Po plug-in hybridním „er-esu“ a plynovém G-Tecu se mi do rukou dostala motorizace oslovující podstatně širší spektrum zákazníků. Modrý kombík má pod kapotou základní litrový tříválec spojený s manuálem.
Pokud má Octavia vlečenou zadní nápravu, nemá palivová nádrž objem pouze 45 litrů? V tabulce uvádíte 50 litrů. Třeba německý konfigurátor udává pro tuto motorizaci právě těch 45...
s nádrží je to jak píšete, tedy 45 litrů. Už jsem to upravil, díky za upozornění!
Pokud jde o hmotnosti, v materiálech od Škody je pohotovostní hmotnost 1238-1435 kg a nosnost 402-599 kg v závislosti na výbavě. Přesné hodnoty u konkrétního vozu nevíme. A naše tabulky si to přechroupaly takto. Zkusím poupravit.
Samozrejme ze moze. Rozdiel v sedackach mozes mat hned 20-30kg, panorama pridava dost vela kg. Mozno nejake lepsie audio - ine skla, vyplne dveri, na niektore veci + RJ naviac ako HW.Nazbiera sa to pomerne rychlo a je to tak u vsetkych
Je to tak!
U velkých aut je to dnes 4,5 metráku. Teď jsem to vidělu Caravelly. Osobák.
Čemu věříš je šumák.
Jediné hodnoty které musejí být na tisícinu přesné jsou ty o emisích.
To platí i pro všechny "odborníky"co dali palec nahoru.
A to půjčené auto nemá "velký" technický průkaz? Tam hádám nebude zapsaná váha od-do, ale váha, která odpovídá testovanému vozidlu. Když uz se vám to nechce vážit, což je otázka pár minut, tak kouknout do papíru je maličkost...
Podle me dobra volba pro slusne prakticke auto a ridice, kteremu staci normalni pohodovy motor.
Samozrejme nejprve si nechte spocitat Golf Variant, protoze je trochu lepsi, trochu lepe odhlucneny a hlavne bude ve stejne vybave skoro jiste levnejsi, to uz plati minimalne 10 let.
Uvedene spotreby jsou samozrejme nesmysly, jak uz to tak u recenzentu byva. Za 6,5-6.7 jsem jezdil konstatnich 130 kmh GPS kdysi s tezsim 1.2 TSI 77kW v kombi golfu 6. S golf sportsvan 1.4 TSI 92kW jsem jezdil dalnice za 6.1 - 6.3. Takze s litrovym trivalcem jezdit dalnice "pod osm" je proste blbost. Bude to pod 7.
Zrovna pri slabších motorizáciach je konkurencie mimo koncern dostatok. Napríklad pri Corolle máš za podobné peniaze o valec viac, podvozok čo nebúcha a kopu tlačítok a koliesok na stredovom panely :-) Korejci ti v tejto cenovej ponúknu aj silnejšie motorizácie. Takže mňa by asi ako súkromníka ťažko niečo presvedčilo kupovať koncernoví liter.
Souhlas - mám tenhle motor v minulém Golfu (kombi) a delší cesty po dálnici (140 na tempomat a 4 lidi v autě) se pohybuje kolem 6,5-7. Pokud je prostorově mezi OIV a GVIII podobný rozdíl jako mezi OIII a GVII, tak oktávka je (hlavně vzadu) o dost prostornější.
jeden valec keď je auto naložené? A ja žijem v tom , že keď už tak chýba výkon prenesený na kolesá.
PS: a čo spojka? Nepáli ju Octavia tak ako svojho času Rapid pred výletom do Chorvátska?
Jo, to je blábol desetiletí. Ten válec na to fakt nemá vliv.
I kdyby to byl dvoulitr šestiválec s 85 kW, tak v plném naložení prostě nepojede a tečka. Protože nebude mít z čeho brát. Je smutné, že odborně se tvářící médium vůbec pustí takovou kravinu do světa.
Krásný příklad je 1,6 TDI...
a ked tam ten valec nepridas, tak objem nezvysis?
Mozno sa autor len nechce neustale technicky vyjadrovat, ale dava do toho aj trocha ludskej reci - ktoru ale treba pochopit a tu to zjavne nevyslo ;-)
Ne, autor napsal kravinu, která nejde nijak obhájit. Válec s tím vážně nemá nic společného. Čtyřválec stejného objemu a výkonu by měl stejný problém. I čtyřválec většího objemu a stejného výkonu by měl pořád problém.
takže keď octavii pridáš 1 valec, ostáva rovnaký výkon?
Sme na serveri o autách, asi by si mal vedieť, že v ponuke škoda je 81kw trojvalec a hneď za ním 110kw štvorvalec.
Tzn pridaním jedného valca získaš 29kw, čo spĺňa tvoje podmienky. A preto sa redaktor vyjadril správne.
Tos asi četl jiný článek. V té větě se píše pouze o tom že chybí jeden válec. Nic o tom, že větší motor by byl lepší. Jinými slovy ta věta vyznívá jako by z hlediska dynamiky byl nějaký 4 válcový litr s turbem lepší než třívalcový litr s turbem. Vůbec neřeší aktuální motorovou nabídku.
A čo to auto poháňa výkon či valce? Pred vojnou mali formuly 16 - 18 valcov, objemu do aleluja a výkon má dnes kadejaká oturbená 1,6 vyšší. Proste Standa napísal blud, na valce auto nejazdí.
autor napísal: Jenže... ve čtyřech lidech s kufrem napěchovaným pod roletu už je znát, že nám pod kapotou jeden válec chybí.
keby napísal: Jenže... ve čtyřech lidech s kufrem napěchovaným pod roletu už je znát, že by to chtělo 1.5tsi.
A nemali by ste byť prečo nespokojní. Pointa je, že prvá aj druhá veta je to isté, len ináč napísané.
A to je to, čo píšem nižšie - absencia pochopenia textu. Dnes chce každý všetko na lopate. Ale my šikovní na tom bohatneme, takže kľudne pokračujte ;-)
ikonická, plně digitální, jejím revírem jsou dálnice a protivníkem kundaje, dáčky a ostatní hmyz... :-O
Jo a maximální prostor vzadu je stejný jako u Kundaje i10.....ale zase to vyrovnává vyšší cena..
S tím prostorem pro nohy vzadu máš bohužel pravdu. Při prohlídce auta jsem byl šokován, jak u nové octávky mezigeneračně ubyly podélné cm. Nepochopitelné a neomluvitelné, rozvor přece zůstal stejný... :-O:-(:no:
... asi dobrý, ale jinak si lze jen těžko představit někoho, kdo se rozhodne si koupit takto velké, prostorné a komfortní auto a znehodnotí si ho "fábiáckým" tříválcem, aby ušetřil 50 000 Kč... :-O:no:
Nedávno jsem řešil něco podobného - nabídka práce s výběrem služebního vozu do ceny 650 000 tis. A tak jsem zjistil, že za tu cenu je právě usmrkaný tříválec s manuální převodovkou a bez příplatků. Ne děkuji.. ale kdo tu práci vezme, bohužel s tímhle skončí.. co mu zbyde..
Kde jsou ty časy, kdy za ty peníze byl dvoulitr s DSG a slušnou výbavou..
Já když jsem začínal jako zaměstnanec, tak jediné auto, které jsem mohl používat ke služebním účelům bylo moje vlastní na cesťák. Po přelomu milénia i na velmi slušné manažerské pozici jsem měl Fabii HTP a následně chvíli Octu I.Teprve potom jsem se dostal k prémii a vyšším třídám.
Teď svým lidem, kteří potřebují služební samozřejmě zajišťuji. Vždy ale s přihlédnutím k nákladům a taky u některých jako motivační prvek.
Nějak si neumím představit, že by někoho měla Octa s 81kw dehonestovat a to i na vyšších pozicích.
Tak to je přece přirozené.. já když začínal jako zaměstnanec, taky jsem vyfasoval Focuse v základní výbavě a chrochtal jsem si blahem.. Ale když se člověk něco naučí a jeho cena na trhu práce vzroste, zase nevidím úplně problém v tom se z toho snažit vytěžit maximum. Zaměstnanec není charita, takže ač samozřejmě chápu snahu zaměstnavatele držet náklady na minimu, stejně tak chápu zájem zaměstnance dosáhnout na co nejlepší možné benefity. Výsledná mzda či rozpočet na nákup služebního auta je pak asi často kompromisem mezi představami obou stran..
A neříkám, že by oktávka měla někoho dehonestovat, ale s přihlédnutím k tomu, kolik člověk firmě vydělá peněz, se mi nezdá jako úplně nekorektní chtít trávit dlouhé pracovní cesty v něčem odpovídajícím.
Musím ale dodat, že příspěvek jsem primárně vytvořil jako kritiku cenové politiky automobilky, nikoliv jako kritiku zaměstnavatelů resp. jejich neochoty pořídit rozumný vozový park. Naopak - ještě nedávno toto nebyl problém, protože se v rozumné cenové kategorii rozumné pracovní přesouvadlo nechalo pořídit, tomu je ale zdá se konec.. Bohužel korporace jsou strašně pomalé a trvá neskutečně dlouho, než se adaptují na nové podmínky, takže bude hádám trvat přibližně rok, než zjistí, že auta skokově podražila a je nutné adekvátně navýšit rozpočet.. kdo ale vyfasuje nové auto v tomto mezidobí, bude mít smůlu a další 3-4 roky bude jezdit s tříválcem. Já toto dobrovolně podstupovat nebudu, ale zároveň si nemyslím nic zlého o někom, kdo ano, protože chápu, že pro naprostou většinu lidí toto vlastně ani nehraje roli a neřeší, kolik co má válců a jestli to jede nebo nejede, je to prostě dopravní prostředek a to je vše..
Chápu nadsázku, ale ano takových bláznů je dost, já jsem taky navrhoval, že bych preferoval nižší mzdu a lepší auto tzn, že bych si na auto klidně přispěl, ale to bohužel nešlo :D:D:D
Byl jsem nedávno překvapen, jakým holátkem jezdí krajský ředitel naší financující banky. ;-)
Můj někdejší zaměstnavatel a kamarád mi říkal, že naší firmu auta neživí (přesto jsem zrovna tam poprvé nakročil do prémie).
Tak ona se vždycky najde nějaká výjimka potvrzující pravidlo..
Já tohle beru čistě pragmaticky - člověk na nějaké trochu lepší pozici fakt neřeší, jestli má na výplatnici o pár tisíc víc nebo míň, ale s ohledem na výběr auta to může být dost velikej rozdíl.. když si vezmu třeba rozdíl ve splátce operáku Golf vs Passat, tak ten rozdíl je naprosto minimální.. a když ten rozdíl dám do vyšší mzdy, půlku z toho sežere stát a zaměstnanec ani nepozná, že něco dostal navíc.. tak se spíš trochu divím těm firmám, že toto nepoužijou jako "udržovací" benefit nebo dokonce jako magnet na přilákání nových lidí.. protože jestli nějaká firma platí o trochu víc nikdo neřeší, ale že ve firmě A jezdí všichni v Passatech a ve firmě B v základních oktávkách se prostě rozkřikne rychle a za chvíli to ví všichni.. tak to alespoň je v mém oboru, kde těch firem v ČR není moc a je to relativně malej "rybník", takže člověk má přehled, kde co a jak funguje....
Dovolím si nesouhlasit, Mě jako zaměstnance by potěšila "horší" a o třídu nižší Scala s plnotučným 1,5 TSi, než holátko jinak krásné Octávie s podimenzovaným tříválcovým motorem. To bych bral skoro jako urážku. Raději lepší motor než nadměrný kufr, který když naložím, tak to stejně nejde ale žere.
Tak to sme my nadšenci do áut, pre nás Scala s 1,5TSI je lepšia ako Octavia s 1,0TSI. Ak to preženiem, pred obomi by som uprednostnil Fabiu 2,0TSI (ak by bola). :D
Väčšine však je prioritou veľkosť a hlavne výbava. U žien takmer stopercentne a aj u väčšiny mužov má v služobáku prednosť povedzme prémiové audio a parkovacia kamera pred silnejším motorom.
Tak pokud bys byl tak laskav a zařadil mě do této skupiny ;-) , tak pro mě osobně bylo stran motoru rozhodně zajímavější jezdit ve Scale 1.0 TSI než v Octavii 1.5 TSI.
To nemusíš. ;-) Reagoval jsem na iudexe. Nicméně moje volba není ani Scala, ani Octavie. Jen říkám, že po stránce motoru pro mě byla Scala s 1.0 TSI rozhodně zajímavější než ta "plnotučná" zosobněná letargie, kterou dokázali zabít dokonce i v Ibize FR.
Já mám doma 147 kW v Polu a 85 kW v Picassu, dneska jsem s ním dal 215 km mimo dálnice a že bych z toho měl nervy? Dokonce jsem si to i užil, jsem i ujel Octavii TDI co se na mě celé omezení u radaru lepila...a to mi stačí
vy ste ale dobrý internetoví teoretici. Auta střední třídy jezdí VŽDYCKY výrazně líp než nižší střední. Tedy přesněji (stěma třídama je u škody problém), scala není HB od Octavie a v jízdě je fakt rozdíl. Byť scala nejezdí zle. Ale i s tím litrovým motorem se dá dobře jezdit.To je jako napsat že si radši vezmu Superba full než základní E-čko. Fujtajbl. Vždycky bych radši volil lepší železo (auto) za cenu horšího motoru nebo výbavy (pokud je to aspoň trochu porovnatelný).
No dobře, dejme si to konkrétně.
Základní E je 1.6 nafta 118kW za 1,28M
Proti tomu Superb 2.0TDI 147kW L&K 4x4 za 1,16M
Jinými slovy... i když vezmu top výbavu Superbu vs. úplný základ u E, je tam rozdíl 220t.
Je to samozřejmě každého volba, ale pro mě - než jít s prémií úplně na krev, tak raději mainstream s nějakou lepší motorizací.
No já to nevztahoval na konkrétní cenovou situaci ale obecně na přechod mezi třídami na příkladu známých aut. Pokud ti 120 tis chybí tak s tím nic neuděláš to je jasný. Ale radši budu jezdit se základní naftou v éčku než s výkonným motorem v superbu, o tom to je. A to proti superbu nic nemám.
220t - prostě jsem chtěl říct, že tam žádný cenový průnik není, ani top vs. základ. A za mě ta 1.6D z Renaultu není důstojná motorizace pro vyšší střední prémii.
Můžeš vzít MB-C vs. Superb, nech sa páči - tady už se na stejný prachy dostaneš:
MB C 180d 90kW 930t
Superb Style 2.0TDI 147kW 938t
S těmi služebními auty (což je taková CZ-SK mánie) mám taky vzpomínku. Kdysi jsem pracoval v jedné firmě, která měla na určité pozici passaty. Sice nabušené (2.0 TSI a s plnou výbavou), ale passaty. Slovenská odbočka té samé firmy - stejná pozice, ale o dost menší a míň vydělávající firma - měla na té samé úrovni hiearchie audiny A6. Bylo mi řečeno, že praktičtí Češi se s tím kombi passatem spokojí. Ale na Slovensku, kde je status důležitější, ta marketingová ředitelka tu A6 musí mít, třeba holátko, ale musí to být ta audi. Jinak by tam prostě na ty pozice nikoho nenabrali. Zajímavý...
Osobně ale dávám přednost tomu, když vám firma dá peníze a vy si můžete jezdit, čím chcete. Kultura služebáků v tom našem pojetí je dost výjimečná...
Tak to je známá věc, čím východnější stát, tím větší komplexy..
Taky bych preferoval peníze a možnost si koupit auto podle vlastních představ, ale to se málokdy vyplatí. Tahle konkrétní firma mi dala na výběr - služebák za 650 tis. nebo používat vlastní auto za 4 kč na km amortizace + proplacení pohonných hmot podle techničáku.. no neber to.. takže v podstatě služebák je jediná volba..
V ostatních firmách jsou štědřejší, ale i tam je to prostá matematika - pokud firma má na auto vyhrazeno plácnu 10 tis. měsíčně, sežene za ty prachy na OL toho Passata.
Když ty prachy dá zaměstnanci, po zdanění zaměstnanec dostane lehce přes polovinu.. nechce se mi to počítat (a neberu v úvahu zrušení superhrubé mzdy, takže teď to možná vyjde o něco lépe, ale doteď to bylo takhle) , tak řeknu třeba 6 tis. No a zaměstnanec platí DPH tzn jeho reálný budget na nákup auta je méně než poloviční oproti zaměstnavateli, i když do nákupu byly investovány stejné peníze.. A pohledem do ceníku člověk zjistí, že za ty peníze bude rád, když dosáhne na Scalu v základu a akorát s ní bude mít starosti.. naprosto chápu, že většina lidí radši vyfasuje toho Passata.. tím spíš, když zaměstnavatel často dotuje soukromé km..
Služebák je v ČR v podstatě jediná cesta, jak se dostat ke slušnému autu, málokdo si může dovolit ze své mzdy, kterou minimálně ze dvou třetin tvoří daně, ušetřit 3/4 mega na slušné auto. Takže z pohledu bývalého zaměstnance tuhle CZ-SK mánii naprosto chápu..
Můj příspěvek neměl vyznít urážlivě, ale asi se mi to moc nepovedlo, tedy se omlouvám. Já ČR a Slovensko považuju za země v mnoha ohledech velice blízké a ani v tomto mezi nimi nebude zásadnější rozdíl.
Jinak já jsem to pochopil tak, že v jedné pobočce mají ty nabušené Passaty a v druhé holátka Audi tzn. že ten rozpočet je stejný, jen za to v každé zemi preferují něco jiného, takže bych určitě v opačném případě neargumentoval lepší vyjednávací schopností Čechů, když mají stejný rozpočet.. Faktem ale je, že jsem v práci poznal pár Slováků, co se neměli problém dost zadlužit, aby si koupili drahé auto a pořád o tom povídali a vykládali, kolik to stálo.. a stejně tak znám pár Čechů, co mají drahá auta, protože je mají rádi, ale neradi se s nimi někde ukazují a mají je zavřená v garáži a neradi o nich mluví, protože jim to není příjemné, jelikož hodně lidí řeší, kolik to stálo a kde na to vzali atd. Tzn. pro ně je ten "status" spíš negativní vlastnost takového auta.
Stejně tak na západě je tohle většině lidí ukradené, protože tam prémii jezdí každej, kdo trochu něco umí.. Takže jako jo, z toho dost možná statisticky nereprezentativního vzorků lidí, se kterýma jsem měl tu možnost pracovat, jsem nabyl dojmu, že čím víc na východ, tím víc má člověk potřebu koukat na to, co si o něm myslí druzí, a dělá mu dobře, když nad nimi vyčnívá, zatímco na západ jde lidem spíš o potřebu být vnitřně spokojený a s ostatními moc nemají potřebu se srovnávat.. ale nikomu v tomto ohledu samozřejmě svůj názor nevnucuju.. I západ je plný machýrků a i na východě bude plno skromných lidí..
Nemusel si planovat aby znel prispevok urazlivo, ale zbytocne si sa dotkol ludi, kt. sa to netyka a je ich na Slovensku dost aj napriek tym par km vychodnejsie.
Já bych ještě chtěl upřesnit za sebe. Mám taky Slováky rád a určitě se jich nechci nijak dotknout. Ty audiny jsme jim spíš záviděli, samozřejmě. :-) Jako vážně si myslím, že na SK je trošku jiná národní povaha než u nás, ale to mi vůbec nevadí, naopak, v pestrosti je síla. Myslím, že na Slovensku si lidi celkově víc potrpěj na repre, kdežto Češi jsou v průměru víc pragmatičtí (až moc, skoro bych řek někdy přízemní). Je to vidět třeba na naší funkční outdoorové módě, kterou by polovina národa nejradši nosila furt, pomalu i do divadla. Jedna slovenská kolegyně mi jednou řekla velmi upřímně - hele, já když jsem se přestěhovala do Prahy, tak jsem šla s oblíkáním a líčením dolů, to v Bratislavě jsem se musela snažit mnohem víc, tam se na to víc kouká - a já myslím, že měla velkou pravdu. A já jako Čech bych nejradši bral něco mezi, přijde mi, že my jsme až moc praktičtí a kašleme na to, jak věci vypadají...
Jj, vnímam to veľmi podobne. Každé porovnanie trochu pokrivkáva, ale pri troche zovšeobecnenia to tak je. U nás sa oveľa viac dbá na oblečenie ako smerom na západ, najmä u žien, pričom Bratislava je samostatný svet. A naopak oproti Ruskám sú naše baby chudery, tie sú nahodené, aj keď idú vyniesť von smeti.
Je už na každom, čo mu je bližšie. Mne je to bazírovanie na značkách handier a prezentovanie sa cez oblečenie dosť cudzie, ale zase ani opačný extrém mi tiež úplne nesedí (mám kamaráta z Prahy, investičný bankár, avšak chodí najradšej v rifliach a obyčajnom bielom tričku), proste do práce nepôjdem v kraťasoch ani v outdoorovom funčkom oblečení, nech je to akokoľvek pohodlné. Proste niečo medzi tým.