Elektrifikace je nám předkládána jako jediná správná alternativa pro budoucnost automobilismu. Hrstka automobilek však vedle trakčních baterií a dobíjecích kabelů stále ještě sází na stlačený zemní plyn.
Osobní auta se s tím trochu svezou, ale nebude to nosné řešení. Spíš se počítá s tím, že firmy budou mít své vlastní plnicí stanice na CNG pro nákladní a autobusovou dopravu, a k tomu budou mít možnost využít auta. Ale pokud síť plniček bude tak řídká jako dosud, nebude to proti EV žádná výhra. A jelikož podpora výstavby nabíječek je už rozjetá, nebude se současně podporovat druhá alternativa, která navíc vyžaduje pořád čerpací stanice na benzin.
Postupně jich bude potřeba méně a méně s tím, jak se bude utlumovat provoz spalovacích motorů. Jenže při provozu na CNG by musely zůstávat ve velkém rozsahu, pokud někdo nenajde řešení, jak se vyhnout potřebě mít v autě nádrž na benzin (viz test).
S menší benzinovou nádrží se dá žít. Jezdil jsem s Leonem 1,5 TGI 2019 a po ČR žádný problém. Asi i v Německu cajk. Byl jsem s ním i ve Francii, ale to jsem si vzal sebou pro jistotu 5 l kanystr na benzin. Nebýt prvních dvou plniček, kde nebrali kreditní kartu tak jsem odjezdil vše na plyn, na benzin to tedy bylo nějakých cca 200 km. Na okreskách se v rámci rychlostních limitů člověk vejde do 3 kg (cca 2,5 až 2,7 kg), svyžnější jízdou to pak je kolem těch 3 kg,. Ze začátku jsem si říkal že bych si to jako soukromé auto nepořídil, právě kvůli dojezdu. Ale po zkušenostech bych si to dokázal představit (kór v porovnání s elektřinou). Nějaké MPV s dojezdem na plyn kolem těch 1000 - 1100 km a na benzin cca 200 by bylo docela fajn. Ale k tomu se výrobci asi nedokopou.
MPV by pro takový dojezd muselo mít nádrže přes půl auta. Octavia měří na délku 4,7 metru a i tak má jen nádrže na 17 kg. A ještě na úkor zavazadlového prostoru. MPV by potřebovalo dvojnásobnou nádrž, ale kam to dát a nemít z toho monstrum?
CNG sa skrátka hodí skôr pre autobusy a nákladiaky. Ale podľa mňa je to v Octavii na bežné denné použitie OK. MPV na dlhšie trasy by trochu trpelo, ale zase žiadna tragédia.
Nevím kolik má běžná Octavie nádrž na benzin. Nicméně třeba 807 má nádrž na cca 80 l (a to má ještě klasickou rezervu). Z toho by se prostor pro cca třeba těch 60 l benzinu dalo použít pro plynové nádrže. Navíc zrovna 807 má i místo pod podlahou podélně s prahy, kam se se zřejmě nádrže také daly umístit (případně tam dát benzin a plynem nahradit originální nádrž). Samozřejmě je to pak auto od auta jaké možnosti by byly nádrže poschovávat pod autem.
Běžná Octavia má nádrž na 45 litrů. Obecně dnes všechna auta mají nádrže dost malé. Druhá věc je, že nádrže na CNG nejsou jen tak nějaké plastové slupičky jako u benzinové nádrže, ale silnostěnné tlakové nádoby, takže vyžadují dost velký prostor.
Tebou popsaný postup fakt použít nejde.
Mám u auta nižší střední třídy stejně velkou nádrž jako u předchozího malého auta. Děsím se toho, co bude v příští generaci, snad zachovají stejný objem.
Jo, tak... na druhou stranu pamatuju, když STi mělo 50l, žralo 20 a potřebovalo lepší benzín, kterej zdaleka nebyl na každý benzínce :-)
Spotřeba u benzínů šla dolů. Jestli má dneska nějaký 1.0T 45l nádrž, ale jezdí v průměru pod 6, no tak nakroutí 700+ km na nádrž... to mi přijde v pohodě. Samozřejmě dojezd 1000 je fajn.
Zdravíme ekomarxisty, hele soudruhu, nemělo být v rámci globálního oteplování na Sibřiti takhle náhodou +10?
A ted trošku reality https://www.irozhlas.cz/…l_2101021603_kro?…
Tak co nám na to pivíte, marixistický slouhové Grétky, co?
Podporovat může, ale automobilky, které se tomu dříve seriózně věnovaly (Fiat, VW), to už ve jménu vysokých investic do elektromobility víceméně odepsaly a doprodávají stávající modely. A nikdo nový do toho investovat nebude.
nějak zásadně jsem to nestudoval, ale myslím jde o to že pokud ten bioplyn vyrobíš z bioodpadu, defacto tím žádné CO2 emise nevzniknou, respektive ony by vznikly tak jako tak při normálním rozkladu toho odpadu.... takže ten výsledný produkt je opravdu čistý.... Navíc metan, který vzniká při těch rozkladných procesech je skleníkový plyn (násobně horší než CO2) takže když ho zachytíš a spálíš tak je to jen ku prospěchu věci.... samozřejmě pokud někdo schválně zaseje a pohnojí lán kukuřice aby z ní pak bioplyn vyráběl tak o nějaké ekologii můžeme polemizovat.... ale nechytejte mě nikdo za slovo, koho to interesuje, ať si to dohledá.... ;-)
Jak píše Murphy. Pokud to je využití odpadního plynu, který by stejne jinak sel do atmosféry, mas hodne nizke co2 pri vyrobe. A co2 neni tak hrozne jako metan, takze cim vic metanu se spálí, tim lepe.
Čo je vcelku zásadná vec, pokiaľ teda cca 400-kilometrový dojazd nestačí. Ja len neviem, prečo stále tak bazírujeme na dlhom dojazde? Všetci jazdíme denne tisíckilometrové štreky?
No ono v některých zemích není tak hustá sít plniček. V CZ je to bez problému (kŕ při ježdění kolem komína). Třeba ve Francii, které má v absolutním počtu cca stejně plniček jako je zde, už parametr dojezdu hraje větší roli. Podobně je na tom myslím Španělsko.
Áno, táto alternatíva skrátka nie je tak rozšírená, nabíjacích stojanov bude v krátkej dobe oveľa viac. Nemyslím si preto, že CNG je trvalé alebo dlhodobejšie riešenie individuálnej dopravy. Ale ako alternatíva, prečo nie?
Iste, ale žiť sa s tým dá. Že by to bol nejaký zásadný problém, to by som nepovedal. Poznám hromadu ľudí , ktorí tankujú za 20-30,-€ namiesto plnej nádrže. Je to drvivá väčšina tých, čo tankujú za svoje do vlastného auta. Plnú berú akurát pred cestou na dovolenku.
Je to zvláštní zvyk, tankovat za nějaký obnos místo plné. Řekl bych, že spotřebu to nesníží a útratu za rok taky ne.
Ale na druhou stranu taky nedělám jen logický věci.
To je pravda. A pravda je, že kedysi som tak tankoval tiež, ale vtedy to plynulo skôr z nepravidelného a nie vždy istého príjmu. Dnes tankujem plnú bez uvažovania.
Je to možné. Já jsem ovlivněný tím, že tankuju do plné, protože se to pak líp sleduje a počítá. Což u člověka, který patnáct let dělá s financemi, je už asi diagnóza. :-D
Proc? Já si to sleduji už 20 let ... Dnes už čiste pro zábavu, protože dnes tankuji za stejnou cenu, co před těmi 20 lety. Jen při statisticky 3-nasobnych příjmech a do aut s výrazně nižší spotřebou.
60kc /100km je docela zásadní, obzvlášť pri najezdu 200tis+. To mas cca 120tis zbytecne navic. Kdyz srovnam s mym autem, které jezdi do 4.5/100 benzinu, tak srovnani s 8 litry jsi na rozdilu cca 105kc/100km, tedy 210tis kc rozdil na 200tis km. Do toho ještě ušetřené CO2, cca 16 tun na 200tis km.
Jasně, 200tkm+ je objektivní argument jak noha. Průměrný nájezd českého řidiče je někde okolo 12tkm a tam je těch pár litrů v TCO zanedbatelné.
A je třeba taky zmínit fakt, o kolik je případně to úspornější auto dražší proti tomu zravejsimu popř. jiné faktory, jako je třeba pojistka. Pak si k tomu dopocitej úspory nebo vícenáklady s ohledem na současnou a budoucí hodnotu peněz, a dojdeš k tomu, že bombastická úspora 200tKc se reálne smrskne na zlomek, a to ještě rozpočítáno na časový úsek bůhví kolika let.
Lidi jezdici 12tkm ročně neresi TCO, ale pořizovací cenu auta. Mícháš jablka a hrušky.
Evidentne TCO moc nechápeš, my to do firmy počítáme s každým novým nakupem. Az si ho budeš počítat pro svých pár tisíc km, tak dej vědět. Předpokládám, že ti vyjde, ze nejlepší je koupit základní dacii nebo ojetinu.
Ne, bavím se o normálních lidech, ne o firmách. I ty píšeš o TVÉM autě. A i když to tedy tak sofistikovaně počítáš, tak mi řekni, k jakým rozdílům docházíš, viz. můj předchozí příspěvek. Napočítat bombastickou úsporu, když vezmu polovinu faktů, to umí kde kdo.
Nehledě na to, že pokud to ve firmě počítáš, tak ti to na tu Dacii nebo ojetinu vyjde taky ...
Treba to ze mam firemní auto? Proto srovnavam, přesné TCO ti dat zatim nemuzu, dokud se neprodá, tam můžu dát jen optimistický/pesimistický/realistický odhad, podle toho jak dlouho se nechá, jestli budou další neocekavane naklady atd. Můžu ti ale rict o minulém uplne presne. Ceníková cena auta byla 650tis ( pro nás samozřejmě za uplne jinou cenu ), prodávalo se po 3 letech a 90tis km. Celkove TCO vyšlo na 620tis. Kdyz započítám ještě odprodej, bylo TCO 250tis na 3 roky a 90tis km.
K aktuálnímu, ceníková cena 950tis ( kdyz chces srovnavat s prumernym člověkem, dávám cenikovou, nikoliv reálnou pořizovací cenu, ale TCO počítám z pořizovací ceny ), plánovaný prodej ve 3 letech a cca 105tis km. Odhadované TCO je cca 850-950tis. Pri zapocitani odprodeje se pohybujeme odhadem v rozmezí 300-600tis. Teď ty k tomu svému výblitku. Jak ti vychází TCO?
Tak to co tady dáváš jako dogma je brutálně individuální věc a každý kupec si snad kupuje auto dle jeho požadavků, ne? Že děda najede 12 tisíc ročně, ok, pak je tu druhý člověk, co najede 50 tisic puls...
Na mých soukromých autech jezdím 20 + 15 tisíc ročně. A resim i spotřebu, představ si to..
No ale ani tak moc... když se podíváš na spotřebu a máš 5 vs. 6, tak je to 20%. Ale v nákladech na provoz už to bude třeba jen 10%... a se započtením ztráty hodnoty třeba 5%. Což je možná to, co chtěl říct tesnav... to TCO má smysl i pro soukromé kupce, nejen pro firmy.
Pohrdnout ne, ale dát si ji do souvislostí... pokud třeba vypláznu 22t za metalízu, tak to odpovídá pěti letům ježdění se spotřebou vyšší o litr... rozloženo v čase... prostě to není takové drama, ve srovnání s kupní cenou auta.
Tak samozřejmě, že se s tím dá žít. Ale pokud někdo i jen obcas jede delší střeku a na ni má za jeden den 3x tankovat (a hledat CNG plničku), tak je to prostě otravné.
A tankovat za 20-30e? To jsem upřímně nikdy nechápal, pokud jde o lidí, co používají auto denně. Ale je to asi tím, že jsem líný a těch 20e, co bych měl na účtu po nějakou dobu "navíc", mi nestojí za ten čas, co zabiju dalším tankováním navíc. Na to byla zlatá V70 se 70 litrovouu nádrží. Člověk měl pokoj klidně na 3 týdny dojíždění do práce.
Každý to má inak, ale tie tankovania za pár eur si všímam aj u cudzích ľudí, pri platení na čerpačke často padajú aj menšie sumy ako 20-30,-€ - a že nie len pri starých Feldách alebo autách s posádkou v špinavých dotrhaných montérkach.
Raz mi pumpárka vravela, že jej tam chodí taxikár tankovať 3-5x do dňa a nikdy neberie viac nafty ako za 5eur. Vraj to robí takto lebo sa strieda s kolegom na smeny a chce do konca svojej smeny vyjazdiť všetko čo natankoval. :-)
Tak to je logický dôvod, aj keď prakticky asi veľa neušetríš, doslova pár korún. U nás sú čerpačky PHM doslova kúzelníci s cenami. V niektorých krajinách sa už 1 a 2-centové mince nepoužívajú, čiže aj cena 1,29,-€ je už trochu od veci, ale na našich pumpách sa cena udáva na 3 desatinné, len aby ľuďom domotali hlavu rozdielom 0,001 za liter...
A to se při delší cestě nejdeš vyvenčit nebo na kafe? Stejně musíš zastavovat a dělat přestávky, pokuď teda nejsi superborec a nejezdíš běžně 1000 km v jednom tahu :D
Ano, Jenže takoví lidé si nekupují novou Octavii za tři čtvrtě milionu. Reálně se to prodává do firem, taxikářům atd. A tam se s tím hodně jezdí a často tankuje.
Ehmm....osobně tedy pořád vnímám rozdíl mezi tím, jestli musím o něco častěji jezdit k pumpě a tím, kdy se mi (byť párkrát do roka) to co potřebuju do auta prostě nevejde. Takže ne, není to úplně to samé. ;-)
Teoreticky 1100, prakticky tankuju tak po 900 km, nějak nemám nervy na to dojíždět rezervu na doraz. Teď jsem měl jednu cestu do práce cca 25 km, nově to bude 55 km.
Práve, u nás je rozšírené lpg, cng nie. V okolitých krajinách je zväčša lpg, ale nie všade. Jazdiť na plyn ( je jedno na ktorý) podľa mňa dáva zmysel pri domácom jazdení, pri častejších jazdách za hranice je lepší benzín alebo nafta.
Veď preto píšem, že infraštruktúra na cng je taká aká je. Mizerná. Pokiaľ máš lpg od kosoštvorca, tak máš aj pôvodnú nádrž na benzín, takže s dojazdom sa trápiť netreba
.... mám ve firmě dvě, ty první verze (15kg CNG + 50L benzín) - najely mi nějakých 250tkm, zcela bezproblémové auta, provozní náklady doslova směšné.... kupoval bych je dál, kdyby jim ale nezmenšily ty benzínové nádrže (+ tedy fakt že nová Octa mě fakt nepřesvědčila že ji ve firmě chci). Je prostě problém že třeba na Slovensku CNG moc nenatankujete, to samé v Chorvatsku.... Rakousko a Itálie jsou OK, ale jeďte tam na noc a doufejte, že CNG pumpa bude fungovat, nebo jinak budete odsouzeni k poskakování v autě, co má nádrž 10L na benzín.... ;-\ Jde mi o to že obchoďáci co v tom jezdí prostě párkrát za rok jedou na dovolenou do ciziny a nechci aby tam zůstali někde viset....
Jinak na provoz po ČR je to geniální auto - kombinace ekologie/náklady/provozní vlastnosti je asi nejlepší ze všech možných pohonů.... mě ty staré Octy jezdily dlouhodobě za 4,2kg, jestli to ty nové dávají třeba za 3,7 tak je to fakt super.... a když stojíte vedle nastartovaného auta tak můžete být metr od výfuku a prostě fakt nic necítíte....
Takže CNG jednoznačně super alternativní palivo.... :yes: navíc nehrozí karbonování motoru tak typické pro přímovstřikové benzíny které se dlouhodobě plazí po městech....
... ano parkování problém je, s tím je potřeba počítat, já jsem z venkova, takže to neřeším.... (ono teda zvenku nikdo nepozná že v tom CNG máš takže když je nejhůř tak se dá, reálné riziko u toho žádné není.... ;-) )
Jo souhlasím. Ekonomika provozu je fajn. Leckde (například ve Francii) je plyn levnější možná i než nafta (rozhodně o poznání levnější než benzín). Jak tu někdo zmiňoval jednoduché aftermarketové řešení ohledně nádrže, tak do F jsem si sebou vzal kanystřík. Šupnul jsem jej pod sklopená sedadla a bylo a nepřekážel a to jsme v autě spali 2 :).
Dostat CNG auto na služení cestu do zahraniční je opruz, v tomto případě říkám "zlatý diesel". Když jsme jeli ve dvou, tak jeden řídil a druhý hledal, kde budeme tankovat a takhle jsme se střídali :-) Dokonce i v "ekologickém" Německu je síť čerpaček docela řídká. Po ČR je to ještě v pohodě, ale i tak si člověk musí pamatovat specifika některých čerpaček typu "stojan číslo dvě občas blbne, tam netankujte" ... "ale za tři koruny to tam natankovalo, než se to zastavilo, co s tím?" ... "no, musíte zajít za obsluhou".
.... je fakt že před pěti lety stálo CNG 23 Kč/kg a nafta 33 nebo kolik.... Dnes je to 28 vs 28.... asi tolik k podpoře ekologických paliv u nás.... Na CNG se postupně navyšovala spotřební daň, naopak naftu jsme si pro 2021 ještě o 1 Kč zlevnili.... 8-s
U nas se podporuje neekologická nafta, aby se mohlo vic prodávat biopaliva vyráběná nasim premiérem. To je dle mého jediný důvod tohoto snižování. K tomu ještě bonus populismu, na který jim spoustu lidi skočí.
Alebo skôr niečie finančné záujmy, na pozadí je politika vždy... Väčšina Európy ide na LPG. To zemný plyn trochu znevýhodňuje, hlavne pri zahraničných cestách je LPG dostupnejšie. Ale určite je jedno či druhé ekologickejšie ako nafta alebo benzín. Aj keď nie až tak markantne.
Tak CNG je znateľne čistejší a menej zaťažuje prostredie už len spôsobom a energetickými nárokmi na jeho ťažbu a spracovanie.
Chýbajú platformy umožňujúce zadný náhon a motory vyvinuté priamo na metán. Z tohto skutočne ekologického paliva by však už neboli také kšefty
Co se týče automobilek, LPG nikdy ve hře nebylo. Seriózně se tím zabýval jenom Fiat, protože v Itálii mají plynná paliva velkou tradici. Ostatní automobilky tu a tam nabídly jeden či dva modely, případně dodatečné přestavby nových aut pro trhy, kde o to byl zájem (například Škodovka nabízela v Polsku přestavby motorů 1.2 TSI se zachováním záruk, ale u nás nikoliv). Většina aut na LPG byly dodatečné přestavby. Vzhledem k tomu, že dne převažují přímovstřikové motory, LPG přestavby přestávají dávat smysl a počet LPG aut bude klesat. U nových aut se tomu teď věnuje asi jen Renault a Dacia, Fiat už to asi vzdal.
LPG nemá z hľadiska pokút pre výrobcu význam lebo CO2. Viac menej je to na škodu, lebo pri nepriamovstrekových motoroch boli náklady na prestavbu nízke a infraštruktúra (čerpačky s lpg) všade
- Ta modrá je hezká... trošku konzervativnější, než ta výrazná eresková race, ale to může být pro někoho i výhoda
- Slabší jsou kola... a to jsou tyhle jedny z těch lepších. Holt daň za aerodynamiku
- Pochybuju, že na 0-100 má aerodynamika nějaký zásadní vliv... ono teda ani v měření ten rozdíl není. Když člověk uváží, že jinak se dynamické parametry aut vesměs zhoršují, tak je tohle vlastně docela fajn
- Malá nádrž na benzín je otrava.. zajímalo by mě, jestli to má nějaké jednoduché aftermarket řešení ;-)
to s tím aftermarketem je vtip? nedovedu si představit že by někdo zasahoval na novém autě do palivového systému.... ale rád se nechám poučit jestli se to fakt děje ;-)
Že by se to dělo jsem nemyslel.
Pro nějakou tunerskou firmu musí být výměna palivový nádrže brnkačka, kdyby tam nacpali třeba 25l místo 9l, už by to bylo zajímavý... otázka je, kolik tam na to je místa https://motomagazinspeed.webnode.cz/…schema%20vga.png
tak snad to nemají tak de*entně a mají to čistě jen jako parametr ve výpočtu a ne jako aktuální info ze senrou. I když podle toho, jak jsou schopni udělat nefuknčí aplikace a infotainment, vůbec bych se tomu nedivil.
Jak si myslím že to funguje... nezávisle na značce - senzory jsou kalibrované na výšku hladiny vs. velikost nádrže. Při natankování auto neví, kolik benzínu proteklo hrdlem, ale z čidla odečítá výšku hladiny v nádrži a z té usuzuje na litry dle kalibrace... a pak odečítá reálnou spotřebu na základě vstřiků a kontroluje to oproti výšce hladiny.... takže pokud bych senzory nechal být a jen tam dal větší nádobu, tak by to nefungovalo dobře - auto by jelo jak má, ale dojezd by ukazoval hausnumera.
S barvou souhlas, tahle se povedla, kola vůbec, víc se mi líbí i ty základní 16" ale jinak je Octavia IV zvenku docela pěkné auto. Uvnitř to ale nutně potřebuje tříramenný volant místo té hrůzy a volič automatu mi taky nějak ne a ne padnout do oka.
perfektní příspěvek pod test CNG Octavie.... tohle tady chybělo.... budeš to zasírat úplně všude nebo v tom máš nějaký systém? jinak že mild-hybrid není elektrifikované auto snad chápe úplně každý ne? navíc diskuse na toto téma probíhá pokaždé, když takové statistiky tady na ACZ vyjdou....
Pane Kolmane, to nulování spotřeby/najatých km se dá provést pouhým dlouhým stiskem pravého roleru na volantu (první stisk, nesmí být zrovna v režimu volby zobrazení), je to novinky u aut od 30. KT, tj. všechny G-TECy už by měly být s tím.
Proč asi všichni chtěji dlouhej dojezd? Protože nechceš koukat pořád na benzince na ty ksichty co tem žerou párek v rohlíku, a nebo čekat až si autobus dětí koupí tatranku. A u vás na východě se taky jezdí denně 100 a více km do práce a nebo v práci ne? Chceš každej den tankovat? Proč máš automat, automatický světla, stěrače,..... Je fajn jak se tady umíte poprat kvůli picovine, pomalu postnout slohovku vzdy a vsude. A pak padne dotaz, proc vsichni pozaduji dlouhy dojezd. Pitcho
To je logika. Tak by možná měl VW zavřít krám, ať si lidi kupují Mercedesy.
2,0TDI jsou úplně normální, slušný motory. MB má aktuálně naftu asi lepší, tak jako má BMW lepší podvozky, infotainment, zpracování, kůži....
To je v automobilovém průmyslu normální věc, že málokdo má všechno nebo i jen něco špičkové. Podle logiky (pokud se o ní dá v případě JirkyV8 mluvit) by měli od MB kupovat R4 naftu všichni, protože nikdo aktuálně asi nemá lepší.
Na nic jsi mi neodpověděl, Jirka pod článkem o CNG Octavii doporučuje dát motor 220 cdi (jinak řečeno, tváří se jakoby VW/Škodovka neměli čtyřválcovou naftu) a já chci vědět proč, když VW dieselový čtyřválec má a není jediný důvod aby jej kupoval od Mercedesu a nahrazoval svůj 2.0 TDI evo, který je navíc dynamičtější, úspornější, tišší a v neposlední řadě výrazně čistější z hlediska vypouštěných NOx. https://www.auto.cz/…jlevnejsi-126145?…
Ale Mikesus fakt nepísal nič o tom, že je jeden z tých motorov lepší alebo horší. Iba citoval to, čo napísal JirkaV8. Prečo sa nepýtaš radšej Jirku? ;-)
Protože píšeš otázku, na kterou Jirka uz napsal hned v tom prispevku odpoved. Možná trochu chápání textu by neuškodilo. Nebo pak nechápu já na co se ptáš.
Otázka: proc by tam měli dávat CDI kdyz maji TDI?
Příspěvek na který reagujes:
"VW většinou nemá moc dobré motory."
Dostal jsi odpověď driv, než jsi se zeptal. Nebo pokud to není odpověď na danou otázku, na co se tedy ptáš?
Ja s tvojou vlastnou tuposťou nemám spoločné nič. Pýtam sa, čo ťa škrie, keď sa ťa to aj tak netýka. Prečo ti vadí cudzia garáž? Nižšie v príspevku "Skvělá volba" zas pletieš niečo celkom iné. Schizofrénia, alebo...? Povedal by som, že skôr to druhé, radšej nenapísané. Chlapče, ty sa nad sebou zamysli. Tie hypnotiká ti fakt nerobia dobre.
Ani neumíš pochopit, že G-Tec můžu mít za skvělou volbu i přesto, že mohla být mnohem lepší kdyby nebyla omezena nesmyslnou legislativou v podobě malé nádrže na benzin? Wau, no máš recht, tohle je pro tebe vážně hrozně těžké na pochopení. Evidentně nad tvoje možnosti :-[]:-[]
.... myslím že jde o vědomou volbu Škodovky - prostě tam dali malou nádrž, aby auto nemuselo mít filtr pevných částic a bylo tak homologované jednoduše jako CNG..... mohli tam dát klidně nádrž větší, ale pak by jim to zvýšilo cenu o ten filtr částic, možná složitější homologace, kdo ví.....
každopádně bych automaticky netvrdil že EU zakázala dávat do CNG aut větší benzínovou nádrž.... aspoň takhle to chápu z toho co jsem četl....
Mě by stačila nádrž tak 15 litrů - na to v nouzi najedeš 200km a dá se v nouzi přeskákat nějaké hluché místo na mapě..... větší nádrž je už zbytečná, 99% času stejně jedeš na CNG....
CNG pro naši zemi JE REÁLNOU A UDRŽITELNOU CESTOU jak snížit emise. CNG zvyšuje cenu automobilu relativně nepatrně, náklady na provoz jsou výrazně nižší, a emise padají taktéž. Jako alternativní pohon do města naprosto ideální.
Navíc síť čerpacích stanic je dostatečně hustá. Dojezd na CNG absolutně bez problémový. Právě CNG jen dokazuje, jak absurdní a nesmyslná cesta násilného protěžování EV mobility je.
Doufám, že CNG bude ve výrobě ještě hooodně dlouho :yes:
Volba č. 1 je samozřejmě diesel, ale chápu, že pro někoho kdo jezdí krátké trasy nebo ve městě právě tohle může být výrazně lepší volbou :yes::yes::yes:
Mimochodem, velmi střízlivé a rozumné zhodnocení autora testu :yes:
Tohle jsou ty špinavé diesely, které tak ohrožují bytí... Rozdíl pouhé 2g CO2 jsou z pohledu věcného absolutně nepodstatným rozdílem. Nevím, proč u plynovky není uveden objem po sklopení zadních sedadel, předpokládám že sklopit jdou, nebo...? A kde plynovka výrazně ztrácí - nosnost. 128 kg rozdíl je opravdu výrazný a stojí za pozornost. Nevíte někdo co je důvodem? Pohotovostní hmotnost jako taková to být nemůže, TGI je stále lehčí jak TDI. Je to jen vyšším zatížením zadní nápravy kvůli nádobám na plyn?
Spina neni CO2, ale predevsim NOx a BaP. Co2 neni jedovaté a dokonce neni ani tak hrozny skleníkový plyn. Jeho regulace je jen z duvodu snižování spotřeby ropy.
To bude spíše kvůli tomu přílišnému zatížení zadní nápravy. Ta starší verze s ocelovými nádržemi měla problémy s trakcí i při obsazení auta jen řidičem. Teď jsou lehčí kompozitové, takže trakce se asi zlepšila, ale přišlo to o víceprvek, takže hodně zatížené by to mělo asi dost velké tendence k nebezpečné přetáčivosti.
Ano, tohle se nabízí. Jenže pá prostě tohle neberu jako důvod. Rozumím tomu že se asi chtěli dostat na 95 g hlava nehlava. Ok. Ale i tak - to je takový problém tu torzku přeladit na vyšší zatížení? Nebo ještě líp - dát místo torzky víceprvek??
Neznáme všechna úskalí vývoje toho auta, Na druhou stranu je to cíleno na referentská a služební auta a tam se to málokdy zatěžuje nákladem a skoro nikdy to nemívá tažné, takže to snižování užitečných či tažných hmotností v praxi vlastně nevadí. Nejvíce tam bude vadit ta malá benzínová nádrž.
Ruku na srdce. Když do toho někdo bude chtít naložit 550 kg, tak je tam prostě naloží. Většina uživatelů se stejně do papírů ani nedívá.
Horší to je s tažným, u některých motorických variant Oktávky opět Škodovka zkouší, jak hodně si lidi nechají na hlavu a kusů, které nemají z výroby tažné nebo přípravu na něj, píše 0 kg to TP. Obávám se, že plynová varianta mezi takto postižené varianty taky patří.
hele kdo kdy narval do auta 550kg? dobře, pro čtyři stokilové chlapi s full bagáží to auto není, ale proboha kdo kdy takto někam jel? dobře, na takové marginální využití to auto teda není.... ale rodina s dvěma dětma nebo třeba i dva páry se do toho v pohodě naskládají.....
Jinak myslím že i Škodovka tohle auto bere jako fleetové/taxi, takže to že to neutáhne karavan asi nikdo při vývoji auta nějak neřešil.....
Při nástupu druhé fáze koronaviru jsme jeli pro stavební hmoty, bylo toho přesně 500 kg, k tomu 90 kg spolujezdec. Občas se prostě vyšší nosnost hodí, hlavně na venkově ...
Ale souhlas s tím, že tahle verze Oktávky je mířena čistě na referentský fleet a taxíky, kde tahle různá omezení moc nevadí.
asi takto - ať už 1.5TGI nebo 2.0TDI, oboje jsou to pokročilé motorizace, které se dají označit za eko-friendly.... ;-)
TDI vede v tomto:
1) dojezd a snadnost tankování
2) trakce
3) víceprvek vzadu
4) větší kufr
5) vyšší užitečné zatížení
6) příjemnější jízda řekněme od 140kmh nahoru
TGI zas tady:
1) kultura chodu (CNG auta jsou brutálně tiché, Octa CNG je tišší než Superb iV se zaplým fosilem)
2) kilometrové náklady na palivo
3) rychleji se ohřeje, tzn. podstatně nižší spotřeba na kratší vzdálenosti
4) extrémně nízké emise všech možnýcn NOx atd
5) CNG netrpí na karbonování motoru, ani na přicpávání filtru pevných částic při dlouhodobé jízdě po městě (žádný nemá)
6) levnější pořizovačka, levnější pojištění
Prostě každé má svoje, jsou to odlišné auta, ale obě dost vymakané..... CNG je ideální do služebáku co jezdí po ČR.... TDi je klasika univerzální voják, který zvládne vše, jen to město mu tak nesluší.....
.... jasný, to je tak zjevné že mi to uniklo :-) pak bude pro TDi taky hrát zůstatková cena.... diesel s 200tkm je furt dobře prodejný, nevím jak CNG.... ačkoliv teda jak jsem psal výše, mě to CNG funguje naprosto spolehlivě.... jedna Octa už má 220 a je furt jak nová.....
.... hele tak to jsem nestudoval ale beru že to patří k dobrým mravům.... Pokud ne, je to teda už fakt na pováženou..... to si můžu koupit Fiat Tipo který aspoň klimu ovládá přes tlačítka a funguje to.... 8-s
Hele tak to je dalsi fail jak krava.... na stare CNG octe fungoval viceprvek vzadu excelentne.... predek sice slaba trakce, ale zadek dokonale kopiroval teren, ticha, pohodlna a klidne i rychla jizda na horsi silnici nebyla problem.... 2.0tdi ma potencial s Octou jezky mavat a fakt nehodla trpet horsi podvozek za ty prachy.... To po*srane Tipo jede taky slusne, 1.6jtd pry jede mnohem lip mez papirovych 120 koni. Tak za co mam priplatit 200 tisic? Za hezci plasty a dementni imfotaimnt? Fakt ne...