Vše povypínat a kde to jde zkoušet limit adheze a dorovnávat malé smyky. No a pak máš ten klid, když tě něco překvapí a namísto zmatkování to s klidem srovnáš.
Souhlasím s Kankunenem. Do škarpy letí v prvé řadě ti, co nemají tušení kdy to začíná klouzat, a když to nečekaně ukouzne chybí jim potřebné refexy. Už jsem takových viděl dost
V zimě mají problém hlavně kamiony, které nejsou koncipovány 6x4 + 2 nápravy návěs jako dřív. Ale z důvodů úspory PHM 4x2 + 3nápravový návěs. Mít pohánenou 1 nápravu z 5, to je jasné, že to vždycky nejene. Jinak by neměl být problém a nehody většiny osobních vůzů jsou zcela zbytečné a pomalu snad záměrné. Pozor a nedělat blbosti a nepřeceňovat síly umí totiž i díte v první třídě na šlapací trojkolce
vše povypínat v moderních kraksnách v lepším případě s automatem v horším případě s CVT? Jasně to leda ve snu. Ale jinak máš pravdu. Jen na to musíš mít pořádný poctivý auto a ne novou jebku, která má akorát 15" displej na palubce, ale ovladatelnost nula.
Pacient co ma bejt zavrenej v kleci, protoze je latentni sadista, k tomu ma poruchu rozdvojene osobnosti kdy se v praci chova jak ovce aby na silnici pusobyl zamerne jako vlk a otravoval ostatni svoji bezohlednosti a nebo je zkratka psychopat, tak ten tuto radu nepotrebuje. My ostatni tohle vime a jen se snazime prezit. Hej ty komentujici vse a vzdy a často! Delal si nekdy na dopravnich nehodach? Tak mlč, a palcuj minusem.
Plynem to můžeš vyrovnat akorát někde, kde si sám, většinou totiž uděláš širší stopu, než bez plynu.. Odzkoušeno na polygonu.. A v provozu i centimetry mohou být klíčové..
Vychazim z predpokladu, ze kdyz jsem zvykly na to, jak se chova auto ve smyku, kdyz ho schvalne urvu pridanim plynu, nebo naopak prebrzdim v zatacce, tak si vybuduju navyky, jak se v takove situaci zachovat a nezaskoci me, kdyz auto najednou jede bokem, nebo nezataci.
U me to tak funguje, ale samozrejme je velka cast lidi, kteri proste nemaji cit pro rizeni a tem nepomuze nic.
Pri prvnim snehu okamzite beru auto vypinam ESP a jdu projizdet zatacky bokem.
Jedine co vas na jizdu na snehu pripravi, je jizda na snehu na hranici adheze, to vas potom smyk neprekcapu a berete ho jako beznou soucast jizdy. Ne nejake zaklinadla o zimnich gumach, ktere ztratu adheze jen oddali...
"Pokud vůz nechce zatáčet, je potřeba zachovat klidnou hlavu, nezrychlovat ani nebrzdit, a pouze zkusit trochu natočit volant do zatáčky."
Ak mam nedotacivy smyk tak nebudem tocit volant este viac do zkruty. Kolesa treba skor jemne vyrovnat a jemne pribrzdit a znova skusit zatocit. Idealne ak to ide a je natrenovane pomoct rucnou brzdou.
Ja to nechavam zapnute vsetko a az tak skusam limit adhezie. Niekedy je problem s pomalsimi autami, ktore ma vybrzdia a stratim kontakt s limitom adhezie a musim ho hladat znova. To je asi najnebezpecnejsie, pomala jazda a nebezpecne obiehanie.
Jasny, kdo dela nebo delal nehody vi prd. Vi to kluk z hospody, ten jezdi lip a ten rozda rady. Co je nejak polda co jezdi dvacet let po nehodach. To je jasny. Proste to dava smysl, on je polda, takže je jinej. My víme víc, my jsme lidi, on je robot. Švejku, dame bramburku, ta je zahřeje. Zas jeden čech co je trenér na všechno. Taky nelezu na stránky o vaření jenom proto že si udělam vajíčka, kuřecí a špagety. Nerozumíš? Já tobě taky ne a tak nereaguju na něco čemu nerozumim.