Druhá generace Opelu Mokka přijíždí na trh s výběrem čtyř motorů, dvěma výkonovými verzemi tříválce 1.2 Turbo, turbodieselem 1.5 CDTI a elektromotorem.
Hromada plechu, minimalistické okná, na doďaleka vystrčených kolesách je to vysoké jak koza... Rustikálny c-stĺpik, typický to oplácky prvok mi po x-tom omladení príde stále hnusnejší. Interiér samý displej a lesklý klavírny povrch. Móda, ktorá ide absolútne mimo to, čo považujem za pekné, príjemné a praktické. Sorry Opel.
Zajímala by mne cílovka mimo dotacemi zdeformované trhy. Chápal bych, že to je určeno výhradně jen pro dotacemi zdeformované trhy, protože na normálním trhu to musí být absolutně neprodejné.
Ale i když odečteš v Německu dotaci až 250 000, pořád jsou tyto werky dražší o 150 000 než nejdražší diesel.
Máš pravdu, je jedno kde se to prodá, když je to v EV-Švédsku nebo EV-UK nebo v EV-Holandsku, započítá se to do "snížení" emisí.
Nojo, ale zrovna v Reichu přidej modrou nálepku na bezemisní zóny, tuším výhody v parkování atd. V tu chvíli finančně nula k nule a dojedeš do práce kam by tě spalovákem ani nepustili. Takže v zásadě to dotacemi/výhodami pokřivené je...
je to jeden z nejlevnejsich elektromobilu v soucasnosti na trhu.
kdybys vzal, ze tech 400k (330k bez DPH) navic dela baterka s kapacitou 50kWh, 1kWh vychazi na 6600kc, tedy cca $300. pritom prumerna cena akupacku byla vloni kolem $130/kWh.
krome baterky je elektropohon jednodussi a levnejsi nez naftak (motor, vejvuk, nadrz, chladic, katalyzator, scr, prevodovka, spojka, starter, alternator...), takze prostor pro zlevneni behem 2-3 roku vidim tak na 250tis + DPH, tedy 300tis s DPH (cast aku, cast levnejsi pohon).
a za 5 roku se ceny elektromobilu a srovnatelnyho spalovaku srovnaj.
je jasny, ze cena elektro je prepalena, cena spalovaku naopak dole, protoze opela nikdo normalni nekoupi.
vsad boty, ze za 5 roku budou ceny elektro a spalovaku srovnatelne a v roce 2026 budes chodit bos ...
Otázkou je, s čím to chceš srovnávat, protože podobně jako MX-30 jde o vozítko, které lze nazvat univerzálním jen těžko kvůli malé baterce a už jen papírově vysoké spotřebě, což znemožní běžné použití už jen na střední cestě s nutností dobíjení, kdy 70% kapacita baterie je pak tak na hodinu jízdy po dálnici.
:yes: presne tak, myslím že Opel sa našiel :yes: Ono ten nový štýl si viem predstaviť aj na Insi a Passat môže potrápiť, aj keď na Superb s podliznutou cenou nemá.
celkem rozumně naceněný, i základ s 6kvaltem pro méně náročné řidiče je motoricky a výbavou použitelný, ideál asi silnější 1.2 v Elegance, i ten diesel je za rozumnou cenu. Zato elektrika za skoro 100% připlatek je akorát tak k zasmání, dobrej vtip :D
V tomhle je síla malých crossoverů: hezky to vypadá, má to dost místa, ale díky ošizené technice je to levnější než běžný kompakt. Což ale nic nemění na tom, že kompakt je pro mě pořád mnohem smysluplnější.
na 17tkach s apple car play a 1,2kou 74kw tipujem bude asi najpredavanejsia kombinacia... mokka sa mi skutocne paci... po calibre po dlhych rokoch konecne pekny opel... v podstate jedine co by som jej vytkol je chybajuca 4kolka... inak nema chybu :yes: