V Toyotě si myslí, že vznětové motory v osobních autech už mají to nejlepší za sebou. Většinu modelů japonské automobilky si tak s dieselem nekoupíte. Včetně SUV RAV4.
Tobě nemá cenu NIC vysvětlovat = ani tohle si po x vysvětlení NEPAMATUJEŠ
Už se dávno prodává = u nás od prosince objednává
Už to udržíš v mozku? Už si viděl ten dokument? Jak tam majitel 30 ti doktorátů vysvětluje = že vyspělý svět to vidí jako Hendly a já = a ne jako ty?
Když tak prosazuješ končící (extrémně NEefektivni generaci jádra: KOLIK procent silne radioaktivního paliva NEzpracuje = zůstane systém ho nezpracuje? Musíme ho (tisíc let) skladovat
Tak to se těším na recenzi na ACZ. To by mohla během pár měsíců být. To bude možná první auto, o kterým si tady přečtu, že jezdí za 1,5 litru na 100. To se bude recenzent jistě rozplývat nad takovým zázrakem techniky. Jinak ta barva na recenzovaném kusu odstín "Wehrmacht grau" není zase tak špatná. :yes:
Protože ozzman jezdi brzda/plyn. Tedy prakticky nevyuziva rekuperaci. Ale to není výtka. Kdo neni zvyklý na rekuperaci, brzdi pozde na doraz a vyhazuje energii jako u běžného auta.
Tak to je kluk ještě nevyježděnej. :D Tenhle styl jízdy mě nikdy netáhnul. Já se snažím jezdit plynule a když už dupu na plyn, tak jen když si sem jistej, že nebudu muset za pár set metrů zase prudce brzdit.
Jemu je lehce přes 30. Mě 40. Dalo by se to říct, ale trochu rozdíl tam je. Nevím možná nějakej ale s pořádným motorem. Klidně bych PHEV nebo i EV užil na obyčejný dojíždění do práce a motání po městě. Chybělo by mi pak ale auto na svezení a musel bych si koupit něco normálního s motorem k tomu hybridu. A nechce se mi fakt živit pro sebe 2 auta. V zásadě mi Superb aktuálně celkem vyhovuje. Ještě s ním 1-2 roky pojezdím a uvidím potom co bude na trhu. Zatím auto neřeším. Pro rodinu ideální i to má výkon když potřebuju, tak co budu vymejšlet.
Já lidem o 7-8 let mladším neříkám kluku ale budiž
Moc nerozumím tomu auto na svezení = už si zkusil hybridní ekvivalent Supu 1.8 118kW tu Camry 2.5 160 kW? Nebo PHEV Pažout 508 myslím 165 kW = obě auta by měla zajistit výrazně lepší svezení bejt lepší snad ve všem
Auto na svezení? Rozhodně jsem nemyslel hybridní mrdku s variátorem. Myslel jsem něco jako Mazda Miata, BMW 330i - v manuálu, Golf GTI (tam bych kousnul i DSG), Subaru Impreza nebo něco na ten způsob, v čem se prostě svezeš. Hybrid a auto na svezení jsou dva protipóly.
Ja myslim, ze spis narážel na to, ze ted ti stačí na svezení superb. To moc na svezení taky není.
Kterej hybrid ma variator? O žádném nevím. Tvrdili to o ravce nebo mondeu, ale tam jsme zjistili že taktéž variator neni.
Nestaci mi superb. Jizda s nim je otrava, ale aspon ma manual a jede kdyz se na nej dupne. Variatorem myslim samozrejme cvt.
Ja aktualne potrebuju rodinny auto, takze moje zavodnicky choutky musi jit bohuzel stranou. Leda bych si koupil druhy auto, ale jak pisu vys. Nechce se mi zivit 2.
Ideální mamacar kolem velkých měst. Žere to prd, je to prostorný, neřeší nic, jen občas tankujes. Mně se líbí, narostla, zcivilnela ( ta předchozí generace je jedno z nejhorších suv co jsem jezdil), líbí se mi interiér, má dobře stavěny kufr, do kterého se i něco vejde, ale na plnohodnotné užívání na delsi trasy ji ten diesel chybí. Hybrid jede, ne že ne, ale na tahání přívěsů, či dálnicni přesuny to není ideál a přitom to není malé auto..
Vídám dost těch červených a ta se mi líbí víc. Tohle je taková military verze... za mě spíš ne.
Jinak RAVka jako taková... líbí se mi čumák, ten vypadá moderně a celkem elegantně. Moc nemusím ty plastové lemy kolem kol. Ale jako celek ok, každopádně lepší než CRV.
Hm, mně to přijde extrémně nevydařené, taková hromada zprohýbaného plechu na kolečkách, bohužel, aktuální asijský design. Vnitřek je lepší, protože úplně bez designu, tzn. díky tomu nic, co by mučilo oko. V kombinaci s tím pohonem je to z mého pohledu auto pro masochisty, ale proti gustu...
Proč pohon vadí? Podle mě plní účel naprosto nadstandardně, nedovedu si představit, že bych místo toho koupil třeba diesel, leda bych to měl na velké nájezdy po dálnici.
V rámci SUV... mě to neuráží, až na ty lemy kol. Holt je to krabice...
A pohon mi vůbec přijde ok, benzín se slušnou dynamikou i spotřebou... byť teda ta dynamika asi nebude žádná akustická nirvána :-)... ale zejména pro ty, co používají SUV ve městě určitě zajímavá varianta.
Ked pozeram zrovnavacky v USA a inde, tak RAV4 byva z tych beznych SUV ako CRV, Rouge a pripadne CX5 najlepsia. Aj co do jazdnych vlastnosti aj dynamiky... nemyslim tym len Hybrid, v USA su beznejsie 2.5i 4valce s 180-205k. RAVka ma k tomu 4valcu s 205k bez bateriek dokonca 8stupnovy menicovy automat, ziadne CVT.
Toyota určitě vypadá zajímavě a má dlouholetou zkušenost v oblasti hybridů, ale nevím jestli bych raději nezvolil Hondu CR-V také v hybridu, která je o cca 100 tis levnější a s větší výbavou. Ano Honda má o něco nižší výkon a nemůže mít v hybridu dojezdovou rezervu, ale stojí Toyota za příplatek min. 100 tis. kč ?
Já jsem mezi těmito dvěma vybíral, cenovou nabídku jsem měl víceméně stejnou (Toyota možná o 30 tisíc dražší nebo tak nějak), bral jsem to jako auto pro manželku a rodinný dostavník. Vybral jsem nakonec Hondu, i když i Toyota je fajn. Honda má vzadu víc místa a líp se leze na zadní sedačky, sympatičtější mi byl i interiér. Pohon u Hondy pro mě je taky příjemnější, je to velká pohoda a klid a ticho, i když Toyota taky není špatná.
Dynamicky jsou si ta auta daleko blíž, než by papírové údaje naznačovaly, je to asi dáno především tím, že Hondu pohání výlučně elektromotor, benzín funguje jen jako generátor (připojí se ke kolům jen výjimečně, když jedu ustálenou rychlostí nad cca 70 km/h, v případě přidání plynu se opět okamžitě odpojuje, jde do otáček a dodává šťávu elektromotoru), takže má lepší průběh točivého momentu. Ve vyšších rychlostech pod plným plynem je ale Toyota o něco rychlejší.
U obou mě hodně příjemně překvapilo místo v kabině vepředu i vzadu. Délka 4,6 metru zas není tolik, ale měnil jsem ji za Superb II a určitě jsem si nepohoršil, Honda je uvnitř mnohem širší než Superb a dokonce ani podélné místo na zadních sedadlech, tradiční dominanta Superbu, není v Hodně znatelně menší, je prostě uvnitř obrovská. Menší je samozřejmě kufr, ale imho stále naprosto dostačující, rozhodně třeba Kuga má kufr daleko menší.
Ještě co se týče infotainmentu, tak ten je v Hodně asi ještě horší, než v Toyotě, ale podporuje Android Auto, takže to není potřeba řešit.
... od října, hybrid, předokolku, naši si ji pořídili na takovéto domácí (víkendové) ježdění po výletech, dálnici to auto vidělo možná na kamionu cestou z fabriky, jinak při provozu po silnicích převážně II. třídy to umí jezdit lehce nad 5 litrů (jo na klobouka), já krátce po uvedení na trh vracel AWD předváděčku se se spotřebou 6,5. Co se týče prostoru, dojmů, jízdních vlastností, víceméně souhlasím s autorem, je to prostorné, pohodlné, moc to nežere a na zábavu za volantem si člověk koupí jiný auto. Grafika infotainemntu mě nijak nepohoršuje, co by mě štvalo při každodenním používání jsou el. ovládané dveře do kufru, je to strašně pomalý, člověk buď stojí jak trubka za autem než se to otevře, nebo se kroutí pod otevírajícím se víkem, na Focusu nic takovýho nemám a vůbec mi to nechybí. Zrovna tenhle prvek výbavy považuju za naprosto zbytečný.
P.S. ta zelená je super, pro tohle auto si ji řadím na 3 místo za tmavě modrou a tmavě červenou
Awd by melo jezdit za podobne spotřeby jako fwd, tim ze to je elektrické awd.
S novou ravkou se bezne pohybuju mezi 5 a 6 litry. Tech 7.5 v Praze nechápu, tam s Ravkou jezdim beznebpod 5( v zimě ne ). Dalnice je jasná, tam je potřeba počítat kolem 9 cca. Rozhodne v porovnanis minulou ravkou je spotřeba cca 1 litr dolů. Minula nam jezdi kolem 6.5
No těch 6,5 bylo u syrového předváděcího auta, vybavuju si, že jsem to vracel s menší spotřebou, než si to půjčoval. Když uvážím, že s naftovým hatcbackem C segmentu mám dlouhodobou spotřebu 5,1 tak i těch 6,5 je na SUV slušná hodnota.
Potkáva tuhle Ravku na dálnici v shodné barvě :-) u S.Jičína a vic jak 110 nikdy nejede......
Proč jste vybrali Toyotu a ne třeba Hondu ? Bo tojka= Hyb..
2 hlavní důvody. S Toyotou mame jen ty nejlepší zkusenosti (za posledních pár let vic nez 10 aut ) a spolehlivost u všech na jedničku. Talze neni nutno měnit. Dále Honda nenabídne alternativu napr. ke Camry nebo Corolle TS.
A ten druhý, cena u Toyoty je dosti rozdílná, tim ze od nich mame uz poměrně dost aut. Tam Honda tolik nenabídne slevu, kdyz clovek bere první auto. Ale rozhodne CRV chci někdy na par dni zkusit. Stejne tak Jazz.
No to me taky zarazilo. Zrovna podvozek u ravky moc v oblibě nemám. Je opravdu spis měkčí a moc toho nepodrží. A zároveň na větších nerovnostech se občas ozve rána od naprav.
Tak pod prvním odkazem je v textu že auto už má vydanou aktualizaci ESP.... a druhý test je pro PHEV bečku.... takže nemyslím že to je úplně fér příspěvek....
RAV4-hybrid s novsim nastavenim ESP dosiahol lepsie vysledky. Ale ta aktualizacia ESP bola pripravena len pre potrebu losieho testu. Kedy bude dotupna aj v seriovo vyrabanych autach, to sa od Toyoty nedozvedeli. Mozeme len dufat, ze ta novsia verzia tam uz je.
Okrem toho u auta s takto riesenym pohonom 4x4 mi skor dava zmysel plug-in hybrid. Zadna naprava je pohanana len elektromotorom, a ta malicka 1.6kWh bateria v klasickom hybride to dlho nevydrzi (za predpokladu ze je vobec nabita). Mozno dva-tri kilometre. Potom uz bude bateria prazdna, a zvysok kopca pojdem s 2-kolkou.
Baterka se nikdy nedostane na prazdno a vzdy tam bude energie na pohon motoru. To je jen další mýtus, co koluje internetem. Kdyz by dochazela energie, spalovak ji zacne vyrábět.
Vpredu je generator. Baterka je tam len ako buffer. Takze ak treba, tak zadny motor moze bezat aj s vybitou baterkou, ale nedosiahnes plny vykon sustavy.
Ta zelena urban jej moc sekne... v kombinacii s peknymi elektronmi je ravka takto aj celkom na pohlad atraktivna... paci sa mi aj ten displej ako je rieseny a ze je to ovladane aj koleckami... v tomto trende uz dnes idu aj novy juke ci faceliftovany eclipse... uvidime kedy sa to naucia aj v niektorych europskych kuskoch ... inak tato ravka nema chybu... ale samozrejme aj ta cena je razom uz inde.. popravde za 1.2 mega by som uz radsej santa fe... teda nehybridne a o pol cislo/cislo vacsie suvecko aj napriek tomu ze tato ravka si tu cenu urcite obhaji...
Ja měl víc aut ala bicolor střecha kola zrcátka Bíla, Černá , Oranžová A tím že se každému libí něco jiného tak je svět Barevný :-) černá je v kurzu :yes:
Já černý auta nikdy moc nemusel a bílý taky ne, sám jsem měl stříbrný a teď tmavě modrý. A moc se mi líbí ta oranžová co se dá objednat na C-HR a Lexus UX, ale na Ravce už by to byla asi dost divočina :D
Cervena ide s ciernou strechou... suhlas s Mikesusom... vid aj yaris... uz ale cierne auto s cervenou strechou by som moc nechcel... na suveckach mi ale tieto spenatove a maskacove farby pasuju... a aj tato urban zelena nema chybu.... :yes:
.... to se musí nechat.... na proporce a váhu auta, klobouk dolů....
.... na plakát nad postel si to asi nikdo z nás nedá, ale je dost lidí, kterým takové auto bude hodně vyhovovat.... a ve městech to zasviní vzduch asi o dost míň než obligátní dvoulitrová nafta.... na pravidelné dlouhé štreky si to snad nikdo soudný nekoupí....
Moje Sorento III váži 1940kg prázdne, spotreba 0-19.000km 6,8l, pneu 235/60/18 /malý podiel diaľníc asi 5%/. Preto nevidím dôvod kupovať "zložité auto".
Ale celá naša rodina váži 170kg. :-) Kvôli chýbajúcemu D motoru som Toyotu vynechal.
Hmm, ono je otázka co je složitější? Diesel s turbem, přímým vstřikováním, filtrem pevných částic a automatickou převodovkou nebo hybrid s atmo benzínem a planetovou převodovkou, která mechanicky neřadí?
Oproti tvému autu ma navic jen elektromotor, který je velice spolehlivý. Naopak nemá turbo, spojku, alternátor, inteligentní dobíjení baterie, SCR. Asi tak k té slozitosti.
V te kombinaci co mas ty by jezdil tak pod 6 litrů odhaduju, takze zase taková vyhra ten diesel neni, kdyz nejezdiš dalnice nebo netahas přívěsy.
Onedlho bude príves, dcéra jazdí na koni. Manuál v Kii S môže ťahať 2500, automat 200.
A el.motorov je tam viac. Ale to je jedno, pekný večer.
Pro připomenutí - hybrid ve verzi s pohonem všech kol pohání pohonná soustava, jejímž základem je 2,5litrový zážehový čtyřválec (s přímým i nepřímým vstřikováním, proměnným časováním ventilů a pracující v Atkinsonově cyklu), o výkonu 130 kW, který doplňují dva elektromotory. Jeden má výkon 88 kW, druhý, starající se o roztáčení zadních kol, pak 40 kW. Maximální výkon hybridního ústrojí činí 163 kW, tedy o tři více než v případě předokolky.
Ano, v tom smyslu, ze kazdy elektromotor s permanentnimi magnety vyrabi elektriku, pokud jim mechanicky otacis. Dedikovany alternator tam neni, ten MG1 je soucasti systemu a *jedna* z jeho funkci je vyrabet elektrinu, pokud to system potrebuje. Ale ma jich vic.
Je to otazka interpretace. Na seznamu soucastek pouzitych k vyrobe vozu alternator nenajdes.Stejne tak bys (s trochou nadsazky) mohl tvrdit, ze soucasti spalovaciho motoru je brzda, protoze kdyz zaradis rychlost a pustis plyn, tak to brzdi ;-)
Alternátor tam není. Jsou tam motorgenerátory MG1 a MG2.Oba umějí generovat elektrickou energii z kinetické energie. Ale nejsou to alternátory, jednou provždy, nejsou. Můžeš se hádat do nekonečna, jako o tom druhém zákonu termodynamiky.
Jak psal Jirka. Součástka alternátor tam není. Jeho funkci přebírá motorgenerátor, oznacovan MG1 v hybridní soustavě. To jsi mi pripomnel, ze hybrid nema ani startér. K tomu slouží taktéž MG1 a taky ridi otáčky planetovky.
Takze ne. Alternator nemá.
motor spolehlivý, vychytaný a mimo dálnici i úsporný. Ale krásy Ravka moc nepobrala. Divný předek, nesourodý profil, malá kola v obrovských podbězích, krátký rozvor, těžkopádný zadek. Omlouvám se všem majitelům a příznivcům a designově prostě divné.
Akurát s tým rozdielom, že LEXUS NX 300h, ktorý je teraz v predaji, a je veľkostne zodpovedajúci RAV4, má hybridný systém staršej generácie, ako súčasná RAV4. A to je dosť podstatný rozdiel.
V celkovom zladení hybridného systému ako celku. Mám NX a v porovnaní s ostatnými hybridnými modelmi Lexusov, na ktorých som jazdil - UX, ES, ale aj RX práve v NX funguje podľa mňa najhoršie. Hovorím o tom, že aj pri jemnejšom stlačení plynu ide spalovací motor zbytočne do vysokých otáčok a nevyužíva pohon na batériu v takej miere ako by mohol. Mám na NX odjazdených cez 100000 km, takže som sa už naučil jazdiť tak, aby som hybridný systém využíval čo najefektívnejšie. ES používa tú istú generáciu hybridného pohonu ako nová RAV4 a ten rozdiel medzi starším systémom v NX a novším v ES je markantný, najmä z pohľadu zladenia celého systému.
...na který se se zájmem podívá i Evropan, což u Japonce opravdu není obvyklé. Ovšem absence silného a úsporného turbodieselu (který dnes lze nabídnout i se skvěle zvládnutými emisemi dusíku a pevných částic) v Evropě určitě zásadním způsobem redukuje jeho prodejnost. Na dálnici se totiž hybridní ústrojí změní jen v nechtěné závaží, nemluvě o nemožnosti auto alternativně nabízet i s manuální převodovkou.
Městské spotřeby u testovaných aut nechápu nikdy. Mám vždycky pocit, že s tím musí na každých světlech závodit, nebo za každou cenu zkoušet jezdit extrémně neúsporně...
Nebo jezdí ve městech, kde je provoz... Teď neřešme hybrid, ale klasický spalovak, ať už nafta, či benzín, tak takova Praha prostě s jejím provozem a tunou semaforu dost zkresli spotřebu, jako když někdo pak jezdí někde na malomeste vv horní dolní.
Taky jezdím ve městech, kde je provoz, ale na tahle pseudočísla se nedostanu ani náhodou... Jo, dostanu, pokud budu brát v úvahu jen jízdu Prahou od Andělu na Zličín nebo něco takového.
Ano. Jet s tak strasnou spotrebou s hybridem ve meste je dost vyjimecne. Tezko rict, jak se to redakci povedlo. Mozna studene auto v zime? Zapnute topeni u vymrzleho auta zhorsi spotrebu vsude.
Když budu chtít, tak s Priusem pojedu i v létě za 8, Natož v zimě. Vždyť je to jen o tom, že řidič buď chce a umí využít možnosti HSD, nebo nechce/neumí. Víme dobře, co dokáže s průměrnou spotřebou udělat třeba rozehřívání kabiny a oken pred výjezdem od paneláku. Proto (nejenom proto) v zimě jezdím Peugeotem. Tam mě to tak nebolí, protože spotřebu poznám až u benzínky. V Priusu to je šílený pohled na to dvoumístné číslo.
Za 8? To dlouhodobě nejde = na krátkém úseku jde průměr 10 (jel sem se studeným motorem do Billy zpro 1 věc a hned zpátky rychlostí "co to šlo") chvilkově jde dokonce 15 ale dlouhodobý průměr (když jedeš jak prase) maximálně tak 6
Jde, klidně. Nechávám si v zimě ohřát interiér a skla než vyjedu. To letí při tom stání na místě strašně nahoru. Ano, za jízdy to fakt dlouhodobě nejde. Jen krátkodbě, jak píšeš. Jinak největší číslo okamžité spotřeby, které se mi za mezních podmínek podařilo uvidět, je 33 litrů na 100km.
Jak je to vůbec u hybridu? Musím startovat motor, když si chci nechat vytopit auto a rozmrazit nebo to dokáže realizovat baterka určená jinak pro pohon?
Abych jel s hybridem za 6 se nemusím vůbec nijak snažit, stačí s tím jet jako s každým jiným autem. Pokud svůj jízdní styl budu hybridu přizpůsobovat, nebude problém se dostat někam na 5,2
Ano, parkuju v garáži jak doma, tak v práci, takže nějaké rozmražování auta ve statistice nemám.
P.S.: a pokud jde o předřečníka s "tunelem z kopce", tak to je za nula - Blanku od Vypichu do Holešovic dávám celou jen na baterky.
Jj. Blanka je super. Občas nadavam, ze mam malou baterku. Tech 5.2 s novou ravkou v kombinaci je naprosto v pohodě. Se starou to takové terno neni, ta je o cca litr výš.
Zalezi jak jedeš dlouhý úsek. Kdyz si vezmu, ze bych nechal auto 15 minut rozehrivat a pak ujel 200m, tak budu taky na spotřebě treba i 99l/100km. Ale jakmile jedu trochu dál, tak nad 8 to nejde, pokud hned nevlitnu na dalnici.