Oni jsou, z pohledu historie WEC, potažmo Le Mans samotného, takoví smutní hrdinové. Snaží se už od osmdesátek, pořád nic, a když se po těch letech konečně dostali až k vítězství, tak se vrcholná třída rozpadla. Uvidíme, jak jim to půjde v těch hypercars, konkurence bude každopádně hutná.
Ono už sjednocení IMSA a WEC technických pravidel má šanci nalákat další konkurenci a učinit top třídu zajímavější a více obsazenou. Pokud jsi automobilka a máš na vývoj vlastního auta, LMH is the way to go. V opačném případě koupíš hotovou LMDh a balanční systém handicapu by měl zajistit, že bude konkurenceschopná. Uvidíme, jak to bude fungovat v praxi, ale zatím to vidím celkem nadějně.
To ano, byl to poslední rok Porsche a bylo znát, že už do toho nešlapou. smůlu měli, navíc těsně před koncem, ale jsou to vytrvalostní závody. 2015 i 2016 dostávala Toyota nálož. Určitě sympaticky se udrželi, ale poslední 3 roky bojovali jen proti soukromníkům.
Zámerne som uviedol sezónu kde boli ešte automobilky. Zákulisie som nikdy nesledoval. Faktom je, že Toyota v rokoch 15-17 urobila veľký progres. Či to Porsche vypustilo neviem, ale tvrdili by to aj keby to tak nebolo, lebo tlačovky sú hlavne marketing.