Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen Passat Lingyu: výsledek spolupráce Číny a Německa

20 komentářů

Absolútne žiadny iný dôvod stavby tohoto auta nevidím. Passat so 120k. 0-100km za 14s.
Avatar - skejpa
skejpa
jj je to smesny ale aspon se to zkouma. lepsi nez kdyby sedeli na * a nedelali nic...
No celkově je vodík volovina 😄 Buď benzín/diesel nebo elektromobil
Avatar - skejpa
skejpa
vodik neni spatnej. podle me je to lepsi nez elektrika. ale chce to cerpaci stanice a unifikovanou cerpaci hadici. a ne aby si kazda automobilka delala svoje...
Klaudius
Vodík chce zapojenie priemyslu, t.j. prechod spod nadvlády ropy pod nadvládu vodíka. Permanentná výroba vodíka a distribúcia, to sú dosť problematické aspekty. Elektrina je jednoduchšia, lacnejšia a čistejšia. "Čerpacie" stanice na elektrinu nebudú potrebovať nádrže a nebude hroziť nebezpečenstvo výbuchu. Načerpáš čistú energiu, kdežto v prípade vodíku len prostriedok na jej získanie, elektráreň musíš mať v aute. Pretože aj keď budeš čerpať vodík, jazdiť budeš aj tak na elektrinu.
Lovap
Navyše výroba vodíku elektrolýzou je dosť energeticky nákladná. Kdesi som čítal, že ak by chceli v Čechách všetky autá prejsť na vodík, museli by postaviť ešte 19 Temelínov, aby tie energetické nároky pokryly. Takže zatiaľ sa tiež čaká či sa nepodarí nájsť menej nákladný proces výroby vodíka.
Avatar - skejpa
skejpa
nevim kde si sebral ze kdyz nacepujes vodik tak jedes na elektrinu >😁 normalne snad spalujes vodik v motoru a emisemi je voda ne ?

jinak ta vyroba je samozrejme nakladna ale zase mas "neomezena" zasoby vody. kdyzto na elektrinu potrebujes uhli, uran apod...
Lovap
Normálka - to auto je poháňané el. motorom (je to tam aspoň písané) a elektrinu pre el. motor vyrábajú tie palivové články - reakciou kyslíka a vodíka vzniká el. prúd a nejaká ta para.
Klaudius
Vieš ty vôbec, čo je to palivový článok? Asi nie. :no:
Avatar - skejpa
skejpa
u tohodle auta je to konkretne palivovy clanek ale ja to bral obecne. jsou uz auta na vodik ktera ho primo spaluji. napr. vodikove BMW. takze klid
Klaudius
Bavíme sa ale o palivových článkoch, nie o spaľovaní vodíku namiesto benzínu. To tu nikto ani nespomenul. 😉
Avatar - skejpa
skejpa
ne to se prave pletes. tento clovek ""anonym" [147.251.10.XXX]" psal "...celkove je vodik volovina..." tzn ze se nebavime jen o palivovych clancich ale celkove o vodiku. takze nez tady pane klaudius zacnete zase hazet rozumy, tak si to prectete. podle me vodik volovina neni. spalovani vodiku je urcite budoucnost...
Jo?A víš, že na výrobu vodíku se spotřebuje o dost více fosilních paliv(takže i více emisí), než kdyby byly fosilní paliva přímo spalovány v motorech??Myslím, ž budoucnost je elektřina, původem atomová. A pokud budou v autech systémy rekuperace brzdně energie atd., bude to i efektivní
Avatar - skejpa
skejpa
az se prijde na to jak levneji a snaze vyrobit vodik (a ja verim ze se na to prijde) tak bude vodik mnohem lepsi 😄
Klaudius
A? Vodík je palivo. Prečo by to malo meniť tému o type pohonu? 😉 Spaľovanie vodíka nespomenul, iba výrobu... 😄
Avatar - skejpa
skejpa
zase prekrucujes. rikal si tady o vodiku a palivovych clancich. ja rikal obecne spalovani vodiku primo bez elektriny...
a o vyrobe sem psal tady na tebou...
Klaudius
Ďalší mlaďas, ktorý k spokojnosti potrebuje aspoň 200 koní, 225 gumy na 17" diskoch a akceleráciu pod 10 sekúnd. Priateľu, aj tých 14 s na stovku ťa dokáže pritlačiť k sedadlu, a výkony okolo 100 koní sú v autách len od včerajška. Uvádzané hodnoty výkonov sú pre bežnú premávku viac ako dostačujúce. Nie že by som bol fandom hybridov, ale za tento počin treba Volkswagen iba pochváliť. Jednoznačne :yes: :yes: :yes: 😉 .
MikyJ
Navic elektromotor ma mozne jen usmudlanych 120k, ale tocivy moment dodava maximalni v celem spektru otacek od nuly po max, takze to auto te pritlaci k sedladlu vic nez spalovaci motor.
Točivý moment elektromotoru je nejvyšší při 0 ot./min, tedy akorát, když se roztáčí, a potom klesá a klesá...nastupuje výkon, který je u tohoto vozu sice nic moc, ale na vodíkové auto je to super(vzpomeňte na V12 Hydrogen7 od BMW, to byl pěknej šnek, ale zase je fakt, že měl zcela jiný systém-okamžité spalování vodíku) Jo a jak někdo tady psal, že i stovka za 14s dokáže zatlačit do sedačky, tak asi nikdy nejel v ničem silnějším, než je HTP, protože i první Favority(bez katalyzátoru) měly zrychlení za 13s a že by to byl nákej nářez, si teda nemyslím...
Klaudius
Povedal by som, že pri hybridných pohonoch ide o iné veci a nie o to, aby ťa pri zrýchľovaní viac zatlačilo do sedačky. Spomínal som bežnú premávku, nie víkendový adrenalín na okruhu...