Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S prošla dalším faceliftem. Má šílený volant a ještě šílenější vrcholnou verzi

David Bureš
Diskuze (374)

Takřka pět metrů dlouhý elektromobil Tesla Model S se vyrábí už od roku 2012. Do roku 2021 vstupuje ve výrazně inovované formě, hlavně z hlediska interiéru.

Tesla Model S je automobilem, kterým se americký výrobce elektromobilů přeorientoval z výroby elektrického sporťáku na konvenčnější typ aut. Právě Model S tak vlastně zahájil výraznou expanzi značky na světové trhy. Vyrábí se už od roku 2012, do důchodu se však nechystá, alespoň zatím. Pro rok 2021 přichází výrazný facelift Tesly Model S, který samo vedení avizovalo již nedávno. Obdobných inovací se navíc dočká i odvozené SUV Model X.

Americká značka tak pokračuje v postupných inovacích vozu, který postupně vylepšuje už od jeho příchodu na trh. Třeba loni se tak u verze Long Range Plus s 100kWh bateriemi prodloužil dojezd na 647 kilometrů, čímž jako první sériový bateriový elektromobil překonal magickou hranici dojezdu 400 mil na jedno nabití.

Modernizace Tesly Model S se přitom zaměřila především na kabinu, exteriér zůstal prakticky nedotčen, byť drobné retuše zajistily sportovnější vizáž. Vůz se tak zbavil své charakteristické vertikálně orientované dotykové obrazovky multimediálního systému a nahradil ji horizontálně orientovaným displejem s úhlopříčkou 17 palců, ne nepodobným tomu z Modelů 3 a Y.

Automobilka přitom slibuje jasnější barvy a ještě lepší reakce na pokyn. Rozlišení displeje přitom dosahuje hodnoty 2200 x 1300 pixelů. Obrazovku navíc nově budou mít k dispozici také cestující na zadních sedadlech, umístěná bude v zadní části přední středové konzole.

Důležitou změnou je nicméně také volant. Tesla totiž šla cestou futurismu, když uřízla jeho horní část, výsledkem čehož spíše než volant připomíná knipl v letadlech. Evokuje tak řešení prezentované již v nové Tesle Roadster chystané pro letošní rok. Zajímavostí jsou navíc chybějící páčky pod volantem, které patrně budou nahrazeny tlačítky přímo na něm.

Tesla nicméně také upravila nabídku motorů. Místo vrcholné verze Performance přichází dvojice Plaid a Plaid+, o nichž Elon Musk mluvil již loni na podzim s tím, že derivát označený Plaid dostane hned tři elektromotory.

Plaid podle nového konfigurátoru dosahuje díky síle tří elektromotorů výkonu 761 kW, díky čemuž zrychlí z 0-100 km/h za 2,1 sekundy a jede maximální rychlostí 320 km/h. Dojezd má přitom podle odhadu čítat 628 kilometrů. Cena na českém trhu pak činí 3.304.900 korun.

Plaid+ pak podle všeho dostane právě avizované tři elektromotory. Nabídnout má přes 820 kW výkonu, což přispěje ke schopnosti zrychlit z 0-100 km/h za méně než 2,1 sekundy a zvládnout sprint na čtvrt míli za méně než devět sekund. Odhadovaný dojezd pak činí přes 840 km. Česká cena je pak stanovena na 3.789.900 korun.

David Bureš
Diskuze (374)

Doporučujeme

31. 1. 2021 07:44
Re: Kto si pamata
by ma zaujimal zdroj na zaklade ktoreho tvrdis, ze ide o schvalenu verziu do vyroby.
30. 1. 2021 18:06
Re: Konec fosilních supersportu.
https://youtu.be/ZacjQyMLzoQ
30. 1. 2021 17:49
Re: Akumulátor 100 kWh a dojezd 647 km ?
BMW i3 s pomocným spalovacím motorem se nevrátí, prý nemá budoucnost...

https://www.novinky.cz/…motorem-40305174
Avatar - speedfred
29. 1. 2021 21:43
Re: 820kW a stovka za 2,1s
Prepáč Mig neviem, asi preto že Formula E ma vôbec nezaujíma.
Na F1 som chodil pravidelne, ale na FE by som fakt nešiel a to voči EV nič nemám.
29. 1. 2021 21:32
Re: 820kW a stovka za 2,1s
A jak si stoji elektrická F-1?