Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia iV – Po kabelu bez přetvářky

I když je plug-in hybridní Octavia iV technicky téměř shodná s „er-esem“, na rozdíl od sourozeneckého pseudosportovce si na nic nehraje. Takový přístup je mi podstatně milejší.
Zpět na článek
25. 1. 2021 13:08
26. 1. 2021 09:49
26. 1. 2021 13:01
26. 1. 2021 14:45
26. 1. 2021 15:42
26. 1. 2021 17:46
26. 1. 2021 09:53
25. 1. 2021 14:46
25. 1. 2021 15:06
25. 1. 2021 15:28
25. 1. 2021 17:50
25. 1. 2021 15:14
25. 1. 2021 15:25
25. 1. 2021 16:05
25. 1. 2021 15:06
25. 1. 2021 15:56
25. 1. 2021 16:04
25. 1. 2021 16:10
25. 1. 2021 16:31
25. 1. 2021 16:39
25. 1. 2021 17:10
25. 1. 2021 21:11
25. 1. 2021 21:18
25. 1. 2021 21:36
25. 1. 2021 22:21
25. 1. 2021 21:37
26. 1. 2021 09:12
25. 1. 2021 16:35
25. 1. 2021 16:51
25. 1. 2021 19:41
25. 1. 2021 13:08
Průšvih!
Minulý týden jsem si liboval, že nám prodlouží operáky, tak jsme od leasingovky dostali takovou "nabídku která se neodmítá", že vedení rozhodlo -nové auta! Všichni ve firmě najeto od 45-65 tisíc, a když vidím, jak to vypadá s infotaimentem v nové Octavii, jsem smutný!!! Ach jo, to bude pošušňáníčko, vůbec se na to netěším
Rozbalit vlákno
13
25. 1. 2021 19:50
Re: Průšvih!
R.I.P. :-[] :-[]

Tak jsou horší věci :-D Můžeš pro představu uvést, za kolik se po fleetové slevě nová oktávka nechá sehnat? Fasujete 2.0 TDI s DSG, pokud si dobře vzpomínám? Klidně do SZ, docela by se mi ta informace hodila, pokud to není vyloženě tajný :-)
26. 1. 2021 09:49
Re: Průšvih!
tak faktura "před slevou" byla 864 tisíc, a "po slevě" 547 tis. Na rovinu, domu bych si to nekoupil, ale jezdí se v tom dobře. Je to TDi DSG 110 kW, velké, pohodlné... jen ve srovnání s předchozími Octaviemi-měl jsem všechny, od té první v roce 1997 ten interiér je až příliš obyčejný. Horší věci.... tak já bych radší tlačítka, než Lauru, už nyní mne sejří, když hledám v telefonním seznamu konktakt, bo častokrát na hlasový povel nerozumí! A koho baví poslouchat " váš povel nomohu prosvést, opakujte ho" či jak to na mne kecá...
26. 1. 2021 11:40
Re: Průšvih!
37 % sleva? Jako vážně? Tak to jsem nečekal.. No kdo umí, umí :-)

Firma, pro kterou dělám, má rozpočet 650 000 a bohužel i po fleetových slevách to prý stačí tak max. na 1.5 TSI s manuálem.. jako ty ženský v tomhle prostě neumí chodit a neumí vyjednávat, naopak se chvástají, jaké supr podmínky vyjednaly, je to naprostá tragédie.. a v ostatních firmách, kde jsem byl a kde to svěřili ženským, to bylo to samé... Já byl přesvědčený, že těch 650 tis. musí na 2.0 TDI s DSG stačit, takže díky za potvrzení, že tomu tak je..
Avatar - Emel
26. 1. 2021 13:01
Re: Průšvih!
No... přijde mi to nepravděpodobné, signály co mám já mluví spíš o tom, že je problém dostat se i na dříve běžných 10-12%... ale je fakt, že to nejsou žádné velké fleety.
26. 1. 2021 13:26
Re: Průšvih!
No tak zase 10 - 12 % mi zase přijde směšně nízkých.. tím spíš, když to auto tak mezigeneračně zdražili tzn. prostor pro slevy je asi obrovský..

Však kolem 10 % na internetu vidím skladovky pro koncové zákazníky.. Já čekal slevy kolem 25 %, takže upřímně jak těch 37 % tak těch 10-12 % jsou trochu mimo moje chápání:-)

Každopádně s 10 % slevou si to můžou nechat, za stejnou cenu je v pohodě Passat, na který jsou slevy v trochu jiných sférách..
26. 1. 2021 14:45
Re: Průšvih!
Je to tak, nekecám. Ale je fakt, že se kupuje cca 30-40 Škodovek různých typů. Až uvidím kolik stojí octavia napíšu, Dodávka je ale cca 5-6 měsíců, prý nestihá výroba. Tak uvidíme. A perlička na závěr- když se človek ze srandy podívá na ceny prodávajících operáků, tak jsou občas vyšší, než náš nákup. Takže leasingovka fakt na prodeji neprodělá!
26. 1. 2021 15:29
Re: Průšvih!
No však to není moc.. Já kdysi poptával OL u Arvalu a z nabídky šlo spočítat, že měli slevy na ten konkrétní vůz 25 %.. a to mají ve flotile přes 15 tis. aut :-D Takže buď máte hodně dobrý podmínky, nebo jsem to špatně pochopil :-D

Jinak tahle cena je teda průměr? Určitě mě spíš zajímá ta oktávka, u novinky asi bude sleva nižší.. ale kdyby byla alespoň těch 20 - 25 %, bylo by to fajn..

Jinak je mi jasný, že prodejci OL prodávaj vrácený auto skoro za nákupku, ale upřímně kdo by to dělal jinak.. jednotlivec prostě na slevu nedosáhne, takže i nákup ojetiny od leasingovky se vyplatí oběma stranám, bohužel.. A teď je taková poptávka po mladých ojetinách, že i po těch vozech prodávaných za nákupku se mnohdy jen zapráší :-(
26. 1. 2021 15:42
Re: Průšvih!
To je konkrétně moje auto, které platím 1% navýšení k příjmu. A nabývací fakturu mám kopii u dokladů od auta. Takže to sedí. No a pokud bude nová Octa fakt za 6 měsíců, tak nájezdy naší flotily budou 50-70 tis km.... Tak v září u LeasePlanu v baziši ;-)
26. 1. 2021 16:21
Re: Průšvih!
V CarNextu bude veselo :-D Díky za info..
26. 1. 2021 17:46
Re: Průšvih!
Tak zapomněl jsem napsat, že barva je jen bílá ;-\
26. 1. 2021 18:24
Re: Průšvih!
Aha já jsem si to předtím přečetl v rychlosti a přečetl jsem si to samozřejmě špatně, takže teprve teď jsem to pochopil - takže teď máš Octu v LK výbavě vyfasovanou někdy před 3 lety a tam byla sleva těch 37 %. Ale jaká se dává sleva na novej model se dozvíme za půl roku :-). No určitě dej pak vědět, až bude pod nějakým článkem příležitost :-)

Bílá barva určitě nevadí, Ernesto níže bude v bazaru určitě rád i za tu :-)
26. 1. 2021 07:59
Re: Průšvih!
Další který potvrzuje, že Škoda a celkově koncern je značka pro firemní lůzu, která jezdí v autech vysoko nad jejich vlastní hodnotou. Což je dané zejména nesmyslnou daňovou politikou vůči operákům.

Operáky, operáky... autíčka na univerzálních gumách. Nedávno jsem tu četl komentář od borce, který si myslí že člověk s autem na operák za 1.5 milionů je střední management. Asi ok - když vám firma tak říká....

Peklo automobility - firemní lopaty se navzájem odlišují podle stupně výbavy a modelu, který jim firma pořídila a na výplatní pásce nemají ani kilo. Tohle je skutečný důvod, proč stojí moderní auta za ***. Protože je poptávají řidiči, kteří stojí za prd. Soukromé vlastnictví automobilu pořád zaručuje naprosto jiný přístup a požadavky. A také jiný tlak na výrobce. Zároveň to dává odpověď na otázku, proč je reálná životnost moderních škodovek 150 tisíc km. Prostě kousek nad operákové kilometry a dost.

Jezdit škodovkou a spoustou je díky tomu ostuda. Člověk prostě nechce vypadat jako někdo, komu auto koupila firma, ale výplatu má ubohou.
26. 1. 2021 09:53
Re: Průšvih!
Hmmm, firemní lůza, tak jo, ale víte co, furt lepší je jezdit Octavii než chodit pěšky. A o zbytku vašich urážek se dá napsat jen to, že to ukazujete co jste za osla vy, ne ti, co s těmi auty jezdí! Nemá na výplatní pásce kilo :-) ... no vy to opravdu nebudete ani náhodou, spíše bych řekl, že tomu bude naopak, proto ten jed od vás, frustráte!
25. 1. 2021 13:10
vytknul bych příliš malý počet spojek
Zkuste to znovu a lépe. Určitě jich tam lze nacpat mnohem víc.
Rozbalit vlákno
12
25. 1. 2021 13:24
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
Jj 3 spojky. :D

Komplikovaneji uz to snad ani nejde.

Dodal bych jeste maly pocet prevodovych stupnu...

PS V clanku jsem asi prehlednul, kolik jich vlastne je. Stando?
Avatar - kari.laz
25. 1. 2021 13:25
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
A je to moc lehké, dalších alespoň +200kg by bylo lepší :D
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 13:26
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
No co ! Baterky přeci zlepšují chování v zatáčkách ! Hamuna říkal... a váží to jako plnotučný turbodiesel ! Konečně nemám nejtěžší auto :D
Avatar - kari.laz
25. 1. 2021 14:06
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
To je pravda, teď se to bude držet asfaltu jak zakouslé. Konec konců jsme to krásně viděli na losím testu RAV4 PHEV. Ta to projela jak nikdo jiný :D
Avatar - fOE
25. 1. 2021 14:18
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
Ale mas. K tomu co ti stoji v papirech si u Mondea muzes v klidu pripocist dalsich 200kg a teprve pak budes, teda budeme, nadohled realite :-[]
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:20
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
No dovol, tolik nevážím! :D

Jo, říká se, že je těžké, ale právě těch 1,7t jsem někde četl, že je ta realita, nebo myslíš, že je to dvoutunové auto? Pak tedy musím uznale kývnout nad tím, jak dobře se chová na silnici s takovou hmotností :D
Avatar - fOE
25. 1. 2021 15:03
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
Ja mam z pocitu rizeni asi takovej dojem, ze to ma tak 2t. :-[] Ale jen o pocitech to neni, nekdo tu kdysi linkoval nemeckej test kde jej na vahu vzali (i s passatem a dalsima) a prave mondeo tam melo snad +250kg proti papirum. Jednoznacne nejvic. A vysledna hmotnost lezla snad k 1,8t a to v tom nikdo nesedel. :D
Zkusim to jeste dohledat.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 16:49
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
Jo, to jsem taky asi četl, ale myslím, že bylo napěchované výbavou, to se mne netýká :D
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 15:20
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
Kdyz budeš chtít, můžu ti auto vzit na váhu. Ale musíš si udělat menší vylet.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 15:27
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
ja chcem :-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 16:49
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
Měřit moje auto, nebo tvoje? :D
Avatar - lamal
25. 1. 2021 17:15
Re: vytknul bych příliš malý počet spojek
Nie malého... v tej verzii co mam bude pekne mastný...
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 13:24
Konkurent Corolly
Tohle je asi jediný konkurent, který Corolla 2.0HSD má, myslím výkonem, koncepcí a hlavně i karosériemi, protože to lze koupit i jako kombík. Jiný kompaktní hybrid, byť zde PHEV zatím v nedohlednu. Jako služebák, protože pracuji v Praze, bych tomu dal přednost, protože prominentní značka a u služebáku nepotřebuji kombík (Corolla sedan není s nejvyýkonnějším dvoulitrem).

Domu bych to asi nechtěl, zbytečně složitý hybridní pohon s mnoha spojkami = mnoho drahými opravami v budoucnu a že se dvouspojkovým převodovkám nevyhýbají. Jasné, jako nové mne to trápit nebude, jako ojetina... uvidíme.

P.s. Stando, co to je za barvu ? To je ta "zelenomodrá" ? A ta eko kola si taky koncern může odpustit..
Rozbalit vlákno
65
25. 1. 2021 13:30
Re: Konkurent Corolly
Ahoj ahoj,

je to ta Blue Lava (+16.000 Kč), ve které tenkrát byla první várka oficiálních fotek liftbacku ze studia. Fakt se mi líbí!

Standa
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 13:34
Re: Konkurent Corolly
Takže je to ona, díky :) To by asi byla má volba barvy u Škodovky, vůbec to se jim musí nechat, jako jedna z mála automobilek pořád nabízejí slušný výběr barev a né 10 odstínů šedé :)
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 17:58
Re: Konkurent Corolly
Jeden z nejhezčích odstínů. Souhlas. Ale z fotek moc nevypadá.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 13:32
Re: Konkurent Corolly
No este k tomu to ma 1.4TSi vecne studene male turbo s DPF ... nejde len o prevodovku, celkovo to bude mat asi velmi velky pokles hodnoty oproti dieslu.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 13:35
Re: Konkurent Corolly
To asi jo, ale tipuji, že převodovka bude kupce ojetin trápit dříve a více, než to 1.4TSI, přecijen ten motor je už na trhu nějaký pátek a zatím se mu nějaké skandály docela vyhýbají... tedy předpokládám, že tam nemontují zase EA111 :-[] :-[]
Avatar - lamal
25. 1. 2021 13:52
Re: Konkurent Corolly
Prevodovka urcite, ale este nevis co ta TSI, ked to bude zavodnik tak bude dostavat furt na studeno, mam za to ze to este nikto uplne nevie co to s tym motorom spravi po par rokoch a 100tis km+... trebars to vydrzi
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 13:56
Re: Konkurent Corolly
No, to se nehádám, to máš samozřejmě pravdu, ale tímto bychom mohli zabít skoro všechna auta s turbem, co se dnes prodávají, i ta nehybridní.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 14:10
Re: Konkurent Corolly
To sa trochu mylis, iV startuje furt na elektriku a nezohrieva motor, v pripade potreby vykonu to aj po 20-30km jebne čočku na studeno = max vykon + max otacky...

Bezny turbo motor nastartujes inak neodides a tak sa hned ohrieva... takze sa nestane, ze jeho prvy zatah je hned na max otacky za studena, to niekde na parkovisku ani v meste uplne nejde 150k turbo motor hned po starte roztiahnut na 1cke na 60kmh... myslim tym pripad keby to nejaky idiot chce robit schvalne, tak sa mu to vacsinou nepodari... Keby to niekto nesetri za studena tak sa obide s 2000-4000ot vyssie, tie nove turba sa ohrievaju rychlo ked to bezi 2-3min uz ma voda v zime tych 30st a po 5-6min je to na 70-80 to sa vacsina este ani nevymota z kolony rano... takze na beznom turbe to fakt neurobis casto.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:13
Re: Konkurent Corolly
Ok, to máš pravdu, ale pokud ty motory jsou náchylné, projeví se to časem i u těch čistých spalováků, dříve či později. Když to vezmu takto, stejně může trpět i atmosféra, dávat ji čočku za studena a čím větší objem, tím déle se prohřívá.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 14:15
Re: Konkurent Corolly
Na Aurise sa ta 1.8 atmo vzdy po prepnuti do Dčka na studeny start ohrieva... bezi na vyssi volnobeh a auto taha elektrika. Vypne sa ked ma tak 70-80stupnov.... potom ho uz pusta podla potreby.

Urcite to skodi aj atmosfere ked jej das na studeno max otacky, kazdemu motoru to skodi.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:17
Re: Konkurent Corolly
Takže TSI se nepředehřívá ? Tak to by mohl byt trochu fail, no uvidíme.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 14:18
Re: Konkurent Corolly
Pisalo sa to tu viac krat, ze sa motor nepredhrieva.

K tomu, ze to skodi kazdemu motoru: cim je komplikovanejsi tym viac... atmosfera komplikovana nie je, takze u nej to vacsinou zvysuje spotrebu oleja a znizuje kompresiu, zvysuje mechanicky hluk tj bezne mechanicke opotrebenie. Turbo, priamy vstrek a DPF a povrchy s nizkym trenim to je uz technika navyse oproti beznej atmo... potencialne poruchovejsia.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:25
Re: Konkurent Corolly
Hlavne je to dost akademicka otazka (pro vetsinu ridicu). Studeny motor se pripoji jen, kdyz proslapnes plyn na podlahu (tj. pro vetsinu ridicu jen v nouzove situaci). Pri vsech ostatnich jizdnich situacich nema PHEV problem jet par kilometru na elektriku a k tomu nechat zahrivat spalovak na volnobeh. A to myslim plati napric vsemi vyrobci a modely (mozna je vyjimkou Mitsubishi s jejich kombinaci serioveho a paralelniho hybridu, v tom jsem se nikdy nevyznal).
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:28
Re: Konkurent Corolly
Já ti z uživatelského hlediska mohu říct jen to, že když jsem s Mitsubishi s PHEV vyjžděl do kopce na plny plyn, tak to trvalo asi minutu, než se auto rozjelo a malem jsem zpusobil bouračku :D
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:36
Re: Konkurent Corolly
Jo, stejny pocit jsem mel, kdyz jsem jednou v pujcovne dostal nejakeho naftoveho Nissana. Po letech s e-CVT jsem mel pocit, ze si po slapnuti na plyn muzu zajit na svacinu, nez se to rozjede :)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:40
Re: Konkurent Corolly
U nafty to čekáš, ale u toho PHEV právě ne :) Mimochodem nějaká nafta to umí i trochu rychleji, než nějaké hybridy, když má dost spojek :D
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:45
Re: Konkurent Corolly
Ja vim, pamatuju si to z letiste :)
Avatar - Mikesus
25. 1. 2021 15:39
Re: Konkurent Corolly
Myslis, ze to umí rychleji, kdyz ma 4x4 a je voda po kotníky?
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 16:50
Re: Konkurent Corolly
Proti Corolle i na suchu, to jsme měřili :)
Avatar - lamal
25. 1. 2021 14:28
Re: Konkurent Corolly
preto som tam hore pisal ´´ ked to bude zavodnik´´ ... pokial to niekto bude uzivat s rozumom a trebars, na dialnici ten motor spusti a normalne ohreje asi by to slo... tusim sa to da na dialnici pustit do hybrid modu a pusti motor na normalne otacky pri 130kmh...
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:41
Re: Konkurent Corolly
To jsem prehledl, promin. Ale i na dalnici to auto startuje na volnobeh, myslim (pokud zrovna nestojis na plynu). Budu to muset vyzkouset, uz si to presne nepamatuju.
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2021 15:21
Re: Konkurent Corolly
Nechápu, proč tam není aspoň předehřev olejové náplně.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 15:44
Re: Konkurent Corolly
Protoze to zere energii a vetsina ridicu to nepotrebuje.
26. 1. 2021 12:37
Re: Konkurent Corolly
No ale 1,4 TSi jsou přece schválně konstruovaný tak aby se extrémně rychle dostali na provozní teplotu. Takže jsou určitě vhodnější než klasický velkoobjemový motor s pomalým ohříváním.
Avatar - lamal
26. 1. 2021 17:55
Re: Konkurent Corolly
TVL a kedy sa stihne ohriat ked sa neohreje po starte a pak dostane na studeno max otacky ? A popis co je extremne rychlo ? Pokial ma vysoku ucinnost co by moderny motor mat mohol, tak sa extremne rychlo asi ohrievat nebude. Motor v mojom aute ma 2l a voda ma v zime 65 stupnov po cca 2-3km.
Avatar - JirkaVejrazka
26. 1. 2021 19:24
Re: Konkurent Corolly
Za cca 26 mesicu pouzivani PHEV a 50 tisic najetych kilometru se mi stalo presne dvakrat, ze musel spalovak nastartovat do vysokych otacek "za studena". Pocitam se za normalniho ridice. Ani klobouk, ani zavodnik.
Pri porovnani s beznym spalovakem, kteremu se to muze klidne stavat kazde zimni rano, pokud ridic musi po nastartovani vyrazit do kopce, to myslim neni spatne skore.
Avatar - lamal
26. 1. 2021 19:46
Re: Konkurent Corolly
my sme si to uz vysvetlili, ale on tu zrovnava maly komplikovany turbo motor s atmosferou v zmysle, ze to male turbo je predsa potencialne lepsie na takuto aplikaciu, co je hlupe...

s tym co pises suhlasim, napr ja by som s tym tiez jazdil tak aby to na studeno nedostaval, ale ludi ktori sa chovaju k technike ohladuplne ako ja je asi pomenej... aj tak mi to nepride dobre riesenie, viac ich zaujimaju tabulky ako zivotnost ... lenze zivotnost = ekologia v tom je to pokrytecke... pre nich je dolezita tabulka a zivenie servisu, pripadne nakup noveho vozidla a nie skutocny ekologicky vyznam tj. aby raz vyrobene auto sluzilo co najdlhsie a spotrebovalo pri tom co najmenej dielov a financii
Avatar - JirkaVejrazka
26. 1. 2021 19:50
Re: Konkurent Corolly
Rozumim, dik. V tomhle "novem" systemu bohuzel vubec neni poznat, na koho reagujes :(
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:15
Re: Konkurent Corolly
Vzdycky si u techto diskusi vzpomenu na ty domy, kde maji chudaci ridici garaz metr pod urovni vozovky a po nastartovani musi auto "vysplhat" kopec o sklonu 20%
Avatar - lamal
25. 1. 2021 14:20
Re: Konkurent Corolly
Jo moja suseda z baraku oproti da kazde rano 4000-5000ot na svojom focuse 1.6 16V.... :D Pohyna sa do kopca... Inac uz je to na nom pocut... motor uz kadejako klepoce... ale ide furt.
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2021 13:39
Re: Konkurent Corolly
Koyotí systém bez dobíjení je mnohem životaschopnější, lehčí, jednoduchší, neomezující a proto je třeba podporovat ten složitostroj. V den vyrovnáví nákladů tě bude čekat servis, že cena opravy bude větší než hodnota auta.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 13:50
Re: Konkurent Corolly
Iste, akurat si to odskace niekto nevedomy, kto si to kupi ako jazdenku... pripadne niekto kto si to necha na najazd aspon 200tis km. Operaky a vsetci co menia auta po 5r to asi stihnu...
25. 1. 2021 13:51
Re: Konkurent Corolly
Jeste je Kia Ceed SW Plug-in Hybrid, ale ten priplatek za PHEV je teda brutalni.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 13:55
Re: Konkurent Corolly
Ten má jen 141koní, to je o dost slabší, to je spíš konkurent toho Méganu či Corolly 1.8HSD
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2021 15:17
Re: Konkurent Corolly
To je totálně nesmyslné auto.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:13
Re: Konkurent Corolly
Podivej se, kolik spojek ma uvnitr moderni automaticka prevodovka ;-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:15
Re: Konkurent Corolly
To záleží jaká, moje jedno auto má 2 a to druhé žádnou, tam je měnič :D A koukám, že se automobilový svět odpoutává od těchto "robotů", protože to co do spolehlivosti nebylo to nejlepší.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:18
Re: Konkurent Corolly
Aha, a rychlosti to meni jak? Rad se poucim :)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:24
Re: Konkurent Corolly
Ok, už chápu, napsal jsem to špatně, součást hydroměniče je hydrodynamická spojka, ale není to elektricky ovládaná spojka - robot, tak jsem to myslel.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:25
Re: Konkurent Corolly
Chapu, jak jsi to myslel. Ale taky je tam prevodovka a v te se nejakych 2-5 spojek najde :)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:26
Re: Konkurent Corolly
Nejsem zas tak technicky zdatný, ale jak je na tom to slavné eCVT ?
Avatar - JirkaVejrazka
25. 1. 2021 14:34
Re: Konkurent Corolly
Nema ani jednu prevodovku. Vyjimkou je plug-in, ktery ma jednu "prevodovku", ktera ale neni treci (vypada to nejak takhle: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?… ).

Zakladem e-CVT je jedna planetova prevodovka, kde se potkavaji spalovak a ty dva elektromotory. Vse se pak ridi jen kontrolovanymi otackami obou elektromotoru.

Kompletne cele e-CVT mas tady (z 2. generace Priusu), vic toho neni. Proto je to taky v podstate nerozbitne: https://moje.auto.cz/?…
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:38
Re: Konkurent Corolly
Že je to planetová převodovka jsem věděl, ale né přesné specifikace :yes:
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2021 14:34
Re: Konkurent Corolly
eCVT je planetová převodovka, nekazí se. No ta hydrodynamická spojka to je tak na hádku, spojka to je, ale netřou se o sebe segmenty, ale spojení tvoří tlak oleje. kdyby se měnil pravidelně olej, taky by se to nekazilo. Jestli to píšu blbě, prosím nenapadat mě, ale vysvětlit. Dík
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 14:37
Re: Konkurent Corolly
Jo, výměna oleje, to jsem teď chtěl udělat po 60 tisících km, ale v autorizáku mne s tím poslali k šípku, že to tím rozbiju, protože se uvolní nečistoty a že to dělat nebudou :D
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2021 15:12
Re: Konkurent Corolly
Já to budu dělat jednoduše, každé 2 roky vyměním olej v převodovce co vyteče. Zachovám mísením aspoň průměrnou kvalitu oleje v převodovce. A nebudu muset platit komplet výměnu s proplachem po100t.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 15:25
Re: Konkurent Corolly
napis kam chodis do renaultu, nech viem :D
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 16:51
Re: Konkurent Corolly
Volal jsem do Renault Praha Zličín. Další už jsem zatím radši nezkoušel :D
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2021 15:25
Re: Konkurent Corolly
U manuálu, nebo automatu?
Avatar - lamal
25. 1. 2021 15:28
Re: Konkurent Corolly
4 kvalt automaticky HDM tam ma...
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2021 15:32
Re: Konkurent Corolly
To mi přijde zvláštní, odmítnout provést výměnu oleje v automatu.
Avatar - lamal
25. 1. 2021 15:39
Re: Konkurent Corolly
Myslim, ze je to len kvoli pripadnej zodpovednosti, ked by sa mu vysypal tak tam pride za nimi to riesit, ci tam nieco nepokaslali pri vymene... cisto z technickeho hladiska menit olej treba aj v HDM.

Kolega mal C220 CDI s 5kvaltom HDM a pri cca 235tis v nom nechal vymenit olej a okrem toho, ze fungoval lepsie (hladsie radil) slape do dnes... poznam viac pripadov co vymenili olej v HDM a urcite im to neuskodilo.
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2021 16:02
Re: Konkurent Corolly
Pokud vím, tak v Americe je to považováno za běžný servisní úkon, tak jako výměna oleje v motoru.

Tady se nejspíš servis lekl, co to k nim přijelo za ufo, na které nemají zkušenosti ani vybavení, tak Ozzmanovi řekli svou klasickou poučku pro lidi, kteří chtějí měnit olej v manuálu.
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2021 15:51
Re: Konkurent Corolly
Servis to neumí. Bez mašiny vyteče jen půlka.
Avatar - lyon667
25. 1. 2021 16:29
Re: Konkurent Corolly
U měničů výměnu oleje nepředepisuje snad žádná automobilka. U svého osmdesátkového žraloka jsem nechal dělat výměnu čistě pro klid duše v 250 tisících a v podstatě to nemělo na nic vliv. I ten původní olej by tam v klidu jezdil a žil dál.
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2021 17:12
Re: Konkurent Corolly
Výrobce auta nepredepisuje nic, ale ZF výrobce to předepisuje včetně postupu. Automat řadí furt stejně, ale čerpadlo tlačí větší a větší tlak a pak už to začne prokluzovat a připrav si kilo.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 16:53
Re: Konkurent Corolly
Jo, muj servisák by mi to taky vymenil, ale bez mašiny mi seznámil s rizikami, auto má málo najeto, řadí to krásně, tak pořád váhám, co s tím, na Renaultforech říkali, že to řešit nemám s takhle malym najezdem, ale vím, že i v měničích se to mění...
Avatar - _Karel_
25. 1. 2021 18:50
Re: Konkurent Corolly
Nenech se odbít, jsou to imbecilové. Výměnu oleje bez diskuzí doporučuje každý. Mě taky ve škodovce řekli, že v DSG měnit nemusím.
EDIT: koukám že už jste to probrali, zbytečný příspěvek.
25. 1. 2021 15:39
Re: Konkurent Corolly
Konkurent Corolly těžko, Corolla je obyčejný hybrid a ne PHEV, takže o konkurenci nemůže být řeč nejen kvůli rozdílnému výkonu a dynamice, ale i kvůli způsobu použití a nákladům, PHEV má legislativní výhody jako EV (parkování, vjezdy, nižší daně etc.), hybrid je brán jako běžný spalovák. Konkurenti v této třídě jsou Leon, Golf, Megane nebo XCeed, které mají také PHEV.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 16:54
Re: Konkurent Corolly
Výkon je dost podobný, dynamika taktéž (Corolla to má za 8s na stovku, tohle za 7,7s), je to hybrid, a jiný mainstreamový s takovým výkonem v C segmentu není.
25. 1. 2021 18:07