Novinky
Všimli jste si, jak je to tady po strašně dlouhé době slušná diskuze? Bez urážek, bez ekoterorismu, nebo pseudopetrollheadu, bez politiky aválčení mezi značkami... Hezká vzpomínka na staré ACZ!
ne tu Z3 kupé... To auto je prostě divné. 😒 Aspoň, že to zachraňuje E39... tu mám designově nejradši.
E39 ideálně po face a v M-paketu. :yes:
Ano, po faceliftu byla taková "veselejší", ale celkově se mi proporcemi a designovou čistotou líbí nejvíce. Naopak jsem nikdy nepřišel na chuť trojce E90, opticky strašně těžká na zadek.
A s M-paketem (od modelového roku 2000) sportovnější, a to nejen designově, ale taky hodně jízdně (nebe a dudy).
Neposoudím, jel jsem jen předFL. 😒 Teď se k nim už dost špatně dostává.
Brácha od mamky měl jako první majitel zlatou 528i/MT (předface) a otec (taky jako první majitel) má ještě dnes (mimo jiná auta) stříbrnou 530d/MT M-paket v neskutečném stavu (najeto něco přes 100 tis.). Jel jsem z více E39 včetně M5.
Tu stříbrnou jsi mi, myslím, ukazoval, moc pěkně zachovalé auto. :yes:
Já jsem měl 1997 528i ve stříbrné bez mpaketu na patnáctkách, oranžové blinkry, prostě úplná klasika, druhou pak 2001 530i v mpaketu, imola rot a na sedmnáctkách. To bylo vzhledově zas o kus dál, moc pěkné auto. 😄
Já jsem měl 1997 528i ve stříbrné bez mpaketu na patnáctkách, oranžové blinkry, prostě úplná klasika, druhou pak 2001 530i v mpaketu, imola rot a na sedmnáctkách. To bylo vzhledově zas o kus dál, moc pěkné auto. 😄
Jo, Imola Red v M-paketu vypadala skvěle. :yes:
A taky ta e39 s M-paketem mnohem lépe jezdila, než klasika na 15"/16". Když jsem přesedl z M-p do klasiky, tak jsem si připadal jak v houpavém francouzském autě (s nadsázkou). 😄
P.S. Já si chtěl koupit 5er, taky, jenže přišla E60, kterou jsem k vůli designu a interiéru (po E39) absolutně nedával. Vlastně díky E60 jsem nakonec šel do A6 allroad. A znal jsem víc lidí, co po E39 prostě E60 nechtěli a šli jinam.
A taky ta e39 s M-paketem mnohem lépe jezdila, než klasika na 15"/16". Když jsem přesedl z M-p do klasiky, tak jsem si připadal jak v houpavém francouzském autě (s nadsázkou). 😄
P.S. Já si chtěl koupit 5er, taky, jenže přišla E60, kterou jsem k vůli designu a interiéru (po E39) absolutně nedával. Vlastně díky E60 jsem nakonec šel do A6 allroad. A znal jsem víc lidí, co po E39 prostě E60 nechtěli a šli jinam.
Jj, mpaket byl výrazný rozdíl, on hlavně do fl byl jen nějaký sport paket, volant, šaltr, ale jízdně žádný rozdíl. Facelift 2000 byl nejen vzhledový (angel eyes), ale hlavně pod povrchem, nové motory, předělané podvozky, i nempaketový podvozek dostal tužší odpružení, silnější stabilizátory. Každopádně, po fl E39 spec. v mpaketu bylo opravdu top auto ve své době, krásný univerzál.
Když jsem viděl E60, šel jsem si zkusit hondu legend, ale nakonec design E60 předvedl, že jen my jsme se tehdy neuměli podívat do budoucnosti. Jen škoda toho šetření, zrovna u E60, hlavně vnitřek to odnesl, a pak pár e😜erimentů, které jsou díky E60 dnes standardem (idrive, aktivní řízení, runflaty), ale u ní byly v plenkách a některé byly spíš na otravu. E60 byla pro mně takový poloprodukt, spousta novinek, ale potřebovala dotáhnout, na E39 po fl v mpaketu nebylo třeba sahat. 😉
Když jsem viděl E60, šel jsem si zkusit hondu legend, ale nakonec design E60 předvedl, že jen my jsme se tehdy neuměli podívat do budoucnosti. Jen škoda toho šetření, zrovna u E60, hlavně vnitřek to odnesl, a pak pár e😜erimentů, které jsou díky E60 dnes standardem (idrive, aktivní řízení, runflaty), ale u ní byly v plenkách a některé byly spíš na otravu. E60 byla pro mně takový poloprodukt, spousta novinek, ale potřebovala dotáhnout, na E39 po fl v mpaketu nebylo třeba sahat. 😉
On ten M-paket přišel už těsně před fl, od modelového roku 2000 (vyr. od II. pol. 99), ale zvenku už se na tom M-paketu logicky po fl prakticky nic nezměnilo, takže stačilo jednoduše (díry na světla byly stejné) vyměnit po fl světla a měl si exterier jako pofaceliftu.
Design E60 jako celek (linie/proporce) nebyl problém, jenže u mě to spolehlivě zabil design předních světel a zadních lamp. A to platí dodnes. A BMW nepřímo tento přešlap přiznalo tím, že v dalších g.už takový design světel (naštěstí) nepoužilo. Dodnes díky tomu "čouhá" E60 z řady všech g. 5er.
Interiér E60 je kapitola sama pro sebe, když jsem si na představení E60 (průmyslový areál Vítkovice) poprvé sedl za její volant (přijel jsem tam s E39), tak mi to přišlo doslova neuvěřitelné, jako špatný vtip. Palubka/přístrojovka - to bylo to jako přesednout z kokpitu letadla za volant vysokozdvižného vozíku. Katastrofa.
Design E60 jako celek (linie/proporce) nebyl problém, jenže u mě to spolehlivě zabil design předních světel a zadních lamp. A to platí dodnes. A BMW nepřímo tento přešlap přiznalo tím, že v dalších g.už takový design světel (naštěstí) nepoužilo. Dodnes díky tomu "čouhá" E60 z řady všech g. 5er.
Interiér E60 je kapitola sama pro sebe, když jsem si na představení E60 (průmyslový areál Vítkovice) poprvé sedl za její volant (přijel jsem tam s E39), tak mi to přišlo doslova neuvěřitelné, jako špatný vtip. Palubka/přístrojovka - to bylo to jako přesednout z kokpitu letadla za volant vysokozdvižného vozíku. Katastrofa.
Tak pokrok nezastavíš, ale bude mi chybět😒br />
Noční oranžovo červené přístroje
Parádní manuál
Parádní atmosféra (v lehčích modelech)
Angel eyes
Vyvážené tvary kupé
Kolečko chladná hlava, nohy v teple
Kola Double Spoke s límcem
A Kabaně měli podržet, umí kombinovat čistotu a vyváženost s dynamikou, to teď BMW chybí.
Noční oranžovo červené přístroje
Parádní manuál
Parádní atmosféra (v lehčích modelech)
Angel eyes
Vyvážené tvary kupé
Kolečko chladná hlava, nohy v teple
Kola Double Spoke s límcem
A Kabaně měli podržet, umí kombinovat čistotu a vyváženost s dynamikou, to teď BMW chybí.
Ja som minule sadol asi po pol roku do X1 a pripomenulo mi to Cyberpunk 2077, pokial ste to hrali, pocit zo soferovania je presne taky. Ide dolava, doprava, pohdlne si poskakuje, ide to rychlo, ale inac nic. Este ma aj tlacilo sedadlo. Zaujimave, ze obycajne sedadla v Citroene drzia podobne, ale netlacia zadok 😄 Mozno len zla konfiguracia a zly model.
Bakelitak Motorwerke je v ČR holt pojem, dokud s tím nepřijedou do servisu, to jsou pak jiné story a že jich znam. Poslední jak pán přijel do servisu s BMW že mu něco bouchá vzadu a at zkontrolují věci když to tam je a odjel s fakturkou za 97 000 Kč 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Bariku, je tohle nutné ?
Přesně tak, s Barikem v mnoha věcích souhlasím, ale plivat na BMW, když se tady tak krásně vzpomínalo na jeho nejlepší éru, to je fakt trapné....
Nebylo, ale nedokázal si to odpustit.
Žárlí, pod žádnou americkou značkou tady podobnou diskusi nenajdeš... 😉
Žárlí, pod žádnou americkou značkou tady podobnou diskusi nenajdeš... 😉
Jako když si někdo udělá novou fasádu do ulice...vždy se najde sprejer. I tady se našel, udělal kosočtverec a utekl. 😉
Bariku, děkujeme za obohacení diskuse příspěvkem ze tvé tradiční minisérie: "Jedna paní/pán povídala..."
Doporučuju BMW fora a majitelé, kteří umí napsat jak to reálně je a pro které to není modla.
Tam se dozvíš realitu spolehlivosti a ceny ofiko autorizovnaého servisu jako Renocar a spol a jak kvalitně navíc některé servisy umí. Radost si to číst 😄 😄 😄
Tam se dozvíš realitu spolehlivosti a ceny ofiko autorizovnaého servisu jako Renocar a spol a jak kvalitně navíc některé servisy umí. Radost si to číst 😄 😄 😄
Ještě, že americké značky se naopak nekazí vůbec a servis mají zdarma...
Oproti BMW ten servis stojí tak třetinu max polovinu 😄 😄
Já sem za rok na autě udělal výměnu oleje, antifreeze, brzdovky a oleje v převodovce. Jinak nic a jezdí to denně.
Já sem za rok na autě udělal výměnu oleje, antifreeze, brzdovky a oleje v převodovce. Jinak nic a jezdí to denně.
Jezdím německou produkcí od r. 95 a žádný problém jsem (mimo předepsanou údržbu) neměl.
V rodině máme aktuálně 8 německých aut a nekazí se ani jedno. Jak je to možné?
V rodině máme aktuálně 8 německých aut a nekazí se ani jedno. Jak je to možné?
Máš to 2 roky a pošleš to dál? A ono se to začne kazit po 4-5 😄
Nenech se vysmát, máme nejen některá relativně nová auta, ale naopak i velmi letitá, i když jsme vždy jejich první majitelé. Z těch letitých je to už vzpomínaná E39, nebo A6/C6 allroad. A jako daily car používám G5 GTI z r. 2007! Takže s těmi 2 roky si úplně mimo...
Víkendovku sice mám jen 2 roky, ale že bych ji teď prodával to ani omylem, tu naopak neprodám nikdy.
Víkendovku sice mám jen 2 roky, ale že bych ji teď prodával to ani omylem, tu naopak neprodám nikdy.
z dětských vzpomínek si vybavuji, že byl BMW showroom na letné, v rohovém prostoru Molochovu, kde je dnes Erotic city.
Nevíte někdo, co to tam bylo? Vzpomínám si, jak jsem za výlohou obdivoval naleštěné E46.
Nevíte někdo, co to tam bylo? Vzpomínám si, jak jsem za výlohou obdivoval naleštěné E46.
Výstava Auto Moto Velo 1994 na brněnském výstavišti a stánek BMW. Téměř úplně to vidím před očima i dnes: zvýšené pódium a na něm charismatická E31, tehdy dobíhající E32, krásná (alespoň pro mě) E36, a dokonce i, tuším zelená, Z1 s dveřmi zataženými do prahů (holt „Zukunft“). Přímo k autům se dostali zřejmě jen vybraní zájemci, já jsem byl pouze „nevybraný“, ovšem slečna mi i tak na požádání věnovala alespoň prospekt Estetika pro aktivní řidiče, viz např. níže, od tehdejšího prodejce Triumf v Modřicích a ceník tehdejší nabídky BMW v ČR, z nějž šla až hrůza.
https😐/aukro.cz/…r-e36-6975843507
Byl tam tehdy i někdo z vás?
https😐/aukro.cz/…r-e36-6975843507
Byl tam tehdy i někdo z vás?
Hlavně je balzám, že tam není "Auto pro blbce Nr.1"(podle Clarksona i mě)....X6.
Tehdy vyrábělo BMW jen skvělý auta. Asi ještě celý 90ky.
X5 byla jen rozumné a snesitelné doplnění portfolia.
E46,E38 atd...těžký vály!
Ale samozřejmě, že vývoj čvrt století (třetina doby existence BMW jako výrobce použitelných aut) je znát.
Např😒br /> Hmotnost
zábava
servisovatelnost mimo značku a spolehlivost
Zábava, hm, otázka, co koho za volantem baví, ve vyšší střední.
Servisovatelnost mimo značku, to je co? Nevím o nikom, kdo měl na konci devadesátek E39, že by s ní jel jinam, než do značkového servisu, tehdy zcela nemyslitelné.
Jsem dost staromilec.
S tím servisem...to snad nemám chut ani řešit.
A e38, malinko jiná kapitola, mně se to auto tak líbí, že se celkem vážně zaobírám myšlenkou na restomod, vzít nějakou pěknou, strčit do ní B58, soudobé brzdy, odpružení a užívat si krásné auto, navíc bez otravných asistentů.
E38 je neskutočne krásna definícia sedanu aj po toľkých rokoch.
A nejkrásnější - E46? Tady se troufnu si říct shodneme? 😁
A pak ještě E30, to je u mě jednak nostalgie, moje první bávo, jednak obecně slabost pro osmdesátkový design.
F30 jsem chtěl, ale pak jsem sylšel, že ji spráská i obyčejná Oktávka, tak jsem koupil zase Ford 😒] 😒] 😒] 8-s
A sedan navíc ji doporučuje Sinír Gérchán!Kombi bez kufru bylo zbytečný. Kabrio průměr.
Počítá se Z3 jako trojka? To by byla nejhezčí.
Twl teď jsme ji startovali v garáži. To snad není možný.
EDIT: Patri k Dinarove Afrikakorps Z3 komentu.
Pravda, kdyz clovek necha oci odpocinout a zapoji ruce, to je trosku jiny pribeh, ale ciste vzhled E36 < E90, alespon u me.
Klasické vyvážené proporcie športového RWD sedanu: https😐/miro.medium.com/max/1140/0*ngwW2yVZTL6ow1wX.png
Opravdu myslíš, že je hnusnější než příšernej E46 Compact!? Nebo odulý GT?
No nevím.
Ale co, krása je v očích pozorovatele.
E46 Compact😒br /> - už v sérii je nabořená na zadek o zeď
- Kolečka zaražený jak prdy. Hmota nad lemem blatníku je o dost větší, než otvor pro kolo
- světla z tuningshopu pro japonce
https😐/www.auto.cz/…em-a-peklem-1265
Jen mi tehdy (200😄 ve verzi 120d přišlo oproti tehdejší mojí e91 320d žensky měkké na řízení (ne podvozkem).
Smutne z pohledu E36 je, ze ten list lepe vypadajich trojek je s kazdou dalsi generaci delsi a delsi.
https😐/www.bmwblog.com/…reciate-e36-bmw/
A tahle 3er je prostě z mého hlediska nej😒br />
https😐/www.favcars.com/…papers-54587.htm
Facelift už pak spíš s M-Paketem, tady stačí jen ty pěkné 18".
Černá klika + oranžády. 😄
Oranžové blinkry byly už tenkrát trochu mimo 😉
Samo není to evr. verze, tu jsem rychle nenašel, ale takto, jak barva, tak kola nejhezčí seriová 3er mimo M3 ever. 😉
Ten předFL nárazník se mi líbí víc než😒br />
https😐/www.autoevolution.com/…pe-e46-2003.html#…
Kvůli těm domečkům kolem mlhovek 😉
https😐/carbuzz.com/…special-editions
Ja 3ku beriem od E46 a najmä od E90 https😐/img.favcars.com/…_25_1280x960.jpg
Ale top je pre mňa stále F30 po LCI, M paket, shadow edition:
http😐/scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43487557_1970415136312869_7277500926892441600_o.jpg?_nc_cat=103&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=blPaD5x3iS8AX9zALW0&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=fd55fdfb5b767ff00c831d32c41761a4&oe=602CF56D
Neřekl bych, že design E36 je taková tragedie 😉
Stále mám v pamäti e36 M3 v dakar gelb pri predstavení.