Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Tesla Model S prošla dalším faceliftem. Má šílený volant a ještě šílenější vrcholnou verzi

374 komentářů

rohor
ale přijde mi, že takovýto volant by byl ergonomický jen tehdy, pokud by plný rejd byl dostupný při otočení +/- 90 stupňů. Pak už by začal silně překážet.
Avatar - Stejsn
Stejsn
To je kvůli výchově k autonomnímu řízení. Jsem ale zvědavý, jak to samo zaparkuje v garážích pod obchoďákem.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kuk
kuk
Šlehni si héro, už máš absťák. :-!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky mne jako první napadl KITT.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si říkal, že jsem to už viděl 😁 A i tenkrát mi to přišlo jako pitomost 😁

Holt, když chceš, aby i tvá "bílá elektronika" byla hypermoderní, pro ty, co chtějí auta a chtějí jezdit eko, koupí hybrid, který se chová jako auto a má volant 😊
rohor
Z toho textu mi vyplývá, že to nejdůležitější je tam ten tablet. To okolo něj je tam proto, aby na něj nepršelo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Text je (úroveň) ACZ = na volant neprší a to okolo má 761 a 820 kW = to nejdůležitější přijde mě 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
K čemu to je u něčeho, co jezdí po dálnici 90, aby to někam dojelo a má to siluetu supersedanu ? Ale jo, ať si to každý koupí, kdo to chce, mít to benzinový motor, nebo diesel, je to fascinující.
Othello
Budou se EU ty nadbytečné kilowatty opět kompenzovat přísnějším omezením příkonu vysavačů ?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, a taky se za každou Teslu budeš muset vzdát alespoň 3 spotřebičů, včetně ledničky a nebo pračky.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
NEZBYDOU, PODÍVEJ SE NA ŠVÝCARY, ti recyklujou do 10 barevných pytlů už mnoho let ...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Předpokládám, že si tam neřídil... to je peklo na zemi.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Já tamo jezdíval (v době předkovidové) 5-6x do roka do Itálie. Rychlostní silnice... hezké (jenom nevím, proč tomu říkají dálnice), dálniční poplatek jenom roční (tuším, že 78 CHF), top-speed limit dělaný akurát pro Velorexy a elektro-robertky 😒 😒 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
A byl si někdy na okresce? Vypadá to asi takhle, zatáčka, vracečka, 70, 50,zatáčka 30, 50, zatáčka, 70 radar,,50,zatáčka 30 radar cvak... 😁 Je to krásná země, to jo, ale řídit tam... to je fakt tak na velorex 😁
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Nějaké ty okresky jsem tam taky sjel, když nebylo zbytí. Ale je fakt, že jsem tam chvílema míval pocit, že se mi v zatáčce zlomí auto 😁 Silnička široká tak 3,5 metru (max) - a z ní odbočka 135°vlevo a s 10 či 15% stoupáním.
Ale ta příroda, to je prostě nádhera.... Když se vytraverzuješ na nějaké té silnici 800 serpentinami nahoru a vidíš, jak v údolí POD TEBOU plují mraky... To má taky cosi do sebe :yes: :yes: :yes:

Edit - jj, ještě jsem ani pořádně nedopsal a už mi tu nějakej pitchus mlasknul minus. Twl, tady se člověk fakt pobaví 😁 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já jsem tam zažil něco nevídaného... jel jsem v pulnoci a dojel k tunelu, kde silničáři rozkopali vozovku, po chvíli diskuzí mi zaházeli díry ve vozovce a nechali mne projet staveništěm... mám z toho i video... to bych v ČR nikdy nezažil 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Proc jako? Jezdi se tam uplne normalne? Co ti tam vadilo?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nedej bože 2200W rychlovarná konvice, to ti vyrazí dveře Urna 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
systém bude tak nestabilní že 2200W konvice bude schopná způsobit celoevropský blackout.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A teď si představ toho zločince, který si pustí večer TV a k tomu třeba ještě nabíjí mobil !
Avatar - kari.laz
kari.laz
A do mikrovlnky dá popcorn 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
A interiér, ne tenhle papundekl s monitorem uprostřed
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Asi tak, karoserie krásná,
vnitřek... diskutabilní
pohonná soustava pro běžného člověka nepoužitelná
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zjednodušil bych to Tvými slovy😒br />
krásná / diskutabilní / nepoužitelná
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
https😐/www.youtube.com/watch?…

A měl pravdu 😁

Do večera tu bude od místní letky orálních elektrofilů nahnojeno několik desítek příspěvků, jak je ten volant super a jak je Tesla nejúžasňákovitější auto v celém šírém mnohovesmíru 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
hehe polámalo hehe
Mig_35
já myslím, že každá tahle diskuse začne nějakým pošťuchováním človíčka, který při pohledu na elektromobil vidí rudě...
v čem jezdíš ty? koukám, že jsi milovníkem francouzských dieselových povozů, není divu, že po takové noblese a charizme /TM by Topper/ hned tak něco neuspokojí 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Já už toho vystřídal ... hafo, i kdybych počítal jenom svá vlastní auta.
Ale posledních 10 let jsem navýsost spokojen se Citroenem C5 (https😐/moje.auto.cz/…/citroen-c5.html ) a od roku 2018 s Peugeotem 508. Obojí s dízlem 2.0 HDI, obojí s automatem Aisin, obojí s dojezdem přes 1.100 km na nádrž. Obojí vysoce komfortní (Hydropneumatické pérování C5 je nedostižné), obojí s mimořádně přiznivým poměrem cena/výkon - TCO mám 4,60 resp. 4,75 Kč/km.

A ty jezdíš čím - teho Trojkovýho Bramboráka ještě máš?
Mig_35
není to zbytečné? to popichování?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Když se ptám, čím jezdíš, to je popichování??
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nezačal sis ty ? 😁
Mig_35
to je na mě? asi stačí se podívat, kdo začal tenhle flejmíček... a kdo vyrypuje furt dokola...
a diesel je věc, kterou strpím v dodávce a to jenom proto, že to jinak nejde, i když😊
https😐/www.otomoto.pl/oferta/ford-transit-automat-3-7-benzyna-280-km-ID6DutbV.html#b65e9d64da
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak vidím, že si se navezl první do nej, čím jezdí....

Já tohe nechápu, jako kdyby to, čím jezdíme, nebo vlastníme mělo mít větší váhu na náš názor na auta ?

Takže kdo jezdí Dacií, jeho hlas nemá žádnou váhu a ten, kdo má BMW či Mercedes, ten může plácat co chce a je to bráno s větší váhou ? To se mi silně nelíbí...

Ten Tranzit je fajn, ale provozovat bych ho nechtěl 😁
Mig_35
selektivní slepota?

Do večera tu bude od místní letky orálních elektrofilů nahnojeno
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Selektivní mlčení - něco jako Julda Fulda? Čím tedy jezdíš ty??
Mig_35
já jsem se jen nechal vytočit tvojí zbytečnou narážkou. v čem jezdím, není až tak podstatný... a z Tesly by mi nevadila trojka, ale od té doby co ukázali Taycan zadohrab 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Normálně a slušně se tě zeptám, čím jezdíš - a ty sa hned paprčíš.
Na profilu máš BMW jako vlastní a C5 jako "auto snů"

Dám Ti dobrou radu - a zadarmo 😁
Až se tě příště zeptá třeba pokladní v Bille, jestli budeš platit hotově nebo kartou, taky se vytoč nad tou zbytečnou narážkou 😁
A možeš tam ztropit i nějakou tu výtržnost formou hrubé neslušnosti, co si to dovolují, klást ti takto intimní dotazy 😁 😁 😁
Mig_35
C5 byla narážka na Kajlí, která v té době to auto vynášela do nebes.
jezdím čtyřkou po trojce a opravdu to není podstatné pro tuhle diskusi. vadí mi začínat nějaké vlákno navážením se do ostatních, včera jsi zase sepisoval seznam elektrofilů orálních nebo jak jsi tomu říkal... a obviňoval jsi je z toho, že dávají znamínka, která se ti nelíbí...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jo, C5tka tady na ACZ má bohužel už cejch, který se jí jentak neodpáře, jak jinak to auto vlastně není špatné 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přitom nešlo o C5 ale výhradně o C5V6

Kdo (si) z toho vyrobil "cejch"?

Ale mě si taky nevěřil co dělá s hatchbackem elektromotor o výkonu 80 kW (který dnes třeba používá hybridní 5er)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, vím o té Vaculík psal, že ji nedoporučuje, to jsem už četl 😊

http😐/www.tipcars.com/…-citroen-c5.html
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo psal, že to je nejlepší francouzský motor. Asi sis to nemohl odpustit

Tak kdo (si) vyrobil ten cejch??

Popravdě to co umi 80kW elektromotor = se tvým měření potvrdilo (a narozdil od soupeřů takhle může zrychlovat dnes a denně roky furt pryč) a taky to = spíš vyrobilo "cejch" 😲 😁 :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele jakej ten motor je je mi fuk, určitě v dnešní době V6 atmosféru beru jako něco zajímavého, sám jezdím jednou atmosférou a je to fajn, i když jiné svezení. Ale jak mi tedy vysvětlíš, že ten stejný člověk, co dle tvého tvrzení napsal, že je to nejlepší motor, napsal toto😒br />
"Ani vrcholný třílitr V6 nemohu pochválit, protože dynamika C5 s ním je na úrovni nanejvýše dvoulitrového BMW, má obrovskou spotřebu paliva, není zázračně spolehlivý a i některé spotřební díly na něj stojí hrozně moc (rozvody, výfuk)."

Důkaz je v odkazu v příspěvku výše 😊

Prosím a bez okecávání, snad už jsme si tímto prošli, zajímá mne tvůj názor, proč Vaculík jednou napíše to a podruhé zase něco jiného....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj byla to před 17ti lety a když to byla novinka před 20ti docela pecka = dneska už jsme jinde. I když se furt dá koupit víceméně to samý https😐/www.tipcars.com/…-v6-3834380.html tak já teda zkoušel jen 2.5 litr 160kW hybrid, ale všechny recenze se shodují, že těch +65kW navíc je fajn, ale celkově je HYBRID LEPŠÍ

To proč napsal pak své klasické doporučení pro naftu nevím = je to fakt dávno = byl to velký mnoha stránkový materiál od víc autorů včetně Vaculíka a pozor s malým textem uživatele Kylie. A výsledek že V6 je.. no spíš tehdááá bylo https😐/www.auto.cz/…tivalecnici-1038 :yes: 😄

Víš že nelžu = stejně tak s tim 80kW elektromotorem = slušně hýbe i s 5-er s hatchbackem fakt dělá dennodenního vítěze zrychlení. Zajímavé jak OPAČNĚ to funguje = i největší bajkaři typu ryccardo furt dokola obviňují z lhaní a vymyšlení MĚ :-!

Popravdě po těch letech už ani nevím co to bylo za časopis = myslím něco z těch Vaculíkových které byly výrazně lepší kvalitnější šly víc do technických detailů = než dnešní média (snad jen ty speciály SM a jakžtakž Automobil (revue)

Jestli si vzpomínám tak Vaculík nebyl hlavni autor celého (6 stránkového?) materiálu = to byl někdo kdo pak psal tady (jméno si teď nevybavuju) ještě v minule generaci autorů, než to tady pod machi(avelli)m šlo tak dolů = sliboval alespoň nápravu chybovosti, viz články z tohoto týdne = ani to

Nicméně formulaci "nejlepší francouzský motor" to fakt nezapomeneš = i když je to -náct let
Avatar - Ozzman
Ozzman
To se trochu mýlíš, já třeba se stářím přicházím na chuť těmto starším autum více a více a věř, že v mé dream garáži by určitě nějaký francouzský šestiválec byl a z této země bych si tam uměl představit více aut 😊 Ale nějak mám slabost spíše pro auta konkurenčního Renaultu, Citroen až na tu C5 (tím nemyslím to nové SUV) má pro mne koukatelná auta jen do konce 90. let. Takový Safrane Biturbo...

Nedávno jsem "sedlal" staré Mondeo V6 a ono takový motor v autě o váze dnešního kompaktu není vůbec zlé a pomalé 😁 Sám mám v komapaktu "větší" atmosféru a taky to příjemné.

Takže, kdyby si mi dal na výběr, jestli budu radši jezdit touto Teslou a nebo C5 s V6, tak si vezmu to auto 😊
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Hele,
jsou tady (tuším, že dva) lidé, kteří elektromobil (snad) mají a (snad) si ho koupili za své - Xylo a I-pace.
S nimi lze souhlasit či nesouhlasit, diskutovat a bavit se... atd. Ale jsou důvěryhodní, protože to, co hlásají, sami dělají

No a pak je tady parta skalních příznivců elektromobility, kteří furt und furt vypisují, jak to super vozy, jak jsou laciné, a skvělé ... a já nevím, co ještě. A přitom NIKDO Z NICH "čistý" elektromobil nemá. Hamůňa, Stenlí, Hendly, Bůůůů San, Don Víto... tlachů a pindů bambilion. A skutek utek.
To jsou pokrytci a takovými lze leda pohrdat a zesměšňovat je - což také činím.
Protože ten, kdo vodu káže vínem se opíjí, si ničeho jiného nezaslouží jak (snad???) napsal už Jan Hus
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě pochopím, že řadu z nich to fascinuje, je to prostě technická věc, ale že si někteří z nich hrají na záchranu planety je pokrytectví, protože místo toho, aby jezdili MHD, tak si vozí zadek denně v autech a v drtivé většině spalovacích.
Mig_35
já už jsem to tady vysvětloval. když mi dá před barák někdo kontejner, budu třídit odpad, bydlím na kopci kde jsme rádi za jeden společný kontejner, tak to prostě nedělám. nemám problém se přizpůsobit, když si myslím, že jde o dobrou věc, ale přílišnou aktivitu ode mě očekávat nelze.
nikdo ale nedokáže odpárat elektromobilu jeho efektivitu a nulový smrad, nízkou servisní náročnost. horší je to samozřejmě s nabíjením, ale copak byly předtím taky benzínky tak hustě jako dnes? schválně nepíšu s dojezdem, soukromé osoby naprosto vystačí se 100 km na den...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se vždy těším na pánskou jízdu a nebo služebku, kdy nemusím třídit ! 😁 Doma objíždím asi 4 místa s kontajnery, protože na jednom jsou plasty, na druhém odpadky, na třetím plechovky a na posledním papír a sklo !
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja zdy vozím tak 2 měsíce v aute drobny elektroodpad nez narazim na funkční kontejner, kterej jde otevřít.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já myslel, že elektroodpad v Corolle už budeš vozit skoro dva roky, nebo jak dlouho to auto máš? 😁 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Elektroodpad byva nefunkční. To u Toyoty ještě dlouho nehrozí. U tebe to bylo po dvou letech v Mondeu 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byla baterka 😁 To je spotřebák 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na kterej poctivej výrobce dava záruku treba i 10 let. 😒] 😒] Sice to mam podminene autorizovaným servisem, ale záruku na baterku tam da. A ne se dohadovat i o záruku na zapecenej motor nebo shnilou karoserii po roce a půl. 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Od MK4 Ford už nehnije 😊 A zapečenej motor uznali hned, jen jim vymena trvala neskutečně dlouho...a ta komunikace mezi dealerstvím a zastoupením značky bylo peklo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ta rez nebyla na ford.
Xylo
Elektromobil nemám. Čisté elektro má xxc (eCitiGo) a taky uživatel nicku elektrikar, ten má starší i3 a novou Teslu 3. Pokud bude pokračovat technologický vývoj (a lidstvo se nevrátí k pohybu pomocí nohou), tak (dle mého subjektivního názoru) EV (řízená lidmi) budou jen krátkým mezistupněm a další poměrně rychlou změnou budou autonomní vozidla. Hezky to trefil stejsn v druhém příspěvku této diskuze (proč nový volant v modelu S).
ryccardo
To bylo jeste pred tim nez se predelala na muze a koupila(l) si hybridniho Aurise. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, Migu, známe se i osobně, nejezdím drahými auty a nikdy jsem já osobně neměl nové, vždy ojetiny, elektromobil mi dává smysl spíše jako autíčko do města, ale pro mne je finančně drahý i jako hlavní auto, natožpak druhé, či třetí do rodiny, takže ne - Tesle nefandím a pokud bych chtěl jezdit co nejvíc Eko po městě, koupím si hybrid, či PHEV, abych mohl parkovat... nicméně na to nemám, protože PHEV stojí kolem 1m a to opravdu jen tak na účtě neválím a už vůbec né proto, abych jezdil do práce trochu "komfortněji", než MHD (popřípadě kombinací auto + MHD), které je určitě ekologičtější, než jakýkoliv elektro a hybrid.

Je tedy můj názor relevantní, nebo ne ? A kdybych jezdil autem za 2 miliony, byl by pak relevantní? Není to snad o člověku ?
Mig_35
ano, účel světí prostředky, já rozhodně nemám ve zvyku někoho posuzovat/odsuzovat za to čím jezdí a nechal jsem se vyprovokovat. nicméně přijde mi poněkud zvláštní ohrnovat nos nad elektrickým autem a tvářit se, že diesel je víc řidičtější... přijde mi to skoro totéž. tedy v tom elektrickým aspoň nebude ten protivný pazvuk...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, řidičtější diesel asi není, v tom co si pod tím představíme my dva, pokud mám brát, že si s dieslem víc zařídím, to asi jo, protože na jedno "nabití" s ním dojedu k moři 😁 Tady budu řídit kolem nabíječky 😁
Mig_35
emisní normy způsobily, že auta, kterými jezdím teď žerou v průměru tak o tři litry míň než předtím - a jedou líp. proč by mě to mělo jako zákazníka rozčilovat? a teď se objevily elektromobily, které ty moje tradiční auta porážejí v dynamice na hlavu a žerou třetinu?

svého času se všichni rozčilovali, že přeplňované motory nikdy /včetně mě/ a dneska na tom v podstatě všichni vydělali... stejní lidé, kteří brojili proti automatům dneska křičí, že na denní ježdění už manuál nikdy...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
On se tu FAKT někdo tváří, že "běžný dízlový kombík" je víc řidičtější než "běžný elektro-vehikl"? Člověče, brňáku šaliňáku, ty jsi dneska jak škeble 😁 Co slovo, to perla 😁 😁
Mig_35
Kdo tu psal o elektrospotrebicich?
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je pokud vím mé přirovnání, použil jsem ho už před časem, takže jsem vinen 😁
DonVito
Cau Ozzy,
Vsimnul sis vubec, jak zacalo tohle vlakno, nez ses zacal navazet ty do Miga?
Nekdo sem chodi predevsim urazet a hejtovat lidi s rozdilnym nazorem.
A Mig to neni. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cau, mne Jerry nepříjde jako typický troll, možná s ním né vždy souhlasím, ale mne vadí to posuzování čím jezdíš... ostatně, ty tu kopeš za elektro naprosto fanaticky a sám jezdíš fosilem.. nesoudím tě, jen nemám rád vážení názorů lidí, dle toho, kolik mají peněz - hodnoceno tím, čím jezdí.
DonVito
To posuzovani ma dve roviny.

Lidskou a technickou (nebo emisni...).

Za tu druhou te odsuzuji. 😄
Nicmene rad s tebou podiskutuju jako s clovekem.

Bohuzel nekomu ten nadhled chybi.
A jen trolli urazky.

Vazeni lidi podle toho cim jezdi je blbost.
Jde o to jak se chovaji a jake maji nazory.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S těmi emisemi je pro mne pokrytectví od dost lidí, kteří pro svou pohodlnnost radši jezdí autem, než by využívali MHD, tím teď nemyslím nikoho konkrétně, ale tam by se asi mělo začít, pokud někdo chce kázat o emisích 😊
DonVito
To je krasny ideal. :yes😒br />
Nicmene treba ja mam auta rad.
Nechci se jich vzdat a ani uplne nemuzu, protoze bych stravil v prostredcich HD (nejen mestske..) tak pul zivota.

Jinak tvuj koment o fanatickem prosazovani nedava uplne smysl, kdyz EV nejezdim. 😁

Ja slovo fanatismus pouzivam nerad, ale kdyz se bavim se zastanci spalovacich motoru (typicky dieselu), tak jsou obycejne mnohem agresivnejsi (fanatictejsi?), nez zastanci EV.
A ke vsemu zastanci ICE siri spoustu polopravd, lzi, fake news, zastaralych informaci atd.

Zacina to tim, ze u EV neni celkova uhlikova stopa nizsi, ze kdyz se omezi doprava, tak emise ve meste jeste stoupnou, a konci to tim, ze EV maji emise vyssi a dieselovy auta cisti vzduch. :no: To uz se fanatismu skutecne blizi...

https😐/www.nytimes.com/…ic-car-cost.html

https😐/elektrickevozy.cz/…orizontu-vyplati

PS Kdyz muj nazor odpovida vysledkum z MIT - nejprestiznejsi univerzity sveta, tak se za nej nestydim a za fanatismus se da povazovat velmi tezko.
Je zajimave, ze Nissan Leaf vysel v USA lip jak Honda Civic jak emisne, tak cenove.
Viz prvni odkaz NYT...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady musím souhlasit s don vitem. Jerry se chova v těchto tématech vzdy první jako nevychovany hulvát. Neni to o trolleni, ale o chování. Stejne tak, jaks e to vycita dalším, Prochy a spol, tak tohle je uplne stejné. A rozumne názory nevychovanost nespravi.
Hendly
A není to účel některých jmen tu jen trollit a zanaset nenávist? Takových tu pár je pod každým článkem s podrobnou tématikou. Většinou jsou i mezi prvním kdo přispívá.
Přece jde mít jiný názor a zůstat přitom slušný.
Diskuze s nima je z mojí zkušenosti jen další krmení trolla.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak. Jerry se neumi chovat slušně. To je videt z kazdeho prispevku, kter yjako první napíše na téma EV. Ale přeci se mu za to nemůžeme vysmivat, ze ho doma chování nenaučili a sam to take neni schopen se naučit.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ve chvíli, kdy argumenty dojdou, nastupují osobní útoky?
Ale máš recht, klesám na vaši úroveň hoši - a to se mi nelíbí 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
😒] 😒]
Takze uznáváš, ze nemas argumenty. A koukni, kdo založil tohle vlákno.
Kdybys svůj nazor napsal normalne, nikdo by takové věci tady neřešil.
DonVito
Diky Mikesusi.
Bavit se s trollem je ztrata casu...
Nema to cenu. To neni diskuze, to je ubohost ktera misi urazky, historicka fakta bez kontextu k soucasnosti a absurdni argumenty...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ten "někdo" milej Vito, se sem chodí vysmívat pokryteckým hlupákům, kteří na elektromobily oslavné ódy už minimálně 4 roky pějí - a sami jimi nejezdí.
Tedy Tobě a tobě podobným. Pořiďte si elektromobily a jezděte jimi - PAK budou mít vaše slova nějakou hodnotu.
Zatím mají cenu leda tak "kravského lívance"
Mig_35
Tohle je absolutní nonsens. To se jako nemůžu bavit o supersportech, když nějakým nejezdím? Tady je nás velká většina takových, a můžu klidně napsat všichni, protože Fostekova R8 není supersport😊
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Budeš-li tady 4 roky neustále tvrdit, jak je super-sport super, jak ve všem lepší, než "obyčejná auta", jak jsou obyčejná auta špatná a nekvalitní a neekologická a jak jsou supersporty úžasné a laciné a vůbec super-hyper-mega-giga-terra-ultra skvělé - a sám si ho nekoupíš, tak budeš oprávněně za aktivistického blba

Nebo ještě lépe 😁
Jestliže budeš všem neustále vykládat o škodlivosti kouření a pití alkoholu, furt budeš opěvovat abstinenci, soju a fitness - a přitom si ty sám budeš zapalovat jednu od druhé, žrát točený salám a chlastat točené pivo, tak budeš za vola
Mig_35
když použiju tvůj způsob diskuse, tak aby ses cítil komfortně, napíšu ti to takhle😒br /> fakt se mi nechce věřit, že jsi takový debil, abys nechápal, že tady nikdo nevychvaluje elektromobily proto, že by je sám chtěl, ale hlavně proto, že je to víceméně nutnost. a že jestli ten systém má nějaké chyby, je potřeba je dořešit, nicméně nic lepšího aktuálně nemáme...

čekám na nějaké ty odkazy na relevantní zdroje o tom, že se klimatologové mýlí... nebo taky chodíš do elitní knihovny, ze které se nesmí nic vynášet?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
"Ano, soudruzi, systém (socialismus) má samozřejmě nějaké drobné chyby, ale je stále je to to nejlepší, co máme"
To je opsáno přímo z projevu generálního tajemníka v období pěrestrojky, že?

A aby ses i ty cítil komfortně, budu tedy pokračovat ve tvém duchu.
Přece nejsi takový debil, abys nechápal, že obhajovat, prosazovat a protlačovat likvidaci vcelku obstojně fungujícího systému tím, že ho násilně a direktivně nahradíme systémem jiným, který nefunguje, může leda člověk rozumu přiboudlého - nebo naopak darebák a gauner

I já čekám na nějaké ty tvoje odkazy na relevantní zdroje o tom, že se tehdejší teologové mýlili
Nebo ty také chodíš do elitní knihovny, ze které se nesmí nic vynášet? 😉 😉 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jak víme, že ten systém nefunguje? A taky, proc zakazovat DDT, kdyz funguje. To jen proto, ze tobe něco vyhovuje neznamená, že to je správná cesta. Nebo i naopak, kdyz je nova cesta, neznamená že je lepsi. To se musí ukázat časem.
Mig_35
Dobrý článek a nepochybně se v nem poznáš

https😐/autobible.euro.cz/…zaroven-se-myli/
Avatar - Emel
Emel
To je docela dobrý článek 😄

Na první přečtení mě v něm ruší jedna věta😒br /> "A třeba pro rozvážkové firmy může být elektromobil jako Škoda Citigoe velmi výhodnou investicí i bez dotací a úlev."

Jak už jsme tu vícekráte proprali, ta (relativní) výhodnost CitiGo EV stojí a padá s tím, že ho automobilka potřebuje ke snížení flotilových emisí a proto ho prodává pod cenou... plus nějaké druhotné výhody typu parkování na modrých zónách v Praze. Při prodeji za tržní cenu bez půlmilionového odpustku by se to pořád nevyplatilo nikomu.

PS: neřeším, jestli je to dobře nebo špatně... jen říkám, že i když u nás žádné dotace na EV nejsou, tak jsou EV podporovány přes pokuty za emise CO2
Mig_35
Myslím ze není úplně aktuální, ale je mi blízký svým pochopením obou znesvářených stran...
DonVito
Vychazis ze spekulaci, Emele.
Ztrata 200.000Kc za CitiGo je absolutni nesmysl.

Kdybys mel hruby prehled o cenach baterii, tak bys tomu taky neveril...

Veril bych, ze na Citigo byla nizka marze.
Ale 200.000Kc minus je uplne absurdni.

https😐/cleantechnica.com/…2018-finds-bnef/

Vynasob si klidne (ne 156$ za kWh z toho odkazu) 200€ x 36kWh.
Vyjde ti 180.000Kc za nejdrazsi soucast auta - baterii. K tomu si pripocti cenu KOMPLETNIHO benzinoveho Citigo (ktera je kazdopadne vyssi nez EV bez baterky) a budes na 400.000Kc??? 😲 😲 😲

A ted mi prosim vysvetli, kde se bere ta ztrata automobilky. 😉
Avatar - Emel
Emel
Hele nevím... ale srovnej to s konkurencí - starý eUp byl v základu 639.900 s 18,7kWh. Zoe je již od 845t. s 52kWh (v akci -100). Kona Electric s 39 za 900, v akci 850. A Citigo e za 450.

Jasně, CitiGo je dost lowcost... ale ten rozdíl v ceně proti veškeré konkurenci je brutální. A ty emisní bonusy jsou jasný. Tak jestli jsou to třeba u Hyundai schopní vyrobit v nákladech za 300, prodávají to za 700 a inkasují k tomu 500 emisní bonus... tak to je docela fajn kšeft.
DonVito
Heled, nejak jsi to uplne nevysvetlil. 😉

Nic ve zlym.

Srovnani s de facto predchozi generaci (E-up) je uplne mimo, viz muj predchozi odkaz...
Citigo se prodavalo na konci za 500.000Kc.

Jak si tedy vysvetlujes ztratu 200.000Kc?
To se podle me vysvetlit neda.
To byl proste hoax, fake news, lez.
Tezko rict, co je nejvystiznejsi oznaceni.

Zoe se da dnes sehnat (jo pisou predvadeci,ale stejne) za 650.000Kc.
O tridu vetsi auto, +6kWh, nezavisly zadni zaveseni atd. To auto je uplne jinde nez Citigo. A urcite na nem nikdo neprodelava (Renault splnil emise bez problemu...).
I kdyz Citigo by za tu cenu bylo podle zarucenych zdroju porad 50.000 v minusu 😁 😁 😁
https😐/www.sauto.cz/…ult/zoe/18700989

Vazne tomu veris?
Avatar - Emel
Emel
Že to Škoda prodává pod cenou byly shodou okolností také slova ředitele českého zastoupení Renaultu... samozřejmě tomu můžeš a nemusíš věřit.

Cígo začínalo na 429t, to je ta cena, o které se bavíme, že byla sama o sobě ztrátová. Zoe je o kus lepší auto, to nic proti... ale že se dá v inzerci sehnat 220t dráž, než byla ceníková cena mě nepřesvědčuje.

Renault ty pokuty řeší taky... a pokud mu náhodou nějaké kredity zbyly, mohl je prodat jiné automobilce (nevím teda přesně za jakých podmínek a jestli to udělal).

Takže ty věříš, že na jedné prodané Koně mělo loni Hyundai zisk v řádu 900t, po započítání emisního bonusu?

PS: ale takhle - mě to žíly netrhá, jen pozoruju ceny na trhu. Už jsme to spolu probírali, argumenty beru na vědomí... asi by mě teď zajímalo, jestli loni prodané Zoe znamenalo pro Renault příjem 2x95x95€ nebo ne. A za kolik Škodovka nakupovala baterie... protože jako nedostatkové zboží je jedna věc cena baterie a druhá dostupnost za tu cenu.
DonVito
Je pravda, ze cena predvadecky nebyla uplne fer. Ja jsem nasel ten inzerat a pak az jsem si toho vsimnul.

900.000Kc zisk, co to je zase za castku?
Ja neverim ztrate Skody 200.000 ani zisku Hyundai 900.000.
Oboji jsou uplne nesmyslna cisla.

Zisk Renaultu neznam.
Cenu baterii jsem pouzil konzervativni 200€ za kWh. Btw u Kony to dela jen za baterku 320.000Kc.
Avatar - Emel
Emel
Tak předně... je potřeba počítat zisky a ztráty v cenách bez DPH.
Takže CitiGo se na začátku prodávalo za 355t ceník, Kona je aktuálně 665 ceník (novej akční od 11.1., minule jsem počítal 700 - beru).

Potom... emisní pokuta je 95€ za gram nad 95g/km. EV se počítá jako 0 a loni se počítalo dvakrát, tj. prodejem jednoho EV značka ušetřila na pokutách 2x95x95=18.050€=471t, což já trošku pohodlně počítal z hlavy a zaokrouhlil na 500t.

Takže z prodeje Kony má Hyundai něco přes 1.1M bez DPH... z toho je 200 baterka... zbytek auta dejme tomu 250... takže v tomhle výpočtu mi vychází cca. 650 zisku se započtením emisí, případně 180t bez?

PS: Kona má v tom základu 39kWh, takže baterka za 200...
PPS: do toho emisního bonusu jsem nezohlednil hmotnost, protože nemůžu najít ten vzoreček...
Xylo
Mohu se pro moji informaci zeptat kde jsi zaměstnaný/ co Tě živí? Klidně soukromou zprávou. Tady jsem našel odkaz z jakéhosi renaultí webové stránky z května loňského roku, kde uvádějí nákupní cenu okolo 140 eur za kWhodinu. Odkaz: https😐/easyelectriclife.groupe.renault.com/…ric-car-battery/
O CitiGo už jsme tu hodně nadiskutovali a já si myslím, že celou diskuzi (na základě jedna paní povídala pro autoforum) vhodně uzavřel rozhovor s Schaferem : Elektromobil Citigo skončil. Nástupce je ale v plánu. „Nikdy bychom nevěřili, že bude tak úspěšný. Je v podstatě vyprodaný.“ řekl Schäfer a zároveň popřel spekulace o jeho dotacích, hovořilo se o částce 220 tisíc korun za každý vůz. „Potřebujeme větší baterie pro Enyaq a hybridy, na Citigo zkrátka už nejsme schopni přijímat nové objednávky.“
Zdroj: https😐/www.auto.cz/…yhnutelne-136711
Informace o mé osobě: jezdím autem (Mitsubishi Lancer, sportback 1,8 MIVEC, rv 2009) naprosto minimálně (cca 200km za měsíc), jsem bez zaměstnání a zdanitelného příjmu (zdrojem pro mé náklady jsou předchozí výdělky ze zaměstnání a podnikání)
Avatar - Emel
Emel
No... něco v tom nehraje. Pokud by baterie v Zoe stála 8.000€, dejme tomu 220t, tak nám Renault prodává zbytek auta velikosti B segmentu za půl mega? Pokud jo, no tak nás pěkně berou na hůl... i bez emisního bonusu.

Ten rozhovor jsem viděl... pro mě v tom jasná odpověď není. Redaktorka se ptá, jestli to není tak, že se nevyplatí malé EV vyrábět... tak Škodovce se to jistě vyplatí, ona to nedotuje, dotuje (přerozděluje) to EU.

A ještě... je hezký že jsou baterie levný, ale pokud nejsou k sehnání... tak je to asi trošku irelevantní.

PS: je to kolem 55 minuty kdybys to chtěl v originále😒br />https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…-uvedl-sef-skody
PPS: já nepsal žádnou konkrétní částku... ale z cen co vidím věřím, že by výroba CitigoE byla pro Škodu bez zohlednění emisních pokut za CO2 ztrátová.
Xylo
Ad rozhovor - taky jsem ho viděl a myslím, že to zaznělo jasně (v cca 56😁0) - parafrázuji "tedy není pravda, že výroba byla dotována - Ne". Neznám nákupní ceny dílů z kterých automobilky skládají svá auta, ale nedělám si iluze !že nás pěkně berou na hůl". Znám výrobní ceny léčiv, takže mám trochu představu o marži. Velmi oceňuji Schaffera, že se nesnižuje k nějakému mlžení. Opět jen připomenu citát z rozhovoru s ing.Hurtem ad emise: "Zadruhé byl letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty. "
Odkaz: https😐/www.seznamzpravy.cz/…osmivalce-133679
Avatar - Emel
Emel
Škodovce se to auto vyplácí a nedotuje ho, je ale otázka, jestli by se jí vyplácelo i bez těch emisí. Na to ten rozhovor nejde dost do hloubky... a moc bych se nedivil, kdyby Škodovka nechtěla přiznat, že to vlastně prodává pod cenou.

Marže u léčiv, u aut, u oblečení... to jsou úplně jiné světy. U aut se obecně mluví o maržích v řádech 5-10% (u těch úspěšných v mainstreamu, jinak klidně -10%, i takových je dost).

To co píše Hurt mě překvapuje a podle mě to není pravda. Za rok 2020 už se emisní pokuty normálně platí, ne? V rychlosti jsem našel tohle: https😐/www.reuters.com/…ts-idUSL8N2JW3GT
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co kdybychom se začali vysmivat tve nevychovanosti? Já vím, že za to nemůžeš, ale tvý rodiče, ale je to stejne jako se vysmivat jiným za názor.
Pak ještě nevychovanost dokaze utlumit vyssi inteligence, ta tu nejspis taky chybí.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Hallooooooo, Migu
Čím že to teda jezdíš ty?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Umis cist? Uz ti to tam napsal, jezdi čtyřkou
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Umíš číst, Mikesusi?
Ptal jsem se ho několikrát, kromě jiného i v 11:03
že jezdí čtyřkou, mi napsal v 11:54
tedy o 51 minut později

Comprende?
Avatar - xxc
xxc
Presne taky exclusive som mal aj ja, ale cierny a mal aj nejaku vybavu 😄 Na spomienky dobre auto, ale servisovat sa mi to nepodarilo. A 1100 km na nadrz nedalo ani nahodou, stary hdi motor dost zral.
Avatar - Ozzman
Ozzman
TDCi 85kw MK4 Mondeo - HDI motor - 1100-1200 na nádrž bezproblémů.
Avatar - kari.laz
kari.laz
607 2.2 HDI 98KW to samé, dalo se i i přes 1200km.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1000 km dám se 100kW hybrid hatchbackem = s palivem bez hmotnostního i daňového zvýhodnění = a stačí nádrž 45 litrů
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pres 1000km dam i se 132kw a nádrží 43litrů benzinu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm.... možná bych taky zkusil dát 1000 s 132kw a 4x4 a váhou dodávky 😁 Akorát mám 66litru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze to zkus, aby ti zůstala třetina nádrže. Mas přeci vic energie v litru, takze 4.5 spotřebu urcite dáš jak nic. I kdyz aby to melo stejnou uhlikovou stopu, mel bys mít 3.9, aby to bylo adekvátní k mým 4.3
Avatar - Ozzman
Ozzman
To bychom museli jezdit 1000km 50tkou po rovině 😒]
Avatar - xxc
xxc
Ja som jazdil rychlo, po tom, co mi pneumatiky vydrzali ani nie 5000 km, auto islo prec. Dnes som sa tiez previezol spalovacim autom a aj na zamrznutej ceste mi preplo aisin do sportoveho rezimu 😄 BMW sa nechyta na tu radost z jazdy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tobě auto samo přeplo do sportovního režimu? A to si hrál Granturismo, nebo Forzu ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Francouzský diesel není špatný, některé kupuje i Mercedes.

Ale pořád lepší diesel, než elektrický spotřebič 😊
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Pokud mne paměť neplete, "pažouťácký" diesely mívalo i Mondeo i Jaguar?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Všechny osobní Fordy z let cca 2008-2019, pokud se bavíme o 2.0HDI a o něco dříve do cca 2015 i 1.6HDI. Ten první byl skvělý a nadpruměrně spolehlivý, ten druhý spíše horší.

Jaguar nevím, jestli měl i 2.0 HDI, ten míval 2.2, co Mondeo MK3 a to snad nebyl PSA..
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
mám "takovej nějakj" pocit, že do Jagů šly Pažouťácký 2.7 a následně 3.0 nafty.
U té 2,2 jsme na tom podobně, tam "otce"" taky neznám
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ona se pak dávala i do Mondea MK4 a derivátů Smax a Galaxie, tam byly právě masivně nasazovány HDI, ale někde jsem četl, že je to Ford motor, někde, že inovovany PSA, nikdy jsem ho neměl, tak netuším.

A o tom Jagu netuším, vím jen, že Xtype byl Mondeo MK3.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
S-kový Jag měl (prý) 2.7 a následně 3.0 naftu od Peugeot-Citroën
a ten třílitr měl (snad??) u Jagů přetrvat i nadále
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že původ je u PSA. Jasně, 2.7HDI se později upsizoval na 3.0HDI, všude kam se dával... tj. jak 407 / C5, tak i ten Jag... tam byl myslím ve vícero modelech.
Mig_35
ano, diesely HDI 2,7 a 3,0 jsou vyhlášené svoji příšernou spolehlivostí, hlavně ten 2,7.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
a čímpak že to jezdíš ty? 😁
Mig_35
šalinou. tady v Brně je to povinnost :yes: což koneckonců vysvětluje, proč mám slabost pro elektrické povozy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Šalina neexne po pár kilometrech, když to odpálí na semaforech.... Dovolím si použít jeden citát, který jsem slyšel z úst místní legendy - Woodyho😒br />
"Největší zážitek ze zrychlení elektromotoru jsem zažil v tramvaji"


😁 Takže asi tak 😊
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Takže jsi prodal baworáka a koupil sis šalinu??
Inu, "de gustibus non est disputandum", čili "proti gustu žádný dišputát"
Mig_35
jezdím autem na benzín. ale příčí se mi hanit někoho za to, že jsou mu sympatické i alternativní pohony. a vůbec nechápu, proč se tím vztekáte, protože už je to naprosto zřetelně nalajnované a nic na tom nezměníte...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Nalajnované bylo i konečné vítězství socialismu, i tisícileté trvání třetí říše. Nalajnovaná je i Evropská Unie alternativloss nalajnovaná je i ekonomická sebevražda "západu" ve jménu klimatického náboženství.
Ani tato nalajnovaná budoucnost se mi nelíbí a budu proti ní dělat vše, co budu mocen
Mig_35
tak to tě můžu uklidnit, uděláš leda kulový.
na druhou stranu, můžu tě i uklidnit, myslím, že to svoje spalovací auto budeš moct provozovat ještě léta letoucí...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ano, sám nezvládnu nic nebo téměř nic. A přesto se vždycky budu snažit bránit se tomu, co se mi nelíbí a co považuji za špatné.

Nebo myslíš, že je lepší před vrchností pokorně schýlit hlavu a "maul halten und weiter dienen", zařadit se, zapojit do kolektivu, nevyčnívat a neprotestovat?
Jak se říkávalo dříve - nastrkat vlaječky do oken, jít do průvodu a držet hubu?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
První odstavec dobrý

Druhej vlastně taky = jen s tím že POLITIKŮM (soudruhům) se podvolit nevyčnívat neprotestovat = se dá pochopit. ZNALOSTEM kterým se odmítáš poučit respektovat atd. = tam už je to ZCELA JINAK 😉

VŠE se postupně mění na efektivnější = ty sis za mlada pouštěl videokazety, pak DVD (jestli si měl prachy tak Blu-ray) a dneska čumíš (nevim jestli ty = možná furt ty videokazety? :😉 ) na telefonu na Netflix

TO SAMÝ se POCHOPITELNĚ SAMOZŘEJMĚ týká i (pohonu) aut = i když to pro tebe možná pochopitelný není, možná by napověděla odpověď na to jestli na film koukáš furt z tý videokazety nebo z toho Netflixu HBO apod. :-!
Mig_35
hele teď jsem hodinu strávil googlováním o klimatu, ne že bych to neudělal už dříve, ale opravdu těžko se mi hledají argumenty pro to, že se nic neděje a že je všechno v pořádku. a každá konspirační teorie je celkem spolehlivě vyvrácena. a popírači klimatu jsou málokdy vzděláni v oboru, spíš jsou to statistici, ekonomové a bůhvíco ještě...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Nepříznivé změny klimatu, které zasáhly Evropu na počátku 14. století, intenzivně pokračovaly ještě v průběhu celé první poloviny 15. století. Teprve ve druhé polovině 15. století se klimatické podmínky do jisté míry stabilizovaly, ale počasí bylo stále chladné a deštivé. Zklidněná situace vydržela téměř do konce 16. století, kdy přišlo další prudké zhoršení. ... Problémem byla obrovská nestabilita počasí. Evropu sužovaly dlouhé a nesmírně mrazivé zimy, které střídala deštivá a velice horká léta (právě proto průměrné teploty o reálném stavu mnoho nevypovídají).
Právě tyto výkyvy počasí přinášely dramatické zhoršení životních podmínek obyvatel celé Evropy. Zemědělská výroba vycházela z tradičních postupů, a i když došlo v průběhu 14. století k řadě dílčích agrotechnických změn, nebylo středověké zemědělství schopno za stávajících klimatických výkyvů za jistit dostatek produkce. Docházelo k periodickým hladomorům a s tím spojeným hlubokým sociálním otřesům. Pokud se středověk označuje jako věk hladu, pak to platí HLAVNĚ pro 14. a první polovinu 15. století.
------------------------------------------------------------------
Tehdy byla nejvyšší autoritou církev a nejvyšší vědou teologie. Problém nepříznivého počasí se měl řešit osobním asketismem a flagelantským hnutím, kdy se lidé bičovali, káli a prosili Boha, aby se slitoval, odpustil jim, počasí se umoudřilo a bylo zase dobře

Dnes je nejvyšší autoritou "církev klimatická" a nejvyšší vědou klimatologie. Problém budoucího nepříznivého počasí se má řešit řešit osobním asketismem, sebemrskačstvím "rasistické civilizace starého bílého muže" a ekonomickou sebevraždou celého západu, aby se planeta (Matka Gaia) slitovala, odpustila nám, počasí se umoudřilo a bylo zase dobře

Ale toho si nevšímej, to jsou jenom názory "kacířů", "popíračů" a "konspirátorů" - ty budou již brzy eliminovány... i s jejich nositeli
Xylo
Abych měl ucelený obrázek tak už mi chybí jen tvůj názor na COVID. Kdo to způsobil a co s tím? Kdo nám s tím pomůže? 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
No samozřejmě že pomůže JENOM to, když si každej koupí 3-4 elektromobily, to je přece univerzální lék na všechno, ne? 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdzy jsi tak vzdělaný a píšeš o "malé době ledové", která nejspíše započala již na konci 13.století, pak se ještě vice ochladilo v 15.stoleti a teplotně podprůměrné bylo až do poloviny 19.století, muzes nam napsat i důvod tohoto ochlazení.
Kdyz napíšeš A, chtělo by to napsat i B. Jak typické pro siritele polopravd, lži nebo hoaxů.
Mig_35
Tenhle okopírovaný odstaveček jakýchsi “tvrzení” zcela převrátil můj pohled na problematiku. Kdo je autorem?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ona ta mala doba ledová, vrcholící v 15.stoleti, opravdu byla. Ale jsem zvedav, jestli zvladne dohledat i příčiny.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Mikesusi,
důvod je přece nasnadě
Rolníci, církev, ba i zástupci šlechty pozdního středověku používali
PŘÍLIŠ MNOHO automobilů se spalovacím motorem
a PRAKTICKY ŽÁDNÉ elektromobily

Automobilismus je přece vinen vším, ne?
Vždycky a všude - nebo že by... ale ne, to jsou 100x vyvrácené hoaxy, fejk ňjůsy a kacířská tvrzení 😁 😁 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze píšeš něco, o čem nemas vubec tušení. Jen trollis.
A kupodivu ta souvislost masového automobilismu, resp průmyslu jako takového, s tímto období tu je. Nechám ti ještě chvíli čas, jestli to zvládneš pochopit.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Samozřejmě
malá doba ledová byla způsobena masovým automobilismem a průmyslem jako takovým.
Už na počátku XIV. století.
A protože u nás Přemyslovci viděli, co způsobili, raději dobrovolně vymřeli a po jistých periperiích nechali zemi Lucemburkům
Se sluneční aktivitou to nemělo nic společného
Áno, soudruhu vedoucí, máte zajisté pravdu, Vždycky a ve všem :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze nevis. Troll je úspěšný jen tehdy, kdyz ma alespoň nějaké znalosti.
Mala doba ledová nebyla zapříčinena primárně nižší sluneční aktivitou ( ta se nedá nijak potvrdit ani vyvrátit ), ale mohla ji prohloubit. Jako primární příčina je oznacena sopecna aktivita, kdy došlo k minimalne 4 velkým erupcim behem 50 let, které uvolnily obrovská množství prachu, oxidů dusíku a uhliku a hlavně síry, coz dle rozboru sedimentů z ledovců,bylo hlavni příčinou a vedlo k tvorbě aerosolů ve vyšších vrstvách atmosfery a tím vyšším odrazem slunečních paprsku. Ochladilo se na tolik, ze ledovce se rozšířili až do Evropy a jak zvýšili svůj povrch, tim se ještě více odrážel sluneční paprsky, které nemohly povrch ohřívat. Napr.clanek zde😒br />https😐/plus.rozhlas.cz/…-ledovou-6627546
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Kdepak, žádné albedo, žádné sopky, žádné slunce,
Průmysl a automobilismus!
Jak jste sám ráčil před chvílí moudře naznačit, soudruhu vedoucí
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naznačil jsme to, protoze to co vypoustime do ovzduší, nejen automobilismem, je velice podobné tomu, co vypouští sopky. A typicke chování lidí, co siri polopravdy. Kdyz prohráli argumenty, nalepkujou ostatni a snaží seje označit za někoho, kým nejsou.
Ježíš i v rodině říkáte soudruhu, omlouvám se a nepochopil jsem, ale mne takto netituluj. S komunisty nemam nic společného, dokonce ani socialisty.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Budeš-li si myslet, že si smíš osobovat právo mne peskovat, budu tě usazovat tak ostře a tak odpudivě, nakolik budu mocen. Jednej se mnou slušně - a i já se přidržím téhož tónu. Zákon akce a reakce platí i v komunikaci

Přečti si své dnešní první 3-4 příspěvky, kterými jsi do mne bezdůvodně ryl - a máš-li špetku cti v těle, možná, že se i se zastydíš. Nemáš-li v těle čest, tak jsi pak logicky člověk bezectný a hloupý a škoda je s tebou ztrácet čas

To, co jsem tvrdil na počátku (a tvrdím furt) - tedy že tehdejší teologie a dnešní klimatologie jsou si sakra podobné, protože obě se tváří, že "mají lék na neutěšenou současnost", oběma jde o prachy a vliv a REÁLNÝ vliv obou na realitu je zcela marginální, jsi mi spíše potvrdil, nežli vyvrátil.

A fčílkaj se předveď, zda jsi chlap - a nebo hlupák, který se snaží vystupovat jako přemoudřelý soudruh vedoucí. Volba je JENOM na tobě...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nevychovanost a peskovani jsi vytáhl ty, nikoliv ja. Takze pokud to nechceš, nechovají se tak. Uplne jednoduché.
Přečti si ty svůj první příspěvek zakládající toto vlákno a pak je jasné, jak se ostatni k tobě budou chovat.
Zamet si nejdřív pred svým prahem a pak se budu chovat stejne, jako ty. Jem ti nastavují zrcadlo.

"tedy že tehdejší teologie a dnešní klimatologie jsou si sakra podobné, protože obě se tváří, že "mají lék na neutěšenou současnost", oběma jde o prachy a vliv a REÁLNÝ vliv obou na realitu je zcela marginální, jsi mi spíše potvrdil, nežli vyvrátil."

K tomu muzi rict ze vesměs souhlasim. Jen teologie nemuze mít řešení. Klimatologie řešení muze přinést.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Mohl jsi si vybrat čest - a vybral jsi si "nastavování zrcadla"
Tak co s vámi, přemoudřelý soudruhu vedoucí? Inu, nepotěšil jste mne, ale ani já vás nepotěším...

Ve středověku i raném novověku byli lidé stejně bytostně přesvědčeni, že teologové najdou cestu, jako jsou o tom přesvědčeni dnes u klimatologů.
Nula z nuly pošla tehdy i dnes.
Jediným výsledkem (tehdy bylo a dnes bude), že obrovská kvanta lidí přijdou o prachy a malá, předem vybraná parta lidí se na tom krásně napakuje.

A tehdy i dnes "vyznavači té jediné správné cesty" upřímně nenáviděli ty kacíře, kteří odmítali sdílet jejich víru pravou a slepé nadšení pro tu jedinou a správnou cestu. Takže my, "novodobí kacíři" máme vlastně docela štěstí, že nás zdejší elektrofans (tebe z toho nejspíš nevyjímaje, že) zatím nemohou upálit, i když byste tolik, TOLIK chtěli, že?

No nic, chvílemi jsem měl pocit, že bys mohl být rozumný člověk. Evidentně jsem se spletl.
Přeji ti příjemné nastavování zrcadel ostatním - a nezapomeň, že ty sám se do něho koukat nesmíš.
Nikdy. Co kdyby ti "náhodou" něco došlo... 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
Akorat ze si pleteš přírodní vědu a humanistickou vedu. Srovnavat klimatologii a teologii je jako srovnavat fyziku s politologií.
Takze až budeš schopen rozlišovat přírodní zákony a lidské zákony, můžeme se bavit dal. A povídej co komu vnucuji? Trochu asi nechápeš, ze nikde netvrdím, ze EV je cesta.
Kdyby ses zeptal, tak můj názor na EV je ten, ze to je alternativa a cesta jen pro urcite zaměření provozu, ne žádný univerzal.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tak tak, klimatologie je skutečně nesmírně exaktní přírodní věda
- napřed "vědeckým konsensem" vyhlásí globální oteplování (něco jako když Antonín Novotný vyhlásil dobudování socialismu v ČSR)
- pak rovněž "vědeckým konsensem" deklaruje, že za to mohou lidé a zejména automobilismus - a to prakticky výlučně v euro-americkém kulturním okruhu
- pak se na základě této "exaktní vědy" rozjede miliardový business s
emisními povolenkami (odpustky)
- těm, kteří s "oficiální linií" souhlasí, se financují granty a vědecká bádání
- ti, kteří by snad projevili názna pochybnosti, jaou naoopak ostrakizováni a prohlášeni za "popírače, konspirátory a demagogy"
Exaktnost, měřitelnost a prokazování správnosti závěrů jak fík 😁

Jistě, máš pravdu, naprosto exaktní věda - jejíž závěry (podobně jako závěry jednání církevních koncilů či sjezdů ÚV) jsou esencí absolutní, čiré a nezpochybnitelné pravdy. 😁 😁 😁

Kdyby ses zeptal, tak můj názor je... ale ty se (jako každý správný věřící) ptát nepotřebuješ, protože ten, kdo s tebou nesouhlasí, přece nemůže mít žádný názor, který by stál za řeč - viď?

No nic, přeji ti příjemnou zelenou budoucnost - byť, BOHUŽEL, na realizaci zelených lunatických snů doplatíme všichni
Hendly
Troll k úspěchu nepotřebuje znalosti, alespoň ne ty o kterých se diskutuje.
Jeho odbornost je ve vyvolávání sporů a odrazování lidí od normální diskuze kde jsou potřeba znalosti k tématu.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
(ka)Brňáku šaliňáku,
Migu 35,
bylo mi ctí tě dovzdělat.
a jako obvykle, nemáš zač 😁

Klíčové slovní spojení pro tvoje samostudium😒br /> malá doba ledová
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jedinec "nikdy" nic nezmůže, ale můž eukázat jinou cestu a další se přidají. Jak už dějiny ukázaly, vždy to tak bylo. A jestli se strhne velká nevole vůči tomu, co se v automobilismu děje, tak je vždycky možnost, že dojde na změnu. Bohužel ten výhled je mizivý. Lidi už auta nezajímají. Dokonce je přestává zajímat i jejich vlastnictví a čas, kdy bude unifikovaný vozový park, maximálně s jinou značkou a velikostí produktu a lidi si to budou půjčovat, se blíží. Ne že by to mělo přijít dejme tomu za pět, deset let, ale blíží se to.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S tímhle se da veskrze souhlasit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže ta 2.2TDCi byla už v MK3 od PSA? Protože 2.0TDCi v MK3 byly Fordí motory a to byl průser veliký, proto začali kupovat HDI.
Avatar - speedfred
speedfred
mi to ako u Aplu, za viac peňazí toho menej dostaneš (sluchátka,nabíjačka off). :no:
Tu včera zobrali zadarmo nabíjanie, dnes uberú kúsok volantu,zajtra celý a tak to pôjde asi dalej.
T S ale vypadá pekne,výkony vcelku dechberúce. Dojazd vačšine už nadmieru stačí.
LORASI
interier ale vyzera vyrazne lepsie ako cokolvek co mali do teraz..dokonca by som povedal, ze je pekny. ten volant je ale uplny nezmysel. pride mi, ze by ho v eu nemali ani povolit.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Co mas zo slusneho dojazdu ked sa ti auto rozpada za jazdy a kvalita spracovania je pod uroven hindustanu z indie
Avatar - Ozzman
Ozzman
Můžeš si u toho myslet, že chráníš planetu 😁 A v okruhu 10km od nabíječky vyhrávat veškeré sprinty ze semaforu 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
semaforové sprinty svého času vyhrávali i Trabantisti 😁
Avatar - lyon667
lyon667
Tak s přihlédnutím k roku výroby by ten Trabant Teslu strčil do kapsy všem možném - cena, praktičnost a zejména kvalita výroby. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Už jsem to tu říkal jednou, jediné výrobky Tesly, které stály za to, jsou elektronky ! Aha.. to je jiná Tesla 😁
Avatar - kuk
kuk
A proto si kupte elektroauta od Folcvágenu, protože ty jsou fakt pecka. Echte německá kvalita. Bezkonkurenční. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nekupuji ani folksvágn, ani elektro 😊 ale děkuji za nabídku
Xylo
Peťo tohle není důstojné Tvého optimistického pohledu do budoucnosti. Problémy s kvalitou mají skoro všechny značky (mimo Mitsubishi). Na Teslu se kydá hnůj, protože jde o technologického leadera, který nijak neskrývá své plány (které nejsou po chuti stávajících automobilek).
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tak jmenuj dvě-tři další značky, jejichž vozům (v obdobné cenové kategorii) za jízdy uletí kus střechy
Avatar - kuk
kuk
Tak třeba teď Ferrari 812 Super a jeho svolavačka protože jím odlítává zadní sklo... 😉
https😐/svolavacky.cz/…fast-zadni-okn👋

Dále tu máme svolávačku na Mercedes GLB250, protože jim za jízdy odlítává spojler. 😉
https😐/www.motorsafety.org/…ly-away-spoiler/

Mercedes má svoláváčku 30 000 aut protože jim díky stárnutí lepidla může odletět šíbr.
http😐/www.dailymail.co.uk/news/article-8622459/Mercedes-Benz-urgently-recalls-30-000-cars-sunroof-fault.html
Tady tvrděj že je to dokonce 750 000 Mercedesů!!!
http😐/youtu.be/bDFaI9ulzvI
No tý voe, snad to nikoho nezabije!! 😲

Ford měl zase svolávačku na 1,4 milionů Fordů Fusion a Lincolnů MKZ, bo jim pro změnu upadával volant. Docela pohoda ne? 😁 😁 😁
https😐/www.autonews.com/…s-could-fall-off

Chceš najít ještě nějaký další průsery od jinejch značek? 😉

Mimochodem ta ulítlá střecha u Tesly nebyla chyba z výroby, ale po špatném zásahu servisu. Ale na to už se novináři vys#@li aby to doplnili.
DonVito
:yes:

Ale na jisty lidi je zbytecny reagovat.
Najdes jim dve tri znacky a oni budou dal psat hov..

Driv jsem to zkousel, ale oni jsou nepoucitelni...
https😐/www.auto.cz/diskuse/69513/1
Takova diskuze mi nejvic pripomina.. (nejen) aktualni ceskou politiku a "alternativni realitu".
https😐/archiv.ihned.cz/…ita-dobyva-cesko

"....realitou není to, co (lide) vidí, ale to, co jim oni říkají."

PS Tesla má za sebou první ziskový rok.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Zadej si do vyhledávače tato slovní spojení - a můžeš se kochat😒br /> Tesla - upadl volant
Tesla je prachmizernou kontrolou kvality (a nekvalitními nátěry) již pověstná
(obojí shodou okolností ze servu hybrid.cz 😁 )
Tesla - autům se za jízdy lámou pedály
majiteli týden staré tesly za jízdy upadlo kolo

Ale ony to jsou vlastně všechno fejk ňjůůůz, konspirace a hoaxy, takže se tím není třeba zaobírat 😁 Neboť označíme-li nepohodlný problém nějakým anglicky znějícím odsudkem, problém sám od sebe zmizi. Jak jednoduché 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mne nijake jej plany ani chute nevadia... ale ak raz kvalita je zla tak chvalit to nema zmysel... ved uvidime uz coskoro s nastupom elektromobilov z europy ako sa prerozdelia sily ...
Avatar - Anonym
Anonym
Kvalita zpracování modelu S je na úrovni Chevroletu Sonic. Ovšem cena je 9x vyšší 😄 😄
Avatar - kuk
kuk
A stejně to lidi kupujou jak housky na krámě zatímco Chevrolet a všichni ostatní maj propady prodejů. To nas3r3 co? 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně v ČR to kupují tak moc, že je v listopadu překonala i Lada 😄 😄 😄 A v ojetinách Rolls Royce 😄 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Kvalitu súdiť nebudem, pretože S nemám a ani som nejazdil. Iba som v tom sedel pár rokov dozadu na autosalóne.
Architektúra prístrojovky mi moc není po chuti, ale zase ma to ani nikto nenúti kupovať.
JTDLE
Kdyz pominu interier, kterej je proste minimalistickej respektive proste jinej. Tak Model S je fakt hezkej sedan.
rohor
No vidíš a zrovna ten minimalistický interiér je asi jediné, co by se na tom líbilo mě.
JTDLE
Ja nerikam, ze mi se nelibi, aspon mi teda rozhodne nevadi, ale exterierove, pokud nebudu srovnavat jednotlivy tridy co se sedanu tyce, tak po Giulii a XEcku je prave Model S jedno z designove nejpovedenejsich aut karoserie sedan na trhu. Samozrejme to je jen muj nazor.
Avatar - Emel
Emel
eSko je liftback, ne?
Interiér... líbí se ti i ten volant?
JTDLE
Je uplne jedno jestli liftback nebo sedan, vizualne je to to same. Rikam, libi se mi klasicky interiery tedy jsem jejich zastancem. Tesla si jede bohuzel (bohudik) svou vlastni cestu. Volant je asi nejvetsi faul. Jinak se ten interier da tak nejak pochopit. Mnohem vetsi problem bych mels stim, kdyby neco podobnyho jako s volantem provedli v exterieru.
Avatar - Emel
Emel
No... když myslíš... pro mě je lift a sedan teda docela rozdíl, i jako designová kategorie... ale hádat se o to nemusím 😄
Nevím co by měli provést s exteriérem, aby to bylo "něco podobnýho" jako ten volant... napadá mě, že by třeba zrušili dveře a do auta by se lezlo přes střechu 😁
JTDLE
No ja sem rad za to jak Tesla vypada. Treba takovej konkurencni Taycan se mi zepredu opravdu nelibi a o tech dalsich vetsich ci mensich plne elektrickych “krabicich” ostatnich znacek radsi ani nemluvim.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Hezký to jo...ale taky hezky dlouhý....jako menší autobus.... :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pětimetrový autobus tedy zase není tak moc. No jo, to je tak dlouhé auto, že spalovací prémijofky jsou ještě delší...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Z autoskoly polohy ruky na volante.. za 10 minut 2 hodiny tusim nas este ucili.. neviem ako dnes... kazdopadne tu by som pri tejto poucke volant uz nemal za co chytit... 😲
rohor
Dnes se už údajně toto považuje za překonané a učí se "ve tři čtvrtě". No nevím, já bych si nezvyknul, je to hrozne nepohodlné.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Aj v tomto pripade ho nie je ako chytit... pride mi ze ho tu musis drzat v polohe za 20 min 4 h.... teda ruky mas nizsie ako pomyselne tazisko a os volantu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč nepohodlné? Rozhodně máš rychlejší určitě přesnější reakci + viz 9:56 westeros
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale to držení je opravdu prekonane. Je to bezpečnější, snadneji se ovládá a ve větším rozsahu. Za 10 dvě je archaismus z doby, kdy nebyly posilovače a clovek musel volant tahat.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Za deset dvě nebo třičtvrtě na tři, podle toho co vídám to spíš vypadá na jedna ruka na dvanácté hodině, v druhé mobil. 😉 A asistenty pro mozek jsem zatím v žádné příplatkové výbavě neviděl. 😒]
Avatar - kuk
kuk
Těmhle jelitům bych bral řidičáky na místě.
westeros
Dneska se doporucuje trictvrte na tri. Jednak te airbag neprasti pres ruce a zadruhe udelas maximalni otocku bez ruckovani.
Horčica
Tak držali starí strýcovia volant na traktore.
westeros
Vyhoda te stare pozice je vetsi sila na volant, coz ale v dobe posilovacu nema smysl, podobne jako zapirani loktem co delaji nekteri starsi ridici. Airbag ti muze zlomit nebo dokonce amputovat ruce - pri vystreleni ma rychlost 90 km/h. Proto se nyni vsude doporuduje trictvrte na tri.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Airbag rychlost 90? Určitě jen tak málo? Nam na skoleni vzdy instruktor říkal, že rychlost vystřelení je kolem 300km/h.
Brano Hozza
A ked bude otociek viac, ako "ruckovat" s tymto cudom namiesto volantu? Moze byt takyto volat vobec legalny/bezpecny?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak vidíš, tak bez problémů může.
Brano Hozza
Vidim to zatial iba na obrazku 😉

Edit: Co je to tu za divny folklor, ze clovek dostane palec dole za otazku?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vzhledem k tomu, že to je již schválená verze do výroby, tak to zjevně bude legální. Tím pádem i bezpečné, jelikož jedno s druhým jde ruku v ruce.
Chybějící horní část věnce má jednu nespornou výhodu - odpadnou piloti řídící stylem "jedna ruka navrchu volantu a druhá někde v klíně"...
Brano Hozza
Ak by fungoval 100%-ne autopilot, na obcasne manualne soferovanie by asi aj polovicny volant stacil. Ja si ale neviem predstavit, toto pouzivat v realnej premavke. Asi som konzerva, vodicak mam takmer 30 rokov...
LORASI
by ma zaujimal zdroj na zaklade ktoreho tvrdis, ze ide o schvalenu verziu do vyroby.
webpaja
Vždy třičtvrtě na tři.
rohor
Nemyslím si, že právě dojezd na jedno nabití je to hlavní kritérium. Problém je dlouho trvající dobití. Kdyby bylo tolik nabíječek jako je stojanů u benzínek a kdyby dobití trvalo minutu, tak by stačil dojezd 200km 95 procentům uživatelů. Ono je krásné se chvástat dojezdem 500km. No ale pak čekat, čekat a čekat.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tak to máš dvě věci komplementárně spojené...
Pokud je dojezd 2.000 kilometrů, nebudeš řešit dobu tankování (jestli je to půl hodina, hodina nebo dvě)
Pokud tankuješ v řádu desítek sekund, je ti většinou vcelku jedno, zdali máš dojezd 500, 800 nebo 1.200 km
Avatar - Emel
Emel
Souhlas.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
a vidíš - najdou se zde mamrdi, kteří budou dávat mínusy i za prosté konstatování matematických faktů 😁 😁
Škoda, že + a - jsou anonymní 😁 😁
Mig_35
Je pro tebe vážně tak těžké ustát to, ze někdo nesouhlasí s tvým názorem? Zaridim ti v redakci samé plusíky 😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Bavím se tím, jak zdejší elektro-fans jdou PO HRÁČI a nikoli PO MÍČI

napíšu, že ve Švýcarsku je hezky, že tam jsou ouzké silničky a z vrcholů hor nádherné výhledy do údolí, kde POD tebou plují mraky - a ještě to skorem ani neodklepnu - a už je tam mínus 😁
Zařiď mi plusy či mínusy, a když už budeš v tom, zařiď je i sobě či komukoliv jinému... Prostě, čiň si, co Ti libo 😉 😉
Mig_35
to se jako známkuje jenom v diskusích o elektromobilech? já viděl ty známky i jinde...
jen tak na zamyšlení, podívám se ráno na některý příspěvek a má třeba pět plusů a jeden mínus. a pak ho vidím odpoledne a má deset mínusů a žádná plus. ok, deset mínusů to není nic zvláštního, ale že pět původně plusujících změnilo názor a palec nahoru odebrali? proto si z toho nic nedělám, podle mého je to nějakým způsobem zfixlované...
ale celkově u mě má smysl jenom reakce na příspěvek a argumentace, nějaký palec nahoru nebo dolů nic neznamená, a proto nemá smysl to vůbec sledovat...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Právě proto bych rád viděl ty hrdiny, kteří namísto argumentu prdnou mínus 😁
To musí být svého druhu úchylka - sedí u monitoru a jakmile se objeví nový příspěvek od člověka, jehož nemají rádi, už to tam mastí 😁 😁
Teď jsem si to stopnul - od zveřejnění reakce na Mikesuse do "mínusu" uplynuly 2 vteřiny 😁 To si nestihneš ani přečíst 😁 😁 😁
Mig_35
to je jako chtít vidět člověka, který píše hejty na novinky.cz
já to nepotřebuju...
Avatar - Mikesus
Mikesus
V tomhle naprosto souhlasím s tebou. Casto padnou palce dolu i u otázky, pripadne konstatování faktu, jako ze slunce vychází na východě apod.
Taky tomu moc nerozumi.
Avatar - kuk
kuk
Kolik ti je že se hroutíš z ňákejch mínusů? 😐
Mig_35
na jeho obhajobu musím říct, že zdaleka není sám😊
chytrak1
Zajímavá myšlenka, ale kdybys ji dotáhl do konce zjistíš že nemáš pravdu a nepsal bys to. To zásadní je totiž to, že to auto má už takový dojezd, že zvládne na jedno nabití naprostou většinu (vlastně skoro vše) toho co se od takovýho auta čeká. A to dobití proběhne doma přes noc. A neřešíš nic. Takže naopak to má tesla dobře vymyšlený. Baterie a jejich kapacita v tuto chvíli papírově už nejsou problém. Cena samozřejmě ano.
DonVito
Kam se hrabe Peugeot se svym malym volantem.
😄

Tenhle muze byt nastaven vys, bo horni cast vence zbytecne neprekazi.
😁

U Peugeotu byla jasna inspirace ralley.
No u Tesly rovnou F1.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
variabilní řízení?
Avatar - kuk
kuk
Jako že otočením progresivně narůstá?
Avatar - pradeda777
pradeda777
.....asi tak jsem si vždy představoval holobyt..... 😒]
Avatar - kuk
kuk
Ne každej musí mít na zdi přibitej koberec a třískat hlavou do křišťálovýho lustru aby si připadal že má luxus. 😁
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kuk
kuk
Impotence se dá léčit. Nevzdávej to. V nejhošim ho vystuž kusem klacku. 😁 :-!
rohor
Udělejte si víc účtů a dávejte víc mínusů vy frustráti co byste chtěli zastřešený tablet, ale nemáte na něj.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Všichni mínusáři jsou ubožáci neschopní ani oponovat, protože jim to k0k0tí hlava nedovolí. Ale možná jen nemohou psát, protože honí péro. :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč něčím reagovat na stále stejné nenávistné a neinformované zvratky odpůrců?
Yazaman
...vertikálně orientovaná dotyková obrazovka nahrazena vertikálně orientovaným displejem? Slušelo by si to před publikováním po sobě alespoň zběžně přečíst.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
nebyla na 20 let svobodnou zemí. No ale ten volant by byla záchrana pro Peugeot. Takový volant by mi nevadil, ale budíky naruby ano.
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud má auto plný rejd na půlotočku volantem, pak proč ne, v závodních autech tyhle "berany" fungují bez problému, v konfekčním autě si ale tu "praktičnost" při dvou otáčkách do plného rejdu neumím moc představit. Plust pitchoviny typu spouštění blinkrů tlačítkem na volantu atp., podle mého je tohle čisté vítězství formy nad funkcí.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak blinkry tlacitkami má myslim aj Ferrari na volante.
S tým ale človek asi nebude tráviť dlhé cesty v premávke.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to je fakt, myslím 488 to tak má... tam je to holt asi úchylka na přečudlíkované volanty z F1, taky mi to úplně nevoní. S automatem už je asi ok, že pravej blinkr = pravej palec... v dobách manuálů by to nešlo.
V té Tesle - našel jsem větší obrázek a vypadá to, že jsou to jen dotykové oblasti na levý palec😒br /> https😐/electricvehicleweb.in/wp-content/uploads/2021/01/2021-Tesla-Model-S-facelift-steering.jpg

PS: a zřejmě i další věci jsou ovladatelné jen rolerem v infotainmentu, tempomat a audio a tak.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, ferrari to má už nějaký pátek, takže žádné novátorské řešení tesly, ale neviděl jsem snad test ferrari, kdy by si na to někdo nestěžoval. Každopádně, u ferrari je pro to aspoň logický důvod, potřebovali uvolnit místo velkým pádlům pod volantem, u tesly takové řešení nemá žádné funkční oddůvodnění.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že to souvisí s tím manuálem. F430 ještě v manuálu byla, takže pravý blinkr pravým palcem na volantu by byl dost otrava, bývalo by to muselo být všechno na levý palec (stejný důvod, proč je páčka blinkrů vlevo). F458 už je postavená jako AT-only auto... takže tam to nevadí a je to pokud vím první "malé" Ferrari s tlačítkama.
Avatar - speedfred
speedfred
Však to som myslel , že u toho Ferka to asi až tak neva ako u auta na denné použitie a hlavne keby si mal presadať z auta do auta 3-4 týždenne.
Tesla ešte ušetrí nejaký ten dolár aj vyhrievaní volantu, majú s tým iba pol práce :-!

Podobne "iný" systém na smerovky používa aj BMW u motoriek. Ľavý palec ľavá smerovka,pravý palec pravá smerovka.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No však by to bylo lepší, u Peugeotu je to špatně furt, u půlvolantu jenom někdy. 😉
chytrak1
Ten člověk žije v jiným vesmíru. A to v obojím, dobré i ve zlém. Dojezdy má neskutečný a jízdní výkony taky. Jsem zvědav jaká bude realita všedního provozu. A ten volant? To může být hrob celého modelu. V evropě s tím nepůjde jezdit V Americe mají rovný silnice a zatáčky 90° tam to tolik neva.
Jediný vysvětlení - že by dali normální volant za tučný příplatek aby se na tom napakovali. Pak by všichni bychaři, kteří se zde snažili stírat škodu a VW pseudovtipem zda mají v základu alespoň kola a volant, konečně dočkali. Sice u jiný značky ale to neva.
Avatar - Emel
Emel
No... tohle je úlet.
Nejen ten volant, ale i ta absence páček pod volantem... blinkr na tlačítko? Nebo to bude na hlasový povel? Nebo snad Tesla sama z mapy, kamer a natočení kol pozná, kdy je potřeba blikat?

Zase čtvrtmíle pod 9 musí být docela zážitek, 10s býval takový svatý grál pro úpravy ještě celkem "normálního" auta... a každá vteřina dolů je masakr.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Stejně více a více lidí směrovky nepoužívá, nejdříve to začalo u řidičů BMW, takže Tesla se jen přizpusobila trendu...
😒]
Avatar - Emel
Emel
No... zavedl jsem si pro sebe takovou kategorizaci podle toho, jak lidi používají blinkr:
- Budu odbočovat
- Odbočuju
- Odbočil jsem
- Šetřím žárovku

Myslím, že by se automatika dneska měla být vesměs schopná i při řízení člověkem kvalifikovat do kategorie dva... takže vlastně slušný.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To by bylo více, než fajn, ušetřilo by mi to hodně nervů a klaksonu, kdy se mi samovolně do pruhu na mne tlačí auta.. navíc bych to ještě přidal v kombinaci s hlídáním zrcátek, protože to řidiči taky nedělají.
Avatar - SKAY
SKAY
Ja slyšel že ,protože nova páčka stoji raketu....
Mig_35
Emel :yes: :yes: :yes:
Někdy to tak dělám taky, ale třeba když na dálnici předjizdim výrazně pomalejší vůz, blinknu, aby se neřeklo, když už jsem zpátky 😄
Když za sebou mám nalepene auto, samozřejmě blikám s dostatečným predstihem.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Jo, to je fakt, to taky přiznám.
Avatar - woody-alien
woody-alien
😒] :yes:

Za mě bych ještě přidal kategorii

-Jsem rychlejší než myšlenka, blikat mi netřeba
Avatar - Mikesus
Mikesus
To patří do kategorie " šetřím žárovky "
sir
Nono 😁 ja jezdím BMW a přijde mě, že blinkry se nepoužívají napříč spektrem automobilek.....já ted da jo.. 😒] 😲 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jedna vlaštovka jaro nedělá.... 😒]

Samozřejmě máš pravdu, taky to byl vtip, ale že se používají méně a méně je fakt, že to ještě někdo nedá v uličkách města, kde jsou ruzné přikázané směry, nebo když parkuje na parkovišti (i když to se mi taky stalo málem osudným, když *** najednou zajede do parkovacího místa), tak to nějak dávám, ale že před tebou najede do křžovatky a vůbec nevíš, kam pojede, popřípadě to řazení v pruzích s nekoukáním do zrcátka a vynucováním is přednosti, za to bych dával hodně mastné pokuty a rány rákoskou na holou...
LORASI
no ... faktom ale je, ze za chvilu budes mat velky problem odbocit bez zadania smerovky, pretoze Ti v tom bude branit asistent. povedal by som, ze ak sa aj donedavna prestavali pouzivat smerovky ( co je samozrejme zo strany vodicov total fail ), tak s aktualnymi a nastupujucimi generaciami sa situacia vyrazne zmeni 😄
Avatar - Emel
Emel
Moc tomu nevěřím.
Pokud auto neví kam jedeš (což ani s navi není stoprocentní, můžeš se záměrně rozhodnout pro jinou cestu než navi doporučuje... no ale dejme tomu), tak nemůže ani s pomocí mapových podkladů poznat, co se bude dít. Navíc si představ pražské křižovatky ve špičce... kdy sice třeba jedeš rovně, ale musíš objíždět (vpravo nebo vlevo) odbočující auta...
Teoreticky... umělá inteligence sledující oči řidiče, sledující situaci před autem, natočení volantu...
LORASI
nie nie ... myslel som "line assist". predpokladam, ze v buducnosti nepojde vypnut a dnes ak prechadzas cez ciaru ( ci uz plnu, alebo prerusovanu ) bez toho, aby si dal smerovku, tak Ta tlaci auto naspat do pruhu.
Avatar - Emel
Emel
Jo, tohle jo... ale přetlačit se dá.
LORASI
jasne, ale pride mi ovela jednoduchsie a prijemnejsie vyhodit smerovku ako sa "pretlacat" s volantom 😄
sir
Souhlas......ono obecně je na cestách málo tolerance.....tady pustit vyjet autobus...támhle v klidu at se rozjede kamion.....chodce nevyjímaje....
Na co používat blinkry atd.
starý_kluk
To dává spotřebu 15,46 kWh / 100 km. Málo který - i mnohem menší - elmobil dnes sleze pod 20 kWh / 100 km. A tady bude spotřeba výrazně nad 20 kWh / 100 km. A tedy dojezd výrazně pod 500 km.

To je právě ta habaďůra, že spotřeby (účinnosti) elmobilů nejsou nijak závratné, jak by se na první pohled zdálo. A to ještě neuvažujeme ztráty při nabíjení v něm a už vůbec ne energetické cesty k němu.

Chvála Tesly: Byla první s ideálním umístěním aku v podlaze - všichni to po ní dnes dělají.
chytrak1
no průměrná reálná spotřeba tesel S na spritmonitoru je právě 20 kWH. A spousta jich reálně jezdí mezi 15-20. Díky výkonu, který má, to samozřejmě svádí k divočinám, což pak žere, ale to nelze brát jako měřítko. Takže dojezd 600-700 je naprosto reálný pokud bude člověk jezdit normálně jako se spalovákem. A to je super.
Avatar - AnGeor
AnGeor
ucinnost je prave uzasna, vis kolik je energie v jednom litru benzinu? zhruba 8kW, ted se podivej ktere podobne velke auto dokaze jezdit s takovou ucinnosti.... problemem jsou stale baterie, ktere jsou velke a tezke... Toyota predstavila solid state baterie a meli by tento rok predstavit auto
starý_kluk
V litru benzínu a nafty je cca 10 kWh. Účinnost spalmobilu je asi 25 % (v trakci je většina částečného zatížení). Když má dnes spalmobil spotřebu 5 litrů / 100 km, spotřebuje 50 kWh / 100 km.. Tzn. že jízdní odpory automobilu (vozidla) jsou 12,5 kWh / 100 km. Má-li elmobil spotřebu 20 kWh / 100 km, je jeho účinnost 62,5 %. A to jsme neuvažovali ztrátové teplo při nabíjení, kdy běží naplno ventilátor chladiče celý dlouhá čas.
Avatar - Anonym
Anonym
Vždycky jsem miloval takovéto pseudovýpočty, kdy vezmu do úvahy jen to co se mi hodí a ještě špatně.
Avatar - Anonym
Anonym
Účinnost moderního spaloomobilu je až 45%. 20% účinnost má můj 36 let starý Rolls. Chce to mít relevantní info a nebejt pohádkář 😄

a to sme neuvažovali topení když to stojí v koloně někdě 2 hodiny, nebo klima, k tomu hraje rádio a 600W repro, chladí se baterka, protože lionky nesmí mít víc jak 50 stupnů, nebo pak hrozí ztráta kapacity a 80 stupnmů už je naprosto kritických, RJ auta taky berou proud a rekuperace v koloně při rychlosti 6 km/h nefunguje.

tolik realita
starý_kluk
Ano nejlepší účinnost současného spalmotoru je až k 50 %. Ale to je jeden optimální bod při jednom určitém zatížení a určitých otáčkách. Zpravidla je to někde na středním zatížení a střeních otáčkách.

Trakční - automobilový motor se pohybuje většinu času při částečném zatížení a často i při velkém zatížení s proměnnými otáčkami. Jeho provoz se po většinu doby od optimálního bodu dost liší. Proto je průměrná účinnost těch asi 25 %.
Avatar - AnGeor
AnGeor
ja reagoval na to, co jsi napsal... ze nemaji zavratnou ucinnost... ventilator chladice pri nabijeni? to je nejaka nova urban legend? 😊

reknu ti tajemstvi, benzin taky nevyvera na benzinkach ze zeme 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Benzín(ropa) sem teče ropovodem Družba, výstavba z roku 1960 😄 😄 a natankuješ si ho na čerpačce na rohu, výstavba 1987 resp na druhém rohu 1994 resp. o dvě ulice dál 1999 a o 5 km dál 1973 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neteče ale samospádem = ale na elektřinu
Buď auto jede na

a) elektřinu
b) ropu PLUS elektřinu

Co z toho je efektivnější a levnější = dáš možná i ty 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tu elektřinu musíš někde vyrobit.
A větrníky a FVE jsou nesmysl.

A k tomu baterky dobíječky, infrastruktura a update rozvodných sítí a na to musíš postavit fabriky abys to měl kde vyrobit a ty potřebují proud a suroviny a ty musíš vytěžit a dovézt. Následně výrobyky z čínské fabriky převézt do USA a evropy.

Ekologie jak cyp

Na spalováky už všechno stojí a nic se nemusí stavět. 😄
Avatar - AnGeor
AnGeor
https😐/ctrlv.link/LYzc
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo tak si to napo1vé nedal = tak ještě jednou

Hele to fakt nechápeš, že tu elektřinu STEJNĚ musíš vyrobit = i pro tu ropu???

Je to (zjednodušeně)

JEN elektřina
nebo tatáž elekřina PLUS PLUS PLUS ta ropa

CHÁPEŠ? 😲 😁
Avatar - Anonym
Anonym
A víš že elektrika jde vyrobit i ropou? 😄

Obráceně to ale nejde vid, udělat z elektriky ropu 😄 😄

Tady vidíš jak je ropa všestranně využitelná 😄
Brano Hozza
Ropa mozno nie, ale synteticky benzin sa za pomoci elektriny vyrobit da. Je to iba o tom, v akej forme je energia uchovana.
starý_kluk
Nejde o ventilátor. 😄
Avatar - AnGeor
AnGeor
jsi psal "kdy běží naplno ventilátor chladiče celý dlouhá čas" o co tedy jde? 😊 moje i3 pri nabijeni nevydava zadny zvuk, pokud prijedu v lete na nabijecku po rychlejsi jizde, tak ventilator bezi cca 10 minut, kdyz nabijim doma, coz je 99% nabijeni tak se ten ventilator zapne na 15 sekund
starý_kluk
- na výkonějších nabíječkách. K těm to směřuje. Ale i při pomalém nabíjení je ztrátová energie skoro stejná, jen tepelný výkon je malý, a proto se stačí uchladit bez ventilátoru.
I když rozšíření elmobility bez použití dobíjení pomocí spalmotoru přímo v autě je utopická - energetika to prostě nemůže utáhnout. Ale to je jiná kapitola.
Pozn. i3: některé mají malý spalmot., ale ten začne dobíjet, až když je aku na dně. A to už je pozdě - je to nehospodárné atd.
Avatar - AnGeor
AnGeor
mit v elektromobilu spalovak je s prominutim blbost...
muzes mi prosim vysvetlit proc by to energetika nemela utahnout? ale ne domenky, poprosim fakta, protoze co jsem o tom neco cetl, tak v CR ten problem temer neexistuje
starý_kluk
Spalovák v elmobilu:😒br /> - když poběží v bodě minimální spotřeby, bude jeho účinnost k 50% - viz výše - a el. stroj bude dělat trakci s malého aku (několk kWh) vč. rekup., který bude spalmot nabíjet. Tj. sériový hybrid. Čili účinnost kolem 45% proti elmobilu kolem 55 % (pod těch 62,5 % - viz výše).

Energetika a elmobilita😒br /> To jsou jednoduché počty. Při plné elmobilitě (6 milionů aut v ČR) dávají součty nabíjecích soudobých výkonů výkon srovnatelný s dnešní maximální spotřebou ČR nebo propojené Evropy (UCTE) dnes. Energetika by se musel nejméně zdvojnásobit. První zprávy se už teď nedávno objevily.
Avatar - AnGeor
AnGeor
s tim spalovakem to uz nekteri zkouseli a jak dopadli, i ta i3 se uz s REXem nedela, to melo smysl, kdyz byla kapacita baterii mala, prvni i3 mela 22kwh, dnes ma na stejny objem 44...

kdy bude v CR 6m elektromobilu? za 20-30 let? to uz mozna stihnou dostavet ten temelin, ale i kdyby ne, CR rocne vyvazi priblizne 15Twh elektriny...
Avatar - Anonym
Anonym
díky uhelným el. které chtějí vypnout, můžeze přestat opakovat tuhle lež??? Pokud chci vypnout špinavé zdroje el. nemůžu je do toho počítat, to dá rozum, že.
starý_kluk
Ano, jde to proti sobě😒br /> EU: Na jedné straně překotné odstavování klasických zdrojů bez náhrady (i jaderné jsou "špinavé"!) a na druhé straně tlak na elmobilitu.

Tzv. OZE nejsou dobře použitelné - jen když fouká vítr, nebo svítí Slunce. Akumulace, které to mají zmírnit, jsou ztrátové, mají obrovské rozměry, ... Stabilní OZE - vodní elny - nejsou preferovány.

ALE NEJDE JEN O ZDROJE - CELÁ ENERGETIKA - VČETNĚ PŘENOSOVÝCH ZAŘÍZENÍ - BY SE MUSELA ASPOŇ ZDVOJNÁSOBIT.
Málokdo si uvědomuje, jak je ta trakční energie veliká.
starý_kluk
i3 se se spalmotem nedělá, protože byl nesprávně používaný (jak jsem psal: naběhl až byl aku na dně, ne průběžně). Prototypů byla řada, nyní jde do sériové výroby Hyundai. Nepotřebují energetickou síť.

Všemožně tvrdý tlak EU směřuje k celkové elmobilizaci v blízké budoucnosti. Náhrada spalmobilů elmobily bez souvislostí.

Odstavování uhelných bloků v ČR bez náhrady: EPRU 2x110MW, EMĚ 2x110MW, a 500 MW, ELE 2x110MW, ...
DonVito
BMW i3 s pomocným spalovacím motorem se nevrátí, prý nemá budoucnost...

https😐/www.novinky.cz/…motorem-40305174
Hendly
Soudobost ale nebude ani zdaleka 100%. Takhle to nefunguje.
starý_kluk
Nikde jsem nepsal 100 % - jde o reálnou soudobost😒br />
Rychlé nabíjení: současný počet aut u "pump" - jako dnes
Pomalé nabíjení: počet aut na nabíjení "doma"

Těch prvních bude málo (tisíce), ale s velkým jednotlivým příkonem - jde o nabití za třeba 15 min.
Těch druhých bude hodně (milion), ale s malým jednotlivým příkonem - jde o nabíjení nočním proudem za třeba 6 hodin.
Hendly
A tím jsi chtěl říct co?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Elektřina taky nevyvěrá ze země. U benzínu se ti hlavně nebude část z něj při tankování někam ztrácet.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ze se ztrácí, tak je to jen zvýšená spotřeba.
Avatar - kuk
kuk
Toyota představila akorát velký houno. Žádná ofiko zpráva od Tojoty neexistuje, jsou to jen kecy webíků vycucaný z prstu u nohy. Ty taky věříš všemu co tě bací do nosu. A pokud vůbec ňáky SSB představí tak bude ještě dlouho trvat než je začne vůbec prodávat. Rád bych se mejlil.
sir
Že vás to některé baví pořád na Teslu plivat....
Za mě je to v rámci pokroku hezký výsledek.
Výkon omračující, dojezd dostačující a cena normální na tu prostornost atd.

Zkuste to porovnat s něčím ve stejné cenové kategorie. S výkonem se pomalu a jistě řadí do kategorie supersportu s cenou dva a vícekrát tolik.

Pokud se stejně výkonným benzínovým autem budu zrychlovat respektive využívat výkon naplno, tak je dojezd velmi velmi krátký....nebál bych se říct, že kratší nežli u Tesly. (jen pro priklad nadrz 75 litru .spotreba 25/100 tj 300 km dojezd a to privyzuivani potencionalu extra výkonných motoru je spotreba mnohem vyssi...
Dále je nutno do tak výkonných aut většinou kupovat beznizn 98-100 oktanu....dost draha zalezitost. OStatní nákady jako vymeny oleje atd..jsou u vykonncyh vozu taky pomerne drahe.

Tak, ze misto pomlouvani atd.....to chce plodnou diskuzi. O😊
LORASI
ak budes s Teslou S vyuzivat jej potencial, tak budes mat realny dojazd 100 - 150km a "dotankovavat" budes 40min az hodinu potom, co najdes supercharger, alebo hodinu, ci dve ak najdes pomalsiu nabijacku

ak budes so sportovym autom podobnych paramerov, napriklad BMW M5, vyuzivat jeho potencial, budes mat realny dojazd 200 - 300 km a dotankujes do 5 min takmer kdekolvek
Freddka
Mam znameho s M5.
Nadrz necelych 70 litru. Bezne jezdi za 15, po meste za 20-25 (Londyn)
Kdyz to otevre, je to pres 30 litru na sto.

Jenze problem je v tom, ze M5 otevrit v normalnim svete nejde a nejde to ani s Teslou. Ta auta jsou prilis rychla na beznou silnici.
Jedina sance je na nemecke dalnici a to je nuda jak brno, 250 dneska jezdi kdejaky dvoulitr.
Nebo na trati, jenze na trat ani s M5 ani s Teslou chodit nebudes. Pokud budes chodit na trat, tak si asi nebudes porizovat Teslu a nejspis ani M5, to si asi sezenes neco jineho.

A tak zustavas u toho, ze v beznem provozu ujede Tesla na jedno nabiti vic nez M5 na jednu nadrz a Tesla akceleruje rychleji.
Avatar - Emel
Emel
No... to s tebou nesouhlasím.
15l asi souhlasí, to je i průměr ze Spritmonitoru. A to pak vychází dojezd na necelých 500... dejme tomu 450.
Pokud pojedeš s Teslou stejně rychle, tak jsem si dost jistej, že 450 neujedeš.
No... uvidíme, zatím myslím, že zůstáváme u Tesly S v pytli za žlutým autobusem 😄
Freddka
No kluci 68 litru a 15 na sto je neco pres 450km dojezd, jenze kdyz je dojezd 100 tak uz hledas pumpu, protoze tak to proste je, nepojedes na krev.

Takze mas 350km realne mezi tankovanim, ve meste i mene. Takze zcela srovnatelny s tou Teslou, spis ma Tesla navrch.

Jasny ze nabijeni Tesly je nekonecny, ale chci rict, ze ikdyz mas superrychle EV tak tam nemas temer zadnou spotrebu navic jako mas mezi 2.0 dieselem a 4.4 biturbo benzinem.

Jen to jsem chtel rict.
Hendly
To je asi pravda. Rozdíl ve spotřebě EV při bežné jízdě by neměl být velký ať už máš motor 80kW a nebo 800kW.
Avatar - Emel
Emel
Jenže ten samý efekt (hledám pumpu když mám dojezd pod 100) je i u té Tesly... a je o to horší, že není pumpa na každém rohu. Protože s tím spalovákem mám rozumnou jistotu, že během třeba 30km na pumpu narazím i na své trase, bez nutnosti si někam zajíždět... a než tohle bude možný říct o nabíječce, tak to ještě potrvá.

Proč přeskakuješ z nafty na benzín? Proč nemluvíme o rozdílu třeba mezi 1.6 a 3.0 naftou? Ten taky není nijak závratný... ale jo, určitě větší, než u toho elektra.
LORASI
ups, tak Ty tvrdo pracujes s teoriou, ktora ma od reality velmi daleko. M5 jazdi bez problemov za 10l ( osobna skusenost na 400km jazde podla predpisov, asi 60 % dialnica 135 km/h ) ... pri rovnakych predpisovych rychlostiach s nou prejdes vyrazne viac ako s Teslou S ( tak isto osobna skusenost ) a to este nehovorim, ze v zaujme zivotnosti baterie je ziaduce nabijat 20 % 80 %. v zime mas s M5 priblizne rovnaky dojazd ako v lete. s Teslou S o cca 20 - 30 % mensi.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Ujet s M5 na nádrž 500 km jde běžně a bez krocení.
sir
Souhlas :yes:

Ja jsem jinak petrolhead...ale proste rad diskuzi.
U Tesly to zrychleni kdo zazil a oapakovane je uplne psycho.
sir
A tohle neni pravda......pri plnem vykonu....respektive kdyz budes stejne vyuzivat M5 a stejne vyuzivat Teslu...tak Tesla dojede dal 😊)

A pro me M5 na vykon Tesly nedosahuje (rozumej vykon nikterak jizdni vlastnosti a celkovej projev)

Tam uz prece jen pokud se pohybuju ve zrychleni okolo 2 vterin na 100 ...to je jina kategorie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ten supersport natankuješ za pět minut kdekoliv 😊 A hlavně si myslím, že to není jen o rychlosti, ale supersport ti dává přeci i ty emoce, zvuk, charakter motoru, to jak reaguje... tohle se vší úctou (Teslu jsem neřídil, ale jiný elektromobil ano), ti elektromotor prostě nedá.. je to jiné, jen si nemyslím, že lepší... je to jako skvělý spotřebič, dělá co má a super efektivně, ale je to jen spotřebič 😊
Avatar - kuk
kuk
Nadšené reakce okruhářu z jůtůbu Mischy Caharoudina, Sebastiana Vittela či toho týpka z Garáže jsou plné emocí a mluví o pravém opaku a výsledkem je že si Teslu koupili nebo o tom uvažují. Akcelerace a vyladěnost Tesly 3P jim vzala dech. Samořejmě v váhou baterie nic neudělají, ale po přidaní lepších sedaček a brzd dostanou velmi solidní hračku rovnou z továrny bez dalších investic do lazení a nutných doplňků. 😉
Tady si užij jak Jakub Rejlek driftuje
https😐/youtu.be/MEtEg1i4aX8
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi takhle, můžeš mi tu tvrdit, že umělé maso je lepší, vyzivenejsi a zdravější, jez si ho, ale já si dám radši steak živočišného původu... A s Teslou je tak stejně..
Avatar - Mikesus
Mikesus
A Tesla je ten steak živočišného původu? Nebo jak? Nějak v tom nevidím spojitost.
sir
Je to uplne jinem zazitku......jak pisu..jsem petrolhead....ale proste to zrychleni a ostani veci od Tesly maji neco do sebe.
Je to jiny druh zazitku...

A pak dojedes s vybitym autem domu...(nebo s prazdnou nadrzi) a rano mas zas plno (u benzinu ne) 😁 😁
MrBeranek
Výměna oleje, že je drahá? Půl hodina práce + olej s filtrem tak 3 tisíce.

A chci vidět, jak jede Tesla 300 km na plný výkon. Baterky uvaří za chvíli, výkon půjde dolů a ten výkonný benzín ti udělá pá pá.
Avatar - Anonym
Anonym
U mě cca 1200 Kč za 6,6 litru a filtr 😄
MrBeranek
Co je to za olej za cca 150 Kč/litr? 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Do 150/litr stojí každý běžný 5W40.
Avatar - Anonym
Anonym
5W20 Mopar
sir
U supersportu? Respketive auto ktere ma podobne vykony jako zminena Tesla? 😁 😁 😁 😁

a ted pohadku o Karkulce.

Jinak naklady jsou i jine...naprikald brzdy....kde u elektromobilu spoustu toho dobrzdi rekuperace...tudiz se setri kotouce....dalsi poemrne draha polozka u auta s podobnymi vykony.

Bavime se o auto s vyknem pres 1000 koni ..
adamzprahy
Ano, dynamika působivá, ale jak píšeš je potřeba to porovnat s auty stejné cenové hladiny. Za stejné peníze máš BMW M5, která je ve všem kromě zrychlení v přímce lepším autem.

Myslím si, že by pro Teslu bylo lepší kdyby prodávala pohonné ústrojí ostatním automobilkám. Když zjednoduším, elektrická M5 s tímto Teslím motorem a baterkama by byla zajímavá.

Jde o to, že cenovka je kromě výkonu neadekvátní. Navíc Tesla ani není sporťák, takže reálný kupec vezme třeba BMW 750i za stejnou cenu kde má komfort z jiné planety a když na to přijde, tak stovka za 4s je víc než slušná.
sir
Tak souhlasil bych napul.

Ono opravdu je obravsky rozdil, kdyz mas zrychleni 0-100 2 s a nebo 4s

A pro lidi, kteri jezdi bezne do prace...a pak si jen obcas chteji zazit zrychleni...je Tesla zajimava alternativa....kolikrat jim enjde o to se honit nekde v zatackach atd...proste stci jim to mega zrychleni a hotovo....a u jeste relativne velkeho auta (BMW 5 zrovna v zadu moc velke neni)

Ono i Tesla diky tezisti velmi nizko kvuli baterkam, ma zajimave jizdni vlastnosti.

Kdyz porovnas pak celkove naklady na 750i versus tahle Tesla....a trosku BMW vybavis..na uroven Tesly...tak jsi o milion jinde. S Teslou pak budes v provoznich nakladech na minimu.
Avatar - Anonym
Anonym
a že tyhle auta mohou jezdit na LPG, čímž máš nádrže rázem dohromady na 150-160 litrů ti nedošlo? A že LPG stojí 10,30, ráno sem ho tankoval.

Taááákže smůla co.
https😐/www.sauto.cz/…charger/18757598?…

https😐/www.sauto.cz/…herokee/18713412?…

https😐/www.sauto.cz/…llenger/18492066?…
jogy
LPG 😒]

Když přejdu úsměvnost toho, cpát si do nového výkonného auta LPG (Hellcat LPG? Vážně?), tak je v celku logické, že když přidáš nádrž, dojedeš dál. Je to podobně scestné jako říct, že Tesla má větší dojezd, když za ni připojíš vozík s baterkama.
Avatar - Anonym
Anonym
jenže tady nemusíš zapřahat vozejk, ale dáš ti toroid místo rezervy nebo válec do kufru. Budeš se divit, kámoš už dělal 3 hellcaty na LPG. Cena přestavby 50 tis Kč, musí být silný reduktor schopný nakrmit takový výkon.
jogy
Neříkám stejně scestné, ale podobně scestné 😉

A co si budeme, určitě neprasí Hellcat, aby měl větší dojezd... Ale v pohodě, každý to vidí jinak. Za mě je LPG v takovém autě prostě... ale, radši nic 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Proč nejezdit za 10,30 když to jde 😄

Kydy o podzemní garáži sou taky fajn, už sem tam 4x parkoval, samozřejmě s LPG. Nikdo totiž neví že je v autě, nálepku na tom nemam, plníci hrdlo pod víčkem nádrže. Přijedu a odjedu tam na benzín.

Takže nemaj šanci 😄 A hlavně že EV v podzemních garážích neva, to když začnej hořet tak kam se hrabe LPG
Mr_47
Úplná definice čecháčkovství. Obejít, oje*at, ušetřit. Argument "a vy zase bijete černochy" taky nechybí.
Avatar - speedfred
speedfred
A prečo neušetriť keď sa dá? LPG je normálny druh paliva.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně, je to alternativa co má o 25% nižší emise jak benzín, vidíš jaký sem ekolog 😄 😄

A že sou provozovatelé nákupních center a garáží skrblíci, co nechtěj investovat do předepsaného odsávání není můj problém.
Mr_47
Takže ušetřit na palivu je ok, ale ušetřit na odvětrávání kvůli naprosto minoritnímu palivu ok není? Zajímavé
Stejně jako je tvoje volba si pořídit LPG, je volba provozovatele garáží jestli tam taková auta chce a jestli se mu vyplatí případná související investice.
Avatar - SKAY
SKAY
Dela to většina s LPG....
sir
Ono nektere z tech aut ma 1000 koni a zrychleni za 2 vteriny? ..aha...nema....tak jo 😊))
Avatar - Anonym
Anonym
Jo a N98 sem v prosinci tankoval za 28,50 😄 😄
mrazik
A kdyz dojdou argumenty, vytahneme brutalni zrychleni, ze ktereho si kazdy urcite pusti do kalhot. Tak na tohle uz jsem starej a nepotrebuju si na semaforech neco dokazovat. Me jako normalniho obycejneho zakaznika zajima co dostanu za dane penize a Tesla toho nabizi zoufale malo a mnoho omezeni. Jaky mam duvod koupit auto s cenovkou pres milion, ktere ma mizerne dilenske zpracoani, mizerny lak, mizerny servis a kazdou delsi cestu musim planovat dopredu ?
Mig_35
jako obyčejného zákazníka tě samozřejmě musí prudit, že musíš mít katalyzátor, filtr pevných částic, nebo dolévat močovinu. cokoliv z toho je totiž popíráním tvých občanských práv a někdo ti to vnucuje aniž bys chtěl.
Avatar - Anonym
Anonym
močovinu nemam anni v jednom autě, filtr p.č. taky ne, a v jednom dokonce ani ten katalyzátor. Těžká pohoda 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Evidentně asi málokomu vadí, že má v autě katalyzátor, protože to na používání nemá vliv.
Mig_35
a myslíš, že je v tom autě zadarmo?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, ale v celkové ceně je to bezvýznamná položka.
sir
Vsak prave...jsi starej....a mas jinou predstavu o autech...jine zkusenosti..a spokojis se s malem.

😁 😁

Proste kazdy ma rad neco jineho a uprednostrnuje neco jineho
MrBeranek
Takhle ohavně spartánský interiér jsem neměl ani ve svém Fiatu Uno léta Páně 1996. :no: A hlavně, že ten tablet umí přehrávat Netflix. WTF! Jsou to ještě auta nebo už jen samořídící pojízdný baterky, ve kterých se dá dívat na Zaklínače? Tohle NIKDY!
adamzprahy
Interiéry Tesly jsou katastrofa. Mluvím z reálné zkušenosti. Zařadil bych to ke kvalitativní úrovní někam sotva na úroveň Toyoty Camry, možná i míň. A to je na auto v ceně 3M opravdu bída. Pochybuji, že na tom facelift mnoho změní, vypadá že mění jen displej a těch pár ovládacích prvků.
Avatar - Dinar
Dinar
Esko mělo jako jediná tesla alespoň nějaký pokus o design v interieru, resp. snahu napodobit provedením a zpracováním premii. S prodejním úspěchem ale na jakékoliv další pokusy o zlepšení interieru Tesla rezignovala. Vnitřek modelu 3 je na úrovni pick upu od Dacie a tenhle facelift eska vypadá naprosto nenápaditě a levně.
Avatar - Anonym
Anonym
Celý auto vypadá jako vůz budoucnosti z autosalonu, bohužel z toho z roku 1991 😄 😄
Mig_35
řekl bych, že takový fanda US cars musí mít pro ultramizerné interiéry pochopení. já ho třeba mám. v autě čumím z okna, ne po kabině.
a hlavně jsem trénovaný z BMW😊
Avatar - Anonym
Anonym
interiéry šly po roce 2011 hodně nahoru u amerik, sedni si někdy do obyčejného pikapu RAM 1500, verze Longhorn, budeš se divit.

Jinak já mam rád i dřevo, kůži, kov, hliník. Takže hodně můžu britské interiéry v luxusní a prémiové třídě.
Mig_35
v luxusní a prémiové třídě z roku 1986 😄 😄 😄
nedala se ti do toho dřeva dřevomorka?
Avatar - Anonym
Anonym
Neboj, sedačky sou zrenovovaný a dřevo se bude dělat ted, krom vrchnní vrstvy laku mu nic není. A ty staré interiéry maj právě poctivé materiály, nádhernou vůni a noblesu.
Avatar - _GTE_
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tak si ho kup, jezdi s ním a buďte spolu šťastni
Brano Hozza
Ako vtip dobre :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Další čo nepochopil že SS není len o zrýchlení? Mňa celkom poteší keď už len naštartujem tú moju harabudru v garáži s otvorenými klapkami.,to je balzám na dušu. Maximálku mám tiež 300+
...ale áno , T-S má výkony úžasné,to klobúk dole.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nepochopil. Pro teslafans sportovní jízda = zaražení do sedaček.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na to stačí TDI rotačka 😁
DonVito
https😐/youtu.be/ZacjQyMLzoQ
Avatar - kari.laz
kari.laz
Co z toho, když je nedokáže podávat. Po chvíli se přehřeje a končí. A vážně myslíš že supersport definuje zrychlení? Vem jen trochu technickou trať a té slavné Tesle nepraská kdejaký slabší auto, které má opravdové sportovní vlastnosti a ne jen zrychlení. Například 718 GTS, která nabídne nesrovnatelně lepší svezení a jízdní zážitky a ani to není vyloženě supersport.
Mig_35
Tesla 3 Performance byla rychlejší než M3, opakovaně.
Obyčejná trojka na okruhu v plném tempu taky nebude stíhat.
Avatar - Anonym
Anonym
zrychlení přes 2 s má Hellcat na spešl gumách už dávno a není to supersport 😄 😄
Mig_35
přes dvě sekundy znamená čtyři? 😄 😄 😄
Eidam1984
Konecne inovace. Ja jsem nedavno ke sve zbrusu nove a vrzajici 911 poridil zbrusu novou a vrzajici Teslu model 3 a dobry ! Interier stejne nekvalitni jako v Porsche, ale musim rict, ze me to chytlo. 911 je nekde v garazi zavrena a cloveka to ne a ne odtrhnout. Akcelerace, rizeni jednim pedalem, super infotaiment, auto se odemyka a zamyka samo, obvladani rychlosti jako v me stare s classe, uzasny sedacky.. krasna spotrebni elektronika. Jen ji clovek nesmi mit dele nez rok, protoze se rozpadne (to ta nova 911 tedy asi taky..)... jako iphone.. kazdy rok novou a je to v cajku.
Seriozne - se skepsi a otevrenou hlavou - neni to uplne spatny. Kdyz sem sedl do te 911 pripadl sem si jak ve veteranu. Nemci by se meli probrat a zacit myslet kreativne a hlavne odvazne.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Che che, tak to aby sis pořídil k auťáku ještě i tiskárnu na peníze... 😁
Jak dlouho ji máš a kolik jsi na ní už naběhal?
Budeš mít chuť spáchat nějakou recenzi na moje.auto.cz
Eidam1984
Sem ji tam mel na tu 911. Pak sem ji radeji schoval. Nikdo mi neveril, ze jsem si to nevymyslel. Od vrzajiciho volantu, pres pisteni v interieru na dalnici. 3.5 mega - chapu, ze to Sko co sem si na nej pul zivota setril je pro Porsche model zebrak entry model... ale cekal jsem trosku vic. Pred tim jsem mel 911 997 a to bylo opravdu lepsi. Ted s tou 3 nevim. Mam ji na rok na firmu. Chtel jsem si to zkusit abych to nehatil a ze si udelam nazor po roce jezdeni. Ale zatim bych se vubec nebal do toho noveho Ska jit. Musk vi, ze tyhle auta proda jen pres kontroverzni napady.. viz ten volant. Oni ho takhle navrhli kvuli autonomnimu rizeni podle me. Aby clovek lepe videl na displej a volant mohl zajet nekam pryc.. nicmene vsem haterum elektromobilu rikam zkuste si Teslu (ostatni pokusy neresim..). Osobne me to extremne prekvapilo na to, ze to Musk zalozil de facto 10 let zpatky. Fakt...
Avatar - _GTE_
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Eidam1984
Nemyslim si, ze je mozne porovnavat auta a elektromobily. Vsechno je jinak. Takovy Touareg bude cloveku slouzit 10-15 let kdyz se o nej bude starat. Te Tesle 3 co s ni jezdim odejdou baterie za tri roky. Vsem doporucuju si to zkusit. Kdo Teslu neridil nevi. Je to jako premlouvat pred 120 lety nekoho s uzasnym kocarem tazenym konmi, aby si koupil ten novej kocar bez koni od Benze co se do nej leje lih. Osobne verim vodiku. Ale ten si nejdriv najde cestu do nakladaku, tahacu a buh vi ceho, nez se jako diesel usidli v autech. Tam by ho ted nikdo nezaplatil. Fakt to chce mit pri posuzovani elektromobilu otevrenou mysl a prdem to neodsuzovat. Ja ty lednicky taky odsuzoval.. ale clovek to zkusil a neni to vubec spatny.
DonVito
Tak jestli te za tri roky (po max peti letech?) odejdou v Tesle baterky, tak mas zrejme slusnej najezd.

A stesti vymeny v zaruce (osm let?). :yes😒br />
Jaky mas stav baterie dnes, ze pocitas konec zivotnosti tak brzy?
Hendly
parametry F1 za 4 míče.
A tady se to hádá jak babky na trhu😊
Avatar - _GTE_
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - speedfred
speedfred
F1 myslíš ako Formulu 1 alebo čvô?
Hendly
Ano.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak to si vybral udaj iba ktorý sa ti hodil, pretože F1 má na 200km/h 4s.
Potom môžeme vytiahnuť aj dragster 500 za 5s a za relatívne málo peňazí.
Týmto ale stále nechcem zhadzovať Teslu, pretože tie údaje sú fakt famózne.
Hendly
Ale tohle je sériové auto. Na 200km/h nebude o moc pomalejší než F1 a to za necelé 4 mil kč.
Avatar - speedfred
speedfred
Neznevažujem výkony TS ale toto nejde porovnávať s F1, fakt nie. Sorry.
Mig_35
A jak si stoji elektrická F-1?
Avatar - speedfred
speedfred
Prepáč Mig neviem, asi preto že Formula E ma vôbec nezaujíma.
Na F1 som chodil pravidelne, ale na FE by som fakt nešiel a to voči EV nič nemám.
Avatar - kuk
kuk
Doufám že ten volant v Evropě neschválej do provozu.
Avatar - kuk
kuk
Hlavní změnou u obou modelů S a X je úplně nová baterie s novejma článkama a přidání tepelného čerpadla. Díky tomu se rapidně zlepší teplotní management celého auta aut zmáknou zátěž na okruhu bez přehřívání baterie. Bude to mít vliv i na větší dojezd, kterej už beztak byl bezkonkurenčně největší.

Další fíčurou je novej nadupanej palubní počítač, kterej má výkon jak dnešní konzole a zmáknete si na něm zahrát i současné počítačové hry jako je tŕeba Zaklínač. Dají se k tomu pripojit vaše gamepady, buď prěs USB nebo bezdrátově.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To ani TMX dodnes neměla tepelné čerpadlo?
Avatar - kuk
kuk
Ne. Hospodařilo se s teplem z baterky a elektroniky a přitápělo se odporovým drátem. Při tak velké baterce už není ztráta dojezdu tak tragická jako u malobaterkáčů.
Avatar - kuk
kuk
Plaid a Plaid+ nahradili dosavadní verzi P, čili Performance.
Kdo netuší proč se to auto jmenuje “deka” tak ať se podívá na film Spaceballs. 😁 😁 😁
Avatar - kuk
kuk
Konečně to bude ergonomičtější.