Tvá schizofrenie je neuvěřitelná. Na jedné straně tvrdíš, jak tě to nezajímá, ale vlézt na článek musíš a vyzvracet nesmyslný komentář si taky neodpustíš. :-D:-D
Jako že si po hospodsku zanadáváš a je ti dobře? Tak to bude mít fakt přínos. Ty se nástupu té zelené revoluce ani nedožiješ, tvá frustrace tě zabije mnohem dříve.
no jasne, je to logicke, vyrobna cena musi byt nizsia, len aby aj konecna cena bola o to nizsia, aby len marketingovo neoblbli ludi a nakoniec usetrene prachy nezostali u vyrobcu
Tohle auto mě zaujalo netradičním přístupem v mnoha oblastech.
1) Dobíjení solárními články je určitě zajímavé. Jaký přínos to bude mít v praxi, těžko říct.
2) Výroba ála Trabant. Velmi jednoduchá konstrukce, jeden lak, jedna výbava. Uvidíme, zda to bude opravdu lehce opravitelné, jak o tom mluví.
3) Plechová kola s pneumatikami 205/50 R16, to jde úplně mimo současné "trendy". První prototypy ale měly tak jako oatstní velké liťáky.
4) V jejich propagačních videích měli kufr bez krycího plata, tak jako to měla Fabia Junior. Těch 650 litrů je možná objem "po střechu". Na druhé straně tři zadní sedadla byla samostaně sklopitelná a sedadlo spolujezdce bylo také sklopné pro převoz dlouhých předmětů.
Skôr mám pocit, že uvádzané čísla a parametre sú skôr zbožným prianím ako možnou realitou.
1. Prínos zrejme nebude veľký. Plocha panelov je neveľká a naviac nie zrovna v ideálnej polohe voči slnku.
2. O jednoduchých opravách tiež pochybujem. Každý ťukanec môže znamenať výmenu celého panelu, hliníková konštrukcia je podstatne drahšia ako oceľová, a aby mala dostatočné pevnostné parametre, mala by byť aj robustnejšia a sofistikovanejšia. Vidí to teda práve naopak - problematické a drahé opravy.
3. Tie kolesá sú zvláštne, hlavne v kontexte s hliníkovo-plastovou karosériou.
4. Aj podľa udávaného objemu kufra mám pocit, že jediné, o čo ide, je snaha vzbudiť záujem a spraviť z toho senzáciu. Títo optimistickí klamári obvykle padnú na hubu.
Článok je informačne úbohý, pôsobí na mňa ako text odpísaný z propagačného letáku. Fotky z výroby veľa dôvery nevzbudzujú, tie tenké rovné pliešky tvoriace základ karosérie vyzerajú veľmi subtílne. Pri autonehode by som čakal fatálne následky, vyzerá to jak papierová krabička.
Nakoniec je to ešte maximálne hnusné, v prípade tohto auta hovoriť o dizajne je urážkou tohto umeleckého odvetvia.
1m2 ti dnes da 200W, neni to idealne natoceny, takze 150W a do baterky pri 90% ucinnosti dostanes 130W. kapota + strecha maj 4m2, tedy 500W, za hodinu 500Wh.
na ujeti 100km ti staci dejme tomu 12kWh kdyz je auto usporny a jedes na spotrebu, na 35km 4kWh. to ti da ta strecha s kapotou za 8hodin (od 10 do 18). prihod k tomu jeste panely na boku, samozrejme nemaj idealni sklon, ale na ty 4kWh za den by ses pri dobrych podminkach dostat moh driv nez za 8 hodin.
navic klasicky FV clanky dnes umi i 30% ucinnost, u vrstvenych se v laboratori dostali k 50%.
takze kdyz to vynasobis nebo vydelis prislusnym koeficientem, tak se za prihodnych podminek dostanes na jeste lepsi cisla.
jako co?
ty FV clanky?
nevyrabi se, je to vyzkum za laboratori, vyrabet se budou (nejspis) behem par let.
to neznamena, ze pro nejaky vovyjovy prototypy nejsou k dispozici.
je to normalni cyklus
vyzkum -> vyvoj -> vyroba
kdyby to do budoucna melo fungovat, tak v jiznich zemich by cast elektriky na provoz elektroaut slo ziskavat timhle zpusobem.
ale treba to je jen jedna z mnoha cimrmanovych slepych ulicek ...
dejme tomu, ze kombikova oktavka ma plochu strechy 5m2, takze i soucasny panely na strese by v nasich podminkach mohly dat 1kWp, tedy 1MWh / rok.
pri spotrebe 20kWh/100km, by ta 1MWh pokryla 5tis km, tedy cca 1/3 prumerneho rocniho najezdu. pri ucinnosti 30% uz 7500km a 1/2 prumernyho rocniho najezdu. to neni uplne zanedbatelny.
navic v jiznich statech by tyhle cisla byly jeste vyrazne zajimavejsi...
2) Tohle mi přijde jako důležité téma. Většina nových aut je koncipována tak, že i zdánlivě malá čelní srážka znamená totální škodu.
3) Ty kola k té koncepci "co nejnižších výrobních nákladů" chápu a je to naprosto logické. Jen jsem tím chtěl říct, že většina nově představovaných aut má nemyslně "brutální" kola a tady jdou úplně proti tomu trendu.
"Sono Sion je mimochodem 4.290 mm dlouhé, 1.830 mm široké a 1.670 mm vysoké auto, s rozchodem 2.770 mm. " - to sa divím, že mu kolesá netrčia aspoň pol metra do strán... :-D Chybička sa vlúdila.
panely na střeše a kapotě klidně, ale na bocích auta, kde jsou vystaveny mnohem většímu riziku poškození? To nepovažuju za rozumný nápad.
Ale jo, i tohle může být cesta, jak elektromobilitu dostat na nižší ceny. Jednoduchá konfigurace, jednoduchá řešení, žádný komplikovaný design, žádné zbytečnosti navíc. Akorát v té černé auto vypadá jako maskovaný prototyp a ne jako produkční verze.