabíječku skoro každý obchodní centrum a když ne, tak ji brzo postaví.
31. 12. 2020 10:57
Re: a padat to bude dal
oprava
dnes $139*80 = $1120 = cca 300tis kc
za 10 roku polovina
Avatar - Erich
31. 12. 2020 11:00
Re: a padat to bude dal
Za deset roků se elektromobily zakážou, protože svět začne být tak přehlcený kyselinami, že už ani ekologická likvidace starých akumulátorů nebude ekologická.
Po více než sto létech si lidstvo už podruhé uvědomí, že auta na baterky jsou slepá cesta.
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2020 11:27
Re: a padat to bude dal
ano k pravdě se budeme prokutávat 10 let .....
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 11:29
Re: a padat to bude dal
A zase ty kyselinové lži... :-D :-D
31. 12. 2020 12:41
Re: a padat to bude dal
Ešteže nie sme prehltení spalinami z nafty a benzínu, kyselinami zo súčasných autobatérií, olovom zo starých batérií, ktoré sa montovali desiatky rokov, starým vyjazdeným olejom alebo bordelom z uhlíkových filtrov...
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 13:33
Re: a padat to bude dal
Olověné baterie mají i EV. Akorát nevydrží 13 let, jak to bylo donedávna možné v konvenčních autech, než začaly chránit životní prostředí a likvidovat baterie jak na běžícím pásu. .
31. 12. 2020 12:18
Re: a padat to bude dal
Věcná:
Běžná automobilka vám neprodá baterku ani elektromobil s baterkou za nákupní cenu komponent. Započítají do toho neustále rostoucí fixní náklady (vývoj, nákup licencí, homologace) a ziskovou marži. Proto i když Volkswagen sliboval, že přelomový model ID.3 bude stát stejně jako Golf, ukázalo se, že to bylo jen zbožné přání a realita je jinde.
Samozřejmě, máme zde výjimku. Existuje automobilka, kde fixní náklady s nadšením platí ti, kteří si kupují nově vydané akcie na burze. A jelikož nepožadují dividendu, tak automobilka nemusí kalkulovat s provozní marží. Ale jak dlouho se letadlo pana Muska udrží ve vzduchu?
31. 12. 2020 12:42
Re: a padat to bude dal
Objavil si Ameriku... Akurát nechápem zmysel tvojho argumentu, akože podľa teba sa cena batérií do ceny EV nepremietne?
31. 12. 2020 16:02
Re: a padat to bude dal
Variabilní náklady na výroby baterek se asi budou snižovat dál, i když pomalejším tempem. Ale je prostě potřeba v úvahu vzít i to, že fixní náklady dolů asi nepůjdou, spíše půjdou nahoru. Pokud se ceny aut sblíží, tak to bude spíše tím, že klasická auta zdraží, než že by elektromobily zlevnily.
Dříve nebo později přijde na přetřes téma recyklace, což bude největší problém právě u baterek s nízkou cenou. Čím méně tam výrobci dají kobaltu, tím je to samozřejmě levnější na výrobu, ale tím méně se to někomu pak bude chtít recyklovat, když tam nebude to nejcenější.
Hlavně tím chci říct, že nelze vytrhávat jednotlivé věci z celého kontextu.
Avatar - jozephko
31. 12. 2020 20:16
Re: a padat to bude dal
Ty si ma ale za ekonóma. To nevieš takú základnú vec, že s rastom produkcie logicky klesajú jednotkové fixné náklady? A to výraznejšie ako jednotkové variabilné náklady.To by si asi musel vedieť, že existujú aj jednotkové náklady. :-) Tie sú podstatné pre to, či je výroba zisková alebo stratová. Údaj o celkových nákladoch je k ničomu, keď nevieš údaje o počte vyrobených kusov.

Je totiž rozdiel, či milión alebo miliardu rozpočítaš na 10 000 áut alebo na milión. A aj keď celkové fixné náklady na vývoj môžu trochu rásť, tak jednotkové fixné náklady budú rýchlo klesať.
Preto sa to tvoje Muskovo lietadlo nielenže udrží vo vzduchu, ale krásne bude letieť stále vyššie a vyššie. Tesla vyrába stále viac a viac, a tak náklady na vývoj a výskum môže rozdeliť do stále viac automobilov. A preto si Tesla už teraz môže dovoliť znižovať ceny. Ak to uzná za vhodné.
1. 1. 2021 02:05
Re: a padat to bude dal
Tesla by hlavně měla začít pracovat na tom, aby se její auta přestala rozpadat a aby jejich díly karoserie začaly lícovat! :-[]
1. 1. 2021 02:09
Re: a padat to bude dal
A koľko sa ti ich už pod zadkom rozpadlo?
31. 12. 2020 10:36
Zaujímavé.
Takze vezmem motor z pracky, obycajnu karosériu a baterku za max 10000€ aj s chladením a mám pekný ev.

Čo na tom ev potom stojí tých dalších 30000€????

Niekto potom musí pekne ojebavat s tými aktuálnymi cenami.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2020 11:30
Re: Zaujímavé.
koukám meky že jsi dobře mimo

drahé je elektromanagement, který hlídá problematické nabíjení i vybíjení, musí umět topit a chladit, rekuperovat atd.

a to je velmi drahé, a to tak že vůbec nelze na EV vydělat a celý ten cirkus drží nad vodou šílené dotace některých států a emisní politika EU (emisní pokuty)
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 11:30
Re: Zaujímavé.
Hm, která pračka má přes sto kilowatt? :-D
Avatar - Beefcake
31. 12. 2020 11:39
Re: Zaujímavé.
Pre hlupaka kazdy hlupy.
31. 12. 2020 11:49
Re: Zaujímavé.
Jasne, motor z pracky.
A tvy auto ma motor ze sekacky...

https://www.auto.cz/…enhausenu-131291
Avatar - kaa
31. 12. 2020 12:41
Re: Zaujímavé.
A je málo aut co takový motor mají??
31. 12. 2020 12:43
Re: Zaujímavé.
Nie, ale zase je dosť ľudí, ktorí neviem na čo používajú mozog, lebo k rozmýšľaniu nie.
31. 12. 2020 17:04
Re: Zaujímavé.
Ty budes nejaky statny zamestnanec asi, ktory o realnom biznise nema ani predstavu. cenu akehokolvek vyrobku netvori len material a mzda pracovnikov, ktori sa na jeho vyrobe podielaju. cenu tvoria odpisy, vyvoj a vyskum, marketing, logistika, material, mzdy ...
Avatar - lordlord
31. 12. 2020 11:27
kup
Pokud výroba baterek stoupne ještě víc, zase zdraží. Doly jedou skoro na maximum a nová naleziště jako u ropy se ročně nenacházejí. Cena surovin bude stoupat.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 11:31
Re: kup
Tahle útěcha už taky dávno padla. :-D
31. 12. 2020 12:46
Re: kup
Čo je to za logiku? Čím väčšia výroba, tým nižšia cena. Skade máš informáciu, že bane idú na maximum? Aspoň si nevymýšľaj.
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 13:39
Re: kup
Čím vyšší poptávka, tím vyšší cena.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:15
Re: kup
Tak proč ty ceny jdou vytrvale dolů? :-D
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 16:48
Re: kup
Aby ses nedivil, až se baterie budou používat v energetice, což je asi jediná reálná vize bezuhlíkové energetiky.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 17:01
Re: kup
Jasně, takže zdůvodnění nemáš, jen zase nějakou spekulaci "aby ses nedivil"... Je ti pět?
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 17:04
Re: kup
Tvl jaké chceš zdůvodnění toho, že když roste poptávka, tak bez změny dalších okolností roste i cena? Já nevím, kam se bude pohybovat cena baterií a nevíš to ani ty.
31. 12. 2020 18:18
Re: kup
Cena ide hore len tam, kde je monopol, alebo nenasýtený trh.
1. 1. 2021 02:11
Re: kup
A nebo tam, kde řádí ekofašisti z EU a uvalují na normální auta absurdní pokuty... :-O :-( :-( :no: HD
1. 1. 2021 14:37
Re: kup
A tam, kde chodí Arese, tak dostávajú fanúšikovia EV aspoň po 5 palcov dolu v jednom okamihu, že?
31. 12. 2020 15:43
Re: kup
nabidka - poptavka VS uspory z rozsahu.
Zatim vyrazne vedou uspory z rozsahu, a tak to take v dohledne dobe zustane.
Avatar - Barrichello
31. 12. 2020 15:02
Re: kup
A cena surovin vůbe stoupat nebude vid ani mikročipů, cena práce atd.
HAHAHAHA
Avatar - WinDiesel
31. 12. 2020 11:32
jako Silvestrovský fórek dobrý !!!!
nachytali mne ......... :-!
dobrá kamufláž. :yes:
Rozbalit vlákno
3
31. 12. 2020 12:14
Re: jako Silvestrovský fórek dobrý !!!!
No tvl, já blbec jsem úplně zapomněl na silvestrovské žertíky :D Ale ono to vypadalo tak uvěřitelně ...
31. 12. 2020 12:47
Re: jako Silvestrovský fórek dobrý !!!!
Fórky sa robia 1. apríla, ťunťo...
31. 12. 2020 13:26
Re: jako Silvestrovský fórek dobrý !!!!
To je ono, když nemáš znalosti tak lež považuješ za pravdu a fakta za silvestrovský fórek.
31. 12. 2020 12:13
náklady na provoz
....Jak ovšem Goldie-Scot dodává, náklady na provoz hrají již nyní výrazně do karet elektromobilům....

Bodejť, když parazitují zdarma na silniční síti kterou za ně platí jiní. To ale taky nebude trvat do nekonečna
Rozbalit vlákno
6
31. 12. 2020 12:51
Re: náklady na provoz
Určite tým myslel aj cestnú daň, či podobné poplatky, ktoré majú EV v niektorých krajinách odpustené? Nepovedal by som. Obvykle sa počítajú porovanateľné náklady, teda prevádzkové kvapaliny, palivo, servisné úkony a tak podobne. Daňové zaťaženie je všade iné, z toho nič nevyvodíš.
31. 12. 2020 14:08
Re: náklady na provoz
V prvé řadě jde o spotřební daň
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:16
Re: náklady na provoz
Ze které ovšem na silnice nejde vůbec nic...
31. 12. 2020 15:06
Re: náklady na provoz
Jak jednou jsou peníze ve státní kase, moc nezáleží odlud se tam dostaly. Je skoro fuk jestli miliardu ze sociálního pojištění použiješ na zdravotnictví a druhou miliardu ze spotřební daně dáš na silnice, anebo ty miliardy vzájemně prohodíš. Ve výsledku to vyjde stejně
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 17:00
Re: náklady na provoz
Problém té kasy je, že poměr vybraných a investovaných peněz není vždy shodný.
31. 12. 2020 17:11
Re: náklady na provoz
To na věci nic nemění. Prostě provozovatelé spalováků do kasy dost výrazně přispívají, a naopak provozovatelé elektromobilů na celém systému většinou parazitují
31. 12. 2020 12:26
Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
obzvlášť, když žije ve větším městě, když zmizí hluk a smrad z aut...
Rozbalit vlákno
40
31. 12. 2020 12:47
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Tak buď sa mýliš, alebo zopár petrolheadov, čo tu ustavične zbroja proti EV nie je normálnych. :-D
Avatar - Hammunasakra
31. 12. 2020 12:51
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
:yes: :yes:
Avatar - speedfred
31. 12. 2020 13:55
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Cez leto som bol v Paríži a tam keď sedíš vonku v nejakom bistre pri križovatke tak si vlastne uvedomíš že aj taký štart-stop systém je celkom fajn vec (nie pre životnosť motora). Keď stoja autá na červenú tak je tam chvíľku ticho.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:17
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
To říkám už dlouhou dobu.
1. 1. 2021 02:08
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Tak zvlášť ten hluk nikto neberie nijak v úvahu, ešte idú elektomobilom prikazovať nejaký randál navyše, lebo je vraj nebezpečný, keď je tichý...
Avatar - Barrichello
31. 12. 2020 15:02
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Jistě že nám to vadí a v městě žádný smrad není.

Není rok 1970 :-)
31. 12. 2020 15:16
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Ale ani 2050... Odporúčaš zdravotnú prechádzku v centre mesta v špičke? Pánboh s tebou.
Avatar - Barrichello
31. 12. 2020 15:49
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Klidně, moderní auta už nesmrdí, pokud to není čipnutý sazomet nebo vylágrovené hdi a tdci co vypadá že hoří....
31. 12. 2020 16:30
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Fakt nie? A čo im ide z výfuku, ľaliový parfém?
Avatar - Barrichello
31. 12. 2020 19:30
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Maj katalyzátory a dpf :-)

To čím topí idi v kamnech, co lejou na pole lidi i zemědělci nebo co vypuští podniky ti neva? Nebo že svět křižují letadla vozící cetky?
1. 1. 2021 02:03
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Tie podniky ti púšťajú spaliny rovno pod nos ako autá? O tom bola reč, nie o komínoch a fabrikách. Keď bude reč o fabrikách, bude tvoj argument relevantný, ale teraz len hľadáš, ako výfukové plyny áut za každú cenu ospravedlniť. To by si sa divil, koľko sajrajtu ide do vzduchu napriek tým tvojim katalyzátorom a dpf. A ešte viac by si sa divil, koľko áut tam namiesto nich má len prázdne vykuchané dutiny.
Avatar - trapid
1. 1. 2021 15:18
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
https://www.youtube.com/watch?…
Dále výňatek z článku:
Němci zjistili, že moderní diesely plnící emisní normu Euro 6d-TEMP do značné míry fungují jako čističky vzduchu. Aby jejich agregáty mohly fungovat, potřebují k tomu vzduch, a ten si nevozí uzavřený v nějaké hermetické schránce v zavazadelníku, nýbrž jej nasávají z okolí. Výfukové plyny ovšem následně proženou filtry pevných částic, které jsou momentálně již natolik účinné, že do ovzduší vypouští o poznání méně emisí, než kolik jich nasají.
odkaz: https://www.autoforum.cz/…ce-vzduch-cisti/
1. 1. 2021 17:17
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
A četl jsi tu původní zprávu?
Za výjimečných podmínek muže dieselové auto s euro 6 vypouštět méně pevných částic než nasává. Jde ale jen o jednu z mnoha škodlivin co dieslovy motor produkuje. Takže opravdu nejde o čištění vzduchu.
Vtipný je, že právě dieslovy motor ty pevne částice svým provozem produkuje :-)
Avatar - trapid
1. 1. 2021 18:26
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Nemám v obýváku nastartovaný diesel, jako čističku vzduchu. Jen reaguji na některé diskutéry, podle kterých je pohyb po dnešních městech téměř roven sebevraždě a postávajícím chodcům u rušných křižovatek rychle ubývají poslední okamžiky života.
Dávno to není pravda a bylo už to prokázáno.
Pamatuji si na jeden článek, kde se tuším v DE letos dělalo vyhodnocení škodlivin u křižovatek v centru měst a porovnávalo se stejným obdobím roku před-kovidového a přestože provoz aut dramaticky poklesl, množství škodlivin bylo paradoxně vyšší.
Navíc pokud se nerozšíří výroba elektřiny z jádra (a to jak víme nevoní EU), tak se o "ekologické" elektřině nedá mluvit. Já osobně mám ideální podmínky pro provozování elektromobilu (rodinný dům, denní dojíždějí do práce 30km), ale v současné době je pro mě elektromobil nesmysl. Pokud budu chtít vyjet, byť jen trochu dál, tak jsme úplně jinde. Cesta radikálně zkomplikovaná nutností dobíjet a pokud bych neměl u všech možných spoleností smlouvu, tak i provoz může být dražší než u spalováku - viz. video Hrubise.
Obchodní partner za mnou jezdí 80km Teslou S a říkal mi, že pokud chce jet přes celou republiku, tak už musí cestu plánovat na dva dny nebo si vezme diesel. K tomu není co dodat.
1. 1. 2021 18:44
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Ten článek o kterém píšeš je stejně pokrouceny jako údajně čištění vzduchu dieslem.
K Tesle s a dojezdu. Kolik km je přejezd ČR? 400km? To lze dát s jedním dobíjení i když to jde hodně špatně.
Avatar - trapid
1. 1. 2021 21:20
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Vůbec nevíš o jakém článku píšu, takže nemůžeš vědět zda je pokroucený. Byl to ozdrojovaný článek, takže byl rozhodně reálný - zdroje jsem tenkrát prohlédl.
Ohledně Tesly jen tlumočím, co mi říkal její několikaletý uživatel. Ale zřejmě máš s Teslou mnohem bohatší zkušenosti než on, tak ho můžeš poučit ;-) .
1. 1. 2021 22:14
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Ta informace byla několikrát v různé podobě. Není těžké ji dohledat. https://ct24.ceskatelevize.cz/…se-ve-stuttgartu
Stačí jen vybrat "správný" den pro měření a aféra je na světě.
Ano, mám s ev zkušenost a na přejetí ČR fakt 2 dny nepotřebuji. Proč bych měl? Na netu je X stovek popsaných a natočených jízd na podobné téma.
Avatar - trapid
1. 1. 2021 23:23
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Tento článek jsem na mysli neměl, ale díky za odkaz. Vidím, že sdílíš stejný názor jako Jürgen Resch. Mě by spíš zajímal odkaz na článek, kde se rozebírá jak dopadla ta další měření, protože tento článek si lze vyložit různě. Pro tebe je to jasné - stačí pro měření vybrat správné počasí jak sám píšeš. Já si ho mohu vyložit tak, že přestože měření jasně ukazují, že auta na kvalitu ovzduší nemají vliv, tak aktivista si mele pořád svoje.
Proto tahle debata v této fázi nemůže přinést jasný výsledek.
Jak jsem už psal, tlumočím názor dlouholetého majitele Tesly. Neříkám, že nejde republiku objet během jednoho dne, ale pokud máš během cesty schůzky přesně na čas a poblíž nemáš dobíjecí stanici nebo jsou tyto zrovna obsazené, tak máš prostě problém. Aby toto zbytečné riziko eliminoval, bere raději diesel nebo to naplánuje na 2 dny a vím že ho k tomuto rozhodnutí dovedly vlastní zkušenosti s Teslou.
2. 1. 2021 10:26
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Staci uvažovat, kde by se asi bral smog ve městě když přestanou jezdit auta které ho vypouštění.
Jinak třeba https://www.google.com/url?…
Tesla: tak objet a nebo přejet?
Avatar - Barrichello
2. 1. 2021 19:19
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Zdravíme ekomarxisty, hele soudruhu, nemělo být v rámci globálního oteplování na Sibřiti takhle náhodou +10?
A ted trošku reality https://www.irozhlas.cz/…l_2101021603_kro?…

Tak co nám na to pivíte, marixistický slouhové Grétky, co?

Krasnojarsk - 31 ; Jakutks -34, Novosibrisk -34, Norilks -27 atd atd

Divný ne
2. 1. 2021 19:52
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
To je právě to jednoduché vidění světa. Takhle to ale nefunguje.
Avatar - Barrichello
2. 1. 2021 21:41
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Ale jo, mělo by to tak fungovat. Pokud prší tak že je nacucaná tráva vodou a čvachtáš v tom v gumovkách (léto 2020) nebo je na Sibiři obvyklých -30 tak asi globální oteplování není, že.

A pokud je 2x za 10 let sucho, tak to asi bude těmi cykly , že :-) :-)
2. 1. 2021 22:12
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Mělo by to tak fungovat? :-)
Tenhle rok byl u nás! srážkové nad průměrem, ale po kolika letech? Deficit za posledni léta není zdaleka doplněn.
Stejně tak na průměrné teploty celé planety nemá vliv nějaký lokální extrém.
Takhle to opravdu nefunguje.
Avatar - Barrichello
2. 1. 2021 23:43
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
To není lokální extrém, ale běžné teploty v té oblasti, které jen potvrzují že i když vědci participující na green dealu tvrdí něco jiného, teploty ani v roce 2021 nevybočují ze standardu.

To že tu nejsou spodní hladiny vod není tím že málo prší, ale tím že se skoro nic nezachytává, ale k tomu aby se zachytávalo není cesta stavět větrníky, fotovoltaiku a dělat EV auta, ty to naopak jenom zhorší.
To se musí dělat trochu jiné kroky :-)
3. 1. 2021 09:44
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Tak to krmim trola😄
V tebou sdíleném článku píšou, že jde o extrémní teploty pro danou oblast.
Poslední roky u na kromě loňska jsou srážkové podprůměrné. Stejně tak průměrná teplota stoupá. A opět i ČR není nic co ovlivňuje průměr planety.
Přijde mi to jak vysvětlovat základy fungování světa prvnackovi. :-)
Avatar - Barrichello
3. 1. 2021 13:53
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Dneska pršlo od půlnoci do 10:30 a včera od 22:30 do půlnoci.
Taky příznak sucha hned zkraje roku vid. Tráva zas krásně čvachtá.

-30 je na Sibiři pravidelný jev. To v článku asi trošku nevychatali, zjisti si tam běžné teploty.
A i kdyby to byl někde extrém, jak mže nastat mínusový extrém při oteplování :-)
To má jít teplota konstantně nahoru, takže sme zas u cyklů vid, které nuznáváte
3. 1. 2021 15:24
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Hmmm, asi stejná záhada jako proč popírás obsah článku který sem sám dáš...
3. 1. 2021 19:28
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
S tím znečištěním je to přesně obráceně než píšeš. COVID velmi pomohl znečištění zmenšit. A to dost výrazně hlavně z toho důvodu, že lidi přestali jezdit autama. Doprava se obrovsky zmenšila a tím se znečištění ve městech výrazně zlepšilo všude po světě. Krásně je to vidět např. zde:
https://www.politikaspolecnost.cz/…votni-prostredi/
https://www.novinky.cz/…ovzdusi-40320098
A důvod je prostý zmenšení emisí z dopravy, tj. ty jedy, která auta vypouští. To znamená, rozhodně to není čistička vzduchu ani nic s tím společného. Tohle je snad jasný, ne?
To že se emise z aut za posledních 20 let zlepšili je také jasné, zlepšují se katalyzátory a filtry u aut. Ale na druhou stranu to zase vyrovnává obrovský nárůst počtu aut. Takže sice se zmenšují emise, naproti tomu se ale zvyšuje počet aut. Takže je to šul nul.
Počet automobilů na silnicích se za posledních 20 let dramaticky zvýšil. Takže nějaké zmenšení emisí o "pár" procent je nic.
Avatar - Barrichello
31. 12. 2020 19:38
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Kolik lidí umře na jdovaté potrviny, drogy, chlast, cigára a havně stres v práci a rodině, na hádky a teror od nadřízených a členů rodiny, to ti neva že ? Nkěteří si na základě toho jdou hodit i mašli.

Ale auta zabíjí nejvíc idí vid, hahaha

To co sem popsal nahoře zabije 70% lidí :-)
1. 1. 2021 02:04
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Počítaš aj stres za volantom? Ty si vážne intelgent, keď niečo iné tiež škodí zdraviu, tak výfukové plyny spaľovákov môžu tiež?
Avatar - Barrichello
1. 1. 2021 14:35
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Ty ine co škodí zdraví zabijou ročně 600x tolik lidí co smrad z aut🤣 Takže asi tak
Avatar - pradeda777
1. 1. 2021 08:31
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Přesně! Moderní diesele dokonce vzduch čistí, jak bylo v Německo dokázáno..... :-!
1. 1. 2021 10:44
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Nějaký odkaz na potvrzení toho co tvrdíš?
Avatar - pradeda777
1. 1. 2021 08:29
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Smrad a hluk z aut je v dnešní dobu už minimální v porovnání s tím jak tomu bylo před 30 lety. A když ti i tato trocha vadí, tak se odstěhuj na venkov. Spousta lidí to už udělala. Ano, možná i s jiných důvodů....
1. 1. 2021 10:45
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
A co to nastavit opačně? Chceš smrdet a hlucet, odstehuj se ty.
Avatar - Barrichello
1. 1. 2021 14:31
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Nechceš se odstehovat z ČR ty? A vem sebou Hammunu, DonVita, Elektodedka, Teslacka apod Muzete se přesunout do Norska, tam se vám bude líbit
1. 1. 2021 13:48
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Před 30 lety bylo ale taky aut mnohem méně...
Avatar - Barrichello
1. 1. 2021 14:32
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
ale vypousteli splodin a koure 4x tolik jak ty dnešní 🤣🤣
Avatar - Barrichello
1. 1. 2021 14:34
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
Kdo prezil trabanty, wartburgy, avie, tatry, liazky, ify atd tak pro toho je dnešní smrad z aut oaza rajskeho vzduchu.
3. 1. 2021 19:32
Re: Nikomu normálnímu přece nemůže vadit,
To není pravda a COVID to jasně dokázal:
https://www.politikaspolecnost.cz/…votni-prostredi/
https://www.novinky.cz/…ovzdusi-40320098

Dřív bylo aut o proti dnešku minimum, takže sice se dnes filtry v autech zlepšili (mimochodem díky regulaci státu, na které tu taky lidi nadávají a teď se to najednou hodí do krámu) ale to zlepšení "pár" procent je nic o proti navýšení počtu automobilů ve městech.
Stačí se podívat na grafy znečistění měst když auta jezdí a když nejezdí.
Rozdíl je obrovský.
Avatar - jozephko
31. 12. 2020 20:28
Cena batérií môže klesnúť až k 50 USD za 1 kWh kapacity
Elon Musk pred časom na konferencii oznámil, že vďaka novým článkom klesnú náklady na výrobu batérií o cca 50 %. Takže už o 2-3 roky by Tesla mohla batérie vyrábať za cenu 50-60 USD za 1 kWh kapacity. Opatrnejšie odhady hovoria o takejto cene (nie pre Teslu, ale pre celé odvetvie) v roku 2030.
Tak počítajme spolu: bežnému autu stačí 80 kWh kapacita. x 60 USD je cca 5 000 USD za batérie.
Lenže elektromobil nemá motor, prevodovku a ďalšie komponenty. Jeho konštrukcia je výrazne jednoduchšia ako pri spaľovákoch, a tým aj výraznej lacnejšia.
Takže naozaj nie je ďaleko doba, keď sa elektromobily budú predávať za ceny spaľovákov. Na trhu ojetin potom čaká spaľováky cenový kolaps. Prečo by mal niekto jazdiť na drahý benzín, keď môže mať oveľa lacnejšiu elektrinu? Prečo by mal riskovať drahý servis spaľovákov (čím staršie, tým viac servisu treba), keď elektromobily vyžadujú len zlomok toho? Prečo by mal mať hlučný a pomalý spaľovák, keď môže mať tichý a svižný elektromobil? A ženy? Tie budú elektromobily milovať. Žiadna rýchlostná páka, len volant a 2 pedály. Ženský sen.
Že bude možno občas musieť dlhšie čakať, kým sa elektromobil nabije? Väčšina vodičov je ochotných čakať hodiny, ak by mala možnosť natankovať o 10 korún lacnejší benzín.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 22:25
Re: Cena batérií môže klesnúť až k 50 USD za 1 kWh kapacity
A teď opačný pohled. Elon Musk reálně nic převratného neukázal, což se odrazilo na následném propadu akcií. Ultrajednoduchá konstrukce EV se přeceňuje, pořád musíš mít perfektní termomanagement s tepelným čerpadlem, aby to pořádně fungovalo, a podobně. U ojetin bude strašákem baterie, která postupně omezí použitelnost a její závady budou v lepším případě otázkou desetitisíců. Na pohonu dvanáctiletého spalováku jsem neřešil nic než spojku, kterou utahal vozík, který bych za EV nezapojil. Na lacinější provoz můžeš po zavedení silniční daně zapomenout.
31. 12. 2020 22:29
Re: Cena batérií môže klesnúť až k 50 USD za 1 kWh kapacity
"Takže naozaj nie je ďaleko doba, keď sa elektromobily budú predávať za ceny spaľovákov"

Len treba dufat,ze to padne na cenu spalovakov pred rapidním zvysenim ceny vdaka emisním pokutam.
Dnes ceny EV su vysoke a cena vobec nepada dole ,ale prave naopak sa zvysili ceny spalovakov a tym sa zmensil penazny rozdiel medzi EV a spalovakmi.
1. 1. 2021 02:05
Re: Cena batérií môže klesnúť až k 50 USD za 1 kWh kapacity
Cena EV vôbec nepadá dole? A koľko by si si predstavoval? 10% každý kvartál?
1. 1. 2021 02:07
Re: Cena batérií môže klesnúť až k 50 USD za 1 kWh kapacity
Keď sa pozerám na tie palce dole, zdá sa, že tu bol niekto typu Arese alebo fostek... :-[]
Avatar - pradeda777
1. 1. 2021 08:05
Lhář.....
Logan Goldie-Scot, vedoucí čisté energie Bloomberg New Energy Finance, v rozhovoru pro Fast Company.

Již jen podle jména společnosti .....čisté energie.....je pán Scot lhář, protože jak víme, energie z baterií není fundamentálně čistá. Čistá je jen energie slunce, vody a větru a to jen do chvíle než ji člověk nezačne měnit. Pak již není čistá........ ;-\
Rozbalit vlákno
1
1. 1. 2021 10:47
Re: Lhář.....
To kdo to tvrdí mění něco na té skutečnosti, že cena baterií opravdu klesla o uvedené hodnoty?