V prvním roce oficiálního vstupu BMW na český trh bylo u nás prodáno 439 vozů mnichovské značky. Dodnes v Česku bylo registrováno přes 77.310 aut s charakteristickými ledvinkami.
Všimli jste si, jak je to tady po strašně dlouhé době slušná diskuze? Bez urážek, bez ekoterorismu, nebo pseudopetrollheadu, bez politiky aválčení mezi značkami... Hezká vzpomínka na staré ACZ!
V jednom ohledu možná ne, a to v rozdílu mezi E39 a její soudobou přímou konkurencí. Ten byl výrazně větší než u dnešní pětky, ale tady bych právě viděl těch třicet let, které uplynuly, a v nichž se ta konkurence zlepšila natolik, že je aktuální pětce mnohem blíže. A je tak dnes spíš otázkou subjektivních preferencí než objektivních parametrů, jestli kdokoliv prohlásí, že pětka, ášestka, éčko je auto nejlepší ve třídě.
Tak to jsem asi divnej taky.
Hlavně je balzám, že tam není "Auto pro blbce Nr.1"(podle Clarksona i mě)....X6.
Tehdy vyrábělo BMW jen skvělý auta. Asi ještě celý 90ky.
X5 byla jen rozumné a snesitelné doplnění portfolia.
E46,E38 atd...těžký vály!
Trojka, pětka furt top ve svých třídách, že vznikly třídy další, je věc jiná. Já vím, že nostalgie je sfiňa a nadávat patří ke koloritu, ale i tak, přestože jsem např. E39 měl dvě za sebou, a měl jsem je rád, za dnešní G30 bych je nevyměnil. Současná pětka je, a logicky, v každém ohledu lepší auto.
Srovnání hmotnosti dnešních aut a aut z devadesátek je nesmysl.
Zábava, hm, otázka, co koho za volantem baví, ve vyšší střední.
Servisovatelnost mimo značku, to je co? Nevím o nikom, kdo měl na konci devadesátek E39, že by s ní jel jinam, než do značkového servisu, tehdy zcela nemyslitelné.
E46 coupe, ta ano, sedan F30 po fl, pro mě. ;-)
A pak ještě E30, to je u mě jednak nostalgie, moje první bávo, jednak obecně slabost pro osmdesátkový design.
Je strašně smutné, že ještě před 14 lety BMW prodávalo tak úžasný stroj, jako 130i s manuálem. A dnes je na jejím místě předokolkový čtyřválcový paskvil! :-O:-(:no:
e36 kupé/kabrio je stále fajn keď má na sebe M-packet a žiadnu hrdzu. Bola zrazu taká iná po e30 a v časoch e34/32.
Stále mám v pamäti e36 M3 v dakar gelb pri predstavení.
Já ti rozumím, jen se na to dívám prismatem třídy toho auta. Taky mi vadí, že všechno přibírá na váze, ale musím uznat, že z hlediska projevu to u pětky není znát, prostě se zase ten podvozek posunul, umí to stejně. A pak věci typu pomalého řízení u e39, šíleně dlouhých kvaltů, ono to auto bylo výrazně lepší, řidičsky, než třeba masařka, ale dnešní pětka je proti tomu letadlo.
A e38, malinko jiná kapitola, mně se to auto tak líbí, že se celkem vážně zaobírám myšlenkou na restomod, vzít nějakou pěknou, strčit do ní B58, soudobé brzdy, odpružení a užívat si krásné auto, navíc bez otravných asistentů.
Tak E90 po facelifte je za mňa stále dobre vyzerajúce auto, taká 330i v modrej, to by nezahanbilo majiteľa ani dnes, vizuálne a samozrejme ani jazdne, motoricky (posledný atmo R6).
Klasické vyvážené proporcie športového RWD sedanu: https://miro.medium.com/max/1140/0*ngwW2yVZTL6ow1wX.png
Já měl E38 a za mě pocitově lepší než pozdělší 7my. Samozřejmě technika a výbava udělaly posun dopředu ...ale vnímám to jinak.
Jsem dost staromilec.
S tím servisem...to snad nemám chut ani řešit.
Právě to, že mu chybí zadek, dělá z compactu tak dobré auto, byl parádně vyvážený a mrštnější oproti kupé. Jak říkám, měl jiné kvality než vzhled, i když kombinace správné barvy, mpaketu a kol docela pomohla. Ještě lepší auto byla první 130i, ale ta vzhledově na tom byla ještě hůř.
Jo i ne... dnes možná trochu doceńuji sedan, rozhodně se mi líbí více, než větší E60 a v Mpaketu na hezkých kolech, asi bych se tomu extra nebránil, ale kombíky předfacelfitem, ten se nepovedl.
A nejkrásnější - E46? Tady se troufnu si říct shodneme? :D
Jestli to nebude tím, že americké značky tu nejsou tak těžce zprofanované jako BMW. Kdo má BMW jako by nebyl a kdo nemá otuzené BMW není správnej king u tuzingových pubošů :-):-):-)
Buď v klidu, žádné balíky do servisu rozhodně necpu...a žádné z těch aut nemělo/nemá prodlouženou záruku.
Takže už ti zbývá jen to štěstí, taky "argument"... ;-)
Nenech se vysmát, máme nejen některá relativně nová auta, ale naopak i velmi letitá, i když jsme vždy jejich první majitelé. Z těch letitých je to už vzpomínaná E39, nebo A6/C6 allroad. A jako daily car používám G5 GTI z r. 2007! Takže s těmi 2 roky si úplně mimo...
Víkendovku sice mám jen 2 roky, ale že bych ji teď prodával to ani omylem, tu naopak neprodám nikdy.
On ten M-paket přišel už těsně před fl, od modelového roku 2000 (vyr. od II. pol. 99), ale zvenku už se na tom M-paketu logicky po fl prakticky nic nezměnilo, takže stačilo jednoduše (díry na světla byly stejné) vyměnit po fl světla a měl si exterier jako pofaceliftu.
Design E60 jako celek (linie/proporce) nebyl problém, jenže u mě to spolehlivě zabil design předních světel a zadních lamp. A to platí dodnes. A BMW nepřímo tento přešlap přiznalo tím, že v dalších g.už takový design světel (naštěstí) nepoužilo. Dodnes díky tomu "čouhá" E60 z řady všech g. 5er.
Interiér E60 je kapitola sama pro sebe, když jsem si na představení E60 (průmyslový areál Vítkovice) poprvé sedl za její volant (přijel jsem tam s E39), tak mi to přišlo doslova neuvěřitelné, jako špatný vtip. Palubka/přístrojovka - to bylo to jako přesednout z kokpitu letadla za volant vysokozdvižného vozíku. Katastrofa.
Jezdím německou produkcí od r. 95 a žádný problém jsem (mimo předepsanou údržbu) neměl.
V rodině máme aktuálně 8 německých aut a nekazí se ani jedno. Jak je to možné?
Výstava Auto Moto Velo 1994 na brněnském výstavišti a stánek BMW. Téměř úplně to vidím před očima i dnes: zvýšené pódium a na něm charismatická E31, tehdy dobíhající E32, krásná (alespoň pro mě) E36, a dokonce i, tuším zelená, Z1 s dveřmi zataženými do prahů (holt „Zukunft“). Přímo k autům se dostali zřejmě jen vybraní zájemci, já jsem byl pouze „nevybraný“, ovšem slečna mi i tak na požádání věnovala alespoň prospekt Estetika pro aktivní řidiče, viz např. níže, od tehdejšího prodejce Triumf v Modřicích a ceník tehdejší nabídky BMW v ČR, z nějž šla až hrůza.
Jj, mpaket byl výrazný rozdíl, on hlavně do fl byl jen nějaký sport paket, volant, šaltr, ale jízdně žádný rozdíl. Facelift 2000 byl nejen vzhledový (angel eyes), ale hlavně pod povrchem, nové motory, předělané podvozky, i nempaketový podvozek dostal tužší odpružení, silnější stabilizátory. Každopádně, po fl E39 spec. v mpaketu bylo opravdu top auto ve své době, krásný univerzál.
Když jsem viděl E60, šel jsem si zkusit hondu legend, ale nakonec design E60 předvedl, že jen my jsme se tehdy neuměli podívat do budoucnosti. Jen škoda toho šetření, zrovna u E60, hlavně vnitřek to odnesl, a pak pár experimentů, které jsou díky E60 dnes standardem (idrive, aktivní řízení, runflaty), ale u ní byly v plenkách a některé byly spíš na otravu. E60 byla pro mně takový poloprodukt, spousta novinek, ale potřebovala dotáhnout, na E39 po fl v mpaketu nebylo třeba sahat. ;-)
Jo, Imola Red v M-paketu vypadala skvěle. :yes:
A taky ta e39 s M-paketem mnohem lépe jezdila, než klasika na 15"/16". Když jsem přesedl z M-p do klasiky, tak jsem si připadal jak v houpavém francouzském autě (s nadsázkou). :-)
P.S. Já si chtěl koupit 5er, taky, jenže přišla E60, kterou jsem k vůli designu a interiéru (po E39) absolutně nedával. Vlastně díky E60 jsem nakonec šel do A6 allroad. A znal jsem víc lidí, co po E39 prostě E60 nechtěli a šli jinam.
No jestli si dobře pamatuju, tak compact E36, měl hodně věcí z E30 aby se co nejvíc ušetřilo a zároveň vydělalo - proto v jistých aspektech nic moc. Jinak E36 sedan byl můj sen, když jsem dělal v roce 96 řidičák. To auto je aspoň podle mě taky pořád hezké. V těch dobách jezdily v hojném počtu Š120, takže BMW bylo luxusní auto.
To si pamatuji, když jsem byl cca 5-6tiletý, ukecal jsem mámu, aby mne tam vzala, nechali mne okukovat tehdy E36 sedan v červené barvě...díky za připomenutí ! :)
z dětských vzpomínek si vybavuji, že byl BMW showroom na letné, v rohovém prostoru Molochovu, kde je dnes Erotic city.
Nevíte někdo, co to tam bylo? Vzpomínám si, jak jsem za výlohou obdivoval naleštěné E46.
Tu stříbrnou jsi mi, myslím, ukazoval, moc pěkně zachovalé auto. :yes:
Já jsem měl 1997 528i ve stříbrné bez mpaketu na patnáctkách, oranžové blinkry, prostě úplná klasika, druhou pak 2001 530i v mpaketu, imola rot a na sedmnáctkách. To bylo vzhledově zas o kus dál, moc pěkné auto. :-)
Zase pláčeš na špatném hrobě, tohle všechno začal mercedes áčkem v roce 1997, a naopak je úžasné, jak dlouho bmw drželo a drží v této kompaktní třídě, kde naprosto nikdo! dávno nemá auto jiné koncepce než motor napříč a primárně fwd, zadokolku s motorem podél, která má i manuál. (akt. 2er coupe)
Ja som minule sadol asi po pol roku do X1 a pripomenulo mi to Cyberpunk 2077, pokial ste to hrali, pocit zo soferovania je presne taky. Ide dolava, doprava, pohdlne si poskakuje, ide to rychlo, ale inac nic. Este ma aj tlacilo sedadlo. Zaujimave, ze obycajne sedadla v Citroene drzia podobne, ale netlacia zadok :-) Mozno len zla konfiguracia a zly model.
Brácha od mamky měl jako první majitel zlatou 528i/MT (předface) a otec (taky jako první majitel) má ještě dnes (mimo jiná auta) stříbrnou 530d/MT M-paket v neskutečném stavu (najeto něco přes 100 tis.). Jel jsem z více E39 včetně M5.
Ano, po faceliftu byla taková "veselejší", ale celkově se mi proporcemi a designovou čistotou líbí nejvíce. Naopak jsem nikdy nepřišel na chuť trojce E90, opticky strašně těžká na zadek.
No jsem už strašně dlouhou dobu vyhoneny z e46 vyzvidl bych m3 jedno z nejpovedenejsich aut vůbec pak e38 a e39 jsou podle mě nejhezci baworaky naprosto vyvážené jak designem z venku tak zevnitř se skvělými jízdními vlastnostmi, tahle řada se mimořádně povedla a konkurenci viděla jen ve zpětném zrcátku :) ale e36 v mých očích dnešním pohledem byl jakýsi přechodovy model mezi starou dobou a novou dobou a takových aut je jen pár
Za mňa už moc retro, asi som moc mladý a tá doba (nových) E36 ma minula (resp. E36ky som vídal iba ako vylágrované vytunené šroty).
Ja 3ku beriem od E46 a najmä od E90 https://img.favcars.com/…_25_1280x960.jpg
Ale top je pre mňa stále F30 po LCI, M paket, shadow edition:
http://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43487557_1970415136312869_7277500926892441600_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=blPaD5x3iS8AX9zALW0&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=fd55fdfb5b767ff00c831d32c41761a4&oe=602CF56D
Pro mně tohle. https://www.carscoops.com/…uires-attention/
Samo není to evr. verze, tu jsem rychle nenašel, ale takto, jak barva, tak kola nejhezčí seriová 3er mimo M3 ever. ;-)
E90 sla s dobou. Co si zaslouzilo kritiku jsou pred LCI lampy (naopak FL lampy jsou do dnes krasne) a to jak E90 tak E91. E92 byla cajk od startu. Jinak ale nemam nic co by oku vadilo tolik jako E36.
Pravda, kdyz clovek necha oci odpocinout a zapoji ruce, to je trosku jiny pribeh, ale ciste vzhled E36 < E90, alespon u me.
Souhlas. Jedina Z3, ktera byla hezka. Jinak viz muj koment o devadesatkach, era na kterou nejlip zapomenout u BMW, u MB, u Fordu, u Porsche... :-[]
EDIT: Patri k Dinarove Afrikakorps Z3 komentu.
Ano, neb E36 je typicka devadesatkovina, cti na hrany nasilne napasovavane obliny a vypadala az komicky. Jak generace pred i po (vsechny) vypadali mnohem lip. S tim se ani kukuc ani zad kompaktu nemuze merit. Nehlede na to ze se bavime jen o jedne, rekneme slabsi, karosarske variante jinak velepovedene E46.
Smutne z pohledu E36 je, ze ten list lepe vypadajich trojek je s kazdou dalsi generaci delsi a delsi.
E46 Compact je nejhnusnější 3ka. Coupé patří k nejhezčím.
A sedan navíc ji doporučuje Sinír Gérchán!Kombi bez kufru bylo zbytečný. Kabrio průměr.
Počítá se Z3 jako trojka? To by byla nejhezčí.
E30 jsem dříve neměl rád, za mne to totiž bylo auto vesnických bulíků, co si koupili v tu dobu již vrakoidní BMW, ale měli BMW, někdo mu dal tuzing, jiný s tím machroval na silnici, před holkama a tak a to auto na mne působilo spíš vidlácky. Dnes tuto roli přebírají po E46 už pomalu i ty E90tky :/ a E30 doceňuji, líbí se mi hodně i sedan, ale pořád mi jsou bližší ty mé modly z 90tek, E36, E46, E38 a E39... to máme asi každý jiné poplatné době, kdy jsme vyrůstali.
F30 jsem chtěl, ale pak jsem sylšel, že ji spráská i obyčejná Oktávka, tak jsem koupil zase Ford :-[]:-[]:-[]8-s
Hm... ;-\
Ale co, krása je v očích pozorovatele.
E46 Compact:
- už v sérii je nabořená na zadek o zeď
- Kolečka zaražený jak prdy. Hmota nad lemem blatníku je o dost větší, než otvor pro kolo
- světla z tuningshopu pro japonce
:D E46 compact, moje nejoblíbenější trojka, i když uznávám, že pro její vzhled to nebylo. Prostě jezdila nejlíp ze všech trojek, velká škoda u ní, že nejsilnější motorizaci dostala jen dvaapůlku.
Mně se E36 taky líbila, a to hned od začátku, ale kdybys slyšel (a četl např. soudobý Autocar), jak se na ní, kvůli designu, plivalo, tak bys jen čučel. ;-)
Doporučuju BMW fora a majitelé, kteří umí napsat jak to reálně je a pro které to není modla.
Tam se dozvíš realitu spolehlivosti a ceny ofiko autorizovnaého servisu jako Renocar a spol a jak kvalitně navíc některé servisy umí. Radost si to číst :-):-):-)
Bakelitak Motorwerke je v ČR holt pojem, dokud s tím nepřijedou do servisu, to jsou pak jiné story a že jich znam. Poslední jak pán přijel do servisu s BMW že mu něco bouchá vzadu a at zkontrolují věci když to tam je a odjel s fakturkou za 97 000 Kč :-):-):-):-):-):-):-):-)