Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 163 kW e-CVT AWD Executive – Hodně dobrý univerzál

148 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Zajímavá barva, podle fotek za mě asi nejslušivější z nabídky. Čísla má tedy Ravka dobrý, a taky ji dost potkávám. Asi si svůj úspěch zaslouží.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - žlababa
žlababa
Tohle není žádné povinně regulované. Toyota dělá hybridy už 22 let, tedy od doby, kdy ještě žádné CO2 šílenství nebylo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele znáš VĚTŠÍHO ODPŮRCE SUV = než sem já?
ryccardo
To taky pořád ještě není ta RAV4 co jezdí za 1,5 litru na 100 viď? To zázračný auto, který si tvrdil, že existuje, bude na trhu kdy prosím tě?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tobě nemá cenu NIC vysvětlovat = ani tohle si po x vysvětlení NEPAMATUJEŠ

Už se dávno prodává = u nás od prosince objednává

Už to udržíš v mozku? Už si viděl ten dokument? Jak tam majitel 30 ti doktorátů vysvětluje = že vyspělý svět to vidí jako Hendly a já = a ne jako ty?

Když tak prosazuješ končící (extrémně NEefektivni generaci jádra: KOLIK procent silne radioaktivního paliva NEzpracuje = zůstane systém ho nezpracuje? Musíme ho (tisíc let) skladovat

a) asi 10%

b) asi 50%

c) asi 95%
ryccardo
Tak to se těším na recenzi na ACZ. To by mohla během pár měsíců být. To bude možná první auto, o kterým si tady přečtu, že jezdí za 1,5 litru na 100. To se bude recenzent jistě rozplývat nad takovým zázrakem techniky. Jinak ta barva na recenzovaném kusu odstín "Wehrmacht grau" není zase tak špatná. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ACZ má vždy NEJHORŠÍ spotřebu hybridů = alespoň Zatím vdy měli
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nejhorsi spotřebu hybridů ma ACZ a Ozzman. :-[] :-[]
ryccardo
Možná proto, že s tím jezdí normálně a nesnaží se jezdit tak, aby jim vyšla co nejnižší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz Žlababa dnes 0:06
ryccardo
No ten jezdí za 7 litrů. To spadá taky do skupiny ACZ a Ozzman?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože ozzman jezdi brzda/plyn. Tedy prakticky nevyuziva rekuperaci. Ale to není výtka. Kdo neni zvyklý na rekuperaci, brzdi pozde na doraz a vyhazuje energii jako u běžného auta.
ryccardo
Tak to je kluk ještě nevyježděnej. :D Tenhle styl jízdy mě nikdy netáhnul. Já se snažím jezdit plynule a když už dupu na plyn, tak jen když si sem jistej, že nebudu muset za pár set metrů zase prudce brzdit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kluk? Nejste tak nějak PODOBNĚ staří?

Takže ty si jízdním stylem vlastně IDEÁL pro hybridy
ryccardo
Jemu je lehce přes 30. Mě 40. Dalo by se to říct, ale trochu rozdíl tam je. Nevím možná nějakej ale s pořádným motorem. Klidně bych PHEV nebo i EV užil na obyčejný dojíždění do práce a motání po městě. Chybělo by mi pak ale auto na svezení a musel bych si koupit něco normálního s motorem k tomu hybridu. A nechce se mi fakt živit pro sebe 2 auta. V zásadě mi Superb aktuálně celkem vyhovuje. Ještě s ním 1-2 roky pojezdím a uvidím potom co bude na trhu. Zatím auto neřeším. Pro rodinu ideální i to má výkon když potřebuju, tak co budu vymejšlet.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já lidem o 7-8 let mladším neříkám kluku ale budiž

Moc nerozumím tomu auto na svezení = už si zkusil hybridní ekvivalent Supu 1.8 118kW tu Camry 2.5 160 kW? Nebo PHEV Pažout 508 myslím 165 kW = obě auta by měla zajistit výrazně lepší svezení bejt lepší snad ve všem
ryccardo
já jo.

Auto na svezení? Rozhodně jsem nemyslel hybridní mrdku s variátorem. Myslel jsem něco jako Mazda Miata, BMW 330i - v manuálu, Golf GTI (tam bych kousnul i DSG), Subaru Impreza nebo něco na ten způsob, v čem se prostě svezeš. Hybrid a auto na svezení jsou dva protipóly.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja myslim, ze spis narážel na to, ze ted ti stačí na svezení superb. To moc na svezení taky není.
Kterej hybrid ma variator? O žádném nevím. Tvrdili to o ravce nebo mondeu, ale tam jsme zjistili že taktéž variator neni.
ryccardo
Nestaci mi superb. Jizda s nim je otrava, ale aspon ma manual a jede kdyz se na nej dupne. Variatorem myslim samozrejme cvt.

Ja aktualne potrebuju rodinny auto, takze moje zavodnicky choutky musi jit bohuzel stranou. Leda bych si koupil druhy auto, ale jak pisu vys. Nechce se mi zivit 2.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S těma 2 autama to chápu. Taky se mi to doma nechce mít 2
Avatar - Mikesus
Mikesus
Uz je. Jen dodávky budou asi v polovině roku.
jam2015
Jasné že je. Na parkovisku - na voľnobeh a dva válce ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ideální mamacar kolem velkých měst. Žere to prd, je to prostorný, neřeší nic, jen občas tankujes. Mně se líbí, narostla, zcivilnela ( ta předchozí generace je jedno z nejhorších suv co jsem jezdil), líbí se mi interiér, má dobře stavěny kufr, do kterého se i něco vejde, ale na plnohodnotné užívání na delsi trasy ji ten diesel chybí. Hybrid jede, ne že ne, ale na tahání přívěsů, či dálnicni přesuny to není ideál a přitom to není malé auto..
Avatar - Emel
Emel
Vídám dost těch červených a ta se mi líbí víc. Tohle je taková military verze... za mě spíš ne.

Jinak RAVka jako taková... líbí se mi čumák, ten vypadá moderně a celkem elegantně. Moc nemusím ty plastové lemy kolem kol. Ale jako celek ok, každopádně lepší než CRV.
Avatar - white label
white label
Ano, ty plastové "hranaté" lemy vypadají děsně...
Avatar - Dinar
Dinar
Hm, mně to přijde extrémně nevydařené, taková hromada zprohýbaného plechu na kolečkách, bohužel, aktuální asijský design. Vnitřek je lepší, protože úplně bez designu, tzn. díky tomu nic, co by mučilo oko. V kombinaci s tím pohonem je to z mého pohledu auto pro masochisty, ale proti gustu...
GeekStar
Proč pohon vadí? Podle mě plní účel naprosto nadstandardně, nedovedu si představit, že bych místo toho koupil třeba diesel, leda bych to měl na velké nájezdy po dálnici.
Avatar - Emel
Emel
V rámci SUV... mě to neuráží, až na ty lemy kol. Holt je to krabice...
A pohon mi vůbec přijde ok, benzín se slušnou dynamikou i spotřebou... byť teda ta dynamika asi nebude žádná akustická nirvána :-)... ale zejména pro ty, co používají SUV ve městě určitě zajímavá varianta.
Avatar - lamal
lamal
Ked pozeram zrovnavacky v USA a inde, tak RAV4 byva z tych beznych SUV ako CRV, Rouge a pripadne CX5 najlepsia. Aj co do jazdnych vlastnosti aj dynamiky... nemyslim tym len Hybrid, v USA su beznejsie 2.5i 4valce s 180-205k. RAVka ma k tomu 4valcu s 205k bez bateriek dokonca 8stupnovy menicovy automat, ziadne CVT.
Vlada Sirotek
Toyota určitě vypadá zajímavě a má dlouholetou zkušenost v oblasti hybridů, ale nevím jestli bych raději nezvolil Hondu CR-V také v hybridu, která je o cca 100 tis levnější a s větší výbavou. Ano Honda má o něco nižší výkon a nemůže mít v hybridu dojezdovou rezervu, ale stojí Toyota za příplatek min. 100 tis. kč ?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Kusok draha rezerva to je fakt ;-) ... hybridna honda ma voci ravke slabsiu dynamiku este no ....
GeekStar
Já jsem mezi těmito dvěma vybíral, cenovou nabídku jsem měl víceméně stejnou (Toyota možná o 30 tisíc dražší nebo tak nějak), bral jsem to jako auto pro manželku a rodinný dostavník. Vybral jsem nakonec Hondu, i když i Toyota je fajn. Honda má vzadu víc místa a líp se leze na zadní sedačky, sympatičtější mi byl i interiér. Pohon u Hondy pro mě je taky příjemnější, je to velká pohoda a klid a ticho, i když Toyota taky není špatná.

Dynamicky jsou si ta auta daleko blíž, než by papírové údaje naznačovaly, je to asi dáno především tím, že Hondu pohání výlučně elektromotor, benzín funguje jen jako generátor (připojí se ke kolům jen výjimečně, když jedu ustálenou rychlostí nad cca 70 km/h, v případě přidání plynu se opět okamžitě odpojuje, jde do otáček a dodává šťávu elektromotoru), takže má lepší průběh točivého momentu. Ve vyšších rychlostech pod plným plynem je ale Toyota o něco rychlejší.

U obou mě hodně příjemně překvapilo místo v kabině vepředu i vzadu. Délka 4,6 metru zas není tolik, ale měnil jsem ji za Superb II a určitě jsem si nepohoršil, Honda je uvnitř mnohem širší než Superb a dokonce ani podélné místo na zadních sedadlech, tradiční dominanta Superbu, není v Hodně znatelně menší, je prostě uvnitř obrovská. Menší je samozřejmě kufr, ale imho stále naprosto dostačující, rozhodně třeba Kuga má kufr daleko menší.

Ještě co se týče infotainmentu, tak ten je v Hodně asi ještě horší, než v Toyotě, ale podporuje Android Auto, takže to není potřeba řešit.
h.onzyk
... od října, hybrid, předokolku, naši si ji pořídili na takovéto domácí (víkendové) ježdění po výletech, dálnici to auto vidělo možná na kamionu cestou z fabriky, jinak při provozu po silnicích převážně II. třídy to umí jezdit lehce nad 5 litrů (jo na klobouka), já krátce po uvedení na trh vracel AWD předváděčku se se spotřebou 6,5. Co se týče prostoru, dojmů, jízdních vlastností, víceméně souhlasím s autorem, je to prostorné, pohodlné, moc to nežere a na zábavu za volantem si člověk koupí jiný auto. Grafika infotainemntu mě nijak nepohoršuje, co by mě štvalo při každodenním používání jsou el. ovládané dveře do kufru, je to strašně pomalý, člověk buď stojí jak trubka za autem než se to otevře, nebo se kroutí pod otevírajícím se víkem, na Focusu nic takovýho nemám a vůbec mi to nechybí. Zrovna tenhle prvek výbavy považuju za naprosto zbytečný.
P.S. ta zelená je super, pro tohle auto si ji řadím na 3 místo za tmavě modrou a tmavě červenou
Avatar - Mikesus
Mikesus
Awd by melo jezdit za podobne spotřeby jako fwd, tim ze to je elektrické awd.
S novou ravkou se bezne pohybuju mezi 5 a 6 litry. Tech 7.5 v Praze nechápu, tam s Ravkou jezdim beznebpod 5( v zimě ne ). Dalnice je jasná, tam je potřeba počítat kolem 9 cca. Rozhodne v porovnanis minulou ravkou je spotřeba cca 1 litr dolů. Minula nam jezdi kolem 6.5
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S tim souhlasim, ze na dalnicni dlouhé přesuny je nafta úspornější. Pak se sjede z dalnice a karty se obrací
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak snad ani ty by sis nekupoval hybrid na dálniční cestování... A nebo?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To víme co by sis koupil. A z jakého důvodu si to vlastně nekoupiš?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja s naftou nemam tolik problem neboj. A za jak dlouho si ji koupíš?
Nejen za včera :-[]
Hubana si nech pro toho Brežněva. :-!
jam2015
Takže Nemčúri nekupujú RAV-ku kvôli autobahnu?!
Avatar - žlababa
žlababa
s tempomatem na 140 jezdím dálnici okolo 7-7,2
ale samozřejmě když člověk prasí, tak to jde výš
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že JEN JAKO = je to VĚTŠÍ spotřeba ropy

Plus ji MUSÍŠ proti benzínu dotovat cenu = DRAZE vykoupený POCIT = co myslíš?
h.onzyk
No těch 6,5 bylo u syrového předváděcího auta, vybavuju si, že jsem to vracel s menší spotřebou, než si to půjčoval. Když uvážím, že s naftovým hatcbackem C segmentu mám dlouhodobou spotřebu 5,1 tak i těch 6,5 je na SUV slušná hodnota.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dokud to nevytahnes na dalnici, tak to ma dobrou spotřebu.
Avatar - SKAY
SKAY
Potkáva tuhle Ravku na dálnici v shodné barvě :-) u S.Jičína a vic jak 110 nikdy nejede......
Proč jste vybrali Toyotu a ne třeba Hondu ? Bo tojka= Hyb..
Vlada Sirotek
A to je argument o 100 tis. Kč dražší ???
Avatar - Mikesus
Mikesus
100tis. je dobry argument. To člověk na ulici nenajde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
2 hlavní důvody. S Toyotou mame jen ty nejlepší zkusenosti (za posledních pár let vic nez 10 aut ) a spolehlivost u všech na jedničku. Talze neni nutno měnit. Dále Honda nenabídne alternativu napr. ke Camry nebo Corolle TS.
A ten druhý, cena u Toyoty je dosti rozdílná, tim ze od nich mame uz poměrně dost aut. Tam Honda tolik nenabídne slevu, kdyz clovek bere první auto. Ale rozhodne CRV chci někdy na par dni zkusit. Stejne tak Jazz.
KacerMartin
Za mě důležitý nedostatek Hondy hybrid je využití tažného. Rav4 má cca 1600 kg a CR-V do 750kg.
Docela zásadní problém pro velké SUV.
Avatar - SKAY
SKAY
Dík
Honda doveze z Usa modely ,ale kombík pro zelináře nemá :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
A něco pro rodinu s 3 dětmi jo? Kombik neni pro zelinare jako dodávka. Ale třeba pro kočárek.
Tiborek
Jestli to není tím, že je tam 90.
Šimpanz
spíše by mu slušelo všehoschopný podvozek
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
No to me taky zarazilo. Zrovna podvozek u ravky moc v oblibě nemám. Je opravdu spis měkčí a moc toho nepodrží. A zároveň na větších nerovnostech se občas ozve rána od naprav.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tka hroznej kostitřas jako superb to neni
Arese
Jedničkovej Super hlavně trpěl příšerně se kroutící kastlí. Pak Škodovka potichu zavedla tyčové výztuhy prahů a už to bylo lepší...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No ta minula generace by si moc s dvojkovym superbem nezadala... Ale pořád sou tu i jiná a horší auta... Asx.. Ehm..
Avatar - Mikesus
Mikesus
On psal jednickovej.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten nebyl tak strašnej jako dvojkovej, hlavně tedy co do komfortu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne přišel hroznej teda. Ale jezdil jsem jen v 1,takze mohl byt problem v konkrétním.
Avatar - xxc
xxc
ale stale je to o 1 km lepsie, ako novy Leon (a asi aj Octavia)
Avatar - Emel
Emel
Jo? Na km77 má Leon 75 a RAV4 71... což teda ani jedno není nic moc
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - xxc
xxc
Ja neviem, ja vidim na Leone 70 km/h https://www.youtube.com/watch?…
a Golf dal dokonca 69 km/h

Ale ked vidim Toyotu, nemaju si co vycitat :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslis srovnatelny jako tahle Toyota?
https://www.youtube.com/watch?…
Mr.Murphy
Tak pod prvním odkazem je v textu že auto už má vydanou aktualizaci ESP.... a druhý test je pro PHEV bečku.... takže nemyslím že to je úplně fér příspěvek....
_Teddy_
RAV4-hybrid s novsim nastavenim ESP dosiahol lepsie vysledky. Ale ta aktualizacia ESP bola pripravena len pre potrebu losieho testu. Kedy bude dotupna aj v seriovo vyrabanych autach, to sa od Toyoty nedozvedeli. Mozeme len dufat, ze ta novsia verzia tam uz je.

Okrem toho u auta s takto riesenym pohonom 4x4 mi skor dava zmysel plug-in hybrid. Zadna naprava je pohanana len elektromotorom, a ta malicka 1.6kWh bateria v klasickom hybride to dlho nevydrzi (za predpokladu ze je vobec nabita). Mozno dva-tri kilometre. Potom uz bude bateria prazdna, a zvysok kopca pojdem s 2-kolkou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Baterka se nikdy nedostane na prazdno a vzdy tam bude energie na pohon motoru. To je jen další mýtus, co koluje internetem. Kdyz by dochazela energie, spalovak ji zacne vyrábět.
Niemand
Vpredu je generator. Baterka je tam len ako buffer. Takze ak treba, tak zadny motor moze bezat aj s vybitou baterkou, ale nedosiahnes plny vykon sustavy.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ta zelena urban jej moc sekne... v kombinacii s peknymi elektronmi je ravka takto aj celkom na pohlad atraktivna... paci sa mi aj ten displej ako je rieseny a ze je to ovladane aj koleckami... v tomto trende uz dnes idu aj novy juke ci faceliftovany eclipse... uvidime kedy sa to naucia aj v niektorych europskych kuskoch ... inak tato ravka nema chybu... ale samozrejme aj ta cena je razom uz inde.. popravde za 1.2 mega by som uz radsej santa fe... teda nehybridne a o pol cislo/cislo vacsie suvecko aj napriek tomu ze tato ravka si tu cenu urcite obhaji...
Avatar - SKAY
SKAY
sebevražedná barva Betonu! s černou střechou a i koly jeto hezké. Jinak je to škaredé jak Brizolit :D
h.onzyk
Tady se neshodnem, černé střeše ani kolům jsem na chuť nepřišel, nejen u Ravky :-)
Avatar - SKAY
SKAY
Ja měl víc aut ala bicolor střecha kola zrcátka Bíla, Černá , Oranžová A tím že se každému libí něco jiného tak je svět Barevný :-) černá je v kurzu :yes:
h.onzyk
Já černý auta nikdy moc nemusel a bílý taky ne, sám jsem měl stříbrný a teď tmavě modrý. A moc se mi líbí ta oranžová co se dá objednat na C-HR a Lexus UX, ale na Ravce už by to byla asi dost divočina :D
Avatar - SKAY
SKAY
Nebát se toho ! proč divočina byla by Zajimavá :yes:
černou jsem myslel na doplńky.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tys nemyslel BLM? ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
:yes: :D:D
Avatar - SKAY
SKAY
:yes:
ne Orlík.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Černá střecha se mi líbí v kombinaci cervene nebo bílé. Celocerna kola jsme nikdy nemusel.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Cele cierne kola sa mi tiez vobec nepacia.... som rad ze nie som sam
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Cervena ide s ciernou strechou... suhlas s Mikesusom... vid aj yaris... uz ale cierne auto s cervenou strechou by som moc nechcel... na suveckach mi ale tieto spenatove a maskacove farby pasuju... a aj tato urban zelena nema chybu.... :yes:
Avatar - SKAY
SKAY
Fakt vtom vidíte zelenou ?
Tak Audi RS v urban camo tapetě je nářez :*)
h.onzyk
Jo podle mě to je zelená :) Ty v tom vidíš jinou barvu ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tone taková ta barva, když jedeš v malování úplně dolů do šedé a lehce ti ujede myš do zelene :D
Avatar - SKAY
SKAY
Ano divnou Šedou.... zelenou ne
Mr.Murphy
.... to se musí nechat.... na proporce a váhu auta, klobouk dolů....
.... na plakát nad postel si to asi nikdo z nás nedá, ale je dost lidí, kterým takové auto bude hodně vyhovovat.... a ve městech to zasviní vzduch asi o dost míň než obligátní dvoulitrová nafta.... na pravidelné dlouhé štreky si to snad nikdo soudný nekoupí....
Avatar - SKAY
SKAY
kde je maximalka lehce přes kilo povolená proč ne :yes: a tech zemí v EU přibývá!!! švýcarsko norsko švedsko lichinštejnsko ...Gb...
Mr.Murphy
.... ano, tam kde se auta plazí tak nemá cenu o ničem jiném než hybridu uvažovat.... u dieselu bys ani nezařadil šestku....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Diesely město neswiní, swým DPF čistí vzduch on mikročástic, které generují benzíny a elektro.
Zamrzl jsi před 10 lety.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A přidávají NOx a BaP. A cisti od mikrocastic jen v případě smogove situace, jinak přidává taky.
Mr.Murphy
.... tak filtr pevných částic mají už dnes i všechny benzíny ne? a jaké mikročástice generují EV auta?
Avatar - SKAY
SKAY
jako ty ostatní ... brzdový prach , pneumatiky, popílek..... :D
Mr.Murphy
tak EV auta brzdí ve městech tak z 90% rekuperací takže tam naopak bude redukce emisí dost značná v jejich prospěch....
Avatar - žlababa
žlababa
to i hybrid
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Toyotí motory nepotřebují BPF, ale to neznamená že nevypouští částice. Sice méně, ale vypouští a diesely a ostatní benzíny s BPF je musí zachytávat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Oni je nepotřebuji, ale stejně je tam dávají.
Marián Marhulík
No neviem, neviem...

Moje Sorento III váži 1940kg prázdne, spotreba 0-19.000km 6,8l, pneu 235/60/18 /malý podiel diaľníc asi 5%/. Preto nevidím dôvod kupovať "zložité auto".
Ale celá naša rodina váži 170kg. :-) Kvôli chýbajúcemu D motoru som Toyotu vynechal.

Inak testované auto je pekné.
BoBik_CZ
Hmm, ono je otázka co je složitější? Diesel s turbem, přímým vstřikováním, filtrem pevných částic a automatickou převodovkou nebo hybrid s atmo benzínem a planetovou převodovkou, která mechanicky neřadí?
Marián Marhulík
Mám manuál.V ČR také verzie neboli. Kúpa 2/2020.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Oproti tvému autu ma navic jen elektromotor, který je velice spolehlivý. Naopak nemá turbo, spojku, alternátor, inteligentní dobíjení baterie, SCR. Asi tak k té slozitosti.
V te kombinaci co mas ty by jezdil tak pod 6 litrů odhaduju, takze zase taková vyhra ten diesel neni, kdyz nejezdiš dalnice nebo netahas přívěsy.
Marián Marhulík
Onedlho bude príves, dcéra jazdí na koni. Manuál v Kii S môže ťahať 2500, automat 200.

A el.motorov je tam viac. Ale to je jedno, pekný večer.

Pro připomenutí - hybrid ve verzi s pohonem všech kol pohání pohonná soustava, jejímž základem je 2,5litrový zážehový čtyřválec (s přímým i nepřímým vstřikováním, proměnným časováním ventilů a pracující v Atkinsonově cyklu), o výkonu 130 kW, který doplňují dva elektromotory. Jeden má výkon 88 kW, druhý, starající se o roztáčení zadních kol, pak 40 kW. Maximální výkon hybridního ústrojí činí 163 kW, tedy o tři více než v případě předokolky.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Diesel ničím nenahradíš!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A přitom ho stačí miliardami dotovat = a hned jediesel v osobáku konkurenceschopný

Blbý sou ty milionYYY barelů ropy DENNĚ NAVÍC = na POCIT že jedeš za míň (paliva i peněz)

Dost BLBÝ JE že v reálu jedeš naopak za VÍC ropy a VÍC peněz = to ti nevadí?
Othello
Pokud říkáš že tam není alternátor, čím se vyrábí energie pro zadní elektromotor a nabíjení baterie ?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jednim ze dvou elektromotoru hybridniho systemu. Konkretne tim, oznacovanym MG1
Othello
Takže tam alternátor je
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ano, v tom smyslu, ze kazdy elektromotor s permanentnimi magnety vyrabi elektriku, pokud jim mechanicky otacis. Dedikovany alternator tam neni, ten MG1 je soucasti systemu a *jedna* z jeho funkci je vyrabet elektrinu, pokud to system potrebuje. Ale ma jich vic.
Othello
Jo, já reagoval na původní názor že tam alternátor není. Je tam, akorát je trochu jiný a víceúčelový
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Je to otazka interpretace. Na seznamu soucastek pouzitych k vyrobe vozu alternator nenajdes.Stejne tak bys (s trochou nadsazky) mohl tvrdit, ze soucasti spalovaciho motoru je brzda, protoze kdyz zaradis rychlost a pustis plyn, tak to brzdi ;-)
Avatar - Anonym
Anonym
Alternátor tam není. Jsou tam motorgenerátory MG1 a MG2.Oba umějí generovat elektrickou energii z kinetické energie. Ale nejsou to alternátory, jednou provždy, nejsou. Můžeš se hádat do nekonečna, jako o tom druhém zákonu termodynamiky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak psal Jirka. Součástka alternátor tam není. Jeho funkci přebírá motorgenerátor, oznacovan MG1 v hybridní soustavě. To jsi mi pripomnel, ze hybrid nema ani startér. K tomu slouží taktéž MG1 a taky ridi otáčky planetovky.
Takze ne. Alternator nemá.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A taky tim padem nema klinovy remen.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
motor spolehlivý, vychytaný a mimo dálnici i úsporný. Ale krásy Ravka moc nepobrala. Divný předek, nesourodý profil, malá kola v obrovských podbězích, krátký rozvor, těžkopádný zadek. Omlouvám se všem majitelům a příznivcům a designově prostě divné.
Freddka
Je to nudny a osklivy jak noc.
I auta od VW jsou proti tomu designove doslova ulet :-)

Ale na druhou stranu reseni existuje, RAV je totiz oskliva, ale zato je na oplatku draha.
Takze popojdes vedle k Lexusu a je po problemu.
shollo
Akurát s tým rozdielom, že LEXUS NX 300h, ktorý je teraz v predaji, a je veľkostne zodpovedajúci RAV4, má hybridný systém staršej generácie, ako súčasná RAV4. A to je dosť podstatný rozdiel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V čem PODSTATNÝ?
shollo
V celkovom zladení hybridného systému ako celku. Mám NX a v porovnaní s ostatnými hybridnými modelmi Lexusov, na ktorých som jazdil - UX, ES, ale aj RX práve v NX funguje podľa mňa najhoršie. Hovorím o tom, že aj pri jemnejšom stlačení plynu ide spalovací motor zbytočne do vysokých otáčok a nevyužíva pohon na batériu v takej miere ako by mohol. Mám na NX odjazdených cez 100000 km, takže som sa už naučil jazdiť tak, aby som hybridný systém využíval čo najefektívnejšie. ES používa tú istú generáciu hybridného pohonu ako nová RAV4 a ten rozdiel medzi starším systémom v NX a novším v ES je markantný, najmä z pohľadu zladenia celého systému.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aktuální NX je jako minulá Ravka. Tam by byla potřeba uz generacni obměna
Arese
...na který se se zájmem podívá i Evropan, což u Japonce opravdu není obvyklé. Ovšem absence silného a úsporného turbodieselu (který dnes lze nabídnout i se skvěle zvládnutými emisemi dusíku a pevných částic) v Evropě určitě zásadním způsobem redukuje jeho prodejnost. Na dálnici se totiž hybridní ústrojí změní jen v nechtěné závaží, nemluvě o nemožnosti auto alternativně nabízet i s manuální převodovkou.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Možná má styl, ale mně se nelíbí. Chybí mu správný motor, manuální převodovka a ruční brzda. Takže je to jen další vehikl pro z*y.
Avatar - žlababa
žlababa
Proboha co jste s tím autem dělali? Mám ho 1,5 roku, nejsem žádný "eko-derby" jezdec, a po Praze to zvládám do 6 litrů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Městské spotřeby u testovaných aut nechápu nikdy. Mám vždycky pocit, že s tím musí na každých světlech závodit, nebo za každou cenu zkoušet jezdit extrémně neúsporně...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nebo jezdí ve městech, kde je provoz... Teď neřešme hybrid, ale klasický spalovak, ať už nafta, či benzín, tak takova Praha prostě s jejím provozem a tunou semaforu dost zkresli spotřebu, jako když někdo pak jezdí někde na malomeste vv horní dolní.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Taky jezdím ve městech, kde je provoz, ale na tahle pseudočísla se nedostanu ani náhodou... Jo, dostanu, pokud budu brát v úvahu jen jízdu Prahou od Andělu na Zličín nebo něco takového.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je vylhané. :no: Možná tak tunelem z kopce...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ano. Jet s tak strasnou spotrebou s hybridem ve meste je dost vyjimecne. Tezko rict, jak se to redakci povedlo. Mozna studene auto v zime? Zapnute topeni u vymrzleho auta zhorsi spotrebu vsude.
Avatar - Anonym
Anonym
Když budu chtít, tak s Priusem pojedu i v létě za 8, Natož v zimě. Vždyť je to jen o tom, že řidič buď chce a umí využít možnosti HSD, nebo nechce/neumí. Víme dobře, co dokáže s průměrnou spotřebou udělat třeba rozehřívání kabiny a oken pred výjezdem od paneláku. Proto (nejenom proto) v zimě jezdím Peugeotem. Tam mě to tak nebolí, protože spotřebu poznám až u benzínky. V Priusu to je šílený pohled na to dvoumístné číslo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za 8? To dlouhodobě nejde = na krátkém úseku jde průměr 10 (jel sem se studeným motorem do Billy zpro 1 věc a hned zpátky rychlostí "co to šlo") chvilkově jde dokonce 15 ale dlouhodobý průměr (když jedeš jak prase) maximálně tak 6

EDIT na Spritmonitoru má největší střelec 5,79
Avatar - Anonym
Anonym
Jde, klidně. Nechávám si v zimě ohřát interiér a skla než vyjedu. To letí při tom stání na místě strašně nahoru. Ano, za jízdy to fakt dlouhodobě nejde. Jen krátkodbě, jak píšeš. Jinak největší číslo okamžité spotřeby, které se mi za mezních podmínek podařilo uvidět, je 33 litrů na 100km.
ryccardo
Jak je to vůbec u hybridu? Musím startovat motor, když si chci nechat vytopit auto a rozmrazit nebo to dokáže realizovat baterka určená jinak pro pohon?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
HEV startuje motor, PHEV umi topit z baterky (tepelne cerpadlo)
ryccardo
Tak to je šikovný. To by mohlo i rychle topit a nemusíš rachotit se studeným motorem vedle baráku, než se ti to trochu roztopí.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jojo, u PHEV si muzes zapnout topeni/klimatizaci tlacitkem na dalkovem ovladani. Kazde rano to pouzivam, vylezu z domu a sedam do tepleho auta.
Avatar - žlababa
žlababa
Abych jel s hybridem za 6 se nemusím vůbec nijak snažit, stačí s tím jet jako s každým jiným autem. Pokud svůj jízdní styl budu hybridu přizpůsobovat, nebude problém se dostat někam na 5,2
Ano, parkuju v garáži jak doma, tak v práci, takže nějaké rozmražování auta ve statistice nemám.
P.S.: a pokud jde o předřečníka s "tunelem z kopce", tak to je za nula - Blanku od Vypichu do Holešovic dávám celou jen na baterky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. Blanka je super. Občas nadavam, ze mam malou baterku. Tech 5.2 s novou ravkou v kombinaci je naprosto v pohodě. Se starou to takové terno neni, ta je o cca litr výš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zalezi jak jedeš dlouhý úsek. Kdyz si vezmu, ze bych nechal auto 15 minut rozehrivat a pak ujel 200m, tak budu taky na spotřebě treba i 99l/100km. Ale jakmile jedu trochu dál, tak nad 8 to nejde, pokud hned nevlitnu na dalnici.
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, bohužel moje typická každodenní trasa měří 700 metrů tam a 700 zpátky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
700 metrů? Kvůli tomu startuješ auto?
Avatar - Anonym
Anonym
Pochopitelně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne to taky zarazilo ale nevíme jestli nepotřebuje ještě něco naložit, co by se hur neslo napr.
lmizerakful
SUV medium size s Awd a spotrebou do 8l na dialnici...pohoda, ake ine porovnatelne SUV ma lepsiu spotrebu na dialnici?2.0 tdi evo...to iste :-)
Avatar - Beefcake
Beefcake
Riadenie nic moc, ale koho by to u auta za 1m zaujimalo, ze ? Hlavne, ze je farba ok.
Ma to kardan ? Nema. Informacie o awd ziadne.
Cista elektrika vzadu nie je ziadna vyhra.

A hned prva veta musi byt, ze nie je dechtomet. Fakt najdolezitejsia informacia.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tady v Evropě působí za danou (ne právě nízkou) cenu poněkud neotesaně, má některé absurdní výbavové nedostatky a kvalitou jízdy zaostává za evropským mainstreamem (v Tiguanu 2.0 TSI se prostě sedí i jede líp). U RAV4 vázne hlavně celkové odhlučnění, velikost sedadel (kde navíc to spolujezdce není v žádném výbavovém stupni výškově nastavitelné) a celkové pojetí interieru (značně neútulný, levné stříbrné plasty). Hybrid je naladěný na co nejnižší spotřebu, na úkor jízdní pohody.
Uvidíme, jak se s realitou popere ten nový plug-in hybrid (zatím ho na českém trhu zabíjí cenovka na úrovni prémie).
Jinak tady ta "khaki" barva fakt "dobře ladí" s těmi chromovanými klikami dveří (což je samo o sobě asijská zdrůdnost napříč výrobci a kategoriemi).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Minuly MY ještě mel nasta itelnou sedačku i manuální (ne v zakladu ). U aktuálního si nejsem jist, a obávám se, ze musi byt elektricka, aby byla vyskove stavitelná.
Chromované kliky to nemá. Jsou v barvě. To takhle jen hází odlesky ta zelenkavá barva.