Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 163 kW e-CVT AWD Executive – Hodně dobrý univerzál
148 komentářů
Vlada Sirotek
Toyota určitě vypadá zajímavě a má dlouholetou zkušenost v oblasti hybridů, ale nevím jestli bych raději nezvolil Hondu CR-V také v hybridu, která je o cca 100 tis levnější a s větší výbavou. Ano Honda má o něco nižší výkon a nemůže mít v hybridu dojezdovou rezervu, ale stojí Toyota za příplatek min. 100 tis. kč ?
Kusok draha rezerva to je fakt ;-) ... hybridna honda ma voci ravke slabsiu dynamiku este no ....
Já jsem mezi těmito dvěma vybíral, cenovou nabídku jsem měl víceméně stejnou (Toyota možná o 30 tisíc dražší nebo tak nějak), bral jsem to jako auto pro manželku a rodinný dostavník. Vybral jsem nakonec Hondu, i když i Toyota je fajn. Honda má vzadu víc místa a líp se leze na zadní sedačky, sympatičtější mi byl i interiér. Pohon u Hondy pro mě je taky příjemnější, je to velká pohoda a klid a ticho, i když Toyota taky není špatná.
Dynamicky jsou si ta auta daleko blíž, než by papírové údaje naznačovaly, je to asi dáno především tím, že Hondu pohání výlučně elektromotor, benzín funguje jen jako generátor (připojí se ke kolům jen výjimečně, když jedu ustálenou rychlostí nad cca 70 km/h, v případě přidání plynu se opět okamžitě odpojuje, jde do otáček a dodává šťávu elektromotoru), takže má lepší průběh točivého momentu. Ve vyšších rychlostech pod plným plynem je ale Toyota o něco rychlejší.
U obou mě hodně příjemně překvapilo místo v kabině vepředu i vzadu. Délka 4,6 metru zas není tolik, ale měnil jsem ji za Superb II a určitě jsem si nepohoršil, Honda je uvnitř mnohem širší než Superb a dokonce ani podélné místo na zadních sedadlech, tradiční dominanta Superbu, není v Hodně znatelně menší, je prostě uvnitř obrovská. Menší je samozřejmě kufr, ale imho stále naprosto dostačující, rozhodně třeba Kuga má kufr daleko menší.
Ještě co se týče infotainmentu, tak ten je v Hodně asi ještě horší, než v Toyotě, ale podporuje Android Auto, takže to není potřeba řešit.
Dynamicky jsou si ta auta daleko blíž, než by papírové údaje naznačovaly, je to asi dáno především tím, že Hondu pohání výlučně elektromotor, benzín funguje jen jako generátor (připojí se ke kolům jen výjimečně, když jedu ustálenou rychlostí nad cca 70 km/h, v případě přidání plynu se opět okamžitě odpojuje, jde do otáček a dodává šťávu elektromotoru), takže má lepší průběh točivého momentu. Ve vyšších rychlostech pod plným plynem je ale Toyota o něco rychlejší.
U obou mě hodně příjemně překvapilo místo v kabině vepředu i vzadu. Délka 4,6 metru zas není tolik, ale měnil jsem ji za Superb II a určitě jsem si nepohoršil, Honda je uvnitř mnohem širší než Superb a dokonce ani podélné místo na zadních sedadlech, tradiční dominanta Superbu, není v Hodně znatelně menší, je prostě uvnitř obrovská. Menší je samozřejmě kufr, ale imho stále naprosto dostačující, rozhodně třeba Kuga má kufr daleko menší.
Ještě co se týče infotainmentu, tak ten je v Hodně asi ještě horší, než v Toyotě, ale podporuje Android Auto, takže to není potřeba řešit.
h.onzyk
... od října, hybrid, předokolku, naši si ji pořídili na takovéto domácí (víkendové) ježdění po výletech, dálnici to auto vidělo možná na kamionu cestou z fabriky, jinak při provozu po silnicích převážně II. třídy to umí jezdit lehce nad 5 litrů (jo na klobouka), já krátce po uvedení na trh vracel AWD předváděčku se se spotřebou 6,5. Co se týče prostoru, dojmů, jízdních vlastností, víceméně souhlasím s autorem, je to prostorné, pohodlné, moc to nežere a na zábavu za volantem si člověk koupí jiný auto. Grafika infotainemntu mě nijak nepohoršuje, co by mě štvalo při každodenním používání jsou el. ovládané dveře do kufru, je to strašně pomalý, člověk buď stojí jak trubka za autem než se to otevře, nebo se kroutí pod otevírajícím se víkem, na Focusu nic takovýho nemám a vůbec mi to nechybí. Zrovna tenhle prvek výbavy považuju za naprosto zbytečný.
P.S. ta zelená je super, pro tohle auto si ji řadím na 3 místo za tmavě modrou a tmavě červenou
P.S. ta zelená je super, pro tohle auto si ji řadím na 3 místo za tmavě modrou a tmavě červenou
Awd by melo jezdit za podobne spotřeby jako fwd, tim ze to je elektrické awd.
S novou ravkou se bezne pohybuju mezi 5 a 6 litry. Tech 7.5 v Praze nechápu, tam s Ravkou jezdim beznebpod 5( v zimě ne ). Dalnice je jasná, tam je potřeba počítat kolem 9 cca. Rozhodne v porovnanis minulou ravkou je spotřeba cca 1 litr dolů. Minula nam jezdi kolem 6.5
S novou ravkou se bezne pohybuju mezi 5 a 6 litry. Tech 7.5 v Praze nechápu, tam s Ravkou jezdim beznebpod 5( v zimě ne ). Dalnice je jasná, tam je potřeba počítat kolem 9 cca. Rozhodne v porovnanis minulou ravkou je spotřeba cca 1 litr dolů. Minula nam jezdi kolem 6.5
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
S tim souhlasim, ze na dalnicni dlouhé přesuny je nafta úspornější. Pak se sjede z dalnice a karty se obrací
Tak snad ani ty by sis nekupoval hybrid na dálniční cestování... A nebo?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To víme co by sis koupil. A z jakého důvodu si to vlastně nekoupiš?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ja s naftou nemam tolik problem neboj. A za jak dlouho si ji koupíš?
Nejen za včera :-[]
Hubana si nech pro toho Brežněva. :-!
Nejen za včera :-[]
Hubana si nech pro toho Brežněva. :-!
s tempomatem na 140 jezdím dálnici okolo 7-7,2
ale samozřejmě když člověk prasí, tak to jde výš
ale samozřejmě když člověk prasí, tak to jde výš
Víš že JEN JAKO = je to VĚTŠÍ spotřeba ropy
Plus ji MUSÍŠ proti benzínu dotovat cenu = DRAZE vykoupený POCIT = co myslíš?
Plus ji MUSÍŠ proti benzínu dotovat cenu = DRAZE vykoupený POCIT = co myslíš?
No těch 6,5 bylo u syrového předváděcího auta, vybavuju si, že jsem to vracel s menší spotřebou, než si to půjčoval. Když uvážím, že s naftovým hatcbackem C segmentu mám dlouhodobou spotřebu 5,1 tak i těch 6,5 je na SUV slušná hodnota.
Dokud to nevytahnes na dalnici, tak to ma dobrou spotřebu.
Potkáva tuhle Ravku na dálnici v shodné barvě :-) u S.Jičína a vic jak 110 nikdy nejede......
Proč jste vybrali Toyotu a ne třeba Hondu ? Bo tojka= Hyb..
Proč jste vybrali Toyotu a ne třeba Hondu ? Bo tojka= Hyb..
A to je argument o 100 tis. Kč dražší ???
2 hlavní důvody. S Toyotou mame jen ty nejlepší zkusenosti (za posledních pár let vic nez 10 aut ) a spolehlivost u všech na jedničku. Talze neni nutno měnit. Dále Honda nenabídne alternativu napr. ke Camry nebo Corolle TS.
A ten druhý, cena u Toyoty je dosti rozdílná, tim ze od nich mame uz poměrně dost aut. Tam Honda tolik nenabídne slevu, kdyz clovek bere první auto. Ale rozhodne CRV chci někdy na par dni zkusit. Stejne tak Jazz.
A ten druhý, cena u Toyoty je dosti rozdílná, tim ze od nich mame uz poměrně dost aut. Tam Honda tolik nenabídne slevu, kdyz clovek bere první auto. Ale rozhodne CRV chci někdy na par dni zkusit. Stejne tak Jazz.
Za mě důležitý nedostatek Hondy hybrid je využití tažného. Rav4 má cca 1600 kg a CR-V do 750kg.
Docela zásadní problém pro velké SUV.
Docela zásadní problém pro velké SUV.
Šimpanz
spíše by mu slušelo všehoschopný podvozek
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
No to me taky zarazilo. Zrovna podvozek u ravky moc v oblibě nemám. Je opravdu spis měkčí a moc toho nepodrží. A zároveň na větších nerovnostech se občas ozve rána od naprav.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tka hroznej kostitřas jako superb to neni
Jedničkovej Super hlavně trpěl příšerně se kroutící kastlí. Pak Škodovka potichu zavedla tyčové výztuhy prahů a už to bylo lepší...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No ta minula generace by si moc s dvojkovym superbem nezadala... Ale pořád sou tu i jiná a horší auta... Asx.. Ehm..
ale stale je to o 1 km lepsie, ako novy Leon (a asi aj Octavia)
Jo? Na km77 má Leon 75 a RAV4 71... což teda ani jedno není nic moc
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Ja neviem, ja vidim na Leone 70 km/h https://www.youtube.com/watch?…
a Golf dal dokonca 69 km/h
Ale ked vidim Toyotu, nemaju si co vycitat :-)
a Golf dal dokonca 69 km/h
Ale ked vidim Toyotu, nemaju si co vycitat :-)
Tak pod prvním odkazem je v textu že auto už má vydanou aktualizaci ESP.... a druhý test je pro PHEV bečku.... takže nemyslím že to je úplně fér příspěvek....
RAV4-hybrid s novsim nastavenim ESP dosiahol lepsie vysledky. Ale ta aktualizacia ESP bola pripravena len pre potrebu losieho testu. Kedy bude dotupna aj v seriovo vyrabanych autach, to sa od Toyoty nedozvedeli. Mozeme len dufat, ze ta novsia verzia tam uz je.
Okrem toho u auta s takto riesenym pohonom 4x4 mi skor dava zmysel plug-in hybrid. Zadna naprava je pohanana len elektromotorom, a ta malicka 1.6kWh bateria v klasickom hybride to dlho nevydrzi (za predpokladu ze je vobec nabita). Mozno dva-tri kilometre. Potom uz bude bateria prazdna, a zvysok kopca pojdem s 2-kolkou.
Okrem toho u auta s takto riesenym pohonom 4x4 mi skor dava zmysel plug-in hybrid. Zadna naprava je pohanana len elektromotorom, a ta malicka 1.6kWh bateria v klasickom hybride to dlho nevydrzi (za predpokladu ze je vobec nabita). Mozno dva-tri kilometre. Potom uz bude bateria prazdna, a zvysok kopca pojdem s 2-kolkou.
Baterka se nikdy nedostane na prazdno a vzdy tam bude energie na pohon motoru. To je jen další mýtus, co koluje internetem. Kdyz by dochazela energie, spalovak ji zacne vyrábět.
Vpredu je generator. Baterka je tam len ako buffer. Takze ak treba, tak zadny motor moze bezat aj s vybitou baterkou, ale nedosiahnes plny vykon sustavy.
3_diamanty
Ta zelena urban jej moc sekne... v kombinacii s peknymi elektronmi je ravka takto aj celkom na pohlad atraktivna... paci sa mi aj ten displej ako je rieseny a ze je to ovladane aj koleckami... v tomto trende uz dnes idu aj novy juke ci faceliftovany eclipse... uvidime kedy sa to naucia aj v niektorych europskych kuskoch ... inak tato ravka nema chybu... ale samozrejme aj ta cena je razom uz inde.. popravde za 1.2 mega by som uz radsej santa fe... teda nehybridne a o pol cislo/cislo vacsie suvecko aj napriek tomu ze tato ravka si tu cenu urcite obhaji...
sebevražedná barva Betonu! s černou střechou a i koly jeto hezké. Jinak je to škaredé jak Brizolit :D
Tady se neshodnem, černé střeše ani kolům jsem na chuť nepřišel, nejen u Ravky :-)
Ja měl víc aut ala bicolor střecha kola zrcátka Bíla, Černá , Oranžová A tím že se každému libí něco jiného tak je svět Barevný :-) černá je v kurzu :yes:
Já černý auta nikdy moc nemusel a bílý taky ne, sám jsem měl stříbrný a teď tmavě modrý. A moc se mi líbí ta oranžová co se dá objednat na C-HR a Lexus UX, ale na Ravce už by to byla asi dost divočina :D
3_diamanty
Cervena ide s ciernou strechou... suhlas s Mikesusom... vid aj yaris... uz ale cierne auto s cervenou strechou by som moc nechcel... na suveckach mi ale tieto spenatove a maskacove farby pasuju... a aj tato urban zelena nema chybu.... :yes:
Mr.Murphy
.... to se musí nechat.... na proporce a váhu auta, klobouk dolů....
.... na plakát nad postel si to asi nikdo z nás nedá, ale je dost lidí, kterým takové auto bude hodně vyhovovat.... a ve městech to zasviní vzduch asi o dost míň než obligátní dvoulitrová nafta.... na pravidelné dlouhé štreky si to snad nikdo soudný nekoupí....
.... na plakát nad postel si to asi nikdo z nás nedá, ale je dost lidí, kterým takové auto bude hodně vyhovovat.... a ve městech to zasviní vzduch asi o dost míň než obligátní dvoulitrová nafta.... na pravidelné dlouhé štreky si to snad nikdo soudný nekoupí....
kde je maximalka lehce přes kilo povolená proč ne :yes: a tech zemí v EU přibývá!!! švýcarsko norsko švedsko lichinštejnsko ...Gb...
.... ano, tam kde se auta plazí tak nemá cenu o ničem jiném než hybridu uvažovat.... u dieselu bys ani nezařadil šestku....
Diesely město neswiní, swým DPF čistí vzduch on mikročástic, které generují benzíny a elektro.
Zamrzl jsi před 10 lety.
Zamrzl jsi před 10 lety.
A přidávají NOx a BaP. A cisti od mikrocastic jen v případě smogove situace, jinak přidává taky.
.... tak filtr pevných částic mají už dnes i všechny benzíny ne? a jaké mikročástice generují EV auta?
Toyotí motory nepotřebují BPF, ale to neznamená že nevypouští částice. Sice méně, ale vypouští a diesely a ostatní benzíny s BPF je musí zachytávat.
No neviem, neviem...
Moje Sorento III váži 1940kg prázdne, spotreba 0-19.000km 6,8l, pneu 235/60/18 /malý podiel diaľníc asi 5%/. Preto nevidím dôvod kupovať "zložité auto".
Ale celá naša rodina váži 170kg. :-) Kvôli chýbajúcemu D motoru som Toyotu vynechal.
Inak testované auto je pekné.
Moje Sorento III váži 1940kg prázdne, spotreba 0-19.000km 6,8l, pneu 235/60/18 /malý podiel diaľníc asi 5%/. Preto nevidím dôvod kupovať "zložité auto".
Ale celá naša rodina váži 170kg. :-) Kvôli chýbajúcemu D motoru som Toyotu vynechal.
Inak testované auto je pekné.
Hmm, ono je otázka co je složitější? Diesel s turbem, přímým vstřikováním, filtrem pevných částic a automatickou převodovkou nebo hybrid s atmo benzínem a planetovou převodovkou, která mechanicky neřadí?
Oproti tvému autu ma navic jen elektromotor, který je velice spolehlivý. Naopak nemá turbo, spojku, alternátor, inteligentní dobíjení baterie, SCR. Asi tak k té slozitosti.
V te kombinaci co mas ty by jezdil tak pod 6 litrů odhaduju, takze zase taková vyhra ten diesel neni, kdyz nejezdiš dalnice nebo netahas přívěsy.
V te kombinaci co mas ty by jezdil tak pod 6 litrů odhaduju, takze zase taková vyhra ten diesel neni, kdyz nejezdiš dalnice nebo netahas přívěsy.
Onedlho bude príves, dcéra jazdí na koni. Manuál v Kii S môže ťahať 2500, automat 200.
A el.motorov je tam viac. Ale to je jedno, pekný večer.
Pro připomenutí - hybrid ve verzi s pohonem všech kol pohání pohonná soustava, jejímž základem je 2,5litrový zážehový čtyřválec (s přímým i nepřímým vstřikováním, proměnným časováním ventilů a pracující v Atkinsonově cyklu), o výkonu 130 kW, který doplňují dva elektromotory. Jeden má výkon 88 kW, druhý, starající se o roztáčení zadních kol, pak 40 kW. Maximální výkon hybridního ústrojí činí 163 kW, tedy o tři více než v případě předokolky.
A el.motorov je tam viac. Ale to je jedno, pekný večer.
Pro připomenutí - hybrid ve verzi s pohonem všech kol pohání pohonná soustava, jejímž základem je 2,5litrový zážehový čtyřválec (s přímým i nepřímým vstřikováním, proměnným časováním ventilů a pracující v Atkinsonově cyklu), o výkonu 130 kW, který doplňují dva elektromotory. Jeden má výkon 88 kW, druhý, starající se o roztáčení zadních kol, pak 40 kW. Maximální výkon hybridního ústrojí činí 163 kW, tedy o tři více než v případě předokolky.
Diesel ničím nenahradíš!
A přitom ho stačí miliardami dotovat = a hned jediesel v osobáku konkurenceschopný
Blbý sou ty milionYYY barelů ropy DENNĚ NAVÍC = na POCIT že jedeš za míň (paliva i peněz)
Dost BLBÝ JE že v reálu jedeš naopak za VÍC ropy a VÍC peněz = to ti nevadí?
Blbý sou ty milionYYY barelů ropy DENNĚ NAVÍC = na POCIT že jedeš za míň (paliva i peněz)
Dost BLBÝ JE že v reálu jedeš naopak za VÍC ropy a VÍC peněz = to ti nevadí?
Pokud říkáš že tam není alternátor, čím se vyrábí energie pro zadní elektromotor a nabíjení baterie ?
Jednim ze dvou elektromotoru hybridniho systemu. Konkretne tim, oznacovanym MG1
Takže tam alternátor je
Ano, v tom smyslu, ze kazdy elektromotor s permanentnimi magnety vyrabi elektriku, pokud jim mechanicky otacis. Dedikovany alternator tam neni, ten MG1 je soucasti systemu a *jedna* z jeho funkci je vyrabet elektrinu, pokud to system potrebuje. Ale ma jich vic.
Jo, já reagoval na původní názor že tam alternátor není. Je tam, akorát je trochu jiný a víceúčelový
Je to otazka interpretace. Na seznamu soucastek pouzitych k vyrobe vozu alternator nenajdes.Stejne tak bys (s trochou nadsazky) mohl tvrdit, ze soucasti spalovaciho motoru je brzda, protoze kdyz zaradis rychlost a pustis plyn, tak to brzdi ;-)
Alternátor tam není. Jsou tam motorgenerátory MG1 a MG2.Oba umějí generovat elektrickou energii z kinetické energie. Ale nejsou to alternátory, jednou provždy, nejsou. Můžeš se hádat do nekonečna, jako o tom druhém zákonu termodynamiky.
Jak psal Jirka. Součástka alternátor tam není. Jeho funkci přebírá motorgenerátor, oznacovan MG1 v hybridní soustavě. To jsi mi pripomnel, ze hybrid nema ani startér. K tomu slouží taktéž MG1 a taky ridi otáčky planetovky.
Takze ne. Alternator nemá.
Takze ne. Alternator nemá.
Verny_2013
motor spolehlivý, vychytaný a mimo dálnici i úsporný. Ale krásy Ravka moc nepobrala. Divný předek, nesourodý profil, malá kola v obrovských podbězích, krátký rozvor, těžkopádný zadek. Omlouvám se všem majitelům a příznivcům a designově prostě divné.
Je to nudny a osklivy jak noc.
I auta od VW jsou proti tomu designove doslova ulet :-)
Ale na druhou stranu reseni existuje, RAV je totiz oskliva, ale zato je na oplatku draha.
Takze popojdes vedle k Lexusu a je po problemu.
I auta od VW jsou proti tomu designove doslova ulet :-)
Ale na druhou stranu reseni existuje, RAV je totiz oskliva, ale zato je na oplatku draha.
Takze popojdes vedle k Lexusu a je po problemu.
Akurát s tým rozdielom, že LEXUS NX 300h, ktorý je teraz v predaji, a je veľkostne zodpovedajúci RAV4, má hybridný systém staršej generácie, ako súčasná RAV4. A to je dosť podstatný rozdiel.
V čem PODSTATNÝ?
V celkovom zladení hybridného systému ako celku. Mám NX a v porovnaní s ostatnými hybridnými modelmi Lexusov, na ktorých som jazdil - UX, ES, ale aj RX práve v NX funguje podľa mňa najhoršie. Hovorím o tom, že aj pri jemnejšom stlačení plynu ide spalovací motor zbytočne do vysokých otáčok a nevyužíva pohon na batériu v takej miere ako by mohol. Mám na NX odjazdených cez 100000 km, takže som sa už naučil jazdiť tak, aby som hybridný systém využíval čo najefektívnejšie. ES používa tú istú generáciu hybridného pohonu ako nová RAV4 a ten rozdiel medzi starším systémom v NX a novším v ES je markantný, najmä z pohľadu zladenia celého systému.
Arese
...na který se se zájmem podívá i Evropan, což u Japonce opravdu není obvyklé. Ovšem absence silného a úsporného turbodieselu (který dnes lze nabídnout i se skvěle zvládnutými emisemi dusíku a pevných částic) v Evropě určitě zásadním způsobem redukuje jeho prodejnost. Na dálnici se totiž hybridní ústrojí změní jen v nechtěné závaží, nemluvě o nemožnosti auto alternativně nabízet i s manuální převodovkou.
Možná má styl, ale mně se nelíbí. Chybí mu správný motor, manuální převodovka a ruční brzda. Takže je to jen další vehikl pro z*y.
žlababa
Proboha co jste s tím autem dělali? Mám ho 1,5 roku, nejsem žádný "eko-derby" jezdec, a po Praze to zvládám do 6 litrů.
Městské spotřeby u testovaných aut nechápu nikdy. Mám vždycky pocit, že s tím musí na každých světlech závodit, nebo za každou cenu zkoušet jezdit extrémně neúsporně...
Nebo jezdí ve městech, kde je provoz... Teď neřešme hybrid, ale klasický spalovak, ať už nafta, či benzín, tak takova Praha prostě s jejím provozem a tunou semaforu dost zkresli spotřebu, jako když někdo pak jezdí někde na malomeste vv horní dolní.
Taky jezdím ve městech, kde je provoz, ale na tahle pseudočísla se nedostanu ani náhodou... Jo, dostanu, pokud budu brát v úvahu jen jízdu Prahou od Andělu na Zličín nebo něco takového.
To je vylhané. :no: Možná tak tunelem z kopce...
Ano. Jet s tak strasnou spotrebou s hybridem ve meste je dost vyjimecne. Tezko rict, jak se to redakci povedlo. Mozna studene auto v zime? Zapnute topeni u vymrzleho auta zhorsi spotrebu vsude.
Když budu chtít, tak s Priusem pojedu i v létě za 8, Natož v zimě. Vždyť je to jen o tom, že řidič buď chce a umí využít možnosti HSD, nebo nechce/neumí. Víme dobře, co dokáže s průměrnou spotřebou udělat třeba rozehřívání kabiny a oken pred výjezdem od paneláku. Proto (nejenom proto) v zimě jezdím Peugeotem. Tam mě to tak nebolí, protože spotřebu poznám až u benzínky. V Priusu to je šílený pohled na to dvoumístné číslo.
Za 8? To dlouhodobě nejde = na krátkém úseku jde průměr 10 (jel sem se studeným motorem do Billy zpro 1 věc a hned zpátky rychlostí "co to šlo") chvilkově jde dokonce 15 ale dlouhodobý průměr (když jedeš jak prase) maximálně tak 6
EDIT na Spritmonitoru má největší střelec 5,79
EDIT na Spritmonitoru má největší střelec 5,79
Jde, klidně. Nechávám si v zimě ohřát interiér a skla než vyjedu. To letí při tom stání na místě strašně nahoru. Ano, za jízdy to fakt dlouhodobě nejde. Jen krátkodbě, jak píšeš. Jinak největší číslo okamžité spotřeby, které se mi za mezních podmínek podařilo uvidět, je 33 litrů na 100km.
Jak je to vůbec u hybridu? Musím startovat motor, když si chci nechat vytopit auto a rozmrazit nebo to dokáže realizovat baterka určená jinak pro pohon?
HEV startuje motor, PHEV umi topit z baterky (tepelne cerpadlo)
Abych jel s hybridem za 6 se nemusím vůbec nijak snažit, stačí s tím jet jako s každým jiným autem. Pokud svůj jízdní styl budu hybridu přizpůsobovat, nebude problém se dostat někam na 5,2
Ano, parkuju v garáži jak doma, tak v práci, takže nějaké rozmražování auta ve statistice nemám.
P.S.: a pokud jde o předřečníka s "tunelem z kopce", tak to je za nula - Blanku od Vypichu do Holešovic dávám celou jen na baterky.
Ano, parkuju v garáži jak doma, tak v práci, takže nějaké rozmražování auta ve statistice nemám.
P.S.: a pokud jde o předřečníka s "tunelem z kopce", tak to je za nula - Blanku od Vypichu do Holešovic dávám celou jen na baterky.
Jj. Blanka je super. Občas nadavam, ze mam malou baterku. Tech 5.2 s novou ravkou v kombinaci je naprosto v pohodě. Se starou to takové terno neni, ta je o cca litr výš.
Zalezi jak jedeš dlouhý úsek. Kdyz si vezmu, ze bych nechal auto 15 minut rozehrivat a pak ujel 200m, tak budu taky na spotřebě treba i 99l/100km. Ale jakmile jedu trochu dál, tak nad 8 to nejde, pokud hned nevlitnu na dalnici.
lmizerakful
SUV medium size s Awd a spotrebou do 8l na dialnici...pohoda, ake ine porovnatelne SUV ma lepsiu spotrebu na dialnici?2.0 tdi evo...to iste :-)
Beefcake
Riadenie nic moc, ale koho by to u auta za 1m zaujimalo, ze ? Hlavne, ze je farba ok.
Ma to kardan ? Nema. Informacie o awd ziadne.
Cista elektrika vzadu nie je ziadna vyhra.
A hned prva veta musi byt, ze nie je dechtomet. Fakt najdolezitejsia informacia.
Ma to kardan ? Nema. Informacie o awd ziadne.
Cista elektrika vzadu nie je ziadna vyhra.
A hned prva veta musi byt, ze nie je dechtomet. Fakt najdolezitejsia informacia.
Barry Lyndon
Tady v Evropě působí za danou (ne právě nízkou) cenu poněkud neotesaně, má některé absurdní výbavové nedostatky a kvalitou jízdy zaostává za evropským mainstreamem (v Tiguanu 2.0 TSI se prostě sedí i jede líp). U RAV4 vázne hlavně celkové odhlučnění, velikost sedadel (kde navíc to spolujezdce není v žádném výbavovém stupni výškově nastavitelné) a celkové pojetí interieru (značně neútulný, levné stříbrné plasty). Hybrid je naladěný na co nejnižší spotřebu, na úkor jízdní pohody.
Uvidíme, jak se s realitou popere ten nový plug-in hybrid (zatím ho na českém trhu zabíjí cenovka na úrovni prémie).
Jinak tady ta "khaki" barva fakt "dobře ladí" s těmi chromovanými klikami dveří (což je samo o sobě asijská zdrůdnost napříč výrobci a kategoriemi).
Uvidíme, jak se s realitou popere ten nový plug-in hybrid (zatím ho na českém trhu zabíjí cenovka na úrovni prémie).
Jinak tady ta "khaki" barva fakt "dobře ladí" s těmi chromovanými klikami dveří (což je samo o sobě asijská zdrůdnost napříč výrobci a kategoriemi).
Minuly MY ještě mel nasta itelnou sedačku i manuální (ne v zakladu ). U aktuálního si nejsem jist, a obávám se, ze musi byt elektricka, aby byla vyskove stavitelná.
Chromované kliky to nemá. Jsou v barvě. To takhle jen hází odlesky ta zelenkavá barva.
Chromované kliky to nemá. Jsou v barvě. To takhle jen hází odlesky ta zelenkavá barva.
Už se dávno prodává = u nás od prosince objednává
Už to udržíš v mozku? Už si viděl ten dokument? Jak tam majitel 30 ti doktorátů vysvětluje = že vyspělý svět to vidí jako Hendly a já = a ne jako ty?
Když tak prosazuješ končící (extrémně NEefektivni generaci jádra: KOLIK procent silne radioaktivního paliva NEzpracuje = zůstane systém ho nezpracuje? Musíme ho (tisíc let) skladovat
a) asi 10%
b) asi 50%
c) asi 95%
Takže ty si jízdním stylem vlastně IDEÁL pro hybridy
Moc nerozumím tomu auto na svezení = už si zkusil hybridní ekvivalent Supu 1.8 118kW tu Camry 2.5 160 kW? Nebo PHEV Pažout 508 myslím 165 kW = obě auta by měla zajistit výrazně lepší svezení bejt lepší snad ve všem
Auto na svezení? Rozhodně jsem nemyslel hybridní mrdku s variátorem. Myslel jsem něco jako Mazda Miata, BMW 330i - v manuálu, Golf GTI (tam bych kousnul i DSG), Subaru Impreza nebo něco na ten způsob, v čem se prostě svezeš. Hybrid a auto na svezení jsou dva protipóly.
Kterej hybrid ma variator? O žádném nevím. Tvrdili to o ravce nebo mondeu, ale tam jsme zjistili že taktéž variator neni.
Ja aktualne potrebuju rodinny auto, takze moje zavodnicky choutky musi jit bohuzel stranou. Leda bych si koupil druhy auto, ale jak pisu vys. Nechce se mi zivit 2.
Jinak RAVka jako taková... líbí se mi čumák, ten vypadá moderně a celkem elegantně. Moc nemusím ty plastové lemy kolem kol. Ale jako celek ok, každopádně lepší než CRV.
A pohon mi vůbec přijde ok, benzín se slušnou dynamikou i spotřebou... byť teda ta dynamika asi nebude žádná akustická nirvána :-)... ale zejména pro ty, co používají SUV ve městě určitě zajímavá varianta.