I když je plug-in hybridní Octavia iV technicky téměř shodná s „er-esem“, na rozdíl od sourozeneckého pseudosportovce si na nic nehraje. Takový přístup je mi podstatně milejší.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Zdravím,
tomu zvláštnímu výpočtu jsem se víc věnoval v testu RS iV:
Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Nějakou postupnou evolucí jsem se k tomuto pohonu dostal v Superbu - sice jsem s ním zatím najel jen cca. 5 tisíc km, ale mám alespoň nějaké zkušenosti. Jako všechno na tomhle světě má svá pozitiva a negativa. A u plug-in hybridu spotřeba extrémně závisí na způsobu použití. Někdo s ním bude jezdit skutečně téměř za nulu (a teď nemyslím přizpůsobení jízdního stylu, ale čistě trasy, na kterých je používán). Obecně když se budeme bavit čistě o spotřebě, tak město a okresky jednoznačně PHEV, dálnice jednoznačně diesel.
V mém případě (vše zatím zimní provoz a velice malá celková vzdálenost):
Dojíždění do práce (město + dálnice), 100 km denně / nabíjení pouze v práci, ale do plna - průměrně cca. 3,8 l/100 km
Cesta po dálnici s dodržováním tachometrových 140 km/h (tedy na pohodu a je celkem jedno, zda je baterie nabitá, či nikoliv) - průměrně cca. 6,7 l/100 km (což diesel určitě dá lépe)
Celkově zatím vychází spotřeba ze spritmonitoru na nějakých 5,10 l/100 km + 6,8 kWh/100 km, což by asi např. 2,0TDI evo zvládlo lépe. Holt moc dálničních jízd :-).
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Stando děkuji za odpověď, já jsem do vás rýpalista, ale tato odpověď je plně profesiónální. Žádné dohledej si sám. A myslím, že se mnou bude souhlasit skoro každý. Přeji hodně článku bez chyb a překlepů.
Minulý týden jsem si liboval, že nám prodlouží operáky, tak jsme od leasingovky dostali takovou "nabídku která se neodmítá", že vedení rozhodlo -nové auta! Všichni ve firmě najeto od 45-65 tisíc, a když vidím, jak to vypadá s infotaimentem v nové Octavii, jsem smutný!!! Ach jo, to bude pošušňáníčko, vůbec se na to netěším
Drahé na výrobu, těžké, omezující využití. Leješ do toho benzín a k tomu ještě běháš s kabelem. Toto jde zachránit jen vhodnými kotrmelci na papíře. Může mi někdo vysvětlit proč se nepočítá spotřeba el. energie a proč se teda počítá ten benzín. A to je asi nepsané pravidlo, aby to na tu baterku neujelo celých 100km, protože ta spotřeba nula už by byla moc okatá? A všimněte si ekohujerů, jak to budou ještě obhajovat a vůbec jim nebude vadit, že počítají se vzorcem 1 kg = půl kila.
Takže je to ona, díky :) To by asi byla má volba barvy u Škodovky, vůbec to se jim musí nechat, jako jedna z mála automobilek pořád nabízejí slušný výběr barev a né 10 odstínů šedé :)
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
mám Supa iV rok, spotřebu 3,5 litru benzínu + samozřejmě elektriku.... Za ten rok jsem najel 20tkm.... lokální emise ve městě 0, celkové emise CO2 včetně emisí z výroby elektriky asi o 20% níž než diesel se kterým bych jezdit tak za 6....
takže pro mě to auto smysl má, a velký.... Neříkám, že by v tom měli jezdit všichni.... ale tyhle kategorické soudy si strč za klobouk, když o tom autě nevíš lautr nic....
Koyotí systém bez dobíjení je mnohem životaschopnější, lehčí, jednoduchší, neomezující a proto je třeba podporovat ten složitostroj. V den vyrovnáví nákladů tě bude čekat servis, že cena opravy bude větší než hodnota auta.
.... do ceníků se teď dívat nebudu, ale Sup iV mi přijde mnohem zajímavější:
- stojí podobně
- je už v základu velmi solidně vybavený (zejména el.stavitelný podvozek - ten je pro tu houpačku fakt nutnost)
- je větší
- má tlačítkovou klimu
Takže jako jo, tahle Octávka už není tak neskonale trapná jako RS iV, ale furt myslím že ten Sup poskytne zásadně lepší poměr cena/výkon....
No este k tomu to ma 1.4TSi vecne studene male turbo s DPF ... nejde len o prevodovku, celkovo to bude mat asi velmi velky pokles hodnoty oproti dieslu.
Hmmm, firemní lůza, tak jo, ale víte co, furt lepší je jezdit Octavii než chodit pěšky. A o zbytku vašich urážek se dá napsat jen to, že to ukazujete co jste za osla vy, ne ti, co s těmi auty jezdí! Nemá na výplatní pásce kilo :-) ... no vy to opravdu nebudete ani náhodou, spíše bych řekl, že tomu bude naopak, proto ten jed od vás, frustráte!
DQ 400e je podle mého předělávka DQ250, tedy limit 350-400NM spalovacího motoru, 6 rychlostí a mokrý spojky. Existovala ale možnost posílení až pro VR6 TSI s 500Nm a 300HP spalovací části. Jedna spojka slouží k odpojení spalovacího mtorou, tedy stejné řešení jako je pro hybridní ZF, kde to bez problémů funguje i v Cayennu Turbo SE hybrid. Navíc třeba AMG speedshift bylo v několika generacích jednospojková věc místo měniče momentu. Následuje elektromotor a dvouspojková převodovka. S ohledem na to, že Sup iv má naprosto zoufalou trakci, neměl bych o převodovku vůbec žádnej strach. A elektromotor jde odpojit od střídače na zlomek vteřiny a spojky při řazení nenamáhat. A 1,4 TSI je s ohledem na to, že to mělo snášet VR6 a 2,0 TDI nezničí. A pak tahle hybridní převodovka je naprosto suveréně nejlepší mainstreamová převodovka, která totálně zašlape do země třeba hybridní aisin. Jediná DSG převodovka téhle doby, která řadí v zatáčkách a to i na hraně trakce. Navíc protože spotřeba už byla nahoněna elektromotorem, tak klidně drží otáčky vysoko, kde ta 1,4 celekm žije. Po roce a víc než 30tkm s supem iV tvrdím, že ta převodovka je z toho auto možná to nejlepší.
Samozřejmě, že je. https://www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
Kdybychom měli doma jako druhé auto PHEV, jezdilo by zřejmě dokonce výrazně pod normovanou, při nájezdu několika tisíc km ročně.
Nevím, co na tom některým dělá problém pochopit.
Tohle je asi jediný konkurent, který Corolla 2.0HSD má, myslím výkonem, koncepcí a hlavně i karosériemi, protože to lze koupit i jako kombík. Jiný kompaktní hybrid, byť zde PHEV zatím v nedohlednu. Jako služebák, protože pracuji v Praze, bych tomu dal přednost, protože prominentní značka a u služebáku nepotřebuji kombík (Corolla sedan není s nejvyýkonnějším dvoulitrem).
Domu bych to asi nechtěl, zbytečně složitý hybridní pohon s mnoha spojkami = mnoho drahými opravami v budoucnu a že se dvouspojkovým převodovkám nevyhýbají. Jasné, jako nové mne to trápit nebude, jako ojetina... uvidíme.
P.s. Stando, co to je za barvu ? To je ta "zelenomodrá" ? A ta eko kola si taky koncern může odpustit..
To bych si nepřál, protože v naprostý většině jízdních situací jsou PHEV ve spotřebně benzínu a elektřiny (přepočtenou na litry v korunách) reálně trošku úspornější než slabší diesel. Ano, je to o 10 možná 20%. Udávaná spotřeba je kravina, souhlas. Takže pokud kvůli C02 zruší PHEV, bude to až po zrušení benzínových ale i naftových motorizací..
To, že jsou to odporně složitý a přetechnizovaný stroje nemá smysl debatovat. Jde ale o to, že můžeš jezdit každej den na elektřinu městem a pak na dálku bez omezování. A třeba u auta velikosti oktávky to kravina je. Ale X5 50d vážila skoro 2,4 tuny. 50i má cca 2350. Hybrid s nezávislou klimou a vzduchem v základu má 2,51 tuny. Audi Etron má přes 2,6 tuny, EQC taktéž a TMX má taky reálně přes 2,3t. Takže reálně je hmotnost u takových aut druhořadá. A pokud ti vadí, že takováhle PHEV věc žeroucí 10-12l na dálnici má EL SPZ a neplatí dálniční známku, na rozdíl od reálně C02 úspornějšího Golfu 1,4TSI, tak sorry jako :D ...
já mám se Supem iV dlouhodobou spotřebu 3,7 benzín a 12,3kwH elektrika. Celkově náklady 1,6 Kč/km. S 1.5 TSi bych to samé jezdil tak za 8, takže 2,4 Kč/km. Teoreticky šetřím 0,8 Kč/Km....
jestli s tím takto najedu 250, ušetřím 150 tisíc.... samozřejmě ale platím vyšší pojištění, má to dražší servis (kratší interval výměny oleje atd). Na druhou stranu těžce šetřím brzdy.... otázka zůstatkové ceny je asi na straně obyčejnějšího/jednoduššího auta.... Myslím se to nedá úplně přesně spočítat.
Ale můj názor je že PHEV auto si primárně nekupuješ kvůli nákladům.... Kupuješ si ho kvůli komfortu městské jízdy na elektriku, který je nesrovnatelný s fosilem a taky kvůli pocitu že nesmrdíš lidem do xichtu, na který jsem si celkem zvyknul....
Jinak těm hejtům na PHEV auta tady se fakt jen směju. Většina těch lidí tady si nové auto nikdy nekoupí, protože prostě není v takové životní pozici že by na to měla. Tím pádem nemůže pochopit jak uvažuje někdo kdo si takové auto kupuje. A tihle lidi pak můžou jenom bychařit a proklikávat konfigurátory a hádat se o blbostech.... ;-)
Na Aurise sa ta 1.8 atmo vzdy po prepnuti do Dčka na studeny start ohrieva... bezi na vyssi volnobeh a auto taha elektrika. Vypne sa ked ma tak 70-80stupnov.... potom ho uz pusta podla potreby.
Urcite to skodi aj atmosfere ked jej das na studeno max otacky, kazdemu motoru to skodi.
Dnes mají plugin hybridy smysl, když žiejte v baráčku ěé km za mětem a večer si připojíte auto do zásuvky.
a teď se zamyslete, co bude za deset let, když budou všechny nové auta pouze hybridy nebo elektrické, a také v bazarech budou už povětšinou jenom tyto auta?
lidi co nemají garáž a parkují na ulici, tak budou nuceni si tyto auta kupovat, ale nabíjet je nebudou mít kde, takže místo papírové spotřeby 2,5l budou jezdit za 8, jelikož jsou ty auta výrazně těžší.
Další který potvrzuje, že Škoda a celkově koncern je značka pro firemní lůzu, která jezdí v autech vysoko nad jejich vlastní hodnotou. Což je dané zejména nesmyslnou daňovou politikou vůči operákům.
Operáky, operáky... autíčka na univerzálních gumách. Nedávno jsem tu četl komentář od borce, který si myslí že člověk s autem na operák za 1.5 milionů je střední management. Asi ok - když vám firma tak říká....
Peklo automobility - firemní lopaty se navzájem odlišují podle stupně výbavy a modelu, který jim firma pořídila a na výplatní pásce nemají ani kilo. Tohle je skutečný důvod, proč stojí moderní auta za ***. Protože je poptávají řidiči, kteří stojí za prd. Soukromé vlastnictví automobilu pořád zaručuje naprosto jiný přístup a požadavky. A také jiný tlak na výrobce. Zároveň to dává odpověď na otázku, proč je reálná životnost moderních škodovek 150 tisíc km. Prostě kousek nad operákové kilometry a dost.
Jezdit škodovkou a spoustou je díky tomu ostuda. Člověk prostě nechce vypadat jako někdo, komu auto koupila firma, ale výplatu má ubohou.
Tohle třeba tomu úplně prvnímu Supu moc nešlo. Update z léta to zlepšil, ale ne o moc. A hlavně pořád to bylo schopný ubírat energii z baterii na dálnici. To X5 vůbec nedělá. Na trase 160km (20 město, 90 dálnice a zbytek okresky) to dá celý město na baterky, na dálnici reálně pár km přibude (ale je to mým bržděním, ne aktivním dobíjením) a okresky to dá skoro celý na baterky. Každopádně i bez nastavení cíle do navigace a nebo režimu adaptiv to v obcích vždy přepíná na elektro. Pokud to teda manuálne nedonutíš nastartovat (manuálním zařazením rychlosti třeba..).
Já to mám zatím tak, že mám přesnou polovnu kilometrů na baterky. Ale bavit se o něčem co spotřebovává cca 30-50kWh na 100km a nebo 10-12l naturalu jako o ekologickým autě to je teda s otázkou. Každopádně mi vychází celkový náklady na kilometr kolem 2-2,4kč, tedy obdobě 7,5-8l. 30d jezdila tak kolem 10. V té spotřebě elektro jsou i předehřevy ze sítě a to s tím teda zacloumám auto na eketřinu topí fakt perfektně a určitě porovnatelně jako zahřátej spalovák. Znamená to ale podle mýho něco jako 5+kWh na hodinu jízdy. Třeba TMX takovejdle teplotní komfort určitě neuměla.
To auto si užije první majitel, než do toho někdo bude muset hrábnout. Pak už bych se toho bál. Když vidím, jaká je po letech kvalita aftermarketu, nemluvě o odbornosti servisu, který to jednou dá do kupy.
vybitý PHEV je v podstatě HEV co je o něco těžší, ale nadruhou stranu jeho rekuparace není omezená malými bateriemi, ve skutečnosti to bude ve výsledku velmi podobné HEVu, jen nevím jak ty baterie na tom jsou s životností a opravitelností, HEV od Toyoty má možnost za 40k výměnu celé baterie a nebo se objevujou i specialisti co opravujou jen vadný články
Nizozemí mělo vysoké daně na auta vždycky. To byl ráj malých aut. A že by se současná situace nějak projevila na prodejích aut? Ne, prodává se pořád stejně jako dřív, stále stejných plusminus čtyřistadvacet tisíc aut. Jednou o pár kusů více, jindy méně, ale stále kolem téhle hodnoty.
A Češi? Těch ubrečených nespokojenců bude stejně málo jako jich je dosud. Protože jim to (opět) bude jedno, čím pojedou. To jen ty si myslíš, že všichni jsou stejně fanaticky zaslepení do spalovacích motorů. Ne, nejsou.
Hele, na rovinu, s tebou se rozumně diskutovat nedá, jsi jak tupě zaslepený okamůrovec. Tebe relevantní argumenty nezajímají, máš jen svůj svět a své jediné přesvědčení.
"To v praxi znamená, že tabulkových 1,5 l/100 km není nereálných." Octavia...
"Druhým důležitým parametrem pak bývá udávaná kombinovaná spotřeba, která by se podle Seatu měla pohybovat na úrovni pouze 1,5 l/100 km. Jenže k dosažení těchto hodnot by člověk potřeboval nejspíš zázrak." Leon...
"Asi nemusím říkat, že tohle číslo je opravdu spíš teoretické. Stejně jako kombinovaná spotřeba 1,5 litru benzinu na sto kilometrů." Captur...
"Samozřejmě že tato čísla jsou na hony vzdálena uváděným hodnotám podle oficiálních metodik měření, ale odpovídají realitě." Kuga a C5 Aircross...
"Rovnou říkám, že automobilkou zmiňovanému průměru 1,3 l/100 km v kombinovaném režimu jsem se ani nepřiblížil." Mégane...
Fakt zajímavé. Celou dobu tvrzení, jak to na tu normovanou spotřebu nejde, ale jako jde o Octavii, tak najednou není nereálná. Tak jděte, nevážená redakce, do prĐele.
O návratnosti se nedá mluvit, spíš se uvidí, jaký s tím budou časem problémy. Je tam další spojka na připojení el. motoru a tisíc věcí navíc. Jsem zvědav, jak to bude spolupracovat s 200tkm na hrbu. Když vidím, jaký je problém pro mnoho servisů správně nastavit "jen" dvě spojky po výměně... :no:
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
To není pravda, máme změřeno diesly vs klasické hybridy a strašně záleží na té rychlosti, v běžném provozu na dálnici 130-140 km/h je to +/- hodně podobné, diesel vyhraje až ve vyšších rychlostech.
Pisalo sa to tu viac krat, ze sa motor nepredhrieva.
K tomu, ze to skodi kazdemu motoru: cim je komplikovanejsi tym viac... atmosfera komplikovana nie je, takze u nej to vacsinou zvysuje spotrebu oleja a znizuje kompresiu, zvysuje mechanicky hluk tj bezne mechanicke opotrebenie. Turbo, priamy vstrek a DPF a povrchy s nizkym trenim to je uz technika navyse oproti beznej atmo... potencialne poruchovejsia.
To sa trochu mylis, iV startuje furt na elektriku a nezohrieva motor, v pripade potreby vykonu to aj po 20-30km jebne čočku na studeno = max vykon + max otacky...
Bezny turbo motor nastartujes inak neodides a tak sa hned ohrieva... takze sa nestane, ze jeho prvy zatah je hned na max otacky za studena, to niekde na parkovisku ani v meste uplne nejde 150k turbo motor hned po starte roztiahnut na 1cke na 60kmh... myslim tym pripad keby to nejaky idiot chce robit schvalne, tak sa mu to vacsinou nepodari... Keby to niekto nesetri za studena tak sa obide s 2000-4000ot vyssie, tie nove turba sa ohrievaju rychlo ked to bezi 2-3min uz ma voda v zime tych 30st a po 5-6min je to na 70-80 to sa vacsina este ani nevymota z kolony rano... takze na beznom turbe to fakt neurobis casto.
Prevodovka urcite, ale este nevis co ta TSI, ked to bude zavodnik tak bude dostavat furt na studeno, mam za to ze to este nikto uplne nevie co to s tym motorom spravi po par rokoch a 100tis km+... trebars to vydrzi
Proto jsem psal, že o návratnosti se nedá mluvit. Já taky vím, proč jezdím dvoutunovým autem a nepotřebuji to nikomu obhajovat. Prostě ho rád řídím a to je pro mě víc, než jezdit něčím jen kvůli tomu, že to málo žere. U aut obdivuju hlavně spolehlivost a relativní jednoduchost, což je v poslední době vlastnost, která se absolutně vytrácí.
a těžké stroje, které automobilky staví jen kvůli nesmyslně přísným limitům nejedovatého CO2. A až se měřicí metodika pro hybridy změní z absurdní na smysluplnou, tyhle šílené motorizace zase během velice krátké doby z trhu zmizí. :-)
Proc by jezdili za 8? Jsou to sice tezsi auta, ale porad jsou to hybridy. Bezny ridic v beznem provozu by se mel dostat v pohode nekam okolo 5-6 litru. Ted jsem koukal na spritmonitor.de a relativne srovnatelna Corolla 2.0 hybrid ma prumer cca 5,3. Nejhorsi auto tam ma 6,5.
my sme si to uz vysvetlili, ale on tu zrovnava maly komplikovany turbo motor s atmosferou v zmysle, ze to male turbo je predsa potencialne lepsie na takuto aplikaciu, co je hlupe...
s tym co pises suhlasim, napr ja by som s tym tiez jazdil tak aby to na studeno nedostaval, ale ludi ktori sa chovaju k technike ohladuplne ako ja je asi pomenej... aj tak mi to nepride dobre riesenie, viac ich zaujimaju tabulky ako zivotnost ... lenze zivotnost = ekologia v tom je to pokrytecke... pre nich je dolezita tabulka a zivenie servisu, pripadne nakup noveho vozidla a nie skutocny ekologicky vyznam tj. aby raz vyrobene auto sluzilo co najdlhsie a spotrebovalo pri tom co najmenej dielov a financii
Aha já jsem si to předtím přečetl v rychlosti a přečetl jsem si to samozřejmě špatně, takže teprve teď jsem to pochopil - takže teď máš Octu v LK výbavě vyfasovanou někdy před 3 lety a tam byla sleva těch 37 %. Ale jaká se dává sleva na novej model se dozvíme za půl roku :-). No určitě dej pak vědět, až bude pod nějakým článkem příležitost :-)
Bílá barva určitě nevadí, Ernesto níže bude v bazaru určitě rád i za tu :-)
TVL a kedy sa stihne ohriat ked sa neohreje po starte a pak dostane na studeno max otacky ? A popis co je extremne rychlo ? Pokial ma vysoku ucinnost co by moderny motor mat mohol, tak sa extremne rychlo asi ohrievat nebude. Motor v mojom aute ma 2l a voda ma v zime 65 stupnov po cca 2-3km.
Je to tak, nekecám. Ale je fakt, že se kupuje cca 30-40 Škodovek různých typů. Až uvidím kolik stojí octavia napíšu, Dodávka je ale cca 5-6 měsíců, prý nestihá výroba. Tak uvidíme. A perlička na závěr- když se človek ze srandy podívá na ceny prodávajících operáků, tak jsou občas vyšší, než náš nákup. Takže leasingovka fakt na prodeji neprodělá!
No tak zase 10 - 12 % mi zase přijde směšně nízkých.. tím spíš, když to auto tak mezigeneračně zdražili tzn. prostor pro slevy je asi obrovský..
Však kolem 10 % na internetu vidím skladovky pro koncové zákazníky.. Já čekal slevy kolem 25 %, takže upřímně jak těch 37 % tak těch 10-12 % jsou trochu mimo moje chápání:-)
Každopádně s 10 % slevou si to můžou nechat, za stejnou cenu je v pohodě Passat, na který jsou slevy v trochu jiných sférách..
Už to tu píšu nějaký čas.
Ty dva trendy jsou jako nůžky teď.
Ale v budoucnu můžou EV naopak stabilizovat.
Většina EV nebude nabíjet ve špičkách. A naopak můžou ve špičce dodávat... https://www.edfenergy.com/…ars/vehicle-grid
Flexibilní tarify už na severu Evropy existují.
No... přijde mi to nepravděpodobné, signály co mám já mluví spíš o tom, že je problém dostat se i na dříve běžných 10-12%... ale je fakt, že to nejsou žádné velké fleety.
37 % sleva? Jako vážně? Tak to jsem nečekal.. No kdo umí, umí :-)
Firma, pro kterou dělám, má rozpočet 650 000 a bohužel i po fleetových slevách to prý stačí tak max. na 1.5 TSI s manuálem.. jako ty ženský v tomhle prostě neumí chodit a neumí vyjednávat, naopak se chvástají, jaké supr podmínky vyjednaly, je to naprostá tragédie.. a v ostatních firmách, kde jsem byl a kde to svěřili ženským, to bylo to samé... Já byl přesvědčený, že těch 650 tis. musí na 2.0 TDI s DSG stačit, takže díky za potvrzení, že tomu tak je..
tak faktura "před slevou" byla 864 tisíc, a "po slevě" 547 tis. Na rovinu, domu bych si to nekoupil, ale jezdí se v tom dobře. Je to TDi DSG 110 kW, velké, pohodlné... jen ve srovnání s předchozími Octaviemi-měl jsem všechny, od té první v roce 1997 ten interiér je až příliš obyčejný. Horší věci.... tak já bych radší tlačítka, než Lauru, už nyní mne sejří, když hledám v telefonním seznamu konktakt, bo častokrát na hlasový povel nerozumí! A koho baví poslouchat " váš povel nomohu prosvést, opakujte ho" či jak to na mne kecá...
Koncern to ještě prostě neumí. Hele Sup iV mi na 10,1kwh využitelných najel minimálně 23km a v teplotách kolem nuly 30. 45e má využitelnejch 21, je podstatně větší a těžší a pod 45 jsem se nedostal a běžně to dává 60. Je tam prostě znát víc zkušeností a je to lépe nastavený. A pak taky technika, aktivní lamely masky znamenají, že teplota oleje ani v -5 stupních po 30km jízdy okresek na baterky neklesne pod cca 65 stupňů. A zahřeje se to na 90 snad za 2-3km jízdy.
PHEV má smysl do tědlech drahejch a těžkejch kraksen, do auta velikosti oktávky v tom moc smysl nevidím.
Z mýho euro 2 SL600 jsem sundal vejfuky a vevnitř byly úplně čistý. Žádný zakouřený černý přímovstřikový roury. Jako o spotřebě bych úplně nemluvil, ale třeba katy se zahřejvaj neuvěřitelně rychle, asi tak jako celý auto..:-)
Taky by me zajimal nejaky detail.
Treba pocet rychlostnich stupnu.
Jinak rohYpnole, zadna sazka na jistotu to neni.
Z prosteho duvodu.
Minimalne jedna ("rozjezdova") spojka je namahana mnohem min, jelikoz s elektrickym motorem se nemusi opotrebovavat behem rozjezdu.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Sup iV na elektriku 17-30kwh podle pocasi a na benzin 4-8 podle rychlosti a charakteru cesty.... (samozrejme umi i za 15 kdyz s tim nejake pako pojede 200). Co z techto udaju by me melo vydesit?
79% nejsou všichni.
Ale teď je prý naděje, že se bude dobíjet jen 5 minut, ale bohužel to nefunguje se stávajícími dobíjecími stanicemi, Takže v tomto ohledu by to bylo zase znovu, pěkně od začátku... https://www.auto.cz/…a-5-minut-137723
Nenech se odbít, jsou to imbecilové. Výměnu oleje bez diskuzí doporučuje každý. Mě taky ve škodovce řekli, že v DSG měnit nemusím.
EDIT: koukám že už jste to probrali, zbytečný příspěvek.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Z jakého principu to není možné?
My to vyzkoušeli na různých trasách s různými auty a hranice výhodnosti dieselu s eopravdu lame az kolem tech 130-140. Do té doby jel hybrid vzdy úsporněji.
jo já vím že je to bezproblémový, manželka má obdobný pohon v CT200h a já si už delší dobu užívám to že jezdím jen na pravidelný výměny oleje a filtrů, auto má 150k najeto a neměnilo se tam nic krom předepsaných výměn, svíčky na 90ti zabolely, ale jinak jsem na nic nehrabal a pro chlapa kterej se nemusí starat o manželčino auto a kdykoli do něj sedne a zjistí že vše funguje jak má je tohle obrovská úleva. Brzdy maj cca 40% :D, ty přijdou na 200k typuju. Jediný na co bych si postěžoval je to že odejde v ovladači každý rok baterka, to nepamatuju u žádnýho auta.
Pokud vím, tak v Americe je to považováno za běžný servisní úkon, tak jako výměna oleje v motoru.
Tady se nejspíš servis lekl, co to k nim přijelo za ufo, na které nemají zkušenosti ani vybavení, tak Ozzmanovi řekli svou klasickou poučku pro lidi, kteří chtějí měnit olej v manuálu.
Ja s PHEV jezdim. Ma sice min vykonu a je vic zamereny na emise/spotrebu nez Octavia, ale nemam problem (pri jizde na hranici predpisu) jezdit mimo dalnice pod 4 litry v lete a okolo 4,5 v zime.
Tu Corollu 2.0 jsem napsal proto, ze to je vykonove nejblizsi auto, na jake jsem si dokazal vzpomenout. Vaha PHEV je sice vyssi, ale zase diky tomu dostanes pri rekuperaci o neco vic energie do baterek.
Myslim, ze je to len kvoli pripadnej zodpovednosti, ked by sa mu vysypal tak tam pride za nimi to riesit, ci tam nieco nepokaslali pri vymene... cisto z technickeho hladiska menit olej treba aj v HDM.
Kolega mal C220 CDI s 5kvaltom HDM a pri cca 235tis v nom nechal vymenit olej a okrem toho, ze fungoval lepsie (hladsie radil) slape do dnes... poznam viac pripadov co vymenili olej v HDM a urcite im to neuskodilo.
Si si istý tým špeciálnym podvozkom RS? Lebo podľa mojich vedomostí iV RS nemá znížený športový podvozok, ako majú štandardne benzínové a naftové ereso, ale štandardne vysoký ako bežné Octavie.
Ja mam z pocitu rizeni asi takovej dojem, ze to ma tak 2t. :-[] Ale jen o pocitech to neni, nekdo tu kdysi linkoval nemeckej test kde jej na vahu vzali (i s passatem a dalsima) a prave mondeo tam melo snad +250kg proti papirum. Jednoznacne nejvic. A vysledna hmotnost lezla snad k 1,8t a to v tom nikdo nesedel. :D
Zkusim to jeste dohledat.
S tím RS to není tak černobílý. Kdyby to byl jen optipaket, tak nic neříkám... ale je tam +30kW, jsou tam třeba větší brzdy, speciální podvozek.
Taky jsou tam MatrixLED + přední parkovací senzory + bezdotykové otvírání kufru + metalíza + adaptivní tempomat + další věci v ceně... což podle mě v klidu vyváží ten rozdíl 64t mezi Style a RS (jen metla + světla = 40)... a vlastně je to pak "RS for free".
Podobně jako byla vždycky dobrej kup naftová RS... nebyl to žádnej okruhovej brus, ale stála fakticky srovnatelně s nějakou slušně vybavenou Style / L&K... a měla optipaket + výkon + multilink fakticky zdarma.
Redakce... nechcete to vypsat a sečíst, aby bylo jasno v tom, kolik výbavy navíc v tom RS je?
eCVT je planetová převodovka, nekazí se. No ta hydrodynamická spojka to je tak na hádku, spojka to je, ale netřou se o sebe segmenty, ale spojení tvoří tlak oleje. kdyby se měnil pravidelně olej, taky by se to nekazilo. Jestli to píšu blbě, prosím nenapadat mě, ale vysvětlit. Dík
Jo, říká se, že je těžké, ale právě těch 1,7t jsem někde četl, že je ta realita, nebo myslíš, že je to dvoutunové auto? Pak tedy musím uznale kývnout nad tím, jak dobře se chová na silnici s takovou hmotností :D
To asi jo, ale tipuji, že převodovka bude kupce ojetin trápit dříve a více, než to 1.4TSI, přecijen ten motor je už na trhu nějaký pátek a zatím se mu nějaké skandály docela vyhýbají... tedy předpokládám, že tam nemontují zase EA111 :-[]:-[]
Samozřejmě, že normální spalovací auta nemají zmizet. Naopak, je třeba je udržet v provozu co nejdéle, coby nejsmysluplnější a cenově nejdostupnější individuální dopravu. Samozřejmě je ale třeba, aby starší čoudící vraky byly co nejdříve nahrazeny ultračistými vozy plnicími ještě smysluplně přísné Euro 6d. A dále je třeba měření emisí výrazně zpřísnit, aby třeba staré diesely s vybouranými filtry pevných částic si vůbec nikdo nedovolil provozovat (pod hrozbou likvidačních pokut). :yes:
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
A který retard tohle schválil?? Evropská komise že...
Každý normální by totiž uváděl spotřebu se zcela vybitými bateriemi, a spotřebu čistě jen na elektřinu. Jenže oboje čísla budou děsivá a bude na nich průzračně vidět, jak celá tahle koncepce je naprosto mimo jakékoliv rozumné lidské uvažování. Případně pak uvádět i spotřebu v hybridním módu.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
On i ten 4 válcový atmosférický spalovák 1.8 v těch hybridech je velice úsporný a chrochtá sí okolo 2000 otáček a máš velice nízké Qx a malou plochu. To všechno dohromady způsobí, že se na tu nízkou spotřebu dostaneš, ačkoli jak správně píšeš, jedeš pod plynem.
Jo moja suseda z baraku oproti da kazde rano 4000-5000ot na svojom focuse 1.6 16V.... :D Pohyna sa do kopca... Inac uz je to na nom pocut... motor uz kadejako klepoce... ale ide furt.
Vzdycky si u techto diskusi vzpomenu na ty domy, kde maji chudaci ridici garaz metr pod urovni vozovky a po nastartovani musi auto "vysplhat" kopec o sklonu 20%
Iste, akurat si to odskace niekto nevedomy, kto si to kupi ako jazdenku... pripadne niekto kto si to necha na najazd aspon 200tis km. Operaky a vsetci co menia auta po 5r to asi stihnu...
No, jen počkej až třeba Češi masově zjistí, že už si další spalovací auto třeba nebudou moci kvůli EU dovolit. To bude hukot! :-O:-)
P.S. Norsko už dávno není v EU jediný odstrašující případ. Co třeba takové Nizozemí?! :-O:no: A hlavně - EU teď ze všech sil bojuje o to, aby postupně podobné automobilové pouště vytvořila ve všech zemích, kam její progesivisticko-levičácká chapadla dosáhnou! :-O:-O:-O:-(:-(:-(:no::no::no:
A já ti rád odpovím - EV se prodávají hlavně ve státech, jejichž automobilový trh je více či méně znásilněný (daněmi, výhodami pro EV apod.). Ve férové tržní soutěži je EV zcela nekonkurenceschopný (resp. si je kupuje jen pár technologických nadšenců - nic proti tomu). Kdo by si taky dobrovolně kupoval produkt, jehož užitná hodnota a uživatelská přívětivost je násobně menší, zatímco cena cca 2x vyšší, a který je navíc většinou také zcela řidičsky neuspokojivý? (nemluvě o brutálním poklesu zůstatkové ceny kvůli postupně degradujícím drahým bateriím). :-O
Žádné spalování není čisté, nic si nenalhávej. A ta "čistota" v měřicícm cyklu je vykoupená extrémní složitostí motorů a nutností dalších drahých součástí, které se o tu "čistotu" starají. Katalyzátory, SCR (dnes už dvojité), filtry částic... a to všechno samozřejmě obsahuje různé chemické sloučeniny.
A pak je tu povolené překračování norem v reálném provozu, takže ten čistý motor najednou má emise násobně vyšší. Kdyby se tenhle faktor zrušil, spalováky s Euro 6d jsou mrtvé, protože neprojde ani jeden. Takže čistota? Jen spousta lží.
A mimochodem, kdo tedy kupuje všechna ta elektrická auta, když je zákazníci nechtějí? Pořád jsi na to nedokázal odpovědět a už se tě ptám... no snad posté.
Pokud ta emisní norma nelikviduje možnost prodeje ultračistých spalovacích motorů, tak je ještě snesitelná a realistická. Nesmí být ale tak přestřelená, že výrobu moderních spalováků nepřímo likviduje, protože EV je z ekologického i ekonomického hlediska naprosto nesmyslná a slepá větev vývoje, která se rozrůstá jen v důsledku brutálního legislativního a ekonomického násilí EU politiků a regulátorů, nikoliv poptávky zákazníků! :no:
Zajímavé, přísná emisní norma na spalovací motory ti nevadí, ačkoli je to omezování stanovené tou nenáviděnou EU, proti které tak hloupě bojuješ. Ale jak se jen náznakem objeví elektro, tak je to špatné a to se nesmí.
Akorát tvůj nápad by znepřístupnil auta většině lidí stejně jako jakákoli novější norma.
Proč by měly zmizet, když reálně fungují líp než čistě spalovací motorizace? Neměly by tedy i ty spalovací motory už dávno zmizet, když v reálném provozu nesplňují parametry spotřeby a emisí zjištěné v normovaném měření? A s každým rokem ten rozdíl je větší a větší...
Ja tusim, kam se to u nas posune.
Na uroven dnesniho Norska? https://www.statista.com/…-norway-by-type/
A doufam, ze i dal.
Chystaji se pomerne vyrazne dotace do infrastruktury.
Myslim, ze za deset let (to je dost dlouha doba) skutecne nebude problem nabit na ulici, u zamestnavatele, nebo behem nakupovani.
PS Jedno je jiste a kvuli tomu jsem reagoval. Nelze vychazet z dnesniho stavu dobijeci infrastruktury.
Ale teraz sa bavíme plugin hybridoch, nie fullhybridoch ako je Corolla. A tie pluginy vláčia tie násobne ťažšie baterky a ostatné periférie, takže bez výpomoci bateriek sú to len relatívne slabé benzíny ťahajúce brutálne ťažké autá. A tam žiadnych "5-6 litrov" nebude, to si píš.
No a keď budeš namietať, že teda kúpte si reálne úspornejšie HEV a nie PHEV, tak odkazujem na tendenciu zakázať predaj spaľovákov a HEV v mnohých krajinách EU od 2030, teda po 2030 už HEV ani nebude.
Tomu, kdo za to zaplatí ten nesmysl dávám palec nahoru pro to, že bude částečně jezdit bez výfuku. (když nebudu počítat komín elektrárny) :yes:
Co si o tom myslím a jestli se to vůbec vyplatí, je věc jiná. Ta složitost ústrojí je děsivá...
Jenže jediný takovýhle trh, který popisuješ, je Norsko. Tam skutečně ceny EV klesly níže než ceny spalovacích aut. Všude jinde jsou stále vyšší a přesto je lidi kupují a chtějí.
Tvoje vysvětlení má víc děr než žebrácký kabát, ale důvody ti vysvětlovat nemusím. Víš je moc dobře, jenže si je neumíš připustit, protože nedokážeš uznat, že drtivé většině populace je tvůj pohled na "správný automobilismus" totálně u prĐele. A ty lži o poklesu ceny už by sis taky mohl odpustit, není to hodno dospělého člověka.
Mas zbytecne otazky.
O to tady skutecne nejde.
Bavime se o stavu za deset let.
A takovych nabijecek tu bude spoustu, viz pocet rychlonabijecek v Norsku dnes.
Ja se bavil predevsim o destination chargerech (nabijeni v cili) prave pro "normalni" lidi (predevsim ve mestech), ty bez RD.
A zridit za deset let infrastrukturu je skutecne proveditelne. To neni sci-fi.
Za cca 26 mesicu pouzivani PHEV a 50 tisic najetych kilometru se mi stalo presne dvakrat, ze musel spalovak nastartovat do vysokych otacek "za studena". Pocitam se za normalniho ridice. Ani klobouk, ani zavodnik.
Pri porovnani s beznym spalovakem, kteremu se to muze klidne stavat kazde zimni rano, pokud ridic musi po nastartovani vyrazit do kopce, to myslim neni spatne skore.
To je konkrétně moje auto, které platím 1% navýšení k příjmu. A nabývací fakturu mám kopii u dokladů od auta. Takže to sedí. No a pokud bude nová Octa fakt za 6 měsíců, tak nájezdy naší flotily budou 50-70 tis km.... Tak v září u LeasePlanu v baziši ;-)
No však to není moc.. Já kdysi poptával OL u Arvalu a z nabídky šlo spočítat, že měli slevy na ten konkrétní vůz 25 %.. a to mají ve flotile přes 15 tis. aut :-D Takže buď máte hodně dobrý podmínky, nebo jsem to špatně pochopil :-D
Jinak tahle cena je teda průměr? Určitě mě spíš zajímá ta oktávka, u novinky asi bude sleva nižší.. ale kdyby byla alespoň těch 20 - 25 %, bylo by to fajn..
Jinak je mi jasný, že prodejci OL prodávaj vrácený auto skoro za nákupku, ale upřímně kdo by to dělal jinak.. jednotlivec prostě na slevu nedosáhne, takže i nákup ojetiny od leasingovky se vyplatí oběma stranám, bohužel.. A teď je taková poptávka po mladých ojetinách, že i po těch vozech prodávaných za nákupku se mnohdy jen zapráší :-(
Jde o to nepodcenit ta velká čísla. Ty dva trendy jsou jako nůžky - nárůst elektromobility a omezování tvrdých zdrojů energie. Vem si, že druhý nejvyšší podíl elektromobilů je v Nizozemí, něco přes 5%. Co až to bude 50? Co až to bude 10% v Německu (což se současnou dotační politikou nemusí trvat tak dlouho)? Kolik těch paroplynovek se už aspoň řeší povolení, aby byly třeba za pět let hotové?
No nic, to je jen takové mudrování... nemám pocit, že by to měl někdo pod kontrolou... ale třeba jsem jen pesimista.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tak to si asi zle pochopil, auto je to veľmi dobré ale mne chýba už využitie pre neho a jedine čo by ma udržalo tak je slusný výkon.
Po meste jazdiť na elektro by tiež nebolo zlé.
Ja si nikdy nekupujem to isté auto 2x.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
No, tak si trochu rádo přihne no, to je toho! :D Hele ale teď mi naskočilo na odometru 100 tisíc km a spotřeba se umoudřuje, jsem s tím schopný klidným tempem jezdit kolem 6 na sto, to je skoro o litr méně, než když jsem ho kupoval. Asi se zajíždí :D
Blackoutu jistě předcházet lze... ale zase ne ze dne na den, novou jadernou elektrárnu lusknutím prstu nepostavíš a při předpokládaném růstu spotřeby potřebuješ nějakou schopnost vykrývat nárazy a špičky, kterou ti zřejmě obnovitelné zdroje poskytnout nedokážou... a současné způsoby akumulace energie taky ne (zvednout jeřábem kus betonu zní zajímavě, ale intuitivně si myslím, že to bude spíš takový "plivanec" - když si vezmeš, že Dlouhé stráně mají 2,5M tun vody zvednutých do výšky 500m). Ale určitě se dají vymyslet i další variace na téma energie uložená v gravitaci.
LPG je okrajová záležitost a vždycky bude... vzniká při rafinování ropy jako vedlejší produkt a proto ho není dost, aby ho používalo víc než pár nadšenců.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
tak ono těch aut, kam se dají pohodlně 3 velké sedačky není, bohužel MPV vymizela. Jo ještě pořád se mi líbí Pacifica. Ale tam je problém hlavně kvalita u chrysleru, takže to zůstane jen u líbí. Francouzské nekvality také nechci, s těmi jsme si užili dost. Takže moc výběru zatím nemám. Když mi něco nadhodíte dalšího, bránit se nebudu :-)
Mazda měla vejfuky taky docela čistý... vzhledem k tomu, že z výfuku lítaly za příznivých okolností půlmetrový plameny a výjezd z podzemního parkoviště pod plynem připomínal únik X-Wingu z vybuchují mateřské vesmírné lodi (co do rychlosti i audiovizuálních efektů)...
Ten Superb je prostě daný nastavením auta na nízké celkové emise, což by zase u takhle řízené koncepce nemuselo být. Popisuju to níže, o co mi jde. Hlavně odstranit hluk a přímé emise z osídlených oblastí, to by měl být cíl.
Jasně, já spíš myslel na systémově řízené využití, tedy pokud není baterie úplně vybitá, tak v podstatě vynucené. Na základě dat z GPS a systému rozpoznávání značek, například. U PHEV by ten elektromotor zvládl i akceleraci na výjezdu, takže by hluku byli ušetřeni i lidé bydlící na okraji obcí nebo třeba na křižovatkách a kruhových objezdech. Reálná zkušenost - kruháč se dvěma výjezd do kopce, kdejaký dement v olítaném BMW to osolí naplno, aby ukázal, jaký je frajer... tohle by odpadlo.
Ale samozřejmě, že já taky proti starším benzínovým autům od dejme tomu EU 2 (již řízený katalyzátor) nic nemám. A nemám vůbec nic (naopak je miluju) ani proti yongtimerům, protože ty najednou jen zlomeček km proti moderním autům a jejich majitelé je většinou mají v perfektním stavu. :-)
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tady je zvědavců :-[]
No aktuálně se na seznamu pracuje. Zatím je tam Explorer a Highlander. Případně ještě Rav4 PHEV, ale ta je zatím spíš jen do počtu. Už pomalu domlouvám předváděčky, tak podle toho se rozhodnu a budu hledat ještě další možnosti.
"v obci jet na elektřinu, mimo obec klidně ať pracuje spalovací motor" - ono to tak nejak funguje u hybridu i dnes, alespon u tech mensich vesnic, co jsou na hlavnich tazich a musis tam zpomalit. Brzdis z cca devadesatky na padesat (chvili predpokladejme, ze jezdis vicemene podle predpisu -> dobjie se ti baterka. Tu pak vyuzijes v obci na ciste elektrickou jizdu. A kdyz zacnes zrychlovat, tak se zase pripoji spalovak.
Neni to tak vzdy a vsude, ale u jizdy s hybridem je to celkem bezny scenar.
S moderními palubními systémy by navíc šlo krásně řídit i přepínání pohonu - v obci jet na elektřinu, mimo obec klidně ať pracuje spalovací motor. Sníží se hlučnost v obcích, sníží se přímé emise v obcích vyfukované pod nos lidem na chodnících. A zároveň zůstane zachovaný dostatečný dojezd pro běžný provoz.
Jo, dálnice je nejvíc... A co je na tom nejlepší tak takovej Etron jedoucí mírně nad limit za 35kWh ale i TMX reálně za třeba 28 se stopou C02 bude blížit tomu benzínovýmu Golfu.
A přesně proto mi přijdou PHEV smysluplný. Ve městě bezemisně a na dálnici kdo chce být ekologicky zodpovědný, tak má jezdit malým autem a ne nějakou obří SUV pixlou. A pak je tu další argument, na každou kWh baterií je potřeba najet cca 1000km s naším energetickým mixem, aby se to vůbec po stránce C02 vyplatilo. Tedy na baterku něčeho jako je X5 45e stačí najet něco jako 24 tis. km. Což někomu kdo jezdí každý den bude trvat něco přes rok. Zatímco na Audi Etron bude potřeba 100tkm.
Bohužel je to tak a hlavně jak je poslední dobou VW schopen všechno o***, tak je otázkou co tam opravdu je.. Nicméně na Supu iV nenechám niť suchou, ale ta převodovka byla super.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Já bych si ji nechal. Ale prcek bude chtít brzy větší sedačku. A buď budu nadávat, že se to tam fakt blbě dává ( už teď je dost opruz ta 3.sedačka), nebo vyměním za větší. Varianta byla i pořídit druhé malé auto ke Corolle a jezdit dvěma auty, ale to mi přijde dost nesmyslná varianta. Takže už pokukuju, co k nové sedačce pořídit za auto.
Tak jsou horší věci :-D Můžeš pro představu uvést, za kolik se po fleetové slevě nová oktávka nechá sehnat? Fasujete 2.0 TDI s DSG, pokud si dobře vzpomínám? Klidně do SZ, docela by se mi ta informace hodila, pokud to není vyloženě tajný :-)
To je přece ta modrá Láva, jak jsme o ní minule diskutovali. :-) https://www.auto.cz/…-liftback-137472
A tady v galerii taky moc do zelena nejde, takže to bude spíš vidět až v reálu.
a) co se týče dynamiky, tak ta podobná není, ta je o třídu jinde https://zeperfs.com/…uel7902-8851.htm
b) nejde o dynamiku, ale o zaměření auta, PHEV prostě nabízí něco jiného než běžný hybrid.
c) Golf i Leon mají stejný výkon, dynamiku a jsou to PHEV jako Octavia a třeba Megane má 160 hp což je Corolle blíž (mínus 20 hp) než je Corolla Octavii (204-180hp=24 hp).
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Emel, jo tie najvyladenejsie motory daju 10% krutiaku zo zaokruhleneho zdvihoveho objemu, vacsie motory k tomu maju vseobecne blizsie, tie mensie byvaju casto ladene na trochu vyssi vykon, lebo je prepoklad vyuzivania plneho vykonu a vysokych otaciek.
Skyactif s tymi 210nm je spica na atmosku, ale tak klasika, priebehy, hmotnosti, prevody, odpory... su dolezitejsie ako papierove maxima.
Na cliu mam 215 niekde uvadzaju 218nm z 2.0 atmosfery, ale to je uz taky vyladenejsi motor smerom na max vykon.
OZZ: zatial mas baby F4R, taťka snad bude, zalozime atmo driveclub :D
Zalezi, jak na kterem trhu. Ja mam NiMH. Ale v novem Priusu mam Li-Ion. Ten ale nemam tak dlouho, abych z toho mohl delat nejake zavery (jen neco pres dva roky, zrovna dnes rano jsem prekrocil 50 tisic km).
Výrobce auta nepredepisuje nic, ale ZF výrobce to předepisuje včetně postupu. Automat řadí furt stejně, ale čerpadlo tlačí větší a větší tlak a pak už to začne prokluzovat a připrav si kilo.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Ta inspirace Lamalem tam fakt byla, motor mám stejný (byť trochu o nížším výkonu), ale je v Méganu 2 kombi (2008) a s automatem :D Automat byl požadavek..tak snad do třetice to Clio s dvoulitrem vyjde :D
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Počkaj, aký atmo dvojliter? Nezaznamenal som, kedy si zmenil vozový park (Mondeo 2.0TDCi a Clio 1,2i). Nahradil si Clio niečím väčším? Alebo Clio ostalo, ale je v ňom dvojliter (inšpirácia lamalom)?
Výkon je dost podobný, dynamika taktéž (Corolla to má za 8s na stovku, tohle za 7,7s), je to hybrid, a jiný mainstreamový s takovým výkonem v C segmentu není.
Jo, muj servisák by mi to taky vymenil, ale bez mašiny mi seznámil s rizikami, auto má málo najeto, řadí to krásně, tak pořád váhám, co s tím, na Renaultforech říkali, že to řešit nemám s takhle malym najezdem, ale vím, že i v měničích se to mění...
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
100Nm z litru je slušná, ale ne nepřekonatelná hodnota. Současné Mazdí dvoulitry mají 210Nm, takže při stejném krouťáku z litru by 1.4 měla 147Nm. Jestli teda nějaká taková existuje nebo ne... to nevím, asi mě žádná nenapadá. Takže máš vlastně pravdu :D
U měničů výměnu oleje nepředepisuje snad žádná automobilka. U svého osmdesátkového žraloka jsem nechal dělat výměnu čistě pro klid duše v 250 tisících a v podstatě to nemělo na nic vliv. I ten původní olej by tam v klidu jezdil a žil dál.
Konkurent Corolly těžko, Corolla je obyčejný hybrid a ne PHEV, takže o konkurenci nemůže být řeč nejen kvůli rozdílnému výkonu a dynamice, ale i kvůli způsobu použití a nákladům, PHEV má legislativní výhody jako EV (parkování, vjezdy, nižší daně etc.), hybrid je brán jako běžný spalovák. Konkurenti v této třídě jsou Leon, Golf, Megane nebo XCeed, které mají také PHEV.
Snížený není. Podle ceníku by to měl být "Sportovní podvozek RS iV (+/- 0mm)". Co přesně to znamená nevím, u O3RS bylo všechno jiné, lepší tlumiče atd... O4 zatím načtenou nemám (a po pravdě mě ani tolik nezajímá)... ale kdybych o tom psal článek, tak bych si to nastudoval a sporné body ověřil ;-)
Každopádně pointa je jinde... šlo o tu cenovou výhodnost.
Já to budu dělat jednoduše, každé 2 roky vyměním olej v převodovce co vyteče. Zachovám mísením aspoň průměrnou kvalitu oleje v převodovce. A nebudu muset platit komplet výměnu s proplachem po100t.
Jo, výměna oleje, to jsem teď chtěl udělat po 60 tisících km, ale v autorizáku mne s tím poslali k šípku, že to tím rozbiju, protože se uvolní nečistoty a že to dělat nebudou :D
Zakladem e-CVT je jedna planetova prevodovka, kde se potkavaji spalovak a ty dva elektromotory. Vse se pak ridi jen kontrolovanymi otackami obou elektromotoru.
Kompletne cele e-CVT mas tady (z 2. generace Priusu), vic toho neni. Proto je to taky v podstate nerozbitne: https://moje.auto.cz/?…
Já ti z uživatelského hlediska mohu říct jen to, že když jsem s Mitsubishi s PHEV vyjžděl do kopce na plny plyn, tak to trvalo asi minutu, než se auto rozjelo a malem jsem zpusobil bouračku :D
To záleží jaká, moje jedno auto má 2 a to druhé žádnou, tam je měnič :D A koukám, že se automobilový svět odpoutává od těchto "robotů", protože to co do spolehlivosti nebylo to nejlepší.
Ok, to máš pravdu, ale pokud ty motory jsou náchylné, projeví se to časem i u těch čistých spalováků, dříve či později. Když to vezmu takto, stejně může trpět i atmosféra, dávat ji čočku za studena a čím větší objem, tím déle se prohřívá.
Tohle auto je omyl..jako všechno na baterky ! :no:
Hlavně cena - strašná a velikost - Octavie jako elektromobil je prostě blbost.
Hybrid či nehybrid , je to špatně.. a ten interier bez tlačítek? :-O:no::no:
Start stop bez tlačítka??? :no:
Fuj...
No ale 1,4 TSi jsou přece schválně konstruovaný tak aby se extrémně rychle dostali na provozní teplotu. Takže jsou určitě vhodnější než klasický velkoobjemový motor s pomalým ohříváním.
Nevím, jestli jsi zaznamenal informaci, že se Evropa začátkem roku tak tak vyhnula většímu blackoutu, víceméně v důsledku rozvoje obnovitelných zdrojů na úkor "spolehlivých". Německo navrhlo zákon, podle kterého by mělo být možné EV auta od nabíječky z důvodu přetížení sítě odstřihnout... nicméně po poměrně bouřlivé reakci veřejnosti ho zase stáhlo. A ve Švýcarsku se staví "baterie" ve formě jeřábů zvedajících betonové bloky. Jsou problémy, určitě se objeví i nová řešení.
Kam se posune ČR... rád bych věřil, že "bude líp" a za 10 let už nebude průměrný věk aut 15 let... ale minimálně na těch prvních 5 to vidím tak, že budou auta méně dostupná a průměrný věk poroste.
Byla to reakce na to, ze nekdo posuzuje moznosti nabijeni za deset let podle dnesniho stavu.
To je zasadni omyl.
A ke vsemu ani dnes nemusi majitel EV nabijet denne.
Jeste citace:
"a teď se zamyslete, co bude za deset let, když budou všechny nové auta pouze hybridy nebo elektrické...."
Tahle myslenka byla proste velmi nedotazena.
Z jaké doby je to tvé auto? Já jen, že o vytrácení jednoduchosti a spolehlivosti se mluví od poloviny devadesátých let, kdy přišla Felicie se vstřikováním a řídicí jednotkou.
Tak já jsem naivní optimista, zatímco ty předpokládáš, že za deset let se tu nic nezmění. :no:
Neumím definovat spoustu. Byl by to blábol.
Jen tvrdím, že 350kW bude podél hlavních tahů za deset let běžné.
Ano Norsko je extrém dnes. Taky tvrdím, že se na jeho úroveň dostaneme za deset let. :-)
Chápeš to?
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
Tak nejak. Prius PHV ma v hybridnim rezimu nepatrne horsi spotrebu nez HEV Prius (tzn. skvelou) a v EV rezimu ma lepsi spotrebu nez vetsina modelu TM3. Brano podle EPA metodologie (v USA), ktera to udava prave takto oddelene.
Re: Tento druh pohonu je naprostý ekologický černoch
https://www.youtube.com/watch?…
1. Nejde mi odpovědět jako rohor(
2. Nepodařilo se mi najít 1.8čkovou HSD, ale věř tomu, že ta kroutí mezi 2000-2500 když jede 140.
Ne, LPG je naprostá kravina. Kdyby dával smysl, výrobci aut by se na něj soustředili namísto CNG nebo jiných variant. LPG měl jedinou výhodu, byl levný. Klasická sockařská varianta, hlavně to nejlevnější. Pak už jen balík nevýhod, počínaje výrobou, distribucí, přestavbou aut...
To jsem prehledl, promin. Ale i na dalnici to auto startuje na volnobeh, myslim (pokud zrovna nestojis na plynu). Budu to muset vyzkouset, uz si to presne nepamatuju.
Jo, stejny pocit jsem mel, kdyz jsem jednou v pujcovne dostal nejakeho naftoveho Nissana. Po letech s e-CVT jsem mel pocit, ze si po slapnuti na plyn muzu zajit na svacinu, nez se to rozjede :)
preto som tam hore pisal ´´ ked to bude zavodnik´´ ... pokial to niekto bude uzivat s rozumom a trebars, na dialnici ten motor spusti a normalne ohreje asi by to slo... tusim sa to da na dialnici pustit do hybrid modu a pusti motor na normalne otacky pri 130kmh...
Hlavne je to dost akademicka otazka (pro vetsinu ridicu). Studeny motor se pripoji jen, kdyz proslapnes plyn na podlahu (tj. pro vetsinu ridicu jen v nouzove situaci). Pri vsech ostatnich jizdnich situacich nema PHEV problem jet par kilometru na elektriku a k tomu nechat zahrivat spalovak na volnobeh. A to myslim plati napric vsemi vyrobci a modely (mozna je vyjimkou Mitsubishi s jejich kombinaci serioveho a paralelniho hybridu, v tom jsem se nikdy nevyznal).
Nejsem v životní situaci, abych si mohl zítra jít koupit PHEV. Ale vím jistě, že až v takové situaci budu, tak to v žádném případě nebude nedokonalá Das Skouda, ale prakticky dokonalá Toyota.