Pro účast v letošním ročníku Bibendum Challenge, který probíhá v Šanghaji byl připraven Volkswagen Passat Lingyu. Tento automobil je výsledkem spolupráce mezi automobilkou Volkswagen a čínskou univerzitou Tongji.
vodik neni spatnej. podle me je to lepsi nez elektrika. ale chce to cerpaci stanice a unifikovanou cerpaci hadici. a ne aby si kazda automobilka delala svoje...
Vodík chce zapojenie priemyslu, t.j. prechod spod nadvlády ropy pod nadvládu vodíka. Permanentná výroba vodíka a distribúcia, to sú dosť problematické aspekty. Elektrina je jednoduchšia, lacnejšia a čistejšia. "Čerpacie" stanice na elektrinu nebudú potrebovať nádrže a nebude hroziť nebezpečenstvo výbuchu. Načerpáš čistú energiu, kdežto v prípade vodíku len prostriedok na jej získanie, elektráreň musíš mať v aute. Pretože aj keď budeš čerpať vodík, jazdiť budeš aj tak na elektrinu.
Navyše výroba vodíku elektrolýzou je dosť energeticky nákladná. Kdesi som čítal, že ak by chceli v Čechách všetky autá prejsť na vodík, museli by postaviť ešte 19 Temelínov, aby tie energetické nároky pokryly. Takže zatiaľ sa tiež čaká či sa nepodarí nájsť menej nákladný proces výroby vodíka.
Normálka - to auto je poháňané el. motorom (je to tam aspoň písané) a elektrinu pre el. motor vyrábajú tie palivové články - reakciou kyslíka a vodíka vzniká el. prúd a nejaká ta para.
ne to se prave pletes. tento clovek ""anonym" [147.251.10.XXX]" psal "...celkove je vodik volovina..." tzn ze se nebavime jen o palivovych clancich ale celkove o vodiku. takze nez tady pane klaudius zacnete zase hazet rozumy, tak si to prectete. podle me vodik volovina neni. spalovani vodiku je urcite budoucnost...
Jo?A víš, že na výrobu vodíku se spotřebuje o dost více fosilních paliv(takže i více emisí), než kdyby byly fosilní paliva přímo spalovány v motorech??Myslím, ž budoucnost je elektřina, původem atomová. A pokud budou v autech systémy rekuperace brzdně energie atd., bude to i efektivní
zase prekrucujes. rikal si tady o vodiku a palivovych clancich. ja rikal obecne spalovani vodiku primo bez elektriny...
a o vyrobe sem psal tady na tebou...
Ďalší mlaďas, ktorý k spokojnosti potrebuje aspoň 200 koní, 225 gumy na 17" diskoch a akceleráciu pod 10 sekúnd. Priateľu, aj tých 14 s na stovku ťa dokáže pritlačiť k sedadlu, a výkony okolo 100 koní sú v autách len od včerajška. Uvádzané hodnoty výkonov sú pre bežnú premávku viac ako dostačujúce. Nie že by som bol fandom hybridov, ale za tento počin treba Volkswagen iba pochváliť. Jednoznačne :yes::yes::yes:;-) .
Navic elektromotor ma mozne jen usmudlanych 120k, ale tocivy moment dodava maximalni v celem spektru otacek od nuly po max, takze to auto te pritlaci k sedladlu vic nez spalovaci motor.
Točivý moment elektromotoru je nejvyšší při 0 ot./min, tedy akorát, když se roztáčí, a potom klesá a klesá...nastupuje výkon, který je u tohoto vozu sice nic moc, ale na vodíkové auto je to super(vzpomeňte na V12 Hydrogen7 od BMW, to byl pěknej šnek, ale zase je fakt, že měl zcela jiný systém-okamžité spalování vodíku) Jo a jak někdo tady psal, že i stovka za 14s dokáže zatlačit do sedačky, tak asi nikdy nejel v ničem silnějším, než je HTP, protože i první Favority(bez katalyzátoru) měly zrychlení za 13s a že by to byl nákej nářez, si teda nemyslím...
Povedal by som, že pri hybridných pohonoch ide o iné veci a nie o to, aby ťa pri zrýchľovaní viac zatlačilo do sedačky. Spomínal som bežnú premávku, nie víkendový adrenalín na okruhu...